ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
27 травня 2024 року м. Ужгород№ 260/3213/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючої судді Плеханова З.Б., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області (пл. Народна, буд. 4,м. Ужгород, Закарпатська область,88008) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
03 травня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області, яким просить:
1. Визнати протиправним і скасувати розпорядження Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області від 17.04.2024р. №071950001442 про відмову у перерахунку пенсії ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
2. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області зарахувати до стажу державної служби ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) його службу в Радянській армії (з 04.05.1978 по 11.05.1980рр.), а також періоди його роботи в Міжгірському райвиконкомі (з 11.08.1986 по 16.12.1986рр., з 16.12.1986 по 01.06.1992рр.), в Міжгірській районній раді народних депутатів (з 01.06.1992 по 23.12.1992рр.) та в Міжгірському районному центрі зайнятості (з 05.01.1993 по 01.01.1997рр., з 01.01.1997 по 01.03.2001рр., з 01.03.2001 по 01.05.2002рр., з 01.05.2002 по 02.03.2015рр.),
а також перевести позивача на пенсію за віком відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» №3723-ХІІ згідно його заяви від 09.04.2024року, обчисливши таку пенсію з урахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024року №01-15/434, виданої Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації.
3. Розгляд справи провести в порядку спрощеного позовного провадження.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.04.2024року позивач звернувся до сервісного центру (підрозділу обслуговування громадян в смт. Міжгір`я) Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області за місцем свого проживання із заявою щодо переходу з пенсії по віку відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пенсію за віком згідно з Законом України "Про державну службу".
Разом із заявою подав видану Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024року №01-15/434 . Дана заява за принципом екстериторіальності була передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області .
17.04.2024 року ГУ ПФУ в Львівській області за заявою прийняло рішення №071950001442 про відмову у перерахунку пенсії, оскільки зазначена посада в довідці заступник директора (яка не відноситься до посад державної служби) не прирівняна до посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики №750, прийнято рішення відмовити в даному перерахунку пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу". Вважає дане рішення протиправним та просить його скасувати.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 травня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження в справі та зобов`язано відповідача надати суду в термін 7 днів: пенсійну справу ОСОБА_1 .
16 травня 2024 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області надійшли матеріали пенсійної справи ОСОБА_1 .
23 травня 2024 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, надійшов відзив на позов, відповідно до якого зазначено, що ОСОБА_1 перебуває з 31.01.2020 року на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області як одержувач пенсії по інвалідності віку відповідно до Закону України від 09.07.2003 № 1058 "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
09.04.2024 року до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області позивач подав заяву зареєстровану за номером №661 про перехід з пенсії по інвалідності згідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", на пенсію згідно Закону України "Про державну службу".
За принципом екстериторіальності заява позивача була розглянута Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області. Оскільки посада заступника директора Міжгірської районної філії Закарпатського обласного центру зайнятості, яка зазначена в довідці про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024 року № 01-15/434, виданої Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, не прирівняна до посад відповідно до Наказу 750, було прийнято рішення відмовити ОСОБА_1 у здійсненні перерахунку пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу"
Органом пенсійного фонду при розгляді заяви позивача надавалась оцінка самому праву на перехід та надавалась оцінка періодам роботи з 07.07.1994 по 02.03.2015 згідно долученої довідки № 01-15/434 від 08.04.2024 до заяви від 09.04.2024 щодо перерахунку пенсії - перехід з пенсії по віку згідно із Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пенсію згідно із Законом України "Про державну службу".
Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1 не має права на переведення з пенсії по інвалідності згідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пенсію згідно Закону України "Про державну службу", оскільки Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 року не передбачено призначення пенсії по інвалідності. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.
Вивчивши матеріали адміністративної справи, а також пенсійну справу позивача № 071950001442 суд дійшов наступних висновків.
Обставини встановлені судом
05 лютого 2020 року ОСОБА_1 до Міжгірського сектрору обслуговування громадян заяву про призначення пенсії( , в якій зазначив , що він працює.
13 лютого 2020 року міжгірське обєднане управління ПФУ в Закарпатській області прийняло Рішення 071950001442 в якому зазначено:
страховий стаж 41 рік 1 місяці
на час звернення 60 років 05 днів
умови призначення Закон України від 09.07.2003 № 1058 «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»
08 червня 2022 року позивач подав до ГУ ПФУ в Закарпатській області заяву про перехід на інший вид пенсії
14 червня 2022 року ГУ ПФУ в м. Києві прийняло Рішення про відмову у переведення на пенсію за віком з тих підстав, що до заяви позивач надав довідку Державного центру зайнятості від 24.05.2022 року № 672-06 про складові заробітної плати за останнім місцем роботи на посаді державної служби станом на 28.02.2015 року, у звязку з чим надані документи не відповідають вимогам чинного законодавства.
09 квітня 2024 року до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області позивач подав заяву зареєстровану за номером №661 про переведення з пенсії по віку відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пенсію за віком згідно з Законом України "Про державну службу"; працює.
До заяви позивач долучив серед іншого, видану Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024року №01-15/434
Дана заява за принципом екстериторіальності була передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області.
Рішенням ГУ ПФУ в Львівській області №071950001442 від 17.04.2024року відмовлено позивачу в переведенні на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу».
Відповідно до зазначеного вище рішення зазначено:
Проаналізувавши матеріали електронної пенсійної справи. ОСОБА_1 відповідно до довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) в період з 07.07.1994 по 02.03.2015 був призначений на посаду заступника директора в Міжгірській районній філії Закарпатського обласного центру зайнятості.
Оскільки зазначена посада в довідці заступник директора (яка не відноситься до посад державної служби) не прирівняна до посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики №750 прийнято рішення відмовити в даному перерахунку пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу».
Згідно трудової книжки ОСОБА_1 серії НОМЕР_2 від 06.09.1977 року.:
- 05.01.1993 року прийнятий на посаду заступника директора Міжгірського районного центру зайнятості; ( Наказ №1-к від 05.01.1993 р)
- 07.07.1994 року прийняв присягу державного службовця; ( Протокол №4 від 07.07.94)
- 08.07.1994 р. - присвоєний 11 ранг державного службовця ( Наказ №87 від 08.07.94)
- 01.01.1997року переведений на посаду заступника директора - начальника відділу організації зайнятості населення та соціальних гарантій Міжгірського районного центру зайнятості; ( Наказ №200-к) від 31.12.1996;
- 01.03.2001 року - у зв`язку з реорганізацією Закарпатського обласного центру зайнятості , переведений на посаду заступника директора - начальника відділу по наданню послуг роботодавцям та взаємодії з соціальними партнерами ( Наказ №32-к від 12.03.2000 р.
- 01.05.2002року призначений за переведенням заступником директора Міжгірського районного центру зайнятості; ( Наказ №65-к від 29.04.2002)
- 02.03.2015 року проходження державною служби припинено у зв`язку із втратою чинності Розпорядження КМУ від 04.06.1994 р. №410-р про віднесення посад працівників державної служби зайнятості до відповідних категорій посад державних службовців, набрання чинності наказу Мінсоцполітики України від 16.12.2024 №1043 " Про умови оплати праці працівників державної служби зайнятості , наказу Державного центру зайнятості від 19.02.2015 №20 " Про зміни в організації праці, істотних умов праці в державній службі зайнятості та наказу Закарпатського обласного центру зайнятості від 27.02.2015 №27 " Про структуру Закарпатського обласної служби зайнятості" ( наказ №29-к від 02.03.2015). Продовжує роботу за його згодою на посаді заступника директора цього ж центру зайнятості.
20.02.2023 року - Звільнений з посади заступника ( Наказ №76-к).
01.11.23 року - прийнятий на посаду інженера з охорони праці в ТОВ "Міжгірський лісокомбінат"
Відповідно до довідки Закарпатського обласного центру зайнятості від 24.05.2022 №674-11, виданої ОСОБА_1 про те, що він працю\ у Міжгірській районній філії Закарпатського обласного центру зайнятості на посаді заступника директора - начальника відділу надання соціальних послуг з 05.01.1993 р. Його загальний трудовий стаж станом на 23.05.2022 року становить 44 роки 04 місяці 07 днів. З них стаж роботи на посадах прирівняних до посад державних службовців 30 років 06 місяців 16 днів, стаж розрахований станом на 01.03.2015 року. З 02.3.2015 року працівниками Закарпатського обласного центру зайнятості втрачено статус державних службовців. ОСОБА_1 продовжує працювати в Міжгірській районній філії Закарпатського обласного центру зайнятості з 02.03.2015 року по теперішній час на вищезазначеній посаді . Станом на 23.05.2022 стаж роботи в державній службі зайнятості та на посадах прирівняних до посад державних службовців складає 37 років 09 місяців 10 днів.
Згідно Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024року №01-15/434 виданої Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації , що видана ОСОБА_1 проте, що він працював у Міжгірській районній філії Закарпатського обласного центру зайнятості на посаді заступника директора з 07.07.1994 року по 02.03.2015 року, заробітна плата станом на 08 квітня 2024 року : Посадовий оклад - 20567,00 грн, , надбавка за ранг (5 ранг) - 500,00 грн., надбавка за вислугу років (30%) (за стаж державної служби 20 років 07 місяців 26 днів - 6179,10 грн., усього - 27246,10 грн.
На всі види оплати праці, включені в довідку, нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Довідка видана на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15 січня 2020 року № 16 „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15" та наказу Міністерства соціальної політики № 750 від 10.05.2017 року „Про затвердження Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також найменування (відсутності) їхніх посад" за квітень місяць 2024року.
Мотиви та норми права застосовані судом.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Принципи, правові та організаційні засади забезпечення державної служби, зокрема порядок реалізації права на пенсійне забезпечення державних службовців, визначаються Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII (далі - Закон від 10.12.2015 №889-VIII).( набрав чинності 01 травня 2016 року)
Відповідно до п. 2 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону від 10.12.2015 №889-VIII, з набранням чинності вказаного закону втратив чинність Закон України «Про державну службу» від 16.12.1993 №3723-ХІІ (далі - Закон №3723-ХІІ), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
Відповідно до п. 10 - 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 10.12.2015 №889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону від 16.12.1993 №3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Перелік посад державної служби, які займали особи з числа колишніх державних службовців, що належать до певної категорії посад, передбачених цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України.
Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону від №3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону від 16.12.1993 №3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Частиною 1 статті 37 Закону №3723-ХІІ передбачено, що на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абз. 1 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.
Згідно статті 25 Закону від 16.12.1993 №3723-ХІІ посада позивача , 5 ранг ,відноситься до третього категорії посад державної служби., у звязку з чим маючи станом на 01 травня 2016 року стаж державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII, але у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Аналогічний висновок міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 по справі № 822/524/18 та постановах Верховного Суду від 15.12.2020 по справі № 560/2398/19, від 01.12.2020 по справі № 466/6057/17.
З аналізу вищенаведених норм ст. 37 Закону № 3723-ХІІ та пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII, суд висновує, що д у позивача є права на пенсію державного службовця , оскільи дотримано необхідні для цього умови:
1) вік (для чоловіків - 62 роки);
2) загальний страховий стаж не менше 35 років;
3) наявність стажу не менше 10 років державної служби станом на 01.05.2016 року.
Відмовляючи у переведенні позивача на пенсію державного службовця, Головне управління Пенсійного фонду України в Львівській області вказало на те , що оскільки зазначена посада в довідці заступник директора (яка не відноситься до посад державної служби) не прирівнена до посад відповідно до наказу Міністерства соціальної політики №750 .
Пунктом 3 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017р. №750, визначено, що у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають: - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва абом. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 7 даного Порядку у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього
Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу. У разі відсутності або перейменування в державному органі посади державної служби, що була останньою, яку особа займала на державній службі після 01 травня 2016 року, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
Із записів трудової книжки позивача серії НОМЕР_2 від 06.09.1977 року.судом встановлено, що у період з 07.07.1994 року по - 02.03.2015 року позивач працював в Міжгірському районному центру зайнятості на посаді заступника директора (таким прийнято присягу та присвоєно 11 ранг державного службовця)
З наведеного слідує, що за наявності в особи, станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу», але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13 лютого 2019 року у справі № 822/524/18, у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2020 року у справі № 687/545/17.
Таким чином, судом встановлено, що позивач досяг необхідного пенсійного віку та має стаж на посаді державної служби 20 років, працював на посаді, віднесеній до посад державних службовців, а відтак набув право на пенсію державного службовця за віком на підставі статті 37 Закону № 3723-ХІІ, у зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині обґрунтовані
З огляду на те, що за результатами розгляду даної справи судом встановлено протиправність оскарженого рішення ГУ ПФУ в Львівській області, таке підлягає скасуванню.
У свою чергу вимоги позивача про зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області обчислити пенсію за віком відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ та пункту 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII з урахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 08.04.2024року №01-15/434, виданої Управлінням соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації, є передчасним, оскільки стосуються розміру пенсійних виплат, що ще не обрахований суб`єктом владних повноважень, який наділений такою дискрецією, наслідки який може бути предметом перевірки судом на відповідність критеріям, визначеним у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а отже така вимога спрямована на майбутнє, через що не підлягає задоволенню з огляду на те, що судовому захисту підлягає тільки порушене право.
До аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у складі у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 12 вересня 2023 року при розгляді справи №560/8328/22, який в силу приписів частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України та частини 6 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» враховуються апеляційним судом під час вирішення цього спору.
Що стосується позовної вимоги про зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області зарахувати до стажу державної служби ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) його службу в Радянській армії (з 04.05.1978 по 11.05.1980рр.), а також періоди його роботи в Міжгірському райвиконкомі (з 11.08.1986 по 16.12.1986рр., з 16.12.1986 по 01.06.1992рр.), в Міжгірській районній раді народних депутатів (з 01.06.1992 по 23.12.1992рр.) суд зазначає, що оскаржене рішення 17.04.2024р. №071950001442 не містить жодних відомостей щодо розгляду ГУ ПФУ в Львівській області питання можливості зарахування такого до стажу державної служби, як і не містить обґрунтування причин неможливості зарахування такого.
В свою чергу питання можливості зарахування періодів до страхового стажу та їх достатності в першу чергу повинно вирішуватися органом Пенсійного фонду України, як уповноваженим на призначення пенсії державним органом. Суд в свою чергу здійснює виключно перевірку правомірності рішень такого на дотримання вимог чинного законодавства.
Відповідно ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно абз. 2 ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
З огляду на зазначене суд вважає, що належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 з врахуванням висновків суду, зроблених за результатами розгляду даної адміністративної справи.
Відповідно п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 (далі Порядок №622), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики (пункт 5 Порядку №622).
Постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 № 1-3 затверджено форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу», а саме: форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років); форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією); форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно приписів ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього кодексу, проте згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
1.Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області ( пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 20453063) , Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області (79016, Львівська область, м. Львів, вул. Митрополита Андрія, 10; Код ЄДРПОУ 13814885) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області від 17.04.2024р. №071950001442 про відмову у перерахунку пенсії ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області ( пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 20453063) перевести ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) на пенсію державного службовця відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ Про державну службу, пунктів 10, 12 розділу ХІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII Про державну службу з 09.04.2024року.
4. Cтягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області (79016, Львівська область, м. Львів, вул. Митрополита Андрія, 10; Код ЄДРПОУ 13814885) судові витрати у сумі 605,60 грн.
В решті позовних вимог - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяЗ.Б.Плеханова