open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 420/7574/20
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/7574/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (27.11.2020 змінено назву на Великомихайлівська селищна рада Роздільнянського району Одеської області), в якому просила:

1) визнати недійсним та скасувати рішення Великомихайлівської селищної ради від 19.06.2020 року №3866-VІІ щодо ненадання земельних ділянок в оренду;

2) зобов`язати Великомихайлівську селищну раду винести рішення про надання згоди на укладення між Великомихайлівською селищною радою та ОСОБА_1 договорів оренди земельних ділянок за наступними кадастровими номерами та на наступних умовах без проведення земельних торгів за рішенням сесії Великомихайлівської селищної ради:

- земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3, 5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28 337,59 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0527 загальною площею 25,5275 га, у тому числі 25,5275 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 359 647,95 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 627 345,15 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

3) зобов`язати Великомихайлівську селищну раду подати у тридцятиденний термін з дня набрання рішенням законної сили звіт про виконання судового рішення та стягнути на користь ОСОБА_1 з Великомихайлівської селищної ради сплачений судовий збір за подачу позову та витрати на правову допомогу в розмірі 25 000 гривень.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 19.06.2020 року Великомихайлівська селищна рада прийняла рішення №3866-VII щодо ненадання позивачу земельних ділянок в оренду з причини того, що земельна ділянка 5121684200:01:002:0527 загальною площею 5, 5275 га рішенням сесії Великомихайлівської селищної ради має бути поділена на 13 самостійних ділянок для передачі під ОСГ (хоч і є пасовищем), земельна ділянка 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га має бути виставлена на торги (хоч і є пасовищем), а щодо земельної ділянки 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га Великомихайлівська селищна рада взагалі не обґрунтувала причину відмови. Позивач зазначила, що до клопотання, серед іншого, було додано розпорядження Великомихайлівської райдержадміністрації Одеської області № 95/А-2012 від 14.02.2012 року, яким було надано дозвіл на розробку проєкту відведення земельних ділянок, власне проєкт відведення земельних ділянок, витяг з Державного земельного кадастру, витяг про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок, проєкти договорів оренди та актів приймання-передачі. Позивач вважає рішення відповідача №3866-VII необґрунтованим та прийнятим всупереч нормам чинного законодавства і за захистом своїх прав звернулася до суду.

Ухвалою від 12.08.2020 року заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову - повернуто заявнику без розгляду.

Ухвалою від 08.09.2020 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито загальне позовне провадження у справі з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою від 05.10.2020 року заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову задоволено частково. Заборонено Великомихайлівській селищній раді Великомихайлівського району Одеської області вчиняти дії з надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки з кадастровим номером 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га. У задоволенні решти заяви ОСОБА_1 - відмовлено.

Ухвалою від 05.10.2020 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області про закриття провадження у справі.

Ухвалою від 22.10.2020 року заяву ОСОБА_1 від 20.10.2020 року про збільшення позовних вимог повернуто заявнику.

Ухвалою від 22.10.2020 року у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою від 27.10.2020 року зупинено провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і з урахуванням наказу голови Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2020 року №22-ОС/Д/С Про встановлення обмежень, спрямованих на запобігання, виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVІD-19) в Одеському окружному адміністративному суді на період запровадження в Україні карантинних заходів.

Ухвалою від 16.11.2022 року поновлено провадження у справі. Продовжено розгляд справи зі стадії, на якій його було зупинено. Викликано сторони у підготовче засідання.

Ухвалою від 06.12.2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

15.03.2023 року представник позивача подав заяву про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №498/157/22, що розглядається Одеським апеляційним судом.

Ухвалою від 16.03.2023 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №498/157/22, що розглядається Одеським апеляційним судом.

04.12.2023 року представник позивача подала заяву про поновлення провадження у справі у зв`язку з набранням законної сили судовим рішенням по справі №498/157/22.

Ухвалою від 14.12.2023 року поновлено провадження у справі №420/7574/20. Продовжено розгляд справи зі стадії, на якій його було зупинено. Викликано сторони у судове засідання на 16.01.2024 року на 10.00 год.

У судове засідання, призначене 16 січня 2024 року но 10.00 год., учасники справи не з`явилися, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не сповістили.

Тому відповідно до приписів п.1 ч.3 та ч.9 ст.205 КАС України суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Відзив на позовну заяву у встановлений судом строк відповідач не подав.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що 19.03.2019 року позивач звернулася до Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської з клопотанням про укладення з нею трьох договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби за наступними кадастровими номерами та на наступних умовах без проведення земельних торгів за рішенням сесії Великомихайлівської селищної ради:

земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3, 5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28 337,59 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

земельна ділянка 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25,5275 га, у тому числі 25,5275 га пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 359 647,95 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

земельна ділянка 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 627 345,15 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.

Разом із клопотанням №К-342/02-15 від 19.03.2019р. позивачем було надано: копію розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області №95/А-2012 від 14.02.2012р. про надання дозволу на розробку проєкту відводу; висновок відділу Держземагенста у Великомихайлівському районі №8-01-26/42 від 05.04.2013р.; копію проекту відводу; витяг з Державного земельного кадастру; витяг про нормативно-грошові оцінки земельних ділянок; копії паспорту та іпн; проекти договорів оренди та проекти актів приймання передачі з додатками.

Листом голови Великомихайлівської селищної ради ОСОБА_2 від 29.03.2019 р. №К-342/02-13 відмовлено позивачу у задоволенні клопотання про укладення договорів оренди вказаних земельних ділянок з посиланням на те, що згідно ч. 2 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч.ч.2, 3 ст. 134 ЗК України.

Позивач оскаржила вказану відмову до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27.06.2019р. у справі №420/2158/19 визнано протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської щодо винесення на розгляд сесії клопотання ОСОБА_1 № К-342/02-15 від 19.03.2019р. про надання земельних ділянок в оренду; зобов`язано Великомихайлівську селищну раду Великомихайлівського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 №К-342/02-15 від 19.03.2019р. у порядку, визначеному ЗК України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

15.10.2019 року ОСОБА_1 вдруге звернулася до Великомихайлівської селищної ради з клопотанням щодо укладення з нею трьох договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби за наступними кадастровими номерами та на наступних умовах без проведення земельних торгів за рішенням сесії Великомихайлівської селищної ради:

земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3, 5534 га- пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28 337,59 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

земельна ділянка 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25,5275 га, у тому числі 25,5275 га пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 359 647,95 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

земельна ділянка 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 627 345,15 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.

Разом із клопотанням надано: копію проекту відводу на 39 аркушах; витяг з Державного земельного кадастру на 9 арк. витяг про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок на 3 арк. копію паспорту та іпн.; проекти договорів оренди та проекти актів приймання передачі з додатками.

Листом Великомихайлівської селищної ради від 06.11.2019 р. повідомлено позивача, що її клопотання №К-1080/02-15 від 15.10.2019 р. розглянуто на засіданні сесії селищної ради 31.10.2019р., проте рішення про передачу в оренду земельних ділянок за цим клопотанням не прийнято.

З протоколу чергової 51-ї сесії Великомихайлівської селищної ради VII скликання 31.10.2019 р. вбачається, що клопотання позивача від 15.10.2019 р. розглянуто, з 17 присутніх депутатів проголосувало: «за» - 0, «проти» - 6, утримались - 11, не голосував 1.

Позивач вдруге оскаржила рішення відповідача в судовому порядку.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2020 року по справі №420/7281/19 зобов`язано Великомихайлівську селищну раду Великомихайлівського району Одеської області повторно розглянути на черговій сесії клопотання ОСОБА_1 від 15.10.2019 року шляхом винесення рішення з питання надання в оренду ОСОБА_1 земельних ділянок сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби за наступними кадастровими номерами:

- земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3, 5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28 337,59 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0527 загальною площею 25,5275 га, у тому числі 25,5275 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 359 647,95 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 627 345,15 гривень, орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, з урахуванням висновків суду.

19.06.2020 року Великомихайлівська селищна рада, керуючись п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішеннями сесії Великомихайлівської селищної ради № 1702-VII «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди яких виставляється на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами у 2019-2020 роках на території Великомихайлівської селищної ради (за межами населених пунктів», № 1700-VII «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, що підлягають поділу для подальшої безоплатної передачі їх у власність для ведення особистого селянського господарства громадянам України, крім громадян, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на території Великомихайлівської селищної ради (за межами населених пунктів)», відповідно до ст. 129-1 Конституції України та рішення Одеського окружного адміністративного суду № 420/7281/19 від 13.02.2020 року, прийняла рішення №3866-VII, яким вирішила не надавати в оренду ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) земельні ділянки сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби за наступними кадастровими номерами:

- земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3,5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 28337.59 грн., орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12% від нормативно- грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0527 загальною площею 25,5275 га, у тому числі 25,5275 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 359647.95 грн., орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;

- земельна ділянка НОМЕР_1 :01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 627345.15 грн., орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12% від нормативно- грошової оцінки земельної ділянки.

Також судом встановлено, що спірні земельні ділянки були передані з державної власності у комунальну власність відповідача на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-3567/13-18-СГ від 05.06.2018 та акту приймання передачі від 06.06.2018, та зареєстровані за відповідачем. У подальшому земельна ділянка з кадастровим номером 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25,5275 га рішенням відповідача була поділена на 13 земельних ділянок. Вказані обставини відповідач підтвердив у клопотанні від 27.10.2020 року, до якого додано Інформацію з Державного реєсмтру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (а.с.193-198, том 1).

Не погодившись з рішенням відповідача від 19.06.2020 року №3866-VII, позивач звернулася до суду з даним позовом.

Стаття 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.34 Земельного кодексу України громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби.

Підпунктом «а» ч.2 ст.83 Земельного кодексу України встановлено, що у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Відповідно до частин 1 - 3 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

За правилами ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.134 Земельного кодексу України не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі, зокрема, передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва.

Відповідно до ч.1. ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Частиною 2 ст.123 Земельного кодексу України встановлено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з ч.3 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

За правилами ч.6 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що всі дії відповідних суб`єктів земельно-правової процедури є взаємопов`язаними, послідовними і спрямовані на досягнення результату у вигляді отримання земельної ділянки в оренду.

Пунктами «а», «в» ч.1 ст.12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно з ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Таким чином, розпорядження спірними земельними ділянками комунальної власності належить до повноважень відповідача.

Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.1 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною 1 ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

На підставі ч.4 ст.47 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Відповідно до ч.1-3 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.

У силу приписів частини першої статті 34 Земельного кодексу України громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби.

Суд враховує, що позивачу було відмовлено у наданні дозволу на укладання договорів оренди земельних ділянок для використання під пасовища оскільки: земельну ділянку 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га рішенням сесії Великомихайліської селищної ради від 15.02.2019 року включено в перелік земель, що будуть виставлені на торги для передачі в оренду протягом 2019-2020 року, а земельна ділянка 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25, 5275 га поділена на 13 окремих земельних ділянок та 11 фізичним особам надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо отримання землі у власність.

У свою чергу судом встановлено, що ОСОБА_1 звернулася до Фрунзівського районнного суду Одеської області з позовом, у якому просила скасувати рішення Великомихайлівської селищної ради:

- від 15.02.2019 року № 1700-УІІ «Про затвердження переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, що підлягають поділу для подальшої безоплатної передачі їх у власність для ведення особистого селянського господарства громадянам України, крім громадян, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в частині земельної ділянки 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25, 5275 га згідно Додатку;

- від 16.01.2020 року № 2733-VII «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності розташованої на території Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (за межами населених пунктів)»;

- рішення Великомихайлівської селищної ради від 21.04.2020 року з відповідними номерами про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо отримання землі у власність з наступними земельними ділянками: кадастровий номер 5121684200:01:002:0632, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0633, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0621, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0622, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0623, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0624, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0625, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0626, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0627, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0628, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0629, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0633, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0630, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0631, площею 1,9636 га;

- рішення Великомихайлівської селищної ради від 22.10.2020 року з відповідними номерами про затвердження проектів землеустрою та передачу землі у власність за наступними земельними ділянками: кадастровий номер 5121684200:01:002:0632, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0633, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0621, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0622, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0623, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0624, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0625, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0626, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0627, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0628, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0629, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0633, площею 1,9637 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0630, площею 1,9636 га, кадастровий номер 5121684200:01:002:0631, площею 1,9636 га.

Також ОСОБА_1 просила скасувати право власності: ОСОБА_3 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121684200:01:002:0623 площею 1,9637 га; ОСОБА_4 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121684200:01:002:0627 площею 1,9637 га; ОСОБА_5 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121684200:01:002:0628 площею 1,9637 га.

Рішенням Фрунзівського районнного суду Одеської області від 06 червня 2022 року по справі № 498/157/22, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного суду від 21.06.2023 року, в задоволені позову ОСОБА_1 до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 про скасування рішень селищної ради - відмовлено.

Отже, спір між позивачем, з одного боку, та відповідачем і фізичними особами, з іншого боку, стосовно права на земельні ділянки, утворені внаслідок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5121684200:01:002:0527 загальною площею 25,5275 га вирішено судом в порядку цивільного судочинства.

Тому суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення вимог позивача щодо надання їй в оренду вказаної земельної ділянки, що була поділена на 13 земельних ділянок, які в подальшому передані у власність іншим фізичним особам. Відповідно, у цій частині позову ОСОБА_1 слід відмовити.

Стосовно решти вимог позивача суд зазначає таке.

Чинним земельним законодавством визначений обов`язок використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Цільове призначення земельної ділянки це її використання за тим призначенням, яке визначене на підставі відповідної технічної документації із землеустрою та чинного законодавства.

Згідно з частинами першою, третьою статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим.

За змістом частин першої, третьої статті 20 Земельного кодексу України при встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення. При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення.

Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.

У силу пункту "а" частини другої статті 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).

Як вбачається з матеріалів справи, земельні ділянки з кадастровими номерами 5121684200:01:002:0517 (загальною площею 3,5534 га), 5121684200:01:002:0531 (загальною площею 14,4487 га) мають встановлені межі в натурі, щодо них здійснено землеустрій, проведено інвентаризацію та зареєстровано право власності за Великомихайлівською селищною радою.

Вказані земельні ділянки відносяться до земель сільськогосподарського призначення.

Відповідно до наведеної вище ч.1 ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Такий проєкт землеустрою щодо відведення земельних ділянок було розроблено позивачем на підставі вищезгаданого розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області від 14.02.2012 № 95/А-2012.

Відповідно до частини 6 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно ч.12 ст.123 ЗК України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва.

Зі змісту частини 15 ст.123 ЗК України вбачається, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Частиною 16 ст.123 ЗК України встановлено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Статтею 124 ЗК України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу (ч.1).

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу (ч.2).

Абзацом 16 частини 2 ст.134 ЗК України визначено, що не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі: передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва.

Згідно ч.3 ст.124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Отже, зі змісту наведених приписів статей 123, 124, 134 Земельного кодексу України випливає, що спірні земельні ділянки у разі їх передачі громадянам для сінокосіння і випасання худоби не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах).

З огляду на встановлені обставини справи та наведені приписи земельного законодавства, суд доходить висновку про відсутність передбачених законом підстав для відмови позивачу в укладенні Великомихайлівською селищною радою з нею договорів оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 5121684200:01:002:0517 та 5121684200:01:002:0531 з посиланням на виставлення цих земельних ділянок на земельні торги у формі аукціону, оскільки земельні ділянки у разі їх передачі позивачу для сінокосіння і випасання худоби не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах).

З урахуванням вищевикладеного, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Великомихайлівської селищної ради від 19.06.2020 року №3866-VІІ в частині ненадання позивачу таких земельних ділянок в оренду:

- земельної ділянки 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3, 5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28337,59 гривень;

- земельної ділянки 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 627345,15 гривень.

З метою ефективного захисту порушених прав позивача, яка неодноразово зверталася до суду за захистом свого права на укладення з відповідачем договорів оренди вказаних земельних ділянок, суд вважає можливим зобов`язати відповідача прийняти рішення про надання згоди на укладення з позивачем договорів оренди земельних ділянок з кадастровими номерами: 5121684200:01:002:0517, загальною площею 3,5534 га; та 5121684200:01:002:0531, загальною площею 14,4487 га, без проведення земельних торгів.

Щодо визначення розміру орендної плати за вказані земельні ділянки суд зазначає, що відповідно до ст.21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 288.1 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки п.288.1).

Пунктом 288.5 ст.288 ПК України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Зі змісту наведених норм законодавства випливає, що розмір орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Отже, суд не може втручатися в питання визначення розміру орендної плати, яка має бути погоджена сторонами договору з урахуванням приписів законодавства.

Тому в частині вимог позивача про зобов`язання відповідача надати згоду на укладення договорів оренди з конкретним розміром орендної плати (орендна плата раз на рік до 01 липня в грошовій формі в розмірі 12% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки) слід відмовити.

Отже, позов ОСОБА_1 підлягає частковому задоволенню.

Задовольняючи частково вимоги позивача, суд додатково враховує такі обставини.

24 лютого 2022 року Президентом України видано Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі - Указ). Відповідно до пункту 1 Указу воєнний стан діє з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. У подальшому Указами Президента України строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався. Наразі воєнний стан в Україні Указом Президента України від 06.05.2024 року № 271/2024, затвердженим Законом України від 08.05.2024 року № 3684-ІХ, продовжено з 05 години 30 хвилин 14.05.2024 на 90 діб, тобто до 12.08.2024 до 05 години 30 хвилин.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Законом України від 24.03.2022 № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до ЗК України.

Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" ЗК України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: 4) земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної, комунальної власності можуть надаватися у користування лише для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Крім того, пунктом 3 розділу І Закону № 2145-XI розділ VIII "Прикінцеві положення" Закону України "Про оренду землі" доповнено пунктом 1-2 такого змісту:

"1-2. Укладення, виконання, зміна, поновлення і припинення договорів оренди землі та набуття права оренди, суборенди земельних ділянок в Україні або окремих її місцевостях, у яких введено воєнний стан, здійснюється з урахуванням пунктів 27 і 28 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України".

Слід зауважити, що землі, надані під сінокосіння і випасання худоби, мають використовуватись виключно для цих цілей та їх використання для ведення товарного сільськогосподарського виробництва шляхом розорювання пасовищ та вирощування на них сільгоспкультур є нецільовим використанням земель.

Разом з тим, відповідно до приписів наведеного вище підпункту 4) пункту 27 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України, на період дії воєнного стану земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної, комунальної власності можуть надаватися у користування лише для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Тому положення Закону України від 24.03.2022 року № 2145-XI, який повинен застосовуватися органом місцевого самоврядування, підлягають врахуванню відповідачем при розгляді ініційованого позивачем земельного питання, з урахуванням дії в Україні на даний момент воєнного стану.

Отже, укладання договорів оренди з позивачем на вказані земельні ділянки (кадастрові номери: 5121684200:01:002:0517 та 5121684200:01:002:0531) за цільовим використанням «під сінокосіння і випасання худоби» можливе лише після скасування або припинення воєнного стану в Україні або в місцевості, де знаходяться ці земельні ділянки.

Згідно з ч. ч.1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову.

Щодо вимоги позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання подати звіт про виконання судового рішення, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин 1, 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З аналізу викладених норм вбачається, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, а не його обов`язком.

Згідно із статтею 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до приписів частини другої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи. Це забезпечується, в першу чергу, через примусове виконання судових рішень відповідно до Закону України «Про виконавче провадження». Судовий контроль у формі зобов`язання подати звіт, також є формою забезпечення виконання судових рішень.

Суд наголошує, що завершальною стадією судового провадження з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) є виконавче провадження (стаття 1 Закону України «Про виконавче провадження»).

При цьому, у разі відсутності добровільного виконання судових рішень, приписами Закону України «Про виконавче провадження» врегульований порядок дій та заходів, що спрямовані на примусове виконання таких рішень.

Позивачем не обґрунтована необхідність встановлення судового контролю в порядку ст.382 КАС України.

Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення вимоги про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення та зобов`язання відповідача подати суду звіт про виконання судового рішення.

Від сплати судового збору позивач була звільнена, доказів понесення інших судових витрат позивачем не надано, а тому судові витрати між сторонами не розподіляються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 262, 293, 382 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 ) до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (адреса: вул. Карбишева, 10, смт. Велика Михайлівка, Роздільнянський район, Одеська область, 67100, код ЄДРПОУ 04379367) - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області від 19.06.2020 року №3866-VІІ «Про ненадання в оренду ОСОБА_1 земельних ділянок сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби» в частині:

- земельної ділянки 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3,5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28337,59 гривень;

- земельної ділянки 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 627345,15 гривень.

Зобов`язати Великомихайлівську селищну раду Роздільнянського району Одеської області прийняти рішення про надання згоди на укладення між Великомихайлівською селищною радою та ОСОБА_1 договорів оренди земельних ділянок за наступними кадастровими номерами без проведення земельних торгів за рішенням сесії Великомихайлівської селищної ради:

- земельна ділянка 5121684200:01:002:0517 загальною площею 3,5534 га, у тому числі 3,5534 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 28337,59 гривень;

- земельна ділянка 5121684200:01:002:0531 загальною площею 14,4487 га, у тому числі 14,4487 га - пасовища, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 627 345,15 гривень, -

з урахуванням обмежень, запроваджених Законом України від 24.03.2022 № 2145-XI на час дії воєнного стану.

У задоволенні решти позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

Джерело: ЄДРСР 119269867
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку