open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Миколаївський районний суд Одеської області

Справа № 494/154/24

Номер проведження 3/508/175/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2024 року Миколаївський районний суд Одеської області в складі:

головуючої судді Корсаненкової О.О.

за участю секретаря Сівачової І.М.

прокурора Мельника Д.Г.

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у сел.Миколаївка Одеської області матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Ісаєве Миколаївського району Одеської області, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , працюючого радником голови Березівської районної ради Одеської області, ідентифікаційний код 3086322493,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-4 КУпАП, ч.2 ст.172-4КУпАП, суд

установив:

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді радника голови Березівської районної ради 8 скликання, будучи посадовою особою місцевого самоврядування, являючись суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 року, порушив встановлені п.2 ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції», обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме входив до складу виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-4 КУпАП.

Крім того, відповідно до протоколу № 276/2024 про адміністративне правопорушення від 18.01.2024 року, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді радника голови Березівської районної ради 8 скликання, будучи посадовою особою місцевого самоврядування, являючись суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 року, порушив встановлені п.1 ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції», обмеження щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, а саме займався підприємницькою діяльністю в особі директора товариства з обмеженою відповідальністю «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-4 КУпАП.

Постановою суду від 12.03.2024 року справи про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-4 КУпАП (справа № 494/154/24, провадження № 3/508/175/24) та за ч.2 ст. 172-4 КУпАП(справа № 494/155/24, провадження №3/508/176/24) були об`єднані в одне провадження, із присвоєнням об`єднаній справі єдиного номеру494/154/24, провадження № 3/508/175/24.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаних адміністративних правопорушень не визнав та пояснив, що посада радника відноситься до патронатної служби, проте він був віднесений до посадових осіб місцевого самоврядування. Він був обізнаний із законодавством щодо запобігання корупції. У січні 2022 року ОСОБА_1 заснував ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп», оскільки мав у власності земельні ділянки та мав намір привести все до вимог законодавства. Він був призначений директором товариства, проте не вступав із ним у трудову діяльність. У лютому 2022 року розпочались військові дії, тому ТОВ не здійснювало ніякої діяльності та, відповідно, не отримувало прибутку. З 30.08.2023 року та по теперішній час він вже не перебуває в складі засновників та звільнений з посади директора ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп». ОСОБА_1 не отримував заробітної плати від товариства, проте через те, що було подано неправильний звіт, ДПС надало такі відомості Управлінню стратегічних розслідувань. Згодом цей звіт було виправлено.

В судовому засіданні від 22.05.2024 року ОСОБА_1 просив провадження у справі закрити на підставі ст.ст.38, 247 КУпАП, оскільки вже минули строки притягнення його до адміністративної відповідальності. Вважає, що датою виявлення правопорушень є 16.11.2024 року, коли було направлено запити Департаменту стратегічних розслідувань про отримання відомостей щодо нього.

Прокурор в судовому засіданні зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених частинами 1 та 2 ст.172-4 КУпАП. Просив призначити адміністративне стягнення з урахуванням даних про особу ОСОБА_1 .

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку прокурора, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне:

Закон України «Про запобігання корупції»визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Згідно із ч.2 ст.12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

Відповідно до пп. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові особи місцевого самоврядування є суб`єктами, на яких поширюється дія цього закону.

Розпорядженням Березівської районної ради № 03-К-2021 від 11.01.2021 року, ОСОБА_1 було призначено на посаду радника голови районної ради 8 скликання та присвоєно 11 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 6 категорії.

Відповідно до присяги посадової особи місцевого самоврядування від 11.01.2021 року, ОСОБА_1 , усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто дав присягу, що буде вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватись Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов`язки.

11.01.2021 року ОСОБА_1 був попереджений про обмеження, пов`язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, а саме Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»; Закону України «Про запобігання корупції», в тому числі зазначені у ст.25 Закону «Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності», яка забороняє займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України; 2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.

Посадовою інструкцією радника голови Березівської районної ради 8 скликання, яка є додатком до розпорядження голови районної ради № 02/РР-2021 від 11.01.2021 року, окрім іншого, визначено, що радник голови районної ради призначається на посаду і звільняється із займаної посади розпорядженням голови районної ради, відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»; радник безпосередньо підпорядковується голові районної ради; у своїй роботі радник голови районної ради керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», нормативно-правовими і законодавчими актами України, рішенням районної ради, розпорядженнями голови районної ради, єдиною державною системою діловодства та цією посадовою інструкцією; радник голови районної ради зобов`язаний додержуватись Конституції України, основних законів України, інших актів законодавства України. Також, радник голови районної ради несе відповідальність за порушення трудової, виконавчої дисципліни; за бездіяльність або невиконання наданих йому прав та обов`язків.

Відповідно до довідки про складові заробітної плати посадової особи місцевого самоврядування за період з 01.01.2022 року по 30.11.2023 року, раднику голови районної ради ОСОБА_1 було виплачено заробітну плату у розмірі 100 976, 95 гривень.

За розпорядженням Березівської районної ради № 03/К-2022 від 01.12.2022 року, раднику голови Березівської районної ради восьмого скликання ОСОБА_1 було встановлено з 01.12.2022 року розмір щомісячної надбавки за вислугу років 15 % від посадового окладу з урахуванням доплати за ранг посадової особи місцевого самоврядування (вислуга років понад 5 років).

Отже, радник голови Березівської районної ради Одеської області ОСОБА_1 є посадовою особою місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до пп. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» та Примітки до ст.172-4 КУпАП, та на нього поширюється дія цього Закону, і він зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначені у ст.25 Закону, та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ст.172-4 КУпАП.

Згідно із ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції»особам, зазначеним у ч.1 ст.3 цього Закону, забороняється: 1) займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України; 2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті. У строк, визначений абзацом першим цієї частини, особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першоїстатті 3 цього Закону, забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах.

Відповідно до частини 2 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції» особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першоїстатті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України.

Згідно із рішенням установчих зборів засновників (учасників) ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» № 1/22 від 18.01.2022 року, встановлено, що присутній один засновник (учасник) ОСОБА_1 , який володіє 100 % голосів. Постановлено створити ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» та призначити на посаду директора вказаного товариства ОСОБА_1 .

Із акту приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» від 30.08.2023 року вбачається, що ОСОБА_1 передав, а ОСОБА_2 прийняла частку у статутному капіталі ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» у розмірі 100%, яка в грошові еквіваленті становить 1 700, 00 грн.

Відповідно до рішення єдиного учасника ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» № 1/23 від 30.08.2023 року, встановлено, що присутні ОСОБА_2 та один засновник (учасник), який володіє 100 % голосів. Постановлено звільнити з посади директора вказаного товариства з 30.08.2023 року ОСОБА_1 , та призначити на вказану посаду з 31.08.2023 року ОСОБА_2 .

Згідно Статуту ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп», затвердженого рішенням єдиного учасника ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» № 1/23 від 30.08.2023 року, крім іншого, визначено, що товариство створене з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками та здійснення господарської, виробничої, комерційної, наукової, посередницької діяльності; товариство є юридичною особою з дня його реєстрації, володіє відокремленим майном, веде самостійний баланс, має право відкривати рахунки, у тому числі валютні у банківських установах. Одноосібним виконавчим органом товариства є директор, який здійснює управління поточною діяльністю товариства.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 07.12.2023 року встановлено, що ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) зареєстровано 19.01.2022 року, має юридичну адресу Одеська область Березівський район с.Ісаєве провулок Радісний, 11, та займається такими видами діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); вирощування інших однорічних і дворічних культур; розведення великої рогатої худоби молочних порід; розведення овець і кіз; розведення свиней; допоміжна діяльність у рослинництві; після урожайна діяльність; оброблення насіння для відтворення; виробництво олії та тваринних жирів; ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; ремонт і технічне обслуговування інших машин і устаткування; будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво інших споруд; електромонтажні роботи; монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; інші будівельно-монтажні роботи та інше.

За інформацією Головного управління Державної податкової служби в Одеській області №21237/5/15-32-79-05 від 21.11.2023 року, встановлено, що за даними інформаційних систем баз даних ДПС України ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090), перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Миколаївська державна податкова інспекція, стан платника «0» - платник податків за основним місцем обліку. У запитуваному періоді підприємство ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» є платником податків на загальній системі оподаткування з річним податковим (звітним) періодом, податкова звітність з податку на прибуток за 2022 рік не надана, а за 2023 рік термін подання звітності не настав.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за період з 1 кварталу 2022 року по 3 квартал 2023 року встановлено, що ОСОБА_1 у травні 2023 року отримав дохід у вигляді заробітної плати від ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) у розмірі 2 641, 32 гривні.

Разом із тим, згідно із довідками форми ОК - 5, ОК - 7 Пенсійного фонду України від 19.03.2024 року та відомостями з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за період з 1 кварталу 2023 року по 4 квартал 2023 року № 1523-24-00269 від 20.03.2024 року встановлено, що ОСОБА_1 за період 2022-2023 роки доходу від ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) не отримував.

З метою усунення цих протиріч, судом було направлено запит до Головного управління ДПС в Одеській області, з відповіді якого від 22.04.2024 року вбачається, що ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) 13.07.2023 року подало звітний Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2 квартал (травень) 2023 року, в якому відобразило нарахування та виплату доходу за ознакою доходу «101» (заробітна плата) в розмірі 2641,32 грн. ОСОБА_1 18.01.2024 року ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) подало уточнюючий Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2 квартал (травень) 2023 року, в якому змінює платника та виключає запис щодо нарахування та виплати доходу ОСОБА_1 .

Крім того, за податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2022 рік, ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) доходу від будь-якої діяльності не мало.

Відповідно дост.280 КУпАПобставинами, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення є: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ст. ст.245,251,252,280 КУпАПвизначено, що суддя зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.

Адміністративна відповідальністьч.2ст.172-4КУпАП настає у разі порушення особоювстановлених закономобмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

Судом встановлено та підтверджується дослідженими в ході судового розгляду письмовими доказами, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді радника голови Березівської районної ради Одеської області, порушив обмеження щодо суміщення з іншими видами діяльності, визначені п. 2 ч.1 ст.25, ч.1 ст.36 Закону України «Про запобігання корупції», щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме до 30.08.2023 року входив до складу виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090), що має на меті одержання прибутку, хоча в порядку ч.2 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» був зобов`язаний не пізніше 08.02.2022 року вчинити дії, спрямовані на припинення його повноважень у складі виконавчого органу товариства.

При цьому, суд враховує роз`яснення НАЗК (п.10 Методичних рекомендацій),відповідно до яких відповідальність за порушення п. 2 ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» настає незалежно від того, чи вчиняла особа будь-які дії на посаді в органі управління, чи здійснювало таке підприємство / організація господарську діяльність та чи отримувало дохід, а також незалежно від отримання доходу особою від такої діяльності.

Оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд вважає що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, доказана повністю.

Щодо клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження у справі на підставі ст.ст.38, 247 КУпАП, суд зазначає таке:

Відповідно до ч. 4ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених ст.ст.212-15,212-21цьогоКодексу, може бути накладенопротягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Разом із тим, відповідно до загальнодоступних роз`яснень НАЗК, зокрема, листа НАЗК за вих. №47-09/27771/21 від 26.04.2021 року, початком обчислення строку виявлення адміністративного правопорушення є момент, коли проаналізовано зібрані фактичні дані та зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення. Процесуально такий висновок оформлюється у вигляді протоколу. Дії уповноваженої особи, що має право складати протоколи, до моменту його складання можуть свідчити лише про виявлені окремі ознаки правопорушення, проте факт, що виявлене діяння містить склад адміністративного правопорушення, зазначається при складенні протоколу.

З урахуванням викладеного, датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією, є момент з`ясування всіх необхідних даних, який збігається з моментом складення відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, оскільки лише після отримання таких даних можливо встановити всі необхідні ознаки складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи те, що протоколи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч.ч. 1, 2ст. 172-4 КУпАПбули складені 18.01.2024 року, строки накладення адміністративного стягнення, передбаченіст. 38 КУпАПв даному випадку не спливли, внаслідок чого відсутні передбачені п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАПпідстави для закриття провадження у справі.

Разом із тим, суд дійшов висновку, що провадження у справі відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-4 КУпАП підлягає закриттю за п. 1 ч. 1ст.247КУпАП з огляду на таке:

Згідно із положеннямист. 1 КУпАП, завданням Кодексу є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїі законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

За нормоюст. 8 Конституції Українив Україні визнається і діє принцип верховенства права, який визначає людину, її права та свободи найвищою цінністю в державі, що обумовлює можливість обмеження її прав та свобод лише при неухильному дотриманні законодавства України та лише за наявності вини.

Тобто особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності лише у тому разі, якщо її вину у вчиненні правопорушення буде доведено поза розумним сумнівом, на підставі належних та допустимих доказів із дотриманням встановленої законом процедури.

Відповідно дост.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Статтею 9КУпАП визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Згідно з ч.2 ст.6 Європейської Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, кожен обвинувачений у вчиненні правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

У справах «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21 квітня 2011 року та «Барбера, Мессеге і Ябардо проти Іспанїї» від 06 грудня 1998 року Європейський Суд з прав людини зазначив, що суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності винуватості особи «поза будь-яким розумним сумнівом» і така «доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою».

Відповідно до п.1 ч.1ст.247 КУпАП,провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Адміністративна відповідальність за ч.1 ст.172-4 КУпАП настає у разі порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Згідно із роз`ясненнями НАЗК (п.9.2 Методичних рекомендацій), формулювання «іншою оплачуваною діяльністю», вжите законодавцем у п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону, означає, що для констатації порушення особою обмеження, встановленого цією нормою, необхідним є наявність всіх трьох компонентів. Тобто:

- здійснення власне діяльності як такої (виконання певних робіт, надання послуг тощо), та/або зайняття посади, яка передбачає здійснення певної діяльності;

- здійснення іншої, ніж основна, діяльності (виконання інших обов`язків, ніж обов`язки за посадою, яка відносить особу до суб`єктів, на яких поширюється таке обмеження). Не є «іншою» діяльністю в контексті ст. 25 Закону виконання особою певної роботи, яка пов`язана із зайняттям нею посади, зазначеної в п.1 ч. 1 ст. 3 Закону;

- оплатного характеру іншої діяльності (виконання робіт та/або надання послуг, які оплачуються або можуть бути оплачені в майбутньому).

Діяльність вважається оплачуваною за наявностіхоча б однієїз таких умов: оплата (можливість оплати) за таку діяльність передбачається законодавством та/або статутом та/або іншими документами юридичної особи, у якій здійснюється відповідна діяльність, або у трудовому договорі (контракті), цивільно-правовому договорі (угоді); особа фактично отримала оплату за таку діяльність (роботу, послугу).

Підприємництво це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку(ч. 1 ст. 42 ГК).

Господарська діяльність це діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. При цьому господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва підприємцями (ст. 3 ГК) (п.9.3 Методичних рекомендацій).

На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні вказаного правопорушення було надано ті ж самі письмові докази, які були досліджені судом при встановленні вини останнього у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП.

Проте, розглянувши справу у цій частині, суд дійшов висновку про те, матеріали справи не містять переконливих доказів винуватості ОСОБА_1 у вчиненні вказаного правопорушення.

Так, судом встановлено, що ОСОБА_1 у період перебування на посаді радника голови Березівської районної ради Одеської області, будучі посадовою особою місцевого самоврядування, дійсно було створено ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090), директором якого він став з 18.01.2022 року та перебував на цій посаді до 30.08.2023 року.

Разом із тим, доказів здійснення ОСОБА_1 підприємницької діяльності суду надано не було.

Так, згідно із довідками форми ОК - 5, ОК - 7 Пенсійного фонду України від 19.03.2024 року та відомостями з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за період з 1 кварталу 2023 року по 4 квартал 2023 року № 1523-24-00269 від 20.03.2024 року, а також відповіді Головного управління ДПС в Одеській області від 22.04.2024 року встановлено, що ОСОБА_1 за період 2022-2023 роки доходу від ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) не отримував.

Крім того, за податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2022 рік, ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) доходу від будь-якої діяльності не мало.

Отже, в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 займався підприємницькою діяльністю (так само як і іншою оплачуваною діяльністю), що повністю узгоджується із поясненнями останнього, що товариство було створено, проте через військовий стан не здійснювало жодної діяльності та, відповідно, не отримувало доходу.

За встановлених обставин, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт порушення ОСОБА_1 вимог пункту 1 ч.1 ст.25Закону України«Про запобіганнякорупції» та відповідно наявність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4КУпАП, що є підставою для закриття провадження у справі згідно із п.1 ч.1ст.247 КУпАП,у зв`язку відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст.23 КУпАП,адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Обираючи вид стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини та майновий стан, перебування на його утриманні двох неповнолітніх дітей.

Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , судом не встановлено.

Враховуючи особу порушника, сімейний, майновий стан останнього, який на даний час працює, характер вчиненого правопорушення та його наслідки, відсутність обставин, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність, зважаючи на положення ст.23 КУпАП, та враховуючи, що відповідно до відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела та суми доходів, отриманих від податкових агентів, та/або про суми доходів, отриманих самозайнятими особами, а також відомостей з податкової декларації, ОСОБА_1 за інкримінований період доходу від ТОВ «Ісаєве Харвест-Агро Групп» (ЄДРПОУ 44416090) не отримував, суд вважає за можливе накласти адміністративне стягнення у виді мінімального штрафу, передбаченого санкцією ч.2ст.172-4 КУпАП.

На підставіст.40-1 КУпАП,із ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у визначеному законом розмірі.

Керуючись ст. ст.1, 7, 9, 23, 38, 40-1, 172-4,245, 247,251,252,280-285 КУпАП, суд

постановив:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,РНОКПП НОМЕР_1 , винним у вчинені правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, та накласти нанього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100, 00 грн (платіжні реквізити: отримувач ГУК в Одеській обл./с.Андрієво- Іванівка/21081100, код за ЄДРПОУ 37607526, банк отримувача: Казначейство України(ЕАП), рахунок отримувача:UA728999980313090106000015694, код платежу 21081100).

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбаченеч. 1 ст. 172-4 КУпАП, відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,РНОКПП НОМЕР_1 , судовий збір на користь держави у розмірі 605, 60 гривень. Судовий збір перераховувати (платіжні реквізити: отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106 код за ЄДРПОУ 37993783; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету 22030106, призначення платежу: адміністративні штрафи та інші санкції).

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.

Повний текст постанови складено 23.05.2024 року.

Суддя Олена КОРСАНЕНКОВА

Джерело: ЄДРСР 119238788
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку