open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2024 року м.Київ справа №640/16118/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Лімекс Експрес" до Київської митниці Держмитслужби , Державної митної служби України, - про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось приватне підприємство «Лімекс Експрес» (далі позивач) до Київської митниці Держмитслужби (далі відповідач-1) та Державної митної служби України (далі відповідач-2), - про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Позивач просить суд:

1) визнати протиправним та скасувати акт комісії Київської митниці Держмитслужби б/н від 16 грудня 2020 року про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи;

2) Визнати протиправним та скасувати наказ Державної митної служби України від 11 лютого 2021 року № 86 про виключення Центральної сортувальної станції Приватного підприємства« ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» з Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій;

3) Зобов`язати Державну митну службу України включити Центральну сортувальну станцію Приватного підприємства «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій;

4) Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці Держмитслужби, Державної митної служби України на користь Приватного підприємства «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» суму сплаченого судового збору в розмірі 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн. 00 коп., а також понесені витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 12 000 (дванадцять тисяч) грн. 00 коп.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує в позовній заяві, у відповіді на відзив, та додаткових поясненнях від 03.09.2021, вказуючи суду на не обґрунтованість висновків відповідачів, які стали фактичною підставою до винесення оскаржуваних рішень.

Відповідач-1 подав до суду відзив, та заперечення на відповідь на відзив в яких заперечив проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень проти позову, відповідач-1 зазначив, що з урахуванням неодноразового виявлення порушень експрес-перевізником (позивачем) вимог митного законодавства та положень Інструкції з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України від 3.09.2007 №728, та у відповідності до положень абз.3 п.1 Р.VIII цієї Інструкції, відповідачем-1 було ініційовано подання до відповідача-2 про виключення ЦСС з Реєстру.

Відповідач-2 подав до суду відзив, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень проти позову, відповідач-2 зазначив, що за результатами перевірки усунення позивачем виявлених порушень митницею встановлено відсутність зв`язку з ЄАІС Держмитслужби України і мережею Інтернет та складено Акт про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи проводиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи від 16.12.2020 б/н. Відповідач-2 також вказав, що при виданні оскаржуваного наказу не порушував прав та інтересів позивача, діяв на підставі законодавства, в межах своїх повноважень у спосіб, визначений Р.VІІІ Інструкції. Питання ж включення ЦСС до Реєстру є дискреційними повноваженнями Держмитслужби і не може бути належним способом захисту, допущеним судом. Також відповідач-2 звернувся до суду з клопотанням про зменшення розміру заявлених в позовній заяві витрат на правничу допомогу.

Відповідно до ч.2 Розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13.12.2022 № 2825-IX, - Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом. У зв`язку з зазначеним та на підставі статей 241, 248, 256 КАС України, Київським окружним адміністративним судом справу було прийнято до провадження.

Дослідивши обставини справи, суд встановив наступне.

03 червня 2021 року позивачем в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань були зареєстровані відомості про відокремлений підрозділ позивача філію Приватного підприємства «Лімекс Експрес» у м. Київ (код ЄДРПОУ: 38785916, адреса: м. 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б) із визначеними видами діяльності згідно КВЕД: 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний);52.10 Складське господарство;52.24 Транспортне оброблення вантажів;53.20 Інша поштова та кур`єрська діяльність.

Відповідно до наказу Державної фіскальної служби України № 1051 від 30 грудня 2016 року, відокремлений підрозділ Позивача - центральну сортувальну станцію ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» (далі - ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС»), розташовану за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б, було включено до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій згідно розділу II Інструкції з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України від 03 вересня 2007 року № 728, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 вересня 2007 року за № 1081/14348 (зі змінами).

За своєю суттю, господарська діяльність ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» полягає у роботі підрозділу митного оформлення, що безпосередньо здійснює митні формальності в місцях міжнародного поштового обміну та центральних сортувальних станціях, регіональних сортувальних, діяльність якого регулюється Інструкцією з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України від 03 вересня 2007 року № 728, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 вересня 2007 року за № 1081/14348, та не може здійснюватись без укладених договорів та міжнародних контрактів з іноземними суб`єктами господарювання, які постачають товар на територію України, які проходять процедуру моніторингу Київської митниці Держмитслужби.

Сортувальна станція, має відповідати вимогам Інструкції з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України від 03 вересня 2007 року № 728, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 вересня 2007 року за № 1081/14348, а моніторинг та контроль дотримання цих норм здійснює Київська митниця Держмитслужби. Так, 02 липня 2020 року комісією Київської митниці Держмитслужби у складі: заступника начальника управління - начальника відділу по роботі з митними посередниками управління забезпечення митного контролю та оформлення Володимира Тендітного, начальника управління інформаційних технологій, митної статистики та захисту інформації Сергія Цивіна, тат.в.о. заступника начальника відділу по роботі з митними посередниками управління забезпечення митного контролю та оформлення Тетяною Волоховською було проведено огляд складських приміщень площею 160 кв. м. відокремленої частини металевого ангару, що використовується на праві оренди ПП «Лімекс Експрес», як центральна сортувальна станція (надалі - ЦСС), розташованого за адресою: 03036, м. Київ, проспектПовітрофлотський, 92-Б, з метою визначення відповідності фактичної кількості ввезених товарів, транспортних засобів комерційного призначення відомостям, заявленим у митній декларації та дотримання встановлених Митним кодексом України та іншими законами України правил провадження діяльності, контроль за якою покладено на митні органи, про що було складено акт про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи № 25/07 від 02 липня 2020 року (надалі - Акт № 25/07).

Відповідно до Акту № 25/07 комісією Київської митниці Держмитслужби були виявлені порушення зі сторони ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» вимог законодавства, а саме:

1). Встановлено факти порушення підприємством вимог Інструкції з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, затвердженої наказом Державної митної служби України від 03 вересня 2007 року № 728, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 вересня 2007 року за№ 1081/14348 (надалі Інструкція), зокремапункту 14 розділу II Інструкції в частині строків інформування про зміни відомостей в документах. Не проінформовано про зміни у переліку обладнання та технічних засобів, достатніх для забезпечення функціонування повірених, що складають локальну мережу експрес-перевізника (договори доручення з повіреними прострочено), а також у переліку працівників ЦСС, яким надано право доступу до місць зберігання міжнародних експрес-відправлень (надалі -МЕВ); пункту І розділу III Інструкції в частині обов`язку експрес-перевізника із забезпечення належним чином обладнаного приміщення для посадових осіб підрозділу митного оформлення (на момент огляду відсутнє підключення до локальної мережі ЄАІС Держмитслужби, до мережі Інтернет та до телефонної лінії), а також обладнання на ЦСС зон митного контролю (надалі - ЗМК) (відсутні таблички позначення ЗМК та її меж й інформація щодо переліку осіб, які мають доступ на територію ЗМК, позначення ЗМК здійснюється у відповідності до вимог розділу III Порядку створення зон митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 травня 2012 року № 583, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2012 року за № 879/21191); пункту 2 розділу III Інструкції в частині відсутності сертифікованого обладнання для зважування МЕВ та технічних засобів контролю (відсутні дозвільні документи), а також відсутності первинних засобів пожежогасіння (наявні 3 вогнегасника не придатні до експлуатації, як такі, що не пройшли технічне обслуговування).

2). Встановлено порушення вимог пункту 1.7 наказу Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 «Про місця доставки товарів транспортними засобами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за №1052/21364 в частині того, що територія місця доставки товарів для автомобільного транспорту не забезпечена каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень. Комісією також зазначено, що з моменту включення ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій і на час проведення перевірки, ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» не функціонує та не здійснює переміщення МЕВ, початок функціонування ЦСС можливий лише за умови усунення виявлених порушень.

Враховуючи неможливість усунення виявлених у Акті 25/07 порушень у зв`язку із запровадженням на території України карантинних обмежень у зв`язку із поширенням гострої респіраторної хвороби СОVID-19, Позивач звернувся до Київської митниці Держмитслужби із листами вх. № 30537/11/ЕЗ від 25 серпня 2020 року та № 31496/11/ЕЗ від 02 вересня 2020 року та № 32171/11 від 08 вересня 2020 року в яких повідомляло про наявні карантинні обмеження на території України, у зв`язку із якими Позивач не має змоги усунути вказані порушення протягом встановленого місячного строку з моменту виявлення вказаних у Акті 25/07 порушень.

Листом №787/18/11/18600 від 21 вересня 2020 року Київська митниця Держмитслужби повідомила Позивача про необхідність звернення до Торгово-промислової палати України з метою отримання сертифікату, який би підтверджував наявність форс-мажорних обставин, зокрема карантинних обмежень, які не дозволяють усунути порушення, що зафіксовані в Акті 25/07. Листом від 27 листопада 2020 року позивач повідомив Київську митницю Держмитслужби про усунення виявлених та зафіксованих у Акті 25/07 порушень та надано відповідні підтвердження, а саме:оновлену план-схему територій та приміщень ЦСС; оновлений перелік обладнання та технічних засобів; договори з повіреними особами; договори з інтернет-провайдерами; перелік працівників ЦСС, яким надано право доступу до місць зберігання МЕВ; договори на придбання та обслуговування рентген установки; подовжено строк дії вогнегасників.

16 грудня 2020 року комісією Київської митниці Держмитслужби у складі: т.в.о. заступника начальника митного поста - начальника відділу митного оформлення №2 митного поста «Київ-центральний» ОСОБА_1 було проведено огляд складських приміщень площею 160 кв. м. - відокремленої частини металевого ангару, що використовується на праві оренди ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС», як центральна сортувальна станція (надалі - ЦСС), розташованого за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б, з метою дотримання встановлених Митним кодексом України та іншими законами України правил провадження діяльності, контроль за якою покладено на митні органи, про що було складено акт про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи № б/н від 16 грудня 2020 року (далі - Акт № б/н).

Відповідно до Акту № б/н комісією Київської митниці Держмитслужби були виявлені порушення зі сторони ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» вимог законодавства, а саме: територія місця доставки та приміщення посадових осіб митниці не забезпечені каналами та засобами зв`язку, у тому числі з САІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень, що є порушенням абзацу 7 пункту 1 розділу III Інструкції та п.1.7 наказу Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 «Про місця доставки товарів транспортними засобами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за № 1052/21364. Серед іншого комісією у Акті № б/н зазначено, що з моменту включення ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій і на даний час, ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» не функціонує та не здійснює переміщення МЕВ.

Листом від 27 листопада 2020 року позивачем були надані документи, що підтверджують усунення порушень митного законодавства, в тому числі й щодо забезпечення каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень. При цьому відповідачі не вказали суду, чи були враховані ці документи при формулюванні висновків, наведених у Акті № б/н і не спростували відповідно доводів позивача, що неврахування зазначених документів призвело до неповних та необ`єктивних висновків оскаржуваних рішень.

Листом від 30 грудня 2020 року № 78-1/17/4/26088 Київська митниця Держмитслужби звернулась до Державної митної служби України із поданням про виключення з реєстру ЦСС та Переліку місць доставки ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС», в обґрунтування якого навела виявлені в Актах № 25/07 та № б/н порушення та фактичне не здійснення функціонування ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» протягом її включення до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій.

Згідно наказу Державної митної служби України від 11 лютого 2021 року № 86, що був підписаний В.О. Голови Сергієм Звягінцевим, ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» було виключено з Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій.

Позивач вважає Акт відповідача-1 № б/н від 16 грудня 2020 року та наказ відповідача-2 від 11 лютого 2021 року №86, що є предметом оскарження в даному позові, необгрунтованими та незаконними, прийнятими без з`ясування фактичних обставин та, оскільки вони є юридично значимими (мають безпосередній вплив на права, обов`язки та майновий стан Позивача) такими, що порушують законні права та інтереси Позивача, а тому підлягають визнанню протиправними та скасуванню.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Приписами статті 5 КАСУ визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Наказом Державної митної служби України № 728 від 03 вересня 2007 року затверджено Інструкцію з організації митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес- відправлень, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України (далі - Інструкція), яка визначає умови та правила погодження місць розташування ЦСС, обов`язки експрес-перевізника, порядок обліку та зберігання МЕВ, а також подання митному органу звітності про них, переміщення територією України МЕВ, що перебувають під митним контролем, митний контроль та митне оформлення вантажів експрес-перевізника при ввезенні їх на митну територіюУкраїни, митний контроль і митне оформлення МЕВ, призначених для вивезення за межі митної території України, а також виключення ЦСС (РСС) з Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій.

Розділом III Інструкції визначені обов`язки експрес-перевізника, серед яких визначено, що експрес-перевізник зобов`язаний: 1) забезпечити оформлення домашнього транспортного документа під час прийняття МЕВ у відправника; 2) забезпечити наявність у ЦСС (РСС) інформації в електронному вигляді про кожне МЕВ, що переміщується (пересилається) через митний кордон України, та можливість перегляду посадовими особами ПМО інформації, що міститься в цій комп`ютерній мережі відстеження проходження МЕВ від відправника до одержувача; 3) вивезти МЕВ у зворотному напрямку на вимогу відправника; 4) протягом строку зберігання, визначеного пунктом 4.6 цієї Інструкції, вивезти у зворотному напрямку МЕВ, що містять предмети стосовно яких застосовуються нетарифні заходи регулювання зовнішньої торгівлі або які підлягають іншимпередбаченим законодавством видам контролю і щодо яких не було здійснено митне оформлення; 5) надати на ЦСС (РСС) належним чином обладнане приміщення для посадових осіб ПМО; 6) обладнати на ЦСС (РСС) ЗМК.У місці зберігання МЕВ експрес-перевізник зобов`язаний забезпечити: 1) функціонування протипожежної сигналізації та наявність засобів пожежогасіння; 2) цілодобову охорону; 3) наявність системи відеоспостереження та виведення інформації з неї в підрозділ митного органу; 4) наявність матеріально-технічного обладнання у достатній для забезпечення діяльності ЦСС (РСС) кількості (навантажувально-розвантажувальних засобів; спеціального сертифікованого обладнання для зважування МЕВ; технічних засобів контролю; засобів зв`язку, оргтехніки); 5) неможливість проникнення до цих місць сторонніх осіб; 6) можливість накладення не менше ніж двох засобів забезпечення (ідентифікації), які унеможливлюють проникнення в ці місця або вилучення МЕВ із цих місць без пошкодження засобів забезпечення (ідентифікації), один з яких повинен належати митному органу, другий - експрес-перевізнику.

Відповідно до положень статті 343 Митного кодексу України, Огляд територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи (крім житла громадян), може здійснюватися посадовими особами митного органу за письмовим рішенням керівника цього органу або особи, яка виконує його обов`язки, з метою: 1) перевірки законності ввезення товарів, транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України, дотримання порядку їх ввезення, а також правильності нарахування та повноти сплати митних платежів; 2) перевірки відповідності фактичної кількості ввезених товарів, транспортних засобів комерційного призначення відомостям, заявленим у митній декларації; 3) перевірки дотримання встановлених цим Кодексом та іншими законами України правил провадження діяльності, контроль за якою покладено на митні органи.

Огляд проводиться після пред`явлення особі, у володінні (користуванні) якої перебуває територія, особі, відповідальній за експлуатацію складу організації - отримувача гуманітарної допомоги, утримувачеві складу тимчасового зберігання, митного складу, магазину безмитної торгівлі, вільної митної зони або уповноваженій ним особі відповідного рішення та службового посвідчення посадової особи митного органу.Огляд повинен здійснюватися не більш як протягом одного дня, якщо інше не встановлено законодавством.

За результатами огляду складається акт, один примірник якого вручається відповідно особі, у володінні (користуванні) якої перебуває територія, особі, відповідальній за експлуатацію складу організації - отримувача гуманітарної допомоги, утримувачеві складу тимчасового зберігання, митного складу, магазину безмитної торгівлі або уповноваженій ним особі, керівникові чи заступнику керівника органу управління відповідної спеціальної (вільної") економічної зони.

Форматакого акта затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Приписами розділу VIII Інструкції визначено, що ЦСС (РСС) може бути виключено з Реєстру на підставі: 1) подання митного органу, у зоні діяльності якого розташована ЦСС, у випадках неодноразового (два і більше разів протягом одного календарного року) порушення експрес-перевізником строків зберігання МЕВ, визначених пунктом 6 розділу IV цієї Інструкції (виключаються ЦСС і РСС /за наявності/); 2) подання митного органу, посадовими особами якого неодноразово (два та більше разів протягом одного календарного року) були виявлені порушення експрес-перевізником митних правил та/або положень цієї Інструкції,у поданні зазначаються причини доцільності виключення ЦСС (РСС) з Реєстру; 3) заяви експрес-перевізника, поданої митному органу, у зоні діяльності якого розташована ЦСС (РСС), у якій зазначається дата припинення функціонування ЦСС (РСС). Така заява подається експрес-перевізником не пізніше ніж за два місяці до дати припинення функціонування ЦСС (РСС).

Держмитслужба видає наказ про виключення ЦС С (РСС) з Реєстру, про що того самого дня інформує митний орган, у зоні діяльності якого розташована ЦСС (РСС). Копія наказу про виключення ЦСС (РСС) з Реєстру надсилається Департаментом організації митного контролю експрес-перевізникові.

Відповідно до Акту № б/н комісією Київської митниці Держмитслужби були виявлені порушення зі сторони ЦСС ПП « ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» вимог законодавства, а саме:територія місця доставки та приміщення посадових осіб митниці не забезпечені каналами та засобами зв`язку, у тому числі з САІС Держмитслужби. для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень, що є порушенням абзацу сьомого пункту 1 розділу III Інструкції та п.1.7 наказу Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 «Про місця доставки товарів транспортними засобами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за № 1052/21364.

З матеріалів справи слідує, що позивач з метою здійснення господарської діяльності, 16 листопада 2016 року уклав з Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Волз» (надалі - Оператор), договір № 4200 про надання телекомунікаційних послуг, відповідно до умов якого Оператор надає Споживачу телекомунікаційні послуги, а Споживач отримує та оплачує вказані послуги відповідно до умов вказаного договору. Відповідно до додатку №1 від 16 листопада 2016 року до договору № 4200 про надання телекомунікаційних послуг від 16 листопада 2016 року було визначено кінцеві точки каналу електрозв`язку (адреси об`єктів, між якими здійснюється передача даних) - м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б (склад Споживача) та м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8-А (Київська митниця Держмитслужби). Тобто, вказаний канал зв`язку є спеціальним каналом та засобом зв`язку, у тому числі з САІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень.

З моменту включення центральної сортувальної станції ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС», розташованої за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б, до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій, ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» фактично нездійснювало господарської діяльності та відповідно не отримувало прибутки, тому керівництвом ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» було прийнято рішення щодо призупинення оплати по договору № 4200 про надання телекомунікаційних послуг від 16 листопада 2016 року до моменту початку здійснення фактичної господарської діяльності задля оптимізації витрат ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС».

Згідно відповіді вих. № 506 від 12 травня 2021 року на адвокатський запит представника позивача від 23 квітня 2021 року, ТОВ «Науково-виробнича фірма «ВОЛЗ» зокрема повідомило, що: «Дійсно, 16 листопада 2016 року між ТОВ «НВФ «ВОЛЗ» та ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» було укладено договір про надання телекомунікаційних послуг № 4200, яким зокрема ТОВ «НВФ «ВОЛЗ» взяло на себе зобов`язання надавати телекомунікаційні послуги ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС», в тому числі щодо кінцевих точок каналу електрозв 'язку (адреси об`єктів, між якими здійснюється передача даних): м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б - м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8-А. Принцип надання телекомунікаційних послуг (інтернету) за вказаним договором полягає у безперебійному наданні вказаних послуг ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» за умови виконання останнім умов договору щодо оплати послуг. Починаючи з 01 березня 2017 року ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» припинило здійснювати оплати за послуги за договором № 4200 від 16.11.2016 р., що стало підставою для тимчасового призупинення надання телекомунікаційних послуг вказаному абоненту.Звертаємо увагу, що все необхідне обладнання для надання телекомунікаційних послуг за договором № 4200 від 16 листопада 2016 року у місці надання послуг: м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б та м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8-А щодо абонента ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» залишилось діючим, а відновлення надання телекомунікаційних послуг відбувається та є технічно можливим не пізніше 2-х годин з моменту внесення оплати за послуги та після повідомлення абонента про здійснення відповідної оплати за телефоном служби підтримки клієнтів ТОВ «НВФ «BOЛ3». Договір про надання телекомунікаційних послуг № 4200 від 16 листопада 2016 року з ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» сторонами чи в односторонньому порядку не розривався, а відтак і зберігав свою чинність з моменту його укладення і до 31 січня 2021 року, оскільки 01 лютого 2021 року між ТОВ «НВФ «ВОЛЗ» та ПП «Лімекс Експрес» було переукладено новий договір №6800 щодо надання телекомунікаційних послуг, в тому числі й в частині щодо кінцевих точок каналу електрозв`язку (адреси об`єктів, між якими здійснюється передача даних): м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б-м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8-А.».

Як наслідок аналізу отриманої інформації, суд погоджується з доводами позивача, що висновки контролюючого органу, відображені в Акті б/н від 16 грудня 2020 року щодо наявності порушень митних правил та/або вимог Інструкції в частині незабезпечення території місць доставки ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» та приміщення посадових осіб митниці каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень є передчасними та не відповідають дійсності, а відтак складений за результатом проведення перевірки Акт б/н від 16 грудня 2020 року с протиправним та підлягає скасуванню з огляду на відсутність таких порушень у позивача.

01 вересня 2016 року позивачем також було укладено з інтернет-провайдером «SIMNET», від імені якого діяв фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (надалі - Виконавець), договір № 56799 про надання інформаційних послуг, відповідно до умов якого Виконавець надає Абоненту послуги в сфері інформатизації за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б (17 склад), а Абонент зобов`язується оплачувати вказані послуги, надані Виконавцем. З моменту включення центральної сортувальної станції ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС», розташованої за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б, до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій, ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» фактично не здійснювало господарської діяльності та відповідно не отримувало прибутки, тому керівництвом ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» було прийнято рішення щодо призупинення оплат по договору № 56799 про надання інформаційних послуг від 01 вересня 2016 року до моменту початку здійснення фактичної господарської діяльності задля оптимізації витрат ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС».

У відповіді ФОП ОСОБА_2 № 3004-21/1 від 30 квітня 2021 року на адвокатський запит представника позивача від 27 квітня 2021 року зазначено:«З моменту укладення Договору № 56799, Абонент мав позитивний залишок на особовому рахунку протягом вересня-листопада 2016 року включно, тобто доступ до мережі інтернет надавався Абоненту у період з 01.09.2016 року по 30.11.2016року включно. Починаючи з 01.12.2016 року, доступ до мережі інтернет був обмежений у зв язку з відсутністю оплати з боку Абонента.

12.01.2017 року Договір 56799 був призупинений за зверненням Абонента до технічної підтримки інтренет-провайдера засобами телефонного зв`язку, тобто станом на 16 грудня 2020 року Договір № 56799 був чинним, але надання послуг доступу до мережі інтернет було призупинено на підставі звернення Абонента.Станом на дату надання відповіді на адвокатський запит, від Абонента не надходило заяви про поновлення дії Договору № 56799.Технічна можливість невідкладного відновлення послуг за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б (17 склад) існує за умови наявності непошкодженого оптичного кабелю. За умови збереження цілісності оптичного кабелю, термін підключення Абонента до послуги доступу до мережі складає 1 (один) робочий день з моменту оформлення заяви від потенційного Абонента.За умови необхідності оновлення оптичного кабелю, термін підключення Абонента до послуги доступу до мережі складає 2 (два) робочих дні з моменту оформлення заяви від потенційного Абонента».

Таким чином позивач в суді доводить, а відповідачі не спростовують, що договір № 56799 про надання інформаційних по слуг від 01 вересня 2016 року діяв на момент проведення перевірки та складення Акту б/н від 16 грудня 2020 року про наявність порушень митних правил та/або положень Інструкції в частині незабезпечення території місць доставки та приміщення посадових осіб митниці каналами та засобами зв`язку, у тому числі з САІС Держмитслужби для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень, а відновлення послуг за таким договором було можливе протягом максимум 2-х днів з моменту внесення оплати послуг за вказаним договоромта подання заявки Виконавцю навіть за умови відсутності чи пошкодження оптичного кабелю, який не є пошкодженим та перебував у приміщенні ПСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» за адресою: 03036. м. Київ, проспект Повітрофлотський. 92-Б (17 склад).

Виходячи з отриманої інформації, висновки контролюючого органу, відображені в Акті б/н від 16 грудня 2020 року щодо наявності порушень митних правил та/або вимог Інструкції в частині незабезпечення території місць доставки ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» та приміщення посадових осіб митниці каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень є передчасними та не відповідають дійсності, а тому є обґрунтованими доводи позивача, що складений за результатом проведення перевірки Акт б/н від 16 грудня 2020 року є протиправним та підлягає скасуванню. Суд бере до уваги, що відповідач-1 не спростував належними і допустимими доказами в суді доводи позивача, що в ході проведення перевірки відповідачем-1 не в повному обсязі було з`ясовано всі необхідні обставини, які мали суттєве значення для прийняття об`єктивних висновків щодо наявності порушень митних правил та/або положень Інструкції в частині незабезпечення території місць доставки та приміщення посадових осіб митниці каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби, для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень, оскільки наведеними позивачем доказами такі висновки контролюючого органу спростовуються. ЦСС ПП «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» та приміщення посадових осіб митниці на момент проведення перевірки та винесення спірного Акту від 16 грудня 2020 року було забезпечено каналами та засобами зв`язку, у тому числі з ЄАІС Держмитслужби, мало місце лише призупинення надання таких послуг за зверненням позивача з підстав оптимізації витрат та відсутності укладених договорів, які б дозволяли здійснювати господарську діяльність відокремленого підрозділу Позивача за адресою: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92-Б.

Позивач звертає увагу суду, що викладені вище обставини було повідомлено контролюючий орган, однак останнім ці обставини не були прийняті до уваги, що й стало підставою для прийняття оскаржуваного Акту б/н від 16.12.2020. Зазначене твердження позивача відповідачами не було спростовано в суді належними і допустимими доказами.

Що стосується позовних вимог в частині визнання протиправним та скасувати наказу Державної митної служби України від 11 лютого 2021 року № 86 про виключення Центральної сортувальної станції Приватного підприємства «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» з Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій, а також зобов`язання Державної митної служби України включити Центральну сортувальну станцію Приватного підприємства «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» до Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог у зв`язку з наступним.

Відповідно до розділу VIII Інструкції, ЦСС (РСС) може бути виключено з Реєстру на підставі: 1) подання митного органу, у зоні діяльності якого розташована ЦСС, у випадках неодноразового (два і більше разів протягом одного календарного року) порушення експрес-перевізником строків зберігання МЕВ, визначених пунктом 6 розділу IV цієї Інструкції (виключаються ЦСС і РСС /за наявності/); 2) подання митного органу, посадовими особами якого неодноразово (два та більше разів протягом одного календарного року) були виявлені порушення експрес-перевізником митних правил та/або положень цієї Інструкції. У поданні зазначаються причини доцільності виключення ЦСС (РСС) з Реєстру; 3) заяви експрес-перевізника, поданої митному органу, у зоні діяльності якого розташована ЦСС (РСС), у якій зазначається дата припинення функціонування ЦСС (РСС). Така заява подається експрес-перевізником не пізніше ніж за два місяці до дати припинення функціонування ЦСС (РСС).

У зв`язку з правовим регулюванням повноважень відповідача-2, суд погоджується з доводами останнього до внесення відомостей до Реєстру центральних сортувальних станцій є дискреційними повноваженнями відповідача-2, вчинення яких вимагає ряду професійних виключних дій з можливістю діяти обґрунтовано на власний розсуд відповідачем-2 як обов`язкової передумови для такого включення.

Відповідно до ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, - у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Як наслідок суд відхиляє позовну вимогу щодо зобов`язання відповідача-2 вчинити дії по внесенню в Реєстр центральних сортувальних станцій, оскільки такі дії зумовлені з рядом дискреційних дій та рішень, які суд не може застосувати як спосіб захисту з огляду на ст.19 Конституції України.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 134 КАС України, - витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Судом було встановлено, що між ТОВ "Старгруп" та Адвокатським об`єднанням "ЕН ТІ ЕМ - Партнерс" було укладено договорі про надання правової допомоги № 2/21-N від 19 лютого 2021 року.

Згідно пралтіжного доручення № 2829 від 31 травня 2021 року позивачем було перераховано на корсть АО "ЕН ТІ ЕМ - Партнерс" 12000 грн за правову допомогу.

Відповідно до ч. 1 ст. 132 КАС України до судових витрат належить судовий збір. Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 4540 грн, що підтверджується відповідною квитанцією.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи вищевикладене, поверненню підлягає сума судового збору в розмірі 3026,67 грн та витрати на правничу допомоги у розмірі 8000 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати акт комісії Київської митниці Держмитслужби б/н від 16 грудня 2020 року про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи.

3. Визнати протиправним та скасувати наказ Державної митної служби України від 11 лютого 2021 року № 86 про виключення Центральної сортувальної станції Приватного підприємства «ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» з Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці Держмитслужби, Державної митної служби України на користь Приватного підприємства « ЛІМЕКС ЕКСПРЕС» суму сплаченого судового збору в розмірі 3026 (три тисячі двадцять шість) гривень 67 (шістдесят сім) копійок, а також понесені витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 8000 (вісім тисяч) грн. 00 коп.

5. В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Терлецька О.О.

Джерело: ЄДРСР 119205091
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку