open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 травня 2024 року Справа № 280/2400/24 м.ЗапоріжжяСуддя Запорізького окружного адміністративного суду Артоуз О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) представник адвокат Ліпаткіна Елла Володимирівна ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Головного управління Національної поліції в Запорізькій області (6905, м. Запоріжжя, вул. Матросова, буд. 29, код ЄДРПОУ 40108688) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2024 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Національної поліції в Запорізькій області (далі відповідач) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, відповідно до якої позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність відповідача - Головного управління Національної поліції в Запорізькій області щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) додаткової винагороди у збільшеному до 100 000 грн, в період лікування у Литовській Республіці відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питаний деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за період з 04.08.2023 по 28.08.2023, яке відбулося за направленням та на підставі Наказу ГУ НПУ в Запорізькій області від 31.07.2023;

зобов`язати відповідача - Головне управління Національної поліції в Запорізькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) додаткову винагороду у збільшеному до 100000 грн. за період з 04.08.2023 по 28.08.2023, яке відбулося за направленням та на підставі Наказу ГУ НПУ в Запорізькій області від 31.07.2023 у Литовській Республіці.

Позовну заяву мотивовано тим, що 30.09.2022 під час виконання службових обов`язків поліцейського, позивач отримав поранення в результаті ракетного обстрілу, здійсненого рф у м. Запоріжжі, по вул.Оріхівське шосе-36 на пропускному пункті 23. В результаті обстрілу, позивач отримав мінно-вибухове поранення, від якого тривалий час лікувався. Поранення пов`язане з виконанням позивачем службових обов`язків, про що свідчить висновок ВЛК від 18.01.2023. В результаті поранення позивач на 20% втратив працездатність, що підтверджується довідкою МСЕК. Позивач тривалий час лікувався на стаціонарному лікуванні. Потім, отримав направлення на медичну реабілітацію до медичного закладу у м.Трускавець, та направлення на медичну реабілітацію та лікування за кордон до Литовської Республіки. Вказує, що за всі періоди лікування, окрім лікування за кордоном, були виплачені кошти у вигляді додаткової винагороди збільшеної до 100 000 гривень на місяць. Проте, за період лікування позивача у Литовській Республіці з 04.08.2023 по 28.08.2023, яке відбулося за направленням та на підставі Наказу ГУ НПУ в Запорізькій області від 31.07.2023, не була виплачена додаткова винагорода. Вважаючи бездіяльність відповідача щодо не нарахування та не виплати позивачу додаткової винагороди у збільшеному до 100 000 грн. розмірі, в період лікування у Литовській Республіці відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за період з 04.08.2023 по 28.08.2023 протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом. Просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 25.03.2024 відкрито спрощене позовне провадження та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

12 лютого 2024 року відповідачем засобами системи «Електронний суд» надано суду відзив на позовну заяву. Так, відповідачем не заперечується факт отримання позивачем поранення 30.09.2022 у м.Запоріжжі внаслідок ракетного обстрілу під час виконання повноважень поліції. Зазначено, що відповідно до норм законодавства, виплата поліцейському додаткової винагороди у випадку повторного лікування (реабілітації у закладах охорони здоров`я (у тому числі за кордоном) за медичними показниками отриманого раніше поранення (контузії, травми, каліцтва) не передбачено. Крім того, із змісту наказу ГУНП в Запорізькій області від 31.07.2023 «Про відрядження поліцейських ГУНП в Запорізькій області для лікування за кордоном» вбачається, що позивача направлено на лікування до Литовської Республіки з метою лікування та реабілітації. Документи, додані позивачем до позовної заяви свідчать, що у період з 04.08.2023 по 28.08.2023 позивач проходив саме повторне лікування, хоч і пов`язане із отриманим пораненням 30.09.2022 у м.Запоріжжі і тому виплата додаткової винагороди у розмірі 100 000 гривень йому не здійснювалась. Також зазначено, що безпосереднім керівником при формуванні розрахунку додаткової винагороди за період з 04.08.2023 по 28.08.2023 не визначено позивачу додаткову винагороду у розмірі 100 000 гривень. Просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представником позивача 08.04.2024 через систему «Електронний суд» надано відповідь на відзив в якій представник додатково зазначає, що постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» не містить жодних обмежень щодо періоду та/або кількості перебувань на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я, пов`язаних із пораненням, одержаним при захистом Батьківщини або перебувають у відпустці для лікування після тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної, медичної) комісії, за які виплачується збільшена до 100000 гривень винагорода. На підставі викладеного, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 09.05.2024 витребувано додаткові докази у справі.

17 травня 2024 року відповідачем через канцелярію суду подано витребувані докази.

Згідно з положеннями статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини четвертої статті 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 проходить службу у Відділенні поліції №2 Бердянського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області.

Відповідно до постанови медичної (військово-лікарської) комісії ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Запорізькій області» від 18 січня 2023 № 6, травма майора поліції ОСОБА_1 , помічника чергового чергової частини відділення поліції №2 Бердянського районного відділу поліції ГУНП в Запорізькій області: мінно-вибухова травма (30.09.2022): ЗЧМТ, струс головного мозку, вогнепальне торакоабдомінальне поранення зліва, вогнепальне проникаюче осколкове поранення грудної клітини зліва, наскрізне вогнепальне осколкове поранення нижньої частки лівої легені, контузія нижньої частки лівої легені, наскрізне поранення лівого куполу діафрагми, вогнепальне проникаюче осколкове сліпе поранення червоної порожнини зліва, субкапсулярний розрив селезінки, осколкове сліпе поранення завушної ділянки зліва, скальпована рана лівого передпліччя, непроникаюче вогнепальне осколкове поранення верхньої третини лівої гомілки, травматичний гемопневмоторакс, травматичний пневмоперітонеум, стан після операції: 30.09.2022 лапаротомія, спленектомія, дренування черевної порожнини, первинна хірургічна обробка рани лівої гомілки, рани завушної ділянки, рани лівого передпліччя, торакоцентез ліворуч, дренування плевральної порожнини за Бюлау, бічна торакотомія ліворуч, видалення гемотораксу, ушивання ран нижньої частки лівої легені, ушивання рани лівого куполу діафрагми, первинна хірургічна обробка рани задньої поверхні грудної клітини ліворуч, 21.10.2022 розкриття та дренування абсцесу черевної порожнини» ТАК, пов`язана з виконання службових обов`язків.

З 30.09.2022 по 14.10.2022, з 14.10.2022 по 14.11.2022, з 15.02.2023 по 06.03.2023 ОСОБА_1 після отримання 30.09.2022 поранення перебував на стаціонарному лікуванні у КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради, що підтверджується виписками із медичної картки амбулаторного (стаціонарного) хворого №№ 12780, 15695 та 2763 відповідно.

Згідно довідки ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Запорізькій області» № 043780 про тимчасову непрацездатність поліцейського, військовослужбовця Національної гвардії України ОСОБА_1 з 14.11.2022 по 23.12.2023 знаходився на амбулаторному лікуванні.

У подальшому, у зв`язку з отриманим пораненням, згідно з висновком ЛКК №894 про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у звязку із військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон встановлено необхідність направлення позивача на лікування за кордон.

Наказом ГУНП в Запорізькій області від 31.07.2023 №1208 «Про відрядження поліцейських Головного управління Національної поліції в Запорізькій області для лікування та реабілітації за кордоном», наказано направити до Литовської Республіки для лікування після складних поранень, отриманих під час війни, за рахунок приймаючої сторони, з 03.08.2023 і до його закінчення, старшого сержанта поліції ОСОБА_1

Позивач перебував на лікуванні в Литовській Республіці з 04.08.2023 по 28.08.2023.

Відповідно до розрахункового листа за серпень 2023 року, позивачу нараховано грошове забезпечення у розмірі: посадовий оклад (31 день) 1900,00 грн; оклад за спеціальне військове звання (31 день) 1000,00 грн; вислуга років (31 день, 40%) 1160,00 грн; спеціальні умови проходження служби (31 день, 40%) 1624,00 грн; премія щомісячна (31 день, 303,659%) 17 259,98 грн; додаткова винагорода 30 (31 день, 100%) 29999,94 грн; всього нараховано 52943,92 грн.

Листом ГУНП в Запорізькій області від 16.12.2023 №1213/35/01-2023 позивачу повідомлено про те, що нормами Постанови №168 та наказу Міністерства внутрішніх справ №775 від 28.11.2022 «Про затвердження Порядку та умов виплати поліцейським додаткової винагороди на період воєнного стану та особливості виплати винагороди за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду)» виплата поліцейським додаткової винагороди у випадку повторного лікування (реабілітації) у закладах охорони здоров`я (у тому числі за кордоном) за медичними показниками отриманого раніше поранення (контузії, травми, каліцтва), не передбачено.

Листом ГУНП в Запорізькій області від 22.01.2024 №45/01/50-2024 позивачу повідомлено про те, що вказана виплата здійснюється відповідно до наказів ГУНП в Запорізькій області на підставі наданих підрозділами розрахунків додаткової винагороди, підписаних керівниками підрозділів. З огляду на зазначене виплату додаткової винагороди позивачу здійснено у повному обсязі.

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та не виплати йому додаткової винагороди у збільшеному до 100 000 грн. розмірі за період лікування у Литовській Республіці з 04.08.2023 по 28.08.2023, звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначені Законом України від 02.07.2015 №580-VIII «Про Національну поліцію» (далі - Закон №580-VIII).

Згідно із пунктом четвертим частини десятої статті 62 Закону №580-VIII поліцейський своєчасно і в повному обсязі отримує грошове забезпечення та інші компенсаційні виплати відповідно до закону та інших нормативно-правових актів України.

Відповідно до частин першої, другої статті 94 Закону №580-VIII поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання. Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.

Пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції» (далі - Постанова №988) установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Згідно із пунктами третім, четвертим розділу І Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затвердженого наказом МСВ України від 06.04.2016 №260 (далі - Порядок №260) грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення. Грошове забезпечення виплачується поліцейським, які призначені на штатні посади (зарахованих у розпорядження) в Національній поліції, та здобувачам ЗВО.

За приписами пунктів шостого, сьомого розділу І Порядку №260 підставою для виплати грошового забезпечення є наказ керівника (начальника) органу, закладу, установи Національної поліції (далі - орган поліції) про призначення на посаду поліцейського відповідно до номенклатури посад, наказ ректора ВНЗ МВС із специфічними умовами навчання про зарахування на навчання або наказ про зарахування в розпорядження відповідного органу поліції та встановлення конкретного розміру окладів, надбавок, доплат. Грошове забезпечення поліцейським виплачується за місцем проходження служби виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисом органу поліції на грошове забезпечення.

Таким чином, до складових грошового забезпечення осіб поліцейських відносяться, зокрема, щомісячні доплати.

Згідно зі статтею першою Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб в Україні введено воєнний стан, який триває й на теперішній час.

На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69 «Про загальну мобілізацію» Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168 (далі Постанова № 168).

Пунктом 1 Постанови №168 установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 грн. в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Пунктом 5 Постанови №168 передбачено, що вона набирає чинності з моменту опублікування і застосовується з 24.02.2022.

01 квітня 2022 року до Постанови №168 постановою Кабінету Міністрів України №400 було внесено зміни, згідно з якими до наказів про виплату додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень, включати осіб, зазначених у пункті 1, у тому числі тих, які у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним із захистом Батьківщини, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних), включаючи час переміщення з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого, або перебувають у відпустці для лікування після тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної) комісії.

Згідно із пунктами 2-1, 3 постанови №168 установлено, що порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів. Міністерству фінансів опрацювати питання щодо збільшення видатків відповідним розпорядникам бюджетних коштів для забезпечення реалізації цієї постанови.

Згідно з положеннями п. 1-2 Постанови №168 (в редакції на дату виникнення спірних правовідносин) до наказів про виплату додаткової винагороди у розмірі 100000 гривень включаються особи, зазначені у пунктах 1 та 1-1, у тому числі такі, які: у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним із захистом Батьківщини, а для поліцейських та осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту - із участю у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних), включаючи час переміщення з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого, або перебувають у відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) у зв`язку із отриманням тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної, медичної) комісії.

Відповідачем не заперечується факт отримання позивачем поранення 30.09.2022 внаслідок ракетного обстрілу під час виконання службових обов`язків.

Так, спірним питанням у межах розгляду даного спору є доводи позивача про те, що йому не було виплачено додаткову винагороду передбачену Постановою №168, а саме, за період лікування позивача у Литовській Республіці з 04.08.2023 по 28.08.2023.

Відповідач стверджує про те, що виплата поліцейському додаткової винагороди у випадку повторного лікування (реабілітації у закладах охорони здоров`я (у тому числі за кордоном) за медичними показниками отриманого раніше поранення (контузії, травми, каліцтва) не передбачено.

Як установлено судом, наказом ГУНП в Запорізькій області від 31.07.2023 №1208 «Про відрядження поліцейських Головного управління Національної поліції в Запорізькій області для лікування та реабілітації за кордоном», наказано направити до Литовської Республіки для лікування після складних поранень, отриманих під час війни, за рахунок приймаючої сторони, з 03.08.2023 і до його закінчення, старшого сержанта ОСОБА_1 .

Так, за серпень 2023 року позивачу нараховано: посадовий оклад 1900,00 грн; оклад за спеціальне військове звання 1000,00 грн; вислуга років 1160,00 грн; спеціальні умови проходження служби 1624,00 грн; премія щомісячна 17259,98 грн; додаткова винагорода 29999,94 грн; всього нараховано 52943,92 грн.

Позивач у позовній заяві зазначив про те, що за всі періоди лікування, окрім лікування за кордоном у Литовській Республіці, були виплачені кошти у вигляді додаткової винагороди збільшеної до 100 000 гривень на місяць.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 28.11.2022 №775 затверджено Порядок та умови виплати додаткової винагороди поліцейським на період дії воєнного стану, передбаченої пунктом 1 постанови КМУ від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

Підпунктом 1 пункту 4 зазначеного Порядку передбачено, що до наказів про виплату додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень, уключаються поліцейські, у тому числі ті, які: у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним із участю в бойових діях або заходах, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних) - з дня отримання такого поранення (контузії, травми, каліцтва), включаючи час переміщення з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого, або перебувають у відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) у зв`язку з отриманням тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної, медичної) комісії.

Відповідно до пункту 7 Порядку виплата додаткової винагороди поліцейським здійснюється на підставі наказів керівників органів (підрозділів) поліції за місцем постійного проходження служби поліцейського, де він призначений на штатну посаду, а керівникам органів (підрозділів) поліції, заступникам Голови Національної поліції України - на підставі наказу Голови Національної поліції України або особи, яка виконує його обов`язки. Виплата додаткової винагороди Голові Національної поліції України здійснюється на підставі наказу Міністерства внутрішніх справ України.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що для підготовки наказів про виплату додаткової винагороди поліцейським керівники структурних підрозділів або відокремлених підрозділів органів (підрозділів) поліції надають до підрозділу кадрового забезпечення органів (підрозділів) поліції розрахунок винагороди за час безпосередньої участі в бойових діях та заходах, час проходження служби поліцейських за формою, наведеною в додатку до цього Порядку та умов (далі - розрахунок винагороди).

Згідно з пунктом 3 Порядку видання наказу про виплату додаткової винагороди поліцейським здійснюється протягом поточного розрахункового місяця за попередній. У разі надходження всіх необхідних документів, передбачених пунктом 5 цього Порядку та умов, у більш пізній період, видання наказу про виплату додаткової винагороди поліцейським здійснюється протягом поточного розрахункового місяця.

Розмір додаткової винагороди 30 000 гривень та додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень, за 1 календарний день визначається шляхом ділення максимального розміру (30000 або 100000 гривень) на кількість календарних днів у відповідному календарному місяці та встановлюється у відповідний день залежно від наявності обставин, передбачених пунктом 2 цього Порядку та умов, з урахуванням пункту 14 цього Порядку та умов.

У постанові Верховного Суду від 18.09.2023 у справі № 420/6607/22, у якій висловлена позиція щодо застосування пункту 1 Постанови № 168 у ситуації, коли поліцейський не виконував (не виконувала) службових обов`язків, які витікають із завдань і повноважень поліції, Верховний Суд зазначив, що системний і цільовий способи тлумачення пункту 1 Постанови № 168 у його взаємозв`язку з нормами статтіЗакону №580-VIIIі приписами Указів Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні» та№69 «Про загальну мобілізацію»дає підстави для висновку, що додаткова винагорода є видом грошового забезпечення поліцейського, яке виплачується йому за період проходження служби під час дії воєнного стану. Ця винагорода має тимчасовий характер, а її виплата зумовлена виконанням службових обов`язків в обставинах військової агресії РФ проти України. Тому статус поліцейського сам по собі автоматично не забезпечує особі права на отримання додаткової винагороди. Обставини, які унеможливлюють нарахування й виплати поліцейському зазначеної винагороди можуть бути різними, проте мають бути пов`язаними із фактичним невиконанням службових обов`язків без поважних причин.

Пунктом 14 Порядку передбачено, що додаткова винагорода не виплачується за умов, якщо поліцейські: перебувають під домашнім арештом, узяті під варту - за час перебування під домашнім арештом чи під вартою; перебувають у відпустках - за час перебування у відпустках; відсторонені від виконання службових обов`язків (посади) відповідно доДисциплінарного статуту, відсторонені від посади відповідно доКримінального процесуального кодексу України- з дня відсторонення від виконання службових обов`язків (посади), відсторонення від посади до закінчення застосування таких заходів; перебувають у службовому відрядженні за кордоном (крім поліцейських, які забезпечують отримання, перевезення чи супроводження небезпечних вантажів, гуманітарної допомоги, міжнародної технічної допомоги, організацію закупівель чи виконання умов договорів (контрактів), удосконалюють чи отримують необхідні знання та навички для виконання обов`язків під час воєнного стану) - за час перебування у службовому відрядженні; відсутні на службі (за місцем дислокації) органу (підрозділу) поліції або на навчанні без поважних причин - за час відсутності на службі (навчанні) без поважних причин; звільнені від виконання службових обов`язків (навчання) на підставі документа, що підтверджує тимчасову непрацездатність (крім випадків, передбаченихпідпунктом 1пункту 4 цих Порядку та умов, а також крім поліцейських, які направлені за рішенням лікарсько-консультативної комісії для отримання медичної та/або реабілітаційної допомоги або які направлені згідно із законодавством для лікування за кордон, або які перебувають на амбулаторному лікуванні внаслідок обставин, визначених підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов),- з дня звільнення від виконання службових обов`язків (навчання); проходять первинну професійну підготовку (крім тих, які здійснюють професійну підготовку без відриву від служби),- з дня направлення на первинну професійну підготовку; добровільно здалися в полон - із дня добровільної здачі в полон; відряджені до державних органів, установ та організацій, крім тих, які залучаються в установленому порядку до безпосереднього виконання повноважень поліції; є здобувачами освіти ЗВО МВС, крім тих, які у встановленому порядку залучаються до виконання повноважень поліції, а також тих, які є курсантами ЗВО МВС.

З огляду на вищенаведені положення Порядку та умов виплати додаткової винагороди поліцейським на період дії воєнного стану, суд вважає, що додаткова винагорода є окремим тимчасовим додатковим видом грошового забезпечення, який виплачується поліцейським під час проходження служби та виконання службових обов`язків.

Відповідач звертає увагу на те, що виплата поліцейському додаткової винагороди у випадку повторного лікування (реабілітації у закладах охорони здоров`я (у тому числі за кордоном) за медичними показниками отриманого раніше поранення (контузії, травми, каліцтва) не передбачено, а долучені до позовної заяви документи свідчать, що у період з 04.08.2023 до 28.08.2023 позивач проходив саме повторне лікування, хоч і пов`язане з отриманим пораненням 30.09.2022 у м. Запоріжжя, тому виплата додаткової винагороди у розмірі 100 000 гривень позивачу не здійснювалась.

Як було зазначено вище, підставою для нарахування та виплати додаткової винагороди, передбаченоїПостановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022є відповідний наказ командира.

Суд зазначає, що розмір додаткової винагороди поліцейським, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі поліцейським, які зазнали поранення і перебувають на стаціонарному лікуванні) не є фіксованим, при цьому, до дискреційних повноважень керівництва віднесено визначення підстав, облік часу та розрахунок додаткової винагороди у збільшеному розмірі, в межах, що не перевищують 100000 грн вказаній категорії осіб та розраховується пропорційно часу фактичної участі в бойових діях або фактичного часу перебування саме на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я.

Так, безпосереднім керівником при формуванні розрахунку додаткової винагороди за період з 04.08.2023 по 28.08.2023 не визначено позивачу додаткову винагороду у розмірі 100 000 гривень.

Суд не може перебирати на себе функції органу, що здійснює нарахування та виплату грошового забезпечення.

Слід зауважити, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що відповідачем заперечувалось право позивача на отримання додаткової винагороди, передбаченоїПостановою Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022 «Питання деяких виплат військовослужбовців, особам рядового та начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час воєнного стану».

Отже, враховуючи те, що за всі періоди лікування, окрім лікування за кордоном у Литовській Республіці, були виплачені кошти у вигляді додаткової винагороди збільшеної до 100 000 гривень на місяць, позивачу було в належному обсязі виплачена збільшена додаткова винагорода за весь фактичний час перебування позивача на стаціонарному лікуванні, про що зазначено самим позивачем в позовній заяві, суд дійшов висновку про те, що підстави для визнання бездіяльності та зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу додаткову винагороду у збільшеному до 100 000 грн, в період лікування у Литовській Республиці за період з 04.08.2023 по 28.08.2023, відсутні.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи висновки про відсутність підстав для задоволення позовних вимог та оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, в силу приписівЗакону України «Про судовий збір», питання про розподіл судових витрат не вирішувалось.

Керуючись ст.ст.2,5,9,72,77,139,241,243-246,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Національної поліції в Запорізькій області (6905, м. Запоріжжя, вул. Матросова, буд. 29, код ЄДРПОУ 40108688) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовити у повному обсязі.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 21 травня 2024 року.

СуддяО.О. Артоуз

Джерело: ЄДРСР 119204389
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку