Тарутинський районний суд Одеської області
_____________________________________________________________________________________
Справа № 514/490/24
Провадження по справі № 3/514/621/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 травня 2024 року смт Тарутине
Тарутинський районний суд Одеської області у складі:
головуючої судді - Кравченко П.А.,
за участю секретаря судового засідання - Мельниченко Н.М.,
прокурора - Горбань А.Ю.,
адвоката - Черевиченко Н.А.,
розглянувши матеріали справ про притягнення до адміністративної відповідальності, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності,
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Виноградівка Тарутинського району Одеської області, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого в будинку АДРЕСА_1 , працюючого головою Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області
за вчинення адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією, передбачених частиною 2 статті 172-7 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
24.04.2024 року до Тарутинського районного суду Одеської області надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності голову Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією, передбачених частиною 2 статті 172-7 КУпАП, які згідно з протоколами про адміністративні правопорушення №654/2024 від 14.03.2024 року, № 655/2024 від 14.03.2024 р., № 656/2024 від 14.03.2024 р., №657/2024 від 14.03.2024 р., №658/2024 від 14.03.2024 р., №659/2024 від 14.03.2024 р., №660/2024 від 14.03.2024 р., №661/2024 від 14.03.2024 р., №662/2024 від 14.03.2024 р., №663/2024 від 14.03.2024 р., №664/2024 від 14.03.2024 р., № 665/2024 від 14.03.2024 р., №666/2024 від 14.03.2024 р., №667/2024 від 14.03.2024 р., №668/2024 від 14.03.2024 р., №671/2024 від 14.03.2024 р., № 672/2024 від 14.03.2024 р. складені старшим оперуповноваженим управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України майором поліції Яковлєвим І.В., щодо порушення головою Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області ОСОБА_1 , який є суб`єктом на якого поширюється дія ЗУ «Про запобігання корупції», в порушення вимог ст. 28 вказаного Закону, вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, передбачені ч.2 ст. 172-7 КУпАП, а саме:
підписання розпорядження №240-к від 22.08.2022 «Про преміювання у серпні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 12 000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №331-к від 24.10.2022 «Про преміювання у жовтні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 12 000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №390-к від 22.11.2022 «Про преміювання у листопаді 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №406-к від 06.12.2022 «Про преміювання у грудні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №17-к від 23.01.2023 «Про преміювання у січні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 5000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №44-к від 21.02.2023 «Про преміювання у лютому 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №73-к від 22.03.2023 «Про преміювання у березні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №91-к від 18.04.2023 «Про преміювання у квітні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №144-к від 25.05.2023 «Про преміювання у травні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 5600 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №210-к від 23.06.2023 «Про преміювання у червні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №265-к від 27.07.2023 «Про преміювання у липні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №334-к від 31.08.2023 «Про преміювання у серпні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №381-к від 21.09.2023 «Про преміювання у вересні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 2500 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №416-к від 25.10.2023 «Про преміювання у жовтні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 1970 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №451-к від 27.11.2023 «Про преміювання у листопаді 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 9000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №394-к від 24.11.2022 «Про преміювання директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Тарутинської селищної ради у листопаді 2022 року», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 100% посадового окладу ОСОБА_3 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
підписання розпорядження №21-к від 23.01.2023 «Про преміювання директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Тарутинської селищної ради у 2023 році», згідно якого встановлено щомісячну премію в розмірі 50% посадового окладу протягом 2023 року ОСОБА_3 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, що виникли у зв`язку з членством та діяльністю у благодійному фонді «Зробимо світ добріше», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;
В судові засідання призначенні на 02.05.2024 року, 08.05.2024 р., 13.05.2024 р., 16.05.2024 р., та 20.04.2024 р. ОСОБА_1 не з`явився, про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, до суду надійшла заява ОСОБА_1 відповідно до якої, вину у вчиненні адміністративних правопорушень не визнав, просить розглядати справу без його участі, за участю його захисника.
Захисник - адвокат Черевиченко Н.А., яка діє від імені ОСОБА_1 , через підсистему "Електронний Суд" подала до суду заперечення на протокол, відповідно до якого, вважає що в даному випадку відсутній конфлікт інтересів, а від так і склад адміністративних правопорушень передбачених ч.2 ст.172-7 КУпАП. Просила провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ознаками адміністративних правопорушень , пов`язаних з корупцією та передбачених ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП, закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією та передбачених ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
16.05.2024 року захисником - адвокатом Черевиченко Н.А., яка діє від імені ОСОБА_1 ,в судовому засіданні було заявлено клопотання про допит свідка ОСОБА_2 . Розгляд справи було відкладено на 20.05.2024 року. Разом з тим, свідок в судове засідання не з`явилася, причини не явки суду не повідомила. Прокурором було зазначено, що стороні захисту було надано достатньо часу для забезпечення свідка, подальше зволікання з розглядом справи спричинить затягування розгляду, що може вплинути на строки визначенні КУпАП. Крім того, свідчення, які має надати свідок ОСОБА_2 не мають суттєвого значення для продовження розгляду. Оскільки ОСОБА_2 та ОСОБА_1 пов`язанні членством в благодійному фонді та службовими стосунками у Тарутинській селищній раді.
З врахуванням вимог КУпАП та думки учасників судового провадження, суд постановив продовжити розгляд адміністративної справи за наявними доказами, що містяться в матеріалах справи та пояснень сторін.
В судовому засіданні захисник Черевиченко Н.А. зазначила, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративних правопорушень передбачених ч.2 ст. 172-7 КУпАП. Зазначила, що благодійний фонд, в якому ОСОБА_1 є засновником, є неприбутковою організацією, а тому це виключає будь-який інтерес.
Прокурор Горбань А.Ю. під час судового розгляду, вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень передбачених ч.2 ст.172-7 КУпАП, а тому просив накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах санкції, передбаченої ч.2 ст.172-7 КУпАП .
Заслухавши пояснення прокурора, захисника, дослідивши письмові матеріали справи та заперечення на протокол, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» (надалі Закон), особи, зазначені у пп. 1, 2 ч. 1 ст. 3 Закону (у тому числі міські голови), зобов`язані: повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Констатація порушення зазначених вимог та відповідно, вчинення адміністративних правопорушень, передбачених диспозицією ч.2 ст.172-7 КУпАП, можливе за таких умов: у особи наявний реальний конфлікт інтересів; за наявності реального конфлікту інтересів особа під час виконання своїх службових/представницьких повноважень вчиняє дії чи приймає рішення.
З огляду на визначення реального конфлікту інтересів, наведене в абз. 13 ч. 1 ст. 1 Закону, для його констатації необхідно встановлення одночасно таких складових: приватний інтерес; службові/представницькі повноваження; суперечність між приватним інтересом та службовими/представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Згідно з абз. 12 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», приватний інтерес це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Конфлікт інтересів - це конфлікт між публічно-правовими обов`язками і приватними інтересами державної посадової особи, за якого її приватні інтереси котрі, випливають з її положення як приватної особи, здатні неправомірним чином вплинути на виконання цією державною посадовою особою її офіційних обов`язків або функцій. Іншими словами, конфлікт інтересів - це ситуація, при якій службова особа, виконуючи свої обов`язки, має приватний інтерес (особисту заінтересованість), який хоча і не обов`язково призводить до прийняття неправомірного рішення або вчинення неправомірного діяння, але здатний до цього призвести.
При цьому, відповідно до ч.1 ст.12 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.
Згідно зі ст.8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема, є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Встановлено, що рішенням № 2-VІІІ Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області від 20.11.2022, визнано повноваження ОСОБА_1 як голови Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області та присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування.
Рішення № 2360-VІІІ Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області від 28.10.2022, Тарутинському селищному голові ОСОБА_1 присвоєно 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 4 категорії.
Голова Тарутинської селищної ради ОСОБА_1 відповідно до вимог ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом на якого поширюється дія вказаного Закону.
Судом встановлено, що головою Тарутинської селищної ради Болградського району ОСОБА_1 було підписано розпорядження №240-к від 22.08.2022 «Про преміювання у серпні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 12 000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , та в подальшому було видано ряд розпоряджень а саме: №331-к від 24.10.2022 «Про преміювання у жовтні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 12 000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №390-к від 22.11.2022 «Про преміювання у листопаді 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №406-к від 06.12.2022 «Про преміювання у грудні 2022 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №17-к від 23.01.2023 «Про преміювання у січні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 5000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №44-к від 21.02.2023 «Про преміювання у лютому 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №73-к від 22.03.2023 «Про преміювання у березні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №91-к від 18.04.2023 «Про преміювання у квітні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №144-к від 25.05.2023 «Про преміювання у травні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 5600 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №210-к від 23.06.2023 «Про преміювання у червні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , з якою у нього інші позаслужбові стосунки, №265-к від 27.07.2023 «Про преміювання у липні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №334-к від 31.08.2023 «Про преміювання у серпні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 6000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №381-к від 21.09.2023 «Про преміювання у вересні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 2500 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №416-к від 25.10.2023 «Про преміювання у жовтні 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 1970 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №451-к від 27.11.2023 «Про преміювання у листопаді 2023 року посадових осіб місцевого самоврядування, службовців та технічних працівників апарату Тарутинської селищної ради», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 9000 грн. секретарю Тарутинської селищної ради ОСОБА_2 , №394-к від 24.11.2022 «Про преміювання директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Тарутинської селищної ради у листопаді 2022 року», згідно якого нараховано та виплачено премію в розмірі 100% посадового окладу ОСОБА_3 , №21-к від 23.01.2023 «Про преміювання директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Тарутинської селищної ради у 2023 році», згідно якого встановлено щомісячну премію в розмірі 50% посадового окладу протягом 2023 року ОСОБА_3 .
Згідно інформації наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області (вих. №21295/5/15-32-04-07-05 від 21.11.2023), встановлено, що засновниками та кінцевими бенефіціарними власниками благодійного фонду «Зробимо світ добріше» є фізичні особи: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 .
Відповідо до відповіді Національного агентство з питань запобігання корупції № 93-06/3424-24 від 19.01.2024 року, голова Тарутинської селищної ради Одеської області ОСОБА_1 , до Національного агентства з питання наявності конфлікту інтересів, не звертався, що свідчить про порушення вимог п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», щодо зобов`язань не вчиняти дії та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Отже виходячи з вищевстановлених обставин, суд дійшов висновку, що у голови Тарутинської селищної ради Одеської області ОСОБА_1 при прийнятті ним вищезазначених рішень існували суперечності між його приватним інтересом та його службовими повноваженнями, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість при прийнятті ним зазначених рішень, які полягали у преміюванні службових осіб Тарутинської селищної ради, пов`язаних з членством у організації благодійного фонду засновниками якого вони являються, в зв`язку з чим ним порушено вимоги ст. 28 Закону, за що передбачена відповідальність за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Таким чином, суд кваліфікує дії голови Тарутинської селищної ради Одеської області ОСОБА_1 за ч.2 ст. 172-7 КУпАП, а саме вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Суд зауважує, що реальний конфлікт інтересів існуватиме у всіх випадках, коли у особи є приватний інтерес, здатний вплинути на об`єктивність чи неупередженість рішення. Навіть тоді, коли прийняті особою рішення за наявності приватного інтересу є об`єктивними та неупередженими і відповідають закону, буде мати місце втрата суспільної довіри до службової особи та органу влади, в якому вона працює.
Вирішуючи питання щодо виду та розмірі адміністративного стягнення суд виходить з наступного.
Частиною 1 статтею 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.
Статтею 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», визначено, що основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема, є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Корупція являє собою величезну загрозу правовим нормам, демократії, правам людини, об`єктивності та соціальній справедливості, національній безпеці, оскільки підриває та перешкоджає економічному розвиткові та ставить під загрозу стабільність демократичних інститутів та етичних норм суспільства (абзац 2 Угоди про створення групи держав по боротьбі з корупцією (GRECO) від 05.05.1998). Корупція загрожує правопорядку, демократії та правам людини, руйнує належне управління, чесність та соціальну справедливість, перешкоджає конкуренції та економічному розвиткові і загрожує стабільності демократичних інститутів і моральним засадам суспільства (абзац 5 преамбули Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) від 27.01.1999, ратифікованої Законом України № 252-V від 18.10.2006).
Випадки корупції ставлять під загрозу довіру до інституції в цілому. Так, сучасні реалії в Україні зумовлюють публічний (суспільний) інтерес, як до корупційних злочинів, так і адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією, та необхідності ефективної протидії їм з метою захисту особи, суспільства та держави.
Законом України Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 рокивід 20 червня 2022 року №2322-IX було затверджено Антикорупційну стратегію на 2021-2025 роки.
Результати аналізу стану корупції в Україні, ефективності антикорупційної політики попередніх періодів, міжнародних стандартів та найкращих світових практик у сфері запобігання та протидії корупції дали змогу сформулювати такі основні принципи антикорупційної політики на 2021-2025 роки, зокрема: забезпечення невідворотності юридичної відповідальності за корупційні та пов`язані з корупцією правопорушення, що створює додатковий стримувальний ефект для всіх суб`єктів правовідносин; формування суспільної нетерпимості до корупції, утвердження культури доброчесності та поваги до верховенства права.
Адміністративна відповідальності за корупційні правопорушення як один із основних механізмів забезпечення дотримання правил етичної поведінки публічними службовцями характеризується високим антикорупційним потенціалом, оскільки дає можливість не лише швидко та ефективно реагувати на факти порушень вимог антикорупційного законодавства, стимулюючи доброчесних осіб до належного виконання своїх обов`язків та дотримання правил етичної поведінки, а й усувати від виконання функцій держави або місцевого самоврядування осіб, які грубо або систематично порушують свої обв`язки, приймають упереджені рішення або використовують надані їм повноваження у власних інтересах.
Згідно ст.23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до абз. 2 ст.33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень,справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Відповідно до ч.2 ст.172-7 КУпАП вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, враховуючи, позицію обрану ОСОБА_1 під час розгляду справи, а саме, що винним себе у вчинених правопорушеннях він не визнає, відсутність обставин, що пом`якшують або обтяжують його відповідальність, окрім того суд враховує, що вказані правопорушення пов`язанні з корупцією ОСОБА_1 вчиненні під час дії воєнного стану на території України, що підвищує рівень суспільної шкідливості, суд дійшов до висновку про необхідність накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у розмірі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 6800 (шість тисяч вісімсот) грн., як передбачено вимоги ч.2 ст.172-7 КУпАП України.
Крім того, відповідно до вимог ч. 6 ст.30 КУпАП позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю призначається судом на строк від шести місяців до одного року, незалежно від того, чи передбачене воно в санкції статті (санкції частини статті) Особливої частини цього Кодексу, коли з урахуванням характеру адміністративного правопорушення, вчиненого за посадою, особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, та інших обставин справи суд визнає за неможливе збереження за нею права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.
Застосування додаткового покарання, яке не передбачено ч.2 ст. 172-7 КУпАП відносяться до дискреційних повноважень судді та не суперечить вимог законодавства.
Враховуючи, що селищний голова є головною посадовою особою територіальної громади селища, до ОСОБА_1 може бути застосоване додаткове адміністративне стягнення, яке не передбачено ч.2 ст. 172-7 КУпАП, у вигляді позбавлення права обіймати посади, що повзанні з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування. Виборність вказаної посади не впливає на можливість застосування зазначеного додаткового адміністративного стягнення.
Саме таке адміністративне стягнення, на переконання суду, відповідає такому принципу антикорупційної політики на 2021-2025 роки, затвердженої Законом України «Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки» від 20 червня 2022 року №2322-IX, як забезпечення невідворотності юридичної відповідальності за пов`язані з корупцією правопорушення для створення додаткового стримувального ефекту для всіх суб`єктів на яких покладено виконання функцій держави, є співмірним.
Відповідно до ст. 40-1, ч. 5 ст. 283 КУпАП судовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись Законом України «Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки» від 20 червня 2022 року №2322-IX, ст.30, 36, ч.1, 2 ст. 172-7, 283, 285 КУпАП, п.5 ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.2 ст.172-7 КУпАП, з накладенням адміністративного стягнення, у відповідності до ч.2 ст.36 КУпАП, у виді штрафу в розмірі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 6800 (шість тисяч вісімсот) грн. із застосуванням додаткового стягнення, передбаченого ч.6 ст.30 КУпАП, у виді позбавлення права обіймати посади, що пов`язані з виконанням функції держави або місцевого самоврядування, на строк 1 (один) рік.
Стягнення проводити на користь держави на розрахунковий рахунок № UA958999980313050106000015728, код за ЄДРПОУ отримувача - 37607526, отримувач - ГУК в Од.обл./смт Тарутине/21081100, код платежу - 21081100, банк - Казначейство України (ЕАП), вид платежу: адміністративні штрафи та інші санкції.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), на користь держави судовий збір в розмірі 605 гривень 60 копійок на розрахунковий рахунок № UA908999980313111256000026001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783, код класифікації доходів бюджету - 22030106 , банк отримувача Казначейство України (ЕАП), отримувач коштів - ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, призначення платежу - судовий збір у справах про адміністративне правопорушення.
Постанова суду про накладення адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, у триденний строк з дня набрання нею законної сили направляється відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, державному чи виборному органу, власнику юридичної особи або уповноваженому ним органу для вирішення питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, усунення її згідно із законодавством від виконання функцій держави, якщо інше не передбачено законом, а також усунення причин та умов, що сприяли вчиненню цього правопорушення.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання нею законної сили відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного суду через Тарутинськийй районний суд Одеської області (ч.ч.2, 3 ст.294 КУпАП).
Суддя П.А. Кравченко