open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 198/6/24

Провадження № 1-кп/0198/46/24

17.05.2024

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2024 року Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області у складі судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 (в режимі відеоконференції), захисника адвоката ОСОБА_4 (в режимі відеоконференції), розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спеціального судового провадження за відсутності обвинуваченої (in absentia) в Юр`ївському районному суді Дніпропетровської області кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.07.2023 за № 22023130000000526, за обвинуваченням

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка народилась в м. Свердловськ Луганської області, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України,

встановив :

Відповідно до обвинувального акта, складеного прокурором та направленого до суду, ОСОБА_5 вчинила кримінальне правопорушення проти основ національної безпеки України, за таких обставин.

Так, згідно зі статтями 1-3, 6 Конституції України - Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Відповідно до статей 17, 19, 65, 68 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. На території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом. На території України не допускається розташування іноземних військових баз. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України; кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Частиною 3 статті 4, частиною 2 статті 9 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що військові адміністрації населених пунктів утворюються в одному чи декількох населених пунктах (селах, селищах, містах), в яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, у тому числі внаслідок фактичного саморозпуску або самоусунення від виконання своїх повноважень, або їх фактичного невиконання, або припинення їх повноважень згідно із законом. Органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

При цьому, 24.02.2022 Російською Федерацією здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, розпочато ведення агресивної війни проти України, захоплення її території, яке на даний час триває.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» затверджено зазначений Указ.

У подальшому строк дії воєнного стану в Україні продовжувався Указами Президента України із затвердженням відповідними законами України.

Внаслідок ведення агресивної війни з боку Російської Федерації проти України населені пункти на території Щастинського району Луганської області, зокрема, Щастинської міської територіальної громади, до якої входить с.Передільське, з 25 лютого 2022 року захоплені збройними силами Російської Федерації спільно з незаконними збройними формуваннями так званої «Луганської Народної Республіки».

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» Щастинська міська територіальна громада Щастинського району Луганської області з 25.02.2022 і до теперішнього часу перебуває під тимчасовою окупацією та оточенні (блокуванні) з боку РФ та незаконних збройних формувань так званої «ЛНР».

В розумінні п. 6 ч. 1 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» на тимчасово окупованій території Щастинського району Луганської області державою-агресором створено окупаційну адміністрацію Російської Федерації, тобто сукупність державних органів і структур Російської Федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

Таким чином, на тимчасово окупованій території Щастинського району Луганської області, до складу якого входить Щастинська міська територіальна громада, представниками так званої «ЛНР», підконтрольними державі-агресору РФ, організовано та розпочато діяльність незаконних органів влади, зокрема, указом так званого голови «ЛНР» від 03.03.2022 УГ-125/22, створено незаконний орган влади - «Адміністрацію Станично-Луганського району ЛНР», структурним підрозділом якої є «Передільський відділ життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР».

В березні - серпні 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування та судового розгляду не встановлено) громадянка України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалась приблизно о 04:00 годині ранку 24.02.2022 повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, метою якого є повалення конституційного ладу, територіальної цілісності та захоплення території України, знаходячись на тимчасово окупованій території в АДРЕСА_2 , переслідуючи свої особисті інтереси, маючи умисел на зайняття посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, і реалізуючи його, вступила у злочинну змову з представниками окупаційної адміністрації держави-агресора - РФ та представниками так званої «ЛНР», з метою наділення її функціями посадової особи незаконного органу влади, а саме так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР». Отримавши від останніх пропозицію зайняти посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, ОСОБА_5 , в порушення вимог Конституції та Законів України, добровільно, умисно надала свою згоду на призначення її на посаду начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», який є структурним підрозділом так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР».

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, в березні - серпні 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування та судового розгляду не встановлено), ОСОБА_5 , перебуваючи на тимчасово окупованій території - в с.Передільське Щастинської міської територіальної громади Щастинського району Луганської області, розуміючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, а також переслідуючи свої особисті, корисливі інтереси, погодившись на пропозицію окупаційної адміністрації держави-агресора РФ та представників незаконних збройних формувань так званої «ЛНР», умисно, добровільно зайняла посаду начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», який є структурним підрозділом так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», тобто посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Кримінальне правопорушення підлягає кваліфікації за ч. 5 ст. 111-1 КК України як добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Під час досудового розслідування постановою слідчого від 05.10.2023 оголошено розшук підозрюваної ОСОБА_5 , оскільки вона не з`являлася на належним чином здійснені виклики до слідчого та прокурора, а на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 21.12.2023 з цих же підстав та в зв`язку з перебуванням особи на тимчасово окупованій території України здійснювалось спеціальне досудове розслідування.

Судовий розгляд в межах даного кримінального провадження здійснений за відсутності обвинуваченої (in absentia), ОСОБА_5 , яка показань суду не надавала та будь-яких клопотань від останньої на адресу суду також не надходило.

При цьому, розгляд кримінального провадження проведений за участю захисника-адвоката ОСОБА_4 , який залучений державою на підставі доручення про надання безоплатної вторинної правової допомоги Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Кіровоградській та Миколаївській областях.

Повістки про виклик обвинуваченої ОСОБА_5 в судові засідання, а також інформація про процесуальні документи надсилались та публікувались відповідно до вимог КПК України.

Таким чином, суд вважає, що наявні у справі документи свідчать про відмову ОСОБА_5 , яка в свою чергу повинна була знати про розпочате кримінальне провадження, від здійснення свого права предстати перед українським судом та захищати себе безпосередньо в такому суді, а так само свідчить про її наміри ухилитися від кримінальної відповідальності.

В той же час, ухилення обвинуваченої ОСОБА_5 від правосуддя, суд оцінює як реалізацію останньою її невід`ємного права на свободу від самозвинувачення чи самовикриття (п/п. «g» п. 3 ст. 14 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ст. 63 Конституції України), як одну з ключових гарантій презумпції невинуватості.

Захисник в судовому засіданні зазначив, що не мав можливості зв`язатися з обвинуваченою і з`ясувати в неї правову позицію щодо пред`явленого обвинувачення. Водночас, захисник належним чином брав участь у реалізації права на захист обвинуваченої ОСОБА_5 під час судового розгляду. Окрім того зазначив, що у ОСОБА_5 на його думку була відсутня реальна можливість виїхати з окупованої території, однак її вина в зайнятті посади у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, дійсно підтверджена достатніми та допустимими доказами. При цьому просив призначити ОСОБА_5 мінімальний строк покарання у виді позбавлення волі та права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, в межах санкції ч. 5 ст. 111-1 КК України, без конфіскації майна.

Так, судом визнано загальновідомим і таким, що не потребує доказування в межах даного кримінального провадження, що тимчасова окупація з боку РФ частини території України, яка розпочалася із збройного конфлікту, викликаного російською військовою агресією, починаючи з 20 лютого 2014 року та повномасштабного вторгнення РФ на територію України 24 лютого 2022 року, анексія з боку РФ частини території України, а також створення окупаційних органів влади на такій території є загальновідомими фактами, які за хронологією подій: а) констатовані нормативними, хоча і засудженими з точки зору міжнародного права, актами РФ, а також «нормативними актами» самопроголошених суб`єктів на території України, законність яких не визнається державою Україна, проте прийнятих судом у даному випадку до уваги, оскільки вирішується питання про відповідальність за вчинення кримінального правопорушення, внаслідок якого були прийняті такі акти; б) встановлені національними нормативно-правовими актами, які є обов`язковими для застосування на території України; в) засуджені міжнародними актами колективного реагування, - а відтак ці факти не потребують окремого судового доказування.

При цьому, вина ОСОБА_5 у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, підтверджується доказами, дослідженими в судовому засіданні, а саме:

- повідомленням про виявлення кримінального правопорушення, яким встановлено, що ОСОБА_5 перейшла на бік окупаційної влади РФ та зайняла посаду начальника в структурному підрозділі окупаційної адміністрації держави-агресора РФ, а саме в незаконному органі влади - «Передільському відділі життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», створеному на тимчасово окупованій території в с.Передільське Щастинського району Луганської області (т. 2 а.м.к.п. 2-3);

- копією паспорту, особовою карткою на ім`я ОСОБА_5 та протоколом огляду вилученого 31.08.2023 в АТ КБ «ПриваБанк» оптичного диска від 12.09.2023 з додатками до нього у виді скріншотів, які засвідчують особу обвинуваченої та її анкетні дані (т. 2 а.м.к.п. 18, 76-87, 237);

- протоколами огляду інтернет-ресурсу від 04.07.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_6 , від 17.08.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_7 , від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 та від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 , а саме сайту російської політичної партії « Единая Россия » (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_4 з додатками до нього у виді скріншотів, довідки і оптичного диска DVD-R. В ході огляду зазначеного сайту виявлено публікацію з персональними даними ОСОБА_5 , яка підтверджує те, що ОСОБА_5 займає посаду начальника «Передельского отдела жизнеобезпечения населенных пунктов» (мовою оригіналу) (т. 2 а.м.к.п. 29-34, 135-141, 166-167, 196-197);

- протоколом огляду інтернет-ресурсу від 04.07.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_6 , а саме сайту «Глава луганской народной республики» (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_5 та додатками до протоколу у виді скріншотів, указу і оптичного диска DVD-R. В ході огляду зазначеного сайту виявлено розміщений Указ Главы Луганской Народной Республики «Об образовании администраций городов и районов Луганской Народной Республики» от 03.03.2022 УГ-125/22 (мовою оригіналу), який підтверджує створення на тимчасово окупованій території Луганської області так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» (т. 2 а.м.к.п. 35-46);

-протоколом огляду від 16.08.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_7 , від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 та від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 а саме розміщеної в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (мовою оригіналу) публікації за посиланням:ІНФОРМАЦІЯ_7 з додатками до нього у виді скріншотів і оптичного диска DVD-R, де відображена працівник «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району» ОСОБА_5 , яка виступила з промовою перед мешканцями АДРЕСА_2 на мітингу, присвяченому 80-річчю звільнення Станично-Луганського району Луганської області від німецько-фашистських загарбників. Водночас, під час проведення вказаної слідчої дії свідки ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , кожен окремо, зазначили, що на опублікованих в зазначеному вище Telegram-каналі фотознімках відображена ОСОБА_5 , яка займає посаду начальника «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району» (т. 2 а.м.к.п. 125-134, 178-183, 198-203);

-протоколами огляду від 17.08.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_7 , від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 та від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 , а саме розміщеної в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (мовою оригіналу) публікації « Отделы жизнеобеспечения Администрации Станично-Луганского района получили легковые автомобили «Нива », переданные нашему району губернатором Волгоградской области ОСОБА_10 . И.о. главы района ОСОБА_11 и представитель Волгоградской области ОСОБА_12 вручили документы и ключи от автомобилей руководителям отделов. Теперь наши сотрудники будут более мобильны и смогут более оперативно решать поставленные задачи» (мовою оригіналу) за посиланням:ІНФОРМАЦІЯ_9 з додатками до нього у виді скріншотів і довідки, де відображена ОСОБА_5 в якості начальника «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району». Під час проведення вказаної слідчої дії свідки ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , кожен окремо, підтвердили зазначену вище обставину (т. 2 а.м.к.п. 142-150, 168-172, 204-208);

- протоколом огляду від 17.08.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_7 , від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 та від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 , а саме розміщеної в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (мовою оригіналу) публікації « 31.07.2023 г. в Администрации Станично-Луганского района прошло аппаратное совещание и.о. Главы Администрации Альберта Зинченко с руководителями организаций и предприятий района. Руководитель района поздравил начальника Передельского отдела жизнеобезпечения ОСОБА_5 с прошедшим Днем рождения» (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_11 з додатками до нього у виді скріншотів і оптичного диска DVD-R, де відображена ОСОБА_5 в якості начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР». Під час проведення вказаної слідчої дії свідки ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , кожен окремо, підтвердили зазначену вище обставину (т. 2 а.м.к.п. 151-158, 173-177, 191-195);

- протоколами пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 , від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 та додатків до них у виді фотографій, згідно яких вони впізнали особу на фото № 2, як ОСОБА_5 (т. 2 а.м.к.п. 163-165, 188-190).

При цьому, під час проведення вказаної слідчої дії свідки ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , кожен окремо, зазначили, що ОСОБА_5 під час військового вторгнення військових формувань РФ на територію України перейшла на бік окупантів та добровільно зайняла посаду начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР»;

- протоколом огляду від 23.08.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_7 , а саме розміщеної в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (мовою оригіналу) публікації « В канун Праздника Великой Победы сотрудники Передельского отдела жизнеобезпечения поздравили Ветеранов Великой Отечественной войны с Днем Победы! » (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_13 з додатками до нього у виді скріншотів і оптичного диска DVD-R, де відображена ОСОБА_5 в якості начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» (т. 2 а.м.к.п. 210-218);

- висновком судової портретної експертизи № 6 від 26.11.2023 з ілюстративною таблицею (т. 2 а.м.к.п. 223-234), згідно з яким на фотозображеннях, які є додатками до протоколів огляду від 04.07.2023, 17.08.2023, та на фото з особової картки на ім`я ОСОБА_5 зображена одна й та сама особа - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- протоколом огляду від 28.12.2023, а саме розміщених 07.11.2023 в Telegram-каналі під назвою « Администрация Станично-Луганского муниципального округа » (мовою оригіналу) публікацій «Сегодня мой заместитель ОСОБА_13 посетил торжественное мероприятие, приуроченное Дню народного единства для членов профсоюзной организации Администрации Станично-Луганского муниципального округа. Председатель Луганской территориальной организации профессионального союза работников города ОСОБА_14 поздравила присутствующих с праздником и вручила грамоты сотрудникам, с большим трудовым стажем, в числе которых начальник Станично-Луганского отдела жизнеобезпечения ОСОБА_15 и начальник Передельского отдела жизнеобезпечения Татьяна Кузьмина » (мовою оригіналу) за посиланнями:ІНФОРМАЦІЯ_16 та ІНФОРМАЦІЯ_16 з додатками до нього у виді скріншотів і оптичного диска ALERUS СD-R 700 mb 52xspeed, де відображена ОСОБА_5 в якості начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», яка отримує грамоту (т. 3 а.м.к.п. 124-135);

- протоколом огляду від 28.12.2023, а саме розміщеної 17.11.2023 в Telegram-каналі під назвою « Администрация Станично-Луганского муниципального округа » (мовою оригіналу) публікації « ГРАФИК ВЫЕЗДОВ СПЕЦИАЛИСТОВ УПРАВЛЕНИЯ ТРУДА И СОЦИАЛЬНОЙ ЗАЩИТЫ НАСЕЛЕНИЯ АДМИНИСТРАЦИИ СТАНИЧНО-ЛУГАНСКОГО РАЙОНА ЛУГАНСКОЙ НАРОДНОЙ РЕСПУБЛИКИ ПО ПРИЕМУ ЗАЯВЛЕНИЙ НА ПРЕДОСТАВЛЕНИЕ КОМПЕНСАЦИИ РАСХОДОВ НА ОПЛАТУ ЖИЛОГО ПОСЕЩЕНИЯ И КОМУНАЛЬНЫХ УСЛУГ» (мовою оригіналу) за посиланням:ІНФОРМАЦІЯ_16 з додатками до нього у виді скріншотів, де відображена адреса місцезнаходження так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», а саме на тимчасово окупованій території Луганської області - с.Передельское ул.Советсткая,100 (мовою оригіналу) (т. 3 а.м.к.п. 136-140);

- показаннями свідка ОСОБА_16 в судовому засіданні про те, що вона під час повномасштабного вторгнення РФ на територію України і до вересня 2022 року проживала в смт Станиця Луганська Щастинського району Луганської області та особисто, протягом тривалого часу знайома з обвинуваченою ОСОБА_5 , у зв`язку з тим, що остання працювала головою Передільської сільської ради, яка підпорядковувалась Станично-Луганській районній адміністрації, де працювала вона. В травні 2022 року, під час спілкування з начальником так званого «Петровського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» ОСОБА_17 та з публікацій Telegram-каналів, свідок дізналась, що ОСОБА_5 почала співпрацювати з окупаційною владою і зайняла посаду начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», виконуючи при цьому організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, при цьому здійснюючи організацію робочого процесу всіх установ, які розташовані на території Передільської сільської ради Щастинського району Луганської області. Цей відділ є структурним підрозділом незаконно створеної «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР». Також, на думку свідка ОСОБА_16 , посаду ОСОБА_5 зайняла добровільно, без застосування примусу. При цьому їй достовірно відомо про те, що в лютому 2022 року головою так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» ОСОБА_18 проведені збори, на яких пропонувалось особам, які підтримуюють окупаційну владу, зайняти посади в незаконно створених на території Щастинського району Луганської області органах влади. Окрім того, свідок впевнена, що складні життєві обставини, які б перешкоджали ОСОБА_5 виїхати на підконтрольну Україні територію, відсутні;

- показаннями свідка ОСОБА_8 в судовому засіданні, аналогічними за своїм змістом показанням свідка ОСОБА_16 . Окрім того, свідок зазначив, що факт зайняття ОСОБА_5 посади начальника так званого «Передільського відділу життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» йому став відомий з публікацій Telegram-каналів « Администрация Станично-Луганского муниципального округа » та «Станица-Луганская» (мовою оригіналу), інформація на яких постійно оновлюється, та зі слів знайомих, які залишились проживати на окупованій території Луганської області. Про наявність складних життєвих обставин, які б перешкоджали ОСОБА_5 виїхати на підконтрольну Україні територію, йому не відомо.

Таким чином, відомості, що містяться в протоколах огляду від 04.07.2023, 16.08.2023, 17.08.2023, 18.08.2023, 19.08.2023, 23.08.2023, 28.12.2023, протоколах пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 18.08.2023 за участю свідка ОСОБА_8 , від 19.08.2023 за участю свідка ОСОБА_9 , і додатках до них, співвідносяться з показаннями свідків ОСОБА_16 та ОСОБА_8 в судовому засіданні, стосовно дійсного зайняття ОСОБА_5 посади в незаконно створеному на тимчасово окупованій території органі влади, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, а саме в так званій «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», структурним підрозділом якої є «Передільський відділ життєзабезпечення населених пунктів Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», де обвинувачена виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Згадані докази щодо часу, місця, наслідків та обставин вчинення кримінального правопорушення співвідносяться між собою, є належними. Підстави вважати зазначені докази недостовірними, недопустимими відсутні.

Окрім того, зазначені вище докази є беззаперечним свідченням невимушеності та свідомої і вільної поведінки ОСОБА_5 , відсутності будь-якого примусу щодо неї, а відтак, і цілковитої добровільності її дій, та не є способом виживання останньої в умовах окупації.

Суд відповідно до ст. 94 КПК України за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожен доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку, вважає, що вина ОСОБА_5 в добровільному зайнятті громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, доведена. Скоєне ОСОБА_5 підлягає кваліфікації за ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Обираючи покарання для ОСОБА_5 , суд, згідно зі ст.ст. 65-67 КК України, врахував ступінь тяжкості та мотив вчиненого кримінального правопорушення, особу винної, обставини, що пом`якшують та обтяжують покарання.

ОСОБА_5 скоїла злочин, який згідно з ч. 5 ст. 12 КК України є тяжким, раніше не судима. При відсутності обтяжуючих покарання обставин також відсутні і пом`якшуючі покарання обставини.

Слід зазначити, що ОСОБА_5 є суб`єктом злочину. Підстави вважати вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення у стані неосудності відсутні.

Ґрунтуючись на завданні Кримінального кодексу України, меті та загальних засадах призначення покарання, визначених у ст.ст. 1, 50, 65 КК України, беручи до уваги ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу обвинуваченої, яка раніше не судима, конкретні обставини справи, відсутність пом`якшуючих та обтяжуючих покарання обставин, суд призначає покарання ОСОБА_5 в межах санкції ч. 5 ст. 111-1 КК України, у виді позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю та з конфіскацією майна, оскільки доходить переконання, що саме таке покарання буде не тільки карою, а також сприятиме виправленню ОСОБА_5 і попередженню вчинення нею та іншими особами нових злочинів, а окрім того є цілком справедливим, пропорційним, необхідним і достатнім, та відповідатиме не тільки меті покарання, а й меті правосуддя, невід`ємною частиною якого є справедливість та верховенство права, а також гуманності, справедливості і не потягне за собою порушення засад виваженості, що включає наявність розумного балансу між захистом інтересів суспільства та правами особи, яка притягується до кримінальної відповідальності.

Приймаючи рішення про призначення додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, як обов`язкового, суд враховував те, що ОСОБА_5 скоїла злочин, об`єктом якого є основи національної безпеки України. При цьому, суспільна небезпечність вчинених обвинуваченою дій полягає у допомозі державі-агресору створити певну вертикаль незаконного органу влади, що фактично підтверджує вчинення злочину проти незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.

При цьому не є перешкодою для призначення даного виду покарання та обставина, що обвинувачена на момент ухвалення вироку не працює на певній посаді та не проводить діяльність саме на підконтрольній території України, з використанням можливостей яких вона вчинила кримінальне правопорушення, а тому суд вважає, що буде справедливим та співмірним таке покарання для ОСОБА_5 , визнаної винуватою у здійсненні колабораційної діяльності, яке унеможливить деякий період часу у майбутньому займати певні посади та займатися певною діяльністю в Україні.

Також, застосовуючи додаткове покарання у вигляді конфіскації майна, як альтернативне, суд зазначає, що ОСОБА_5 вчинила кримінальне правопорушення з корисливих мотивів, маючи мету та бажання отримати внаслідок вчинення злочину матеріальні блага для себе та інших осіб, одержати або зберегти певні майнові права, уникнути матеріальних витрат. Отже, суд переконаний, що зазначені обставини вимагають більшої суворості в оцінці вчиненого ОСОБА_5 протиправного діяння та виправдовують позбавлення права власності на майно, яке належить останній.

Окрім того, враховуючи тяжкість злочину, особу винної, обставини справи, суд не знайшов підстав для застосування до обвинуваченої ОСОБА_5 правил ст. 69 КК України.

Речові докази відсутні.

Цивільний позов по справі не поданий.

Керуючись ст.ст. 368, 370, 373, 374 КПК України, суд

ухвалив:

ОСОБА_5 визнати винуватою у пред`явленому за ч. 5 ст. 111-1 КК України обвинуваченні.

ОСОБА_5 за ч. 5 ст. 111-1 КК України призначити покарання у виді позбавлення волі на строк вісім років з позбавленням права обіймати будь-які посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування чи органах, що надають публічні послуги, на строк п`ятнадцять років, з конфіскацією в дохід держави всього майна, яке є її приватною власністю.

До набрання вироком законної сили ОСОБА_5 залишити запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Строк відбування покарання ОСОБА_5 рахувати з моменту її затримання у зв`язку з виконанням даного вироку.

Строк відбування додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати будь-які пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування чи органах, що надають публічні послуги, слід рахувати з моменту відбуття основного покарання.

Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 12.10.2023, на земельну ділянку за кадастровим номером 4424885000:08:001:0080, площею 4.2769 га, земельну ділянку за кадастровим номером 4424885000:08:001:0081, площею 1.1237 га, частку земельної ділянки, в розмірі 50 %, за кадастровим номером 4424885000:15:001:0180, площею 0.25 га, частку земельної ділянки, в розмірі 50 %, за кадастровим номером 4424885000:15:001:0181, площею 0.2716 га, залишити в силі до виконання вироку в частині конфіскації майна.

Процесуальні витрати, пов`язані з проведенням судової портретної експертизи № 6 від 26.11.2023, в сумі 5 496,54 гривень, стягнути в дохід держави з обвинуваченої ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

На вирок протягом тридцяти днів з дня його проголошення може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду через Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області.

Копію вироку вручити негайно прокурору та захиснику.

Інші учасники судового провадження мають право отримати копію вироку в суді.

Суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 119104926
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку