open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" травня 2024 р. справа № 300/643/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій

ВСТАНОВИВ:

Представник ОСОБА_1 (далі також позивач, ОСОБА_1 ), 30.01.2024 через систему "Електронний суд" звернулася до суду з адміністративним позовом до Калуської міської ради (далі також відповідач, Калуська міська рада) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.

Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначає, що 24.12.2019 позивачем згідно нотаріально посвідченого договору дарування отримано у власність об`єкт нерухомого майна автомийку в цілому, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 . Придбана позивачем автомийка знаходиться на двох земельних ділянках, площею 0,0773 га та площею 0,0410 га. У подальшому позивач звернулася до відповідача із заявою про викуп земельної ділянки площею 0,0410 га, однак, рішення за поданою заявою про викуп земельної ділянки на даний час не прийнято. Позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття в місячний строк рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 05.12.2023 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,0410 га та просить зобов`язати Калуську міську раду розглянути на черговій сесії заяву позивача від 05.12.2023 про викуп земельної ділянки, площею 1,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 та прийняти рішення у відповідності до вимог ст. 128 Земельного кодексу України.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, подати відзив на позовну заяву та всі письмові докази, що підтверджують заперечення проти позову (а.с.41-42).

Відповідач, Калуська міська рада скористалася своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 19.02.2024. У даному відзиві відповідач зокрема зазначив, що відповідно до регламенту Калуської міської ради проект рішення не достатньо часу був розміщений на сайті для того, щоб пройшов подальші етапи з метою його прийняття на пленарному засіданні сесії міської ради. Крім того, зазначений проект рішення подано на розгляд сесії Калуської міської ради 25.01.2024, однак за результатами голосування рішення не прийнято. Просив відмовити у задоволенні позову (а.с.45-48).

На адресу суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, у якій представник позивач навів спростування доводів відповідача, зокрема зазначив, що твердження відповідача про те, що станом на 12.01.2024 на офіційному сайті міської ради оприлюднено проект рішення №35 не підтверджується належними доказами, оскільки на долученому до відзиву проекті рішення вказана дата його друку 08.02.2024, а докази його розміщення на сайті саме 12.01.2024 відсутні. При цьому звертає увагу, що з моменту звернення із заявою і до 12.01.2024 пройшло більше 30 календарних днів. Чергова сесія, на якій відбувся розгляд проекту рішення мала місце 25.01.2024, тобто і у даному випадку відповідачем не дотримано строку 10 робочих днів для розгляду питання на сесії (проект розміщено за 9 робочих днів до дня чергової сесії). Жодних пояснень того, чому з 05.12.2023 до 12.01.2024 не було підготовлено проекту рішення та не було його розміщено на сайті міської ради відзив на позов не містить. Просив позов задовольнити у повному обсязі (а.с. 58-59).

Суд дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі обставини.

ОСОБА_1 , згідно нотаріально посвідченого договору дарування отримано у власність об`єкт нерухомого майна - автомийку в цілому, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .

Придбана Позивачкою автомийка знаходиться на двох земельних ділянках:

-площею 0,0773 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0023, цільове призначення

-для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 ;

-площею 0,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення

-для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 (п. 2.2. договору від 05.04.2021 про внесення змін до договору дарування) (а.с.14-18).

Земельна ділянка площею 0,0410 га перебувала у користуванні дарувальника, яке припинилось внаслідок укладення договору дарування, а позивач в силу вимог ст. 120 Земельного кодексу України та ст. 377 ЦК України, як власник нерухомості набула права користування цією земельною ділянкою.

27.05.2021 між позивачем та Калуською міською радою укладено договір оренди землі, предметом якого є оренда земельної ділянки площею 0,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_2 договору оренди землі) (а.с.21-24).

Позивач, 10.09.2021 подала до відповідача заяву про викуп зазначеної земельної ділянки. До заяви долучено копії всіх необхідних документів, які передбачені статтею 128 Земельного кодексу України.

Враховуючи те, що Калуською міською радою не вирішено питання щодо прийняття рішення про відмову чи надання дозволу на викуп земельної ділянки, позивач звернулась з відповідним позовом до Калуського міськрайонного суду.

Рішенням Калуського міськрайонного суду від 27.07.2022 у справі № 345/1326/22 визнано незаконною бездіяльність Калуської міської ради щодо не прийняття в місячний строк рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 10.09.2021 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 , а також зобов`язано Калуську міську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.09.2021 про викуп земельної ділянки, площею 0,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_3 та прийняти рішення у відповідності до вимог ст. 128 Земельного кодексу України.

На виконання рішення Калуського міськрайонного суду від 27.07.2022 у справі №345/1326/22 Калуською міською радою прийнято рішення від 27.10.2022 № 1703 "Про відмову у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки гр. ОСОБА_1 ", яким позивачу відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,0410 га (кадастровий номер 2610400000:07:004:0026), яка знаходиться на АДРЕСА_1 , для обслуговування автомийки та інших господарських споруд (код КВЦПЗ 03.07), на підставі п. г ч. 5 ст. 128 Земельного кодексу України у зв`язку з встановленою Земельним кодексом забороною на передачу земельної ділянки у приватну власність (п. а ч. 4 ст. 83 ЗКУ), тобто у зв`язку з тим, що згідно генерального плану орендована земельна ділянка відноситься до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, а саме до земель загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо) (а.с.33).

З метою усунення вказаних перешкод для продажу орендованої позивачем земельної ділянки та уточнення положень генерального плану міста Калуша, міською радою 24.11.2022 за заявою позивача прийнято рішення № 1768 "Про внесення змін в п.1 та п.4 рішення Калуської міської ради 30.06.2022 №1452 "Про внесення змін до детального плану території обмеженої АДРЕСА_4 ", а 30.11.2023 прийнято рішення № 2739 "Про затвердження змін до детального плану території обмеженої АДРЕСА_4 " (а.с.34-36).

Враховуючи вказані рішення, позивач, 05.12.2023 звернулась до Калуської міської ради із заявою про викуп орендованої земельної ділянки. До заяви долучено копії всіх необхідних документів, які передбачені статтею 128 Земельного кодексу України та інформаційною карткою адміністративної послуги "Рішення Калуської міської ради про продаж земельної ділянки комунальної власності I етап-надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності:

1. Заява (клопотання) в якій зазначається місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

2. Документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд).

3. Копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу та ідентифікаційний номер.

4. Копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.

5. Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі наявності).

II етап - про продаж земельної ділянки комунальної власності (вказана Інформаційна картка розміщена на офіційному сайті Калуської міської ради за адресою: https://kalushcity.gov.ua/cnap/services/265).

Однак, рішення відповідачем за поданою позивачем 05.12.2023 заявою про викуп земельної ділянки не прийнято, незважаючи на те, що згідно пункту 12 вказаної Інформаційної картки строк надання адміністративної послуги становить 30 календарних днів з дня подання суб`єктом звернення заяви та документів, необхідних для отримання послуги (у разі неможливості прийняття зазначеного рішення у такий строк-на першому засіданні (слуханні) після закінчення цього строку).

Вважаючи бездіяльність відповідача, щодо не прийняття рішення у місячний строк протиправною, позивач звернулася до суду за захистом охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельний кодекс України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин.

Так, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать: 1) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону; 2) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Приписами статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення місцевої ради приймаються у формі відповідних рішень, прийнятих на сесії місцевої ради та рішень виконавчого комітету.

За змістом частин першої - третьої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Згідно з ч.1 ст.128 ЗК України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу;

г) копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови (ч.3 ст.128 ЗК України).

При цьому, ч.5 ст.128 ЗК України визначений перелік підстав для відмови в продажу земельної ділянки, який є вичерпним, а саме:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Таким чином, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки рішення про надання дозволу або про відмову, із наведенням обґрунтованих підстав такої відмови.

Вищевикладене свідчить, що за наслідками розгляду заяви позивача про надання згоди на проведення експертної грошової оцінки відповідно до ст. 128 Земельного кодексу України та ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відповідач - Калуська міська рада - на пленарному засіданні повинна була прийняти рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Проте, Калуська міська рада, жодного з рішень відповідно до 128 Земельного кодексу України не прийняла.

Враховуючи обставини справи, Калуська міська рада, не прийнявши жодного відповідного рішення за заявою позивача про надання згоди на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, порушила процедуру її розгляду, а отже діяла всупереч вимогам чинного законодавства.

Таким чином, неприйняття відповідачем рішення за заявою позивача у строк ставить особу у певну правову невизначеність, що є недопустимим у відповідності до змісту та сутності принципів верховенства права та законності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 14.08.2018 у справі №341/2064/16-а.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зазначає, що не надає правової оцінки підставам зазначеним відповідачем у відзиві щодо не прийняття рішення, оскільки дійшов до висновку, що заява позивача не розглянута відповідачем у строк та у спосіб встановлені Земельним кодексом України та не прийнято рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу. Натомість відмовляючи в продажі відповідач зобов`язаний навести усі підстави для відмови з посиланням на норми законодавства, якими такі підстави встановлені.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо належного розгляду звернення позивача про є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Таким чином, оскільки відповідачем не здійснено належного розгляду заяви позивача, в даному випадку належним способом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача розглянути на черговій сесії заяву ОСОБА_1 від 05.12.2024 про викуп земельної ділянки, площею 1,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 та прийняти рішення у відповідності до вимог ст. 128 Земельного кодексу України.

Враховуючи вищевикладені висновки, суд вважає, що позовна заява підлягає до задоволення.

Щодо розподілу судових витрат у справі.

Згідно з копією посвідчення серії НОМЕР_1 , ОСОБА_1 є особою з інвалідністю другої групи (а.с.37).

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 5 Закону України Про судовий збір позивач звільнена від сплати судового збору. З огляду на те, що позивач не понесла судових витрат по сплаті судового збору чи інших витрат, керуючись частинами 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що відсутні підстави для розподілу судових витрат.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , АДРЕСА_5 ) до Калуської міської ради (код ЄДРПОУ - 33578261, вул. І. Франка, 1, м. Калуш, Калуський район, Івано-Франківська область, 77301) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Калуської міської ради щодо неприйняття в місячний строк рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 05.12.2023про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Калуську міську раду (код ЄДРПОУ - 33578261, вул. І. Франка, 1, м. Калуш, Калуський район, Івано-Франківська область, 77301) розглянути на черговій сесії заяву ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , АДРЕСА_5 ) від 05.12.2023про викуп земельної ділянки, площею 1,0410 га, кадастровий номер 2610400000:07:004:0026, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, місце розташування: АДРЕСА_1 та прийняти рішення у відповідності до вимог ст. 128 Земельного кодексу України.

Сторонам рішення надіслати через підсистему Електронний суд.

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ Мої справи.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.

Джерело: ЄДРСР 118899998
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку