open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 травня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/21499/23 пров. № А/857/25682/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Запотічного І.І., Кузьмича С.М.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2023 року у справі №380/21499/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Петексперт» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (головуючий суддя першої інстанції Крутько О.В., час ухвалення - за правилами спрощеного позовного провадження, місце ухвалення м. Львів, дата складання повного тексту 24.11.2024),-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Петексперт» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 26.05.2023 р. № 11917/13-01-04-07 на суму штрафу 727 372, 29 гривень.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що висновки відповідача про наявність підстав для застосування до товариства штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам закону, оскільки: при прийнятті податкового повідомлення-рішення слід було враховувати п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, яким заборонено застосування штрафних санкцій до платників податків на період карантину; у позивача не було належних умов для реєстрації частини податкових накладних, що виключає можливість притягнення його до відповідальності та застосування штрафних санкцій, а також не було порядку для доведення ТОВ "ПЕТЕКСПЕРТ" неможливості виконання свого обов`язку щодо реєстрації частини податкових накладних у строки, визначені ПК України; реєстрації податкових накладних перешкоджали часті та довготривалі повітряні тривоги, а також аварійні відключення енергозабезпечення у м. Львові та області, що є форс-мажорними обставинами; податкове повідомлення-рішення не відповідає нормам чинного Закону України «Про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" № 2876-ІХ від 12.01.2023 р., яким змінено (продовжено) строки для реєстрації податкових накладних та змінено (зменшено) розмір штрафних санкцій у випадку недотримання цих строків, та який стосується всіх податкових накладних, що зареєстровані починаючи з 24.02.2022 р., тобто під час дії воєнного стану.

Позивач зазначає, що товариство вжило всі можливі заходи для того, щоб в існуючих умовах карантину та воєнного стану належним чином виконати зобов`язання, і податкові накладні було зареєстровано, а тому накладення штрафних санкцій у розмірі 727 372, 29 грн вважає протиправним.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2023 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 26.05.2023 № 11917/13-01-04-07 на суму штрафу 727 372, 29 (сімсот двадцять сім тисяч триста сімдесят дві гривні 29 коп.) гривень.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТЕКСПЕРТ» 10910,58 гривень судового збору.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що вважає рішення таким, що винесене з порушення норм процесуального права та з неправильним застосуванням норм матеріального права.

Апелянт зазначає, що Львівський окружний адміністративний суд в рішенні від 24.11.2023 року по справі №380/21499/23 підтвердив можливість застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних виходячи з положень пп. 69.2 п 69 підрозділу XX «Перехідні положення» податкового кодексу України, даний висновок повністю узгоджується з позицією контролюючого органу.

Однак, відповідач не може погодитись з висновком Львівського окружного адміністративного суду згідно якого судом першої інстанції позовні вимоги були задоволені повністю.

Апелянт зазначає, що з відомостей акта перевірки вбачається, що штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних застосовано щодо ряду податкових накладних виписаних за період грудень 2021 - листопад 2022 року, граничні строки реєстрації яких припадають на січень 2022 року - грудень 2022, тобто до дня набрання чинності Законом №2876-ІХ.

Детальний аналіз вказаних норм ПК України дає підстави дійти до таких висновків:

- по-перше, зміна строків реєстрації податкових накладних є тимчасовою, та діє лише на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця в якому воєнний стан буде припинено;

- по-друге, визначені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України розміри штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних застосовуються лише щодо тих податкових накладних, які зареєстровані з порушенням встановлених пунктом 89 цього підрозділу строків, тобто відносно податкових накладних, граничні строки реєстрації яких припадають на період, коли ця норма вже діяла (після 08.02.2023);

- по-третє, норми пунктів 89 та 90 ПК України застосовуються з 08.02.2023, тобто з дати набрання чинності Закону № 2876-ІХ.

Норми Закону № 2876-IX не містять прямої вказівки щодо поширення їх змісту на правовідносини стосовно зменшення штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, які мали місце у попередніх періодах, а відтак, дія закону Закону №2876 - IX не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Таким чином, штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.

При цьому порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто застосовується до податкових накладних з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120 1.1 статті 1201 Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, до спірних правовідносин щодо реєстрації податкових накладних виписаних у грудні 2021 - листопаді 2022 року неможливо застосовувати положення пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, оскільки з акта перевірки вбачається, що строки та штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних застосовано щодо накладних, граничні строки реєстрації яких припадають на січень 2022 року - грудень 2022 року, тобто до дня набрання чинності Законом № 2876-ІХ.

Натомість, з метою визначення граничних термінів реєстрації податкових накладних та становлення відповідальності у формі накладення штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, що виписані у грудні 2021 - листопаді 2022 року, Головне управління ДПС у Львівській області керувалось нормами ПК України у редакціях, що діяли до моменту набрання законної сили Закону України № 2876-ІХ.

Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції зробив помилковий висновок, що контролюючим органом невірно визначений розмір штрафних санкцій та те що останній повинен був керуватись положенням пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Також у даній справі позивачем не надано належних та допустимих доказів які б свідчили про протиправність податкового повідомлення-рішення форми Н від 26.05.2023 р. № 11917/13-01-04-07, так само, як не пред`явлено суду доказів вжиття всіх залежних від нього заходів з метою своєчасного виконання обов`язку щодо реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН та необґрунтовано зволікання з направленням такої податкової накладної до реєстрації.

Щодо законності штрафних санкцій в частині зазначає, що за умови встановлення судом протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення в частині, суд зобов`язаний виокремити таку частину та прийняти відповідне рішення.

При цьому прийняття рішення про скасування податкового повідомлення - рішення в цілому може призвести до ситуації в якій позивач визнає свою вину однак суд звільняє його від законодавчо встановленої відповідальності, що не відповідає завданню адміністративного судочинства.

У разі, якщо, суд дійде висновку про застосування штрафних санкцій згідно Закону № 2876-ІХ, просить застосувати штрафні санкції у розмірі167 535,23грн.

З урахуванням наведеного просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.11.2023 у справі №380/21499/23 та відмовити у задоволенні позовних вимог адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Петексперт» в повному обсязі.

Також відповідачем подані додаткові пояснення, у яких зазначає, що позиція контролюючого органу повністю узгоджується з висновками викладеними у Постановах Верховного суду від 06.02.2024 у справі №160/10740/23 та від 30.01.2024 року у справі №280/4484/23. Постановою ВС від 06.02.2024 у справі №160/10740/23 касаційну скаргу платника залишено без задоволення, рішення судів попередніх інстанцій про відмову в задоволенні позову - залишено без змін. Викладено висновки щодо застосування положень пунктів 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX ПК, норми пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК (Порядок № 225) і їх безпосередній вплив на несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

У Постанові від 30.01.2023 року у справі №280/4484/23 Верховним Судом зроблено висновок щодо застосування розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України та відсутності колізії між пунктом 52-1 підрозділу 1 розділу ХХ ПК України та пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.

Позивачем поданий відзив на апеляційну скаргу, суть якого зводиться до того, що рішення суду є законним та обґрунтованим, прийнятим з дотриманням норм процесуального права, при повному та всебічному з`ясуванні судом обставин, що мають значення для справи, доведеністю обставин, що мають значення для справи. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів виходить з наступного.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕТЕКСПЕРТ», код ЕДРПОУ 43058808 зареєстроване 12.06.2019 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (додаток № 2) та перебуває на податковому обліку в Львівській державній податковій інспекції (Франківський район м. Львова) Головного управління ДПС у Львівській області.

Позивач є платником ПДВ з 19.09.2019 року (ІПН 430588013056).

Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку ТОВ «ПЕТЕКСПЕРТ», за результатами якої складено Акт № 9470/13-01-04-07/43058808 від 21.04.2023 року «Про результати камеральної перевірки дотримання вимог п. 192 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "ПЕТЕКСПЕРТ" (код ЕДРПОУ 43058808)» (надалі - Акт).

Відповідно до Акту за даними Єдиного реєстру податкових накладних встановлено порушення ТОВ «ПЕТЕКСПЕРТ» вимог, передбачених п. 201.10 ст. 201 ПК України, та/або п. 192.1 ст. 192 ПК України щодо граничних термінів реєстрації податкових накладних.

За результатами перевірки Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.05.2023 № 11917/13-01-04-07, яким до ТзОВ «ПЕТЕКСПЕРТ» відповідно до ст. 120-1 статті 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф у розмірі 727372,29 грн.

Згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ТОВ «ПЕТЕКСПЕРТ» штраф застосовано у зв`язку з порушенням термінів щодо реєстрації наступних податкових накладних:

ПН №64 від 17.12.2021, дата реєстрації 05.09.2022 (101 день затримки) - 40% штрафу від суми ПДВ 4500,00 грн., що становить 1800,00 грн;

ПН №60 від 12.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 455,7 грн., що становить 45,57 грн;

ПН №55 від 06.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1101,19 грн., що становить 110,12 грн;

ПН №62 від 12.06.2022 дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1393,4 грн., що становить 139,34 грн;

ПН №73 від 08.06.2022, дата реєстрації 11.07.2023 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 105,84 грн., що становить 10,58 грн;

ПН №26 від 07.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 831,69 грн., що становить 83,17 грн;

ПН №71 від 15.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1079,24 грн., що становить 107,92 грн;

ПН №85 від 14.06.2023, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 270,67 грн., що становить 27,07 грн;

ПН №90 від 09.07.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 518,42 грн., що становить 51,84 грн;

ПН №81 від 07.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1466,00 грн., що становить 146,6 грн.;

ПН №82 від 09.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 155,88 грн., що становить 15,59 грн;

ПН №87 від 15.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 422,98 грн., що становить 42,3 грн;

ПН №88 від 06.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 105,84 грн., що становить 10,58 грн;

ПН №83 від 13.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 7,81 грн., що становить 0,78 грн.;

ПН №89 від 09.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 300,00 грн., що становить 30 грн;

ПН №98 від 31.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 6959,2 грн., що становить 695,92 грн;

ПН №97 від 07.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (16 днів затримки) - 20% штрафу від суми ПДВ 337,12 грн., що становить 67,42 грн;

ПН №101 від 30.06.2022, дата реєстрації 29.07.2022 (14 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 54539,48 грн., що становить 5453,95 грн.;

ПН №40 від 11.07.2022, дата реєстрації 11.08.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 424,83 грн., що становить 42,48 грн.;

ПН №41 від 14.07.2022, дата реєстрації 11.08.2022 (11 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 4467,98 грн., що становить 446,8 грн;

ПН №88 від 08.07.2022, дата реєстрації 15.08.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 690,31 грн., що становить 69,03 грн;

ПН №36 від 01.08.2022, дата реєстрації 15.09.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 459325,00 грн., що становить 45932,5 грн;

ПН №70 від 27.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 600,5 грн., що становить 60,05 грн;

ПН №62 від 31.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 26797,65 грн., що становить 2679,77 грн;

ПН №99 від 31.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 999,09 грн., що становить 99,91 грн;

ПН №215 від 31.08.2022, дата реєстрації 06.10.2022 (21 день затримки) - 20% штрафу від суми ПДВ 500,00 грн., що становить 100,00 грн;

ПН №77 від 20.09.2022, дата реєстрації 10.11.2022 (26 днів затримки) - 20% штрафу від суми ПДВ 14325,88 грн., що становить 2865,18 грн;

ПН №57 від 19.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 800,00 грн., що становить 80,07 грн;

ПН №63 від 22.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 931,98 грн., що становить 93,2 грн;

ПН №65 від 21.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 109,11 грн., що становить 10,91 грн;

ПН №52 від 26.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 906,5 грн., що становить 90,65 грн;

ПН №45 від 16.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1087,8 грн., що становить 108,78 грн;

ПН №64 від 19.09.2022, дата реєстрації 20.10.2022 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 800,66 грн., що становить 80,07 грн;

ПН №27 від 31.10.2022, дата реєстрації 16.11.2022 (1 день затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 16000,00 грн., що становить 1600,00 грн;

ПН №24 від 31.10.2022, дата реєстрації 30.11.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 390,00 грн., що становить 39,00 грн;

ПН №25 від 31.10.2022, дата реєстрації 30.11.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 2401002,5 грн., що становить 240100,25 грн;

ПН №26 від 31.10.2022, дата реєстрації 30.11.2022 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 780,00 грн., що становить 78,00 грн;

ПН №28 від 31.10.2022, дата реєстрації 05.12.2022 (20 днів затримки) - 20% штрафу від суми ПДВ 2095207,78 грн., що становить 419041,56 грн;

ПН №46 від 30.09.2022, дата реєстрації 21.11.2022 (37 днів затримки) - 30% штрафу від суми ПДВ 16051,93 грн., що становить 4815,58 грн;

ПН №27 від 30.11.2022, дата реєстрації 19.12.2022 (4 дні затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 997,5 грн., що становить 99,75 грн.

Позивач не погодився вказаним рішенням та звернувся з цим позовом до суду.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України.

Разом з тим, виходячи з приписів п. 11 підрозділу 10 розділу ХІХ «Перехідні положення» ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону № 2876-ІХ.

Оскільки помилкове нарахування сум податкового зобов`язання відбулось у зв`язку з порушенням нормативних актів як платником, так і контролюючим органом, тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення не може бути скасовано у частині. Для того щоб визначити суму зобов`язання за порушення термінів реєстрації податкових накладних відповідно до п. 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України необхідно застосувати такий штраф у зазначеному у цій статті розмірі, що не належить до повноважень адміністративного суду.

Апеляційний суд вважає висновки суду першої інстанції невірними з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, згідно із абз.4 цього ж п.201.10 ст.201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В силу абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.

Так, згідно п.120-1.1 ст.120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Тобто податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

Як уже зазначалось вище, позивач у період з липня по грудень 2022 року зареєстрував податкові накладні, наведені у додатку 1 до Акту у ЄРПН із затримкою у 1, 2, 5, 11, 14, 15, 16, 20, 21, 26, 37, 101 календарних днів. Наведене позивач визнає.

Відповідач вважає правомірним застосування до позивача штрафних фінансових санкцій на підставі пункту 120-1.1. статті 120-1 ПК України.

Апеляційний суд погоджується із доводами апелянта з огляду на наступне.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

Карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції: «У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин колегія суддів зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

З матеріалів справи слідує, що податкові накладні складені позивачем в період з грудня 2021 року по 30 листопада 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН в період з 11 липня 2022 року по 19 грудня 2022 року, тому у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.

Апеляційний суд зауважує, що Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

З урахуванням наведеного, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Отже, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Як уже зазначалось вище, в межах спірних правовідносин податкові накладні позивач склав в період з грудня 2021 року по 30 листопада 2022 року, а зареєстрував у ЄРПН в період з 11 липня 2022 року по 19 грудня 2022 року, з порушенням строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України, тому відповідачем правомірно застосовані штрафні (фінансові) санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Наведене повністю узгоджується з висновками викладеними у Постановах Верховного Суду від 06.02.2024 у справі №160/10740/23 та від 30.01.2024 року у справі №280/4484/23.

Що стосується доводів позивача про те, що товариство вжило всі можливі заходи для того, щоб в існуючих умовах карантину та воєнного стану належним чином виконати зобов`язання, і податкові накладні було зареєстровано, а до 05.09.2022 р. не було процедури доведення неможливості виконати свого обов`язку, то апеляційний суд зазначає наступне.

Підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України визначено, зокрема, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджений Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження (далі - Порядок № 225).

Цим Порядком визначено, зокрема, підстави неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) та правила надання заяви та документів, що доводять неможливість виконання податкових обов`язків тощо.

Згідно Порядку №225 керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.

Позивач впродовж розгляду справи не доводив наявність обставин звернення Товариства до податкового органу з відповідною заявою на виконання положень Порядку №225, будь-яких доказів на підтвердження існування таких обставин не надавав, підставами позову не визначав, з урахуванням того, що реєстрація податкових накладних з порушенням строку здійснювалась до 19.12.2022 р.

Посилання на сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатись поважною причиною для звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, норми пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України передбачають звільнення від відповідальності, зокрема за порушення строків реєстрації податкових накладних, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, і за умови підтвердження неможливості виконання платником податків обов`язків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.,0

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Перевіривши правомірність прийнятого відповідачем рішення згідно до вимог ч.2 ст.2 вказаного Кодексу, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 26.05.2023 р. № 11917/13-01-04-07 вказаним вище критеріям відповідає, тому відсутні підстави для визнання його протиправним та скасування.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Вказані вище обставини є безумовною підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Відповідно до ч. 1 ст. 315 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвали нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, тому апеляційна скарга відповідача підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції скасуванню та апеляційним судом приймається нова постанова про відмову у задоволення позовних вимог з наведених вище підстав.

Щодо судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати по сплаті судового збору відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2023 року у справі №380/21499/23 скасувати та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді І. І. Запотічний С. М. Кузьмич

Джерело: ЄДРСР 118825573
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку