open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2024 року ЛуцькСправа № 140/35387/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби у Волинській області, Головного управління ДФС у Волинській області про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби у Волинській області (далі голова Комісії, відповідач-1) про визнання відмови протиправною щодо не прирівняння посади позивача, яку він обіймав на момент звільнення зі служби старшого інспектора господарсько-транспортної групи відділу тилового забезпечення управління податкової міліції ДПА у Волинській області до наявної відповідної посади працівника податкової міліції станом на березень 2019 року, яка приблизно за кваліфікаційними характеристиками (зокрема, назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (закладу, установи) прирівнюється до посади, з якої він був звільнений зі служби та не оформлення і не направлення до ГУ ПФУ у Волинській області довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 за відповідною прирівняною посадою, для перерахунку основного розміру пенсії з 01.04.2019 та зобов`язання прирівняти посаду позивача, яку він обіймав на момент звільнення зі служби старшого інспектора господарсько-транспортної групи відділу тилового забезпечення управління податкової міліції ДПА у Волинській області до наявної відповідної посади працівника податкової міліції станом на березень 2019 року, яка приблизно за кваліфікаційними характеристиками (зокрема, назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (закладу, установи) прирівнюється до посади, з якої він був звільнений зі служби та оформити і направити до ГУ ПФУ у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 за відповідною прирівняною посадою, що враховується для перерахунку пенсії з 01.04.20119, в які на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.20147 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб та наказу Міністерства фінансів України від 17.07.2018 № 616 про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового та начальницького складу податкової міліції, вказати розмір окладу за посадою, військовим званням, відсоткової надбавки за вислугу років, надбавки за особливості проходження служби та премії.

В обґрунтування позову позивач вказав, що є пенсіонером податкової міліції та отримує пенсію відповідно до Закону №2262-ХІІ. 05.03.2019 набрало законної сили судове рішення у справі №826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб (далі Постанова №103) та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 (далі - Порядок №45). Позивач вважає, що з 05.03.2019 року у нього виникло право на перерахунок пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення, котрі при попередньому перерахунку (у 2018 році) не бралися до уваги через положення Постанови №103, які згодом скасовані зазначеним судовим рішенням. Поряд з тим станом на березень 2019 року в податковій міліції посада старшого інспектора господарсько-транспортної групи відділу тилового забезпечення управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у Волинській області, з якої його було звільнено зі служби, відсутня.

Позивач зазначив, що звернувся до Голови Державної фіскальної служби України (далі ДФС України)/голови комісії з реорганізації ДФС України із заявою про прирівнення його посади до наявної посади станом на 05.03.2019 та оформлення і подання до ГУ ПФУ у Волинській області довідки про грошове забезпечення станом для перерахунку його пенсії з 01.04.2019.

У відповідь отримав лист відповідача, яким його було повідомлено про те, що розмір грошового забезпечення відповідної категорії працівників не збільшувався, а Урядом рішення про перерахунок пенсій та видачі відповідних довідок не приймались, відтак відсутні підстави для вчинення дій, зазначених у заяві.

Позивач вважає, що відмова відповідача у видачі довідки порушує його законні права та інтереси, оскільки без такої довідки неможливий перерахунок та виплата пенсії у належному розмірі. З врахуванням наведеного просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) (а.с.14).

Відповідач -1 у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву не подав.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 15.04.2024 залучено до участі у справі як другого відповідача Головне управління ДФС у Волинській області (а.с. 19-20).

Копія вказаної ухвали вручена останньому 19.04.2024, однак відзиву, у встановлений судом строк, вказаним відповідачем не подано.

Згідно із частиною шостою статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи те, що відповідачі пред`явлені позовні вимоги не оспорили, відзив на позов у встановлений судом строк не подали, тому суд вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи позову, суд встановив такі обставини.

Позивач ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Волинській області та отримує пенсію за вислугу років, яка призначена відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, що підтверджується посвідченням № НОМЕР_1 від 29.07.2000 (а.с. 8 зворот).

Як вбачається з позовної заяви, 21.11.2023 позивач звернувся до голови Комісії з реорганізації ГУ ДФС у Волинській області із заявою в якій просив прирівняти його посаду до наявної станом на березень 2019 року відповідної посади працівника податкової міліції та оформити і подати до ГУ ПФУ у Волинській області довідку про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 для проведення перерахунку його пенсії з 01.04.2019 (а.с.11).

ГУ ДФС у Волинській області листом від 24.11.2023 №106 повідомило, що комісія здійснює повноваження щодо управління справами в частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідного органу виконавчої влади або територіального органу ДФС. Пунктом 20 Порядку № 1074 визначений функціонал комісій з припинення органів виконавчої влади, який не є вичерпним, адже згідно підпункту 4 пункту 20 Порядку № 1074, комісія здійснює інші повноваження відповідно до законодавства. До моменту завершення заходів з реорганізації ДФС та її територіальних органів комісії з реорганізації ДФС/територіальних органів ДФС можуть видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу податкової міліції виключно за наявності законних на це підстав.

Що стосується підстав видачі зазначеного виду довідок, проінформовано, що частиною четвертою статті 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262) встановлено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Для забезпечення реалізації частини четвертої статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, прийнято постанову КМУ від 21.02.2018 №103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб, якою було визначено порядок та умови перерахунку пенсій, призначених за нормами Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб. Надалі Законом України від 28.01.2021 №1150-ІХ Про Бюро економічної безпеки України було внесено зміни до частини третьої статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, відповідно до яких перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції) які мають право на пенсійне одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з грошового забезпечення, щомісячних додаткових забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських, тобто відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції.

Відповідно до листа Мінсоцполітики від 05.09.2023 №13035/0/2-23/54, останній перерахунок пенсії призначених за нормами Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб був проведений у 2018 році на виконання Постанови №103 згідно довідок про розмір грошового забезпечення за відповідними посадами військовослужбовців, поліцейських, осіб начальницького та рядового складу, у тому числі податкової міліції, які проходили службу у відповідних силових міністерствах та відомствах.

Враховуючи зазначені зміни до частини третьої статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, у листі повідомлено, що наразі підставою для проведення перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу податкової міліції, особам начальницького складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським, яким було призначено пенсію за весь період незалежності України, є підвищення грошового забезпечення особам, які проходять службу в поліції. Оскільки, зміни до постанови №988 з дати набрання нею чинності не вносилися, отже, підстави для прийняття рішення Урядом щодо проведення перерахунку пенсій, зокрема пенсіонерів податкової міліції відсутні (а.с.12).

ОСОБА_1 , вважаючи протиправними дії відповідача щодо невиготовлення та ненаправлення до Головного управління Пенсійного фонду у Волинській області оновленої довідки про його грошове забезпечення станом на 05.03.2019 звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XII Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей (далі Закон №2011-XII) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно із частиною другою статті 9 Закону №2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина третя статті 9 Закону №2011-ХІІ).

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема, Закон України від 09.04.1992 №2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі Закон №2262-ХІІ). Зазначеним Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Статтею 43 Закону №2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За приписами частин першої, другої та четвертої статті 63 Закону №2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Частина вісімнадцятастатті 43 Закону №2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до частини третьої статті 51 Закону №2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цимЗаконом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб (Постанова №704). Пунктом 2 Постанови №704 установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №103, пунктом 1 якої встановив перерахувати з 1 січня 2018 року пенсії, призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення зі служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до Постанови №704.

Пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 (Порядок №45), передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом першим пункту 5 Порядку №45 у редакції Постанови №103 встановлено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням. При цьому у Додатку 2 до Порядку №45 міститься форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку Постановою №103 було викладено в новій редакції; в довідці відсутні щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 12 грудня 2018 року в адміністративній справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року та постановою Верховного Суду від 12 листопада 2019 року, визнав протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45.

За правилами частини другої статті 265 КАС України нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Оскільки зміни, внесені Постановою №103, зокрема, до додатку 2 Порядку №45, яким визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, то з дня набрання законної сили рішенням у справі №826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку №45, яка діяла до зазначених змін.

При цьому порядок дій, який повинні вчинити, зокрема, відповідач та органи Пенсійного фонду України, у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 Постанови №103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45, не змінився.

Зокрема, на час звернення позивача до відповідача із заявою про видачу оновленої довідки про розміри його грошового забезпечення пункт 3 Порядку №45 передбачав, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком №45, повідомляють орган Пенсійного фонду України.

Аналогічний підхід застосований Верховним Судом, зокрема, у постановах від 10 січня 2019 року у справі №553/3619/16-а, від 28 листопада 2022 року у справі №820/3451/18, від 06 лютого 2023 року у справі № 160/2775/22, від 10 січня 2024 року у справі №400/3128/23 та від 07 березня 2024 року у справі №540/318/21.

Як зазначено вище, 30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №704, яка набрала чинності 01 березня 2018 року та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Зокрема, постановою №704 установлено такі додаткові види грошового забезпечення:

- надбавка за особливості проходження служби в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, порядок та умови виплати якої визначається керівниками державних органів залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою (абзац четвертий підпункту 1 пункту 5 постанови № 704);

- надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу (пункт 6 постанови № 704).

При цьому підпунктом 2 пункту 5 постанови № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Таким чином, з 05.03.2019 - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України №2262-ХІІ та статті 9 Закону України №2011-ХІІ.

До того ж рішення судів першої та апеляційної інстанцій у справі № 826/3858/18 залишено без змін постановою Верховного Суду від 12.11.2019у, в якій суд касаційної інстанції серед іншого вказав на те, що до повноважень Кабінету Міністрів України не входить зміна структури грошового забезпечення, а приводом для перерахунку пенсій є підвищення грошового забезпечення відповідних категорій, саме розмір якого, а не складові, можуть змінюватись Кабінетом Міністрів України.

Разом з цим, до моменту отримання належної довідки від відповідача у пенсійного органу не виникає обов`язку з перерахунку пенсії позивача.

При цьому відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Згідно із частинами другою і третьою статті 51 Закону України № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за вказаним Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно із вказаним Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Як слідує з матеріалів справи, позивач за видачею довідки про розмір грошового забезпечення за прирівняною посадою до посади працівника податкової міліції, з якої він був звільнений зі служби, звертався із заявою до голови ліквідаційної комісії ГУ ДФС у Волинській області.

З даного приводу суд зазначає, що питання видачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 було предметом судового розгляду у справі № 140/3445/23 за позовом ОСОБА_1 до Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії та рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 07.06.2023 у справі № 140/3445/23 за позовом ОСОБА_1 до Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, яке набрало законної сили 14.11.2023, в задоволенні позову відмовлено.

В ході судового розгляду вказаної справи, визначаючись щодо уповноваженого органу у розумінні Порядку №45 на видачу довідки про розмір грошового забезпечення (станом на березень 2019 року) для перерахунку пенсії позивача ОСОБА_1 , який був звільнений з посади старшого інспектора господарсько-транспортної групи відділу тилового забезпечення управління податкової міліції ДПА у Волинській області у військовому званні підполковник податкової міліції, суд виходив із того, що територіальні органи ДФС, у тому числі і Головне управління ДФС у Волинській області, у складі якого як структурний підрозділ діяла податкова міліція, продовжували здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень центральному органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Вказаним судовим рішенням встановлено, що уповноваженим органом на видачу довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року за аналогічною посадою співробітника податкової міліції тій, яку займав ОСОБА_1 на дату звільнення (звільнений був з ДПА у Волинській області), є Головне управління ДФС у Волинській області.

Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з частиною 2 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Отже, проаналізувавши наведене вище, суд зауважує, що оскільки ключовим для позивача є видача довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року за аналогічною посадою співробітника податкової міліції тій, яку позивач займав на дату звільнення (звільнений був з ДПА у Волинській області), тому саме на відповідача ГУ ДФС у Волинській області покладено функції по складанню довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством після надходження від територіального пенсійного органу списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно із додатком 1 до Порядку № 45.

Відтак позовні вимоги, заявлені до голови комісії з реорганізації ГУ ДФС у Волинській області до задоволення не підлягають.

З урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України та правових висновків Верховного Суду, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову шляхом визнання протиправною бездіяльності ГУ ДФС у Волинській області щодо не виготовлення та не надання до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року ОСОБА_1 та зобов`язання відповідача ГУ ДФС у Волинській області підготувати та надати до ГУ ПФУ у Волинській області нову довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом на 05 березня 2019 року та з врахуванням положень Постанови №704, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії.

Керуючись статтями 242-246, 255, 257, 260, 262, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Волинській області щодо не виготовлення та не надання до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року ОСОБА_1 .

Зобов`язати Головне управління ДФС у Волинській області надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області оновлену довідку станом на 05 березня 2019 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , відповідно до вимог статей 43, 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01 квітня 2019 року перерахунку основного розміру його пенсії.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Голова комісії з реорганізації Головного управління Державної фіскальної служби у Волинській області (43027, Волинська обл., м. Луцьк, Київський м-н, 4).

Відповідач: Головне управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська обл., Київський м-н, 4, код ЄДРПОУ 39400859).

СуддяР.С. Денисюк

Джерело: ЄДРСР 118760840
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку