open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Стр. 1 із 10

Справа № 303/3175/24

1-кп/303/260/24

Номер рядка стат. звіту - 9

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 квітня 2024 року м. Мукачево

МУКАЧІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

в особі головуючого - судді ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.01.2024 року за № 22024070000000014 про обвинувачення

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Мукачево Закарпатської області, зареєстрованого в АДРЕСА_1 , громадянина України, українця, одруженого, який на утриманні має одну неповнолітню дитину, раніше не судимого, не працюючого,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України,

з участю : прокурора ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_3

В С Т А Н О В И В :

Положеннями статей 1 та 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

У відповідності до ст. 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

Відповідно до ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України, а на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.

Пунктом 9 статті 1 Закону України «Про національну безпеку» від 21.06.2018 року № 2469-VIII (далі - Закон «Про національну безпеку») визначено, що національна безпека України - це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.

У відповідності до п. 2 ст. 1 Закону «Про національну безпеку», воєнна безпека - це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності і демократичного конституційного ладу та інших життєво важливих національних інтересів від воєнних загроз.

Стр. 2 із 10

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Збройні Сили України» від 06.12.1991 року №1934-ХІІ (далі - Закон) Збройні Сили України (далі ЗСУ) - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

У відповідності до ст. 3 Закону, організаційно Збройні Сили України складаються з органів військового управління, з`єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, установ та організацій.

Згідно ст. 12 Закону, підготовка Збройних Сил України до виконання покладених на них Конституцією України завдань, організація та забезпечення їх виконання, підтримання на належному рівні бойової і мобілізаційної готовності та боєздатності, виховна робота, збереження життя і здоров`я особового складу, забезпечення законності та військової дисципліни у Збройних Силах України здійснюються органами військового управління, командирами і начальниками всіх рівнів відповідно до вимог Конституції України та законів України, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері оборони.

У відповідності до ст. 1 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 року № 1932-XII (далі - Закон «Про оборону України») військове формування - створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.

Особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Статтею 4 Закону «Про оборону України» визначено, що у разі збройної агресії проти України або загрози нападу на Україну Президент України приймає рішення про загальну або часткову мобілізацію, введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях.

Положеннями ст. 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 року № 3542-XII (далі - Закон «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію») встановлено, що мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

Цим же законом особливий період визначено як період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Пунктом 8 статті 4 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено, що з моменту оголошення мобілізації (крім цільової) чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях настає особливий період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів

Стр. 3 із 10

місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.

Згідно п. 5 ст. 22 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за сприяння місцевих органів виконавчої влади.

Пунктами 1, 3 цієї ж статті Закону зобов`язано громадян з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період; під час мобілізації з`явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин.

Пунктом 2 ст. 26 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено настання відповідальності громадян за невиконання своїх обов`язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Відповідно до ст. 1 Закону «Про військовий обов`язок і військову службу», військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Відповідно до п. 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 року № 154 (далі - Положення) Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

ІНФОРМАЦІЯ_8, інших містах, районах, районах у містах.

Пунктом 8 Положення визначено, що завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (ІНФОРМАЦІЯ_9) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі - пенсіонери) та членів їх сімей, участь у

Стр. 4 із 10

військово-патріотичному вихованні громадян, у виконанні завдань з підготовки та ведення територіальної оборони, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 9 Положення територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань ведуть військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також облік громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни та військової служби, та інших осіб, які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"; здійснюють заходи щодо призову громадян на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

Відповідно до п. 12 Положення територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в особі його керівника представляє інтереси Збройних сил України у відносинах, у тому числі з громадянами на відповідній території.

24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України, перетнувши лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.

Вказані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому було неодноразово продовжено.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України від 03.03.2022 року № 2105-IX, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, оголошено проведення загальної мобілізації, строк проведення якої постійно продовжується.

На виконання вимог Законів України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про оборону України», «Про військовий обов`язок і військову службу», вищевказаних Указів Президента України про проведення загальної мобілізації, Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 року № 921, Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 року № 1487, інших нормативних документів, наказів та директив Генерального штабу, мобілізаційних розпоряджень працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 стали систематично проводитись заходи з

Стр. 5 із 10

встановлення мобілізаційного ресурсу держави та подальшого доукомплектування ЗСУ і інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, внесенні відомостей до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, виклику громадян для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, призову під час мобілізації, в т.ч. серед внутрішньо переміщених осіб, які не виконують правила військового обліку, і після початку повномасштабного вторгнення зс рф змінили місце проживання та, прибувши на територію Закарпатської області, не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, не стали на військовий облік та ухиляються від нього, та інші заходи з мобілізації людських ресурсів з метою доукомплектування військових посад, передбачених штатами воєнного часу, у терміни, визначені мобілізаційними планами Збройних Сил України та інших військових формувань з метою забезпечення оборони України в особливий період, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями, а також забезпечення виконання військового обов`язку громадянами України.

Мешканець АДРЕСА_1 - обвинувачений ОСОБА_3 , знаючи, що діяльність територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки по здійсненню мобілізаційних заходів викликала широкий резонанс в суспільстві, у тому числі і серед осіб, які мають намір ухилитися від мобілізації або не виявляють бажання бути призваними на військову службу, а у соціальних мережах виник посилений попит на поширення інформації про діяльність ІНФОРМАЦІЯ_3 , умисно, перешкоджав законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань під час здійснення ними призову на військову службу в особливий період.

Так ОСОБА_3 , починаючи з червня 2021 року є учасником загальнодоступної тематичної групи в інтернет-месенджері «Viber» під назвою «ІНФОРМАЦІЯ_4».

Надалі, на початку 2021 року ОСОБА_3 погодився на пропозицію невстановленої у ході слідства особи на адміністрування вищевказаного інформаційного ресурсу та у подальшому добровільно зайняв вакантну позицію адміністратора даної групи. В подальшому ОСОБА_3 змінили на суперадміна. Так, учасники вказаного інформаційного ресурсу здійснюють збір, консолідацію і трансляцію повідомлень з приводу актуальної ситуації на дорогах області, обміну інформації про розташування працівників поліції на території м. Мукачева та Мукачівського району, а з початком повномасштабного вторгнення рф на територію України та початком мобілізаційних заходів - також повідомлень з відомостями про місця і час проведення відповідних заходів указаними військовими формуваннями громадянам України, які мають намір ухилитися від виконання своїх обов`язків із захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України під час мобілізації в особливий період.

Перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань полягає у вчиненні діяння (дій або бездіяльності), яке виражається у втручанні в цю діяльність, створенні перешкод, перепон, спрямованих на недопущення, припинення чи заборону проведення окремих дій чи маневрів ЗСУ та іншими військовими формуваннями, прийняття тактичних чи стратегічних рішень керівництвом чи особовим складом зазначених підрозділів задля ускладнення або унеможливлення здійснення законної діяльності ЗСУ та іншими військовими формуваннями або істотному зниженні її ефективності.

Умислом ОСОБА_3 прямо охоплювались дії, спрямовані на заподіяння шкоди діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки як військових формувань ЗСУ. При цьому, ОСОБА_3 усвідомлював об`єктивно існуючу небезпеку свого діяння.

Стр. 6 із 10

Зокрема, згідно політики використання, розміщеної на офіційному сайті «Viber» та яка є обов`язковою для всіх користувачів даного месенджеру, адміністратори спільнот відповідають за створення контенту для своїх спільнот та здійснюють модерацію контенту, поширеного учасниками спільноти. Також зазначається що контент, який поширюється у спільноті повинен відповідати політиці прийнятного використання месенджеру «Viber», у зв`язку з чим, адміністратор наділений відповідними повноваженнями, що дозволяють йому видаляти та блокувати учасників спільноти та повідомлення, які вони поширюють. У свою чергу, контент, який публікується у відповідних спільнотах не повинен порушувати норми чинного законодавства або містити поради щодо того, як їх порушувати, а публікація контенту, який може поставити під загрозу національну безпеку чи перешкоджає правоохоронним органам - заборонена.

ОСОБА_3 , шляхом адміністрування організував забезпечення постійного функціонування групи, проведення систематичного аналізу інформації, яка розміщується користувачами у групі, наповнення контентом - інформаційними повідомленнями відповідної тематики. Також ОСОБА_3 систематично поширював серед учасників правила поведінки та користування групою та вживав заходів щодо забезпечення дотримання учасниками вищевказаних правил. Вказані дії надали змогу залучити до діяльності групи якомога більшу кількість учасників, до відома яких можна доводити інформацію щодо місця роздачі повісток працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 з метою ухилення особами призовного віку від отримання таких повісток, чим перешкоджати виконанню службових обов`язків співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Так, після початку повномасштабного вторгнення рф на території України, тобто на початку 2022 року, більш точний час досудовим слідством не встановлений, ОСОБА_3 , перебуваючи за місцем свого проживання, за адресою: АДРЕСА_1 , використавши належні йому мобільний телефон з СІМ-картою з телефонним номером НОМЕР_1 , який останній використовує для авторизації в інтернет-месенджері «Viber», розпочав адмініструвати групу з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Зокрема, згідно протоколу огляду інформаційного ресурсу «ІНФОРМАЦІЯ_4» від 15.01.2024 року встановлено, що ОСОБА_3 :

17.07.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ТДВ Мукачівського пивоварного заводу, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 ,

21.07.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля АЗК БрСМ Нафта, що розташована за адресою: АДРЕСА_3 ,

28.07.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ТДВ Мукачівського пивоварного заводу, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 ,

31.07.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ТДВ Мукачівського пивоварного заводу, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 ,

31.07.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ринку « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що за адресою: м. Мукачево, вул.Томаша Масарика,

Стр. 7 із 10

04.08.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території АДРЕСА_1 , у тому числі і біля ринку « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що за адресою: м. Мукачево, вул.Томаша Масарика,

02.10.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ТДВ Мукачівського пивоварного заводу, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 ,

31.12.2022 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території АДРЕСА_1 , у тому числі і біля ринку « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що за адресою: м. Мукачево, вул.Томаша Масарика,

10.01.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і біля ринку « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що за адресою: м. Мукачево, вул.Томаша Масарика,

31.01.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачево та Мукачівського району, у тому числі і у АДРЕСА_3 ,

07.04.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева, та в тому числі біля ІНФОРМАЦІЯ_7 , що за адресою: АДРЕСА_4 ,

30.05.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева, та в тому числі біля Мукачівського протезного заводу, що розташований за адресою: АДРЕСА_5 ,

08.09.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева та Мукачівського району, а саме в с. Лучки,

24.09.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева, та в тому числі біля ТДВ Мукачівського пивоварного заводу, що за адресою: АДРЕСА_2 ,

03.11.2023 року повідомляв у групу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » про місце перебування співробітників ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева, та в тому числі біля АЗК БрСМ Нафта, що розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_7 , у вищевказані дати військовослужбовці ІНФОРМАЦІЯ_7 , здійснювали заходи оповіщення та призову громадян на території м.Мукачево та Мукачівського району.

Поряд з цим, обвинувачений ОСОБА_3 здійснював перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в тому числі працівникам ІНФОРМАЦІЯ_5 , інформацією яку останній систематично поширював в групі « ІНФОРМАЦІЯ_4 », щодо відсутності на тій чи іншій вулиці/об`єкті працівників ТЦК.

Таким чином, зі змісту функціонального призначення адміністрованої ОСОБА_3 інформаційної групи встановлено, що він чітко усвідомлював, що адмініструючи групу у якій розміщується інформація про місцезнаходження військовослужбовців територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та вручення повісток працівниками центрів

Стр. 8 із 10

комплектування та соціальної підтримки з метою уникнення громадянами України призову на військову службу, він перешкоджає законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період та передбачав настання суспільно небезпечних наслідків.

ОСОБА_3 чітко усвідомлював характер повідомлень, котрі поширюються учасниками інформаційного ресурсу «ІНФОРМАЦІЯ_4» з приводу перешкоджання законній діяльності працівників центрів комплектування, а також особисто брав участь у поширенні, консолідації та трансляції відповідної інформації.

У тематичній групі в інтернет-месенджері «Viber» під назвою ««ІНФОРМАЦІЯ_4» нараховується більше 2 тисяч користувачів, котрі систематично поширювали інформацію про час та місце вручення повісток співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_3 , що давало можливість особам призовного віку уникати отримання таких повісток у означених місцях і, як наслідок, створювало передумови для ухиляння від виконання ними військового обов`язку.

При цьому, незважаючи на те, що інформація, розповсюдження якої перешкоджало законній діяльності ЗСУ, поширювалась іншими учасниками адміністрованої ОСОБА_3 групи, які не перебували у злочинній змові з останнім, вся діяльність групи охоплювалась його злочинним умислом. Тобто, ОСОБА_3 чітко знав та усвідомлював, що в адміністрованій ним групі систематично розміщується інформація, яка чинить перешкоди зазначеній законній діяльності ЗСУ.

Цілеспрямоване поширення серед громадян України, які підлягають військовому обліку, призову, відомостей, зокрема в соціальних мережах через Інтернет, про місця фактичного проведення мобілізаційних заходів військовослужбовцями ІНФОРМАЦІЯ_3 , перешкоджає їх законній діяльності, визначеній ст. ст. 1, 14, 33, 34 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», оскільки надає можливість громадянам України, які бажають ухилитися від виконання військового обов`язку, уникнути військового обліку та призову і створює перепони для встановлення мобілізаційного ресурсу держави, укомплектування ЗСУ та інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних і резервістів, ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Таким чином, організувавши розміщення групі в інтернет-месенджері «Viber» під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » повідомлень про місця фактичного проведення мобілізаційних заходів працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_3 втрутився в його законну діяльність та створив перешкоди, перепони в діяльності ЗСУ та інших військових формувань, що призвело до суспільно небезпечних наслідків у вигляді нездійснення в повному обсязі у визначені терміни мобілізаційних заходів, встановлення мобілізаційного ресурсу держави, призову, укомплектування ЗСУ та інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних і резервістів, ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Перешкоджання з боку ОСОБА_3 фактично представляє собою цілеспрямовану діяльність, яка полягає у незаконному втручанні, що створює перешкоди, перепони для недопущення, припинення відповідної законної діяльності військових формувань, за відсутності ознак державної зради у вигляді підривної діяльності проти України.

У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_3 свою вину у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.114-1 КК України, всі обставини і мотиви його вчинення, викладені в обвинувальному акті, визнав повністю та показав, що був адміністратором групи під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в інтернет-месенджері «Viber», який був установлений на його особитому мобільному телефоні марки «Apple Iphone XS Max». Точних днів він не пам`ятає, десь з грудня 2022 року по листопад 2023 року багато разів, скільки саме точно не пам`ятає, повідомляв учасників даної групи про місце перебування співробітників

ІНФОРМАЦІЯ_5 на території м. Мукачева та Мукачівського району. Хто саме був організатором даної групи йому не відомо, на даний час він видалив всі повідомлення і війшов із цієї групи. У вчиненому щиро розкаявся та просив не застосовувати відносно нього суворе покарання.

При цьому з додержанням вимог ч. 3 ст. 349 КПК України, враховуючи думки учасників судового розгляду, переконавшись у добровільності позиції обвинуваченого, роз`яснивши йому, що в такому випадку він буде позбавлений права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку, суд визнав недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин, які ніким не оспорюються.

Враховуючи повне визнання обвинуваченим своєї вини у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення, суд вважає його належним, допустимим, достовірним та достатнім доказом у справі і доведеною вину ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.114-1 КК України, - тобто перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України в особливий період.

Відповідно до ст.66 КК України, обставинами, що пом`якшують покарання ОСОБА_3 суд визнає щире каяття, активне сприяння розкриттю злочину.

Відповідно до ст.67 КК України, обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_3 судом не встановлено.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що необхідним і достатнім покаранням для виправлення ОСОБА_3 слід обрати покарання в межах санкції частини статті КК України, за якою він притягається до кримінальної відповідальності, у виді позбавлення волі.

Також при цьому суд враховує всі обставини справи, характер і ступінь суспільної небезпечності вчиненого злочину, а також відомості, які характеризують особу обвинуваченого ОСОБА_3 , який вперше притягається до кримінальної відповідальності, на обліку у лікарів: психіатра, нарколога та фтизіатра не перебуває, одружений, має на утриманні одну неповнолітню дитину, за місцем проживання характеризується позитивно.

Згідно вимог ч.1 ст.75 КК України, якщо суд, крім визначених законом випадків, при призначенні покарання у виді позбавлення волі на строк не більше п`яти років, враховуючи тяжкість кримінального правопорушення, особу винного та інші обставини справи, дійде висновку про можливість виправлення засудженого без відбування покарання, він може прийняти рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням.

Вирішуючи питання про можливість та доцільність застосування відносно ОСОБА_3 положень ст.75 КК України, суд враховує, що відповідно до ст. 12 КК України, вчинене ОСОБА_3 кримінальне правопорушення є тяжким злочином, особу винного, позитивну поведінку обвинуваченого до вчинення злочину в побуті, наявність пом`якшуючих покарання обставин, позитивну характеристику за місцем проживання, відсутність у нього судимості та адміністративних стягнень, що в сукупності дає суду підстави вважати, що ОСОБА_3 не є суспільно небезпечною особою і може виправитися без відбування покарання у виді позбавлення волі при здійсненні належного контролю за його подальшою поведінкою з боку органу пробації.

Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до переконання про необхідність призначення ОСОБА_3 покарання, у відповідності до ст.75 КК України, із звільненням його від відбування призначеного покарання з випробуванням із покладенням на нього відповідних обов`язків, передбачених п.п.1, 2 ч.1 ст.76 КК України.

Процесуальні витрати відсутні. Цивільний позов не заявлений.

Запобіжний захід, відносно обвинуваченого ОСОБА_3 у даному кримінальному провадженню не обирався.

Арешти, накладені ухвалами слідчого судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 07 березня 2024 року на мобільний телефон марки Apple Iphone XS Max imei НОМЕР_2 , з карткою мобільного оператора НОМЕР_1 та мобільний

Стр. 10 із 10

телефон марки «Xiaomi», моделі «Redmi» (ІМЕІ 1: НОМЕР_3 , ІМЕІ 2: НОМЕР_4 ), з карткою мобільного оператора НОМЕР_5 , необхідно скасувати

Питання щодо речових доказів у даному кримінальному провадженні необхідно вирішити у відповідності до вимог ст.100 КПК України.

Керуючись ст.ст.100, 174, 370, 371, 373-376, 615 КПК України, суд

У Х В А Л И В :

Визнати ОСОБА_3 винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.114-1 КК Укаїни, та призначити йому покарання у виді позбавлення волі на строк 5 (п`ять) років.

На підставі ст.75 КК України звільнити ОСОБА_3 від відбування покарання з випробуванням з іспитовим строком на 1 (один) рік 6 (шість) місяців.

На підставі п.п.1, 2 ч.1 ст.76 КК України покласти на ОСОБА_3 в період іспитового строку обов`язки: періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації та повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.

Арешти, накладені ухвалами слідчого судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 07 березня 2024 року на мобільний телефон марки Apple Iphone XS Max imei НОМЕР_2 , з карткою мобільного оператора НОМЕР_1 та мобільний телефон марки «Xiaomi», моделі «Redmi» (ІМЕІ 1: НОМЕР_3 , ІМЕІ 2: НОМЕР_4 ), з карткою мобільного оператора НОМЕР_5 , скасувати.

Речові докази, а саме: мобільний телефон марки Apple Iphone XS Max imei НОМЕР_2 , з карткою мобільного оператора НОМЕР_1 , який знаходиться на зберіганні в кімнаті речових доказів Управління СБ України в Закарпатській області (м.Ужгород, вул.Довженка, 3) повернути власнику ОСОБА_3 ; мобільний телефон марки «Xiaomi», моделі «Redmi» (ІМЕІ 1: НОМЕР_3 , ІМЕІ 2: НОМЕР_4 ), з карткою мобільного оператора НОМЕР_5 , який знаходиться на зберіганні у ОСОБА_5 , залишити у власника ОСОБА_5 .

На вирок може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через цей суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Головуючий ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 118699149
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку