open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/2542/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Радчука А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (вул. 40-річчя Перемоги, 27, смт Таїрове, 65496, код ЄДРПОУ 05582159), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Одеської районної ради Одеської області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 43995888) та Сектору №3 відділу №5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Т.Шевченка, 219, смт. Овідіополь, Одеський район, Одеська область, 67801) про визнання протиправним та нечинним рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Одеської районної ради одеської області, в якому позивач просить:

визнати протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району».

В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що позивачці ОСОБА_1 належить земельна ділянка загальною площею 1,93 га, яка розташована на території Таїровської сільської ради Одеського району Одеської області (раніше - Сухолиманська сільська рада Овідіопольський район Одеська область), масив № 29, ділянка № 365/2, кадастровий № 5123784200:01:001:0038, на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку ЯИ № 156409.

27 листопада 2023 року представником позивача подано запит на отримання від сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Одеській області витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5123784200:01:001:0038.

04 грудня 2023 року представник позивача отримав від сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Одеській області відповідь за № 3300/340-23, якою повідомлено, що Технічна документаціїі з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області виготовлена у 2016 році та затверджена рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII, набула чинності з 01.01.2017 року та з урахуванням коефіцієнтів індексації застосовується досі.

18 грудня 2023 року представником позивача подано запит до сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Одеській області щодо отримання копії Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області» та копії Технічної документації.

У подальшому, 04 січня 2024 року представник позивача отримав від сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Одеській області в електронному вигляді копію Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с.Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області за кодом документації 2016МФ21ОДОВ000001.

02 січня 2024 року представник позивача отримав від Таїровської селищної ради відповідь про те, що рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області» передане Сухолиманською сільською радою на постійне зберігання до архівного відділу Овідіопольської районної державної адміністрації.

10.01.2024 року представником позивача отримано від архівного відділу сектору архівної роботи Одеської районної державної адміністрації копії Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району».

Як зазначено у позові, після ознайомлення з Технічною документацією, в період часу з 12.01.2024 року по 19.01.2024 року представником позивача було перевірено архів номерів починаючи з №1 по №104 газети «Чорноморські новини» за 2016 рік на предмет опублікування в засобах масової інформації про введення в дію оновленої нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради згідно до п.9 Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VIІ.

Натомість, представник позивача з`ясував, що у номерах з №1 по №104 газети «Чорноморські новини» за період з 01.01.2016 по 03.12.2016 відсутні публікації про введення в дію оновленої нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради.

На підставі викладеного, позивач вважає рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» протиправним та таким, що має бути визнане нечинним з моменту його прийняття, оскільки при його прийнятті Сухолиманською сільською радою не було застосовано регламентовану законодавством процедуру прийняття регуляторного акта.

Позивач зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення не дотримано вимог законодавства щодо відкритості, гласності та врахування громадської думки, що позбавило зацікавлених у його прийнятті осіб можливості взяти участь у підготовці такого рішення у визначені законодавцем способи, зокрема, ознайомившись зі змістом проекту регуляторного акта та надання обов`язкових для розгляду зауважень та пропозицій щодо змісту останнього. Вказане призвело до затвердження нормативної грошової оцінки, яка, на переконання позивача, визначена із застосуванням завищених коефіцієнтів, що призводить до нарахування безпідставного розміру плати за земельні ділянки, які перебувають у власності громадян та безпосередньо позивача. Сухолиманською сільського радою також не було опубліковано затверджену оскаржуваним рішенням технічну документацію про нормативну грошову оцінку земель несільськогосподарського призначення с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області, чим позбавлено третіх осіб можливості ознайомитися з розрахунком нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок.

З огляду на вищевикладені обставини, позивач вважає, що оскільки рішення від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» прийняте з порушенням процедури прийняття регуляторного акта, такий є протиправним та визнається нечинним.

Ухвалою суду від 29.01.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі.

Відповідно до ч. 4 ст. 264 КАС України, суд зобов`язав Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області опублікувати оголошення про відкриття провадження у даній справі у виданні, в якому оскаржуване рішення було або мало бути офіційно оприлюднене та надати докази на підтвердження опублікування такого оголошення.

12.02.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області.

У відзиві відповідач повідомив, що на виконання ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 29 січня 2024 року по справі №420/2542/24, яким зобов`язано Таїровську селищну раду опублікувати оголошення про відкриття провадження у даній справі у виданні, в якому оскаржуване рішення було або мало бути офіційно оприлюднене та надати докази на підтвердження опублікування такого оголошення, відповідач листом (вих.№119 від 06.02.24р.) звернувся до Редакції «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА», яким просила, зокрема, опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі №420/2542/24 у виданні ТОВ "РЕДАКЦІЯ ГАЗЕТИ "НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА". Разом з тим, на виконання вказаної ухвали, Таїровською селищною радою відповідне оголошення опубліковане на офіційному веб-сайті Таїровської територіальної громади (Таїровської селищної ради) та яке доступне за посиланням https://tairovskagromada.gov.ua/news/1706900382/.

Відповідно до відзиву відповідач проти задоволення позову заперечує, доводи позову вважає необґрунтованими з наступних підстав.

Так, відповідач пояснює, що рішенням Таїровської селищної ради №400-VII від 19 серпня 2016 року вирішено об`єднатися територіальним громадам сіл Балка, Лиманка та селища міського типу Таїрове Таїровської селищної ради Овідіопольського району з територіальною громадою села Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради Овідіопольського району в Таїровську селищну об`єднану територіальну громаду з центром у селищі міського типу Таїрове Овідіопольського району та схвалити План організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад (додається). Зокрема, вказаним рішенням правонаступником активів і пасивів (зобов`язань) сільської та селищної рад. що об`єднуються визначено Таїровську селищну об`єднану територіальну громаду, утворену внаслідок добровільного об`єднання. Аналогічне рішення №392-VII від 06.06.2017р. винесено Сухолиманською сільською радою (додається).

Щодо публікації про введення в дію оновленої нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради згідно до п.9 Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII, відповідач зазначив, що доводи позову щодо відсутності такої публікації спростовуються копіями сторінок газети «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» №24 від 16.06.2016 року. Редакція газети «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» листом від 12.02.2024р. повідомила, що рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району» в газеті «Наддністрянська правда» публікувалось у номері №24 від 16 червня 2016 року, про що надано копію титульної сторінки та копію сторінки 10 газети «Наддністрянська правда» №24 від 16 червня 2016 року.

Щодо застосування завищених коефіцієнтів при затвердженні нормативної грошової оцінки, відповідач посилався на те, що позивачем не зазначено, які саме коефіцієнти є завищеними, не вказано, у чому полягає безпідставність розміру плати за земельні ділянки. До того ж, можливість третіх осіб, ознайомитися з розрахунком нормативної грошової оцінки не стосується прав та інтересів позивача.

Щодо наявності порушених прав позивача, відповідач у відзиві зазначив, що позивачем у позові не доведено наявність негативного впливу від оспорюваного рішення на позивача і яким чином йому завдана реальна шкода.

Щодо застосування оскаржуваного рішення, відповідач у відзиві зазначив, що рішенням Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області. Таким чином, як стверджує відповідач, станом на дату відкриття провадження по даній справі, застосовується технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської громади, яка затверджена вказаним вище рішенням №622-VIII від 11.07.2023 року, а технічна документація, затверджена оскаржуваним рішенням Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII, є не актуальною та не застосовується.

З наведених підстав відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

20.02.2024 року представником позивача подано відповідь на відзив.

У відповіді на відзив представник позивача заперечував щодо доводів відзиву, апелюючи наступним.

Щодо публікації рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району» в газеті «Наддністрянська правда», представник позивача зазначив, що наявність цієї публікації не доводить дотримання приписів ст.ст.12,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час прийняття оскаржуваного рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII.

Так, представник позивача зазначає, що відповідачем не доведено, що вказане видавництво відноситься до друкованих медіа Сухолиманської сільської ради; не надано доказів, що між Сухолиманською сільською радою та ТОВ «Редакція газети «Наддністрянська правда» була наявна угода щодо публікації рішень Сухолиманської сільської ради на 2016 рік.

Натомість, представник позивача посилається на відповідь ТОВ «Редакція газети «Наддністрянська правда» від 19.02.2024 року №13, де повідомлено зворотне, а саме про відсутність угоди між Сухолиманською сільською радою та ТОВ «Редакція газети «Наддністрянська правда» щодо публікації рішень Сухолиманської сільської ради на 2016 рік; що станом на 2016 рік видавництво відноситься лише до друкованих медіа Овідіопольської районної ради.

Крім того, представник позивача зазначив, що відповідачем не доведено факт опублікування проекту рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінку земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району» та Звіту про відстеження Рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінку земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району».

Натомість, представник позивача посилається на відповідь ТОВ «Редакція газети «Наддністрянська правда» від 19.02.2024 року №13, де повідомлено зворотне, а саме, що у газеті не оприлюднювався проект Рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінку земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району», а також Звіт про відстеження Рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінку земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району».

Щодо наявності порушених прав позивача, представник позивача зазначив, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру податку та орендної плати за землю. На підставі оскаржуваного рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII відповідачем безпідставно та незаконно збільшено нормативно грошову оцінку землі за 1 кв.м. цієї земельної ділянки з 441,02 грн. до 1026,26 грн., тобто, майже у 2,5 разів. У свою чергу, контролюючим органом на підставі пункту 289.1 статті 289 ПК України з 2016 року застосовується завищений розмір земельного податку, оскільки його розмір залежить безпосередньо від розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 5123784200:01:001:0038.

Враховуючи, що позивачка є власником земельної ділянки, яка розташована на території Таїровської сільської ради Одеського району Одеської області (раніше - Сухолиманська сільська рада Овідіопольський район Одеська область), масив № 29, ділянка № 365/2, кадастровий номер 5123784200:01:001:0038, то збільшення нормативно грошової оцінки землі призводить до збільшення земельного податку. Наведеним позивач і доводить наявність свого порушеного права оскаржуваним рішенням Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII.

04.03.2024 року відповідачем подані заперечення на відповідь на відзив.

У поданих запереченнях відповідач навів пояснення щодо підвищення коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель, внаслідок чого зростає податок.

Так, відповідач зазначив, що коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки та земель для населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення та становлять: - за 2016 рік 1,06; - за 2017 рік 1,0; - за 2018 рік 1,0; - за 2019 рік 1,0; - за 2020 рік 1,0; - за 2021 рік 1,1; - за 2022 рік 1,15.

Вимоги п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України, які стосуються рішення рад щодо нормативної грошової оцінки, не поширюються на питання застосування щорічних коефіцієнтів індексації. Коефіцієнти щорічно розраховує Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і їх чинність не залежить від того, чи іншого рішення ради. На відповідні коефіцієнти індексується нормативна грошова оцінка, яка є чинною у відповідний період.

Таким чином, згідно Витягу №НВ-5100881542023 із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5123784200:01:001:0038, нормативна грошова оцінка ділянки позивача складає 10 550 520,23 грн.

Однак, коефіцієнт індексації нормативно грошова оцінка земель за 2023 рік складає не 1,15, про які позивач і зазначає, а 1,34. Отже, за 2023 рік вартість 1 кв.м. вказаної земельної ділянки, яка складає 546,66 грн. є вірним, оскільки у Витязі №НВ-5100881542023 застосований вірний коефіцієнт індексації НГО земель, а тому 10 550 520,23 / 19 300 кв.м (площа зем. ділянки) = 546,6590.

Наведеним відповідач спростовує доводи позивача про те, що саме відповідач безпідставно та незаконно збільшив нормативно грошову оцінку землі за 1 кв.м. з 441,02 грн. до 1026,26 грн., тобто, майже у 2,5 разів, що вплинуло на підвищення податку, оскільки контролюючим органом вірно застосовані коефіцієнти індексації.

19.02.2024 року представником позивача подано до суду клопотання про залучення до у часті у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Сектор №3 відділу №5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.

Ухвалою суду, занесеною до протоколу підготовчого судового засідання від 05.03.2024 року, задоволено клопотання представника позивача та залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Сектор №3 відділу №5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.

Ухвалою суду від 19.03.2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті на 02.04.2024 року о 10.45 год.

19.03.2024 року о 17:27 год., тобто після закінчення судового засідання, до суду від представника Головного управління Держгеокадастру в Одеській області надійшло клопотання про заміну третьої особи, в якому просить замінити у справі № 420/2542/24 Сектор № 3 відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області на - Головне управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Космонавтів, 34, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39765871).

Ухвалою суду від 02.04.2024 року відмовлено у задоволенні заяви Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про заміну сторони у справі № 420/2542/24.

15.04.2024 року Головного управління Держгеокадастру в Одеській області надійшли письмові пояснення по справі від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області здійснює представництво інтересів Сектору №3 відділу №5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, як свого структурного підрозділу.

Згідно поданих пояснень, третьою особою не висловлено відношення до позову, а надано пояснення з проханням врахувати їх при розгляді справи.

Так, представник третьої особи пояснює, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області виготовлена у 2016 році Державним підприємством «Одеський науково-дослідний проектний інститут землеустрою» згідно з договорами від 05.11.2015 № 824 та 15.02.2016 № 75 на підставі рішення Сухолиманської сільської ради від 30.09.2015 № 493-УІ «Про розробку нової нормативної грошової оцінки с. Сухий Лиман в зв`язку зі збільшенням площі села».

Відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель», технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області затверджена рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 № 150-VII, набула чинності з 1 січня 2017 та діяла до 1 січня 2024.

В складі нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади проведено нормативну грошову оцінку земель с. Сухий Лиман, який територіально входить до Таїровської територіальної громади.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який згідно із статтею 23 Закону України «Про оцінку земель» видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру за місцезнаходженням земельної ділянки. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок визначається відповідно до актуальних відомостей Державного земельного кадастру на момент формування такого витягу та підлягає індексації станом на 1 січня поточного року.

Враховуючи, що відомості про нормативну грошову оцінку земель Таїровської територіальної громади внесені до Державного земельного кадастру, витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки формуються автоматично, програмним забезпеченням Державного земельного кадастру згідно з поданими заявами.

Згідно із статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

З 1 січня 2024 набула чинності Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, яка виготовлена у 2023, затверджена рішенням 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 № 622-VIII. Відомості про нормативну грошову оцінку земель Таїровської територіальної громади внесені до Державного земельного кадастру.

Третьою особою також повідомлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15.02.2024 по справі № 420/27111/23 визнано протиправним та нечинним рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 № 622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області».

У судове засідання, призначене на 16.04.2024 року, учасники справи не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно.

Від представника позивача 16.04.2024 року надійшло клопотання про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

За приписами ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Розглянувши подані заяви по суті справи і докази на їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено наступне.

Як зазначено у позові та не заперечується учасниками справи, позивачці ОСОБА_1 належить земельна ділянка загальною площею 1,93 га, яка розташована на території Таїровської сільської ради Одеського району Одеської області (раніше - Сухолиманська сільська рада Овідіопольський район Одеська область), масив № 29, ділянка № 365/2, кадастровий № 5123784200:01:001:0038, на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку ЯИ № 156409.

27.11.2023 року представник позивача звернувся до Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із запитом на отримання публічної інформації, у якому просив: надати Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5123784200:01:001:0038 за 2018, 2019, 2020, 2021 та 2022 роки (а.с. 6).

Листом Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 04.12.2023 року вих. №3300/340-23 у відповідь на вказаний запит повідомлено, що за інформацією сектору витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 5123784200:01:001:0038, у 2019 та 2022 роках сектором не видавався. Тому сформувати такі витяги з нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2019 та 01.01.2022 року у 2023 році неможливо, оскільки законодавчими та нормативно-правовими актами, які регулюють проведення нормативної грошевої оцінки земель, не передбачено визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок за минулі роки. Також повідомлено, що сектором надавалися Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5123784200:01:001:3038, в яких нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки складає: витяг від 05.10.2018 року №1638 - 15679021,04 грн., витяг від 17.12.2020 року №3802 - 19806811,34 гри., витяг від 08.04.2021 року №2939 - 19806811,84 грн. Додатково повідомлено, що Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області, виготовлена у 2016 році та затверджена рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 № 150-VII, набула чинності з 1 січня 2017 року та з урахування коефіцієнтів індексації застосовується досі (а.с. 7).

14.12.2023 року представник позивача звернувся до Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із запитом на отримання публічної інформації, у якому просив надати:

- належним чином засвідчену копію рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області»;

- належним чином засвідчену копію Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району Одеської області, виготовлену у 2016 році та затверджену рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 року №150-VII (а.с. 8).

Листом Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 21.12.2023 року вих. №3471/340-23 у відповідь на вказаний запит представник позивача отримав роз`яснення, що запитувану технічну документацію можливо отримати за запитом коду документації 2016МФ21ОДОВ000001 (а.с. 9).

26.12.2023 року представник позивача звернувся до відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із запитом на отримання технічної документації за кодом 2016МФ21ОДОВ000001 (а.с. 10).

Згідно листа Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 04.01.2024 року вих. №9/350-24, технічну документацію 2016МФ21ОДОВ000001 надіслано представнику позивача в електронному вигляді (а.с. 11).

Отже, 04.01.2024 року представник позивача отримав Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель с.Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області за кодом документації 2016МФ21ОДОВ000001.

28.12.2023 року представник позивача звернувся до Таїровської селищної ради із запитом на отримання публічної інформації, у якому просив надати: належним чином засвідчену копію рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району» (а.с. 19).

Листом Таїровської селищної ради від 02.01.2024 року представнику позивача повідомлено, що рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області» після припинення діяльності Сухолиманської сільської ради передане на постійне зберігання до архівного відділу Овідіопольської районної державної адміністрації (а.с. 20).

На запит представника позивача від 04.01.2024 року (а.с. 21) супровідним листом архівного відділу від 10.01.2024 року №18.2-2-26/2зп/і представнику позивача надіслано копію рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району» (а.с. 22).

Отже, 10.01.2024 року представник позивача отримав копію рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району».

Позивач звернувся до суду з даним позовом про визнання протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району», оскільки вважає, що вказане рішення прийняте з порушенням процедури прийняття регуляторного акта.

Стаття 264 КАС України визначає особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень.

Правила цієї статті поширюються, зокрема, на розгляд адміністративних справ щодо законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 264 КАС України, право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.

Суд вважає, що позивач мотивовано обґрунтувала своє право на оскарження рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» тим, що збільшення нормативно грошової оцінки землі призводить до збільшення земельного податку, який позивачка сплачує, будучи власником земельної ділянки, яка розташована на території Таїровської сільської ради Одеського району Одеської області (раніше - Сухолиманська сільська рада Овідіопольський район Одеська область), масив № 29, ділянка № 365/2, кадастровий номер 5123784200:01:001:0038.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

За визначенням статті 1 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку земель», об`єктами оцінки земель є: територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, території оціночних районів та зон, земельні ділянки чи їх частини або сукупність земельних ділянок і прав на них, у тому числі на земельні частки (паї), у межах території України.

Стаття 4 Закону України «Про оцінку земель» передбачає, що оцінка земель проводиться на основі принципів:

законності, додержання законів України, інших нормативно-правових актів у сфері оцінки земель;

єдності методологічного та інформаційного простору у сфері оцінки земель;

безперервності процесу оцінки земель;

доступності використання даних з оцінки земель;

рівності перед законом суб`єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель.

За змістом ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» (тут і далі Закон України «Про оцінку земель» у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення), одним із видів оцінки земель є грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд.

Згідно ст. 15 Закону України «Про оцінку земель», підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» регламентований наступний порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій"

Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель», дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України 2755-17.

Відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України (у редакції, чинній станом на дату прийняття оскаржуваного рішення), рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Процедура встановлення нормативної грошової оцінки включає ряд стадій, передбачених чинним законодавством України. Зокрема, розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки спеціалізованою установою, погодження технічної документації органами влади, прийняття відповідною радою рішення про затвердження технічної документації, внесення відомостей про нормативну грошова оцінку земельної ділянки до Державного земельного кадастру.

Відповідно до статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно зі статтею 10 Земельного кодексу України (у редакції, чинній станом на дату прийняття оскаржуваного рішення), до повноважень районних рад у галузі земельних відносин на території району належить: а) розпорядження землями на праві спільної власності відповідних територіальних громад; в) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; г) забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони та використання земель; ґ) організація землеустрою та затвердження землевпорядних проектів; д) внесення до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад пропозицій щодо встановлення і зміни меж районів, міст; е) вирішення земельних спорів; е-1) встановлення та зміна меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району; є) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначений перелік питань, які відносяться до виключної компетенції сільських, селищних та міських рад, до яких, зокрема, належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин та затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до частин першої і другої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Суд зазначає, що акт застосування норм права (індивідуальний акт) - індивідуально-конкретні приписи, що є результатом застосування норм права; вимоги нормативно-правового акта стосуються всіх суб`єктів, які опиняються в нормативно регламентованій ситуації, а акт застосування норм права адресується конкретним суб`єктам і створює права та/чи обов`язки лише для цих суб`єктів; нормативно-правовий акт регулює певний вид суспільних відносин, а акт застосування норм права - конкретну життєву ситуацію; нормативно-правовий акт діє впродовж тривалого часу та не вичерпує свою дію фактами його застосування, тоді як дія індивідуального акта закінчується у зв`язку з припиненням існування конкретних правовідносин.

Вказані висновки узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 21 жовтня 2019 року у справі № 522/22780/16-а, від 26 листопада 2019 року у справах № 826/4630/18 та № 183/6195/17, від 11 грудня 2019 року у справі № 369/7296/16-а та від 21 грудня 2019 року у справі № 826/14366/15.

При цьому, Верховний Суду у постанові від 15.06.2021 у справі №200/12944/19-а погодився із висновками судів попередніх інстанцій про те, що рішення Ясинуватської районної ради про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів мають ознаки нормативно-правового регуляторного акта, так як прийняті уповноваженим органом суб`єкта владних повноважень, поширюється на невизначене коло осіб та спрямоване на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб`єктами господарювання.

Судом встановлено, що 14 липня 2016 року Сухолиманською сільською радою VII скликання прийнято рішення №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району», згідно якого рада вирішила:

1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області (додається);

2. Ввести в дію результати грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, які затверджені пунктом 1 цього рішення відповідно до вимог Податкового кодексу України;

3. Після введення в дію оновленої нормативної грошової оцінки припинити дію нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, розробленої у 2013 році державним підприємством «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та затверджену рішенням XXІІІ сесії VI скликання Сухолиманської сільської ради № 290-VI від 29.11.2013 року;

4. З дати введення в дію нормативної грошової оцінки провести, згідно з чинним законодавством, перерахування орендної плати та внести відповідні зміни до всіх діючих договорів оренди землі в розділ „Орендна плата за земельні ділянки, які раніше були надані в оренду суб`єктам підприємницької діяльності;

5. Надати до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі відомості щодо нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради та рішення щодо її затвердження;

6. Довести до відома Державної податкової інспекції в Овідіопольському районі відомості про введення в дію оновленої нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман;

7. Повідомити власників та користувачів землі про введення в дію оновленої нормативної Грошової оцінки земель населеного пункту с. Сухий Лиман Сухолиманської сільської ради;

8. Повідомити підприємства, установи, організації, що є землекористувачами і власниками землі, про застосування результатів грошової оцінки земель с. Сухий Лиман;

9. Дане рішення опублікувати в засобах масової інформації;

10. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійно діючу депутатську комісію з питань земельних ресурсів та охорони природного середовища.

Отже, рішення Сухолиманської сільської ради VII скликання від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району» поширюється на невизначене коло осіб та спрямоване на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб`єктами господарювання, а відтак є регуляторним актом.

Правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначає Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV (далі - у редакції, чинній станом на дату прийняття оскаржуваного рішення).

За визначенням статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом; регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.

Враховуючи, що оскаржуване рішення Сухолиманської сільської ради VII скликання від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» є регуляторним актом, при вирішенні спору у зазначеній справі суд перевіряє, чи прийнято його з дотриманням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (у редакції, чинній станом на дату прийняття оскаржуваного рішення).

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», принципами державної регуляторної політики є, зокрема:

передбачуваність - послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб`єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;

прозорість та врахування громадської думки - відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов`язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями, обов`язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», громадяни, суб`єкти господарювання, їх об`єднання та наукові установи, а також консультативно-дорадчі органи, що створені при органах державної влади та органах місцевого самоврядування і представляють інтереси громадян та суб`єктів господарювання, мають право:

подавати до регуляторних органів пропозиції про необхідність підготовки проектів регуляторних актів, а також про необхідність їх перегляду;

у випадках, передбачених законодавством, брати участь у розробці проектів регуляторних актів;

подавати зауваження та пропозиції щодо оприлюднених проектів регуляторних актів, брати участь у відкритих обговореннях питань, пов`язаних з регуляторною діяльністю;

бути залученими регуляторними органами до підготовки аналізів регуляторного впливу, експертних висновків щодо регуляторного впливу та виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів;

самостійно готувати аналіз регуляторного впливу проектів регуляторних актів, розроблених регуляторними органами, відстежувати результативність регуляторних актів, подавати за наслідками цієї діяльності зауваження та пропозиції регуляторним органам або органам, які відповідно до цього Закону на підставі аналізу звітів про відстеження результативності регуляторних актів приймають рішення про необхідність їх перегляду;

одержувати від регуляторних органів у відповідь на звернення, подані у встановленому законом порядку, інформацію щодо їх регуляторної діяльності.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», регуляторні органи затверджують плани діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом.

План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.

Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.

Якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

Статтею 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» передбачено, що стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.

У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта.

Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити:

стислий виклад змісту проекту;

поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;

інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 цього Закону);

інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань;

інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій.

Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту регуляторного акта.

Згідно ч. 1 ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Стаття 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» визначає способи оприлюднення документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності.

План діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет.

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет.

Звіт про відстеження результативності регуляторного акта оприлюднюється шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці цього регуляторного органу в мережі Інтернет.

При визначенні регуляторними органами друкованих засобів масової інформації, в яких публікуються документи, зазначені у частинах першій - третій цієї статті:

надається перевага офіційним друкованим засобам масової інформації;

забезпечується відповідність сфери компетенції регуляторного органу на відповідній території сфері розповсюдження друкованого засобу масової інформації.

Якщо в межах адміністративно-територіальної одиниці чи в населеному пункті не розповсюджуються друковані засоби масової інформації, а місцеві органи виконавчої влади, територіальні органи центральних органів виконавчої влади, органи та посадові особи місцевого самоврядування не мають своїх офіційних сторінок у мережі Інтернет, документи, зазначені у частинах першій - третій цієї статті, можуть оприлюднюватися у будь-який інший спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці чи до відповідної територіальної громади.

Витрати, пов`язані з оприлюдненням документів, зазначених у частинах першій - третій цієї статті, фінансуються за рахунок розробників проектів регуляторних актів або регуляторних органів, які оприлюднюють ці документи.

Отже, з викладених вище норм вбачається, що затвердженню органом місцевого самоврядування, зокрема, рішення про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, передують такі кроки регуляторного органу:

- прийняття та оприлюднення плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, або змін до нього (у яких має бути зазначено проект рішення про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, яке планується прийняти в наступному календарному році);

- повідомлення про оприлюднення проекту та оприлюднення проекту рішення про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, а також оприлюднення відповідного аналізу регуляторного впливу такого проекту рішення.

Підставою позову стало те, що, на переконання позивача, при прийнятті оскаржуваного рішення не дотримано вимог законодавства щодо відкритості, гласності та врахування громадської думки, що позбавило зацікавлених у його прийнятті осіб можливості взяти участь у підготовці такого рішення у визначені законодавцем способи, зокрема, ознайомившись зі змістом проекту регуляторного акта та надання обов`язкових для розгляду зауважень та пропозицій щодо змісту останнього.

Відповідачем для спростування вказаних доводів позивача надано до суду лист ТОВ «Редакція газети «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» від 12.02.2024 року вих. № 12, у якому зазначено, що рішення Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с.Сухий Лиман Овідіопольського району» в газеті «Наддністрянська правда» публікувалось у номері №24 від 16 червня 2016 року, а також надано копію титульної сторінки та копію сторінки 10 газети «Наддністрянська правда» №24 від 16 червня 2016 року (а.с. 60 зворот.стор.).

Так, судом встановлено, що у газеті «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» у номері №24 від 16 червня 2016 року на стор. 10 було оприлюднено наступну інформацію:

«СУХОЛИМАНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ПОВІДОМЛЯЄ, що з 10 по 15 липня п.р. сесією сільської роди буде розглядатися питання затвердження нормативної грошової оцінки земель села Сухий Лиман. З проектом рішення про затвердження нормативної грошової оцінки та технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель села Сухий Лиман можна ознайомитись з 10 червня по 10 липня п.р. в приміщенні сільської ради за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Сухий Лиман, вул. Чорноморців, 100. Звертатись до секретаря або землевпорядника.» (а.с. 61 зворот.стор.).

Водночас, як обґрунтовано доводить представник позивача у відповідь на відзив, публікація у газеті «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» у номері №24 від 16 червня 2016 року на стор. 10 не доводить дотримання відповідачем всього алгоритму дій, що передбачені ст.ст. 12, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Листом ТОВ «Редакція газети «НАДДНІСТРЯНСЬКА ПРАВДА» від 19.02.2024 року вих. № 13 на запит адвоката ОСОБА_2 (представник позивача) повідомлено наступне:

«- угода між Сухолиманською сільською радою та ТОВ «Редакція газети «Наддністрянська правда» щодо публікацій рішень Сухолиманської сільської ради станом на 2016 рік не укладалася;

- станом на 2016 рік засновником газети «Наддністрянська правда» була Овідіопольська районна рада, а сферою розповсюдження газети «Наддністрянська правда» був Овідіопольський район. Чи визначала Сухолиманська сільська рада газету «Наддністрянська правда» для оприлюднення рішень Сухолиманської сільської ради редакції невідомо;

- план діяльності Сухолиманської сільської ради з підготовки проекту рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» в газеті «Наддністрянська правда» не оприлюднювався;

- проект рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» та відповідний аналіз цього рішення в газеті «Наддністрянська правда» не оприлюднювався; звіт про відстеження рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району» в газеті «Наддністрянська правда» не оприлюднювався».

Таким чином, суд погоджується з твердженнями позивача про недотримання вимог, передбачених Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», під час прийняття Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району».

Відповідачем не доведено та у матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують оприлюднення плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, або змін до нього; оприлюднення проекту рішення про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель; оприлюднення відповідного аналізу регуляторного впливу такого проекту рішення та звіту про відстеження результативності регуляторного акта.

Водночас, суд критично оцінює посилання позивача на те, що газета «Наддністрянська правда» є неналежним засобом масової інформації для оприлюднення документів Сухолиманської сільської ради.

Станом на 2016 рік засновником газети «Наддністрянська правда» була Овідіопольська районна рада, а сферою розповсюдження газети «Наддністрянська правда» був Овідіопольський район.

При цьому, частина 5 статті 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» допускає оприлюднення у будь-який спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці чи до відповідної територіальної громади.

Вирішуючи спір суд зазначає, що за приписами статті 36 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:

відсутній аналіз регуляторного впливу;

проект регуляторного акта не був оприлюднений.

У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.

Суд констатує наявність обставин, передбачених ст. 36 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», за яких регуляторний акт не міг бути прийнятий.

Окрім того, суд враховує, що Сухолиманська сільська рада (на час прийняття оскаржуваного рішення) є розпорядником публічної інформації в розумінні Закону України Про доступ до публічної інформації.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації, доступ до інформації забезпечується шляхом:

1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом;

2) надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 14 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами.

Відповідно до статті 15 вказаного Закону розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Враховуючи, що за результатами розгляду цієї справи відповідачем не доведено, що під час прийняття Рішення Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району» був наявний аналіз регуляторного впливу, а проект регуляторного акта був оприлюднений, суд дійшов висновку, що цей регуляторний акт прийнятий з суттєвими порушеннями, що є підставою для визнання його протиправним та нечинним.

Так, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 245 КАС України, суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Суд відхиляє доводи відповідача щодо відсутності порушеного права позивача.

Суд зазначає, що відповідно до ст. 271 ПК України, базою оподаткування земельного податку є саме нормативно-грошова оцінка земельних ділянок, а тому збільшення нормативної грошової оцінки землі призводить до збільшення земельного податку. У свою чергу, позивачка є власником земельної ділянки, яка розташована на території Таїровської сільської ради Одеського району Одеської області (раніше - Сухолиманська сільська рада Овідіопольський район Одеська область), масив № 29, ділянка № 365/2, кадастровий номер 5123784200:01:001:0038, а відтає має обов`язок по сплаті земельного податку.

Що стосується посилання відповідача на те, що нормативно грошова оцінка земельної ділянки позивача підвищується за рахунок коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, що розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Отже, нормативна грошова оцінка та коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель це два різних показника, які встановлюються різними органами.

А отже, посилання відповідача на те, що розмір земельного податку за земельну ділянку позивача підвищується не за рахунок нормативної грошової оцінки, а за рахунок збільшення коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, виходить за межі предмета доказування у даній справі та не впливає на спірні правовідносини.

Що стосується посилання відповідача на те, що Технічна документація, затверджена оскаржуваним рішенням Сухолиманської сільської ради від 14 липня 2016 року №150-VII на теперішній час є не актуальною та не застосовується внаслідок прийняття Таїровською селищної ради Одеського району Одеської області рішення від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області».

Суд зазначає, що зі змісту рішення Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області» не вбачається, що прийняттям цього рішення припинено застосування та дію нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області, затвердженої рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району».

Інших доказів щодо припинення дії та незастосування оскаржуваного Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району, Одеської області» відповідачем до суду також не надано.

Крім того, листом Сектору 3 відділу №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 04.12.2023 року вих. №3300/340-23 представнику позивача повідомлено, що Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман, Сухолиманської сільської ради, Овідіопольського району, Одеської області, затверджена рішенням Сухолиманської сільської ради від 14.07.2016 № 150-VII, набула чинності з 1 січня 2017 року та з урахування коефіцієнтів індексації застосовується досі (а.с. 7).

При цьому, згідно ч. 3 ст. 264 КАС України, нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

У відповідності з ч. 2 ст. 74 КАС України, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Частиною 9 статті 264 КАС України передбачено, що суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Проаналізувавши надані сторонами докази, повно та всебічно встановивши обставини справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 та необхідність їх задоволення.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 265 КАС України, резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, у відповідності до приписів ст. 139 КАС України, у зв`язку із задоволенням позову, розподіл судових витрат здійснюється на користь позивача у розмірі 1211,20 грн. (де 1211,20 грн. - ставка судового збору сплачена позивачем за звернення до суду із цим позовом).

Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 74-77, 90, 139, 194, 205, 242-246, 255-258, 264, 291, 295, 297 КАС України,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (вул. 40-річчя Перемоги, 27, смт Таїрове, 65496, код ЄДРПОУ 05582159), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Одеської районної ради Одеської області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 43995888) та Сектору №3 відділу №5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Т.Шевчека, 219, смт. Овідіополь, Одеський район, Одеська область, 67801) про визнання протиправним та нечинним рішення задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним рішення Сухолиманської сільської ради VII скликання від 14 липня 2016 року №150-VII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Сухий Лиман Овідіопольського району».

Стягнути з Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (вул. 40-річчя Перемоги, 27, смт Таїрове, 65496, код ЄДРПОУ 05582159) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір у розмірі 1211, 20 грн.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

СуддяА.А. Радчук

Джерело: ЄДРСР 118629664
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку