open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 585/1474/24

Номер провадження 3/585/418/24

П О С ТА Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2024 року м.Ромни

Роменський міськрайонний суд Сумської області в складі:

головуючого судді - Євтюшенкової В. І.,

з участю секретаря судового засідання - Ковган О. В.,

прокурора - Яковенка К. О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Ромни матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Ромни Сумської області, мешканці АДРЕСА_1 , працюючої головним спеціалістом Роменської міської ради Сумської області, РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт № НОМЕР_2 ,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно- дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Розпорядженням міського голови Роменської міської ради Сумської області від 13.06.2016 № 161-ОС «Про призначення на посаду ОСОБА_2 », призначено ОСОБА_2 на посаду головного спеціаліста відділу юридичної та кадрової роботи Виконавчого комітету Роменської міської ради з 14.06.2016 та присвоєно тринадцятий ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії.

Крім того, розпорядженням міського голови Роменської міської ради Сумської області від 25.05.2018 № ПО-ОС «Про присвоєння чергових рангів» присвоєно ОСОБА_2 , головному спеціалісту відділу юридичної та кадрової роботи дванадцятий ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії.

У відповідності до розпорядження міського голови Роменської міської ради Сумської області від 11.07.2018 № 136-ОС «Про зміну прізвища» змінено прізвище « ОСОБА_3 » на « ОСОБА_4 » у зв`язку з укладанням шлюбу ОСОБА_2 , головним спеціалістом відділу юридичної та кадрової роботи виконавчого комітету Роменської міської ради.

Із вищевикладеного, головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 , являється посадовою особою місцевого самоврядування та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією, згідно з підпунктом "в" пункту 1 частини 1 статті 3 Закону.

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.

Крім цього, згідно зі статтею 13 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом України «Про запобігання корупції».

З 12.10.2023 набрав чинності Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави в умовах воєнного стану», яким установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31.01.2024.

Отже головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 , повинна була подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Декларація) за 2022 рік не пізніше 31.01.2024.

Згідно публічної частини інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" ОСОБА_1 , подала Декларацію за 2022 рік, 02.02.2024 о 01 год. 08 хв.

Додатком до листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.02.2024 № 47-06/9118-24, послідовність дій користувача "Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (далі - Реєстр), які вчинила ОСОБА_1 за період з 01.01.2022 по 05.02.2024, встановлено, що остання вперше протягом зазначеного періоду здійснила вхід до Реєстру 09.01.2024 о 22 год. 49 хв. та виконувала дії з заповнення розділів персонального кабінету впродовж до 00 год. 16 хв. 10.01.2024 і лише після наступного входу до Реєстру, а саме 02.02.2024 подала Декларацію за 2022 рік.

Про технічну справність Реєстру та можливість подання Декларації за 2022 рік ОСОБА_1 свідчіть лист Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.02.2024 № 47-09/9055-24.

Таким чином, ОСОБА_1 , маючи рівні можливості з іншими декларантами, які за таких же умов подали Декларації своєчасно, не була позбавлена можливості заповнити та подати Декларацію за 2022 рік в будь-який із місяців, що передував лютому 2024 року, що могло б бути виправданням з урахуванням вказаних обставин.

З урахуванням вказаного, пропуск строку на подачу Декларації ОСОБА_1 , не є поважною причиною так, як мала реальну можливість подати Декларацію на рівні з іншими декларантами. Проте Декларація подана з пропуском строку і не спростовує наявність в діях ОСОБА_1 ознак зазначеного адміністративного правопорушення.

Таким чином, головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 несвоєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, що є вчиненням правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», відповідальність за що передбачена ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Крім цього, враховуючи те, що з 12.10.2023 набрав чинності Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави в умовах воєнного стану», яким установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31.01.2024, головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 , повинна була подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік не пізніше 31.01.2024.

Згідно публічної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» ОСОБА_1 , подала Декларацію за 2021 рік, 02.02.2024 о 00 год. 25 хв.

Додатком до листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.02.2024 № 47-06/9118-24, послідовність дій користувача "Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (далі - Реєстр), які вчинила ОСОБА_1 за період з 01.01.2022 по 05.02.2024, встановлено, що остання вперше протягом зазначеного періоду здійснила вхід до Реєстру 09.01.2024 о 22 год. 49 хв. та виконувала дії з заповнення розділів персонального кабінету впродовж до 00 год. 16 хв. 10.01.2024 і лише після наступного входу до Реєстру, а саме 02.02.2024 подала Декларацію за 2021 рік.

Про технічну справність Реєстру та можливість подання Декларації за 2021 рік ОСОБА_1 свідчіть лист Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.02.2024 № 47-09/9055-24.

Таким чином, ОСОБА_1 , маючи рівні можливості з іншими декларантами (які за таких же умов подали Декларації своєчасно) не була позбавлена можливості заповнити та подати Декларацію за 2021 рік в будь-який із місяців, що передував лютому 2024 року, що могло б бути виправданням з урахуванням вказаних обставин.

З урахуванням вказаного, пропуск строку на подачу Декларації ОСОБА_1 , не є поважною причиною так, як мала реальну можливість подати Декларацію на рівні з іншими декларантами. Проте, Декларація подана з пропуском строку і не спростовує наявність в діях ОСОБА_1 , ознак зазначеного адміністративного правопорушення.

Під час проведення перевірки, аналізу доказів та складання протоколу не встановлено будь-яких підстав, поважних причин, які перешкоджали ОСОБА_1 , відповідально поставитись до виконання своїх обов`язків, як суб`єкта декларування та подати Декларацію за 2021 рік не пізніше 31.01.2024.

Таким чином, головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 , несвоєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, що є вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 1 ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції", відповідальність за що встановлена ч. 1 ст. 1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

05.04.2024до Роменськогоміськрайонного судуСумської областінадійшли письмовіпояснення ОСОБА_1 , в яких вона зазначає, 12.10.2023 набрав чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави в умовах воєнного стану», яким встановлено обов`язок подати раніше не подані декларації за 2021 та 2022 роки в термін до 31.01.2024. Однак остаточно всі реєстри для подачі декларації запрацювали лише в січні 2024 року. 08.01.2024 нею було подано електронний запит до ДПС щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору. На основі отриманої відповіді по запиту мала намір заповнити дані по декларації. Крім того, планувала такий запит зробити щодо чоловіка. Отримання нею відомостей з електронного кабінету ДПС України свідчить про те, що вона не мала наміру ухилятись від подання декларацій. Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП передбачено настання відповідальності лише за несвоєчасне подання декларації без поважних причин. Вона мала поважні причини для несвоєчасного подання декларації. З 19.01.2024 по 25.01.2024 хворіла її дитина на гостру респіраторну вірусну інфекцію, у зв`язку з чим була змушена доглядати за нею, її стан був тяжкий, з дуже високою температурою. Коли донька одужала, він неї захворіла вона ( ОСОБА_1 ). Як тільки їй стало легше, вона подала декларацію, 02.02.2024 о 01 год. 18 хв., пропустивши лише 49 годин строки, тому що завжди намагалась відповідально ставитись до цього обов`язку. Відповідно вона виконала всі дії щодо підготовки для подачі декларації, проте не з її вини декларації не були подані, підстав для притягнення її до відповідальності не має.

У судовомузасіданні 05квітня 2024року ОСОБА_1 вину в інкримінованому їй правопорушенні не визнала, оскільки мала поважні причини, через які не подала вчасно декларації. Пояснила, що 12.10.2023 набрав чинності Закон, відповідно до норм якого раніше неподані декларації необхідно подати до 31.01.2024, але реєстри запрацювали лише у січні 2024 року, а їй необхідно було отримати відомості для подачі декларацій. Щодо доходів чоловіка нею зроблено запит в січні 2024 року. Вона не ухилялась від подачі декларацій, а збирала дані для її подання. Відомості щодо отримання своїх доходів отримала 08.01.2024, щодо доходів чоловіка - 19.01.2024. З 19.01.2024 по 25.01.2024 хворіла її донька, з 26.01.2024 після одужання доньки захворіла вона сама. На лікуванні перебувала дома. Проживає з чоловіком, він постійно на роботі, навіть вночі. Дома мається Інтернет і вона має доступ до комп`ютера, планшета. 8 днів - до 19.01.2024 вона до особистого кабінету на сайті НАЗК не заходила, тому що в цей час вони перебували в сільській місцевості. Очікувала вчасно подати декларацію, але не могла передбачити, що захворіє.

У судове засідання 15.04.2024 року ОСОБА_1 не з`явилася, подала клопотання про розгляд справи за її відсутності. Відповідно до ст. 268 КУпАП просила врахувати її пояснення від 05 квітня 2024 року та подані нею докази (а.с.95).

Прокурор ЯковенкоК.О. вважав, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку прокурора, вивчивши матеріали справи та оцінивши всі докази по справі, як кожен окремо так і в їх сукупності, всебічно, повно і об`єктивно, суд приходить до наступних висновків.

Положеннями ч. 1ст. 172-6 КУпАПвстановлена адміністративна відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП підтверджується матеріалами справи, зокрема: протоколами про адміністративне правопорушення від 19.03.2024 №064/2024 та № 063/2024, в яких зазначені обставини вчинення правопорушень ОСОБА_1 (а.с.1-7, 35-41), витягом щодо послідовності дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» які вчинила ОСОБА_1 за період з 01.01.2022 по 05.02.2024 (а.с.22-25, 62-65), результатами пошуку документів в Єдиному державному реєстрі декларацій, з якого вбачається про подання ОСОБА_1 декларацій 02.02.2024 о 01:08 (а.с.26, 66), роздрукованою із сайту Державний реєстр декларацій першої сторінки щорічної Декларації за 2022 рік, поданої ОСОБА_1 02.02.2024 о 01:08 (а.с.27) та роздрукованою із сайту Державний реєстр декларацій першої сторінки щорічної Декларації за 2021 рік, поданої ОСОБА_1 02.02.2024 о 01:08 (а.с.67).

14 червня 2016 року ОСОБА_2 попереджена про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції», щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування (а.с.12).

На підтвердження, що ОСОБА_1 є суб`єктом вчинення правопорушення за ч.1 ст. 172-6 КУпАП долучено: розпорядження міського голови Роменської міської ради Сумської області від 25.05.2018 № ПО-ОС «Про присвоєння чергових рангів» яким присвоєно ОСОБА_2 , головному спеціалісту відділу юридичної та кадрової роботи дванадцятий ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії (а.с.11), особову картку ОСОБА_5 13-15), посадову інструкцію головного спеціалісту відділу юридичної та кадрової роботи (а.с.16), витяг з розпорядження міського голови від 25.05.2018 №110-ОС про присвоєння ОСОБА_6 головному спеціалісту відділу юридичної та кадрової роботи 12 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії (а.с.17), розпорядження міського голови від 11.07.2018 №136-ОС про зміну на підставі свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_3 від 17.05.2018 прізвища « ОСОБА_3 » на « ОСОБА_4 » (а.с.18).

Посилання особи, що притягується до адміністративної відповідальності на наявність поважних причин (хвороба доньки ОСОБА_1 , а потім і її хвороба) щодо невчасного подання декларацій судом не приймається до уваги, оскільки згідно довідки сімейного лікаря ОСОБА_1 перебувала на амбулаторному лікуванні у період з 26.01.2024 по 01.02.2024, амбулаторне лікування - це допомога, яку пацієнт отримує без госпіталізації до лікарні, тобто ОСОБА_1 у вказаний період перебувала вдома, з її пояснень мала доступ до комп`ютерної техніки і доступ до мережі Інтернет. ОСОБА_1 долучає довідку від сімейного лікаря про те, що у період з 19.01.2024 по 25.01.2024 здійснювала догляд за своєю донькою, яка хворіла на гострий бронхіт з обструктивним синдромом, при цьому не долучає довідки про склад сім`ї на підтвердження відсутності інших осіб, крім неї, які б могли доглянути деякий час за її донькою.

Таким чином, суд дійшов висновку, що головний спеціаліст Роменської міської ради Сумської області ОСОБА_1 несвоєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 та 2022 роки, що є вчиненням правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», відповідальність за що передбачена ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Приймаючи до уваги характер вчинених правопорушень, дані про особу правопорушниці, яка за місцем роботи характеризується позитивно, незначний пропуск строку, допущений нею під час подання декларації, ступінь її вини, суд вважає за необхідне накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у мінімальному розмірі, в межах санкції ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

На думку суду, саме такий вид стягнення буде достатньою і необхідною мірою відповідальності для запобігання вчиненню нових правопорушень.

Відповідно ст.40-1КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Таким чином, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп., доказів про звільнення від сплати судового розгляду вона суду не надала.

Керуючись ст.ст. 36, 40-1, 172-6 ч.1, 221, 283-284, 287-291, 298-299, 326 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винуватою за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП і накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Сумського апеляційного суду через Роменський міськрайонний суд Сумської області шляхом подачі скарги протягом 10 днів з дня її винесення.

СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ В.І.Євтюшенкова

Джерело: ЄДРСР 118371327
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку