open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВИРОК

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.04.2024 Справа №607/1142/24 Провадження №1-кп/607/526/2024

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

у складі: головуючої судді ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

провівши підготовче судове засідання в залі суду в м. Тернополі у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22.07.2022 за № 12022211040001038, щодо:

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився у м. Тернопіль, громадянин України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , проживає у АДРЕСА_2 , не одружений, дітей та інших утриманців не має, не працює, раніше не судимий,

який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України,

за участю:

прокурора ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_3 ,

захисника - адвоката ОСОБА_5 ,

установив:

у серпні 2023 року в ОСОБА_3 , як громадянина України, згідно з паспортом №008934226 від 24.03.2023, який достовірно усвідомлював про вчинення російською федерацією збройної агресії проти України, запровадження з 24.02.2022 в державі воєнного стану та проведення загальної мобілізації, виник злочинний умисел, спрямований на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.

ОСОБА_3 було відомо, що згідно ст. ст. 1 та 2 Конституції України, Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

У відповідності до ст. 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

Забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України, а на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.

Пунктом 9 ст. 1 Закону України «Про національну безпеку» визначено, що національна безпека України - це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.

У відповідності до п. 2 ст. 1 Закону України «Про національну безпеку», воєнна безпека - це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності і демократичного конституційного ладу та інших життєво важливих національних інтересів від воєнних загроз.

Згідно з п. 44 рішення Ради національної безпеки та оборони України від 14.09.2020, основним завданням у сфері воєнної безпеки є розвиток потенціалу стримування. Безумовним пріоритетом є боєздатні Збройні Сили України, підготовлений і вмотивований військовий резерв та ефективна територіальна оборона, які у поєднанні зі спроможностями інших органів сектору безпеки і оборони здатні завдати таких неприйнятних для противника втрат на землі, у повітрі, на морі та у кіберпросторі, що унеможливить реалізацію його агресивних намірів.

Пунктом 22 частини III Стратегії забезпечення державної безпеки, ухваленої рішенням Ради національної безпеки та оборони України від 16.02.2002 (далі - Стратегія) визначено, що державна політика у сфері державної безпеки спрямовується на попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам державній безпеці України, припинення розвідувальних, терористичних, диверсійних та інших протиправних посягань спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на державну безпеку України, усунення умов, що призводять до цих загроз та причин їх виникнення.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Збройні Сили України» (далі - Закон) Збройні Сили України (далі - ЗСУ) - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

Збройні Сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору у межах територіального моря України у випадках, визначених законом, беруть участь у заходах, спрямованих на боротьбу з тероризмом.

У відповідності до ст. 3 Закону організаційно Збройні Сили України складаються з органів військового управління, з`єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, установ та організацій.

Згідно ст. 12 Закону підготовка Збройних Сил України до виконання покладених на них Конституцією України завдань, організація та забезпечення їх виконання, підтримання на належному рівні бойової і мобілізаційної готовності та боєздатності, виховна робота, збереження життя і здоров?я особового складу, забезпечення законності та військової дисципліни у Збройних Силах України здійснюються органами військового управління, командирами і начальниками всіх рівнів відповідно до вимог Конституції України та законів України, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері оборони.

У відповідності до ст. 1 Закону України «Про оборону України» військове формування - створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.

Особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Збройна агресія - застосування іншою державою або групою держав збройної сили проти України. Вторгнення або напад збройних сил іншої держави або групи держав на територію України, а також окупація або анексія частини території України вважається збройною агресією.

Статтею 4 Закону України «Про оборону України» визначено, що у разі збройної агресії проти України або загрози нападу на Україну Президент України приймає рішення про загальну або часткову мобілізацію, введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях.

Положеннями ст. 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» встановлено, що мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

Цим же законом особливий період визначено як період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих й місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Частиною 8 ст. 4 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено, що з моменту оголошення мобілізації (крім цільової) чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях настає особливий період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.

Згідно з ч. 5 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за сприяння місцевих органів виконавчої влади.

Частинами 1, 3 цієї ж статті Закону зобов`язано громадян з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період; під час мобілізації з`явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин.

Частиною 2 ст. 26 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено настання відповідальності громадян за невиконання своїх обов`язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Згідно зі ст. 17 Закону України «Про оборону України», ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі - також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством.

Громадяни проходять військову службу, службу у військовому резерві та виконують військовий обов`язок у запасі відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Виконання військового обов?язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки , Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Відповідно до п. 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154 (далі - Положення) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.

Пунктом 8 Положення визначено, що завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва та м. Севастополя) тa ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі - пенсіонери) та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, у виконанні завдань з підготовки та ведення територіальної оборони, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 9 Положення, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань ведуть військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також облік громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни та військової служби, та інших осіб, які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; здійснюють заходи оповіщення та призову громадян (крім військовозобов`язаних та резервістів СБУ та Служби зовнішньої розвідки) на військову службу за призовом осіб офіцерського складу; на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву); на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку).

Відповідно до п. 12 Положення територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в особі його керівника представляє інтереси Збройних Сил України у відносинах, у тому числі з громадянами на відповідній території.

Окрім цього, пунктом 6 Положення передбачено, що штатні посади територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки комплектуються військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками Збройних Сил (далі - працівники) відповідно до їх штату та штатного розпису.

Добір військовослужбовців для комплектування територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, їх призначення на посади, проходження військової служби та звільнення з неї здійснюються відповідно до Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10.12.2008 № 1153.

Призначення на посади та звільнення з посад керівників та інших військовослужбовців територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки здійснюються відповідно до номенклатури посад для призначення військовослужбовців.

24.02.2022 президент російської федерації оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, після чого був відданий наказ на вторгнення підрозділів збройних сил російської федерації на територію України.

Після того, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці збройних сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України, перетнувши лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.

Указані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, який в подальшому було неодноразово продовжено, і наразі діє.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 65/2022, затвердженого Законом України від 03.03.2022 № 2105-IX, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, оголошено проведення загальної мобілізації.

Строк проведення загальної мобілізації продовжувався Указами Президента України від 17.05.2022 № 342, від 12.08.2022 № 574, від 07.11.2022 № 758, від 06.02.2023 № 59, від 01.05.2023 № 255, від 26.07.2023 № 452. Указом Президента України від 06.11.2023 № 735 строк проведення загальної мобілізації продовжено з 16.11.2023 на 90 діб.

На виконання вимог Законів України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про оборону України», «Про військовий обов`язок і військову службу», вищевказаних Указів Президента України про проведення загальної мобілізації, Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 921, Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, інших нормативних документів, наказів та директив Генерального штабу, мобілізаційних розпоряджень працівниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки стали систематично проводитись заходи з встановлення мобілізаційного ресурсу держави та подальшого доукомплектування ЗСУ і інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, внесенні відомостей до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, виклику громадян для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, призову під час мобілізації, в тому числі серед внутрішньо переміщених осіб, які не виконують правила військового обліку, і після початку повномасштабного вторгнення зс рф змінили місце проживання та, прибувши на територію Тернопільської області, не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, не стали на військовий облік та ухиляються від нього, та інші заходи з мобілізації людських ресурсів з метою доукомплектування військових посад, передбачених штатами воєнного часу, у терміни, визначені мобілізаційними планами Збройних Сил України та інших військових формувань з метою забезпечення оборони України в особливий період, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності збройними Силами України та іншими військовими формуваннями, а також забезпечення виконання військового обов`язку громадянами України.

У свою чергу житель м. Тернополя ОСОБА_3 , знаючи, що діяльність територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки по здійсненню мобілізаційних заходів викликала широкий резонанс в суспільстві, у тому числі і серед осіб, які мають намір ухилитися від мобілізації або не виявляють бажання бути призваними на військову службу, а також враховуючи те, що у мережі Інтернет виник посилений попит на поширення інформації про діяльність ІНФОРМАЦІЯ_3 , умисно в серпні 2023 року вирішив перешкодити законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань під час здійснення ними призову на військову службу в особливий період.

Перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань полягає у вчиненні діяння (дій або бездіяльності), яке виражається у втручанні в цю діяльність, створенні перешкод, перепон, спрямованих на недопущення, припинення чи заборону проведення окремих дій чи маневрів ЗСУ та іншими військовими формуваннями, прийняття тактичних чи стратегічних рішень керівництвом чи особовим складом зазначених підрозділів задля ускладнення або унеможливлення здійснення законної діяльності ЗСУ та іншими військовими формуваннями або істотному зниженні її ефективності.

3 метою перешкоджання діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки по здійсненню мобілізаційних заходів ОСОБА_3 у серпні 2023 року вирішив створити автоматизований сервіс (чат-бот) в месенджері «Telegram» та загальнодоступний тематичний інформаційний канал для збору, консолідації і трансляції повідомлень з відомостями про місця і час проведення відповідних заходів указаними військовими формуваннями громадянам України, які мають намір ухилитися від виконання своїх обов`язків із захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України під час мобілізації в особливий період.

16.08.2023 ОСОБА_3 , перебуваючи у м. Тернопіль, використовуючи свій мобільний телефон та обліковий запис « ОСОБА_6 » створив у месенджері «Telegram» інформаційний канал з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 У подальшому 11.09.2023 ОСОБА_3 змінив назву вищезазначеного каналу на «ІНФОРМАЦІЯ_8».

Надалі кожного дня, починаючи з 16.08.2023, ОСОБА_3 як адміністратор публікував повідомлення з правилами групи, зокрема: «Правила спільноти: спілкуємось лише по темі; не ображаємо інших учасників чату; не відправляємо лишніх посилань; не проводимо збори коштів та нікому не допомагаємо фінансово. Хто не дотримується правил вище - відправляється в мут на перший раз, на другий - в бан. Привернути увагу адмінів - відправте « ІНФОРМАЦІЯ_6 » у відповідь на повідомлення порушника. Повідомити анонімно - ІНФОРМАЦІЯ_7 », а також інформацію про місця, де військовослужбовцями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, здійснювалася відповідна службова діяльність.

Таким чином, зі змісту функціонального призначення створеного ОСОБА_3 інформаційного каналу встановлено, що він чітко усвідомлював, що створюючи та адмініструючи канал, у якому розміщується інформація про вручення повісток військовослужбовцями центрів комплектування та соціальної підтримки з метою уникнення громадянами України призову на військову службу, він перешкоджає законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період та передбачав настання суспільно небезпечних наслідків. Крім того, ОСОБА_3 з метою приховування своєї протиправної діяльності створив профіль користувача « ОСОБА_6 », не вказуючи у ньому своїх достовірних даних.

Окрім цього, з метою приховування своєї злочинної діяльності та недопущення виявлення його співробітниками правоохоронних органів ОСОБА_3 встановив таймер щодобового автоматичного видалення опублікованих повідомлень у вищезазначеному телеграм-каналі.

Вчинками ОСОБА_3 прямо охоплювались дії, спрямовані на заподіяння шкоди діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, як військових формувань ЗСУ. При цьому ОСОБА_3 усвідомлював об`єктивно існуючу небезпеку свого діяння та бажав настання передбачуваних наслідків.

У подальшому для забезпечення постійного та безперебійного функціонування телеграм-каналу, наповнення його цільовою аудиторією, відбору інформації виключно щодо проведення військовослужбовцями мобілізаційних заходів, ОСОБА_3 від імені створеного ним користувача « ОСОБА_6 » адміністратором каналу « ІНФОРМАЦІЯ_8 » призначив інший, належний йому акаунт « ОСОБА_7 » ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ), прикріплений до його номеру мобільного телефону НОМЕР_1 . Зокрема, як адміністратор каналу, ОСОБА_3 з належних йому, зазначених вище акаунтів слідкував за повідомленнями користувачів у чаті, видаляв ті повідомлення, що не стосуються тематики каналу (щодо видачі/не видачі повісток), писав «організаційні» повідомлення щодо необхідності дотримання встановлених ним же правил каналу, та блокував користувачів, які систематично порушували ці правила.

При цьому ОСОБА_3 з метою досягнення своєї злочинної мети визначив, що користувачі даного телеграм-каналу можуть, як самостійно розміщувати інформацію у вигляді текстових повідомлень із зазначенням місця, часу та адреси де військовослужбовцями відповідних підрозділів ЗСУ та інших збройних формувань проводяться мобілізаційні заходи, так і за допомогою Інтернет-технології спеціалізованого чат-боту - ІНФОРМАЦІЯ_7 , у якому вони анонімно надсилали йому дані про час і місця перебування/маршрути пересування мобільних груп військовослужбовців ІНФОРМАЦІЯ_10 , які проводять мобілізаційну роботу шляхом вручення повісток в публічних місцях. У подальшому ОСОБА_3 аналізував і систематизував вищезазначену інформацію та умисно, особисто розміщував її у вільному доступі на каналі «ІНФОРМАЦІЯ_2», внаслідок чого його підписники або інші особи, що переглядають контент каналу, ухилялися від отримання мобілізаційних повісток та постановки на військовий облік в умовах воєнного стану.

3 метою популяризації свого телеграм-каналу, нарощування цільової аудиторії серед мешканців Тернопільської області, які ухиляються від призову та/або мобілізації і військового обліку, ОСОБА_3 , використовуючи особистий акаунт ІНФОРМАЦІЯ_11 , розміщував в інших каналах месенджера «Telegram» рекламні оголошення для залучення нових учасників до вищезазначеної діяльності.

Таким чином, ОСОБА_3 шляхом адміністрування організував забезпечення постійного функціонування сервісу i каналу, проведення систематичного аналізу інформації, яка поступає на сервіс (чат-бот), та публікацію обробленої інформації на тематичному інформаційному каналі, наповнення контентом - інформаційними повідомленнями відповідної тематики, а також розміщення в інших каналах месенджера «Telegram» рекламних оголошень, що надало змогу залучити до їх діяльності якомога більшу кількість учасників.

Реалізовуючи свій злочинний умисел, у період з 12.09.2023 до 26.10.2023 в телеграм-каналі «ІНФОРМАЦІЯ_8» ОСОБА_3 , як адміністратором каналу, з метою перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань розмістив 65 інформаційних повідомлень із зазначенням місць, де ІНФОРМАЦІЯ_12 , здійснювалася відповідна службова діяльність за наступними адресами:

12.09.2023 - м. Тернопіль, вул. В.Винниченка, 5;

12.09.2023 - м. Тернопіль, район вулиць П.Орлика-Юності;

13.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Золотогірська;

14.09.2023 - м. Тернопіль, просп. Злуки 25 (магазин «Універсам») та прилеглі території;

14.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Замонастирська;

14.09.2023- м. Тернопіль, вул. Торговиця, район Тернопільського автовокзалу;

15.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Л. Українки та прилеглі території;

15.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Клима Савури та прилеглі території;

15.09.2023 - м. Тернопіль, район вулиць О. Довженка, Протасевича, Гайова, Подільська;

18.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Просвіти;

18.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Майдан Привокзальний;

18.09.2023 - м. Тернопіль, район вулиць Дружби-Карпенка;

18.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Текстильна, район ТРЦ «Подоляни»;

18.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Бережанська;

19.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Поліська, Промислова (ТЦ «Епіцентр»);

19.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Текстильна, район ТРЦ «Подоляни»;

19.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Братів Бойчуків;

19.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Замкова, район готелю «Тернопіль»;

21.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Фабрична та прилеглі території;

21.09.2023 - м. Тернопіль, район вулиць Острозького, Микулинецька,

Замонастирського;

21.09.2023 - м. Тернопіль, вул. П. Куліша, район 3ОШ № 27;

21.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Просвіти та прилеглі території;

21.09.2023 - м. Тернопіль, вул. 15 квітня та прилеглі території;

22.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Карпенка та прилеглі території;

22.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Торговиця (кол. Живова) та прилеглі території;

22.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Замонастирського;

22.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. 15 квітня («Оріон»);

26.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Коновальця;

26.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Тарнавського;

26.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Злуки;

26.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Юності, район З0Ш № 7;

26.09.2023 - м. Тернопіль район вул. Миру;

26.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Лозовецька;

27.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Текстильна - просп. Злуки («Фабрика меблів Нова»);

27.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Малишка;

27.09.2023 - м. Тернопіль, вул. Поліська, район ТЦ «Епіцентр»;

27.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Гайова;

27.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Лозовецька;

27.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Малишка;

28:09.2023 - м. Тернопіль, просп. Злуки, район магазину «Універсам»;

29.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Подільської;

29.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Вербицького;

29.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Дівоча;

29.09.2023 - м. Тернопіль, район вул. Карпенка;

04.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Довженка та прилеглі території;

04.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Львівська, провул. Куток та прилеглі території;

05.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Київська та прилеглі території;

05.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Тарнавського та прилеглі території;

05.10.2023 - м. Тернопіль, район вул. Лозовецька;

10.10.2023 - м. Тернопіль, район вул. Винниченка, Карпенка;

10.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Лозовецька;

12.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Весела та прилеглі території;

16.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Микулинецька та прилеглі території;

16.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Татарська, вул. Глибока та прилеглі території;

16.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Бродівська, вул. Збаразька та прилеглі території;

17.10.2023 - м. Тернопіль, район вул. Білогірська;

17.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Чернівецька та прилеглі-території;

17.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Торговиця, район ТЦ «Орнава»;

23.10.2023 - м. Тернопіль, район вул. Протасевича:

23.10.2023 - м. Тернопіль, район вул. Л. Українки, Слівенська;

25.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Коновальця та прилеглі території;

25.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Текстильна, район ТРЦ «Подоляни»;

25.10.2023 - м. Тернопіль, бульв. Д. Галицького та-прилеглі території;

26.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Лозовецька та прилеглі території;

26.10.2023 - м. Тернопіль, вул. Текстильна, район ТРЦ «Подоляни».

Отже, ОСОБА_3 було розроблено механізм перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань і він чітко знав та усвідомлював, що у створеному та адміністрованому ним каналі систематично розміщується інформація, яка чинить перешкоди законній діяльності ІНФОРМАЦІЯ_10 .

26.10.2023 злочинні дії ОСОБА_3 були викриті та припинені співробітниками Управління СБУ в Тернопільській області під час проведення обшуку за місцем його проживання у АДРЕСА_2 .

Цілеспрямоване поширення серед громадян України, які підлягають військовому обліку, призову, відомостей, зокрема в соціальних мережах через Інтернет, про місця фактичного проведення мобілізаційних заходів військовослужбовцями ІНФОРМАЦІЯ_10 , перешкоджає їх законній діяльності, визначеній ст. ст. 1, 14, 33, 34 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», оскільки надає можливість громадянам України, які бажають ухилитися від виконання військового обов`язку, уникнути військового обліку та призову і створює перепони для встановлення мобілізаційного ресурсу держави, укомплектування ЗСУ та інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних і резервістів, ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Таким чином, організувавши розміщення в телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_8 » повідомлень про місця фактичного проведення мобілізаційних заходів працівниками ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_3 втрутився в його законну діяльність та створив перешкоди, перепони в діяльності ЗСУ та інших військових формувань, що призвело до суспільно-небезпечних наслідків у вигляді нездійснення в повному обсязі у визначені терміни мобілізаційних заходів, встановлення мобілізаційного ресурсу держави, призову, укомплектування ЗСУ та інших військових формувань у відповідності до штатів воєнного стану, ведення військового обліку призовників, військовозобов?язаних і резервістів, ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов?язаних та резервістів.

Перешкоджання з боку ОСОБА_3 фактично представляє собою цілеспрямовану діяльність, яка полягає у незаконному втручанні, що створює перешкоди, перепони, для недопущення, припинення відповідної законної діяльності військових формувань, за відсутності ознак державної зради у вигляді підривної діяльності проти України.

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 114-1 КК України, - перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.

11.04.2024 у м. Тернополі між начальником відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 та підозрюваним ОСОБА_3 , в присутності захисника - адвоката ОСОБА_5 , укладено угоду про визнання винуватості. Дана угода надійшла до суду разом із обвинувальним актом.

Згідно даної угоди, її сторони дійшли згоди щодо правової кваліфікації дій підозрюваного за ч. 1 ст. 114-1 КК України за встановлених у висунутому обвинуваченні фактичних обставин вчинення правопорушення, викладених вище, а також обставин, істотних для даного кримінального провадження: беззастережне і повне визнання ОСОБА_3 винуватості у зазначеному діянні; наявність обставини, яка пом`якшує покарання, - щире каяття та активне сприяння розкриттю злочину; вчинення злочину вперше; відсутність обставин, які обтяжують покарання відповідно до ст. 67 КК України; участь у кримінальному провадженні потерпілий не бере та будь-яка шкода відсутня.

Також, сторони погодили покарання підозрюваному за ч. 1 ст. 114-1 КК України у виді позбавлення волі на строк п`ять років зі звільненням на підставі ст. 75 КК України від відбування покарання з випробуванням із визначенням обов`язків, передбачених ст. 76 КК України. При цьому, ними враховано таке: фактичні обставини кримінального правопорушення, яке є нетяжким злочином; наявність обставини, яка пом`якшує покарання - щире каяття та активне сприяння розкриттю злочину; особу ОСОБА_3 , який повністю визнає свою вину, щиро кається, раніше не судимий.

Крім цього, прокурором при укладенні угоди враховано обставини, передбачені ст. 470 КПК України, зокрема ступінь та характер сприяння підозрюваного у проведенні кримінального провадження щодо нього; характер і тяжкість підозри; наявність суспільного інтересу у забезпеченні швидкого досудового розслідування і судового провадження, викритті більшої кількості кримінальних правопорушень; наявність суспільного інтересу у запобіганні, виявленні та припиненні більшої кількості кримінальних правопорушень або інших більш тяжких кримінальних правопорушень.

Також, сторони погодили конфіскацію у власність держави, на підставі ст. ст. 96-1, 96-2 КК України, в порядку спеціальної конфіскації мобільного телефону марки «Samsung Galaxy A32».

В угоді про визнання винуватості передбачені наслідки її укладання та затвердження, встановлені ст. 473 КПК України та наслідки її невиконання.

Обвинувачений під час судового засідання підтримав угоду про визнання винуватості та просив її затвердити. Пояснив, що обвинувачення за ч. 1 ст. 114-1 КК України йому зрозуміле, вину визнає повністю та дуже шкодує про вчинене.

Захисник висловила згоду на затвердження угоди про визнання винуватості.

Прокурор в судовому засіданні просив затвердити вказану угоду про визнання винуватості.

Розглядаючи питання затвердження угоди про визнання винуватості, суд виходить з такого:

згідно з п. 1 ч. 3 ст. 314 КПК України, при прийнятті рішення у підготовчому судовому засіданні суд має право, зокрема, затвердити угоду.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 468 КПК України у кримінальному провадженні може бути укладена угода між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим про визнання винуватості.

Згідно з п. 1 ч. 4 ст. 469 КПК України угода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може бути укладена, зокрема, у провадженні щодо кримінальних проступків, нетяжких злочинів, тяжких злочинів.

Відповідно до абз. 5 ч. 4 ст. 469 КПК України угода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може бути укладена щодо кримінальних проступків, злочинів, внаслідок яких шкода завдана лише державним чи суспільним інтересам.

Встановлено, що кримінальне правопорушення, вчинене обвинуваченим ОСОБА_3 , відповідно до ст. 12 КК України є тяжким злочином. Відомості про те, що шкода даним злочином завдана не лише державним/суспільним інтересам, відсутні. Потерпілих у кримінальному провадженні немає.

Судом з`ясовано, що обвинувачений цілком розуміє права, визначені п. 1 ч. 4 ст. 474 КПК України, наслідки укладення та затвердження даної угоди, передбачені ч. 2 ст. 473 КПК України, характер обвинувачення та вид покарання.

Суд переконався в тому, що укладення угоди сторонами є добровільним, тобто не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз або наслідком обіцянок чи дії будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені в угоді.

Також, судом встановлено, що умови даної угоди відповідають вимогам КПК України та КК України.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість затвердження угоди про визнання винуватості, укладеної 11.04.2024 між прокурором та підозрюваним (тепер - обвинуваченим) та призначення останньому узгодженої сторонами міри покарання.

Відповідно до положень ч.ч 2, 4 ст. 75 КК України тривалість іспитового строку, у разі погодження сторонами звільнення від відбування покарання з випробуванням, встановлюється судом на строк від одного до трьох років.

З огляду на тяжкість кримінального правопорушення, яке є тяжким злочином, та інші відомості про обвинуваченого (обставини, які взяті до уваги сторонами при погодженні покарання, судом повторно не можуть враховуватись), а саме те, що він не одружений, утриманців не має, не працює, молодого віку, на обліках у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, позитивно характеризувався за місцем реєстрації та попередньої роботи, а також виконуючи вимоги ч. 2 ст. 50 КК України, згідно з якими покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених та запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як засудженими, так і іншими особами, суд приходить до переконання про необхідність визначення ОСОБА_3 іспитового строку в три роки та встановлення обов`язків, передбачених п.п. 1, 2 ч. 1, п. 2 ч. 3 ст. 76 КК України.

Відповідно до вимог ст.ст. 96-1, 96-2 КК України судом застосовується спеціальна конфіскація до мобільного телефону обвинуваченого, як засобу вчинення кримінального правопорушення. Для чого арешт майна, накладений на даний мобільний телефон як речовий доказ, слід скасувати згідно з ч. 4 ст. 174 КПК України. та відповідно до ч. 9 ст. 100 КПК України мобільний телефон конфіскувати в дохід держави.

Керуючись ст.ст. 314, 371, 373, 374, 395, 468, 469, 472, 474, 475 КПК України, суд

ухвалив:

затвердити, укладену 11.04.2024 у м. Тернополі між начальником відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 та підозрюваним ОСОБА_3 , угоду про визнання винуватості.

ОСОБА_3 визнати винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України, і призначити йому узгоджене сторонами покарання у виді позбавлення волі на строк 5 (п`ять) років.

Відповідно до ст. 75 КК України ОСОБА_3 звільнити від відбування покарання з випробуванням з встановленням іспитового строку на 3 (три) роки.

Згідно п.п. 1, 2 ч. 1, п. 2 ч. 3 ст. 76 КК України покласти на ОСОБА_3 такі обов`язки:

- періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації;

- повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання;

- не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації.

Згідно з ч. 4 ст. 76 КК України нагляд за ОСОБА_3 в період дії іспитового строку покласти на уповноважений орган пробації за місцем його проживання.

Арешт майна, накладений ухвалою слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 02.11.2023 (справа №607/21228/23) на мобільний телефон марки «Samsung Galaxy A32», ІМЕІ 1 НОМЕР_2 , ІМЕІ 2 НОМЕР_3 , із сім-картами з номерами НОМЕР_4 та НОМЕР_1 , - скасувати.

Мобільний телефон марки «Samsung Galaxy A32», ІМЕІ 1 НОМЕР_2 , ІМЕІ 2 НОМЕР_3 , із сім-картами з номерами НОМЕР_4 та НОМЕР_1 , який зберігається у СВ Управління СБУ в Тернопільській області, - конфіскувати в дохід держави.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.

Вирок може бути оскаржений з підстав, передбачених ст. 394 КПК України, до Тернопільського апеляційного суду через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області шляхом подачі апеляції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Копію вироку негайно вручити прокурору і обвинуваченому. Інші учасники судового провадження мають право отримати копію вироку в суді.

Головуюча суддяОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 118350431
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку