open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 305/309/24

Номер провадження № 3/305/240/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" квітня 2024 р.

Рахівський районний суд Закарпатської області у складі :

головуючого - судді Ємчука В.Е.

секретаря судового засідання Шемоти М.І.

за участі прокурора Сідея В.В.

особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в. м. Рахів, матеріали які надішли від Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Закарпатській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 ,

ІНФОРМАЦІЯ_1 уродженку та мешканку АДРЕСА_1 , одружену, з вищою освітою, начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради, не судиму,

у скоєнні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ :

Згідно з протоколами про вчинення адміністративних правопорушень, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради та за сумісництвом вчителя української мови та літератури Рахівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 Рахівської міської ради, яка будучи відповідно до підпункту «в», пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закон) суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як посадова особа місцевого самоврядування 6 категорії, 10.05.2023 не повідомила Рахівського міського голову про наявний у неї реальний конфлікт інтересів, який виник у зв`язку з прийняттям рішення про підписання клопотання про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади, у якому остання також представила себе до нагородження нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», чим порушила вимоги п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону.

Положення Закону, порушення адміністративного правопорушення яких призвело до вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону особи, зазначені у пп. 1, 2 ч. 1 п. 3 цього Закону зобов`язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі Національне агенство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно. Відповідно до частини 5 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», у разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів, вона має право звернутися за роз`ясненнями до територіального органу Національного агентства. У разі, якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, передбачених у цьому розділі Закону. Констатація порушення зазначених вимог та, відповідно, вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, можлива за таких умов: в особи наявний реальний конфлікт інтересів; особа не повідомляє про наявний реальний конфлікт інтересів у порядку, визначеному Законом. З огляду на визначення реального конфлікту інтересів, наведене в абз. 13 ч. 1 ст. 1 Закону, для його констатації необхідно встановлення одночасно таких складових: приватний інтерес; службові/представницькі повноваження; суперечність між приватним інтересом та службовими/представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Крім того, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону особи, зазначені у пп.. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону, посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Приписами ст.. 38 Закону передбачено, що особи, зазначені у підпункті «в» пункту 1 частини 1 статті 3 цього Закону, під час виконання своїх службових повноважень зобов`язані неухильно додержуватись вимог закону. Констатація порушення зазначених вимог та, відповідно, вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, можлива за таких умов: в особи наявний реальний конфлікт інтересів; за наявності реального конфлікту інтересів особа під час виконання своїх службових/представницьких повноважень вчиняє дії чи приймає рішення. З огляду на визначення реального конфлікту інтересів, наведене в абз. 13 ч. 1 ст. 1 Закону, для його констатації необхідно встановлення одночасно таких складових: приватний інтерес; службові/представницькі повноваження; суперечність між приватним інтересом та службовими/представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Належність ОСОБА_1 до кола осіб, на яких поширюються вимоги Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посаду керівника відділу органу місцевого самоврядування шляхом призначення міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Відповідно до частини 2, 3 статті 11 «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше приймається на службу в органи місцевого самоврядування, вважається такою, що вступила на посаду, з моменту складення Присяги. Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування громадянин України скріплює Присягу своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби. Згідно з розпорядженням № 1-к Рахівського міського голови від 18.01.2021 призначено ОСОБА_1 з 19.01.2021 на посаду начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування шостої категорії посад. Текст присяги посадової особи місцевого самоврядування було скріплено ОСОБА_1 19.01.2021, а отже й її повноваження у статусі начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради почалися 19.01.2021.

Складові наявного у ОСОБА_1 реального конфлікту інтересів.

Відповідно до п. 1.1. Положення про відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради, затвердженого рішенням Рахівської міської ради 1-ї сесії 8-го скликання від 01.12.2020 №7, відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради є виконавчим органом Рахівської міської ради, утворюється радою відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», забезпечує виконання покладених на відділ завдань, є підзвітним і підконтрольним Рахівській міській раді та Рахівському міському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень підконтрольний Департаменту науки і освіти Закарпатської обласної державної адміністрації. Відповідно до п. 6.2.18 начальник відділу подає голові міської ради пропозиції щодо призначення на посаду та звільнення з посади в порядку, передбаченому законодавством про службу в органах місцевого самоврядування, посадових осіб відділу, присвоєння їм рангів. Відповідно до п. 6.2.21. подає голові міської ради пропозиції щодо заохочення та накладання дисциплінарних стягнень на працівників відділу, керівників та педагогічних працівників підпорядкованих навчальних закладів та установ, освіти, культури комунальної форми власності. Відповідно до п. 6.2.23 розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження кращих працівників освіти, культури відомчими заохочувальними почесних звань України. Відповідно до п. 6.2.38 очолює атестаційну комісію ІІ рівня. Таким чином, ОСОБА_1 як начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради була наділена службовими повноваженнями щодо скерування нагородного листа про нагородження її нагрудним знаком «Відмінник освіти України» Міністерства освіти і науки України шляхом підписання клопотання про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади зокрема і себе. Реалізуючи ці повноваження ОСОБА_1 10.05.2023 підписала клопотання за вих. № 01-14/381 про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади зокрема і себе та скерувала до департаменту освіти і науки молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації.

Приватний інтерес (ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції»)- це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами. ОСОБА_1 на підставі протоколу № 4 засідання атестаційної комісії ІІ рівня при відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради від 07.04.2023 скерувала до Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації клопотання про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади від 10.05.2023 №01-14/381, в якому представила себе до нагородження за підсумками 2022-2023 навчального року та високими результатами атестації нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України». З огляду на визначення поняття «приватний інтерес», що наведене у ст. 1 Закону, існують достатні підстави констатувати, що ОСОБА_1 під час скерування 10.05.2023 клопотання та нагородного листа за вих. № 01-14/381 про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади зокрема і себе до департаменту освіти і науки молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації мала приватний інтерес, який полягав у бажанні отримати нагороду.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» служба в органах місцевого самоврядування здійснюється зокрема, на таких основних принципах: служіння територіальній громаді; верховенства права, демократизму і законності; пріоритету прав та свобод людини і громадянина; професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності, відданості справі; підконтрольності, підзвітності, персональної відповідальності за порушення дисципліни і неналежне виконання службових обов`язків; захисту інтересів відповідної територіальної громади. Згідно зі ст. 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», самоврядування є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів та актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави. Згідно з п. 1 розділу ІІ Наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 № 1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 №1047 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.08.2013 за №1427/23959 висунення кандидатур, які представляють до заохочення відомчими відзнаками, здійснюється відкрито за основним місцем роботи і оформляється поданням про нагородження, що має містити інформацію про підстави для порушення клопотання про нагородження. Відповідно до п. 5 розділу ІІ Наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 № 1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України» до подання додаються: нагородний лист для представлення на відзначення відомчими відзнаками, який готується за основним місцем роботи та підписується керівником підприємства, установи, організації та головою ради та інші копії документів. У порушення вказаних вимог нагородний лист на ОСОБА_1 був підготовлений секретарем комісії ОСОБА_2 та членом комісії ОСОБА_3 , який було розглянуто 07.04.2023 на засіданні атестаційної комісії ІІ рівня при відділу освіти, культури, молоді та спорту Раіхівської міської ради щодо нагородження нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», де ОСОБА_1 як вчителя української мови та літератури Рахівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 Рахівської міської ради. 10.05.2023 ОСОБА_1 підписала клопотання (вих № 01-14/381) про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади, в якому представила себе до нагородження за підсумками 2022-2023 навчального року нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України». Під час реалізації ОСОБА_1 вказаного службового повноваження у частині, що стосується підписання і скерування клопотання та нагородного листа відносно себе, наведений вище приватний інтерес превалював над публічним інтересом, у зв`язку з чим між приватним інтересом ОСОБА_1 та її службовими повноваженнями виникла суперечність.

Вплив суперечності між приватним інтересом та службовими повноваженнями на об`єктивність та неупередженість на вчинення діяння

ОСОБА_4 відповідно до своїх повноважень щодо підписання клопотання, яке є дискрецiйними, має можливість самостiйно прийняти рiшення про йогo скeрування такого клопотання та нагородного листа відносно себе чи ні. Особа, приймаючи рішення про звернення до вищестоящих органів про своє нагородження не може об`єктивно оцінити своєчасність, повноту та сумлінність виконання своїх посадових обов`язків, надати неупереджену оцінку ініціативності у роботі, трудовій та виконавській дисципліні. Таким чином, при прийнятті ОСОБА_1 рішення, закріпленого клопотанням від 10.05.2023 № 01-14/381 «Про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади», у частині направлення клопотання про нагородження і нагородного листа відносно себе, у начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради ОСОБА_1 була наявна суперечність між приватним інтересом та її службовими повноваженнями, яка вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття нею зазначеного рішення (Відповідно п. 5 розділу ІІ Наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 № 1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України» до подання додаються: нагородний лист для представлення на відзначення відомчими відзнаками, який готується за основним місцем роботи та підписується керівником підприємства, установи, організації та головою ради та інші копії документів, в порушення вказаних вимог нагородний лист на ОСОБА_1 був підготовлений секретарем комісії ОСОБА_2 та членом комісії ОСОБА_3 , які являються в її прямому підпорядкуванні), що в розумінні Закону є реальним конфліктом інтересів.

Відсутність повідомлення про наявність реального конфлікту інтересів.

Відповідно до пунктів 1-4 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини 1 статті 3 цього Закону, зобов`язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або у колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів та не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Відповідно до листа Рахівської міської ради від 10.11.2023 № 02-36/1700 відсутнє повідомлення про реальний конфлікт інтересів ОСОБА_1 .

В ході судового розгляду ОСОБА_1 свою вину у вчиненні нею адміністративних правопорушень заперечила та пояснила суду.

Розпорядженням Рахівського міського голови № 1-к від 10 січня 2021 року її призначено на посаду начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради.

За посадою входить до складу атестаційної комісії педагогічних працівників та очолює таку комісію. 06.04.2023 року відбулося засідання атестаційної комісії, яку проводила також і вона.

Враховуючи цей факт, нею прийнято рішення не голосувати під час розгляду питання щодо неї особисто, а тому з восьми присутніх членів комісії проголосувало тільки сім, а її голосу враховано не було, що знайшло своє відображення у протоколі № 3 від 06.04.2023 року.

07.04.2023 року відбулося засідання вказаної комісії щодо нагородження працівників освіти, в тому числійі її особисто Нагрудним знаком Міносвіти і науки України «Відмінник освіти України», при цьому теж не брала участі у голосуванні, що відображено у протоколі № 4 від 07.04.2023 року.

Надалі всі матеріали, листом «Про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади» від 10 травня 2023 року, було скеровано до Закарпатської ОВА, де серед інших є її прізвище для нагородження нагрудним знаком «Відмінник освіти України».

Про наявність можливого конфлікту інтересів повідомляла Рахівського міського голову ОСОБА_5 , але в усній формі.

Виходячи з наведеного, просила суд провадження в адміністративних справах щодо неї за ч. 1, ч. 1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП закрити, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Прокурор Сідей В.В. в судовому засіданні вважає, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, про які зазначено у протоколах. Просив, визнати ОСОБА_1 винуватою та піддати її адміністративному стягненню у вигляді штрафу й застосувати до неї вимоги ч. 6 ст. 30 КУпАП.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 думку прокурора ОСОБА_6 , дослідивши матеріали об`єднаного в одне провадження справи про адміністративні правопорушення, а також надані суду письмові заперечення, суд приходить до такого висновку.

Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП, завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності із законом та забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до положень ст.278 КУпАП, посадовою особою при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, серед інших питань, вирішуються питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Згідно ч.1ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,адміністративна відповідальність настає за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а за ч.2 ст.172-7 КУпАП - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Диспозиція вказаних норм за своїм змістом є бланкетною адміністративно-правовою нормою, тобто нормою, яка лише називає або описує правопорушення, а для повного визначення його ознак відсилає до інших норм.

Так, примітка достатті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, містить вказівку на те, що суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", а також на те, що у цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Аналогічні за змістом положення щодо визначення реального конфлікту інтересів містяться і в абз. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції».

Відповідно до підпункту в) пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є серед інших депутати місцевих рад.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», прийняття в органи місцевого самоврядування здійснюється на посаду керівника відділу органу місцевого самоврядування, шляхом призначення міським головою на конкурсній основі чи іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Згідно з ч. ч. 2, 3 ст. 11 наведеного вище закону посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше приймається на службу в органи місцевого самоврядування, вважається такою, що вступила на посаду з моменту складання Присяги.

Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування громадянин України скріплює Присягу своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби.

Розпорядженням № 1-к Рахівського міського голови від 18.01.2021 року призначено ОСОБА_1 з 19.01.2021 року на посаду начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування шостої категорії посад.

Цього ж дня ОСОБА_1 підписала текст присяги, отже її повноваження у статусі начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради почалися 19.01.2021 року.

Таким чином ОСОБА_1 відповідно до п.п. в, п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», починаючи з 19.01.2021 року є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією.

Відповідно до положень ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України "Про запобігання корупції».

Ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» регламентовано, що особи зазначені у пунктах 1, 2 ч. 1 ст. 3 цього закону зобов`язані: вживати заходів, щодо недопущення виникнення реального потенційного конфлікту інтересів; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

З наведеного слідує, що ОСОБА_1 як особа, що є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язана була дотримуватись вимог ст. 28 цього Закону, щодо недопущення виникнення та врегулювання конфлікту інтересів.

Разом з цим ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради, була наділена службовими повноваженнями щодо скерування листа про нагородження себе особисто нагрудним знаком «Відмінник освіти України», Міністерства освіти і науки України, шляхом підписання клопотання про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади і себе особисто.

Реалізуючи ці повноваження ОСОБА_1 , 10.05.2023 року підписала клопотання за № 01-14/381 про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади, зокрема і себе, та скерувала таке до Департаменту освіти, науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА.

Вказане клопотання ОСОБА_1 підписала в умовах реального конфлікту інтересів, оскільки у ньому вирішувалося питання і щодо її нагородження як керівника відділу.

Приватний інтерес (стаття 1 Закону України «Про запобігання корупції») - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними, чи юридичними особами.

ОСОБА_1 на підставі протоколу № 4 засідання атестаційної комісії II рівня при відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради від 07.04.2023 скерувала до Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації клопотання про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади від 10.05.2023 №01-14/381, в якому представила себе до нагородження за підсумками 2022-2023 навчального року та високими результатами атестації нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України».

З огляду на визначення поняття «приватний інтерес», наведене у ст. 1 Закону, існують достатні підстави констатувати, що ОСОБА_1 під час підписання 10.05.2023 клопотання за вих. № 01-14/381 про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади зокрема і себе до департаменту освіти і науки молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації мала приватний інтерес, який полягав у бажанні отримати нагороду.

Жодних доказів того, що ОСОБА_1 вживала любих, передбачених законодавством заходів про наявність конфлікту інтересів (нікого не повідомила), її пояснення про повідомлення про наявність конфлікту Рахівського міського голови - ОСОБА_5 нічим не підтверджено, письмове звернення відсутнє.

Факт скоєння ОСОБА_1 адміністративних правопорушень за ч. 1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, підтверджується зібраними по справі та дослідженими судом доказами: 1) протоколами про адміністративні правопорушення № № 7,8, 9 від 29.01.2024 року; клопотанням від 10.05.2023 року № 01-14/381 про нагородження педагогічних працівників освітніх закладів Рахівської територіальної громади.

При цьому надані ОСОБА_1 та адвокатом Тричинець Н. письмові заперечення не спростовують наведені висновки суду щодо наявності у її діях складу адміністративних правопорушень за ч. 1 ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи наведені докази, суд вважає, їх належними та допустимими, а тому приходжу до висновку, що ОСОБА_1 не повідомила у визначених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинила адміністративні правопорушення передбачені ч. 1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1, ч. 1, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, як неповідомлення особою у встановлених законом випадках порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Кваліфікацію дій ОСОБА_1 двічі за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП суд вважає зайвою, оскільки дії ОСОБА_1 повністю охоплюється диспозицією ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно з приміткою ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Проєкт листа про нагородження педагогічних працівників не виготовлявся ніким, окрім самої ОСОБА_1 не візувався та підписувався виключно нею як керівником.

Отже, при підписанні ОСОБА_1 даного звернення, вбачається реальний вплив суперечностей між приватним та службовим чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Наведені судом обставини, що ґрунтуються на доказах досліджених судом, свідчать про наявність умислу ОСОБА_1 на вчинення інкримінованих їй адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією.

Протокол № 4 від 04.04.2023 року засідання атестаційної комісії ІІ рівня при відділі освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради не містить підпису ОСОБА_1 , однак в результатах голосування значиться: 7-так, 0-ні та 0- утрималися. Іншого не обумовлено.

Жодних доказів про письмове чи іншого виду реагування ОСОБА_1 про повідомлення Рахівського міського голови, суду не надала.

Враховуючи, що станом на день винесення судом судового рішення ОСОБА_1 звільнено з посади начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради, суд вважає за недоцільне застосовувати позбавлення права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування та в органах державної влади.

Керуючись ст. ст. 40-1, 283, 284 КУпАП суд

ПОСТАНОВИВ :

Справу про адміністративне правопорушення №305/309/24, провадження №3/305/240/24 у відношенні ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 172-7КУпАП, об`єднати зі справою про адміністративне правопорушення №305/310/24, провадження №3/305/241/24, у відношенні ОСОБА_1 , за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, об`єднати зі справою про адміністративне правопорушення №305/312/24, провадження №3/305/242/24, у відношенні ОСОБА_1 та присвоїти їм єдиний номер: №305/309/24, провадження №3/305/240/24.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винуватою у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, та на підставі ч. 2 ст. 36 КУпАП накласти на неї адміністративне стягнення в межах санкції ч. 2 ст. 172-7 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканки АДРЕСА_1 судовий збір в розмірі 605 грн (шістсот п`ять гривень 60 копійок), за кодом класифікації доходів бюджету 22030106 "Судовий збір": отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄРДПОУ 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001 код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно до ч. 1 ст. 307, ст. 308 КУпАП штраф має бути сплачений нею не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення їй постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати, штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.

Постанова проадміністративне правопорушенняможе бутиоскаржена доЗакарпатського апеляційногосуду черезРахівський районнийсуд Закарпатськоїобласті протягомдесяти днівз дняїї винесення.

Суддя Рахівського районного суду: В.Е. Ємчук

Джерело: ЄДРСР 118348589
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку