open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/36859/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Т.В.В.-2014 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Т.В.В.-2014 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №22771/15-32-04-06 від 08.09.2023.

Ухвалою суду від 28.12.2023 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що не погоджується із прийняттям податкового повідомлення - рішення №22771/15-32-04-06 від 08.09.2023 та просить суд його скасувати. Як вказав позивач, висновки контролюючого органу про порушення позивачем п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН №124 від 22.07.2022, направлену на реєстрацію 15.08.202 о 17:55хв, №125 від 22.07.2022 направлену на реєстрацію 15.08.2022 о 17:57 хв є безпідставними. Також, позивач вказав, що пн.: № 52 від 26.03.2022р., направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.04.2022р. о 13:21, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 29.07.2022 на суму ПДВ 25 239,94 грн.; № 54 від 29.03.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.04.2022 о 14:51, квитанція № 1 отримана 30.05.2022 о 13:08, дата реєстрації якої здійснена 29.07.2022 на суму ПДВ 32 572,85 грн.; №56 від 06.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну о 13:05, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 34 276,40 грн.; №58 від 11.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 30.04.2022 о 13:13, квитанція № 1 отримана 30.05.2022 о 13:08, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 20 934,99 грн.; №60 від 15.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 30.04.2022 о 13:26, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 24 289,43 грн.; №61 від 22.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.05.2022 о 07:36, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 68 689,71 грн. Тобто, як вказав представник, ТОВ «Т.В.В.-2014», виконало свій обов`язок щодо складання, підписання та направлення податкових накладних до податкового органу протягом встановлених Податковим кодексом України вироків реєстрації податкових накладних в ЄРПН, та не може нести відповідальності у вигляді вкладення на нього штрафу за те, що такі податкові накладні були зареєстровані податковим органом з Єдиному реєстрі податкових накладних після спливу граничних строків реєстрації в ЄРПН і у контролюючого органу відсутні підстави стверджувати про порушення Товариством пункту 201.10 ст 201 ПК України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН, у зв`язку з відсутністю вини платника податків. Також в силу незалежних від ТОВ «Т.В.В.-2014» обставин, у зв`язку з введенням 24.02.2022 року воєнного станув Україні, позивач не мав можливості здійснити повторну реєстрацію податкових накладних оскільки суми податку, на які товариство мало право зареєструвати податкові накладні та або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, були від`ємними (від`ємні реєстраційні ліміти). Оскільки з урахуванням виду діяльності позивача, показник Унакл формується переважно за рахунок показника УнаклОтр та створює позитивний реєстраційний ліміт на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ в необхідному обсязі для реєстрації податкових накладних, а як видно з наданого позивачем витягу з реєстру операцій СЕА ПДВ, податкові накладні контрагентів почали реєструватися з липня 2022 року. З огляду на викладені обставини, як вказав відповідач, та норми діючого законодавства, ТОВ «Т.В.В.-2014» вчинено всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення законодавства при реєстрації ПН в ЄРПН, що відповідно виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності, оскільки штраф, передбачений пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, за своєю правовою природою є фінансовою відповідальністю платника податків за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, а відтак, може бути застосований виключно за умови наявності його вини. Відтак, як вказав позивач, висновки контролюючого органу про порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН: № 52 від 26.03.2022, № 54 від 29.03.2022р., № 56 від 06.04.202 № 58 від 11.04.2022, № 60 від 15.04.2022, № 61 від 22.04.2022р. є необґрунтованими та безпідставними, а накладення штрафних санкцій у розмірі 50 238,43 грн. є неправомірними. Щодо посилання представника відповідача на порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до такої податкової накладної, а саме № 216 від 04.10.2022р. дата реєстрації якої здійснена 09.11.2022, позивач вказав, що тільки 09.11.2022 року ТОВ «Т.В.В.-2014» були оплачені послуги з перевезення, що підтверджується платіжним дорученням № 706 від 09.11.2022 року, податкова накладна № 216 від 04.10.2022р., яка сформована та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 09.11.2022р. на суму ПДВ 3 256,02 грн. Зазначене, як вказав позивач, свідчить, що Товариство свої зобов`язання виконало та сплатило усі податки до бюджету у повному обсязі і накладення штрафних санкцій у розмірі 325,6 грн. є неправомірними. Також, як вказав позивач, товариство відповідно до норм діючого законодавства виконало свої зобов`язання щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: № 71 від 06.05.2022, № 87 від 03.06.2022 , № 94 від 10.06.2022, № 98 від 14.06.2022, № 99 від 16.06.2022, які складені та зареєстровані на неплатників ПДВ. З приводу граничних термінів реєстрації зазначених податкових накладних та/або розрахунків коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних позивач повідомив, що Державний бюджет жодним чином не зазнає негативних наслідків, оскільки, відсутність факту реєстрації податкової накладної не звільняє продавця від обов`язку включення та сплати вказаної суми ПДВ. відповідної податкової накладної, до суми податкових зобов`язань та не відбувається впливу на податковий облік контрагентів платника податків. З чого, як вказав позивач, можна зробити висновок, що порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, а саме: № 71 від 06.05.2022р., № 87 від 03.06.2022р., № 94 від 10.06.2022р., № 98 від 14.06.2022р., № 99 від 16.06.2022р., які не надаються покупцю, тобто складені на неплатників ПДВ, не здійснюють впливу на податковий облік контрагентів платника податків, тобто такі дії платника не завдають шкоди ані бюджету, ані контрагентам і накладення штрафних санкцій у розмірі 66 097,36 грн. є неправомірними.

10.01.2024 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що не погоджується із позовними вимогами позивача та просить суд відмовити у задоволенні позову. Так, відповідач вказав, що якщо платнику протягом встановленого строку не надійшла перша квитанція, яка засвідчує факт і час отримання ДПС податкової накладної, така податкова накладна вважається не одержаною ДПС та такою, яка не зареєстрована в ЄРПН. Стосовно твердження позивача, що податкові накладні були надіслані ТОВ «Т.В.В. 2014» завчасно відповідач вказав, що відповідно до п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Відповідно до п. 14, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. П. 15 визначає, що у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Виходячи з наведених норм, підтвердженням направлення на реєстрацію ПН до ЄРПН слугує квитанція, яка надсилається платнику податку, у якій обов`язково зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та результат перевірки. Відповідно до ст. 201 Податкового Кодексу України, датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Відповідно до діючого законодавства України, відповідальність за порушення строку реєстрації податкової накладної у вигляді штрафу незалежить від причин, у зв`язку з якими було порушено цей строк. Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірамилічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. У контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної. Таким чином, як вказав відповідач, обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого. Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів. Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються. Тобто, як зазначив відповідач, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. У зв`язку з набуттям чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та інших Законів щодо сприяння відновлення енергетичної інфраструктури України» № 2836- ІХ, від 13.12.2022 було внесено зміни до абз. 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділ 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а саме: «…платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунків коригування, дата, складання яких припадає на період починаючи з 01 лютого 2022 року по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року». З урахуванням викладеного, відповідач вказав, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог позивача.

15.01.2024 до суду від представника Товариства з обмеженою відповідальністю Т.В.В.-2014 надійшла відповідь на відзив у якій представник вказав, що не погоджується із відзивом відповідача та просить суд задовольнити позов у повному обсязі. Позивач, посилаючись на обставини, викладені у адміністративному позові та практику Верховного Суду, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Головним державним інспектором Одеського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області, ОСОБА_1 , на підставі пункту 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України, в порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу України та п.п. 75.1.1 п.75.1 ст. 75 проведено перевірку ТОВ «Т.В.В.-2014» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких додаткових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на липень, серпень, листопад, грудень 2022 року та лютий 2023 року, за результатами якої складено акт №20286/15-32-04-06 від 28.07.2023(а.с.27-29 т.1).

У ході перевірки встановлено порушення ТОВ «Т.В.В.-2014» граничних термінів реєстрації податкових накладних, та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме податкових накладних:

-№63 від 28.04.2022 зареєстровано 15.07.2022 о 08:16;

-№64 від 30.04.2022 зареєстровано 15.07.2022 о 08:12;

-№65 від 30.04.2022 зареєстровано 15.07.2022 о 08:22;

-№125 від 22.07.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 08:06;

-№124 від 22.07.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 08:05;

-№54 від 29.03.2022 зареєстровано 29.07.2022 о 08:12;

-№52 від 26.03.2022 зареєстровано 29.07.2022 о 08:08;

-№60 від 15.04.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 05:39;

-№56 від 06.04.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 05:36;

-№58 від 11.04.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 05:38;

-№61 від 22.04.2022 зареєстровано 16.08.2022 о 05:40;

-№216 від 04.10.2022 зареєстровано 09.11.2022 о 12:48;

-№87 від 03.06.2022 зареєстровано 08.12.2022 о 08:35;

-№99 від 16.06.2022 зареєстровано 08.12.2022 о 08:33;

-№71 від 06.05.2022 зареєстровано 21.02.2023 о 02:02;

-№98 від 14.06.2022 зареєстровано 21.02.2023 о 04:02;

-№94 від 10.06.2022 зареєстровано 21.02.2023 о 04:01;

Податковим повідомленням рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.09.2023 №22771/15-32-04-06, за порушення ТОВ «Т.В.В.-2014» граничних термінів реєстрації податкових накладних, накладено штраф у розмірі 118 147,20 грн(а.с.46-47 т.1).

Як вбачається з розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на ТОВ «Т.В.В.-2014» накладено штрафи за несвоєчасну реєстрацію вищевказаних податкових накладних, за виключенням податкових накладних №63 від 28.04.2022, № 64 від 30.04.2022, №65 від 30.04.2022(а.с.48 т.1).

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI.

Відповідно до вимог п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України установлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація ж податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

У разі ж порушення таких строків, застосовуються штрафні санкції згідно із цим Кодексом.

Приписами п.120-1.1 ст.120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, встановлених ст.201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких, відповідно до вимог ст.192, 201 цього Кодексу, покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З викладеного слідує, що положеннями Податкового кодексу України чітко визначено обов`язок платника податку зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування та, у разі порушення визначених законодавством граничних строків для такої реєстрації, застосовуються штрафні санкції.

Механізм же внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних безпосередньо регламентовано «Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246.

Згідно до пункту 5 вказаного Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у т.ч. і ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

У відповідності до п.11-15 Порядку №1246, після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

Далі, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Ця квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У цій квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абз.10), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

При цьому, у відповідності до вимог пункту 3 даного Порядку, «операційний день» триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно п.14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом «операційного дня» та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Відповідно до п.15 Порядку №1246, у такій квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених п.12 цього Порядку (крім абз.10), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

З аналізу вищевикладеного слідує, що у будь-якому випадку контролюючий орган протягом «операційного дня» зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічний правовий висновок, викладений Верховним Судом в постанові по справі №820/6330/16 від 17.04.2018 року.

Вищевикладені положення чинного законодавства України дають підстави для висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН фактично є 2 (дві) окремі стадії:

1) надання платником ПДВ податкової накладної (розрахунку коригування);

2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН.

Перша із цих стадій залежить безпосередньо від платника ПДВ і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється безпосередньо ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має жодного впливу.

Зазначений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 03.04.2020 року по справі №160/5380/19.

У цьому контексті установлена нормою п.120-1.1 ст.120-1 ПК України відповідальність платника ПДВ за порушення граничного строку, передбаченого ст.201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися лише в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 10.06.2019 року по справі №802/1825/16-а.

Враховуючи положення п.201.10 ст.201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.

Аналогічні правові висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі за №620/817/19.

Як вбачається з матеріалів справи, під час перевірки податковий орган дійшов висновків, що ПН №125 від 22.07.2022, №124 від 22.07.2022 зареєстровані із затримкою у 1 день.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається наступне:

- податкову накладну №125 від 22.07.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.08.2022 о 17:57, квитанція № 1 отримана 16.08.2022р. о 08:05, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 о 08:05 на суму ПДВ 1967,78 грн(а.с. 94-96 т.1);

- податкову накладну №124 від 22.07.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.08.2022 о 17:55, квитанція № 1 отримана 16.08.2022р., дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 о 08:06 на суму ПДВ 12890,18 грн(а.с.70-72 т.1);

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що незважаючи на своєчасне направлення податкових накладних №125 від 22.07.2022, №124 від 22.07.2022, всупереч вимогам Податкового кодексу України, в день направлення на реєстрацію податкових накладних, позивачу не надійшло ані квитанції про реєстрацію податкових накладних, ані квитанції про відмову у такій реєстрації.

Суд звертає увагу, що у постанові від 22.11.2021 року по справі №160/10558/19 Верховний Суд дійшов таких висновків:

«При розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скріншоти з програми M.E.Doc є належним засобом доказування.

Згідно із «Інструкцією про застосування комп`ютерної програми "М.Е.Dос"» (модуль "Звітність"), податкові накладні створюються в комп`ютерній програми "1С бухгалтерія" і імпортуються в програму "М.Е.Dос" для їх перевірки, підписання та відправки на електронну адресу державної податкової служби.

В стовпці «Створено» вказується час та дата початку роботи над документом для його відправки на реєстрацію. Після цього ставиться печатка юридичної особи. Для проставлення печатки застосовується сертифікат печатки, після чого натискається команда «Відправити» і звіт надсилається на поштову адресу Центрів обробки електронних звітів.

Пунктом 7.2.6 вказаної Інструкції передбачено наявність «Протоколу роботи з документом», який містить усі записи про всі операції і події з документом із вказанням дати та часу їх здійснення.

Функція ж цього протоколу «Очікується доставка» фактично свідчить про те, що «податкові накладні відправлені, очікується доставка до податкового органу», про факт якої буде свідчити квитанції №1, яка надсилається платнику податків не пізніше наступного дня.»

Ураховуючи наведені висновки, на переконання суду, долученими позивачем документами підтверджується, що позивач, надіславши вказані вище податкові накладні, вчинив всі необхідні від нього дії для їх реєстрації саме до граничного строку реєстрації.

У зв`язку з недотриманням саме контролюючим органом встановленого ПК України обов`язку із надіслання платнику податку квитанції про прийняття податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації таких накладних, такі податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

Відтак, висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних №125 від 22.07.2022, №124 від 22.07.2022, є необґрунтованими та безпідставними.

Також, судом встановлено, що 18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.

Аналогічні висновки викладені в постанові Верховного Суду від 06 лютого 2024 року по справі № 160/10740/23

При цьому, щодо наступних податкових накладних судом встановлено слідуюче:

- податкову накладну № 52 від 26.03.2022р., направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.04.2022р. о 13:21, квитанція № 1 отримана 29.05.2022р. о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 29.07.2022р. на суму ПДВ 25 239,94 грн(а.с.102-107 т.1);

- податкову накладну № 54 від 29.03.2022р., направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.04.2022р. о 14:51, квитанція № 1 отримана 30.05.2022р. о 13:08, дата реєстрації якої здійснена 29.07.2022р. на суму ПДВ 32 572,85 грн(а.с.120-125 т.1)

- податкову накладну №56 від 06.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 30.04.2022 о 13:05, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 34 276,40 грн(а.с.137-140 т.1);

- податкову накладну №58 від 11.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 30.04.2022 о 13:13, квитанція № 1 отримана 30.05.2022 о 13:08, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 20 934,99 грн(а.с.154-157 т.1);

- податкову накладну №60 від 15.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 30.04.2022 о 13:26, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 24 289,43 грн(а.с.153-167 т.1);

- податкову накладну №61 від 22.04.2022, направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкову накладну 15.05.2022 о 07:36, квитанція № 1 отримана 29.05.2022 о 22:40, дата реєстрації якої здійснена 16.08.2022 на суму ПДВ 68 689,71 грн(а.с.176-180 т.1).

- податкову накладну №216 від 04.10.2022р., яка сформована та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 09.11.2022р. на суму ПДВ 3 256,02 грн(а.с.211 т.1).

- податкову накладну № 71 від 06.05.2022р -31.05.2022р. о 16:14 направлено на реєстрацію за допомогою системи «M.E.Doc.», документ в статусі «очікується доставка»; 31.05.2022р. в 17:57:14 позивачем отримано квитанцію № 1 що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України (документ не прийнято/виявлені помилки); 21.02.2023р. в 14:02:41 позивачем отримано повідомлення що документ прийнято(а.с.218-224).

- податкову накладну № 87 від 03.06.2022 направлено на реєстрацію 08.12.2022; 08.12.2022р. в 08:35:28 Позивачем отримано повідомлення що документ прийнято(а.с.235 т.1);

- податкову накладну № 94 від 10.06.2022 -08.12.2022р. о 01:23 направлено на реєстрацію за допомогою системи «M.E.Doc.», документ в статусі «очікується доставка»; 08.12.2022р. в 08:36:29 позивачем отримано квитанцію № 1 що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України (документ не прийнято/виявлені помилки); 21.02.2023 в 16:01:58 позивачем отримано повідомлення що документ прийнято(а.с.242 246 т.1)

- податкову накладну № 98 від 14.06.2022 - 08.12.2022р. о 01:23 направлено на реєстрацію за допомогою системи « ОСОБА_2 », документ в статусі «очікується доставка»; 08.12.2022р. в 08:35:47 Позивачем отримано квитанцію № 1 що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України (документ не прийнято/виявлені помилки); 21.02.2023р. в 16:02:42 Позивачем отримано повідомлення що документ прийнято(а.с.253-255 т.1).

- податкову накладну № 99 від 16.06.2022р. направлено складену податкову накладну до Єдиного реєстру податкових накладних та 08.12.2022р. в 08:33:53 позивачем отримано повідомлення що документ прийнято(а.с.264 т.1).

З урахуванням викладеного та положень Податкового кодексу України, суд погоджується із висновками контролюючого органу щодо порушення строків реєстрації податкових накладних № 52 від 26.03.2022р, № 54 від 29.03.2022, № 216 від 04.10.2022, № 87 від 03.06.2022, № 94 від 10.06.2022, № 98 від 14.06.2022, № 99 від 16.06.2022, №56 від 06.04.2022, №58 від 11.04.2022, №60 від 15.04.2022, №61 від 22.04.2022, №71 від 06.05.2023, що підтверджується матеріалами справи та не спростовано позивачем.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що Державний бюджет жодним чином не зазнає негативних наслідків та не відбувається впливу на податковий облік контрагентів платника податків з огляду на те, що зазначене не звільняє платника податку від застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог позивача шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №22771/15-32-04-06 від 08.09.2023 в частині накладення штрафу у розмірі 7267,08грн.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;розсудливо;з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У зв`язку з викладеним, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає частковому задоволенню.

Частинами 1, 2 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви товариства, суд вважає за можливе стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір у розмірі 165,09 грн, пропорційно до частини задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Т.В.В.-2014 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області №22771/15-32-04-06 від 08.09.2023 в частині накладення штрафу у розмірі 7267,08грн.

У задоволенні іншої частини позовних вимог -відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, м.Одеса, вул. Семінарська 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Т.В.В.-2014(код ЄДРПОУ 39271769, вул.Жуковського 33, офіс 405, м.Одеса) судовий збір у розмірі 165,09 грн(сто шістдесят п`ять гривень дев`ять копійок)

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

Джерело: ЄДРСР 118330229
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку