open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

04 квітня 2024 року м. Київ № 320/19172/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Любенко Д.І.,

за участю представників сторін:

від позивача Житченко О.В., Мамонов Д.В.,

від відповідача Шостак В.С.,

від третьої особи-1 Степаненко М.Ю.,

від третьої особи -2 Пересада Б.О.,

розглянув у підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження клопотання позивача про поновлення строку звернення до суду, заяву відповідача та клопотання третіх осіб про залишення позову без розгляду в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія»

до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної

системи Україна»,

Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа»

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» для визначення маржинальної ціни продажу, маржинальної ціни придбання та середньозваженої ціни природного газу відповідно до пункту 10 Глави 6 розділу ХІV Кодексу газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2493, у формі листа від 17.01.2022 № 84/16.3.1/5-22 за підписом Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

- зобов`язати Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг опублікувати спростування інформації про прийняття нею рішення про погодження з 19.01.2022 торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» для визначення маржинальної ціни продажу, маржинальної ціни придбання та середньозваженої ціни природного газу відповідно до пункту 10 Глави 6 розділу ХІV Кодексу газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2493.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.06.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче засідання на 07.08.2023.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.08.2023 суд задовольнив клопотання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про залучення третіх осіб до участі у справі на стороні відповідача. Зокрема, суд залучив до участі у розгляді справи, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна» (03065 м. Київ, проспект Любомира Гузара 44, Код ЄДРПОУ: 42795490); Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» (01001, Україна, м. Київ, вул. Хрещатик, 44, 4 поверх, Код ЄРДПОУ 37027919).

У підготовче засідання, призначене у справі на 04.04.2024 з`явилися уповноважені представники сторін.

Судом встановлено, що на адресу суду надійшли заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» про залишення адміністративного позову без розгляду, в яких заявники зазначили про пропуск позивачем строку звернення до суду та наявність підстав на підставі пункту 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України залишити позов без розгляду.

Обґрунтовуючи зазначені клопотання заявники зазначили, що в позовній заяві ТОВ «Торгова електрична компанія» вказує про те, що ним не було пропущено строк звернення до адміністративного суду із даним позовом, оскільки позивач, начебто, дізнався про порушення своїх прав лише тоді, коли отримав позовну заяву від 12.04.2023 № ТОВВИХ-23-4608.

Зокрема, заявники наполягали на тому, що 19.01.2022 Оператором ГТС на своєму веб- сайті було оприлюднено інформацію щодо змін у визначенні маржинальної ціни газу.

Зокрема, було повідомлено про отримання 19.01.2022 від Регулятора погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» та про те, що такий статус ТОВ «Українська енергетична біржа» було затверджено саме листом НКРЕКП від 17.01.2023 № 84.16.3.1/5-22.

Крім того ТОВ «Оператор ГТС України» повідомив про те, що 18.01.2022 сплив строк дії контракту на послуги балансування з ТОВ «Газопаостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» та здійснюватиме в подальшому балансуючі дії через купівлю та продаж короткострокових стандартизованих продуктів на схвалених Регулятором платформах, якою є ТОВ «Українська енергетична біржа».

З огляду на вказане, заявники наполягали на тому, що ТОВ «Торгова електрична компанія» було пропущено строк звернення до адміністративного суду із даним адміністративним позовом, оскільки позивач об`єктивно з 12.02.2022 не міг не знати про погодження Регулятором з 19.01.2022 торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» і ніщо об`єктивно не заважало ТОВ «Торгова електрична компанія» звернутися до суду в межах встановленого строку, але цього він не зробив через можливі власні недбалість, легковажність, байдужість, неорганізованість чи інші подібні за суттю ставлення до свого права на звернення до суду.

Присутній у судовому засіданні представник Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» підтримали доводи клопотань про залишення позову без розгляду.

В ході підготовчого засідання судом також встановлено, що на адресу суду надійшло клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» про поновлення строку звернення до суду, в якому позивач просить поновити строк звернення до суду з позовом в цій справі та відмовити у задоволенні клопотань ТОВ «оператор газотранспортної системи України», ТОВ «Українська енергетична біржа» про залишення позовної заяви без розгляду.

В обґрунтування зазначеного клопотання позивач зазначив, що інформаційна платформа ТОВ «ОГТСУ» містить інформацію про обсяги, ціни, вартість природного газу тощо, проте не містить інформації ні про застосований метод розрахунку, ані про дії НКРЕКП з погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа», ані про застосований метод розрахунків ціни небалансів.

При цьому, позивач зазначив, що і в акті врегулювання щодобових небалансів за газовий місяць січень 2022 року, і в акті врегулювання щодобових небалансів за газовий місяць лютий 2022 року відсутнє посилання на те, що ціна небалансів розрахована за даними торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа», а також відсутня інформація про погодження НКРЕКП цієї торгової платформи для розрахунку ціни небалансів, зокрема, про лист Відповідача від 17.01.2022 № 84/16.3.1/5-22. Тобто, в актах щодобових небалансів ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» посилання на будь-яке рішення (лист) НКРЕКП як на підставу застосування того чи іншого методу розрахунків ціни небалансів відсутнє. При цьому, до 19.04.2023 ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» не повідомляв позивача про лист НКРЕКП від 17.01.2022 № 84/16.3.1/5-22.

Присутні у підготовчому засіданні представники позивача підтримали доводи клопотання про поновлення строку звернення до суду та просили його задовольнити.

Заслухавши представників сторін, розглянувши подані заяви та клопотання, дослідивши подане клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до суду та заяви і клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду, судом встановлено наступне.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Згідно із приписами частини третьої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Приписами частини першої, другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України унормовано, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Предметом позову у справі є вимоги позивача щодо визнання протиправними дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» для визначення маржинальної ціни продажу, маржинальної ціни придбання та середньозваженої ціни природного газу відповідно до пункту 10 Глави 6 розділу ХІV Кодексу газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2493, у формі листа від 17.01.2022 № 84/16.3.1/5-22 за підписом Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Постановою Національної комісії , що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 23.05.2017 № 676 постановлено видати ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу на території України, в тому числі Товариству з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» (код ЄДРПОУ 36530971).

Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» 14.09.2020 було оформлено заяву про приєднання до Правил організації біржової торгівлі природним газом на ринку добового балансування на товарній біржі «Українська енергетична біржа» за вих № ГАЗ/12311 від 14.09.2020.

Отже, суд зауважує, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія», як суб`єкт ринку природного газу в Україні, обізнаний з особливостями нормативно-правового регулювання правовідносин щодо вчинення дій з врегулювання щодобових небалансів.

Зокрема, чинним нормативно-правовим регулюванням обумовлено визначення маржинальної ціни продажу/придбання, в тому числі із положеннями:

пункту 9 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, якими встановлено, що маржинальна ціна продажу та маржинальна ціна придбання природного газу розраховуються для кожної газової доби із врахуванням ціни продажу/придбання будь-якого короткострокового стандартизованого продукту, стороною якого є Оператор ГТС, або середньозваженої ціни короткострокових стандартизованих продуктів за газову добу;

пункту 5 глави 1 розділу 1 Кодексу ГТС про те, що короткостроковий стандартизований продукт - це визначений обсяг природного газу, який продається і придбавається на торговій платформі на умовах передачі протягом газової доби (D)a6o (D+1) сім днів на тиждень відповідно до правил торгової платформи та положень цього Кодексу;

пункту 10 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, згідно яких з метою визначення маржинальної ціни продажу, маржинальної ціни придбання оператором газотранспортної системи використовується інформація про операції, що відбуваються на торговій платформі, вибір якої погоджений Регулятором;

пункту 11 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, якими передбачено врахування вартості природного газу, придбаного/проданого оператором газотранспортної системи внаслідок отримання послуг балансування за цю газову добу, при розрахунку маржинальної ціни продажу та маржинальної ціни придбання для кожної газової доби у випадку непогодження Регулятором відповідно до пункту 10 цієї глави торгової платформи.

При цьому, взаємодія та обмін інформацією між Оператором ГТС та суб`єктами ринку природного газу в Україні, в тому числі позивачем, як замовником послуг транспортування природного газу, здійснюється із використанням електронного цифрового підпису через інформаційну платформу Оператора ГТС.

Пунктом 5 глави 1 розділу І Кодексу ГТС встановлено, що інформаційна платформа - це електронна платформа у вигляді веб-додатка в мережі Інтернет, функціонування та керування якою забезпечується оператором газотранспортної системи, яка використовується для забезпечення надання послуг транспортування природного газу відповідно до вимог цього Кодексу;

Відповідно до пунктів 1, 2 глави 3 розділу IV Кодексу ГТС для забезпечення електронної взаємодії та документообігу між суб`єктами ринку природного газу, у тому числі для організації замовлення та супроводження послуг транспортування природного газу в умовах добового балансування газотранспортної системи, а також між суб`єктами ринку природного газу та операторами торгових платформ оператор газотранспортної системи зобов`язаний створити та підтримувати функціонування інформаційної платформи.

Інформаційна платформа складається з апаратного та програмного забезпечення.

Інформаційна платформа має бути доступною всім суб`єктам ринку природного газу та операторам торгових платформ у межах їх прав, визначених цим Кодексом, для забезпечення ними дій, пов`язаних, зокрема, із замовленням, наданням та супроводженням послуг транспортування природного газу, у тому числі для подання номінацій/реномінацій, перевірки величин грошових внесків (фінансової гарантії), а також інших дій, передбачених цим Кодексом. Для вчинення вищезазначених дій веб-додаток інформаційної платформи має бути доступним у мережі Інтернет цілодобово, сім днів на тиждень.

Суб`єкти ринку природного газу, які уклали (переуклали) з оператором газотранспортної системи договір транспортування, набувають права доступу до інформаційної платформи та статусу користувача платформи з моменту укладення (переукладення) договору.

Згідно із пунктом 3 глави 3 розділу IV Кодексу ГТС обмін даними між уповноваженими особами користувачів інформаційної платформи та інформаційною платформою (оператором газотранспортної системи) відбувається через електронну пошту та інтерфейс користувача інформаційної платформи веб-додатка. У разі якщо електронна пошта недоступна, уповноважена особа користувача платформи повинна повідомити про це оператора газотранспортної системи.

З метою контролю цілісності і достовірності інформації, яка передається в електронному вигляді, а також підтвердження її авторства під час обміну інформацією оператор газотранспортної системи забезпечує використання електронного цифрового підпису.

Усі операції, що здійснюються через інформаційну платформу, зберігаються з інформацією щодо відповідного користувача інформаційної платформи та часу здійснення операції.

20.11.20019 між ТОВ «Оператор ГТС України» та ТОВ «Торгова електрична компанія» (замовник) було укладено договір транспортування природного газу № 1907000588 (далі - Договір).

Відповідно до пункту 2.2 Договору Замовник погоджується з тим, що обов`язковою умовою надання послуги є доступ Замовника до інформаційної платформи на підставі Правил надання доступу до інформаційної платформи, розміщених на веб-сайті Оператора. Підписанням цього Договору Замовник підтверджує, що він ознайомлений із Правилами надання доступу до інформаційної платформи, розміщеними на веб-сайті Оператора, та надає згоду на їх застосування та дотримання. Замовник усвідомлює, що порушення ним зазначених Правил позбавляє його права пред`являти претензії до Оператора з приводу якості послуги та покладає на нього зобов`язання із відшкодування Оператору шкоди або збитків, завданих такими діями або бездіяльністю Замовника

Відповідно до пункту 2.8 Договору сторони погодили, що взаємовідносини між Замовником та Оператором при забезпеченні (замовленні, наданні, супроводженні) послуг транспортування за цим Договором здійснюються сторонами через інформаційну платформу Оператора відповідно до вимог Кодексу. Замовник набуває права доступу до інформаційної платформи з моменту підписання цього Договору, а його уповноважені особи - з моменту їх авторизації, що оформлюється наданим Замовником повідомленням на створення облікового запису уповноважених осіб користувача платформи за формою, визначеною Кодексом. Після набуття права доступу до інформаційної платформи замовник зобов`язується дотримуватися порядку взаємодії з інформаційною платформою, визначеного Кодексом.

Як звертали увагу заявники ТОВ «Торгова електрична компанія» було підписано Договір без будь-яких зауважень, що свідчить про ознайомлення позивача, як Замовника, із Правилами надання доступу до інформаційної платформи, розміщеними на веб-сайті Оператора, та про надання ним згоди на їх застосування і дотримання.

Відповідно до розділу III Правил надання доступу до Інформаційної платформи оператора газотранспортної системи, розміщених на веб-сайті Оператора за загальнодоступним посиланням:https://tsoua.com/wp-content/uploads/2021/07/Rules-for-the-granting-access-EN.pdf, робота на Інформаційній платформі можлива в результаті, в тому числі, реєстрації права підпису документів електронним/кваліфікованим електронним підписом (далі - ЕП/КЕП), що подаються через Інформаційну платформу.

Користувач Інформаційної платформи зобов`язаний, серед іншого: використовувати функціональність Інформаційної платформи.

Відповідно до пункту 17 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС інформація про обсяги та вартість щодобових небалансів у звітному газовому місяці надається замовнику послуг Оператором ГТС в електронному вигляді через інформаційну платформу.

Пунктом 11.4. Договору встановлено, що врегулювання щодобових небалансів оформлюються одностороннім актом за підписом Оператора на весь обсяг щодобових небалансів. В акті зазначаються щодобові обсяги небалансів, а також ціни, за якими Оператор врегулював щодобові небаланси (у розрізі кожної доби).

Таким чином, відповідно до вимог Кодексу ГТС та умов Договору взаємодія сторін, обмін інформацією та документообіг, в тому числі обмін актами, рахунками та іншою інформацією, здійснюється із використанням електронного цифрового підпису через інформаційну платформу Оператора ГТС, який виконує функції адміністратора інформаційної платформи та оприлюднює на своєму веб-сайт інформацію, передбачену цим Кодексом.

Зазначене відповідає правовим висновкам Верховного Суду, викладеним у постанові від 31.05.2022 у справі № 903/775/20, у відповідності до яких «передача інформації/відомостей про остаточні щодобові подачі та відбори між оператором газотранспортної системи та замовником відбувається в електронному вигляді через інформаційну платформу».

Положеннями пункту 12 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС передбачено, що Оператор ГТС газом з наданням замовникам послуг транспортування інформації про їх добовий небаланс зобов`язаний повідомляти про застосований метод розрахунку маржинальної ціни придбання/продажу.

ТОВ «Оператор ГТС України» звертає увагу, що торгова платформа ТОВ «Українська енергетична біржа» була погоджена Регулятором листом від 17.01.2022, який надійшов до Оператора ГТС 19.01.2022.

З огляду на зазначене, до 18.01.2022 включно Оператор ГТС застосовував метод розрахунку маржинальної ціни придбання/продажу відповідно до пункту 11 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, про що Оператором ГТС зазначалося в актах врегулювання щодобових небалансів за відповідні газові місяці.

Водночас, з 19.01.2022 Оператор ГТС почав застосовувати метод розрахунку маржинальної ціни придбання/продажу відповідно до пункту 9 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС.

Разом з тим, в актах врегулювання щодобових небалансів за газовий місяць січень 2022 року, які направлялися Оператором ГТС замовникам послуг транспортування, в тому числі ТОВ «Торгова електрична компанія» було зазначено про те, що з 19.01.2023 ТОВ «Оператор ГТС України» почав використовувати інший метод розрахунку маржинальної ціни, а саме метод відповідно до пункту 9 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС, за якого враховується ціна продажу/придбання або середньозважена ціна короткострокового стандартизованого продукту, яка визначається лише при продажу чи придбанні певного обсягу природного газу на торговій платформі.

Суд зазначає, що зазначену копію акта врегулювання небалансів за газовий місяць січень 2022 року, який був направлений Оператором ГТС замовнику послуг транспортування ТОВ «Торгова електрична компанія» було надано до суду. При цьому, у відповідності до вимог Кодексу ГТС та Договору, акт врегулювання щодобових небалансів за газовий місяць січень 2022 року було направлено Оператором ГТС позивачу через інформаційну платформу 12.02.2022.

Разом з тим, позивачем інформація, зазначена в даному акті як щодо обсягу щодобового небалансу, так і щодо визначення плати за нього не оскаржувалося ні в позасудовому, ні в судовому порядку.

Крім того, ТОВ «Торгова електрична компанія» було сплачено вартість щодобового небалансу за січень 2022 року, що підтверджується відомостями платіжного доручення від 18.02.2022 № 3574837/1.

У подальшому, позивачем було сплачено Оператору ГТС плату за добовий небаланс квітня, травня, серпня 2022 року, що підтверджується банківською довідкою від 23.03.2023 № 15932/9833/2023. При цьому у період квітня, травня, серпня 2022 року маржинальна ціна природного газу визначалась за тими ж правилами, що і з 19.01.2022, в тому числі в лютому 2022 року.

Сплачуючи плату за добовий негативний небаланс квітня, травня, серпня 2022 року позивач фактично визнавав правомірність і правильність застосування методу визначення маржинальної ціни із врахуванням інформації про операції, що відбуваються на торговій платформі, вибір якої погоджений Регулятором, тобто торговій платформі ТОВ «УЕБ».

Отже, ТОВ «ТЕК» з 12.02.2022 достовірно відомо про здійснення з 19.01.2023 розрахунку маржинальної ціни придбання/продажу відповідно до пункту 9 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС із використанням інформації про операції, що відбуваються на торговій платформі.

При цьому позивач, знаючи особливості нормативно-правового регулювання відповідних правовідносин, об`єктивно повинен був усвідомлювати, що використання Оператором ГТС методу розрахунку маржинальної ціни придбання/продажу на підставі пункту 9 глави 6 розділу XIV Кодексу ГТС можливе лише за умови погодження Регулятором торгової платформи.

Положеннями статті 36 Закону України «Про ринок природного газу» передбачено, що Оператор ГТС зобов`язаний розміщувати на своєму веб-сайті інформацію, в тому числі, про тарифи та інші умови послуг, які надаються.

19.01.2022 Оператором ГТС на своєму веб- сайті було оприлюднено інформацію щодо змін у визначенні маржинальної ціни газу.

Зокрема, було повідомлено про отримання 19.01.2022 від Регулятора погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» та про те, що такий статус ТОВ «Українська енергетична біржа» було затверджено саме листом НКРЕКП від 17.01.2022 № 84.16.3.1/5-22.

Крім того ТОВ «Оператор ГТС України» повідомив про те, що 18.01.2022 сплив строк дії контракту на послуги балансування з ТОВ «Газопаостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» та здійснюватиме в подальшому балансуючі дії через купівлю та продаж короткострокових стандартизованих продуктів на схвалених Регулятором платформах, якою є ТОВ «Українська енергетична біржа».

Доводам позивача щодо поважності причин пропуску строку на звернення до суду з мотивів, відсутності на офіціному веб-сайті НКРЕКП в розділі "Реєстр рішень НКРЕКП" рішення про погодження торгової платформи для визначення ціни небалансів суд не надає правової оцінки, оскільки дані обставини покладені позивачем саме в обгрунтування підстав цього позову. Отже, надаючи їм правової оцінки суд фактично висловить правову позицію відносно наведених у позові його підстав, що є передчасним на стадії вирішення питання щодо дотримання строків на звернення до суду.

Водночас, проналізувавши нормативно-правове регулювання спірних правовідносин із наведенням вище відповідних правових норм, суд дійшов висновку, що позивач знав та міг дізнатись про обставини погодження торгової платформи ТОВ «Українська енергетична біржа» для визначення маржинальної ціни продажу, маржинальної ціни придбання та середньозваженої ціни природного газу.

Водночас, як вбачається зі штампу вхідної кореспонденції на позовній заяві, позивач звернувся до суду 01.06.2023, тобто із пропуском встановленого законом шестимісячного строку.

При цьому, суд звертає увагу, що у разі пропуску строку на звернення до суду стороні необхідно навести суду ті факти та обставини, які саме перешкоджали звернутись із позовом до суду. Водночас, останні позивачем наведені суду не були.

З огляду на вказане, судом встановлено, що ТОВ «Торгова електрична компанія» було пропущено строк звернення до адміністративного суду із даним адміністративним позовом, при цьому, вказані позивачем підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду які зазначені у заяві про поновлення пропущеного строку звернення до суду визнаються судом неповажними, відтак у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» про поновлення строку звернення до суду слід відмовити.

При цьому, заяви Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» про залишення адміністративного позову без розгляду підлягають задоволенню, оскільки містять мотивовані та обгрунтовані аргументи відносно обставин пропуску позивачем строку звернення до суду.

З урахуванням викладеного, суд зазначає, що позов підлягає залишенню без розгляду на підставі пункту 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 122, 123, 240, 241-245, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» про поновлення строку звернення до суду відмовити.

2. Заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетикитакомунальних послуг, клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» про залишення адміністративного позову без розгляду задовольнити.

3. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова електрична компанія» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики такомунальних послуг, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи Україна», Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без розгляду.

4. Копію ухвали надіслати сторонам.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя Панова Г. В.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 09.04.2024 року.

Джерело: ЄДРСР 118300321
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку