open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 401/2529/23 ;

Провадження № 2/401/142/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" березня 2024 р. м. Світловодськ

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:

головуючий суддя Макарова Ю.І.,

секретар судового засідання Горбатюк К.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Світловодську в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Обласного комунального виробничого підприємства "Дніпро-Кіровоград" до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за водопостачання та водовідведення,-

ВСТАНОВИВ :

24 липня 2023 року представник позивача звернувся до суду з позовом про стягнення зі ОСОБА_1 на користь позивача заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОКВП "Дніпро-Кіровоград" у відповідності з відкритим на ім`я ОСОБА_1 особовим рахунком № НОМЕР_1 , остання є користувачем послуг з водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , згідно з укладеним індивідуальним договором від 01 квітня 2015 року. Відповідно до ч.5 ст.13, ч.7 ст.14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" з 10 березня 2022 року індивідуальний договір приєднання, вважається укладеним, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на вебсайті ЛКВП "Дніпро-Кіровоград" власник не вчинив дій щодо відключення (відмови) від комунальної послуги, та в цей час надавались послуги з централізованого питного водопостачання та водовідведення. Відповідно до ч.ч.1,2, ст. 9 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" комерційний облік здійснюється вузлом (вузлами) комерційного обліку відповідної комунальної послуги, що забезпечує (забезпечують) загальний облік її споживання, згідно з показаннями його (їх) засобів вимірювальної техніки. До встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку відповідно до вимог частини другої статті 3 цього Закону обсяги споживання гарячої чи питної води визначаються за показниками вузлів розподільного обліку, а у разі їх відсутності - за нормами споживання, встановленими органом місцевого самоврядування. Плата за спожиті житлово-комунальні послуги здійснюється відповідно до ч.1 ст.9, ч.3 ст.14 Закону України "Про житлово- комунальні послуги". Відповідач в порушення вказаних норм станом на 01 липня 2023 року за спожиті послуги має заборгованість на загальну суму 5 597 грн. 77 коп.. Вказаний борг виник за період з 01 листопада 2021 року по 01 липня 2023 року. Враховуючи викладене, позивач просить суд стягнути з відповідача на користь ОКВП "Дніпро-Кіровоград" борг за послуги водопостачання та водовідведення в сумі 5 597 грн. 77коп. та судові витрати у виді судового збору сплаченого при зверненні до суду у сумі 2684 грн. 00 коп. (а.с.3)

Ухвалою суду від 27 липня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження по справі з викликом (повідомленням) сторін.

04 вересня 2023 року представник відповідача адвокат Чобан Р.А. подав до суду відзив на позовну заяву, в якому останній просить відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі. Відзив обґрунтовує тим, що заборгованість в розмірі 5 597 грн. 77 грн. не відповідає фактичним наданим відповідачу послугам, а позовна заява не відповідає вимогам цивільно процесуального законодавства з огляду на наступне. Позивачем не надано доказів про вжиття заходів вирішення спору в позасудовому порядку, крім того відповідно до умов договору про надання населенню послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення № 101772 укладеного 01 квітня 2015 року між позивачем та відповідачем, за наявності встановленого у квартирі засобу обліку використання води (лічильника) нарахування плати за водопостачання та водовідведення має здійснюватися за показниками вказаного лічильника (п 3.3 Договору). Відповідно до п. 9.2 вказаного договору - договір вважається діючим якщо за місяць до закінчення строку його дії, однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду. Позивач не заявляв в письмовій формі про перегляд вказаного договору, тому відповідач вважає його діючим. Пунктом 3.4 договору, прямо забороняється водоканалу збільшувати показники водоспоживання за наявності засобів обліку, тобто основним і єдиним показником при розрахунку плати є показники квартирного лічильника. У квартирі відповідача встановлено засіб обліку який пройшов відповідну повірку строком до 05 листопада 2025 року. Враховуючи викладене відповідач, здійснює плату за показниками квартирного лічильника, вчасно, щомісяця передаючи показники, що підтверджується відповідними доказами. В період з 01 листопада 2021 року по 01 липень 2023 року позивачем, в порушення умов договору, посилаючись на показники загальнобудинкового розподільчого засобу обліку, постійно завищувались показники спожитої відповідачем води, в наслідок чого і виникла заборгованість. Питання щодо фактичного користування житлово- комунальними послугами входить до предмету доказування у справі і має істотне значення для її правильного вирішення. Між тим, позивач не надав жодних доказів надання послуги, а саме відсутні первинні документи на підтвердження зняття показників розподільного лічильника, що встановлений у будинку. Позивачем до позовної заяви долучено, як доказ довідку про заборгованість, копію договору від 01 квітня 2015 року, акт №2 про прийняття вузла комерційного обліку на абонентський облік та довідку про нарахування плати та розмір платежів, що на думку представника відповідача є недостатніми доказами надання послуг в тих об`ємах, які вказані у позовній заяві. Таким чином, позивач безпідставно та необґрунтовано, всупереч умовам договору завищив споживання послуг, нарахував плату за послуги які відповідачем не отримано. Крім того співвласники будинку АДРЕСА_2 згоди на встановлення загальнобудинкового лічильника не надавали. (а.с.17-47)

14 вересня 2023 року представником позивача надано відповідь на відзив і якому останній повністю заперечує доводи представника відповідача посилаючись на наступне. Відповідно до ч. 1, 3 ст. 5 ЦК України, акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності. Послуги надаються споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до ст.ст. 13, 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (в редакції від 01 травня 2021 року). Типові договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690 (нова редакція від 04 лютого 2022 року) Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування та/або веб-сайті виконавця послуги, співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем. Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунку за надані послуги, факт отримання послуг. Відповідно до п.3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим законом. Відповідно до викладеного, опублікування тексту, на офіційному веб-сайті позивача виконано 10 лютого 2022 року з цього часу діють умови індивідуального договору приєднання, а договір про надання послуг укладений 01 квітня 2015 року втратив чинність. Крім того, ч.4 ст.6 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" визначено, що оператор зовнішніх інженерних мереж, виконавець, комунальної послуги, інша особа, що здійснює розподіл обсягів комунальних послуг, зобов`язані приймати вузли обліку, встановлені відповідно до вимог Закону, на абонентський облік протягом 14 календарних днів, про що складається відповідний акт. Відповідно до п.5 Розділу ІІ Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12 жовтня 2018 року № 270, огляд опломбування вузла комерційного обліку проводить представник оператора зовнішніх інженерних мереж у присутності власників (співвласників) будівлі або їхнього представника, а також виконавцем для споживачів у відповідній будівлі. Огляд та опломбування вузла комерційного обліку можуть проводити за відсутності власника (співвласника) будівлі або його (їх) представника, якщо вони були належним чином повідомлені про дату і час огляду й опломбування та якщо оператор і виконавець мають можливість безперешкодного доступу до вузла комерційного обліку. Пунктом 10 Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік визначено, що з дати складання акта про прийняття вузла комерційного обліку на абонентський облік такий вузол є прийнятим оператором зовнішніх інженерних мереж і виконавцем відповідної комунальної послуги на абонентський облік, а показання його засобів вимірювальної техніки є обов`язковими для визначення обсягів спожитої комунальної послуги та розрахунків за неї. Таким чином, ОКВП "Дніпро-Кіровоград", як оператор зовнішніх мереж, встановив та взяв на абонентський облік комерційний засіб обліку за адресою : вул. Приморська, буд.8 згідно чинного законодавства. Частиною 1 ст.9 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" визначено, що комерційний облік здійснюється вузлом (вузлами) комерційного обліку відповідної комунальної послуги, що забезпечує (забезпечують) загальний облік її споживання, згідно з показаннями його (їх) засобів вимірювальної техніки. Відповідно до п.2 ч.3 ст.10 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" у разі якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку. Якщо виникає різниця між показаннями вузла комерційного обліку та обсягом гарячої, питної води, визначеним як сума показань вузлів розподільного обліку, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затверджена наказом Міністерства регіонального розподілу, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315. Розподіл послуги визначається відповідно до Х розділу вказаної Методики. Таким чином, визначення обсягу спожитих послуг згідно показників засобу вимірювання техніки вузла (вузлів) комерційного обліку та розподіл їх за вузлами розподільного обліку відповідає вимогам чинного законодавства та умовам індивідуального договору. (а.с.50-52)

Ухвалою суду від 11 грудня 2023 року задоволено заяву представника відповідача адвоката Чобана Руслана Андрійовича, витребувано від відповідача додаткові докази по справі.

19 грудня 2023 року представником позивача надано відповідні докази на виконання ухвали суду від 11 грудня 2023 року. (а.с. 79-83)

01 лютого 2024 року представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив в якому останній не погоджується з доводами представника позивача з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. (а.с. 86-94) Крім того подано заяву про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмету спору - Об`єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку "Приморська 6 і 8". (а.с. 95-99)

Представник позивача в судове засідання не з`явився, надав до суду письмову заяву про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить задовольнити. (а.с.105-106)

Відповідач в судові засідання не з`явилась, представник відповідача подав до суду письмове клопотання про розгляд справи без його участі та участі відповідача. Клопотання про залучення до участі у справи третьої особи просить залишити без розгляду. У задоволенні позовних вимог позивача, просить відмовити у повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. (а.с. 107)

У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, що відповідає положенням ч.2 ст.247 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи відповідно до ст. 229 ЦПК України, судом встановлені наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є споживачем послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення за адресою: АДРЕСА_1 , на її ім`я відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .

01 квітня 2015 року між ОКВП "Дніпро-Кіровоград" та відповідачем укладено договір про надання населенню послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення, що підтверджується копією відповідного договору. (а.с.6-7)

Відповідно до розрахунку наданого ОКВП "Дніпро-Кіровоград" по особовому рахунку № НОМЕР_1 , відповідачу за адресою: АДРЕСА_1 , нараховано плату за спожиті послуги водопостачання та водовідведення станом на 01 липня 2023 року за період з 01 листопада 2021 року по 01 липня 2023 року, в тому числі об"єм наданого водопостачання за комерційний засобом обліку, на загальну суму 5 597 грн. 77 коп.. (а.с. 4)

Відповідно до інформації з Єдиного державного демографічного реєстру, відповідач ОСОБА_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 . (а.с. 11)

Згідно копії акту про прийняття вузла комерційного обліку на абонентний облік від 25 жовтня 2021, за адресою: АДРЕСА_2 , встановлено та прийнято на абонентний облік комерційний прилад обліку. (а.с. 8)

За змістом ч.1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до 67 ЖК України плата за комунальні послуги (водопостачання, газ, теплова енергія та інші послуги) береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Згідно ст.ст. 319, 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до п.14 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 року № 690 (в редакції від 02 лютого 2022 року) надання послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Комунальні послуги надаються споживачам згідно з договорами, що укладаються відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до ст.ст. 13, 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Типові договори про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення".

Відповідно до п.14. розділу 2 вказаних Правил - з пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої статті 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором. Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем. Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунку за надані послуги, факт отримання послуг.

Відповідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.

Такий висновок викладений у постановах Верховного Суду України від 10 жовтня 2012 року у справі №6-110цс12, від 30 жовтня 2013 року у справі №6-59цс13.

Згідно ч.1, 3 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" - оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг. Оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за два місяці до встановлення вузлів комерційного обліку повідомляє власників (співвласників) будівлі про намір встановити такий вузол та вартість такого встановлення. Порядок такого інформування визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок інформування оператором зовнішніх інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку затверджений постановою КМ України від 06.06.2018 року № 444.

Відповідно до п. 4, 5 вказаного Порядку визначено, що повідомлення доводиться до відома власників (співвласників) будівлі шляхом розміщення: на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування; у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі.

Оператор забезпечує доведення до відома власників (співвласників) будівлі інформації про намір встановити вузол комерційного обліку шляхом повідомлення на паперовому носії кожного власника (співвласника) будівлі протягом тридцяти днів з дня розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі. Днем отримання повідомлення власниками (співвласниками) будівлі є дата розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування.

Відповідач ОКВП "Дніпро-Кіровоград", як оператор зовнішніх мереж, повідомив власників (співвласників) будівлі за адресою: АДРЕСА_2 , про намір встановлення вузла комерційного обліку на офіційному сайті підприємства 10 лютого 2020 року, тобто у порядку та в строки встановлені Порядком затвердженим постановою КМ України від 06.06.2018 року № 444. Вставлення та взяття на абонентський облік комерційного засобу обліку за вказаною вище адресою також проведено відповідно до вимог абз.3 ч.3 ст.3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" комерційний облік здійснюється вузлом (вузлами) комерційного обліку відповідної комунальної послуги, що забезпечує (забезпечують) загальний облік її споживання, згідно з показаннями його (їх) засобів вимірювальної техніки. Пунктом 2 ч.3 ст.10 вказаного Закону визначено, що у разі якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку. Якщо виникає різниця між показаннями вузла комерційного обліку та обсягом гарячої, питної води, визначеним як сума показань вузлів розподільного обліку, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затверджена наказом Міністерства регіонального розподілу, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315.

До житлово-комунальних послуг належать, зокрема, послуги з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення (п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» на споживача покладено обов`язок, серед іншого, оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

При цьому, ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

Згідно із ч. 1ст.509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо ) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

У відповідності до ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

При здійсненні нарахувань за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення застосовується Закон України «Про комерційний облік теплової енергії», Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджені постановою КМУ №630 від 21.07.2005 та Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» вузол комерційного обліку - вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під`їзді), обладнаній окремим інженерним вводом; вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів; розподільний облік комунальних послуг (далі - розподільний облік) - визначення за допомогою вузла розподільного обліку (приладу - розподілювача теплової енергії) та/або за встановленими правилами (методиками) у передбачених цим Законом випадках кількісних показників отриманої споживачем комунальної послуги, на підставі яких здійснюється розподіл показань вузла комерційного обліку між споживачами в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.

Згідно з п.2 ч.3 ст.10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» у разі якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені вузлами розподільного облік гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку. Якщо виникає різниця між показаннями вузла комерційного обліку та обсягом гарячої, питної води, визначеним як сума показань вузлів розподільного обліку, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідачем ОКВП "Дніпро-Кіровоград", проведено нарахування плати за надані послуги водопостачання та водовідведення відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315.

На заперечення відповідача суд зазначає, що між сторонами діє публічний договір, який за своєю сутністю є сукупністю цивільно-правових норм, що регулюють договірні правовідносини, які виникають у сфері підприємницької діяльності, передбачений нормою, що містить основні положення про публічний договір,ст. 633ЦК України. Також, діють спеціальні норми, які регулюють конкретні види публічних договорів. Спеціальні закони та підзаконні акти, прийняті для розвитку норм щодо публічного договору, здійснюють детальне регулювання положень договорів.

Законом України«Про внесеннязмін додеяких законівУкраїни щодоврегулювання окремихпитань усфері наданняжитлово-комунальнихпослуг» від03грудня 2020року № 1060-IX внесені зміни доЗакону України"Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», якимвизначена процедурата порядок договірних відносин.У відповідності до даних норм діяв позивач. Договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в діюЗакону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами,до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Нові договори про надання комунальних послуг, у тому числі із співвласниками багатоквартирних будинків, які не прийняли рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, мають бути укладені виконавцями відповідних комунальних послуг протягом двох місяців з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження типових публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг.

Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчиненнябудь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуги.

Альтернативний порядоксплати/отримання послуги відповідачем, який є співвласником багатоквартирного будинку, не запропоновано Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», якийнабув чинності і підлягає виконанню.

Таким чином, заперечення відповідача фактично зводяться до нерозуміння природи зобов`язання, що не звільняє споживача послуг від його виконання.

З огляду на викладене, в судовому засіданні з достовірністю встановлено, що вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.12,13,76-82,141,265-268 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Обласного комунального виробничого підприємства "Дніпро-Кіровоград" до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за водопостачання та водовідведення - задовольнити.

Стягнути зі ОСОБА_1 на користь Обласного комунального виробничого підприємства "Дніпро-Кіровоград" на розрахунковий рахунок IBAN НОМЕР_2 МФО 305299, одержувач Обласне комунальне виробниче підприємство "Дніпро-Кіровоград", код ЄДРПОУ 03346822, заборгованість за послуги водопостачання та водовідведення спожиті за адресою: АДРЕСА_1 , за період з 01 листопада 2021 року по 01 липня 2023 року в сумі 5 597 (п`ять тисяч п`ятсот дев`яносто сім) грн. 77 коп.

Стягнути зі ОСОБА_1 на користь Обласного комунального виробничого підприємства "Дніпро-Кіровоград" на розрахунковий рахунок IBAN НОМЕР_3 АТ КБ "ПриватБанк", МФО 305299, одержувач Обласне комунальне виробниче підприємство "Дніпро-Кіровоград", код ЄДРПОУ 3346822, судові витрати у виді судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Відомості про сторони:

Позивач: Обласне комунальне виробниче підприємство "Дніпро-Кіровоград", код ЄДРПОУ 03346822, адреса: 25009, м. Кропивницький, вул. Соборна, 19а.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 , паспорт серії НОМЕР_5 , виданий 15 грудня 1998 року, місце реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку передбаченому ст. 355 ЦПК України безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Світловодського міськрайонного суду

Кіровоградської області Ю.І. Макарова

Джерело: ЄДРСР 118148484
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку