open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 466/10552/22 Головуючий у 1 інстанції: Баєва О.І.

Провадження № 22-ц/811/3647/23 Доповідач в 2-й інстанції: Ванівський О. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2024 року Львівський апеляційний суд в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючогосудді: Ванівського О.М.,

суддівЦяцяка Р.П., Шеремети Н.О.

секретаря: Назар Х.Б.

з участю: представника апелянта - адвоката Савки Т.В., представника відповідача ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові цивільну справуза апеляційною скаргою представника ОСОБА_2 адвоката Савки Тараса Володимировича на рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 05 грудня 2023 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» про захист прав споживача шляхом скасування рішення щодо задоволення Акту про порушення №001955 від 21.09.2022 року,-

в с т а н о в и в:

В грудні 2022 року ОСОБА_2 звернулася до Шевченківського районного суду м.Львова із позовною заявою до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» про захист прав споживача шляхом скасування рішення щодо задоволення Акту про порушення №001955 від 21.09.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач покликалась на те, що вона є власником будинку за адресою: АДРЕСА_1 . За цією адресою вона отримує послуги з доставки природного газу.

21 вересня 2022 року працівниками АТ «Львівгаз» проведено перевірку ЗВТ та складено Акт про порушення №LV001955, яким встановлено несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, пломба лічильника не відповідає заводській пломбі заводу виробника по кольору.

Лічильник скеровано на експертизу.

29 вересня 2022 року складено Акт №801 експертизи ЗВТ та/або пломби, відповідно до якого експертизою встановлено втручання в роботу ЗВТ.

21 жовтня 2022 року за результатами засідання комісії АТ «Львівгаз» прийнято рішення про задоволення Акту про порушення №LV001955 від 21.09.2022 року та складено Акт-розрахунок не облікованого об`єму та обсягу природного газу, відповідно до якого позивачу донараховано 1448,29 куб м природного газу на суму 110552,53 грн.

Позивач покликалась на те, що відповідачем порушено порядок складення Акту про порушення, не доведено її втручання в роботу ЗВТ, а також на те, що у відповідача відсутній акт про пломбування або інший документ, що підтверджує факт пломбування і передачу на збереження ЗВТ, у зв`язку із чим звернулася до суду.

Оскаржуваним рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 05 грудня 2023 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» про захист прав споживача шляхом скасування рішення щодо задоволення Акту про порушення №001955 від 21.09.2022 року відмовлено.

Рішення в апеляційному порядку оскаржив представник ОСОБА_2 адвокат Савка Тарас Володимирович.

Вважає, що при ухваленні рішення не були з`ясовані усі обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права, а тому воно є незаконним та необґрунтованим.

Покликається на те, що судом першої інстанції не було надано належної оцінки доводам представника позивача, які до того ж обгрунтовані практикою Верховного Суду про те, що несанкціонованим втручанням є не лише доведення факту несанкціонованого втручання в роботу комерційного вузла обліку газу шляхом підробки чи пошкодження пломб, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу, внаслідок чого суд дійшов незаконного висновку про те, що підроблення відбитків тавр на пломбі та пошкодження захисного покриття під кришкою лічильного механізму є самостійними видами порушення та не потребують підтвердження факту втручання в роботу вузла обліку чи доказування факту здійснення неправильного обліку або відсутності обліку спожитого газу лічильника, суд першої інстанції належним чином не дослідив фото та відео фіксацію процедури проведення експертизи лічильника, з якої вбачається те, що для того щоб відкрити кришку лічильного механізму (скло) лічильника і здійснювати вплив на його лічильних механізм необхідно зірвати дві пломби - заводську пломбу, а також пломбу встановлену працівниками АТ «Львівгаз», однак пломби встановлені Відповідачем не зірвані і не пошкоджені, що свідчить про неможливість втручання Позивача в середину лічильника, більше того в самому ж акті експертизи складеному працівниками АТ «Львівгаз» зазначено про відсутність сторонніх предметів в середині лічильника.

Також звертає увагу на те, що суд першої інстанції належним чином не дослідив Акт № 801 експертизи 3ВТ та /або пломби від 29 вересня 2022 року, та не звернув уваги на те, що в ньому відсутні будь-які висновки про те, що описані в ньому порушення призвели до некоректного обліку обсягів спожитого природного газу, більше того судом першої інстанції безпідставно не було взято до уваги доводів Позивача про недопустимість вказаного Акту експертизи, з огляду на невідповідність складу комісії, яка проводила експертизу п.3, 8 глави 10 розділу Х Кодексу ГРС.

Звертає увагу на те, що ОСОБА_2 є добросовісним споживачем, не має заборгованості за надані послуги, та ніколи не втручалася в роботу ЗВТ, що підтверджується, зокрема, і вище вказаним актом експертизи, з якого вбачається цілісність пломб, та заводського та повірочного тавра.

Просить рішення суду скасувати та постановити нове судове рішення, яким позов задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка є частиною національного законодавства, кожна людина при визначенні її громадянських прав і обов`язків має право на справедливий судовий розгляд.

В силу положень ч. 1 ст. 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.

Згідно п. п. 1-5 ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції не відповідає зазначеним вимогам.

Відповідно до ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; 4) яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин.

Відмовляючи в задоволенні позову про захист прав споживача, суд першої інстанції виходив з того, що Акт про порушення №LV001955 від 21.09.2022 року, та, відповідно рішення комісії АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» з розгляду Актів про порушення від 21.10.2022 року, яке оформлене протоколом №47/10-Н від 21.10.2022 року складений у відповідності до законодавства.

Колегія суддівне погоджуєтьсяз висновкомсуду першоїінстанції враховуючинаступне.

Матеріалами справи та судом встановлено, що ОСОБА_2 є споживачем послуг з розподілу природного газу, які АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» надає за адресою: АДРЕСА_1 , на її ім`я відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .

21 вересня 2022 року працівниками АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» за адресою Львівська обл, Золочівський район, с.Підгородне, вул.Л.Українки, 8 складено Акт про порушення №LV001955, яким зафіксовано несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, а саме вказано, що пломба на газовому лічильнику не відповідає заводській пломбі заводу виробника по кольору. З вказаним актом ознайомилася ОСОБА_2 .

Також, 21.09.2022 року було складено Протокол щодо направлення ЗВТ та /або пломби на експертизу №0007513, відповідно до якого лічильник газу типу RPTM2-16566, зав.№024373, рік випуску 1995 з показами 78194,216 куб.м, дата проведення повірки 2014 рік, який встановлено за адресою: АДРЕСА_1 направлено на експертизу в Сервісний центр ПАТ «Львівгаз». Вказаний лічильник демонтувався та замість нього встановлено інший.

Відповідно до Акту №801 експертизи ЗВТ та/або пломби від 29.09.2022 року комісією АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» проведено експертизу ЗВТ тип Метрікс G-6 зав.№024373, 1995 року, виг.пок. 78194,21 куб.м, який знято відповідно до протоколу №0007513 від 21.09.2022 року. Експертизою встановлено: відповідність місць фактичного розташування пломб місцям, зазначеним в протоколі, цілісність та місцезнаходження пломб, а також ознаки порушень, зазначених у протоколі, цілісність заводського та повірочного тавра на ЗВТ: відбитки тавр на пломбі не відповідають заводу-виробнику (підроблена), цілісність лічильного механізму та корпусу: пошкоджене захисне покриття під кришкою лічильного механізму. Виявлено збиті грані гвинта кріплення рамки (корпусу) лічильного механізму. Виявлено подряпини на захисному вкладиші лічильного механізму. Дані пошкодження свідчать про втручання в роботу лічильника, а саме облікового механізму з метою впливу на показники облікового механізму. Також встановлено відсутність сторонніх предметів всередині ЗВТ, відповідність маркування ЗВТ нормативно-технічній документації, відповідність ЗВТ, програмного забезпечення та контрольної суми паспорту на ЗВТ та/або опису типу на цей тип ЗВТ. Висновок комісії: виявлено втручання в роботу ЗВТ.

21 жовтня 2022 року відбулося засідання комісії АТ «Львівгаз» з розгляду Актів про порушення відповідно до вимог Кодексу газорозподільчих систем. За результатами даного засідання прийнято рішення щодо задоволення Акту про порушення № LV 001955 від 21.09.2022 року, та складено акт-розрахунок не облікованого об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 26 жовтня 2022 року, відповідно до якого ОСОБА_3 на підставі вище вказаного акту про порушення донараховано природного газу в обсязі 1448, 29 куб.м. на суму 110 552, 53 грн.

Правовідносини щодо функціонування ринку природного газу в Україні урегульовано положеннями Закону України «Про ринок природного газу», Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», Кодексом газорозподільних систем, Постановами Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 року №203, від 16 травня 2002 року № 620, в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2016 року № 46.

Пунктом 3 розділу 1 Глави І Кодексу газорозподільних систем (далі Кодекс), який затверджений постановою Національної комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 № 2494, визначено, що дія цього Кодексу поширюється на операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників. Крім того, цим Кодексом регулюються взаємовідносини між оператором газорозподільної системи та несанкціонованими споживачами, які втручаються в роботу газорозподільної системи, у тому числі шляхом самовільного під`єднання несанкціонованого газопроводу.

Відповідно до пункту 1 глави 9 розділу X Кодексу ГРС суміжні суб`єкти ринку природного газу, зокрема оператор газорозподільної системи та споживач, під час введення в експлуатацію або протягом експлуатації комерційного вузла обліку природного газу та його складових, у тому числі в разі позаштатної ситуації чи виникнення спірних питань щодо результатів вимірювань об`єму природного газу, мають право здійснювати з дотриманням вимог цього Кодексу перевірку комерційного вузла обліку природного газу та його складових щодо: 1) відповідності умовам експлуатації та узгодженій проєктній документації чи умовам договору; 2) працездатності та/або придатності ЗВТ до застосування на підставі результатів перевірки їх метрологічних характеристик, зокрема загальної похибки вимірювання; 3) відсутності ознак пошкодження ЗВТ та/або пошкодження пломб; 4) відсутності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ та/або несанкціонованого газопроводу; 5) перевірки стану підвідного газопроводу, зокрема способу прокладання та відсутності можливості відбору газу поза вузлом обліку, в тому числі шляхом обстеження газопроводів приладовим методом на предмет відсутності підключень до підземних та надземних підвідних, розподільчих та транзитних газових мереж поза комерційним вузлом обліку природного газу, візуального обстеження способів монтажу і обв`язки газового та газорегулюючого обладнання; 6) відсутності несанкціонованого підключення газових приладів, внаслідок чого може перевищуватися діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу). Оператор газорозподільної системи повинен здійснювати контрольний огляд вузла обліку у строки, визначені цим Кодексом.

За приписами п.7 гл.9 розд. Х Кодексу ГРС у разі виявлення під час перевірки комерційного ВОГ чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак нижченаведених порушень, представник Оператора ГРМ на місці перевірки складає, у порядку визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема про: 1) пошкодження пломб; 2) ???пошкодження 3ВТ (лічильника газу); 3) ???наявність зміни параметрів параметризації обчислювача чи коректора об?єму газу; ???4) непрацездатність комерційного ВОГ чи його складових та/або його (їх) невідповідність умовам експлуатації чи узгодженій проектній документації або умовам договору; 5) ???наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ; 6) ???наявність несанкціонованого газопроводу; 7) ???несанкціоноване підключення газових приладів, внаслідок чого перевищується діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу).

Пунктом 3.1.3 Положення № 619 встановлено, що лічильники газу під час експлуатації підлягають експертизі у разі виявлення представником газопостачальної (газотранспортної) організації: невідповідності показів лічильника об`ємам газу, використаних газовими приладами та пристроями споживача; ознак порушень конструкції лічильника газу, у тому числі справності лічильного механізму, або порушень у роботі лічильника; ознак зняття мастичних пломб або порушення повірочного тавра; зриву або пошкодження пломб газопостачальної (газотранспортної) організації на лічильнику газу або на патрубках лічильника; пристроїв, які застосовані для навмисного заниження показів лічильника газу.

За змістом пункту 3.2.2 Положення № 619 у разі виявлення представником газопостачальної (газотранспортної) організації ознак порушень, зазначених у підпункті 3.1.3 цього Положення, складається акт про виявлені порушення. Акт про виявлені порушення складається у двох примірниках та підписується представником газопостачальної (газотранспортної) організації та споживачем, що є підставою для проведення експертизи лічильника газу та відшкодування збитків.

Демонтаж лічильника газу проводиться у присутності споживача представником газопостачальної (газотранспортної) організації, якому в установленому порядку надано право виконувати монтажні роботи (абзац перший пункту 3.2.4 Положення № 619).

Пунктом 2.1 Положення № 619 визначено, що експертиза лічильника газу - комплекс дій, які проводяться з метою установлення придатності лічильника газу до застосування у разі сумніву в цьому споживача або постачальника газу.

Згідно з пунктом 3.3.1 Положення № 619 експертизу лічильника газу проводить комісія, яка призначається наказом по газопостачальній (газотранспортній) організації. До складу комісії повинні входити представники газопостачальної (газотранспортної) організації та територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері метрології.

Споживач має право бути присутнім під час проведення експертизи лічильника газу. При неможливості бути присутнім під час проведення експертизи споживач має право дати письмову згоду на проведення експертизи без його присутності або у присутності уповноваженої ним іншої особи. У разі відсутності споживача або вповноваженої ним особи при проведенні експертизи (у визначених в акті про демонтаж лічильника газу місці, даті та часі) така експертиза проводиться без присутності споживача або вповноваженої ним особи (пункт 3.3.2 Положення № 619).

Згідно з підпунктами 3.3.3.1-3.3.3.2 Положення № 619 експертиза лічильника здійснюється у такій послідовності. Комісія проводить зовнішній огляд лічильника газу на предмет відповідності фактичного стану лічильника ознакам, зазначеним в акті про демонтаж лічильника газу. Результати огляду заносять до акту експертизи лічильника газу. Форму акта експертизи лічильника газу наведено в додатку 3. Акт експертизи складається у трьох примірниках - по одному примірнику для споживача, газопостачальної (газотранспортної) організації та територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері метрології. Після зовнішнього огляду комісією перевіряються: відповідність місць фактичного розташування пломб місцям, зазначеним в акті про демонтаж лічильника газу; цілісність та місцезнаходження пломб, а також ознак порушень, зазначених в акті про зняття лічильника газу; цілісність заводського та повірочого тавра на лічильнику газу; цілісність відлікового механізму та корпусу лічильника газу; цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка лічильника газу; наявність сторонніх предметів у середині лічильника газу; відповідність маркування лічильника газу нормативно-технічній документації.

Відповідно до підпункту 3.3.3 Положення № 619 після виконання робіт, зазначених у підпунктах 3.3.3.1 та 3.3.3.2 цього Положення, проводиться його позачергова повірка згідно з ДСТУ 2708-99 "Метрологія. Повірка засобів вимірювальної техніки. Організація та порядок проведення".

Види порушень, внаслідок яких здійснюється перерахунок (донарахування) об`ємів природного газу або зміна їх режиму нарахування, визначені главою 2 розділу ХІ Кодексу ГРС. Зокрема, підпунктом 3 пункту 1 цієї глави встановлено, що до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з газорозподільних систем (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного вузла обліку природного газу, зокрема лічильника газу).

Пунктами 1, 11 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС передбачено, що у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником оператора газорозподільної системи складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 16 до цього Кодексу. За результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення. При задоволенні комісією акта про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.

Згідно з абзацом першим пункту 8 глави 3 розділу ХІ Кодексу ГРС, у разі виявлення оператором газорозподільної системи пошкодження лічильника газу, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу лічильником газу не обліковується або обліковується некоректно (не в повному обсязі), та за умови відсутності несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу визначення об`єму спожитого природного газу здійснюється виходячи з 70 відсотків граничних об`ємів споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв за період з дня останнього контрольного зняття показань лічильника (контрольного огляду вузла обліку або його перевірки) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення.

Положення пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу ГРС прямо вказує на те, що несанкціонованим є втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу за наявності факту того, що витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), або інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу.

Несанкціонованим втручанням є не лише доведення факту пошкодження конструкції ЗВТ/лічильника, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).

Такі правові висновки викладено в постановах Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного господарського суду від 31 липня 2019 року у справі № 904/4030/18, від 05 листопада 2019 року у справі № 922/137/19, від 28 грудня 2019 року у справі № 911/721/19, від 12 березня 2020 року у справі № 920/1217/16, від 26 червня 2020 року у справі № 911/720/19, від 08 вересня 2020 року у справі № 922/4351/19, від 03 листопада 2020 року у справі № 908/554/19, в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного цивільного суду від 11 жовтня 2021 року у справі № 646/6354/19, на які посилаються суд першої інстанції.

З вищенаведеного вбачається, що обов`язковою умовою для донарахування споживачу обсягів не облікованих об`ємів газу є не лише доведення факту несанкціонованого втручання в роботу комерційного вузла обліку газу, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).

Кодексом газорозподільних систем встановлено, що для кваліфікації виявленого порушення, саме як "несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу" необхідна наявність цілого складу факторів.

Для здійснення нарахування необлікованого об`єму природного газу, зокрема слід встановити несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ.

При цьому, згідно з підпунктом 37 пункту 4 глави 1 Кодексу ГРМ для виявлення несанкціонованого втручання необхідно довести три складові цього правопорушення, а саме: 1) дію, тобто несанкціоноване втручання в роботу або конструкцію чи складові комерційного вузла обліку; 2) спосіб втручання, тобто вчинене шляхом підробки, пошкодження чи пошкодження на них пломб, впливу дії спрямованого постійного магнітного поля або зміни конфігурації даних обчислювача/коректора об`єму газу (первинного програмування чи протоколу параметризації); 3) наслідки, тобто витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), та інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу). Тільки наявність всіх трьох складових правопорушення дає змогу стверджувати, що споживачем було вчинено несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ.

Аналогічна позиція знайшла своє відображення у постановах Верховного Суду від 24жовтня 2018року (справаN914/2384/17)від 14квітня 2021року (справаN509/4515/18).

За відсутності хоча б однієї із названих умов - цивільно-правова відповідальність не настає (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 18 березня 2015 року у справі N 3-18гс15, Постанови Верховного Суду від 10 липня 2018 року у справі N 909/869/16, постанові від 24 жовтня 2018 року у справі N 914/2384/17, в яких суд наголосив, що несанкціонованим втручанням є не лише доведення факту пошкодження конструкції ЗВТ/лічильника, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).

Отже, для покладення на споживача відповідальності у виді нарахування вартості необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу вимагається встановлення факту, а не можливості, несанкціонованого відбору природного газу з газорозподільних систем ( крадіжка газу), про що може свідчити встановлений факт несанкціонованого втручання споживача у роботу засобу вимірювальної техніки (лічильника).

Як вбачається з матеріалів справи, в Акті про порушення № LV 001955, в графі встановлено порушення Кодексу газорозподільних систем, вказано про «пломба на газовому лічильнику не відповідає заводській пломбі заводу виробника по кольору», проте такий вид порушення у п.7 гл.9 розд. Х Кодексу ГРС для складання акту про порушення, не передбачений. Крім того, як підстава для проведення експертизи: пошкодження пломб (крім факту їх відсутності чи розірвання пломбувального матеріалу, на якому встановлено пломбу) та/або несанкціонованого втручання в роботу 3ВТ, а Акті не зазначено.

Згідно з п. 4 Розділу І глави І Кодексу ГРС пошкодження пломб - відсутність чи пошкодження цілісності пломб, пломбувального матеріалу, на якому встановлено пломби (дріт, кордова нитка тощо), гвинтів, на яких закріплено пломбувальний матеріал, у тому числі відсутність чи пошкодження на 3ВТ (лічильнику газу) пломб з відбитками тавр про їх повірку або індикаторів дії впливу постійного магнітного поля (далі - магнітні індикатори), або підтверджений факт підробки пломби за умови наявності акта про пломбування (іншого документа, що підтверджує факт пломбування і передачу на збереження ЗВТ/лічильника газу та установлених пломб і магнітних індикаторів).

Разом з тим слід зазначити про те, що у Відповідача відсутній акт про пломбування або іншого документа, що підтверджує факт пломбування і передачу на збереження 3ВТ/лічильника газу та установлених пломб і магнітних індикаторів. Відтак, у комісії з розгляду Актів про порушення були відсутні підстави для прийняття оскаржуваного рішення.

3 Акту № 801 експертизи 3ВТ та /або пломби від 29 вересня 2022 року не вбачається, що той факт, що відбитки тавр на пломбі не відповідають заводу-виробнику (підроблена); цілісність лічильного механізму та корпусу: пошкоджене захисне покриття під кришкою лічильного механізму; виявлено збиті грані гвинта кріплення рамки (корпусу) лічильного механізму; виявлено подряпини на захисному вкладиші лічильного механізму, могло призвести чи призвело до некоректного обліку обсягів спожитого природного газу, крім того, в Акті № 801, чітко вказано, що «відповідність та цілісність всіх пломб та таврів».

Також, як вбачається з Акту № 801 експертизи 3ВТ та /або пломби від 29 вересня 2022 року представники АТ «Львівгаз» стверджують про підробку пломби на газовому лічильнику з боку ОСОБА_2 , оскільки цілісність заводського та повірочного тавра на ЗВТ - відбитки тавр на пломбі не відповідають заводу-виробнику (підроблена). Однак, згідно з п. 4 Розділу І глави І Кодексу ГРС пошкодження пломб - відсутність чи пошкодження цілісності пломб, пломбувального матеріалу, на якому встановлено пломой (дріт, кордова нитка тощо), гвинтів, на яких закріплено пломбувальний матеріал, у тому числі відсутність чи пошкодження на 3ВТ (лічильнику газу) пломб з відбитками тавр про їх повірку або індикаторів дії впливу постійного магнітного поля (далі - магнітні індикатори), або підтверджений факт підробки пломби за умови наявності акта про пломбування (іншого

Визначення оператором ГРМ об?єму необлікованого природного газу споживачу можливе за умови доведення, що втручання в роботу лічильника газу чи пошкодження на ньому пломби має наслідком те, що облік споживання природного газу не проводиться, або проводиться з порушенням, а відтак оскільки Відповідачем не доведено факту втручання в роботу 3ВТ саме ОСОБА_2 , а також, що внаслідок такого втручання викривлено облік природного газу, оскаржуване рішення комісії про задоволення акту про порушення, та донарахування ОСОБА_2 додаткового обсягу газу, який остання не споживала.

Крім того, відповідно до п.3, 8 глави 10 розділу Х Кодексу ГРС експертизу ЗВТ та/або пломби проводить комісія, до складу якої має входити не менше трьох представників Оператора ГРМ зі складу інженерно-технічного персоналу та юристів. Результати огляду фіксуються в акті експертизи. Акт експертизи підписується всіма членами комісії, а також споживачем (суміжним суб?єктом ринку природного газу) або його уповноваженою особою.

3 Акту № 801 експертизи 3ВТ та /або пломби від 29 вересня 2022 року вбачається, що до складу комісії від оператора ГРМ входило чотири особи, жодна з яких не є юристом ні за фахом, ні за посадою, а отже склад такої комісії суперечить вимогам Кодексу ГРМ.

Отже, позовні вимоги ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» про захист прав споживача є доведеними та обґрунтованими належними доказами у справі.

За таких обставин, враховуючи викладене, апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення Шевченківськогорайонногосудум.Львовавід05грудня2023року скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким позов ОСОБА_2 - задовольнити.

Керуючись ст.ст.367,368, п. 2 ч. 1 ст.374, ст.ст.6,381-384 ЦПК України, Львівський апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в:

апеляційну скаргу представника ОСОБА_2 адвоката Савки Тараса Володимировича задовольнити.

Рішення Шевченківськогорайонногосудум.Львовавід05грудня2023року скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким позов ОСОБА_2 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» з розгляду Актів про порушення від 21.10.2022 року, яке оформлене протоколом № 47/10-Н від 21.10.2022 року щодо задоволення Акту про порушення № LV 001955 від 21.09.2022 року складеного відносно ОСОБА_2 ;

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскарженою у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повної постанови.

Повний текст постанови складено 15.02.2024 року.

Головуючий: Ванівський О.М.

Судді: Цяцяк Р.П.

Шеремета Н.О.

Джерело: ЄДРСР 117940306
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку