open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 458/285/24

3/458/191/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.03.2024 м. Турка

Суддя Турківського районного суду Львівської області Ференц Р.І., розглянувши матеріали, які надійшли від т.в.о. командира 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 старшого лейтенанта ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , громадянин України, уродженець с.Жуків Тлумацькийрайон Івано-Франківської області, проживає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , бойовий медик 4 взводу 2 роти 2 батальйону охорони, молодший сержант військової служби за призовом під час мобілізації (на особливий період) військової частини НОМЕР_1 , розлучений, до адміністративної відповідальності протягом року притягувався останній раз 20.11.2023 згідно постанови Турківського районного суду Львівської області у справі №458/1110/23, за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.03.2024року у провадження судді Турківського районного суду Львівської області ФеренцР.І. передана справа №458/285/24 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП.

Згідно вимог ст.278 КУпАП справа про військове адміністративне правопорушення підвідомча Турківському районному суду Львівської області. Відповідно до ст.221 КУпАП судді районних судів розглядають справи про військові адміністративні правопорушення, передбачені ст.172-10 172-20 КУпАП.

З протоколу про адміністративне правопорушення серії в/чТ0910№179 від 14.03.2024 року, складеного т.в.о. командира 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 старшого лейтенанта ОСОБА_1 вбачається, що 13.03.2024 року близько 16:05год молодший сержант ОСОБА_2 виконував обов`язки військової служби на об`єкті охорони № 24 територіальної зони оборони №3 (Львівська область, село Явора) з ознаками алкогольного сп`яніння, а саме: різкий запах алкоголю з ротової порожнини, нерівна хода, погано вимовляв слова, заплутана розмова, почервоніння обличчя, агресивна поведінка, та був виявлений капітаном ОСОБА_3 на території розташування підрозділу об`єкту охорони № НОМЕР_3 , про що була зроблена доповідь т.в.о. командира 2 роти старшому лейтенанту ОСОБА_1 .. Молодшому сержанту ОСОБА_2 було запропоновано пройти медичний огляд з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції за допомогою спеціального засобу, дозволеного до застосування МОЗ та Держспоживстандарту або y КНП СМР«Старосамбірська районна лікарня», від чого він категорично відмовився у присутності свідків: капітана ОСОБА_3 , молодшого сержанта ОСОБА_4 , про що о 16год 34хв 13.03.2024року було складено акт фіксації відмови від добровільного проходження медичного огляду. У своєму письмовому пояснені молодший сержант ОСОБА_2 підтвердив що вживав алкогольні напої, свою вину визнав, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.3 ст.172-20 КУпАП.

Відповідно до вимог ч.2 ст.277КУпАП, справа про адміністративне правопорушення, в тому числі, передбачене ст.172-20 КУпАП розглядається судом протягом доби.

В судове засідання, призначене 18.03.2024 року ОСОБА_2 прибув, через канцелярію Турківського районного суду Львівської області подав клопотання, свою вину у вчиненому правопорушенні визнає, зазначає, що відносно нього складали адміністративний протокол, з яким його ознайомлено, жодних зауважень до складеного протоколу не має, адміністративний протокол ним підписано. При вирішенні судом питання застосування відносно нього адміністративного стягнення покладається на думку суду.

Дослідивши матеріали адміністративної справи стосовно особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, всебічно, повно і об`єктивно дослідивши всі обставини справи у їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що відсутні обставини, що виключають розгляд справи (ст.247 КУпАП), оскільки складений протокол про військове адміністративне правопорушення та інші матеріали свідчать про подію та склад адміністративного правопорушення, про осудність особи, яка вчинила протиправну дію, вчинення дій особою не в стані крайньої необхідності, на момент розгляду справи не закінчилися строки, передбачені ст.38 КУпАП.

Об`єктами правопорушення, передбаченого ст.172-20КУпАП є суспільні відносини у сфері військових правопорушень.

З наявних документів вбачається, що ОСОБА_2 є військовослужбовцем, молодшим сержантом, і перебуває на військовій службі в Збройних Силах України, а отже така особа є суб`єктом адміністративної відповідальності.

14.03.2024 року т.в.о. командира 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 старшого лейтенанта ОСОБА_1 , а також матеріалами справи встановлено, що 13.03.2024 року близько 16:05год молодший сержант ОСОБА_2 виконував обов`язки військової служби на об`єкті охорони № 24 територіальної зони оборони №3 (Львівська область, село Явора) з ознаками алкогольного сп`яніння, а саме: різкий запах алкоголю з ротової порожнини, нерівна хода, погано вимовляв слова, заплутана розмова, почервоніння обличчя, агресивна поведінка, та був виявлений капітаном ОСОБА_3 на території розташування підрозділу об`єкту охорони № НОМЕР_3 , про що була зроблена доповідь т.в.о. командира 2 роти старшому лейтенанту ОСОБА_1 .. Молодшому сержанту ОСОБА_2 було запропоновано пройти медичний огляд з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції за допомогою спеціального засобу, дозволеного до застосування МОЗ та Держспоживстандарту або y КНП СМР«Старосамбірська районна лікарня», від чого він категорично відмовився у присутності свідків: капітана ОСОБА_3 , молодшого сержанта ОСОБА_4 , про що о 16год 34хв 13.03.2024року було складено акт фіксації відмови від добровільного проходження медичного огляду. У своєму письмовому пояснені молодший сержант ОСОБА_2 підтвердив що вживав алкогольні напої, свою вину визнав, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.3 ст.172-20 КУпАП.

З приводу виявленого порушення було складено протокол про адміністративне правопорушення серії в/чТ0910№179 від 14.03.2024 року за відмову від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння в умовах особливого періоду, за що передбачена відповідальність за ч.3 ст.172-20 КУпАП. Складений з приводу виявленого адміністративного правопорушення протокол про адміністративне правопорушення порушник отримав, підписав, своє відношення ОСОБА_2 стосовно провини відобразив, зазначивши в поясненні про те, що свою вину визнає.

ОСОБА_2 за фактом виявленого порушення надав письмове пояснення, згідно якого свою вину визнає у складеному відносно нього протоколі, пояснив, випив 150 г горілки.

Відтак,вбачаючи вдіях ОСОБА_2 ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, уповноваженою особою складено протокол про адміністративне правопорушення, в якому зафіксовано виявлені факти.

Суд вважає, що виявлені факти відображають об`єкт суспільних відносин в сфері військової дисципліни, оскільки об`єктивна сторона такого правопорушення полягає у розпиванні алкогольних напоїв військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час виконання обов`язків військової служби, у відмові військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

Дії командирав частиніправомірності тапідставності складанняпротоколу провійськове адміністративне правопорушенняпорушник неоскаржував довищого командуванняв передбаченомузаконом порядку.Відсутність вматеріалах справинаданих ОСОБА_2 доказів оскарженнядій командиравійськової частинивказує напогодження ОСОБА_2 зі складеними відносно нього протоколом про правопорушення.

Згідно з ч.1 ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками.

Обов`язок щодо збирання доказів, в силу вимог ч.2 ст.251 КУпАП, покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст.255 КУпАП.

Провина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП доводиться в повному обсязі і підтверджується наступними доказами.

Молодший сержант ОСОБА_2 проходить військову службу у Збройних Силах України та займає посаду бойового медика, що підтверджується тимчасовим посвідченням військовозобов`язаного № НОМЕР_4 , виданим 10.03.2022року Івано-Франківським районним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки.

Згідно витягу з наказу №343 від 24.10.2022року вбачається, що ОСОБА_2 вибув на важливі об`єкти і комунікації державного значення національної транспортної системи України з метою здійснення їх охорони та оборони.

З наявних документів вбачається, що ОСОБА_2 є військовослужбовцем і перебуває на військовій службі в Збройних Силах України, а отже така особа є суб`єктом адміністративної відповідальності.

Будучи військовим, ОСОБА_2 відповідно до вимог Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України і перебуваючи на території військової частини був зобов`язаний свято та непорушно додержуватися Конституції України та законів України, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок, зразково виконувати свої службові обов`язки, не допускати негідних вчинків і стримувати від них інших військовослужбовців; неухильно виконувати вимоги військових статутів, накази командирів, додержуватися військового етикету, поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків, не вживати під час проходження військової служби (крім медичного призначення) наркотичні засоби, психотропні речовини чи їх аналоги, а також не вживати спиртні напої під час виконання обов`язків військової служби.

ОСОБА_2 було допущенопорушення вимогстатуту не зразкововиконував свої службові обов`язки, своєю поведінкою не вжив заходів до недопущення негідного вчинку, не дотримався військового етикету, не поводився з гідністю й честю, не вжив усіх заходів по недопущенню до вживання під час проходження військової служби (крім медичного призначення) спиртні напої під час виконання обов`язків військової служби, не вжив заходів до неухильного виконання вимог військових статутів, наказів командирів.

Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовослужбовці вважаються такими, що виконують обов`язки військової служби: 1)на території військової частини або в іншому місці роботи (занять) протягом робочого (навчального) часу, включаючи перерви, встановлені розпорядком (розкладом занять); 2)на шляху прямування на службу або зі служби, під час службових поїздок, повернення до місця служби; 3)поза військовою частиною, якщо перебування там відповідає обов`язкам військовослужбовця або його було направлено туди за наказом відповідного командира (начальника); 4)під час виконання державних обов`язків, у тому числі у випадках, якщо ці обов`язки не були пов`язані з військовою службою; 5)під час виконання обов`язку з урятування людського життя, охорони державної власності, підтримання військової дисципліни та охорони правопорядку.

Згідно вимог даного Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» ОСОБА_2 , будучи військовим, зобов`язаний був виконувати покладені на нього обов`язки військової служби протягом всього робочого дня на території військової частини або в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною, і під час виконання державних обов`язків.

Судом встановлено,що ОСОБА_2 проходить службу у військовій частині НОМЕР_1 і юридична адреса військової частини м.Червоноград. Виконання обов`язків військової служби здійснюється в зоні територіальної оброни №3 на об`єкті охорони № НОМЕР_3 Самбірського району Львівської області. У зв`язку з чим такий військовослужбовець підпадає під вимоги Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» як такий, що зобов`язаний виконувати покладені обов`язки військової служби протягом всього робочого дня як на території військової частини, а так само в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною.

Факт невиконання вимог діючого законодавства в частині розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв; появі військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння; виконання військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, який зобов`язаний виконувати покладені обов`язки військової служби протягом всього робочого дня як на території військової частини, а так само в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною, в умовах особливого періоду, підтверджено протоколом про адміністративне правопорушення в/чТ0910№179 від 14.03.2024 року, складеного т.в.о. командира 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 старшого лейтенанта ОСОБА_1 , згідно якого вбачається, що 13.03.2024 року близько 16:05год молодший сержант ОСОБА_2 виконував обов`язки військової служби на об`єкті охорони № 24 територіальної зони оборони №3 (Львівська область, село Явора) з ознаками алкогольного сп`яніння, а саме: різкий запах алкоголю з ротової порожнини, нерівна хода, погано вимовляв слова, заплутана розмова, почервоніння обличчя, агресивна поведінка, та був виявлений капітаном ОСОБА_3 на території розташування підрозділу об`єкту охорони № НОМЕР_3 , про що була зроблена доповідь т.в.о. командира 2 роти старшому лейтенанту ОСОБА_1 .. Молодшому сержанту ОСОБА_2 було запропоновано пройти медичний огляд з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції за допомогою спеціального засобу, дозволеного до застосування МОЗ та Держспоживстандарту або y КНП СМР«Старосамбірська районна лікарня», від чого він категорично відмовився у присутності свідків: капітана ОСОБА_3 , молодшого сержанта ОСОБА_4 , про що о 16год 34хв 13.03.2024року було складено акт фіксації відмови від добровільного проходження медичного огляду. У своєму письмовому пояснені молодший сержант ОСОБА_2 підтвердив що вживав алкогольні напої, свою вину визнав, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.3 ст.172-20 КУпАП.

Протокол про адміністративне правопорушення, який складений уповноваженою державою особою і дії такої посадової особи, що його складала в порядку, передбаченому чинним законодавством, не оскаржувався. Протокол не містить жодних зауважень з боку правопорушника.

ОСОБА_2 за фактом виявленого порушення письмових чи визнавальних пояснень в складеному відносно нього протоколі надав, відношення до вчиненого відобразив.

Відтак,вбачаючи вдіях ОСОБА_2 ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, уповноваженою особою складено протокол про адміністративне правопорушення, в якому зафіксовано виявлені факти.

Складеним протоколом відображена диспозиція в діях ОСОБА_2 ст.172-20 КУпАП в частині відмови від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, в умовах особливого періоду.

Суд вважає, що виявлені факти відображають об`єкт суспільних відносин в сфері військової дисципліни, оскільки об`єктивна сторона такого правопорушення полягає у відмові військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, в умовах особливого періоду.

Окрім цього,факт надання ОСОБА_2 пояснень під час складання процесуальних документів командиром судом розцінюється як спосіб захисту і бажання нести відповідальність за військове адміністративне правопорушення.

Дії командирав частиніправомірності тапідставності складанняпротоколу провійськове адміністративнеправопорушення порушникне оскаржувавдо вищогокомандування впередбаченому закономпоряду.Відсутність вматеріалах справинаданих ОСОБА_2 доказів оскарженнядій командиравійськової частинивказує напогодження ОСОБА_2 зі складеними відносно нього протоколом про правопорушення.

Відтак, з урахуванням викладеного, суд приймає протокол про адміністративне правопорушення серії в/чТ0910№179 від 14.03.2024 року як належний і допустимий доказ в частині відмови військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, в умовах особливого періоду.

Окрім цього, рапортами т.в.о. командира 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 старшого лейтенанта ОСОБА_1 , командира 4 взводу охорони 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 капітана ОСОБА_5 , командира 2 відділення 4 взводу охорони 2 роти 2 батальйону охорони військової частини НОМЕР_1 молодшого сержанта ОСОБА_4 , актом фіксації відмови від проходження огляду від 13.03.2024року підтверджується факт відмови ОСОБА_2 від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

Судом прирозгляді даноїсправи такожвраховано вчинення ОСОБА_2 правопорушення в умовах особливого періоду, як особою, яка є військовослужбовцем, що відповідає диспозиції ст.172-20 КУпАП внаслідок наступного.

Згідно зі ст.1 Закону України «Про оборону України» №1932-ХІІ від 06.12.1991року особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій. Так, відповідно до Указу Президента України №303/2014 від 17.03.2014року «Про часткову мобілізацію» затвердженого Законом України від 1.03.2014року №1126-VІ, в Україні оголошено часткову мобілізацію, отже з того часу настав особливий період, який триває по теперішній час.

Згідно постанови Верховного Суду України від 30.05.2018 (справа №521/12726/16-ц), в Україні особливий період розпочався 18.03.2014року і триває по теперішній час.

Обставинами (умовами), що визначають момент настання особливого періоду є: оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової), або доведення такого рішення до виконавців стосовно прихованої мобілізації, або момент ведення воєнного стану в Україні чи окремих її місцевостях. Таким чином, часткова мобілізація, яка оголошувалася Указами Президента України є складовою частиною особливого періоду.

Виходячи із вищевикладеного вбачається, що особливий період охоплює собою мобілізацію, воєнний час, частково відбудовний період після закінчення воєнних дій, і на теперішній час не завершився.

Також судомвраховано вчинення ОСОБА_2 правопорушення як особою, яку протягомроку було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення.

Диспозиція ч.1 ст.172-20 КУпАП передбачає наступні склади адміністративного правопорушення: 1) розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів; 2) поява військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння; 3) виконання військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння; 4) відмова військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння. Отже вчинення особою хоча би одного з вищевказаних діянь є грубим порушенням та тягне за собою передбачену законом адміністративну відповідальність.

Диспозицією ч.3 ст.172-20 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, особою, яку протягомроку було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.

З аналізу приписів норм даної статті передбачена адміністративна відповідальність за дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені особою, яку протягомроку було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.

Таким чином, дії ОСОБА_2 , які полягають в тому, що він, будучи військовослужбовцем, зобов`язаний був виконувати покладені на нього обов`язки військової служби протягом всього робочого дня на території військової частини або в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною, і під час виконання державних обов`язків, вчинене в умовах особливого періоду, що є порушенням, та утворює склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП.

Об`єктивна сторона правопорушення в даній ситуації виражається у вживанні спиртних напоїв, перебуванні на території військової частини в нетверезому стані військовослужбовця, який виконує обов`язки військової служби протягом всього робочого дня на території військової частини або в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною, від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, відмові від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, в умовах особливого періоду.

Об`єктивна сторона правопорушення в даній ситуації виражається у відмові військовослужбовця, який виконує обов`язки військової служби протягом всього робочого дня на території військової частини або в іншому місці роботи (занять), в тому числі поза військовою частиною, від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

В діях ОСОБА_2 відобразилася об`єктивна сторона такого виду правопорушення відмова від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

Суб`єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі умислу.

Діями ОСОБА_2 проявилася суб`єктивна сторона умисні дії у формі умислу.

Відповідно до ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Також, вимогами ст.280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відтак,з аналізунаведених вищенорм законодавчихта підзаконнихнормативно-правовихактів,в сукупностідоказів вбачається,що вдіях ОСОБА_2 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, а саме: відмова військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені в умовах особливого періоду, така особа винна у вчиненні виявленого правопорушення, підлягає адміністративній відповідальності, а тому його дії правильно кваліфіковані за ч.3 ст.172-20 КУпАП.

За таких обставин, беручи до уваги те, що за ч.3 ст.172-20 КУпАП передбачена відповідальність за розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду, тому всебічно, повно, об`єктивно дослідивши всі обставини справи, суд дійшов висновку про достовірність та достатність доказів для висновку про винуватість ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП і вважає, що в його діях є склад цього правопорушення.

У відповідності до ст.ст.34,35 КУпАП обставиною, що пом`якшує відповідальність за адміністративне правопорушення, визнається щире розкаяння винного, обставини, що обтяжують відповідальність, судом не встановлено.

Відповідно до ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

При накладенні адміністративного стягнення, відповідно до ст.ст.33-35 КУпАП, враховано характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, який до адміністративної відповідальності раніше притягувався до адміністративної відповідальності, ступеня його вини, який свою провину визнав, майновий стан, відсутність обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, відсутність підстав для застосування іншого адміністративного стягнення, ніж передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, майнової шкоди не заподіяно, а також те, що дії винної особи підривають авторитет військовослужбовця, суд приходить до висновку про визнання ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу.

Стосовно відшкодування шкоди. Якщо при вирішенні питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення органами (посадовими особами), переліченими у п.п.1-4 ст.213 КУпАП одночасно вирішується питання про відшкодування винним майнової шкоди, то в постанові по справі зазначаються розмір шкоди, що підлягає стягненню, порядок і строк її відшкодування. В даній справі суд не вирішує питання про відшкодування винним майнової шкоди, що підлягає стягненню, порядок і строк її відшкодування, оскільки, на думку суду, така шкода не заподіяна по причині відсутності в матеріалах справи доказів заподіяння такої шкоди.

Стосовно вирішення питання про вилучені речі і документи. Частиною 4 ст.283 КУпАП передбачено, що постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи. Судом не вирішується питання вилучених документів, оскільки такі не вилучалися.

Стосовно стягнення судового збору. Згідно із ст.40-1КУпАП у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, судовий збір сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, а розмір і порядок сплати встановлюється Законом. Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року. Згідно з п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» №3674-VІ від 08.07.2011 року (зі змінами), особою, на яку накладено адміністративне стягнення, сплачується судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. Відповідно до ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» № 3460-IX від 09.11.2023року, який набрав чинності з 01.01.2024року, прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2024року становить 3028гривень.

У зв`язку з чим з 01.01.2024року розмір судового збору за накладене адміністративне стягнення становить 605,60грн (3028?0,2=605,60).

Оскільки суд прийшов до висновку про визнання ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого 172-20 КУпАП із застосування до нього адміністративного стягнення у виді штрафу, то з такої особи підлягає стягненню судовий збір у сумі 605,60 грн.

Керуючись ст.40-1, ч.3 ст.172-20, ст.ст.221, 280, 283, 284 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_2 винним у вчиненні 13.03.2024року адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП згідно протоколу про військове адміністративне правопорушення серії в/чТ0910№179від 14.03.2024року та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 грн.

Роз`яснити ОСОБА_2 , що згідно зі ст.307 КУпАП штраф ним має бути сплачений не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення адміністративного стягнення, а в разі оскарження такої постанови не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про накладення адміністративного стягнення буде надіслана для примусового виконання до органу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна.

Штраф необхідно внести через установу банку України на розрахунковий рахунок: Отримувач: ГУК Львів/Турківська тг/21081100. Код отримувача (код ЄДРПОУ): 38008294, Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); Код банку (МФО) 899998; Номер рахунку: UA588999980314000542000013919; Код класифікації доходів бюджету: 21081100.

У разі сплати штрафу у строки, передбачені ст.307 КУпАП, платіжний документу необхідно подати до Турківського районного суду Львівської області.

З урахуванням ч.2 ст.308 КУпАП, у разі несплати штрафу у строк, установлений ч.1 ст.307 КУпАП, при примусовому виконанні цієї постанови органами державної виконавчої служби з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.

Стягнути із ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , громадянин України, уродженець с.Жуків Тлумацькийрайон Івано-Франківської області, проживає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 судовий збір за ухвалення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення на користь держави в особі Державної судової адміністрації України (код отримувача 37993783, рахунок №UA908999980313111256000026001, назва отримувача: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код ЄДРПОУ суду 02886806, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП) у сумі 605,60грн.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Львівського апеляційного суду через Турківський районний суд Львівської області прокурором у випадках, передбачених ч.5 ст.7 КУпАП, особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці.

Суддя Р.І.Ференц

Джерело: ЄДРСР 117768235
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку