open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2024 р. № 520/37084/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Олбрідж" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ» код ЄДРПОУ: 40433421 в дохід державного бюджету штрафи у сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок) отримувач ГУК обл/МТГ Харків, номер рахунку (ІВАN UA558999980313030106000020649, код отримувача 37874947, код класифікації доходів бюджету 21081100, символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги законодавства про рекламу, за порушення якого він має сплатити адміністративно-господарські санкції та пеню.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу на адресу, зазначену у позові, однак на адресу суду повернувся конверт з відміткою про невручення у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою, що підтверджується відтиском поштової установи від 30.01.2024.

Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

При цьому, згідно із ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідач своїм правом на подачу відзиву не скористався. Відповідні документи у встановлений строк до суду не надходили.

Згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя та здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог статті 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів, отже, конституційна норма передбачає, що захист прав споживачів відбувається шляхом здійснення контролю за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт.

Закон України «Про рекламу» визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про рекламу» (далі - Закон) законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.

Відповідно до частини 1 статті 16 Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями.

Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 26 Закону, на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, за фактом виявлення такими органами порушення або в ході розгляду повідомлення (звернення, скарги, заяви тощо) третіх осіб про порушення вимог законодавства про рекламу рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та аудіозаписи, а також іншу інформацію, що стосуються виявленого порушення чи повідомлення про нього та необхідні для здійснення такими органами повноважень щодо державного контролю.

Пунктом 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби №164 від 24.02.2020 визначено, що Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Згідно з вимогами статті 26 Закону, підпункту 7 пункту 4 Положення про Головне управління, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 № 164, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу.

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Згідно частини 4 статті 27 Закону, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зокрема, на рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами.

Пунктом 1 «Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок № 693) передбачено, що цей Порядок регулює питання накладення уповноваженими особами штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав).

Пунктом 2 Порядку № 693 передбачено, що штрафи відповідно до статті 27 Закону накладаються у таких розмірах, зокрема: до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - на рекламодавців і розповсюджувачів реклами, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог законодавства про рекламу.

З матеріалів справи судом встановлено, що до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області надійшов лист з Департаменту інфраструктури Харківської міської ради №Вх057/01-03/6314-23 від 31.05.2023, на підставі звернення Уповноваженого із захисту державної мови Т. Кременя щодо розміщення інформації для загального ознайомлення (вивісок, написів та іншої публічно розміщеної текстової інформації) із написами недержавною мовою на території об`єктів благоустрою міста Харкова. Спеціалістами Г оловного управління виявлено розміщення зовнішньої реклами щит на фасаді з інформаційним полем: «Вино, пиво, сидр...» за адресою: м. Харків, пр. Героїв Харкова, 190/1, з ознаками порушення ч. 1 ст. 6 Закону України «Про рекламу», а саме: Мовою реклами є державна мова. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області (далі - Головне управління) надіслано запит від 15.06.2023 № 5.4-057/2/5058-23 до Харківської міської ради щодо надання відомостей про суб`єкта господарської діяльності, яким було розміщено вищевказану рекламу.

Листом від 07.07.2023 № 1433/0/78-23 Виконавчий комітет Харківської міської ради надав відомість про те, що вищезазначену рекламу розміщує ТОВ «ОЛБРІДЖ» (код 40433421) з порушенням вимог чинного законодавства України у сфері реклами та благоустрою населених пунктів.

На юридичну адресу ТОВ «ОЛБРІДЖ», яка офіційно зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, надіслано вимогу Головного управління від 22.08.2023 № 5.4-057/2/6785-23 про надання документів, усних та/або письмових пояснень, необхідних для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, а також Головне управління просило відповідно до вимог частини другої статті 26 Закону надати до Головного управління у триденний термін з дня отримання листа завірені належним чином копії: свідоцтва про державну реєстрацію, довідки про включення до ЄДРПОУ; договір оренди приміщення; макетів розповсюдженої реклами; договір з розміщувачем (рекламодавцем) реклами, актів виконаних робіт до нього; документів щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдженої реклами; документів, що підтверджують факт оплати за виготовлену рекламу, акти виконаних робіт; інші документи, що мають відношення до справи та пояснення. Також інформації щодо вартості реклами.

Вказаний лист повернувся 26.09.2023 із відміткою «за закінченням терміну зберігання» номер відправлення, трекінг: 6100149900469.

Товариством з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ» не надано запитувані документи та інформації щодо вартості розповсюдженої реклами. За порушення вимог ч. 1 ст. 6 Закону України «Про рекламу» суб`єктом господарювання Товариством з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ», Головним управлінням складено протокол про порушення законодавства про рекламу від 01.09.2023 № 204, а також прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 29.09.2023 № 214.

За порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» ТОВ «ОЛБРІДЖ» не надано запитувані документи та інформації щодо вартості розповсюдженої реклами, про що складено протокол від 26.09.2023 № 263 та рішення про початок розгляду справи від 25.10.2023 № 273.

В зв`язку з набуттям чинності постанови КМУ № 1178 від 10.11.2023 «Про внесення змін до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу», Головним управлінням складено протоколи від 13.11.2023 №№ 307, 308 та рішення про початок розгляду справи від 15.11.2023 №№ 315, 316.

Крім того, листом від 02.10.2023 № 5.4-057/2/7842-23 Головним управлінням засобом поштового зв`язку надіслано повідомлення Товариству з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ» про засідання щодо розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Суб`єктом господарювання, лист не був отриманий, він повернувся до позивача 09.11.2023 із відміткою «за закінченням терміну зберігання» номер відправлення, трекінг: 0600050189330.

Згодом, листом від 02.11.2023 № 5.4-057/2/8602-23 Головним управлінням засобом поштового зв`язку надіслано повідомлення Товариству з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ» про засідання щодо розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Суб`єктом господарювання, лист не був отриманий, він повернувся 06.12.2023 із відміткою «за закінченням терміну зберігання» номер відправлення, трекінг: 0600057800299.

У зв`язку із наведеним, позивачем складені протоколи засідання №№ 249, 250 стосовно справи про порушення законодавства про рекламу від 16.11.2023 та розрахунки до протоколів №№ 249, 250 засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу від 16.11.2023.

Враховуючи те, що відповідач не надав документів на вимогу Головного управління, самостійно або через уповноваженого представника не прийнято участі у розгляді справ про порушення законодавства про рекламу, позивачем прийняті: рішення № 248 про накладення штрафу у розмірі 1700,00 грн. за порушення законодавства про рекламу від 16.11.2023, рішення № 249 про накладення штрафу у розмірі 1700,00 грн. за порушення законодавства про рекламу від 16.11.2023.

Вказані рішення Головного управління надіслано листом 17.11.2023 №5.4-057/2/8985-23 та відправленні на електрону пошту суб`єкту господарювання ТОВ «ОЛБРІДЖ», яка офіційно зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань tovolbridge@gmail.com.

Враховуючи викладене, загальна сума штрафів на підставі вказаних рішень становить 3400,00 грн. Також, Головним управлінням винесено припис за № 130 від 16.11.2023 про усунення порушень у відповідності до ч. 2 статті 26 Закону України «Про рекламу».

Суд зауважує, що на час розгляду справи, оскаржувані рішення про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства про рекламу не оскаржуються відповідачем або доказів про їх скасування до суду не надано. Також, до суду не надходило будь-яких доказів про оплату відповідачем штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 3400,00 грн.

Відповідно до частини першої статті 27 Закону особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Згідно частини четвертої статті 27 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини шостої статті 27 Закону за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно частини сьомої статті 27 Закону у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Олбрідж" штрафу за порушення законодавства про рекламу, нормативно та документально обґрунтовані, не суперечать нормам діючого законодавства, а тому підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області (просп. Науки, буд. 40, 6 поверх, м. Харків, 61166, ЄДРПОУ 40324829) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Олбрідж" (вул. Харківська, буд. 96, к. 1, м. Чугуїв, Харківська область, 63503, ЄДРПОУ 40433421) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛБРІДЖ» код ЄДРПОУ: 40433421 в дохід державного бюджету штрафи у сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок) отримувач ГУК обл/МТГ Харків, номер рахунку (ІВАN UA558999980313030106000020649, код отримувача 37874947, код класифікації доходів бюджету 21081100, символ звітності 106.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Панов М.М.

Джерело: ЄДРСР 117211710
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку