open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 260/9623/23
Моніторити
Постанова /25.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.05.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Рішення /05.02.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 260/9623/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.05.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.04.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.02.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Рішення /05.02.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2024/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2024/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2023/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/9623/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилка С.Є.,

з участю секретаря судового засідання Ониська Н.В.

учасники справи:

позивач: ОСОБА_1 ;

з участю представника позивача адвоката Майстренко Наталії Миколаївни;

відповідач: Закарпатська обласна державна (військова) адміністрація представник Славич Богдан Степанович;

відповідач: Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради представник Полтавцева Тетяна Вікторівна;

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації представник Ільницька Леся Михайлівна,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" представник Орбан Наталія Леонідівна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Закарпатської обласної державної (військової) адміністрації, Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації та Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" про визнання протиправними та скасування розпоряджень, скасування містобудівних умов та обмежень, -

ВСТАНОВИВ:

07 листопада 2023 року до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом звернулася ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Закарпатської обласної державної (військової) адміністрації (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 00022496), Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради (88000 м. Ужгород, вул. Небесної Сотні, 4, код ЄДРПОУ 41284929), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 44853171) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" (04050 м. Київ, вул. Миколи Пимоненка, буд. 13 корп. 1, офіс 2, код ЄДРПОУ 43484381), яким просить суд: "1. Прийняти до свого розгляду та відкрити загальне позовне провадження у справі за цим позовом; 2. Визнати протиправними і скасувати розпорядження голови Закарпатської обласної державної (військової) адміністрації від 23 вересня 2022 року № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення", а також розпорядження голови обласної державної (військової) адміністрації від 05 квітня 2023 року № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" (до Відповідача 1 та Відповідача 3); 3. Скасувати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_2 ", затверджені наказом управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради від 22 червня 2023 року № 82-М (до відповідача 2 та відповідача 4); 4. Вирішити питання розподілу судових витрат".

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2023 року даний позов було залишено без руху.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року в частині позовних вимог щодо відповідачів Державного підприємства "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації та Товариства з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" було відмовлено у відкритті провадження.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2023 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Цією ю ж ухвалою було залучено до участі в даній справі Державне підприємства "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації та Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2023 року було вжито заходи забезпечення позову в даній справі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року було відкладено підготовче засідання у даній справі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 січня 2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Розгляд даної адміністративної справи відкладався у зв`язку з існуванням на те об`єктивних причин.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 (далі по тексту позивач) мешкає в АДРЕСА_3 , та має у власності земельну ділянку з кадастровим номером 2110100000:42:001:0707 площею 0,0734 га, яка знаходиться з південно-західної сторони від земельної ділянки державної форми власності за адресою: АДРЕСА_2 , яка раніше перебувала в постійному користуванні концерну радіомовлення, радіозв`язку та телебачення. На даний час вказана земельна ділянка поділена на 2 ділянки, одній з яких присвоєно кадастровий номер 2110100000:41:001:0600. В травні 2023 року з офіційного ресурсу "PROZORO" в мережі Інтернет позивач з мешканцями свого мікрорайону вулиці Кримська, Акацій, Північна та Великокам`яна, а також вул. Княжа гора Оноківської територіальної громади Ужгородського району Закарпатської області, довідалась про продаж державним підприємством "Добробуд" Закарпатської обласної адміністрації (далі по тексту ДП "Добробуд") права на забудову (суперфіцій) земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 площею 1,125 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), яка межує з вулицею Княжа гора в с. Оноківці. Квартал, обмежений вулицями Північною, яка переходить у вулицю Великокам`яну, Угорською, Акацій, Кримською та землями урочища Княжа гора Оноківської територіальної громади, є територією житлової садибної малоповерхової забудови. З боку Оноківської територіальної громади земельні ділянки забудовані виключно садовими та дачними будинками малоповерхової забудови. Позивач зазначає, що Розпорядженням голови Закарпатської обласної військової адміністрації (далі по тексту Закарпатська ОВА) від 17 серпня 2022 року за № 445 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки" Концерну радіомовлення, радіозв`язку та телебачення затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) площею 1,73 га, що розташована по АДРЕСА_2 , на дві земельні ділянки: площею 0,6050 га з кадастровим номером 2110100000:41:001:0601 для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікації, код 13.01 Класифікації видів цільового призначення земель, що затверджена наказом Держкомзему від 23 липня 2010 року за № 548 (далі по тексту Класифікація); площею 1,1250 га з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікації, код 13.01 Класифікації. Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 07 вересня 2022 року за № 531 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення" ДП "Добробуд" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 площею 1,125 га за адресою: м. Ужгород, вул. Кримська, 24, в постійне користування зі зміною цільового призначення для колективного житлового будівництва (код 02.02). Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року за № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення" передано в постійне користування ДП "Добробуд" земельну ділянку з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 площею 1,125 га за адресою: м. Ужгород, вул. Кримська, 24, з цільовим призначенням для колективного житлового будівництва (код 02.02). 30 березня 2023 року Ужгородська міська рада всупереч положенням генерального плану міста Ужгорода, який затверджено рішенням від 04 червня 2004 року № 313 "Про генеральний план міста", рішенням № 1229 затвердила містобудівну документацію "Детальний план території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", якою всупереч приписам генплану визначила функціональне призначення території, де знаходиться спірна земельна ділянка з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 - як багатоповерхову житлову забудову Ж-3. Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 31 березня 2023 року за № 314 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" надано ДП "Добробуд" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 площею 1,1250 га за адресою: АДРЕСА_2 , з колективного житлового будівництва (код 02.02) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03). Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 05 квітня 2023 року за № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" затверджено ДП "Добробуд" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 площею 1,1250 га за адресою: АДРЕСА_2 , для будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03). За результатами аукціону право на забудову спірної земельної ділянки одержало товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" (далі по тексту TOB "Домінус Страрк"), для будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків по вул. Кримській, 24, в м. Ужгороді. 22 червня 2023 року згідно з наказом № 82-М управлінням містобудування та архітектури Ужгородської міської ради видано TOB "Домінус Страрк" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків по вул. Кримська, 24 в м. Ужгороді". Позивач зазначає, що будівництво вказаного комплексу багатоквартирних житлових будинків порушує її право на безпечне для життя і здоров`я довкілля, на приватне життя, та на повноцінне життєве середовище, гарантовані статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, оскільки спірні розпорядження голови Закарпатської ОВА становлять неправомірне свавільне втручання у її приватне життя і у право на користування своїм майном. Зазначає, що протиправна зміна цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, всупереч положенням основної містобудівної документації на місцевому рівні - генерального плану міста Ужгорода, порушує право Позивачки на сприятливе життєве середовище у довкіллі з визначеними щільністю та висотністю, а також користування своїм майном саме в просторі, статус якого було встановлено основною містобудівною документацією міста Ужгорода. Вказує, що Розпорядження голови Закарпатської ОВА від 07 вересня 2022 року за № 531; від 23 вересня 2022 року за № 593; від 31 березня 2023 року за № 314 та від 05 квітня 2023 року за № 335 видані з порушенням статей 20, 123 Земельного кодексу України, їх частин 3, Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про основи містобудування", Закону України "Про охорону земель" та всупереч приписам Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Щодо зміни цільового призначення спірної земельної ділянки позивач зазначає, що така зміна не відповідає чинному генеральному плану міста Ужгорода, а детальний план території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста (далі по тексту детальний план території), що затверджений рішенням Ужгородської міської ради від 31 березня 2023 року за № 1229 ухвалений з порушенням процедури та суперечить нормам законодавства та генеральному плану міста Ужгорода. Окрім того, передача земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 в постійне користування ДП "Добробуд" за розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення" була здійснена всупереч забороні, встановленій статтею 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Зміни цільового призначення цієї земельної ділянки за розпорядженнями голови Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року № 593 та від 05 квітня 2023 року № 335 проведені без дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного генеральним планом. Також позивачем вказується на порушення приписів Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Зазначає, що згідно зі статтею 8 Закону України "Про основи містобудування" державне регулювання у сфері містобудування полягає, зокрема, в контролі за дотриманням законодавства у сфері містобудування, норм, вимог вихідних даних, затвердженої містобудівної документації та проектів конкретних об`єктів, раціональним використанням територіальних і матеріальних ресурсів при проектуванні та будівництві. Проте місцевий орган державної влади (Закарпатська ОВА), який за приписами Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (стаття 25 частина 1 пункт 1) повинен забезпечувати виконання Конституції та законів України, рішень Конституційного Суду України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади, всупереч приписам частини другої статті 19 Конституції України, Земельного кодексу України (стаття 20), Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (стаття 5 частина 2, стаття 17 частина 1, стаття 24 частини 3, 4, стаття 25 частини 1, 2, 4), Закону України "Про охорону земель" (стаття 48 частина 4) 29 вересня 2022 року видав розпорядження "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення", яким протиправно передав в користування ДП "Добробуд" спірну земельну ділянку, змінивши її цільове призначення. В подальшому також з порушенням приписів тих же норм Закарпатська ОВА розпорядженням від 05 квітня 2023 року за № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" змінив цільове призначення земельної ділянки (з 02.02 на 02.03) без дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного генеральним планом. Щодо протиправної видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва позивач вказує на те, що наміри забудови не відповідають положенням чинного генерального плану міста Ужгорода. Вказує, що відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні, під час ухвалення рішення про надання або відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, уповноважений орган визначає, виходячи із містобудівної документації на місцевому рівні - генерального плану та детального плану території, якщо такий розроблено. Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради порушено також порядок видачі містобудівних умов та обмежень на будівництво об`єкту в межах приаеродромної території за адресою м. Ужгород, вул. Кримська, 24, оскільки відсутнє відповідне погодження із Державіаслужбою України. Щодо необхідності захисту права на безпечне для життя і здоров`я людини довкілля позивач зазначає, що для підготовки майбутнього майданчика для виконання будівельних робіт після отримання земельної ділянки в постійне користування ТОВ "Домінус Старк" допустив (або зрубав за допомогою підрядника) на земельній ділянці з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 видалення 350 дерев, що ще до початку будівельних робіт суттєво вплинуло на стан екосистеми території, де мешкає позивач. Посилаючись на вказані підстави, просить позовні вимоги задовольнити.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити такі в повному обсязі з підстав наведених у позові. Крім того, представником повідомлено суд, що рішення XXXIV сесії VIII скликання Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229, яким затверджено детальний план території, набрало чинності 01 квітня 2023 року, оскільки було оприлюднено 31 березня 2023 року. У зв`язку із цим Закарпатська ОВА не мало правових підстав посилатися у розпорядженні Закарпатської ОВА від 31 березня 2023 року за № 314 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" на рішення Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229. В подальшому розпорядженням голови обласної державної (військової) адміністрації від 05 квітня 2023 року № 335 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, просив задовольнити такі в повному обсязі. Додатково пояснив, що всі комунікації в районі спірної земельної ділянки були проведені за кошти власників земельних ділянок, які знаходяться в районі знаходження спірної земельної ділянки. Також позивач наголошує на тому, що у зв?язку із побудовою комплексу багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_2 третьою особою збільшиться кількість мешканців, які будуть користуватися комунікаціями, збільшиться кількість автотранспорту, який буде експлуатувати дороги між ділянками (дворогосподарствами), а також мешканці збудованих багатоквартирних будинків будуть використовувати збудовані, в тому числі й позивачем, дороги для паркування свого автотранспорту. Також позивач вказав на те, що наявні дороги можуть бути пошкоджені (знищені) під час будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_2 .

Представник відповідача Закарпатської ОВА проти задоволення позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що відповідач діяв правомірно, а тому відсутні підстави для скасування оскаржуваних позивачем рішень. Просить у задоволенні позову відмовити.

Представник відповідача Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради проти задоволення позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що відповідач діяв правомірно, товариством з обмеженою відповідальністю було надано всі необхідні передбачені законодавством документи, які необхідні для затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об?єкта будівництва "Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_2 ". А відтак підстав для відмови у затвердженні таких містобудівних умов та обмежень не було.

Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ДП "Добробуд" та ТОВ "Домінус Старк" вказали на правомірність поведінки відповідачів та свою, а тому просили суд у задоволенні позову відмовити. Крім того, представник ТОВ "Домінус Старк" вказав, що на виконання умов продажу права суперфіцію спірної земельної ділянки ТОВ "Домінус Старк" передав Закарпатській ОВА дві квартири. Представники зазначили, що відсутні підстави для скасування оскаржуваних позивачем рішень.

Розглянувши подані сторонами докази, (заслухавши сторони та їх представників) всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 17 серпня 2022 року за № 445 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки" затверджено Концерну радіомовлення, радіозв?язку та телебачення технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки державної власності (землі промисловості, транспорту, зв?язку, енергетики, оборони та іншого призначення) площею 1,73 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0532), що розташована за адресою: по АДРЕСА_2 , на дві (дві) земельні ділянки: площею 0,6050 га (кадастровий номером 2110100000:41:001:0601, КВЦПЗ 13.01 "для розміщення та експлуатації об?єктів і споруд телекомунікацій"); площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600, КВЦПЗ 13.01 "для розміщення та експлуатації об?єктів і споруд телекомунікацій") (Т. 1 а.с. 47) ".

Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 07 вересня 2022 року за №531 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення" надано ДП "Добробуд" дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,125 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600), розташованої за адресою: вул. Кримська, 24, м. Ужгород, Закарпатська область у постійне користування зі зміною цільового призначення із земель промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення державної власності "для розміщення та експлуатації об?єктів і споруд телекомунікацій" (код виду цільового призначення земель 13.01) у землі житлової та громадської забудови "для колективного житлового будівництва" (код видів цільового призначення земель 02.02) (Т. 1 а.с. 50).

Розпорядженням голови Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року за № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600), розташованої за адресою: вул. Кримська, 24, м. Ужгород, Закарпатської області, у постійне користування зі зміною цільового призначення "для колективного житлового будівництва" (код видів цільового призначення земель 02.02). Надано ДП "Добробуд" земельну ділянку площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600), розташовану за адресою: вул. Кримська, 24, м. Ужгород Закарпатської області, у постійне користування зі зміною цільового призначення із земель промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення державної власності у землі житлової та громадської забудови "для колективного житлового будівництва" (код видів цільового призначення земель 02.02) (Т. 1 а.с. 53).

30 березня 2023 року Ужгородська міська рада рішенням № 1229 затвердила містобудівну документацію "Детальний план території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", якою визначила функціональне призначення території, де знаходиться спірна земельна ділянка з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 - як багатоповерхову житлову забудову Ж-3 (Т. 1 а.с.а.с. 85-88, 227-249).

Розпорядженням Закарпатської ОВА від 31 березня 2023 року за № 314 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" надано ДП "Добробуд" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600), розташованої за адресою: м. Ужгород, вул. Кримська, 24 Закарпатської області, що належить до земель житлової і громадської забудови державної власності (код виду цільового призначення земель 02.02 - "для колективного житлового будівництва"), з метою зміни її цільового призначення в межах категорії земель житлової та громадської забудови "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код виду цільового призначення земель 02.03) (Т. 1 а.с. 55).

Розпорядженням голови Закарпатської ОДА від 05 квітня 2023 року за № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" затверджено ДП "Добробуд" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600), розташованої за адресою: м. Ужгород, вул. Кримська, 24 Закарпатської області, що належить до земель житлової і громадської забудови державної власності (код виду цільового призначення земель 02.02 - "для колективного житлового будівництва"), зі зміною цільового призначення в межах категорії земель житлової та громадської забудови "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код виду цільового призначення земель 02.03) (Т. 1 а.с. 57).

04 квітня 2023 року ДП "Добробуд" на виконання розпорядження Закарпатської ОВА за № 242 від 10 березня 2023 року (Т. 3 а.с. 104) було укладено договір про організацію та проведення земельних торгів через електронну торгову систему та договір на проведення експертно-грошової оцінки вартості користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) (Т. 3 а.с.а.с. 155-160).

21 квітня 2023 року розпорядженням Закарпатської ОВА за № 388 "Про перелік земельних ділянок державної власності, права на які виставляються на земельні торги окремими лотами, та продаж права суперфіцію земельної ділянки на земельних торгах", включено до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставляються на конкурентних засадах, земельну ділянку несільськогосподарського призначення державної власності площею 1,1250 га з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 (код виду цільового призначення земель 02.03 "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку") для продажу права суперфіцію на земельних торгах у формі електронного аукціону окремим лотом (Т.3 а.с. 161, 162).

Цим же розпорядженням затверджено звіт про експертну грошову оцінку права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що намічена для продажу на земельних торгах у формі аукціону для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за адресою: АДРЕСА_2 . Встановлено стартову ціну продажу суперфіцію (лота). Вирішено продати право суперфіцію спірної земельної ділянки на конкурентних засадах (на земельних торгах у формі електронного аукціону) за результатами якого укласти Договір купівлі-продажу права суперфіцію. Затверджено умови продажу права суперфіцію спірної земельної ділянки та проект договору купівлі-продажу права суперфіцію земельної ділянки

Згідно протоколу про результати земельних торгів № LSE001-UA-20230424-11128 щодо окремого лоту продажу права суперфіцію земельної ділянки площею 1,1250 га за кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 (код виду цільового призначення земель 02.03 "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку") на конкурентних засадах (на земельних торгах у формі електронного аукціону) окремим лотом, які завершилися 25 травня 2023 року визначено переможцем TOB "Домінус Старк" (Т. 3 а.с.а.с.176-178).

31 травня 2023 року TOB "Домінус Старк" оплатило 464625 грн. згідно вищезазначеного протоколу. 01 червня 2023 року між TOB "Домінус Старк" та ДП "Добробуд" підписано акт погодження характеристик стану та етапності передачі квартир (Т. 3 а.с.а.с. 179, 180).

02 червня 2023 року розпорядженням Закарпатської ОВА за № 552 "Про припинення права постійного користування земельною ділянкою", припинено право постійного користування ДП "Добробуд" на земельну ділянку площею 1,1250 га за кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 (Т. 3 а.с. 181).

09 червня 2023 року нотаріально посвідчено договір купівлі-продажу права суперфіцію земельної ділянки між Закарпадською ОДА Закарпатською ОВА (власник) в особі директора ДП "Добробуд" та переможцем земельних торгів ТОВ "Домінус Старк" (Т. 3 а.с.а.с. 182-185).

Відомості про права на спірну земельну ділянку містяться в Державному реєстрі речових прав (Т. 3 а.с. 186).

Відповідно до пункту 6.4.8 договору купівлі-продажу права суперфіцію земельної ділянки ТОВ "Домінус Старк" зобов`язується передати власнику земельної ділянки квартири загальною площею не менше 375 кв. м у місті Ужгород, Холмківській, Оноківській та Баранинській ТГ.

Відповідно до актів приймання-передачі квартири від 26 липня 2023 року дві квартири загальною площею 91,2 кв.м в селі Минай Ужгородського району Закарпатської області передані ТОВ "Домінус Старк" Закарпатській ОДА Закарпатській ОВА (Т. 3 а.с.а.с. 201-204).

22 червня 2023 року наказом № 82-М управлінням містобудування та архітектури Ужгородської міської ради TOB "Домінус Старк" затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків по вул. Кримська, 24 в м. Ужгороді" (Т. 3 а.с.а.с. 187-201).

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено статтею 123 Земельного кодексу України (далі по тексту ЗК України) (тут і далі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Відповідно до частини 12 цієї статті, рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Як зазначалося вище, земельна ділянка площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, утворена шляхом поділу земельної ділянки державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) площею 1,73 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0532) на дві земельні Ділянки:

площею 0,6050 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0601, код виду цільового призначення земель - 13.01 "для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій");

площею 1,1250 га (кадастровий номер 2110100000:41:001:0600, код виду цільового призначення земель - 13.01 "для розміщення та експлуатації об`єктів І споруд телекомунікацій").

В подальшому, спірним розпорядженням Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року за № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення", було надано ДП "Добробуд" земельну ділянку площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, розташовану за адресою: м. Ужгород, вул. Кримська, 24, у постійне користування зі зміною цільового призначення у землі житлової та громадської забудови "для колективного житлового будівництва" (код виду цільового призначення земель 02.02). Про це також зазначалося судом вище.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про землеустрій" (тут і далі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цільове призначення земельної ділянки допустимі напрями використання земельної ділянки відповідно до встановлених законом вимог щодо використання земель відповідної категорії та визначеного виду цільового призначення.

Відповідно до статті 20 частини 1 ЗК України, при встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення.

При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення.

Згідно із частиною 2 цієї ж статті, віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо: земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, - за рішенням відповідного органу; земельних ділянок приватної власності - їх власниками.

Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.

Відповідно до статті 1 частини 1 пункту 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (тут і далі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) функціональна зона території визначена комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади, генеральним планом населеного пункту, планом зонування території частина території територіальної громади, щодо якої визначений певний набір дозволених (переважних (основних) та супутніх) видів цільового призначення земельних ділянок та відповідно до законодавства встановлені обмеження у використанні земель у сфері забудови.

Згідно зі статтею 16 частиною 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", плануванні територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та, затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Статтею 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Приписами статті 24 частини 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб допускається за умови, що відповідні земельні ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із таких видів містобудівної документації на місцевому рівні:

- комплексний план, складовою частиною якого є план зонування території;

- генеральний план населеного пункту, складовою якого є план зонування території;

- план зонування території як окремій вид містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель";

- детальний план території.

Відповідно до статті 24 частини 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією на місцевому рівні, крім випадків, визначених частиною третьою статті 20 Земельного кодексу України.

Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру.

Містобудівна документація "Генеральний план міста Ужгород" затверджена рішенням Ужгородської міської ради від 04 червня 2004 року за № 313 "Про Генеральний план міста" . Відповідно до Основного креслення документації, територія, за рахунок якої сформовано земельну ділянку площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, має функціональне призначення садибної житлової забудови (Т. 1 а.с.а.с. 49, 52, 176, 177, Т. 2 а.с. 43).

Відповідно до статті 221 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" , єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі - електронна система) - це єдина інформаційно-комунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.

Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 року № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" (далі по тексту Порядок № 681) (тут і далі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Серед додатків до Порядку № 681, затвердженим є додаток 3. Такий додаток 3 містить таблицю співвідношення класифікаторів цільового призначення, переліків функціонального зонування територій та класифікатора будівель і споруд.

Відповідно до такої таблиці, функціональна зона "зона садибної житлової забудови" (Ж-1) співвідноситься з:

видом цільового призначення земельної ділянки за Класифікацією видів цільового призначення земель "для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)" (код за Класифікацією видів цільового призначення земель 02.01);

видом цільового призначення земельної ділянки за Класифікацією видів цільового призначення земель "для колективного житлового будівництва" (код за Класифікацією видів цільового призначення земель 02.02).

Системний аналіз вищевказаних нормативно-правових актів в сукупності, дає змогу дійти висновку, що при ухваленні оскарженого розпорядження від 23 вересня 2022 року № 593 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у постійне користування зі зміною цільового призначення", Закарпатська ОВА діяла в межах та у спосіб визначений законодавством. Не було порушено жодних нормативних приписів, які регулюють спірні правовідносин.

Окрім того, затверджена документація пройшла відповідну процедуру реєстрації. Жодних порушень проектної документації відповідальними органами та особами встановлено не було.

Містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території (стаття 1 частина 1 пункти 7, 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Детальний план території розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану (стаття 19 частина 1 абзаци 2, 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

ДП "Добробуд" звернулось до Ужгородської міської ради з ініціативою щодо розроблення детального плану території, в якому планувалось будівництво малоповерхової житлової забудови, яка б відповідала поточній конфігурації території та не обмежувала б прав та інтересів власників та користувачів сусідніх земельних ділянок.

В результаті, було розроблено містобудівну документацію "Детальний план території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", яка затверджена рішенням XXXIV сесії VIII скликання Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229 (далі по тексту Детальний план).

Відповідно до викопіювання даного Детального плану, територія, на якій знаходиться земельна ділянка площею, 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, має функціональне призначення "багатоповерхова житлова забудова" (Ж-3) (Т1 1 а.с. 91).

Необхідно зазначити що оцінка протиправності (правомірності) поведінки пов`язаної з ухваленням рішення з приводу Детального плану надається Закарпатським окружним адміністративним судом в межах адміністративної справи за № 260/8523/23.

ДП "ДоброБуд" звернулось з клопотанням до Закарпатської обласної державної адміністрації-обласної військової адміністрації від 30 березня 2023 року № 21-03/23 (Т. 1 а.с. 54) з проханням надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 зі зміною цільового призначення.

Розпорядженням Закарпатської ОВА від 31 березня 2023 року за № 314, було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 зі зміною цільового призначення в межах категорії земель житлової та громадської забудови "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код за Класифікацією видів цільового призначення земель 02.03).

Оскарженим розпорядженням Закарпатської ОВА від 05 квітня 2023 року за № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення", затверджено ДП "Добробуд" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 зі зміною цільового призначення в межах категорії земель житлової та громадської забудови "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код Класифікацією видів цільового призначення земель 02.03), та змінено цільове призначення земельної ділянки площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 у межах категорії земель житлової і громадської забудови із виду цільового призначення земель "для колективного житлового будівництва" (код Класифікацією видів цільового призначення земель 02.02) на вид земель "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку" (код Класифікацією видів цільового призначення земель 02.03), яким приведено цільове призначення земельної ділянки площею 1,1250 га, з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600, у відповідність до чинної містобудівної документації місцевого рівня.

На час ухвалення спірного рішення, зокрема розпорядження Закарпатської ОВА від 05 квітня 2023 року за № 335, містобудівна документація "Детальний план території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", що затверджена рішенням XXXIV сесії VIII скликання Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229 була чинною, протиправність ОСОБА_2 плану не була встановлена, зокрема рішенням суду.

Відповідно до зазначеної містобудівної документації, територія запланованої забудови віднесена до житлової території з планувальною організацією багатоповерхової житлової забудови.

Таким чином, при ухваленні оспорюваного розпорядження від 05 квітня 2023 року за № 335 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення", Закарпатська ОВА діяла в межах та спосіб визначений законодавством. Судом не було встановлено порушення нормативних приписів, які регулюють спірні правовідносини.

Окрім того, затверджена документація пройшла відповідну процедуру реєстрації. Жодних порушень проектної документації відповідальними органами та особами встановлено не було.

Роблячи висновок про необхідність відмови в задоволенні позову щодо оскаржених розпоряджень Закарпатської ОВА від 23 вересня 2022 року за № 593 та від 05 квітня 2023 року за № 335 суд зауважує, що такі розпорядження були ухвалені у відповідність до Генерального плану міста Ужгород - актуальної містобудівної документації на момент видання розпорядження від 23 вересня 2022 року за № 593 та у відповідності до Детального плану - актуальної містобудівної документації на момент видання розпорядження від 05 квітня 2023 року за № 335.

Як вказувалося вище згідно з положеннями статті 2 частини 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Статтею 5 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня.

Вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

Статтею 16 частиною 1 цього ж Закону передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до положень статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до статті 19 частини 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що генеральний план населеного пункту та детальний план території містять правові приписи нормативного характеру, які розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово. Затверджуючи своїм рішенням містобудівну документацію, а саме - генеральний план населеного пункту та детальний план території, місцева рада формує обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, тобто здійснює нормативне регулювання відповідних відносин.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 11 грудня 2019 року у справі № 369/7296/16-а, від 20 грудня 2019 року у справі № 520/14995/16-а, від 09 квітня 2020 року у справі № 807/150/16.

Визначальною умовою, що може слугувати критерієм загальності чи персоніфікованості суб`єктів впливу - є їх коло, оскільки кількість як величина має відносний характер, може змінюватись і не є сталим показником регулятивного впливу юридичних актів. Під час визначення кола суб`єктів, правовий статус яких регламентує правовий акт, необхідно зважати лише на ті із них (фізична чи юридична особа, орган, організація, спільність людей тощо), для яких правовим актом установляються права та обов`язки безпосередньо, щодо яких праворегуляторний вплив є прямим (а не усіх суб`єктів, для яких він може мати якесь юридичне значення). Так, постанова Верхової Ради України про перейменування населеного пункту прямо стосується його як адміністративно-територіальної одиниці (насамперед відповідних органів влади), а жителів - лише опосередковано, тому вона є індивідуально-правовим актом.

Крім того, необхідно вказати на таку особливістю нормативного акта як його спрямованість на врегулювання відносин множинної кількості суб`єктів відповідних правовідносин - двох чи більше учасників певного виду відносин. Тобто об`єктом правового регулювання є встановлення загальних правил поведінки між декількома суб`єктами, що беруть на себе права чи обов`язки, що призводить до виникнення, зміни чи припинення відповідних правовідносин. Адресата юридичних приписів нормативного акта неможливо чітко ідентифікувати, оскільки ним потенційно може бути кожна особа, що зацікавлена у реалізації свого суб`єктивного права або охоронюваного законом інтересу.

Тим часом ненормативні акти мають своїм предметом вплив на чітко визначеного суб`єкта права, якому надаються певні права або на якого покладається певні обов`язки. Об`єктом правового регулювання тут виступає потреба закріплення певної суб`єктивної волі щодо конкретної особи, що зумовлює виникнення певних змін у правовому статусі цієї особи. Тож адресат юридичних приписів ненормативного акта завжди чітко визначений, і залежно від обставин, ініціатором його видання може бути як адресат, так і видавник відповідного акта.

Ще однією важливою ознакою нормативно-правового акта є неодноразовість його застосування.

Тобто співвідношення між нормативними актами та ненормативними визначається, зважаючи на мету їхнього видання: ненормативний акт є актом реалізації норм права, який видається тільки задля розв`язання певної ситуації за індивідуально-визначених обставин та умов, тоді як нормативні акти містять приписи права, що стосуються прав та інтересів невизначеного кола суб`єктів, і яке реалізуються без темпоральних обмежень.

Аналогічна права позиція викладена, зокрема, у постанові Верховного Суду від 24 липня 2019 року у справі № 182/2428/16-а(2-а/0182/102/2016).

Детальний план території стосується неперсоніфікованих осіб: органів державної влади та місцевого самоврядування, мешканців відповідної територіальної громади, суб`єктів господарювання. Здатність правового акта поширювати свою чинність хоч і на певне коло, однак неперсоніфікованих осіб є ознакою нормативності. Крім того, оскаржуване рішення має необмежений термін дії, зумовлює настання правових наслідків для необмеженого кола осіб.

Таким чином відповідно до визначень, що містяться, зокрема у статті 4 КАС України, детальний план території є нормативно-правовим актом.

Відповідно до статті 59 частини 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Судом встановлено та не заперечується учасниками справи, що рішення XXXIV сесії VIII скликання Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229, яким затверджено детальний план території, було оприлюднено 31 березня 2023 року. Таким чином таке рішення, у розумінні статті 59 частини 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", набрало чинності саме 31 березня 2023 року, тобто із дня його оприлюднення. А отже, твердження представника позивача про набрання чинності таким рішенням 01 квітня 2023 року і відсутність, у зв`язку з цим, правових підстав посилатися у розпорядженні Закарпатської ОВА від 31 березня 2023 року за № 314 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення" на рішення Ужгородської міської ради від 30 березня 2023 року за № 1229 не відповідає нормативним приписам.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 29 частини 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. На території міста Ужгорода таким органом виступає управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради, що не заперечується учасниками справи і це питання не є спірним. Таким чином, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва № 64/03-03/23 від 22 червня 2023 року видані та затверджені уповноваженим суб`єктом.

Одночасно, положеннями статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" достатньо зрозуміло висвітлено перелік вимог до містобудівних умов та обмежень для їх чинності, а також передбачено перелік документів, який подається заявником для отримання містобудівних умов та обмежень. Перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень та перелік умов, які повинні міститися у змісті містобудівних умов та обмежень є вичерпними.

Під час розгляду справи було вставлено, що для отримання містобудівних умов та обмежень було подано всі необхідні документи для їх видачі. Також містобудівні умови та обмеження містять всі необхідні передбачені законодавчо вимоги щодо змісту та форми.

Відповідно до статті 16 частини 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. В свою чергу, про що вже зазначалося, положеннями статті 19 цього Закону передбачено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Позивачем у позові зазначається наявність на момент видачі оскаржуваних містобудівних умов та обмежень затвердженої містобудівної документації, а саме Детального плану території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", затвердженого рішенням Ужгородської міської ради № 1229 від 30 березня 2023 року. Відповідно до зазначеної містобудівної документації, територія запланованої забудови віднесена до житлової території з планувальною організацією багатоповерхової житлової забудови (про що зазначалося вище). Іншої забудови, окрім житлової, детальним планом території не передбачено. Також слід зазначити, що генеральний план міста Ужгорода, затверджений рішенням Ужгородської міської ради № 313 від 04 червня 2004 також визначає дану територію, як житлову (про що також визначалося вище). Таким чином, судом констатується відповідність намірів забудови земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 містобудівній документації на місцевому рівні, а саме "Детальному плану території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста", затвердженого рішенням Ужгородської міської ради № 1229 від 30 березня 2023 року, оскільки містобудівні умови та обмеження отримано на будівництво комплексу виключно житлових багатоквартирних будинків.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Згідно із положеннями статті 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Відповідно до рішення XXXIV сесії Ужгородської міської ради VIII скликання від 30 березня 2023 року № 1229 "Про затвердження детального плану території, обмеженої вулицями Солов`їною, Красною, територією НПО "Реабілітація" та межею міста" територія земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 знаходиться в межах багатоповерхової (до 5-ти поверхів, згідно з переліку переважних супутніх та допустимих видів використання) житлової забудови Ж-3.

В постанові Верховного Суду від 18 серпня 2020 року, що ухвалена у справі № 369/10284/17 зазначено, що така правова природа детального плану території характеризує його як складову планування території на місцевому рівні, що уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. При цьому, детальний план повинен відповідати довгостроковій стратегії планування та забудови території населеного пункту в цілому.

У постанові Верховного Суду від 26 квітня 2019 року, що ухвалена у справі №826/11046/16 суд зробив висновки, що Генпланом передбачено розвиток напрямів використання територій міста, а не її стале використання, у зв`язку з чим судом не приймаються посилання позивачів на наявні розбіжності між Генпланом та планом забудови територій, затвердженим оскаржуваним рішенням. Крім того, суд вважає, що невідповідність двох актів органу місцевого самоврядування, зокрема, Генплану та плану забудови територій, затверджених рішеннями одного й того ж органу, не може бути підставою для скасування одного з них, за відсутності встановлених актами вищої юридичної сили безпосередніх вказівок про це.

Відповідно до пункту 63 прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зазначено, що до 1 січня 2025 року функціональне призначення території може визначатися детальним планом території. Дія цього положення не поширюється на території, де затверджені комплексні плани або генеральні плани населеного пункту відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель". При визначенні функціональної зони в такому порядку не допускається зміна (уточнення) раніше визначених планом зонування, генеральним планом населеного пункту функціональних зон на території островів, у межах водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, територій та об`єктів природно-заповідного фонду, водних об`єктів, а також території, на якій розташовані ліси, сквери, парки.

Генеральний план міста Ужгорода (коригування окремих розділів) затверджений рішенням XXIX сесії Ужгородської міської ради IV скликання № 313 від 04 червня 2004 року, а відповідний Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель" прийнятий 17 червня 2020 року. Тобто, діюча містобудівна документація не приймалася відповідно до даного закону і, з огляду на це, саме детальними планами передбачена можливість зміни функціонального призначення території.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 16 березня 2021 року, що ухвалена у справі № 640/565/19, генеральним планом визначається планувальна довгострокова стратегія розвитку міста, однак положення закону не містять чіткого визначення поняття та змісту функціонального призначення території. Положення пункту 3 частини першої статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначає поняття детальний план території та означає містобудівну документацію, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Колегія суддів Верховного Суду погодилась із висновками судів попередніх інстанцій про те, що з урахуванням інтенсивності використання території під забудову та її щільність станом на 2019 рік. Генеральний план м. Києва, який був прийнятий у 2002 році може не враховувати всієї її структури планування. Верховний Суд прийшов до висновку, що внесення зміни до Генерального плану повинно здійснюватися шляхом затвердження детального плану території чи плану зонування, яким би уточнювалось функціональне призначення земельної ділянки.

Тобто, з метою визначення планувальної організації та функціонального призначення території, врахування реального розвитку території було уточнено положення Генерального плану та визначено відповідну територію як багатоповерхову (до 5-ти поверхів, згідно з переліку переважних супутніх та допустимих видів використання) житлову забудови. Однак, характер забудови вказаної території залишився незмінним і відноситься саме до житлової забудови.

Застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування (стаття 11 частина 1 Закону України "Про будівельні норми").

Згідно із абзацом другим пункту 6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2019 розміщення багатоквартирних (секційних) будинків в кварталах садибної забудови не допускається.

Проте постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2022 року задоволено позов громадської організації "Коло Українських Будівельників" до Міністерства розвитку громад та територій України про визнання протиправним та скасування наказу в частині затвердження абзацу другого пункту 6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2019 "Розміщення багатоквартирних (секційних) будинків в кварталах садибної забудови не допускається". Зокрема, визнано протиправним та нечинним абзац другий пункту 6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2019 "Розміщення багатоквартирних (секційних) будинків в кварталах садибної забудови не допускається".

З набранням постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2022 року законної сили відсутня заборона щодо розміщення багатоквартирних (секційних) будинків в кварталах садибної забудови.

У відповідності до статті 29 частини 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Тобто законодавцем передбачені підстави, за наявності яких, зокрема, Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради повинно відмовити у наданні містобудівних умов та обмежень. Перелік таких підстав є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Відповідно до статті 69 частин 2, 3, 10 Повітряного кодексу України, на приаеродромній території запроваджується особливий порядок здійснення діяльності, яка може вплинути на безпеку авіації та створити перешкоди для роботи наземних засобів зв`язку, навігації та спостереження. До такої діяльності належать, зокрема, будівництво. Визначення умов забудови (здійснення будівництва) та використання землі на приаеродромній території здійснюється під час планування територій шляхом розроблення та затвердження містобудівної документації відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" з урахуванням обмежень використання приаеродромної території (поверхонь обмеження перешкод, зон обмежень забудови щодо умов авіаційного шуму, захисних зон аеронавігаційного обладнання, а також обмежень, пов`язаних із заходженням на посадку та вильотом на аеродромі, використанням зон для виконання навчально-тренувальних та інших видів польотів). Обмеження використання приаеродромної території розробляються експлуатантами аеродрому для кожного аеродрому окремо. Обмеження використання приаеродромної території затверджуються за погодженням з органами місцевого самоврядування: уповноваженим органом з питань цивільної авіації - щодо приаеродромної території аеродрому цивільної авіації; уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі державної авіації - щодо приаеродромної території аеродрому державної авіації; уповноваженим органом з питань цивільної авіації та уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі державної авіації - щодо приаеродромної території аеродрому спільного використання. Органи, які затвердили обмеження використання приаеродромної території, протягом 10 календарних днів з дня їх затвердження надають такі обмеження органам, уповноваженим затверджувати містобудівну документацію, для врахування при розробленні містобудівної документації. Вимоги до складу, змісту, форми та порядок розроблення, погодження та затвердження обмежень використання приаеродромної території встановлюються Кабінетом Міністрів України. Визначення умов використання споруд та здійснення діяльності, визначеної частиною другою цієї статті (крім будівництва), на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення порядку діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані згідно з рішенням уповноваженого органу з питань цивільної авіації припинити будівництво чи діяльність, зазначену в частині другій цієї статті, до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.

Відповідно до Положення про Державіаслужбу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2014 року № 520, Державна авіаційна служба (Державіаслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури (далі - Міністр), який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації. До основних завдань Державіаслужба належить, зокрема погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.

Виходячи з аналізу наведених правових положень законодавства Державіаслужба, реалізовуючи надані їй повноваження діє як суб`єкт владних повноважень, наділений функціями щодо погодження місця розташування об`єктів на приаеродромній території з метою забезпечення безпеки польотів і роботи радіотехнічних засобів цивільної авіації.

Повноваження Державіаслужби на звернення до суду з позовом про зобов`язання виконати рішення про припинення будівництва (діяльності, статтею 69 частиною 2 Повітряного кодексу України) не закріплені у перелічених вище нормативно-правових актах.

Поряд з цим, чинним законодавством України також не врегульовано питання альтернативних дій Державіаслужби у випадку невиконання особою рішення, зокрема, про припинення будівництва (накладення штрафу, звернення до суду тощо).

У такому випадку суд вважає за необхідне звернути увагу на положення Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" за № 3166-VI (далі по тексту Закон України № 3166-VI), у статті 28 якого закріплено право міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів звертатися до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Крім того, суд зазначає, що у такому випадку є наявний "публічний інтерес" такого спору. Так, за загальним визначенням "публічним інтересом" є важливі для значної кількості фізичних і юридичних осіб потреби, які відповідно до законодавчо встановленої компетенції забезпечуються суб`єктами публічної адміністрації. Тобто публічний інтерес є нічим іншим, як певною сукупністю приватних інтересів. В адміністративному праві під поняттям "публічна адміністрація" необхідно розуміти систему органів державної виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та інші суб`єкти, наділені адміністративно-управлінськими функціями, які діють з метою забезпечення як інтересів держави, так і інтересів суспільства в цілому, а також сукупність цих адміністративно-управлінських дій та заходів, встановлених законом.

Таким чином з аналізу застосованого судом законодавства судом виснується, що суб`єктом звернення до суду з приводу, зокрема, відсутності погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях належить виключно Державіаслужбі. Окрім того, суд зазначає, що відсутність погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях не тягне за собою скасування містобудівних умов та обмежень, а лише припинення будівництва.

Позивач в позовній заяві також зазначає про необхідність захисту права на безпечне для життя і здоров`я людини довкілля, при цьому вказує, що для підготовки майбутнього майданчика для виконання будівельних робіт після отримання земельної ділянки в постійне користування ТОВ "Домінус Старк" допустив (або зрубав за допомогою підрядника) на земельній ділянці з кадастровим номером 2110100000:41:001:0600 350 дерев, що ще до початку будівельних робіт суттєво вплинуло на стан екосистеми території, де мешкає позивач.

Суд зазначає, що позивач, вказуючи на порушення зазначених прав посилається на акт обстеження зелених насаджень від 03 травня 2023 року та на відповідну відомість (Т. 1 а.с.а.с. 9,10). Однака суд зауважує, що зазначені документи не містять інформації щодо того, хто, коли та яким чином здійснив рубку зелених насаджень на спірній земельній ділянці яка належить ТОВ "Домінус Старк". Який статус цих зелених насаджень. Також судом не здобуто доказі, що ТОВ "Домінус Старк" здійснює підготовчі роботи.

Відповідно до статті 2 частини 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією а законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);) безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як неодноразово зазначав у своїх рішеннях Європейський суд з прав людини (зокрема, від 09.12.1994, справа "Руїс Торіха проти Іспанії", заява № 18390/91; від 21.01.1999, справа "Гарсія Руїз проти Іспанії") - Суд нагадав, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Ступінь суворості цієї вимоги може бути різною залежно від характеру рішення, і він має визначатися, виходячи із обставин справи. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу давати докладну відповідь на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Закарпатської обласної державної (військової) адміністрації (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 00022496), Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради (88000 м. Ужгород, вул. Небесної Сотні, 4, код ЄДРПОУ 41284929), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Добробуд" Закарпатської обласної державної адміністрації (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 44853171) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінус Старк" (04050 м. Київ, вул. Миколи Пимоненка, буд. 13 корп. 1, офіс 2, код ЄДРПОУ 43484381) про визнання протиправними та скасування розпоряджень, скасування містобудівних умов та обмежень відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 05 лютого 2024 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі було складено 15 лютого 2024 року.

СуддяС.Є. Гаврилко

Джерело: ЄДРСР 117046741
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку