open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2024 року справа № 580/6866/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Каліновської А.В.,

суддів Бабич А.М., Трофімової Л.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Шапошник Я.О.,

позивача ОСОБА_1 (особисто),

представника відповідача 1 Ковдій І.І. (у порядку самопредставництва),

представника відповідача 2 Зінник К.Г. (у порядку самопредставництва),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Державної податкової служби України, Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовом до Кабінету Міністрів України (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України (далі відповідач 3), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кабінету Міністрів України щодо забезпечення надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області довідки про розмір грошового забезпечення позивача - пенсіонера податкової міліції станом на 05.03.2019 відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з урахуванням положень пунктів 5,6 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для проведення з 01.04.2019 перерахунку розміру пенсії позивача;

- зобов`язати Кабінет Міністрів України вчинити дії щодо поновлення порушених прав та законних інтересів позивача шляхом вжиття невідкладних заходів щодо надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 05.03.2019 відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з урахуванням положень пунктів 5,6 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення і військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 із обов`язковим зазначенням усіх видів та розмірів грошового забезпечення, зокрема і відомостей про розмірі щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за відповідною посадою для проведення з 01.04.2019 належного перерахунку пенсії позивача.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 08.08.2023 відкрито провадження у даній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 07.09.2023 суд здійснив перехід із спрощеного провадження до загального та призначив підготовче засідання.

Усною ухвалою суду занесеною до протоколу судового засідання від 20.09.2023 до участі у справі залучено відповідачів - Державну податкову служби України та Голову комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України.

Ухвалою від 25.10.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що проходив службу в органах МВС, а в подальшому продовжував службу в податковій міліції Державної податкової служби України, академії ДПА України та центральному апараті департаменті розвитку та модернізації процесів ДПС України, звідки звільнився на пенсію, яку отримує відповідно до вимог ст. ст. 43, 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб. За результатами неодноразових звернень до Кабінету Міністрів України та інших державних органів, позивачу було відмовлено у видачі відповідної довідки, оскільки жоден державний орган не надав чіткої відповіді де саме знаходиться особова справа позивача після того, як ДПА України було ліквідовано, а тому позивач позбавлений можливості отримати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Такі обставини, на думку позивача, виникли внаслідок неналежної організації Кабінетом Міністрів України процесу правонаступництва ліквідованих органів Державної фіскальної служби України, оскільки відсутній орган до повноважень якого віднесено видачу довідок працівникам податкової міліції, тому саме Кабінет Міністрів України повинен видати позивачу відповідну довідку з урахуванням усіх складових грошового забезпечення, яке отримував позивач. Також зазначив, що протягом тривалого часу, більше ніж рік, позивач не може отримати довідку про розмір грошового забезпечення а також зясувати де саме знаходиться його особова справа, що призводить до порушення права позивача на соціальне забезпечення.

Представником Кабінету Міністрів України надано до суду відзив на адміністративний позов, в якому останній заперечив проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування заперечень зазначив про те, що Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 (далі - Порядок № 45). Відповідно до п. 3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного Фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. Довідки видаються на осіб, які звільнені із служби: у Національній гвардії України - державним органом, у якому вони перебували на пенсійному обліку до 1 січня 2007 року; у штабах і військах Цивільної оборони України, що ліквідовані, органах та підрозділах служби цивільного захисту та Держтехногенбезпеки - ДСНС; у розвідувальних підрозділах органів державної безпеки колишнього Союзу PCP та Служби безпеки України, що ліквідовані, - Службою зовнішньої розвідки за відповідними посадами у такому державному органі на момент виникнення права на перерахунок пенсії; в органах, у підрозділах, закладах та установах виконання покарань МВС, у Державній кримінально-виконавчій службі (Державному департаменті з питань виконання покарань, Державній пенітенціарній службі, Мін`юсті) - Мін`юстом; в апараті МВС, органах та підрозділах МВС, в закладах, на підприємствах та в установах, що належать до сфери управління МВС (крім органів, підрозділів, закладів та установ, передбачених абзацами четвертим, п`ятим і сьомим цього пункту) - МВС. Також у відзиві відповідач 1 зазначив, що особам, які відряджалися для виконання службових обов`язків до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств та були звільнені із служби у зв`язку з виходом на пенсію безпосередньо з посад, на яких вони перебували, перерахунок пенсій провадиться на підставі довідок про розмір грошового забезпечення, виданих державними органами, згідно з наказами яких особи відряджалися для виконання службових обов`язків. Відповідач 1 у своїх запереченнях зазначив, що уповноважений орган на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії колишнім працівникам податкової міліції відсутній. Разом з тим, вказаним пунктом Порядку № 45 передбачено, у разі ліквідації зазначених державних органів довідки видаються правонаступниками таких органів, а в разі їх відсутності - державними органами. визначеними відповідними актами Кабінету Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі Порядок). Згідно з п. 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України. Пунктом 8 Порядку встановлено, шо внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам. Крім того, зазначив, що Кабінет Міністрів України не є правонаступником функцій податкової міліції щодо забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є Фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування. При цьому, ОСОБА_1 не перебував в трудових правовідносинах із Кабінетом Міністрів України, а тому Кабінет Міністрів України не є тим органом, який уповноважений видавати довідку про розмір грошового забезпечення позивачу.

Представником Державної податкової служби України надано до суду відзив на адміністративний позов, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування заперечень зазначив про те, що постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 №395 «Питання Державної податкової служби» утворено комісію з реорганізації Державної фіскальної служби України. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2023 №578 «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 №395 затверджено головою комісії з реорганізації Державної фіскальної служби заступника Голови Державної податкової служби Тітарчука Михайла Івановича, увільнивши від виконання цих обов`язків ОСОБА_2 . ДФС знаходиться у стані припинення, не ліквідовано і відповідно здійснює свої функції через голову комісії з реорганізації Державної фіскальної служби. Враховуючи вищевикладене, у ДПС України відсутні правові підстави для процесуального правонаступництва ДФС України у справах, пов`язаних з реалізацією підрозділами податкової міліції та її посадових осіб повноважень, прав та обов`язків (компетенцій), що покладалися на такі підрозділи. Зокрема, відсутні підстави для здійснення процесуального правонаступництва у справах за позовами працівників податкової міліції (поновлення на службі, відшкодування грошового утримання, нарахування та виплата різного виду матеріальних (грошових) допомог, видача довідок для призначення пенсій тощо).

Відповідач 3 відзив на позов не надав.

Позивач в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов.

Представник відповідача 1 та представник відповідача 2, у судовому засіданні заперечили проти задоволення позовних вимог.

Представник відповідача 3 у судове засідання не прибув, причини неприбуття не повідомив.

Вирішуючи питання про можливість подальшого розгляду справи за відсутності представника відповідача 3, суд виходить із наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 44 КАС України, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Приписами п. 3 ч. 5 ст. 44 КАС України визначено, що учасники справи, поміж іншого, зобов`язані з`являтися в судове засідання за викликом суду.

Відповідно ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідачу 3 судова повістка про розгляд справи була направлені на адресу: 04053, м. Київ, вул. Львівська площа, 8, що зазначена у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, яка відповідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримана 24.01.2024.

Відповідно ч. 8 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Беручи до уваги наведені обставини, колегія суддів прийшла до висновку про розгляд справи за відсутності представника відповідача 3.

Заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

З матеріалів справи вбачається, що наказом Державної податкової адміністрації України від 12.02.2021 №155-0 «Про призначення ОСОБА_1 » з 12.02.2001 підполковника податкової міліції ОСОБА_1 призначено на посаду начальника відділу аналізу та вдосконалення процесів дослідної перевірки Управління модернізації процесів протидії щодо «тіньової» економіки та порушень податкового законодавства Департаменту розвитку та модернізації процесів державної податкової служби, із залишенням в кадрах податкової міліції ДПА України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 №944.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 05.08.2022 №843-0 «Про звільнення ОСОБА_1 » 15.08.2022 позивача згідно Положення про проходження служби начальницьким складом та постанови Кабінету міністрів України від 30.10.1998 №1716 «Про проходження служби особами начальницького складу податкової міліції та обчислення їм вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги» звільнено з податкової міліції у відставку за ст. 65 п. « 5» (за віком).

Судом встановлено, що позивач 20.08.2022 звернувся до ДПС України із запитом про надання оновленої довідки про розмір грошового забезпечення.

Листом Державної податкової служби України від 30.08.2022 №915/ЗПІ/99-00-10-04-01-10 позивачу повідомлено, що Державна податкова служба України та її територіальні органи не є правонаступниками Державної фіскальної служби України та її територіальних органів. Підрозділи податкової міліції у структурі ДПС та її територіальних органів не функціонують. Оскільки ДПС не володіє інформацією зазначеною у запиті, відмовлено у задоволенні запиту.

13.10.2022 позивач звернувся зі скаргою до прем`єр Міністра України щодо відмови у видачі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення та з проханням доручити правонаступнику ДФС видати таку довідку, яка відповідно листа Секретаріату Кабінету Міністрів України від 20.10.2022 №З-2646/23-22/2 надіслана для розгляду та надання відповіді Міністерству фінансів України.

Листом від 26.10.2022 №16040-03/З-1923/2122 Міністерства фінансів України позивачу повідомлено, що нормативно-правовими актами не визначено органу, уповноваженого на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії колишнім працівниками податкової міліції. В листі також зазначено, що Міністерством фінансів України за власної ініціативи розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України Про визначення органу уповноваженого на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особам начальницького та рядового складу податкової міліції, який проходить узгодження, відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 №950.

Також в листі від 02.11.2022 №068/05-12/1637 Державного архіву м. Києва позивачу повідомлено, що у переглянутих документах фондів особової справи позивача не виявлено. Крім того, зазначено, що документи Державної податкової служби України та Державної фіскальної служби України на зберігання до Державного архіву м. Києва не надходили.

В листі Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України від 16.11.2022 №2282/6-12 позивачу повідомлено, що документи з основної діяльності Державної податкової служби України зберігаються з 1992 по 2013 роки включно. На зберігання до архіву надійшли документи з особового складу (кадрових питань) Державної податкової служби України, Державної фіскальної служби України лише ті які мають грифи обмеженого доступу. Серед вказаних документів особової справи позивача не виявлено.

Позивач звернувся до директора Департаменту фінансово-економічного планування, аналізу та майнових відносин, голови комісії з реорганізації ДФС України В. Якубівського із заявою від 03.11.2022, в якій просив виготовити довідку про грошове забезпечення для перерахунку його пенсії.

Листом від 18.11.2022 №16040-03/2286 Міністерства фінансів України за підписом директора Департаменту фінансово-економічного планування, аналізу та майнових відносин, голови комісії з реорганізації ДФС України В. Якубівського позивачу повідомлено, що згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», від 19.06.2019 №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» Державна фіскальна служба України та її територіальні органи знаходяться в стані припинення. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 №761 «Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 85», співробітники ДФС та її територіальних органів, зокрема Головного управління ДФС у Черкаській області, станом на 01.01.2022 були вивільнені, а ДФС та її територіальними органами припинено виконання функцій центрального органу виконавчої влади. Поінформовано, що органи Пенсійного фонду України, повертають документи на перерахунок пенсії без розгляду, в зв`язку з відсутністю визначеного органу виконавчої влади в нормативно-правових актах України, уповноваженого на видачу довідок для призначення пенсії.

12.07.2023 позивач звернувся до Кабінету Міністрів України із заявою, в якій просив: видати довідку про грошове забезпечення пенсії, виходячи із судових рішень, які визнали протиправними та нечинними пункти 1,2 постанови №103, та зміни до п. 5 і додатку 2 Порядку №45, в якій відновити всі доплати (надбавки, премії), що мали місце в останньому перерахунку пенсії (2013) до 01.03.2018, з відповідними змінами грошового забезпечення, що мало місце 30.08.2017 постановою №704; не переадресовувати заяву іншим органам, регіонам, які неуповноважені видавати аналогічні довідки, і до яких позивач немає відношення; не посилатись на факт розробки проекту КМУ, який проходить узгодження і буде визначений орган на видачу довідок; довідку направити до ГУПФУ в Черкаській області для перерахунку пенсії де позивач перебуває на пенсійному обліку, а копію заявнику.

Разом із листом від 18.07.2023 №З-9480/23-23/2 Секретаріату Кабінету Міністрів України вище зазначене звернення було надіслано Державній податковій службі України для розгляду і надання відповіді.

Державна податкова служба України за результатами розгляду заяви позивача від 12.07.2023, листом від 31.07.2023 №20956/6/99-00-10-04-01-06 повідомила позивача, що оскільки розпорядником запитуваної інформації є Державна фіскальна служба України, заяву надіслано за належністю до комісії з реорганізації ДФС для розгляду згідно з чинним законодавством.

Листом від 01.09.2023 №63000-01/158 за підписом голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України М. Тітарчука позивачу повідомлено, що відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Державна фіскальна служба України та її територіальні органи знаходяться в стані припинення. Пунктом 18 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, визначено, що комісія з реорганізації ДФС здійснює повноваження виключно щодо управління справами, в частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією ДФС. Також повідомлено, що нормативно-правовими актами не визначено органу, уповноваженого на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії колишнім працівникам податкової міліції.

Отже, судом встановлено, що позивач звертаючись до різних органів, більше ніж через рік не зміг отримати довідку про розмір його грошового забезпечення.

Вважаючи, що Кабінет Міністрів України ухиляється від виконання покладених на нього повноважень та порушує права позивача, останній звернувся до суду з даним позовом.

Статтею 1 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 27.02.2014 № 794-VII (далі - Закон) визначено, що Кабінет Міністрів України (Уряд України) є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів.

Відповідно до статті 2 Закону, до основних завдань Кабінету Міністрів України належать:

1) забезпечення державного суверенітету та економічної самостійності України, здійснення внутрішньої та зовнішньої політики держави, виконання Конституції та законів України, актів Президента України;

2) вжиття заходів щодо забезпечення прав і свобод людини та громадянина, створення сприятливих умов для вільного і всебічного розвитку особистості;

3) забезпечення проведення бюджетної, фінансової, цінової, інвестиційної, у тому числі амортизаційної, податкової, структурно-галузевої політики; політики у сферах праці та зайнятості населення, соціального захисту, охорони здоров`я, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування;

4) розроблення і виконання загальнодержавних програм економічного, науково- технічного, соціального, культурного розвитку, охорони довкілля, а також розроблення, затвердження і виконання інших державних цільових програм;

5) забезпечення розвитку і державної підтримки науково-технічного та інноваційного потенціалу держави;

6) забезпечення рівних умов для розвитку всіх форм власності; здійснення управління об`єктами державної власності відповідно до закону;

7) здійснення заходів щодо забезпечення обороноздатності та національної безпеки України, громадського порядку, боротьби із злочинністю, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

8) організація і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності, митної справи;

9) спрямування та координація роботи міністерств, інших органів виконавчої влади, здійснення контролю за їх діяльністю.

Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 9 квітня 1992 року № 2262-XII (далі Закон № 2262-XII) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Частиною третьою статті 43 Закону №2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частина вісімнадцята статті 43 Закону №2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

За приписами частин першої, другої, третьої та четвертої статті 63 Закону №2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону. Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону №2262-XII Кабінет Міністрів України 21 лютого 2018 року прийняв Постанову №103, пунктом 1 якої встановив перерахувати з 1 січня 2018 року пенсії, призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення зі служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до Постанови №704.

Уповноваженим органам, у тому числі Державній фіскальній службі, після набрання чинності цією постановою забезпечити оформлення та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про розміри грошового забезпечення, визначені в пункті 1 цієї постанови, відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (пункт 7 Постанови №103).

Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону №2262-XII, визначений Порядком №45.

Так, пунктом 1 Порядку №45 визначено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-XII, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом №2262-XII, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи). Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії (пункт 2 Порядку № 45).

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. У разі ліквідації зазначених державних органів довідки видаються правонаступниками таких органів, а в разі їх відсутності - державними органами, визначеними відповідними актами Кабінету Міністрів України (пункт 3 Порядку №45).

Абзацом першим пункту 5 Порядку №45 в редакції Постанови №103 передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням. При цьому у додатку 2 до Порядку №45 міститься форма довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, яку Постановою №103 було викладено в новій редакції та у ній відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Суд звертає увагу, що на виконання Постанови №103 ДФС України видало позивачу довідку від 2 квітня 2018 року №487 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за відповідною посадою за нормами, чинними на 1 березня 2018 року.

Поряд з цим Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 12 грудня 2018 року в адміністративній справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, визнав протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку №45.

Таким чином, з 05 березня 2019 року - з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі №826/3858/18 - виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою №704 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ. Однак до моменту отримання належної довідки у пенсійного органу не виникає обов`язку з перерахунку пенсії позивача.

Порядок дій, які повинні вчинити орган, який видає довідку, та Управління Пенсійного фонду у зв`язку із втратою чинності положеннями пунктів 1, 2 Постанови №103 та змін до пункту 5 і додатка 2 Порядку №45 не змінився. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком (пункт 3 Порядку №45).

Суд зазначає, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затверджений постановою Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року №3-1, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за №135/13402 (далі - Порядок №3-1).

Відповідно до пункту 23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону №2262-ХІІ. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону №2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Тотожні за змістом положення щодо процедури перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовців у разі зміни розміру їх грошового забезпечення містяться у пунктах 2, 3 Порядку №45.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України.

При цьому відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Як уже зазначалося судом, довідки видаються державним органом, з якого особа була звільнена зі служби, а у випадку ліквідації такого державного органу правонаступником органу, а в разі його відсутності - державним органом, визначеним відповідними актами Кабінету Міністрів України.

Суд зазначає, що цей спір виник у зв`язку з тим, що відповідачі, посилаючись на те, що нормативно-правовими актами не визначено орган, який має видавати довідки про розміри грошового забезпечення працівникам податкової міліції, а також на те, що ДПС України не є правонаступником ДФС України, більше року так і не видали позивачу відповідної довідки.

У 2018 році розпочався процес припинення Державної фіскальної служби та її територіальних органів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Пунктом 2 цієї постанови Кабінету Міністрів України (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №846 від 25.09.2019 року) установлено, що:

- Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності;

- Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

- Підрозділи податкової міліції у складі Державної фіскальної служби продовжують здійснювати повноваження та виконувати функції з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно-розшукову, кримінальну процесуальну та охоронну функції до завершення здійснення заходів з утворення центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.05.2019 внесено запис про перебування Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) у стані припинення на підставі рішення засновника щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації. На час судового вирішення спору запис про припинення юридичної особи відсутній.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85" №761 від 21.07.2021 року у додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України №85 від 05.04.2014 року "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів" виключено позицію, яка передбачала граничну чисельність працівників (державних службовців) апарату ДФС України та її територіальних органів у кількості 4974 одиниці.

Голова комісії з реорганізації ДФС України видав наказ №22-рг від 23.07.2021 року "Про вивільнення працівників Державної фіскальної служби України".

Відповідно до пунктів 18, 19 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074, до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу (далі - комісія) з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами у частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідно органу виконавчої влади або територіального органу.

Право підписувати документи щодо припинення органу виконавчої влади або територіального органу надається голові комісії з моменту його затвердження до дня внесення запису про державну реєстрацію припинення органу виконавчої влади або територіального органу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Для здійснення своїх повноважень голова комісії видає накази, використовуючи бланки органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється.

Кабінет Міністрів України прийняв постанову №1127 від 28.10.2021 №1127 "Деякі питання застосування окремих положень законодавства у процесі реорганізації Державної фіскальної служби", якою постановив:

1. Установити, що у процесі реорганізації Державної фіскальної служби Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, застосовується з урахуванням таких особливостей: головою комісії з реорганізації Державної фіскальної служби може бути призначена посадова особа Міністерства фінансів, головою комісії з реорганізації раніше утвореного як юридична особа публічного права територіального органу Державної фіскальної служби (головного управління, митниці) може бути призначена посадова особа з числа працівників такого органу або у разі відсутності посадових осіб в такому органі - посадова особа юридичної особи - правонаступника, або у разі відсутності посадових осіб в такому органі та юридичній особі - правонаступнику - посадова особа Міністерства фінансів або Державної податкової служби, або Державної митної служби, або Бюро економічної безпеки.

2. Міністерству юстиції та Державній архівній службі забезпечити прийняття Центральним державним архівом вищих органів влади та управління від апарату Державної фіскальної служби, а обласним, Київській міській державним адміністраціям забезпечити прийняття державними архівами областей, м. Києва від відповідних головних управлінь областей, м. Києва та Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби в упорядкованому стані архівних справ, внесених до Національного архівного фонду, документів з кадрових питань (особового складу), документів з основної діяльності, які не завершені в діловодстві та/або строки тимчасового зберігання яких не закінчилися, у тому числі документів, що містять інформацію з обмеженим доступом.

Згідно з частинами 1, 5 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частинами 1, 4 статті 105 КАС України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Наразі за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна фіскальна служба України перебуває у стані припинення у зв`язку з реорганізацією, запис про припинення юридичної особи Державної фіскальної служби України не внесений, а від його імені діє комісія з реорганізації, яка здійснює управління його справами.

Отже, враховуючи вище зазначене, до повноважень голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України віднесений вичерпний перелік питань що стосуються реорганізацї або ліквідації відповідно органу фіскальної служби, а тому видача довідок про розмір грошового забезпечення колишнім працівникам податкової міліції не відноситься до його повноважень.

Суд також звертає увагу на те, що з метою виконання завдань, покладених постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 28.10.2021 Центральні державні архіви та державні архіви областей, м. Києва мали прийняти від відповідних органів держаної фіскальної служби України архівні справи, зокрема документи з кадрових питань (особового складу).

Натомість, у матеріалах справи містяться листи Державного архіву м. Києва від 02.11.2022 №068/05-12/1637 та Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України від 16.11.2022 №2282/6-12 у яких зазначено що особової справи позивача до архівів не надходило, не виявлена.

Враховуючи те, що спір у цій справі пов`язаний із захистом соціальних прав і стосується видачі документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом №2262-XII, зокрема довідки про розмір грошового забезпечення. З огляду на те, що цей спір не стосується публічно-владних функцій, які виконували органи ДФС у відповідних сферах діяльності та які у процесі їх реорганізації були передані іншим державним органам. Приймаючи до уваги, що нормативно-правовими актами не визначено орган, який має видавати довідки про розміри грошового забезпечення працівникам податкової міліції. З огляду на положення Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200, зокрема якими визначено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності та положення п.3 Порядку № 45, якими передбачено, зокрема, що у разі ліквідації зазначених державних органів довідки видаються правонаступниками таких органів, а в разі їх відсутності - державними органами, визначеними відповідними актами Кабінету Міністрів України.

Як було зазначено вище, заява позивача від 12.07.2023 про видачу та направлення довідки до ГУПФУ в Черкаській області для перерахунку пенсії відповідно листа від 18.07.2023 №3-9480/23-23/2 Секретаріату Кабінету Міністрів України була надіслана саме Державній податковій службі України.

Отже, Кабінет Міністрів України своїми діями щодо направлення вказаного листа позивача на виконання до Державної податкової служби України визначив, який саме орган мав видати позивачу відповідну довідку.

Натомість, Державна податкова служба України за результатами розгляду заяви позивача від 12.07.2023, листом від 31.07.2023 №20956/6/99-00-10-04-01-06 повідомила позивача, що його заяву надіслано за належністю до комісії з реорганізації ДФС для розгляду.

Суд звертає увагу, що позивач вже звертався 13.10.2022 до ДФС України з вказаного питання та не отримав відповідної довідки.

Як вбачається з листа від 26.10.2022 №16040-03/З-1923/2122 Міністерство фінансів України спільно з комісією з реорганізації ДФС розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України Про визначення органу уповноваженого на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особам начальницького та рядового складу податкової міліції (далі - проект Постанови КМУ), що пройшов узгодження, відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 №950.

В листі вказано, що зазначений проект постанови КМУ погоджено Пенсійним фондом України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством економіки України та Міністерством цифрової трансформації України без зауважень. Проект постанови КМУ передбачає визначення Міністерства внутрішніх справ України, відповідальним органом за видачу довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій особам начальницького та рядового складу податкової міліції.

Отже, Кабінет Міністрів України своїми діями щодо направлення листа позивача на виконання до Державної податкової служби України визначив, який саме орган мав видати позивачу відповідну довідку, а також розглянув проект Про визначення органу уповноваженого на видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особам начальницького та рядового складу податкової міліції, тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльність Кабінету Міністрів України щодо забезпечення надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області довідки про розмір грошового забезпечення та зобов`язання Кабінету Міністрів України вчинити дії до видачі відповідної довідки не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як роз`яснив Верховний Суд України у пункті 3 постанови Пленуму № 14 від 18 грудня 2009 року "Про судове рішення", вихід за межі позовних вимог - це вирішення незаявленої вимоги, задоволення вимоги позивача у більшому розмірі, ніж було заявлено.

Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. З цього випливає, що вихід за межі позовних вимог можливий за наступних умов:

- лише у справах за позовами до суб`єктів владних повноважень, оскільки лише в цьому випадку відбувається захист прав та інтересів позивача;

- повний захист прав позивач неможливий у спосіб, про який просить позивач. Повнота захисту полягає в ефективності відновлення його прав;

- вихід за межі позовних вимог повинен бути пов`язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна заява.

Враховуючи, що всі органи надали позивачу відмову у видачі довідки, позивач використав всі можливі варіанти, з огляду та те, що позивач більше року не може отримати відповідну довідку, хоча вчиняє активні дії, зокрема звертається до державних органів, на які посилаються суб`єкти владних повноважень у наданих позивачу відповідях, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог з метою захисту порушеного права позивача на отримання відповідної довідки, шляхом визнання протиправною бездіяльність Державної податкової служби України щодо надання довідки ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб та з урахуванням положень пунктів 5,6 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для проведення з 01.04.2019 перерахунку розміру його пенсії та зобов`язання Державної податкової служби України видати таку довідку.

З огляду на зазначене вище, позовні вимоги є частково обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Понесені позивачем судові витрати, підтверджені квитанцією від 02.08.2023 №5 в сумі 1073,60 грн про сплату судового збору за звернення до адміністративного суду з позовною заявою, підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно задоволеній частині позову половина суми.

Інших доказів понесених судових витрат, станом на час прийняття рішення, матеріали справи не містять.

Керуючись ст.ст. 2, 90, 139, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової служби України щодо надання довідки ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з урахуванням положень пунктів 5,6 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для проведення з 01.04.2019 перерахунку розміру його пенсії.

Зобов`язати Державну податкову службу України видати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з урахуванням положень пунктів 5,6 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення і військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 із зазначенням усіх видів та розмірів грошового забезпечення, зокрема і відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за відповідною посадою для проведення з 01.04.2019 перерахунку його пенсії.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір у сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн 80 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту.

Повний текст рішення складений 09.02.2024.

Суддя Альона КАЛІНОВСЬКА

Судді Анжеліка БАБИЧ

Лариса ТРОФІМОВА

Джерело: ЄДРСР 116895782
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку