open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 461/7958/23 Головуючий у 1 інстанції: Мисько Х.М.

Провадження № 33/811/1859/23 Доповідач: Белена А. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2024 року Львівський апеляційний суд у складі:

судді - Белени А.В.,

з участю адвоката Юрчака В.В.,

представника Львівської митниці Зирянова О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Львові справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст. 483 МК України за апеляційною скаргою представника Львівської митниці Бащука О. на постанову Галицького районного суду м. Львова від 28 листопада 2023 року,

встановив :

постановою судді Галицького районного суду м. Львова від 28 листопада 2023 року провадження щодо,

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директора ТзОВ «АРТХЕМ», проживає за адресою АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

закрито у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0752/209000/23 від 19.06.2023 року повернуто ОСОБА_1 для належного митного оформлення або для вивезення за межі митної території України.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0753/209000/23 від 19.06.2023 року повернуто ОСОБА_1 для належного митного оформлення або для вивезення за межі митної території України.

Згідно протоколу про порушення митних правил №0752/209000/23 від 19.06.2023 року, 16.05.2023 року через пункт пропуску "Мамалига - Крива" митного поста "Мамалига" Чернівецької митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC8047PM/BC5413XF, яким переміщувалися товари заявлені як «розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці: Solvent multifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol" - 21,32 м. т. Являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів. Торговельна марка "Ecosol" виробник "EDYNAMICS" S. R. L. Країна виробництва MD», у кількості - 26987 д/л., загальною вагою нетто - 21320 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередня митна декларація від 16.05.2023 року № 23UA209000746677U6, CMR від 13.05.2023 року № 1232851 та інвойсу від 13.05.2023 року № 02/05-А. 17.05.2023 після прибуття в зону митного контролю відділу митного оформлення №1 митного поста "Львів - північний" Львівської митниці, гр. ОСОБА_2 (ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ», код ЄДРПОУ 44547653) відповідно до контракту на митно-брокерське обслуговування від 11.05.2023 № 0047, для митного оформлення вказаного товару у митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51299 з наступними товаросупровідними документами: декларація митної вартості, довіреність ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» від 17.05.2023, гарантійний лист "EDYNAMICS" S. R. L. від 15.05.2023 року № 19, технічні умови від 25.01.2023, паспорт безпеки від 25.01.2023, паспорт якості №2 від 12.05.2023, invoice №02/05-А від 13.05.2023 року, зовнішньоекономічний контракт від 23.09.2022 року № 1- 22/2309 та додаток №1 до нього від 03.05.2023 року, CMR №1232851 від 13.05.2023 року.

Відповідно до вказаних документів продавцем та відправником товарів заявлено молдавську компанію "EDYNAMICS" S. R. L., MD-2060, str. Bucului, 12, Chisinau, Republic of Moldova, отримувачем, покупцем та особою, відповідальною за фінансове регулювання, - TOB «АРТХЕМ» 50102, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Каткова, буд.71, кв. 56 (код ЄДРПО 43287117), декларантом - ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» 04112, Україна, місто Київ, вул. Парково-Сирецька, буд. 12А, офіс 2, Країна походження товару - Молдова.

Під час митного огляду товарів на центральному рівні автоматизованою системою (АСУР) були згенеровані наступні митні процедури: 101-1, 103-1, 105-2, 108-3, 113-6, 201-1, 905-3. На виконання вимог згенерованих митних процедур посадовими особами відділу митного оформлення № 1 митного поста "Львів - північний" було проведено відбір зразків зазначеного товару та листом від 18.05.2023 №7.4-28-08-01/743 направлено запит до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень (далі - СЛЕД) від 17.05.2023 №83 з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД та встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних, засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.

Відповідно до висновку Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 № 142000-3400-0117 масова частка метанолу у пробі--становить 59,49 мас.% (збіжність - 0,22 мас.%).

Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно- тарифного регулювання ЗЕД службовою запискою від 15.06.2023 року №7.4-15/2050 повідомлено, що враховуючи вимоги УКТЗЕД в редакції Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022 року №2697-ІХ, пояснення до УКТ ЗЕД (затвердженні наказом Держмитслужби від 14.12.2022 №543), результати лабораторних досліджень (висновок Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 року № 142000-3400-0117), встановлено, що код товару згідно з УКТ ЗЕД, відповідає заявленому, а опис товару повинен бути скоригований: «розчинник складний органічний на основі метанолу, Solvent multifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol". Містить: метиловий спирт, метил-третил-бутиловий етер, а також незначні кількості ізопропілового спирту та води. Масова частка метанолу становить 59,49 мас%», Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу Україні товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, які відповідають опису «тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу», під час їх ввезення на митну територію України оподатковуються акцизним податком за ставкою у розмірі 245,50 євро за 1000 літрів. Згідно з службовою управління митних платежів, контролю митної вартості митно- тарифного регулювання ЗЕД від 15.06.2023 року сума недоборів по даній декларації становить 316507,42 грн.

Згідно з інформацією, наявною в ЄАІС Держмитслужби (розділ «Перегляд ВМД Республіки Молдова» вказані товари митними органами суміжної країни було оформлено в режимі «експорт» за митною декларацією (CAD) №3150/2023/1025 від 13.05.2023 року. У графі 34 «Код країни походження» якої зазначено код - 643, яким відповідно до міжнародного ISO 3166 обліку кодів країн світу, позначається російська федерація. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 року №426 заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Вказані поставки товарів здійснювалися відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, укладеного між молдавською компанією "EDYNAMICS" S. R. L. (Europe, Cyprus, Chyptron 1, Nicosia 1075), в особі адміністратора ОСОБА_3 , та ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117), в особі директора ОСОБА_1 . Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності №110/2019/9874, керівником ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117) є громадянка України ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

Таким чином, на думку митного органу, громадянкою України ОСОБА_1 , директором ТОВ «АРТХЕМ», вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх країни походження.

Згідно Висновку НДТСЕ №3037-Е, загальна вартість предметів правопорушення становить 935 521,60 грн.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Крім того, згідно протоколу про порушення митних правил №0753/209000/23 від 19.06.2023 року від 19.06.2023 року,16.05.2023 через пункт пропуску "Мамалига - Крива" митного поста "Мамалига" Чернівецької митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , яким переміщувалися товари заявлені як «розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці: Solventmultifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol" - 18,75 м. т. Являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів. Торговельна марка "Ecosol" виробник "EDYNAMICS" S. R. L. Країна виробництва MD», у кількості - 23734 д/л., загальною вагою нетто - 18750 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередня митна декларація від 16.05.2023 № 23LTA209000746672U0, декларація прибуття від 16.06.2023 року №23UA141000493239Z8, CMR від 13.05.2023 року № 1232850 та інвойсу від 13.05.2023 року № 01/05-А. 17.05.2023 після прибуття в зону митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста "Львів - північний" Львівської митниці, гр. ОСОБА_2 (ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ», код ЄДРПОУ 44547653) відповідно до контракту на митно-брокерське обслуговування від 11.05.2023 № 0047, для митного оформлення вказаного товару у митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 з наступними товаросупровідними документами: декларація митної вартості, довіреність ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» від 17.05.2023 року, гарантійний лист "EDYNAMICS" S. R. L. від 15.05.2023 року № 18, технічні умови від 25.01.2023 року, паспорт безпеки від 25.01.2023, паспорт якості, invoice №01/05-А від 13.05.2023, зовнішньоекономічний контракт від 23.09.2022 року № 1-22/2309 та додаток до нього від 03.05.2023 року, CMR №1232850 від 13.05.2023 року.

Відповідно до вказаних документів продавцем та відправником товарів заявлено молдавську компанію "EDYNAMICS" S. R. L., MD-2060, str. Bucului, 12, Chisinau, Republic of Moldova, отримувачем, покупцем та особою, відповідальною за фінансове регулювання, - TOB «АРТХЕМ» 50102, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Каткова, буд.71, кв. 56 (код ЄДРПО -3287117), декларантом - ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» 04112, Україна, місто Київ, вул. Парково-Сирецька, буд. 12А, офіс 2, Країна походження товару - Молдова.

Під час митного огляду товарів на центральному рівні автоматизованою системою (АСУР) були згенеровані наступні митні процедури: 101-1, 103-1, 105-2, 108-3, 113-6, 201-1, 905-3. На виконання вимог згенерованих митних процедур посадовими особами відділу митного оформлення № 1 митного поста Львів - північний" було проведено відбір зразків зазначеного товару та листом від 18.05.2023 №7.4-28-08-01/741 направлено запит до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень (далі - СЛЕД) від 17.05.2023 року №82 з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД та встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних, засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.

Відповідно до висновку Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 року № 142000-3400-0116 масова частка метанолу у пробі становить 65,54 мас.% (збіжність - 0,10мас.%). Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД службовою запискою від 19.06.2023 року №7.4-155/41/1980 повідомлено, що враховуючи вимоги УКТЗЕД в редакції Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022 №2697- IX, пояснення до УКТ ЗЕД та результати лабораторних досліджень (висновок Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 року № 142000- 3400-0116), встановлено, що код товару згідно з УКТ ЗЕД, відповідає заявленому, а опис товару повинен бути скоригований: «розчинник складний органічний на основі метанолу, Solventmultifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol". Містить: метиловий спирт, метил-третил- бутиловийетер, а також незначні кількості ізопропілового спирту та води. Масова частка метанолу становить 65,54 мас%». Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, які відповідають опису «тільки розчинники.або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу», під час їх ввезенняна митну територію України оподатковуються акцизним податком за ставкою у розмірі 245,50 євро за 1000 літрів. Згідно з службовою управління митних платежів, контролю митної вартості митно-тарифного регулювання ЗЕД від 15.06.2023 сума недоборів по даній декларації становить 278355,77грн.

Згідно з інформацією, наявною в ЄАІС Держмитслужби (розділ «Перегляд ВМД Республіки Молдова» вказані товари митними органами суміжної країни було оформлено в режимі «експорт» за митною декларацією (CAD) №3150/2023/1024 від 13.05.2023 року. У графі 34 «Код країни походження» якої зазначено код - 643, яким відповідно до міжнародного ISO 3166 обліку кодів країн світу, позначаєтьсяросійська федерація. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 №426 заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Вказані поставки товарів здійснювалися відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022, укладеного між молдавською компанією EDYNAMICS" S. R. L. (Europe, Cyprus, Chyptron 1, Nicosia 1075), в особі адміністратора ОСОБА_3 , та TOB «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117), в особі директора ОСОБА_1 . Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності № 110/2019/9874, керівником ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117) є громадянка України ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

Таким чином, на думку митного органу, громадянкою України ОСОБА_1 , директором ТОВ «АРТХЕМ», вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх країни походження.

Згідно Висновку НДІСЕ №3038-Е, загальна вартість предметів правопорушення становить 822 750,00 грн.

Зазначені дії містять ознаки порушення митних правил, передбаченогоч.1ст.483 Митного кодексу України.

На дану постанову представник Львівської митниці подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Галицького районного суду м. Львова від 03 жовтня 2023 року та винести нову, якою визнати громадянку ОСОБА_1 винною у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1. ст. 483 МК України, накласти на неї стягнення, у виді штрафу 935521,60 грн та 822750,00 грн з конфіскацією предметів правопорушення.

В обґрунтування апеляційних вимог покликається на те, що вважає висновок суду помилковим і необґрунтованим, оскільки судом не надано належної оцінки обставинам та матеріалам справи, що призвело до неправильного вирішення даної справи, в результаті чого постанова суду винесена з порушенням норм процесуального і матеріального права та підлягає скасуванню.

Апелянт вважає, що розглянувши справу по суті суд першої інстанції не об`єктивно прийшов до висновку щодо відсутності у діях гр. ОСОБА_4 ознак правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України та не застосував до неї стягнення, передбачене вказаною статтею Митного кодексу України. В оскаржуваній постанові суду першої інстанції перевагу надано доказам, поданим стороною правопорушника, однобоко та вибірково застосовано норми Митного кодексу України.

Зазначає, що судом не досліджено того, що при складенні протоколу про порушення митних правил гр. ОСОБА_5 , він не вказала співробітнику митниці на обставини, викладені у постанові суду. Вважає, що ОСОБА_5 - переміщувала товари таким чином, щоб їх ніхто не зміг виявити візуально, тільки за допомогою експертизи.

Апелянт вважає, що вказані дії гр. ОСОБА_4 , у своїй сукупності вказують на те, що остання усвідомлювала протиправність своїх дій і передбачала настання негативних наслідків.

Заслухавши пояснення представника Львівської митниці Зирянова О.Ю. про задоволення апеляційної скарги, думку представника ОСОБА_1 - адвоката Юрчака В.В. про залишення постанови суду першої інстанції без змін, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення та доводи апеляційної скарги, суд вважає, що така задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Згідно з ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності; чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність; чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дані вимоги Закону суддею першої інстанції в повному обсязі дотримані.

Апеляційний суд не бере до уваги доводи апеляційної скарги про незаконність та необґрунтованість постанови судді, оскільки викладений у судовому рішенні висновок підтверджується зібраними та перевіреними в судовому засіданні доказами.

Рішення про закриття провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суддя мотивував тим, що Львівською митницею не надано жодних належних та допустимих доказів наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Такого висновку суддя дійшов виходячи з наступного.

Суддею першої інстанції з матеріалів справи встановлено, що згідно протоколу про порушення митних правил №0752/209000/23 від 19.06.2023 року, 16.05.2023 року через пункт пропуску "Мамалига - Крива" митного поста "Мамалига" Чернівецької митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC8047PM/BC5413XF, яким переміщувалися товари заявлені як «розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці: Solvent multifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol" - 21,32 м. т. Являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів. Торговельна марка "Ecosol" виробник "EDYNAMICS" S. R. L. Країна виробництва MD», у кількості - 26987 д/л., загальною вагою нетто - 21320 кг.

Судом встановлено, що 23.09.2022 року між ТОВ «АртХем» (код ЄДРПОУ 43287117) та компанією EDYNAMICS S.R.L. (Республіка Молдова) було укладено Контракт № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, за яким EDYNAMICS S.R.L. зобов`язувалася здійснювати продаж на користь ТОВ «АртХем» розчинники та розріджувачі складні органічні в асортименті.

ТОВ «АртХем» до цього ніколи не здійснювало поставок Товару за вказаним Контрактом і не співпрацювало із Продавцем, а тому при характеристиці Товару обґрунтовано розраховувала на відомості, що містилися у товаросупровідних документах.

В межах Контракту було замовлено поставку партій товару, які були оформлені:

1)Інвойс (Invoice) № 01/05А від 13.05.2023 року, за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 18, 75 т. вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 9937, 50 Євро.

2)Інвойс (Invoice) № 02/05А від 13.05.2023 року (а.с. 16-17), за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 21, 32 т. вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 11 299, 60 Євро.

Відповідний розчинник призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).

17.05.2023 року у відділ митного оформлення № 1 митного поста «Львів- північний» Львівської митниці керівником (декларантом) ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» ОСОБА_2 подано митні декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA20923 00/2023/51299 (23U А209230015299U2) для здійснення митного контролю та оформлення товару: «Розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці:Solvent multifunctional "Ecosol" Розчинник багатофункціональний Ecosol"-18,75 м.т.Являє собою прозору однорідну рідину відбезбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок таводи.Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%).Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузяхпромисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів.Торговельна марка "Ecosol''Виробник "EDYNAMICS" S.R.L.Країна виробництва MD».

Відповідно до поданих товаросупровідних документів, продавцем товарів є компанія «EDYNAMICS» S.R.L., а одержувачем (покупцем) ТзОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117).

Під час здійснення митного контролю (митного огляду), здійснено відбір проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів, згідно з УКТ ЗЕД. Відповідно до висновків Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 №142000-3400-0116 та №142000-3400-0117 встановлено, що склад проби не узгоджується із заявленим в графі 31 митних декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA2092300/2023/51299 (23UA209230015299U2).

Встановлено, що до митного оформлення подавались наступні документи:

1)Гарантійні листи за вих. № 18 та № 19 від 15.05.2023 року (а.с. 27), за якими експортер повідомив, що Товар Розчинник універсальний: Solvent multifunctional "EcosolTM" / Розчинник багатофункціональний "EcosolTM, що поставляється відповідно до інвойсів No 01/05-А від 13.05.2023 року та No 02/05-А від 13.05.2023 року являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) - 53% (+/- 0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) - 43% (+/- 0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) - 4% (+/- 0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).

2) Сертифікати якості № 1 та № 2 від 12.05.2023 року (а.с. 15), за якими визначено, що норма згідно технічних умов вмісту речовини 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) становить від 45% до 85%, норма метилового спирту (метанолу) становить від 10% до 48; а норма ізопропілового спирту (ізопропанолу) становить від 3% до 15%. Фактичні показники наступні: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) - 53% (+/- 0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) - 43% (+/- 0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) - 4% (+/- 0,5%).

3) Safety Data Sheet (SDS) від 25.01.2023 року (а.с. 40-51), за яким норма згідно технічних умов вмісту речовини 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) становить від 45% до 85%, норма метилового спирту (метанолу) становить від 10% до 48; а норма ізопропілового спирту (ізопропанолу) становить від 3% до 15%.

З пункту 2.1. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року вбачається, що якість товару, який підлягає поставці по цьому Контракту та/або за додатками до цього Контракту повинна відповідати Паспорту (сертифікату) якості.

Згідно з пунктом 2.2. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, якість товару, який підлягає поставці по цьому Контракту та/або за додатками до цього Контракту повинна визначатися по кожній партії Товару у відповідності з методикою, стандартами, діючими в Республіці Молдова на момент відвантаження і підтверджується Сертифікатом/ Паспортом якості.

Відповідно до пункту 2.3. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, відповідальність Продавця за якість Товару, що підлягає поставці, обмежується вимогами, що викладені у пункті 2.1. Контракту

При цьому, виходячи із наданих Продавцем документів на партії Товару, зокрема гарантійних листів за вих. № 18 та № 19 від 15.05.2023 року, сертифікатів якості № 1 та № 2 від 12.05.2023 року та Safety Data Sheet (SDS) від 25.01.2023 року, у Покупця (ТОВ «АртХем») були відсутні підстави вважати, що хімічний склад Товару (в т.ч. частка метилового спирту (метанолу) не відповідає тим показникам, які були вказані Продавцем у товаросупровідних документах.

Встановлено, що Львівською митницею було скеровано запити до директора компанії "EDYNAMICS" S. R. L. Євгенія Поліводи, однак жодних пояснень так і не отримано.

При дослідженні митних декларацій встановлено, що формування опису товару у графі 31 митних декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA2092300/2023/51299 (23UA209230015299U2) здійснювалося ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» через ОСОБА_2 , про що вказано в графі 14 таких митних декларацій. При цьому, ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» представляло ТОВ «АРТХЕМ» у відносинах із Львівською митницею на підставі Контракту на митно-брокерське обслуговування № 0047 від 11 травня 2023 року, який був поданий до митного оформлення.

Як вбачається із письмових пояснень ОСОБА_2 , останній зазначив наступне: «Мною проведено декларування. Враховуючи, що одержувачем надано документи, в яких містилася інформація, яка містила склад товару, його характеристики, дані виробника. Я розумів, що це перша поставка товару і що може здійснюватися відбір зразків, у мене не виникало сумніві, що може бути невідповідність товару….Вважаю, що подані представником фірми документи, а саме: паспорт якості № 1, № 2 від 12.05.23 року, технічні умови від 25.01.2023 року, Safety Data (SDS) від 25.01.2023 року, чітко вказували, що частка метанолу становить менше 50%. На запитання звідки я взяв інформацію про країну походження повідомляю, що в товаросупровідній документації є інформація про країну походження Молдова, що зазначається в інвойсах та документації до контракту. Відповідно до чинних норм законодавства визначено, що на перелік товарів визначених законом є обов`язковим надання сертифікату походження, коду товару 3814909000 в цьому переліку немає, тому сертифікат походження не є обов`язковим, тому в отримувача я не вимагав, достатньо інвойсу».

Відтак, митний брокер ОСОБА_2 підтвердив, що відомості про хімічний склад товару були використані із товаросупровідних документів і сумнівів у таких документах не виникало.

Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що документи не містять будь-яких ознак підробки чи фальсифікацій, а також виправлень чи закреслень, не визнавалися недійсними, а тому сумнівів у їх достовірності не було ані в митного брокера, ані в ТОВ «АРТХЕМ».

Більше того, судом з`ясовано, що після отримання ТОВ «АРТХЕМ» висновків експертизи щодо невідповідності хімічного стану Товару наданим Продавцем документам, 21.06.2023 року ОСОБА_1 , як директором ТОВ «АРТХЕМ» було оформлено і скеровано на адресу Продавця Акт рекламації № 1 до Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, згідно з яким: «У зв`язку з тим, що заявлений Розчинник багатофункціональний "EcosolTM" не відповідає за своїм змістом компонентів, не відповідає наданим Паспортом якості No 1 від 12 травня 2023 року та Паспорту якості No 2 від 12 травня 2023 року, виданих Компанією "EDYNAMICS" S.R.L., а також Технічним умовам та SDS, дана партія Розчинника багатофункціонального EcosolTM вважається неякісною (бракованою). Інформуємо Вас про відмову в отриманні даного Розчинника багатофункціонального EcosolTM на підставі пунктів 2.1, 2.2, 2.3, 5.4 цього Контракту No 1-22/2309 від 23 вересня 2022 року та просимо Вас поставити на адресу ТОВ «АртХем» Розчинник багатофункціональний "EcosolTM" відповідної якості та вартості, заявленої у Додатку No 1 від 03 травня 2023 року до Контракту № 1-22/2309 від 23 вересня 2022 року.»

Окрім цього, 21.06.2023 року між ТОВ «АРТХЕМ» та Компанією "EDYNAMICS" S.R.L. оформлено додаткову угоду № 1 від 21.06.2023, якою вирішено доповнити Контракт пунктом 5.4., згідно з яким «5.4. У разі виявлення якісних недоліків, які виникли до передачі Товару Покупцю, при митному оформленні, при прийманні Покупцем, процесі передпродажної підготовки Покупцем, Продавець зобов`язується замінити Покупцеві неякісний Товар на аналогічний належної якості за письмовою претензією (Актом рекламації) останнього. Повернення неякісного або бракованого Товару здійснюється протягом 30 (тридцяти) робочих днів з моменту отримання претензії (Акту рекламації). Якщо Продавець не вивезе Товар у протягом зазначеного терміну, Покупець має право повернути його Продавцю з відшкодуванням понесених витрат у порядку, передбаченому цим Контрактом».

Відтак суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та закрив провадження у справі.

З таким висновком судді першої інстанції погоджується і апеляційний суд.

Згідно з диспозицією ст. 483 МК України, відповідальність за вказаною статтею настає у разі переміщення або дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, та його митної вартості.

Об`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо товарів, їх ваги або кількості

Суб`єктивна сторона ч. 1 ст. 483 МК України передбачає прямий умисел, тобто винна у скоєнні правопорушення особа чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з порушенням встановленого порядку.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару, - містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Відповідно до роз`яснень, які містяться в п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», для притягнення до відповідальності за ст. 483 МК України необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Як судом першої так і апеляційної інстанції встановлено, що всі відомості щодо хімічного складу, а отже й коду УКТЗЕД товару були взяті, виключно, виходячи із товаросупровідних документів, відповідальність за які, як і за якість товару, несе виключно Продавець - компанія «EDYNAMICS» S.R.L.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товарів, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

В судовому засіданні представник Львівської митниці Зирянов О.Ю. просив долучити до матеріалів справи документ, а саме: копії доповідної записки Управління ФЗ та БО митниці від 14.12.2023 року №7.4.6.01/4583; висновок фахової консультації стосовно можливих природних втрат розчинника, наданого Національним університетом «Львівська Політехніка» . З вказаних документів вбачається, що природні втрати розчинники складного органічного на основі метанолу, Solvent multifunctional «Ecosol», склад 2-метинил 2 метоксипропан (МТБЕ) 53% (+/- 0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) 43% (+/- 0,5%); ізопропіловий спирт (2-пропанол) 4% (+/- 0,5%), який зберігався в зоні митного контролю в автомобільних цистернах на відкритому повітрі за період з 19.06.2023 року по 29.11.2023 оку залежать від багатьох факторів (температур, герметичності цистерн, інтенсивності сонячного опромінення, кольору цистерн, перепадів тиску тощо) і цілком можуть складати 179 кг.

Апеляційна скарга не містить правових підстав для скасування судового рішення.

Суддя першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України.

Під час розгляду справи в суді першої інстанції порушень норм матеріального чи процесуального права допущено не було. Суддя відповідно до ст.ст. 245, 280 КУпАП повно й всебічно з`ясував усі обставини, що мали значення для правильного вирішення справи, зокрема в судовому засіданні не знайшло підтвердження наявності в діях ОСОБА_1 вини у формі прямого умислу.

Враховуючи наведене, постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою. Підстав для її скасування та винесення нової постанови, апеляційний суд не вбачає.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,-

постановив :

Апеляційну скаргу представника Львівської митниці Бащука О. залишити без задоволення.

Постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 28 листопада 2023 року в справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст. 483 МК України залишити без змін.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Альберт БЕЛЕНА

Джерело: ЄДРСР 116845461
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку