open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 346/3967/22

Провадження № 3-в/346/6/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2024 року м. Коломия

Суддя Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області Третьякова І.В., розглянувши подання Коломийського районного відділу філії Державної установи «Центр пробації» в Івано-Франківській області про припинення виконання адміністративного стягнення у виді суспільно-корисних робіт, накладеного постановою Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 23.11.2023 (справа №346/3967/22) на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3ст. 183-1 КУпАП,

в с т а н о в и в:

24.01.2024 начальник Коломийського районного відділу філії Державної установи «Центр пробації» в Івано-Франківській області звернувся до суду із поданням щодо вирішення питань, пов`язаних з виконанням постанови щодо ОСОБА_1 , яким просить припинити виконання суспільно-корисних робіт в зв`язку з наявністю підстав, що унеможливлюють виконання постанови суду, відповідно дост. 304 КУпАП.

Подання мотивовано тим, що ОСОБА_1 на обліку в Коломийському районному відділі філії Державної установи «Центр пробації» в Івано-Франківській області перебуває з 16.12.2022. Зазначає, що під час виконання постанови суду стало відомо, що ОСОБА_1 14.02.2023 року призваний на військову службу по мобілізації до лав Збройних Сил України та 20.05.2023 безвісти зник в районі м.Бахмут, а тому фактично не може виконувати суспільно корисні роботи, що є підставою, яка унеможливлює виконання рішення суду.

В судовому засіданніпредставник органу пробації Чорнецький В.І. подання підтримав, просив задовольнити з підстав зазначених в поданні.

Суд, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та матеріали подання, прийшов до наступних висновків.

За приписами ст.304КУпАП питання, зв`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову. Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення здійснюється органом (посадовою особою), який виніс постанову, та іншими органами державної влади в порядку, встановленому законом (ст. 305 КУпАП).

Судом встановлено, що постановою Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської областівід 23.11.2023 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.183-1КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді суспільно корисних робіт на строк 240 годин.

Постанова суду набрала законної сили 06.12.2022, і направлена до виконання канцелярією суду13.12.2022 за вих. №346/3967/22/51226/2022.

Відповідно до вимог ст.303 КУпАП не підлягає виконанню постанова про накладення адміністративного стягнення, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги. У разі відстрочки виконання постанови відповідно достатті 301цього Кодексу перебіг строку давності зупиняється до закінчення строку відстрочки.

Тобто, як вбачається з матеріалів справи, постанова суду щодо накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт у передбачений законом термін звернена до виконання, а тому строк давності виконання постанови про накладення адміністративного стягнення, визначений ст.303 КУпАПне пропущено. Питання про відстрочку виконання цієї постанови перед судом не порушувалося та судом не розглядалося.

На обліку в Коломийському районному відділі філії Центру пробації в Івано-Франківської області Буга П.М. перебуває з 16.12.2022р.

Відповідно до довідки про проведену бесіду ОСОБА_1 ознайомлений з порядком та умовами відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт під розписку 05.01.2023р.

Цього ж дня ОСОБА_1 отримав направлення для відбування стягнення в КП «Благоустрій ОТГ» Нижньовербізької сільської ради. Проте, не приступив до виконання суспільно корисних робіт, що підтверджується відповіддю з підприємства від 11.01.2023р. за №6.

З повідомлень ІНФОРМАЦІЯ_2 від 02.02.2023р. №569 та від 17.02.2023 №837 вбачається, що ОСОБА_1 був призваний по загальній мобілізації 14.02.2023 у військову частину НОМЕР_1 .

Також повідомляється, що ОСОБА_1 був відправлений для проходження служби за призовом по загальній мобілізації до в/ч НОМЕР_2 НОМЕР_3 , але був повернутий як не прийнятий військовою частиною; повторно був відправлений для проходження служби за призовом по загальній мобілізації до в/ч НОМЕР_4 НОМЕР_5 , але був повернутий як не прийнятий військовою частиною.

Відповідно до повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 19.01.2024р. №711 ОСОБА_1 призваний по загальній мобілізації 14.02.2023 у військову частину НОМЕР_1 . Згідно повідомлення командира військової частини НОМЕР_1 від 02.06.2023 року військовослужбовець ОСОБА_1 20.05.2023 зник безвісти в районі міста Бахмут.

Саме та обставина, що ОСОБА_1 20.05.2023 зник безвісти, на думку представника органу пробації є підставою для припинення виконання постанови суду про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт.

Проте суд не погоджується з такою позицією виходячи з наступного.

Порядок виконання постанови суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт та питання, які вирішуються судом в ході виконання таких постанов врегульовано главою 31-А КУпАП (ст. ст. 325-1, 325-2, 325-3, 325-4), які повністю узгоджуються з вимогами Наказу Міністерстваюстиції України№474/5від 19.03.2013«Про затвердженняПорядку виконанняадміністративних стягненьу виглядігромадських робіт,виправних робітта суспільно-кориснихробіт» (далі по текстуПорядок).

Відповідно до ч. 1 ст.31-1КУпАП суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких та перелік об`єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи, визначає відповідний орган місцевого самоврядування.

Згідно п. 11.1 Порядку виконання постанови суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт покладається на уповноважений орган з питань пробації. Постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді) про накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт надсилається на виконання органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, не пізніше дня, наступного за днем набрання постановою законної сили ( ч. 1ст. 325-1 КУпАП).

Відповідно до розділу ХІІІ «Умови виконання постанов суду про застосування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт» Порядку підставою для виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт є постанова суду, яка набрала законної сили (п.13.1.). Протягом десяти робочих днів з дня отримання постанови суду порушник повинен приступити до відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, крім випадків, коли цьому перешкоджають поважні причини (хвороба, відрядження, неотримання виклику тощо) (п. 13.3.). У триденний строк уповноважений орган з питань пробації надсилає до суду, який виніс постанову, повідомлення про прийняття постанови суду до виконання (п.13.5.). Після отримання постанови суду порушнику надсилається виклик до уповноваженого органу з питань пробації (п.13.9.). Якщо у призначений день порушник не з`явився за викликом до уповноваженого органу з питань пробації, на наступний день уповноважений орган з питань пробації надсилає повторний виклик. Якщо порушник не з`явився до уповноваженого органу з питань пробації після двох викликів, уповноважений орган з питань пробації надсилає запит до відповідного органу реєстрації, органу державної виконавчої служби, органу поліції з метою з`ясування факту проживання (перебування) порушника за вказаним у постанові суду місцем проживання (п. 13.10.). Якщо після перевірки за місцем проживання порушника встановлено, що він за цим місцем не проживає, місцеперебування його невідоме або наявні підстави, що унеможливлюють виконання постанови суду, уповноважений орган з питань пробації вносить до суду, який виніс постанову, подання щодо вирішення питань, пов`язаних з виконанням постанови (13.13.).

Як вбачається з долучених до подання матеріалів органом пробації встановлено, що ОСОБА_1 не приступив до виконання постанови суду, оскільки 11-12.01.2023 та 25-26.01.2023 відправлявся до різних військових частин для проходження військової служби та 14.02.2023 був призваний та відправлений до військової частини НОМЕР_1 для проходження військової служби.

На час виконання постанови суду з 14.02.2023 ОСОБА_1 не проживає за своїм місцем проживання, оскільки проходить військову службу за призивом під час мобілізації до ЗСУ і місце перебування останнього відомо органу пробації - військова частина НОМЕР_1 .

З 22.01.2024 року органу пробації стало відомо про те, що ОСОБА_1 зник безвісти з 20.05.2023 року.

Згідно зіст. 302 КУпАПза наявності обставин, зазначених у п. п. 5, 6 і 9ст. 247 цього Кодексу, орган(посадова особа), який виніс постанову про накладення адміністративного стягнення, припиняє її виконання. Такими обставинами є видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення; скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність; смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі.

Разом з тим закон не визначає як обставину, яка є підставою для припинення виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт - зникнення особи безвісти.

Варто зазначити, що відповідно до норм чинного законодавства (Цивільний кодекс України, Цивільний процесуальний кодекс України, Закон України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин", Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 511 "Деякі питання виконання Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин", Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 29.08.2022 №535 "Про затвердження Положення про Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин") Особа, зникла безвісти це фізична особа, стосовно якої немає відомостей про її місцеперебування на момент подання заявником заяви про її розшук. Особа, зникла безвісти за особливих обставин це особа, зникла безвісти у зв`язку із збройним конфліктом, воєнними діями, тимчасовою окупацією частини території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру.

Законодавством визначений певний порядок набуття такого правового статусу та наслідки, які настають після цього.

Варто зазначити, що особа, зникла безвісти за особливих обставин,має всі права, гарантованіКонституцієюта законами України,а також має право на всебічне розслідування обставин її зникнення та встановлення її місцеперебування. Держава зобов`язана вжити всіх можливих заходів для розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин .

Права та інтереси такої особи, а такожїї майно підлягають захистудо моменту припинення її розшуку у порядку, передбаченому цим Законом, або оголошення її померлою відповідно до законодавства.

Набуття правового статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин,не змінює і її сімейного станудо моменту розірвання шлюбу за заявою другого з подружжя внаслідок визнання особи безвісно відсутньою або до моменту оголошення такої особи померлою.

За особою, зниклою безвісти за особливих обставин,зберігаються місце роботи та займана посада,але не більш як до моменту визнання її безвісно відсутньою чи оголошення померлою у порядку, встановленому законодавством.

Отже, особа зникла безвісти вважається живою до оголошення її померлою рішенням суду, до встановлення її місцеперебування, місця поховання чи місцезнаходження останків такої особи.

За таких обставин суд вважає подання передчасним, а тому не вбачає підстав для його задоволення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.302,304,305,325-1,325-2,325-3,325-4 КУпАП, Порядком виконання адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно корисних робіт», затвердженим наказом МЮУ №474/5 від 19.03.2013, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні подання Коломийського районного відділу філії Державної установи «Центр пробації» в Івано-Франківській області відмовити.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя: Третьякова І. В.

Джерело: ЄДРСР 116787749
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку