open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 320/4809/23
Моніторити
Ухвала суду /15.04.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.04.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.01.2024/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /19.01.2024/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2023/ Київський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 320/4809/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.04.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.04.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.01.2024/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /19.01.2024/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.11.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2023/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.03.2023/ Київський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 січня 2024 року справа № 320/4809/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Клименка В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей про застосування фінансових санкцій,

за участю:

представника позивача - Красникова В.А., Гаврилюка Я.М.,

представника відповідача - Биліни Р.Г.,

представника третьої особи - Зайченко Ю.В.,

Суть спору: До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у місті Києві як відокремлений підрозділ ДПС (далі позивач та/або контролюючий орган, ГУ ДПС у м. Києві) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» (далі відповідач та/або ТОВ «Поінтлото») за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі третя особа та/або КРАІЛ) та просить суд застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі шістнадцяти тисяч мінімальних заробітних плат, що дорівнює 104 000 000,00 грн.

Мотивуючи позовні вимоги, позивач посилається на положення статей 1, 4, 5, 7, частини 2 статі 14 Закону України «Про державні лотереї», положення статей 218, 238, 239, 241 Господарського кодексу України, лист КРАІЛ від 07.10.2022 №14-5/1481 та наполягає на наявності правових підстав для застосування до ТОВ «Поінтлото» фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 104 000 000,00 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.03.2023 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позову.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.03.2023 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання на 18.04.2023.

31.03.2023 в Київському окружному адміністративному суді зареєстровано клопотання представника позивача про долучення доказів на виконання вимог ухвали суду від 15.03.2023 (т. 1, а.с. 53-86).

03.04.2023 до суду від представника КРАІЛ надійшли матеріали перевірки ТОВ «Поінтлото» (т. 1, а.с. 87-198).

Окрім цього, 13.04.2023 в Київському окружному адміністративному суду зареєстровано письмові пояснення третьої особи, в яких останній позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив адміністративний позов задовольнити (т. 1, а.с. 200-210).

В окреслених поясненнях представник КРАІЛ наголосив на тому, що з урахуванням вимог пункту 4 статті 2 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» та частини 4 статті 30 наведеного закону забороняється проведення азартних ігор, що мають ознаки лотереї, у тому числі прийняття ставок на результати розіграшів лотерей, з огляду на що у ТОВ «Поінтлото» були відсутні законні підстави для провадження на своєму вебсайті азартних ігор з ознаками лотерей і використання слова лотерея при проведенні азартних ігор. Також представник третьої особи відмітив, що ліцензію на випуск і проведення лотерей ТОВ «Поінтлото» не отримував.

17.04.2023 представником ТОВ «Поінтлото» подано заяву про залишення позовної заяви без розгляду (т. 2, а.с. 68-69). Вказана заява мотивована тим, що на думку представника відповідача, ГУ ДПС у м. Києві пропущено строк звернення до суду, встановлений частиною 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

18.04.2023 в Київському окружному адміністративному суді зареєстровано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову, адже захід, проведений ТОВ «Поінтлото» де-факто та де-юре не був лотереєю в розмінні пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про державні лотереї» та підпункту 14.1.101 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України. Також представник відповідача наполягає на відсутності у ГУ ДПС у м. Києві повноважень щодо звернення до суду із позовом про застосування фінансових санкцій до суб`єктів, які організовують або проводять на території України ігри, які відповідають визначенню лотереї (т. 2, а.с. 78-87).

27.04.2023 представником третьої особи надано до суду додаткові пояснення по суті позовних вимог, в яких наголошено на наявності у позивача повноважень щодо звернення до суду із позовом про застосування фінансових санкції у відповідності до частини 2 статті 14 Закону України «Про державні лотереї в Україні».

01.05.2023 в Київському окружному адміністративному суді зареєстровано відповідь на відзив на позовну заяву, в якій представник ГУ ДПС у м. Києві, на спростування позиції відповідача, посилається на положення підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1, підпункту 20.1.49 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, частину 2 статті 14 Закону України «Про державні лотереї в Україні» та наполягає на наявності правових підстав для задоволення позовних вимог.

У свою чергу, представником відповідача подано заперечення на відзив на позовну заяву, в якому останнім відмічено про пропуск строку застосування адміністративно-господарських санкцій, регламентованого частиною 1 статті 250 Господарського кодексу України та підтримано раніше викладені ним доводи щодо відсутності підстав для задоволення адміністративного позову.

01.05.2023 до суду надійшло клопотання представника Головного управління ДПС у м. Києві від 21.04.2023 про поновлення строку звернення до суду із позовною заявою про застосування фінансових санкцій в порядку статті 14 Закону України «Про державні лотереї в Україні».

05.05.2023 судом долучено до матеріалів справи додаткові докази, надані представником КРАІЛ, а саме рішення Ради національної безпеки і оборони України від 10.03.2023, введеного в дію Указом Президента України від 10.03.2023 №145/2023, яким застосовано обмежувальні заходи до ТОВ «Поінтлото» (код ЄДРПОУ 44147516).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 клопотання Головного управління ДПС у місті Києві від 21.04.2023 про поновлення строку звернення до суду задоволено. Визнано поважними причини пропуску Головним управлінням ДПС у місті Києві строку звернення до адміністративного суду з позовною заявою Головного управління ДПС у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, про застосування фінансових санкцій. Поновлено Головному управлінню ДПС у місті Києві строк звернення до адміністративного суду з позовною заявою Головного управління ДПС у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, про застосування фінансових санкцій. Відмовлено у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» від 15.04.2023 про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» від 16.04.2023 про зупинення провадження у справі задоволено. Зупинено провадження в адміністративній справі №320/4809/23 до набрання законної сили рішенням Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 у справі №320/173/23.

31.08.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду надійшло клопотання від 29.08.2023 про поновлення провадження у справі у зв`язку з тим, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2023 у справі №320/173/23 апеляційну скаргу Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей задоволено. Рішення Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 у справі № 320/173/23 скасовано та прийнято нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» відмовлено.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.10.2023 клопотання Головного управління ДПС у місті Києві задоволено. Поновлено провадження в адміністративній справі №320/4809/23. Продовжено розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання у справі на 14.11.2023.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.11.2023 закінчено підготовче провадження у справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 18.01.2024.

В судовому засіданні 18.01.2024 представник позивача позовні вимоги підтримав та просив адміністративний позов задовольнити повністю. Дану позицію було підтримано і представником Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

Натомість, представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечив з підстав, зазначених у заявах по справі.

В судовому засіданні 18.01.2024 проведені судові дебати, на яких з промовами виступили представники позивача, відповідача та третьої особи.

В судовому засіданні 19.01.2024 проголошено вступну та резолютивну частину рішення суду.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в :

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 8, частини 1, 2 статті 9, підпункту 1 частини 3, частини 6, 7 статті 10 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», статей 2, 6, 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», абзацу 31 підпункту 1 пункту 4, підпункту 3 пункту 4 Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №891, абзацу 2 пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду, в умовах воєнного стану», пункту 3 розділу 6 протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 05.08.2022 (витяг з протоколу №108), на підставі електронних звернень ОСОБА_1 про порушення законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор від 03.08.2022 (вх. №П-184 від 03.08.2022) та від 12.08.2022 (вх. П-194 від 12.08.2022) (далі електронні звернення) Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей прийнято рішення №330 від 08.09.2022 «Про проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото», яким вирішено, серед іншого провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» (ЄДРПОУ 44147516), що здійснює діяльність з організації та проведенні азартних ігор казино у мережі Інтернет, на підставі ліцензії виданої відповідно до рішення КРАІЛ від 27.10.2021 №683 (місцезнаходження: м. Київ, вул. Вільямса Академіка, б. 6-Д, офіс 43) (місце проведення діяльності: веб-сайт https://pointloto1.com.ua) тривалістю 2 робочі дні у період з 12.09.2022 по 13.09.2022, щодо дотримання вимог законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор (далі Рішення №330) (т. 1, а.с. 120-122).

На підставі Рішення №303 КРАІЛ видано направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09.09.2022 №3/2022, копія якого вручена директору ТОВ «Поінтлото» Малюшенко А.О. (т. 1, а.с. 123-124).

За результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей складено акт №00003/2022 від 13.09.2022 (далі акт перевірки) (т. 1, а.с. 164-194).

Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 20.09.2022 №346 «Про результати проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» вирішено, зокрема взяти до відома інформацію про результати проведеної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» (ЄДРПОУ 44147516), що здійснює діяльність з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, на підставі ліцензії виданої відповідно до рішення КРАІЛ від 27.10.2021 №683 (місцезнаходження: м. Київ, вул. Вільямса Академіка, б. 6-Д, офіс 43) (місце проведення діяльності: веб-сайт https://pointloto1.com.ua) (далі позапланова перевірки) та врахувати у подальшій діяльності встановлені факти порушень ТОВ «Поінтлото» вимог пункту 2 частини 1, частини 3 статті 15 та частини 1 статті 24 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (т. 1, а.с. 196-197).

07.10.2022 КРАІЛ звернулась до Державної податкової служби України з листом від 07.10.2022 №14-5/1481 «Про вжиття заходів» (вх. №70137/5 від 07.10.2022), у якому, керуючись пунктом 13 частини 1 статті 8 Закону «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», просила провести перевірку інформації, зазначеної у зверненні та повідомити КРАІЛ про її результати (т. 1, а.с. 9-12).

Листом від 20.10.2022 №9383/5/99-00-07-04-03-05 Державна податкова служба України звернулась до Комісії із регулювання азартних ігор та лотерей, в якому просила останню, з метою формування позову до суду про застосування санкцій, зазначених в абзаці першому частини 2 статті 14 Закону України «Про державні лотереї в Україні» у найкоротші строки надати копії матеріалів позапланової перевірки ТОВ «Поінтлото» від 13.09.2022 №00003/2022 (т. 1, а.с. 27).

26.10.2022 Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей листом №14/5/1568 від 26.10.2022 (вх. №75109/5 від 26.10.2022) повідомила Державну податкову службу України, що матеріали позапланової перевірки ТОВ «Поінтлото» є частиною матеріалів ліцензійної справи та можуть бути надані лише на виконання вимог судового рішення (т. 1, а.с. 24-26).

Надалі, листом від 27.10.2022 №13178/7/99-00-07-04-03-07 Державна податкова служба України направила листи ДПС від 20.10.202 №9383/5/99-00-07-04-03-05 та Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 26.10.2022 №14/5/1568 (вх. ДПС №75109/5 від 26.10.2022) до Головного управління ДПС у м. Києві (вх. №5712/8 від 28.10.2022) (т. 1, а.с. 23).

Враховуючи вказані обставини податковий орган звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд керується положеннями чинного законодавства та вказує про наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно із підпунктом 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо застосування санкцій, пов`язаних із забороною організації і проведення азартних ігор на території України.

У той же час, основні засади державного регулювання лотерейної сфери в Україні з метою створення сприятливих умов для розвитку лотерейного ринку виходячи із принципів державної монополії на випуск і проведення лотерей, забезпечення потреб державного бюджету, прав і законних інтересів громадян визначає Закон України «Про державні лотереї в Україні» від 06.09.2012 №5204-VI (зі змінами, далі Закон №5204-VI).

Частиною 1 статті 14 Закону №5204-VI регламентовано, що за неповне або несвоєчасне відрахування до Державного бюджету України коштів, отриманих від проведення державних лотерей, в обсязі відрахувань, визначених Податковим кодексом України, винна особа несе відповідальність на рівні відповідальності за несвоєчасну або неповну сплату податків, зборів, встановлену законом.

Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 14 Закону №5204-VI до суб`єктів, які організовують або проводять на території України ігри, що відповідають визначенню лотереї, крім випадків, якщо така гра проводиться особою, яка одержала статус оператора державних лотерей, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі шістнадцяти тисяч мінімальних заробітних плат з конфіскацією грального обладнання, а прибуток (дохід) від проведення такої гри підлягає перерахуванню до Державного бюджету України.

Застосування санкцій, зазначених в абзаці першому частини другої цієї статті, здійснюється за рішенням суду, ухваленим за позовом органів Національної поліції та/або податкових органів.

Разом з цим, правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор визначає Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» від 14.07.2020 № 768-IX (далі Закон № 768-IX).

Відповідно до частини 1 статті 6 Закону № 768-IX державне регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей та іншими органами державної влади в межах їх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 4 статті 6 Закону № 768-IX органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор є Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - Уповноважений орган).

Під час реалізації державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор Уповноважений орган має такі повноваження, зокрема взаємодіє з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями та іншими організаціями під час здійснення своїх повноважень (п. 13 ч. 1 ст. 8 Закону № 768-IX).

Частиною 1 статті 3 Закону № 768-IX регламентовано, що законодавство України про азартні ігри складається з Конституції України, Податкового кодексу України, цього Закону та законів України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", "Про запобігання впливу корупційних правопорушень на результати офіційних спортивних змагань", а також прийнятих відповідно до цього Закону інших законів та нормативно-правових актів, що регулюють відносини у зазначеній сфері та відповідних міжнародних договорів України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України.

Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 2 Закону № 768-IX до азартних ігор не належать випуск та проведення лотерей.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №891 затверджено Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей» (далі Положення №891), згідно із пунктом 1 якого Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 3 пункту 4 Положення №891 визначено, що КРАІЛ відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: здійснює державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері шляхом: складання актів перевірок; контролю за дотриманням організаторами азартних ігор вимог законодавства, стандартів та нормативно-правових актів у сфері організації та проведення азартних ігор.

В силу вимог пункту 1 частини 1 статті 1 Закону №5204-VI лотерейна сфера - сукупність суспільних відносин, що складаються у процесі проведення лотерей.

Аналізуючи наведені положення законів, у взаємозв`язку із положеннями ПК України, суд вказує, що реалізація податковим органом повноважень, наданих йому згідно із підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України стосується безпосередньо його звернення до суду щодо застосування санкцій, пов`язаних із забороною організації і проведення азартних ігор на території України.

У свою чергу, до азартних ігор не належать випуск та проведення лотерей.

Разом з цим, суд звертає увагу відповідача, що положеннями підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючим органам надано право на звернення до суду у випадках, передбачених законодавством.

В межах даної адміністративної справи «випадками, передбаченими законодавством» є положення абзацу 2 частини 2 статті 14 Закону №5204-VI, яким чітко закріплено, що застосування санкцій до суб`єктів, які організовують або проводять на території України ігри, що відповідають визначенню лотереї, крім випадків, якщо така гра проводиться особою, яка одержала статус оператора державних лотерей, здійснюється за рішенням суду, ухваленим за позовом органів Національної поліції та/або податкових органів.

Отже, всі посилання представника ТОВ «Поінтлото» у відзиві на позовну заяву щодо відсутності у ГУ ДПС у м. Києві повноважень на звернення до суду із даним позовом, суд вважає помилковими та такими, що спростовуються вище викладеним.

Що ж стосується посилання представника відповідача в частині відсутності порушення, яке, як стверджує КРАІЛ було допущено ТОВ «Поінтлото», суд зазначає про таке.

В описі виявлених порушень вимог законодавства в акті КРАІЛ №00003/2022 від 13.09.2022, серед іншого, вказано про наявність таких порушень (т. 1, а.с. 167-168 пункти 1, 2 Опису виявлених порушень вимог законодавства Акту):

«Відповідно до інформації, розміщеної 12.09.2022 на вебсторінці https://pointloto1.com.ua/events/de fault/view/351, зазначено:

« 3 1 по 31 серпня на сайті онлайн казино Point Loto проходитиме лотерея «Печера скарбів»....

Дивіться, як це просто:

1. Ви автоматично братимете участь у розіграші, якщо зробите хоча б 1 депозит на суму не менше 400 грн у період дії лотереї.

2. Ви отримаєте стільки квитків, скільки депозитів на суму 400+ грн ви зробите. Кількість не обмежена!

3. Ви можете виграти 1 із 50 призів лотереї. І чим більше у вас буде лотерейних квитків, тим вищі ваші шанси забрати собі один із призів!

По закінченні лотереї, після 31 серпня, ми проведемо розіграш призів у прямому ефірі.

Переможцями стануть володарі квитків, які обере рандомайзер.»

Крім того, 12.09.2022 на вебсайті https://pointlotol.com.ua було розміщено категорію «ЛОТЕРЕЯ», в якій містяться азартні ігри.

13.09.2022 організатором азартних ігор інформацію розміщену на вебсайті https://pointlotol.com.ua було приведено у відповідність до вимог законодавства, шляхом:

- видалення слова «лотерея»;

- зміни слова «лотерея» на слово «розіграш» у відповідних відмінках;

- видалення категорії «ЛОТЕРЕЯ».

Відповідно до листа ТОВ «ПОІНТЛОТО» від 13.09.2022 № 13/09-22 зазначено, що вказана інформація наразі видалена.».

Згідно із пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону №5204-VI лотерея - масова гра, незалежно від її назви, умовами проведення якої передбачається розіграш призового (виграшного) фонду між її учасниками і перемога в якій має випадковий характер, територія проведення (розповсюдження) якої поширюється за межі однієї будівлі (споруди), незалежно від способу прийняття грошей за участь у такій грі.

Залежно від способу розіграшу призового (виграшного) фонду в Україні допускається проведення таких лотерей:

а) миттєва лотерея - лотерея, в якій інформація, яка дозволяє визначити виграшні лотерейні білети (інші засоби, які передбачені умовами лотерей, які дозволяють засвідчити участь у лотереї), закладається випадковим характером на стадії їх виготовлення, тобто до розповсюдження серед учасників лотереї. При проведенні миттєвої лотереї учасник може безпосередньо після внесення ставки визначити, чи є його лотерейний білет або інший засіб, який дозволяє засвідчити участь у грі, виграшним чи ні;

б) інша лотерея, яка не підпадає під визначення миттєвої лотереї, в тому числі тиражна, комбінована.

Частиною 1 статті 3 Закону №5204-VI регламентовано, що принцип державної монополії на запровадження лотерей полягає у забороні запровадження та проведення на території України будь-яких лотерей, крім державних, які проводяться операторами лотерей, що одержали право на їх проведення, у порядку, визначеному цим Законом.

В силу вимог частин 1, 2 статті 4 №5204-VI в Україні забороняються: організація, реклама, розповсюдження лотерей, які не мають статусу державних; розповсюдження лотерей, організованих за межами України, включно з їхньою рекламою, а також участь у них. Зазначене правило не поширюється на міждержавні лотереї; організація та проведення ігор, участь в яких беруть особи, які знаходяться поза межами приміщення, де проводиться гра, якщо така гра не має статусу державної лотереї; організація і проведення ігор з накопичувальним (спільним) головним призом, якщо місця приймання плати за участь у грі розташовані поза межами одного приміщення і така гра не має статусу державної лотереї.

Забороняється проведення лотерей, умови проведення яких суперечать цьому Закону або які проводяться особами іншими, ніж оператори державних лотерей.

При цьому, частиною 4 статті 4 Закону №5204-VI забороняється здійснення через мережу Інтернет діяльності з надання телекомунікаційних послуг та/або організація та надання точок доступу третім особам в мережу Інтернет до вебсайтів, через які здійснюється організація та проведення лотерей (Інтернет-клубів, Інтернет-кафе тощо), крім вебсайтів операторів державних лотерей.

Окрім цього, частиною 4 статті 5 Закону №5204-VI заборонено використання слова «лотерея» та словосполучень «державна лотерея», «національна лотерея», «українська лотерея» у будь-яких відмінках і контекстах у рекламі окремих видів підприємницької діяльності (товарів, робіт, послуг) або в назвах юридичних осіб, якщо такі особи не мають статусу оператора державних лотерей або розповсюджувача державної лотереї відповідно до цього Закону.

В силу вимог пункту 5 частини 4 статті 30 Закону № 768-IX організаторам букмекерської діяльності забороняється приймати ставки (проводити парі) на події та/або ігри, що мають ознаки лотереї, приймати ставки на результати розіграшів лотерей в Україні та/або інших державах.

Згідно з частиною 2 статті 14 Закону №5204-VI до суб`єктів, які організовують або проводять на території України ігри, що відповідають визначенню лотереї, крім випадків, якщо така гра проводиться особою, яка одержала статус оператора державних лотерей, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі шістнадцяти тисяч мінімальних заробітних плат з конфіскацією грального обладнання, а прибуток (дохід) від проведення такої гри підлягає перерахуванню до Державного бюджету України.

Застосування санкцій, зазначених в абзаці першому частини другої цієї статті, здійснюється за рішенням суду, ухваленим за позовом органів Національної поліції та/або податкових органів.

У відповідності до вимог частини 3 статті 14 Закону №5204-VI за використання слова «лотерея» у будь-яких відмінках і контекстах при проведенні окремих видів господарської діяльності або в їх назвах юридичними особами, які не мають статусу оператора або розповсюджувача державних лотерей, зазначені особи припиняються за рішенням суду відповідно до закону.

Аналізуючи наведені положення, суд вказує, що ключовою ознакою «лотереї» є її платність. При цьому, спосіб прийняття грошей за участь у такій грі не є визначальним для формування висновку, що гра, яка була проведена, є саме лотереєю.

Представник відповідача, обґрунтовуючи правову позицію у даній справі, вказав, що захід, який був проведений ТОВ «Поінтлото» не передбачав оплатної участі в ньому, а проводився виключно з метою розширення клієнтської бази казино, популяризації бренду POINTLOTO1, що використовується Організатором в рамках його господарської діяльності, спрямованої на отримання прибутку. Водночас, представник ТОВ «Поінтлото» наголосив, що такий захід проводився за рахунок доходів відповідача (т. 2, а.с. 80).

Суд вважає помилковими такі твердження відповідача з огляду на наступні мотиви.

Так, згідно із пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону № 768-IX азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.

Статтею 20 Закону № 768-IX регламентовано, що правила проведення азартних ігор повинні містити положення про заборону участі в азартній грі осіб, які не досягли 21-річного віку, обмежено дієздатних та недієздатних осіб, а також осіб, внесених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.

Правила проведення азартних ігор, складені державною та англійською мовами, розміщуються у гральних закладах у доступному для відвідувачів та гравців місці або на вебсайті чи в мобільному додатку у разі здійснення організатором азартних ігор діяльності в мережі Інтернет на підставі відповідної ліцензії.

Правила азартних ігор мають бути складені державною та англійською мовами та, за бажанням організатора азартних ігор, іншими мовами, мають бути пронумеровані, переплетені, завірені підписом уповноваженої особи організатора, скріплені печаткою організатора (за наявності).

Правила проведення азартних ігор не можуть суперечити законодавству.

Правила проведення азартних ігор повинні містити порядок участі в кожній азартній грі, що організовується і проводиться організатором.

Правила кожної азартної гри мають містити деталізований порядок участі у даному виді азартної гри, зокрема порядок та строки внесення ставок, виплати (видачі) виграшів (призів), права та обов`язки гравця та організатора азартних ігор під час азартної гри.

Згідно із Правилами проведення азартних ігор, затверджених наказам ТОВ «Поінтлото» від 01.06.2022 №01/06/22-2 (т. 1, а.с. 248-250, т.2, а.с.1-18), депозит це сума грошових коштів, що внесена гравцем на клієнтській (ігровий) рахунок для участі у азартних іграх (т. 1, а.с. 250) (далі ППАІ).

Відповідно до ППАІ клієнтський (ігровий) рахунок гравця це частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, угоди, укладені з організатором азартних ігор, баланс електронних грошових замінників, а також містить інформацію, яка необхідна для ідентифікації (верифікації, встановлення даних) гравця або містить будь-яку іншу інформацію, яка передбачена Законом України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», правила організатора проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет або чинним законодавством України.

Згідно із ППАІ ставка грошові кошти або ігровий замінник гривні, що передаються гравцем організатору азартної гри, є умовою для участі в азартній грі та виходячи із розміру якої відповідно до правил такої азартної гри визначається розмір виграшу.

Відповідно до розділу ППАІ «Права та обов`язки організатора азартних ігор» організатору азартних ігор забороняється: приймати ставки (проводити парі) на події та/або ігри, що мають ознаки лотереї, приймати ставки на результати розіграшів лотерей в України та/або інших державах.

Суд нагадує, що в акті перевірки зафіксовано наступне: «1. Ви автоматично братимете участь у розіграші, якщо зробите хоча б 1 депозит на суму не менше 400 грн у період дії лотереї.».

Аналізуючи вказану умову проведення гри (розіграшу), визначену ТОВ «Поінтлото», суд вказує, що така умова передбачає внесення безпосередньо учасником розіграшу депозиту у грошовому еквіваленті, який становить не менше 400 грн. у період дії лотереї.

Тобто учасник розіграшу має внести на депозит не менше 400 грн.

У той же час, 400 грн. дорівнює одному квитку. При цьому, учасник розіграшу не позбавлений можливості внести 400 грн.+ та отримати необмежену кількість квитків.

Водночас, умовами розіграшу передбачено, що по закінченню проводиться розіграш у прямому ефірі та регламентовано, що переможцями стануть володарі квитків, яких обере рандомайзер.

Згідно із пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону № 5204-VI лотерейний білет - документ встановленої умовами проведення лотереї форми, виготовлений відповідно до вимог законодавства, наявність якого засвідчує внесення учасником лотереї ставки і надає право одержати приз відповідно до умов проведення лотереї. Державна лотерея може проводитись як із застосуванням лотерейних білетів, так і з застосуванням інших засобів, які дозволяють засвідчити участь у лотереї або розмір виграшу, якщо вони передбачені умовами лотереї, в тому числі через термінали електронної системи прийняття ставок.

Отже, звідси слідує, що сума депозиту не менше як 400 грн. фактично дорівнює 1 лотерейному квитку і саме такий квиток надає право на одержання призу учаснику розіграшу (гри).

При цьому, суд наголошує, що умовами проведення розіграшу не передбачено, що сума, внесена на депозит, залишається у розпорядженні гравця учасника відповідного заходу та не є платою за участь в розіграші.

Варто відмітити, що ППАІ визначають депозит як суму грошових коштів, що внесена гравцем на клієнтській (ігровий) рахунок для участі у азартних іграх.

Наведене свідчить про те, що за умовами розіграшу, оцінка якому було надано КРАІЛ під час перевірки, стверджувати, що депозит, внесений учасником розіграшу у розмірі не менше як 400 грн., після проведення такого розіграшу залишається на клієнтському рахунку та/або повертається йому, не вбачається за можливе.

В контексті наведених висновків, суд враховує, що відповідно до підпункту 14.1.101 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України) лотерея - масова гра незалежно від її назви, умовами проведення якої передбачається розіграш призового (виграшного) фонду між її гравцями, приз (виграш) в якій має випадковий характер і територія проведення якої не обмежується одним приміщенням (будівлею). Діяльність з проведення лотерей регулюється спеціальним законом. Не вважаються лотереєю ігри, що проводяться на безоплатних засадах юридичними особами та фізичними особами - підприємцями і мають на меті рекламування їх товару (платної послуги), сприяння їх продажу (наданню) за умови, що організатори цих ігор витрачають на їх проведення свій прибуток (дохід).

Аналіз наведеної норми ПК України дає підстави сформувати висновки про те, що не вважаються лотереєю ігри, що проводяться на безоплатних засадах юридичними особами та фізичними особами - підприємцями і мають на меті рекламування їх товару (платної послуги), сприяння їх продажу (наданню) за умови, що організатори цих ігор витрачають на їх проведення свій прибуток (дохід).

Тобто, не є лотерею та гра, яка проводиться на безоплатних засадах, серед іншого юридичною особою, за умови, що організатори цих ігор витрачають на їх проведення свій прибуток (дохід).

Суд зазначає, що умови спірного розіграшу чітко передбачають внесення учасником розіграшу не менше як 400 грн. та не передбачають ані безоплатність такого розіграшу, ані будь-яких інших умов, які б вказували, що у разі програшу у розіграші відповідні кошти повертаються учаснику такого розіграшу або залишаються на його рахунку.

Тобто, відсутні ознаки «безоплатності» проведення відповідачем відповідного розіграшу, оскільки в будь-якому випадку умови його проведення передбачають внесення учасником грошових коштів та отримання ним відповідного лотерейного квитка.

При цьому, суд відмічає, що ППАІ не встановлено, що депозит не є платою за участь в розіграші, як про це стверджує представник ТОВ «Поінтлото» у своєму відзиві на позовну заяву (т. 2, а.с. 80).

Окрім цього, посилаючись на положення підпункту 14.1.101 пункту 14.1 статті 14 ПК України, відповідач не надав суду жодних належних та достатніх доказів на підтвердження витрачання ТОВ «Поінтлото», як організатором розіграшу, свого прибутку (доходу) на його проведення, відтак суд вважає, що такі посилання останнього є безпідставними.

У той же час, суд враховує, що згідно із частиною 6 статті 3 Закону № 5204-VI принцип попередньої оплати ставки передбачає повне і таке, що передує розіграшу, внесення ставки розповсюджувачу державної лотереї. Не дозволяється продаж лотерейних білетів або прийняття ставок у кредит (із розстроченням платежу) або з наступною оплатою, крім оплати ставки кредитними або дебетовими картками чи за допомогою чекових книжок за наявності авторизації платежу.

Наведене вказує, що спочатку учасником лотереї здійснюється ставка, а потім ним отримується лотерейний квиток, а після проводиться відповідний розіграш.

В межах спірних правовідносин ТОВ «Поінтлото» фактично отримано від учасників розіграшу ставку (депозит) за ціною не менше як 400 грн., видано учасникам відповідні лотерейні квитки, які, у свою чергу і були підставою для їх участі у розіграші.

Резюмуючи викладене, суд приходить до висновку, що факт оплатного набуття учасником права на участь у розіграші безпосередньо підтверджуються умовами такого розіграшу, у взаємозв`язку з ППАІ та мотивами, які наведені вище.

При цьому, суд не може залишити поза увагою ті обставини, що під час судового засідання представник КРАІЛ на запитання представника ТОВ «Поінтлото» було вказано, що умови розіграшу не передбачали його оплатності, однак надана відповідь представника третьої особи не є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.

Суд наголошує, що як усні, так і письмові пояснення учасників у справі підлягають оцінці судом та перевірці їх доказами згідно чинного законодавства.

В даному випадку, за результатами оцінки матеріалів справи, пояснень сторін, у тому числі нормативно-правових актів, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає, що ТОВ «Поінтлото» було проведено розіграш (гру), яка відповідає ознакам лотереї, а саме: 1) гра, проведена ТОВ «Поінтлото», була масова; 2) передбачала призовний (виграшний) фонд між її учасниками; 3) перемога у грі (розіграші) мала випадковий характер; 4) територія проведення (розповсюдження) гри (розіграшу) поширювалась за межі однієї будівлі (споруди); 5) носила оплатний характер, тобто передбачала внесення учасниками розіграшу (гри) грошових коштів та отримання ним відповідного лотерейного квитка.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 15 Закону № 768-IX у своїй діяльності організатор азартних ігор зобов`язаний дотримуватися правил проведення азартних ігор.

Відповідно до частини 3 статті 15 Закону № 768-IX організатору азартних ігор забороняється пропонувати або давати гравцям безкоштовно або як винагороду за участь в азартній грі алкогольні напої, пиво, слабоалкогольні напої чи тютюнові вироби або майно, володіння або розпорядження яким передбачає отримання відповідних дозволів або ліцензій.

Суд відмічає, що саме вказані порушення ТОВ «Поінтлото» покладені в основу акту перевірки.

Варто зазначити, що суть такого порушення полягає у тому, що фактично відповідачем не дотримано правил проведення азартних ігор, які полягають у проведенні гри (розіграшу), яка містить ознаки лотереї, без отримання відповідної ліцензії, про що безпосередньо вказано судом вище.

При цьому, відповідачем, як винагорода за участь у розіграші в азартній грі запропоновано майно, а саме «лотерейні квитки», які дають шанс на отримання призів.

Фактично, ТОВ «Поінтлото» реалізовувала у грі (розіграші) майно - «лотерейні квитки» за внесення учасником розіграшу (гри) депозиту в грошовому еквіваленті 400 грн. за один лотерейний квиток, тобто проводило лотерею без отримання відповідної ліцензії.

Наведене, у своїй сукупності свідчить, що ТОВ «Поінтлото» організувало та проводило на території України гру (розіграш), що відповідає визначенню лотерея, без відповідної ліценції, що є підставою для застосування до нього фінансових санкцій.

При цьому, суд відхиляє посилання представника відповідача на те, що обставини, які були встановлені КРАІЛ, свідчать лише про використання ТОВ «Поінтлото» слова «лотерея» при проведенні гри (розіграшу), адже, як вже було неодноразово вказано вище така гра відповідає ознакам (визначенню) лотерея та, з урахуванням всіх обставин справи, не дає суду підстави для висновку, що останнім безпосередньо організовано та проведено азартну гру виключно із застосуванням слова «лотерея», яке в подальшому було ним видалено.

Окрім цього, суд при вирішенні даного спору враховує, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 у справі №320/173/23 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей «Про проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОІНТЛОТО» від 08.09.2022 № 330.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей «Про результати проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОІНТЛОТО» від 20.09.2022 № 346.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Разом з цим, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.08.2023 у справі №320/173/23 апеляційну скаргу Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей задоволено.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 скасовано та прийнято нове рішення.

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» відмовлено.

Аналіз вказаного дає суду підстави дійти висновку, що рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей «Про результати проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОІНТЛОТО» від 20.09.2022 № 346, яке прийнято на підставі висновків, що зафіксовані в акті №00003/2022 від 13.09.2022, станом на час вирішення даного спору по суті є чинним.

Системно проаналізувавши викладене у свій сукупності, суд доходить висновку, що порушення, допущене ТОВ «Поінтлото» (проведення гри (розіграшу), яка (ий) має ознаки лотереї), відповідає складу порушення, яке визначено у частині 2 статті 14 Закону №5204-VI і має своїм наслідком застосування відповідних санкцій.

Надаючи оцінку посиланням представника позивача щодо не можливості застосування до ТОВ «Поінтлото» санкції, передбаченої частиною 2 статті 14 Закону №5204-VI, з урахуванням положень частини 1 статті 250 Господарського кодексу України (далі ГК України), суд відмічає наступне.

Згідно із частиною 1 статті 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами (ч. 2 ст. 238 ГК України).

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції, зокрема адміністративно-господарський штраф (ч. 1 ст. 249 ГК України).

В силу вимог частин 1-3 статті 241 ГК України адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

Перелік порушень, за які з суб`єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Адміністративно-господарський штраф може застосовуватися у визначених законом випадках одночасно з іншими адміністративно-господарськими санкціями, передбаченими статтею 239 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 250 ГК України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до частини 2 статті 250 ГК України (в редакції, чинній на час проведення КРАІЛ перевірки, так і в редакції станом на час звернення позивача до суду із позовом) дія цієї статті не поширюється на штрафні санкції, розмір і порядок стягнення яких визначені Податковим кодексом України, законами України "Про валюту і валютні операції", "Про банки і банківську діяльність", "Про платіжні послуги" та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на податкові та митні органи.

Дія цієї статті не поширюється на адміністративно-господарські санкції, передбачені законами України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та "Про загальну безпечність нехарчової продукції" (ч. 3 ст. 250 ГК України).

Аналізуючи наведені норми ГК України, суд звертає увагу на те, що положеннями частини 1 статті 250 ГК України встановлено строки застосування адміністративно-господарських санкцій протягом шести місяців з дня виявлення порушення та не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Суд вказує, що ані Положенням №891, ані Законом №5204-VI не надано повноважень КРАІЛ на застосування фінансових санкцій на підставі частини 2 статті 14 Закону №5204-VI.

В межах даних правовідносин КРАІЛ є суб`єктом, який здійснює державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері шляхом: складання актів перевірок; контролю за дотриманням організаторами азартних ігор вимог законодавства, стандартів та нормативно-правових актів у сфері організації та проведення азартних ігор; контролю за дотриманням оператором лотерей вимог законодавства, стандартів та нормативно-правових актів у лотерейній сфері; здійснює інші повноваження, передбачені законом.

При цьому, третя особа реалізує свої повноваження також шляхом взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями та іншими організаціями під час здійснення своїх повноважень.

Отже, в межах даної адміністративної справи КРАІЛ є суб`єктом владних повноважень, який встановлює порушення Закону №5204-VI, а податковий орган звертається до суду із позовом щодо застосування адміністративно-господарських санкцій.

Як вже було вказано судом вище, за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей складено акт №00003/2022 від 13.09.2022.

Звідси слідує, що порушення ТОВ «Поінтлото», про яке стверджує КРАІЛ, було виявлено ним 13.09.2022 шляхом складання відповідного акту.

Суд вказує, що позивач, як суб`єкт владних повноважень, який наділений повноваженнями щодо звернення до суду із позовною заявою для застосування фінансових санкцій, передбачених частиною 2 статті 14 Закону №5204-VI, звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва через систему «Електронний суд» 12.12.2022.

В подальшому, аналогічна позовна заява була подана і Київському окружному адміністративному суду 28.02.2023.

Також, суд звертає увагу на те, що ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 зупинено провадження в адміністративній справі №320/4809/23 до набрання законної сили рішенням Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 у справі №320/173/23.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.10.2023 поновлено провадження в адміністративній справі №320/4809/23.

Звідси слідує, що провадження у справі №320/4809/23 було зупинено на протязі шести місяців двох днів, що виключало процесуальну можливість прийняття судом рішення по суті справи.

Резюмуючи викладене, суд приходить до висновку, що строки, встановлені частиною 1 статті 250 ГК України для застосування адміністративно-господарських санкцій не сплили, а відтак доводи ТОВ «Поінтлото» в цій частині є безпідставними та такими, що не можуть бути покладені в основу рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Підсумовуючи вищевикладене, повно та всебічно проаналізувавши матеріали адміністративної справи, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» фінансових санкцій, передбачених частиною 2 статті 14 Закону №5204-VI, у вигляді штрафу, який розрахований виходячи із розміру мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від 02.12.2021 №1928-ІХ (6500,00 грн. з 01.01.2022) та становить 6500х16000=104 000 000 грн.

Отже, адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Згідно із частиною 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Положеннями частини 1 статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Приймаючи до уваги відсутність в матеріалах справи доказів понесення ГУ ДПС у м. Києві судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, суд не вбачає правових підстав для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.

У судовому засіданні 19.01.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст судового рішення буде виготовлено відповідно до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поінтлото» (місцезнаходження: 02155, м. Київ, вул. Каунаська, б. 13, офіс 103, ідентифікаційний код 44147516) фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі шістнадцяти тисяч мінімальних заробітних плат, що дорівнює 104000000,00 грн. (сто чотири мільйони грн. 00 коп.) на підставі частини 2 статті 14 Закону України «Про державні лотереї».

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення суду складено 29.01.2024.

Суддя Кушнова А.О.

Джерело: ЄДРСР 116644061
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку