open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 676/8643/23 Номер провадження 2-а/676/13/24

Р І Ш Е Н Н Я ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2024 року Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі: головуючого судді Вдовичинського А.В.,

секретаря судового засідання Мазуркевич О.М.

за участю представника відповідача Лозінського В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Кам`янець-Подільський Хмельницької області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_4 про визнання незаконною та скасування постанови,-

встановив:

ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_4 про визнання незаконною та скасування постанови. В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_3. 28.11.2023 р. було винесено стосовно нього Постанову про притягнення до адміністративної відповідальності № 0985 за ч. 2 ст. 210-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 3400,00 грн. З даним рішенням позивач не згідний оскільки: фабула статті 210-1 КУпАП має відсилочну норму на законодавство про мобілізаційну підготовку та мобілізацію; при розгляді протоколу ним було встановлено, що матеріали справи не містять жодних доказів в розумінні ст.251 КУпАП про те що на його ім`я видавалися розпорядження, повістки, тощо, про обов`язок з`явитися до вказаних органів військового управління і найголовніше, про те що був повідомлений про дату і місце явки, про що мав би розписатися в отриманні цих документів; факт отримання (належного повідомлення) ним викликів до ТЦК в матеріалах справи відсутній, оскільки не отримував жодних документів на конкретну дату явки і тому не міг фізично знати коли необхідно прийти; в протоколі та постанові лише зазначено, що ним просто не було виконано вимоги ч. З ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»; посилання в протоколі та постанові на те, що не отримував з 2005 року військово-обліковий документ, також не містить фактичних даних, обставин, причин вказаного; на його думку дане твердження, взагалі за своїм складом має кваліфікуватися за ст. 210 КУпАП («Порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку»); при складанні протоколу йому не було надано відповідні документи, що підтверджують повноваження посадової особи на складання протоколу про адміністративне правопорушення; особа, яка розглядала справу, не надала наказ про призначення її тимчасово виконуючим обов`язки начальника центру, що є порушенням ст.235 КУпАП, оскільки вона не мала повноважень на розгляд справи. Позивач просить суд: скасувати постанову винесену тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 № 0985 від 28.11.2023 р. про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 210-1 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 3400,00 грн.; провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно нього закрити у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210-1 КУпАП, відповідно до п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 на його користь 536,80 грн. сплаченого судового збору за подачу вказаного позову та решту з 960.00 грн. помилково сплачених повернути; справу розглядати без його участі в порядку спрощеного судового провадження.

Представник відповідача в суді позов не визнав, просить відмовити в його задоволенні, подав до суду відзив на позов в якому просить в задоволенні позовних вимог відмовити. В обгрунтування заперечень представник відповідача пояснив, що 20.11.2023 р. під час відвідування ОСОБА_1 . ІНФОРМАЦІЯ_3 з метою зняття з військового обліку у зв`язку із переїздом на нове місце проживання, працівниками відділення офіцерів запасу і кадрів було встановлено, що молодший офіцер запасу ОСОБА_1 , який з 31.05.2005 року перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 продовж 18 років не з`являвся до ІНФОРМАЦІЯ_3 не повідомляв про зміни у сімейному стані, місце роботи; оповіщення, що здійснювалося працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 за домашньою адресою, що містяться в особовій справі офіцера запасу: АДРЕСА_1 не давали результатів, а тому він був оголошений в розшук; позивачем було порушено вимоги ч.3 та ч.4 статті 22 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також частини 1, 2 та 3 статті 17 Закону України «Про оборону України» 6 грудня 1991 року № 1932-ХІІ відповідно до якої захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України, громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі - також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством, громадяни проходять військову службу, службу у військовому резерві та виконують військовий обов`язок у запасі відповідно до законодавства. В результаті ряду порушень молодшим лейтенантом запасу ОСОБА_1 законодавства про військовий обов`язок, оборону та мобілізаційну підготовку ним було складено протокол №0985 від 20.11.2023 року про адміністративне правопорушення за ч.2 ст. 210-1 КУпАП щодо позивача та 28.11.2023 року в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_3 тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_2 в присутності позивача після оголошення ним клопотання про закриття справи про адміністративне правопорушення були надані для ознайомлення витребувані накази і, за результатами розгляду справи була винесена оскаржувана постанова №0985 та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне

28.11.2023 р. т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_3 була винесена постанова № 0985 за справою про адміністративне правопорушення відносно позивача за ч.2 ст. 210.1 КУпАП відповідно до якої гр. ОСОБА_1 з моменту введення в країні правового режиму воєнного стану на підставі указів Президента «Про введення военного стану в Україні» від 24.02.2022 року №64/2022 та «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 р. №69/2022, керуючись Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» частинами 3, 4 статі 22 «під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин або громадяни, які перебувають у запасі, завчасно приписуються до військових частин для проходження військової служби у воєнний час або до інших підрозділів чи формувань для виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, що громадянином ОСОБА_1 виконано не було. У той самий час після закінчення кафедри з підготовки офіцерів запасу та навчального закладу у 2005 році не став на військовий облік у відділенні офіцерів запасу та не отримав військово-обліковий документ відповідно до категорії перебування на військовому обліку, з 30.06.2023 року перебуває у розшуку як особа, яка ухиляється від виконання військового обов`язку та ухилення від мобілізації. Зазначеною постановою на позивача було накладено адміністративне стягнення у розмірі двохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян - три тисячі чотириста гривень.

Відповідно до ч.2 ст. 210.1 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за вчинення порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію в особливий період у вигляді штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі ст. 235 КУпАП, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) під час розгляду справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.

Ч. 2ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на суб`єкта владних повноважень, тобто на відповідача.

Згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі письмових, речових і електронних доказів, висновків експертів, показань свідків.

Згідно зі ст.65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності і територіальної цілісності України, шанування її державних символів - є обов`язком громадян України.

Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначення загальних засад проходження в Україні військової служби здійснює Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992р. №2232-XII.

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону №2232-XII, військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, за ч.10 ст.1 Закону №2232-XII, зобов`язані:

прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) ТЦК та СП, Центрального управління або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу СЗР України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або ж вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;

проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах відповідно до рішень комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) ТЦК та СП, закладів охорони здоров`я СБУ, а у СЗР України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України;

проходити підготовку до військової служби, військову службу та виконувати військовий обов`язок у запасі;

виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Згідно з ч.5 ст.33 Закону №2232-XII, військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Так, правила військового обліку визначені у Додатку №2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487. Попередні правила були затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016р. №921.

Зокрема, п.1 вказаних вище Правил закріплено, що призовники і військовозобов`язані повинні: 1) перебувати на військовому обліку: за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки; за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров`я незалежно від підпорядкування і форми власності; 2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов`язаних та резервістів; 3) не змінювати місце проживання з моменту оголошення мобілізації та у воєнний час без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки; 4) проходити медичний огляд та лікування в закладах охорони здоров`я згідно з рішеннями комісій з питань приписки, призовних комісій або військово-лікарських комісій районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки; 5) проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі, проходити службу у військовому резерві; 6) особисто прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, за межі України на постійне місце проживання або на строк більше трьох місяців, у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району;… 10) звіряти не рідше одного разу на п`ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки; 11) подавати щороку до 1 жовтня до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують право громадян на відстрочку від призову на строкову військову службу.

Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року №69/2022 «Про загальну мобілізацію» оголошено та проводиться загальна мобілізація на території України. Згідно абзацу 13 статті 1 Закону «Про оборону України» визначено, що особливий період - це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

З наданих представником відповідача суду доказів та змісту позовної заяви вбачається, що підставою для прийняття оскаржуваної постанови стало те, що під час відвідування позивачем 20.11.2023 р. ІНФОРМАЦІЯ_3 з метою зняття з військового обліку у зв`язку із переїздом на нове місце проживання, працівниками відділення офіцерів запасу і кадрів було встановлено, що позивач по справі - молодший офіцер запасу ОСОБА_1 , який з 31.05.2005 року перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 впродовж 18 років не з`являвся до ІНФОРМАЦІЯ_3 не повідомляв про зміни у сімейному стані, місце роботи, що передбачено частиною 11 статті 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» 25 березня 1992 року № 2232-ХІІ, не проходив періодичний(один раз на 5 років) медичний огляд військовозобов`язаних який проводиться ВЛК районних, міських ТЦК та СП. Оповіщення, що дійснювалося працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 за домашньою адресою, що містяться в особовій справі офіцера запасу: АДРЕСА_1 не давали результатів, що підтверджується наданою суду копією рапорту від 21.02.2023 р. офіцеру рекрутингу та комплектування. З 30.06.2023 р. позивач перебував у розшуку як особа яка ухиляється від виконання військового обов`язку та ухилення від мобілізації, його прізвище було зазначено в списку осіб, які підлягали до доставлення до ІНФОРМАЦІЯ_3 для складення протоколів про адміністративні правопорушення, що підтверджується наданою суду копією звернення ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 начальнику Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області від 30.06.2023 р. № 5509/1 та витягу з додатку(списку).

В зв`язку із цим відносно позивача 20.11.2023 р. було складено уповноваженим працівником ІНФОРМАЦІЯ_2 протокол про адміністративне правопорушення, на якому позивач власноручно написав свої заперечення, копію якого позивач отримав 20.11.2023 р., що підтверджується наданою суду представником відповідача на запит суду копією протоколу(а.с.40).

Оскаржувана постанова № 0985 від 28.11.2023 р. була винесена ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 майором ОСОБА_3., повноваження якого підтверджується наданою суду копією витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.11.2023 р. № 313(а.с.31).

За вказаних обставин, враховуючи, що позивач в особливий період допустив порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, в зв`язку із цим, на переконання суду, оскаржувана постанова винесена правомірно, а тому позов задоволенню не підлягає.

При подачі позову до суду позивачем помилково було сплачено судовий збір в більшому розмірі, а тому його вимоги повернути зайво сплачений судовий збір з врахуванням положень п.1 ч.1 ст.7 закону України «Про судовий збір» підлягають до задоволення в розмірі переплати 423,20 грн.(960,00 грн. - 536,80 грн. = 423,20 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 210.1, 222, 235, 251, 258, 268 КУпАП, ст.ст. ст.ст. 2-14,17, 72-77,122, 132, 139, 241-246, 250, 286 КАС України, суд,

ухвалив:

в задоволенні позову відмовити.

Повернути з державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ) 423,20 грн. переплати судового збору сплаченого платіжною інструкцією № NC-8881138 від 08.12.2023 р.

Рішення може бути оскаржено учасниками судового розгляду в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня його проголошення. Повне судове рішення виготовлено 30.01.2024 р.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Вдовичинський А.В.

Джерело: ЄДРСР 116641484
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку