open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження № 3/734/57/24 Справа № 734/4216/23

ПОСТАНОВА

іменем України

19 січня 2024 року смт Козелець

Козелецький районний суд Чернігівської області під головуванням судді Бараненка С.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в смт. Козелець справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Управління патрульної поліції в Чернігівській області відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 130 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 267544 від 02.09.2023 року, 02.09.2023 року о 19 год. 07 хв. на автодорозі М-01, Київ-Чернігів-Н.Яриловичі, с. Гарбузин, 76 км, водій ОСОБА_1 керувала т/з Toyota Camry, д.н.з. НОМЕР_1 , в стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан сп`яніння у встановленому законом порядку проводився у лікаря нарколога, що підтверджується висновком лікаря нарколога №36 від 02.09.2023, чим порушила вимоги п. 2.9а ПДР України, за що відповідальність передбачена ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності та її захисник адвокат Лущик О.М. в судове засідання не з`явилися до суду надійшло клопотання захисника - адвокат Лущик О.М. про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 130 КУпАП у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

На підтвердження винуватості ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП до суду, крім протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 267544 від 02.09.2023, надано: відеозаписи на DVD-R дисках до протоколу про адміністративне правопорушення; довідку поліцейського, відповідно до якої ОСОБА_1 отримувала посвідчення водія; акт огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів, де у графі з результатами згоден відсутній підпис особи, яку освідували; висновок лікаря ОСОБА_2 згідно якого зазначено, що точний огляд проведено о 23 годині 19 хвилина; інші матеріали. У протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 надавала пояснення «Не згодна».

Оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 267544 від 02.09.2023, 02.09.2023 року о 19 год. 07 хв. на автодорозі М-01, Київ-Чернігів-Н.Яриловичі, с. Гарбузин, 76 км, водій ОСОБА_1 керувала т/з Toyota Camry, д.н.з. НОМЕР_1 , в стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан сп`яніння у встановленому законом порядку проводився у лікаря нарколога, що підтверджується висновком лікаря нарколога №36 від 02.09.2023, чим порушила вимоги п. 2.9а ПДР України, за що відповідальність передбачена ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Відповідно до вимог ст.251КУпАП доказами є будь-які фактичні данні, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення та винність даної особи в його вчиненні та інші обставини що мають значення для вирішення справи. І ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та іншими доказами, свідченнями та документами, які також повинні бути відносними і допустимими.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності факту адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Згідно зі ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 3 Конституції України ОСОБА_3 , її життя та здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Європейської Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, від 04.11.1950, кожна людина має право при визначенні її громадянських прав і обов`язків або будь-якого кримінального обвинувачення проти неї на справедливий і відкритий розгляд впродовж розумного терміну незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону.

Тобто, зазначена міжнародно-правова норма гарантує кожній людині справедливий розгляд її справи незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, деякі справи про адміністративні правопорушення, за своєю суттю мають кримінальний характер та повністю підпадають під гарантії ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод (п.п. 21-22 рішення у справі «Надточій проти України». П. 33 рішення у справі «Гурепка проти України»).

У рішенні ЄСПЛ «Гурепка проти України» від 08.07.2010, суд, зокрема, зазначив, що адміністративні правопорушення через суворість санкцій, слід відносити до фактично кримінальних правопорушень, з усіма гарантіями ст. 6 Конвенції та, відповідно, й ст. 2 Протоколу № 7 до Конвенції. Крім того, у п. 21 рішення «Надточій проти України» від 15.05.2009, Суд зазначає, що (український) Уряд визнав кримінально-правовий характер Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно зі ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Відповідно до положень ст.9Конституції України та ст. 17 Закону України «Про міжнародні договори», від 22.12.1993 року, міжнародні договори, згода на обов`язковість яких дана Верховною Радою України, - є частиною національного законодавства України.

Передбачено також, що коли міжнародним договором встановлені інші права, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.

Тому, суд вбачає необхідність розгляду даної справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, як обвинувачення за вказаною правовою нормою, з усіма гарантіями, закріпленими в ст. 6 Конвенції та ст. 2 Протоколу № 7 до Конвенції.

Диспозиція ч. 1 ст.130КУпАП передбачає відповідальність за керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також за передачу керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Згідно з вимогами пункту 2.9 «а» Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ за № 1306 від 10.10.2001 року, водієві забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебуваючи під впливом наркотичних чи токсичних речовин.

Відповідно до ст.266КУпАП та Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою наказом МВС України та МОЗ України 09 листопада 2015 року № 1452/735, та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1413/27858, огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану. Огляд на стан сп`яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу та фіксацією результатів на паперових та електронних носіях, якщо спеціальний технічний засіб має такі функції. Розділ ІІ даної Інстукції визначає: Проведення огляду на стан алкогольного сп`яніння поліцейським і оформлення його результатів, відповідно до п. 4. Огляд на стан сп`яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу та фіксацією результатів на паперових та електронних носіях, якщо спеціальний технічний засіб має такі функції.

Відповідно до п. 7 вказаної інструкції, установлення стану алкогольного сп`яніння здійснюється на підставі огляду, який проводиться згідно з вимогами цієї Інструкції поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів, показники яких після проведення тесту мають цифровий показник більше 0,2 проміле алкоголю в крові.

Згідно відповіді на адвокатський запит, яка долучена до матеріалів справи за підписом керівника КНП «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради, прилад, за допомогою якого було визначено стан алкогольного сп`яніння особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Мурадян Ругії є алкотестер Drager Alcotest 5820.

В зв`язку з тим, що відповідь на адвокатський запит була не повною та не було надано сервісної книжки до даного приладу, адвокатом отримано відповідь на адвокатський запит у ТОВ «АТЗТ Компанія «Сатурн Дейта Інтернешенл», яка є уповноваженим представником та офіційним ексклюзивним дистриб`ютором виробника концерну Drager Safety AG & Co. KGaA (Німеччина) в Україні з постачання, введення в обіг та продажу приладів алко- та нарко- діагностики і витратних матеріалів до них, має відповідні сертифікати та надає послуги ексклюзивного сертифікованого сервісного центру для висококваліфікованого гарантійного та післягарантійного сервісного технічного обслуговування, градуювання, а також повірки приладів, зокрема, газоаналізаторів для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Alcotest 5820.

Як видно з вищевказаної відповіді на адвокатський запит, газоаналізатори для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Alcotest 5820 є медичними виробами.

Постачання медичних виробів - газоаналізаторів для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Аlcotest 5820 на сьогодні здійснюється згідно Технічного регламенту щодо медичних виробів, що затверджений Постановою КМУ №753 від 02.10.2013. В органі оцінки відповідності ДП «Український медичний центр сертифікації» на газоаналізатори Drager Аlcotest 5820 отримано Сертифікат відповідності №UA.TR.039.645 від 26.12.2022 (перше видання 08.06.2018) згідно Технічного регламенту щодо медичних виробів.

Газоаналізатори для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Alcotest 5820 відносяться до категорії законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.

Постачання законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки - газоаналізаторів для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Аlcotest 5820 на сьогодні здійснюється згідно Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений Постановою КМУ №94 від 13.01.2016. В органі оцінки відповідності ДП «Укрметртестстандарт» на газоаналізатори Drager Аlcotest 5820 отримано Сертифікат перевірки типу №UA.TR.001 101-17 від 05.10.2017 згідно Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.

Частиною 2 статті 8 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» №1314-VII від 05.06.2014 (далі Закон-1314) визначено, що експлуатація засобів вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, здійснюється з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби.

Згідно з положенням п. 4 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена спільним наказом МВС/МОЗ №1452/735 від 09.11.2015 (далі - Інструкція), огляд на стан сп`яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу.

Експлуатаційним документом на газоаналізатори Drager Аlcotest 5820 є його ОСОБА_4 (інструкція) з експлуатації, якою визначено умови використання зазначеного приладу.

Розділом 1 «Правила з техніки безпеки» Настанови з експлуатації газоаналізатора Drager Аlcotest 5820 встановлено: «Перед використанням виробу уважно прочитайте настанову з експлуатації. Чітко дотримуйтеся всіх його інструкцій. Користувач повинен повністю розуміти всі інструкції та суворо дотримуватися їх у визначеній послідовності.».

Настановою з експлуатації газоаналізатора Drager Аlcotest 5820 визначено, що умовою правильної роботи приладу є суворе дотримання вимог експлуатації.

Користувачі газоаналізаторів Drager Аlcotest 5820 (працівники служб наркології) вивчають настанову з експлуатації, вимоги до експлуатації та особливості роботи приладів самостійно. Навчання щодо роботи з приладами Drager Аlcotest 5820 за заявкою покупця при купівлі приладу проводиться очно або дистанційно та не є обов`язковими через те, що прилади мають інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Просте управління приладом при проведенні вимірювання (тесту) здійснюється однією кнопкою, управління приладом при роботі з меню здійснюється трьома кнопками. Жодних документів про проходження навчання користувачів з використання приладів Drager Alcotest нормативними документами не регламентовано.

Відповідно до розділу 4 «Експлуатація» п. 1 «Передумови використання приладу» Настанови з експлуатації газоаналізатора Drager Аlcotest 5820: Між проведенням окремих вимірювань концентрації алкоголю має пройти приблизно 15 хвилин. Через залишки алкоголю в мундштуку результати вимірювання можуть спотворюватися. Спотворення результатів також можливе через ароматні напої (наприклад, фруктові соки), освіжувачі ротової порожнини з вмістом алкоголю, медичні сиропи й краплі, після зригування та блювання. У таких випадках доведеться зачекати. Полоскання ротової порожнини водою або неалкогольними напоями не допоможе!

Відповідно до п. 3 «Автоматичне проведення аналізу видихуваного повітря» розділу 4 «Експлуатація» Настанови з експлуатації газоаналізатора Drager Аlcotest 5820 та при налаштуванні приладу, яке є базовим при постачанні уповноваженим представником виробника в Україні, визначено наступний порядок вимірювання: Для кожної особи, яку перевіряють, використовуйте новий мундштук.

Експлуатаційним документом на газоаналізатор Drager Аlcotest 5820 є його Настанова з експлуатації, якою визначено умови використання зазначеного приладу.

У розділі 1 «Правила техніки безпеки» зазначено: «Дотримуйтеся всіх регіональних і національних норм, які регулюють експлуатацію цього виробу. Перевіряти, ремонтувати виріб і слідкувати за його технічним станом можуть лише відповідно підготовлені спеціалісти. Ми радимо заключити сервісний договір із компанією Drager і доручити їй проводити всі роботи з технічного обслуговування.».

У розділі 6 «Технічне обслуговування» зазначено: «Прилад необхідно градуювати та здійснювати сервісне обслуговування приладу кожні 12 місяців, оскільки з часом точність вимірювання знижується через виникнення похибки. Градуювання та сервісне обслуговування можуть проводити лише авторизовані спеціалісти, наприклад, фахівці служби DragerService.».

Так, газоаналізатор Drager Аlcotest 5820 повинен проходити операції «Сервісне технічне обслуговування» та «Градуювання» навченим кваліфікованим персоналом Drager принаймні один раз на 12 місяців. Правом на виконання цих операцій наділені офіційні сертифіковані сервісні центри Drager і в Україні це і є їх Компанія. Інших суб`єктів господарювання, які мають такі самі права від концерну Drager Safety AG & Co. KGaA (Німеччина) щодо виконання зазначених операцій, на території України немає.

За результатами виконання операцій «Сервісне технічне обслуговування», «Градуювання» та «Повірка» у сервісно-гарантійній книжці приладу Drager Alcotest 5820 уповноваженим сертифікованим сервісним центром Drager здійснюються записи (зокрема: дата проведених операцій, гранична дата наступної операції, номер свідоцтва про повірку, тощо, та проставляються особистий підпис, печатка, штамп).

Обов`язковість ведення сервісно-гарантійної книжки приладів Drager Alcotest передбачено Сертифікатом перевірки типу №UA.TR.001 101-17 від 05.10.2017 згідно Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що виданий органом оцінки з відповідності ДП «Укрметртестстандарт».

Таким чином, сервісно-гарантійна книжка, яка супроводжує кожен газоаналізатор Drager Аlcotest 5820, є одним із документів, що підтверджує проведення вищезазначених операцій або відсутність проведення таких операцій в офіційному сертифікованому сервісному центрі Drager. Сервісно-гарантійні книжки та Настанови з експлуатації приладів Drager Alcotest 5820 надаються покупцям (власникам) та зберігаються у них.

Оскільки прилади Drager Alcotest 5820 є скринінговими і не розрізняють залишковий алкоголь у ротовій порожнині та алкоголь, який поступає із легень у мундштук алкотестера і безпосередньо несе у собі інформацію саме про кількість алкоголю у крові людини (як це дозволяють здійснити доказові алкотестери відповідно до стандарту OIML R 126, наприклад, Drager Alcotest 7510 OIML), тому їх конструкцією та програмним забезпеченням не передбачено перевірку чистоти вимірювальних каналів перед проведенням вимірювання та, відповідно, відображення цієї інформації.

Стосовно мундштуків для Drager Alcotest 5820, слід зазначити наступне, відповідно до європейського стандарту EN 15964:2011 «Breath alcohol test devices other than single use devices - Requirements and test methods», що прийнято як національний стандарт ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань»: пристрої для тестування алкоголю у видихуваному повітрі використовують разом з мундштуками для відбору проб дихання.

Пунктом 3.11 цього Стандарту визначено, що мундштук - це гігієнічно запакована частина, призначена для одноразового використання, яку приєднують до приладу для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі і через яку особа, що її перевіряють, подає пробу видихуваного повітря. ОСОБА_5 використовують, щоб запобігти змішуванню проби видихуваного повітря з навколишнім повітрям і розбавленню концентрації алкоголю.

Згідно з приписами пункту 5.2 Стандарту пристрій повинен виключати можливість вдихання забрудненого повітря від попередніх користувачів. ОСОБА_5 призначений тільки для одноразового використання. Повинна бути забезпечена можливість брати ці мундштуки, не торкаючись частини, що буде і була в контакті з губами особи, яку перевіряють. Мундштуки повинні бути в індивідуальній герметичній упаковці, яку можна легко відкрити.

Газоаналізатори Drager Alcotest 5820 є надчутливими прецизійними вимірювальними приладами, в яких для отримання вищезазначених високих метрологічних та санітарно-епідеміологічних характеристик використано багато запатентованих конструктивних, матеріалознавчих, механічних, електронних рішень як безпосередньо в самих приладах, так і при розробці та виробництві аксесуарів, що використовуються разом з приладами, наприклад, мундштуків. Деякі з технічних характеристик неможливо скопіювати та відтворити для роботи на рівні оригінальних аксесуарів, без втрати чутливості, швидкості та точності вимірювань через наявність юридичних, технологічних та інших обмежень.

Загальний принцип дії газоаналізаторів Drager Alcotest 5820 заснований на виявленні та визначенні концентрації молекул етилового спирту у видихуваному повітрі. Алкоголь проникає у повітря легень із крові через стінки легеневих альвеол за рахунок дифузії. Повітря, що видихується, надходить через мундштук та пневмоклапан до електрохімічного високоселективного сенсора DragerSensor, в якому за рахунок хімічної реакції відбувається зміна електропровідності середовища та, відповідно, зміна і вимірювання електричних параметрів, обробка та передача даних. Таким чином під час роботи газоаналізаторів Drager Alcotest 5820 відбувається перетворення масової концентрації парів алкоголю в повітрі, що видихається, в пропорційний цифровий сигнал, розрахунок вмісту алкоголю в крові людини за відповідним алгоритмом та відображення результатів розрахунку на цифровому дисплеї. Висока точність результату забезпечується застосуванням електрохімічного сенсора, що реагує тільки на пари алкоголю та не реагує на ацетон, інші гази, пари органіки після прийому людиною лікарських препаратів.

Прилади Drager Alcotest 5820 та мундштуки до них є єдиною загальною вимірювальною системою «мундштук-прилад».

Настановою з експлуатації газоаналізатора Drager Alcotest 5820 передбачено, що прилад використовується разом з мундштуками Drager Alcotest Mouthpieces Standard без зворотного клапана (коди замовлення: №6810690 - упаковка 100 шт., №6810825 - упаковка 250 шт., №6810830 - упаковка 1000 шт.) - Drager Alcotest Mouthpieces Standard зі зворотним клапаном (коди замовлення: №6811055 - упаковка 100 шт., №6811060 - упаковка 250 шт., №6811065 - упаковка 1000 шт.), що мають відповідний сертифікат якості та офіційно легально постачаються від виробника через уповноваженого представника виробника в Україні.

Мундштуки Drager Alcotest Mouthpieces Standard разом з газоаналізаторами Drager Аlcotest як єдиною загальною вимірювальною системою «мундштук-прилад» пройшли процедури оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений Постановою КМУ №94 від 13.01.2016, та Технічного регламенту щодо медичних виробів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013.

Відповідно до наказу МОЗ України №122 від 10.02.2017 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них», Держлікслужба здійснює ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг (далі - Реєстр осіб).

Реєстр осіб розміщено на офіційному веб-сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Держлікслужба), доступ до якого є відкритим і загальнодоступним.

Інформація про мундштуки Drager Alcotest Mouthpieces Standard із зазначенням кодів замовлення містяться в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг. Вказаний Реєстр також містить інформацію щодо уповноваженої особи виробника концерну Drager Safety AG & Co. KGaA в Україні - ТОВ «АТЗТ Компанія «Сатурн Дейта Інтернешенл», що є відповідальною за введення медичних виробів в обіг, зокрема, мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard.

Згідно з вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів мундштуки Drager Alcotest Mouthpieces Standard (без клапану та зі зворотним клапаном) разом з газоаналізаторами Drager Аlcotest пройшли в органах з оцінки відповідності випробування та дослідження на предмет забезпечення метрологічних, гігієнічних та інших параметрів, зокрема, тести на відповідність EN 15964:2011, біологічне оцінювання, випробування на роздратування і сенсибілізацію згідно з ДСТУ ISO 10993:2004, токсиколого-гігієнічні, доклінічні та клінічні дослідження полімерних матеріалів і виробів на їх основі, за результатами яких виробником видано Декларації про відповідність медичних виробів вимогам ТР-753.

При експлуатації газоаналізаторів Drager Alcotest повинні використовуватись виключно оригінальні мундштуки Drager Alcotest Mouthpieces Standard, що мають Декларацію про відповідність медичних виробів вимогам ТР-753, сертифікат якості та офіційно легально постачаються від виробника через уповноваженого представника виробника в Україні.

Мундштуки є частиною сертифікованої системи вимірювання «мундштук-прилад» законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, зокрема, Drager Alcotest. Мундштук хоч і є змінною частиною, але штучно відокремлювати мундштук від цієї вимірювальної системи як окремий безвідносний виріб невірно. Систему вимірювання «мундштук-прилад» неможливо сертифікуватибез конкретного визначеного виробником типу та конструкції мундштука, виробленого з певними ноу-хау та технологічними секретами. Інакше було б можливим трактувати, що будь-яка саморобна трубка чи соломинка може виконувати функцію мундштука із приладами Drager Alcotest - законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки. У іншому випадку порушуються всі принципи забезпечення в Україні єдності вимірювань та простежуваності і здійснення державного регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки, що передбачені Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність», та порушуються права осіб, яких перевіряють з використанням сторонніх мундштуків, та призводить до оскарження результатів тестування у судовому порядку.

Тільки система вимірювання «мундштук Drager Alcotest Mouthpieces Standard - прилад Drager Alcotest» пройшла оцінку на відповідність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, жодні інші типи мундштуків інших виробників не проходили оцінки на відповідність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки разом з приладами Drager Alcotest і не мають права на сумісне використання.

З даного приводу необхідно також зазначити, що використання бувших у використанні мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard та, так званих «еквівалентів-замінників» оригінальних мундштуків, що не проходили офіційний процес метрологічної та медичної сертифікації разом із приладами Drager Alcotest 5820 як єдиної загальної вимірювальної системи «мундштук-прилад», призводить до систематичних похибок із отриманням хибного результату тесту (через різні зазори при нештатному кріпленні мундштука до ніпеля, іншу швидкість потоку та інші умови отримання проби для тесту, тощо) і може призвести до виходу приладів з ладу та епідеміологічних ризиків.

Отже, недотримання вищезазначених вимог може призвести як до ризику некоректної роботи засобів вимірювальної техніки газоаналізаторів Drager Alcotest 5820, фактичних необ`єктивних тестів, так і до епідеміологічних ризиків, та, як наслідок, буде порушувати конституційні права та інтереси людини.

Тому, використання мундштуків Yuyao Rising Plastic & ОСОБА_6 разом із газоаналізаторами Drager Alcotest 5820 є порушенням ч. 2 ст. 8 Закону України №1314-VII від 05.06.2014 «Про метрологію та метрологічну діяльність» та п. 4 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Газоаналізатор для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Drager Alcotest 5820 серійний заводський №ARNA-0493, було офіційно ввезено на митну територію України та передано 29.03.2021 на адресу ТОВ «СІВЕР-МЕД».

Станом на 02.09.2023 для газоаналізатора Drager Alcotest 5820 серійний заводський №ARNA?0493 останні операції: «Сервісне технічне обслуговування» та «Градуювання» були проведені навченими, сертифікованими, уповноваженими виробником спеціалістами у сервісному центрі Drager їх Компанії; операція «Повірка» була проведена працівникамиорганізації, яка уповноважена на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки згідно з вимогами чинного Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №193 від 08.02.2016:

14.12.2022, результат позитивний. За результатами проведених операцій «Сервісне технічне обслуговування», «Градуювання» та «Повірка» дані щодо проведення вищезазначених операцій були занесені до сервісно-гарантійної книжки даного газоаналізатора; уповноваженою на проведення повірки організацією - ДП «Київоблстандартметрологія» (свідоцтво про уповноваження №П-25-2019 від 07.06.2019) видано Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки за №П51QM53833622 від 14.12.2022, що буде чинним до 14.12.2023 через необхідність здійснити операції «Сервісне технічне обслуговування», «Градуювання» та, відповідно, «Повірка» газоаналізатора через 12 місяців. Сервісно-гарантійна книжка, настанова з експлуатації та Свідоцтво про повірку знаходяться у користувача.

Щодо закупівель мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard на адресу КНП«Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради, було закуплено:

- у 2021 році 0 штук мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard,

- у 2022 році 0 штук мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard,

- у 2023 році 0 штук мундштуків Drager Alcotest Mouthpieces Standard.

Відповідно до п. 6 розділу I Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, що затверджена сумісним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015 (далі - Інструкція) огляд на стан сп`яніння проводиться: поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі - спеціальні технічні засоби); лікарем закладу охорони здоров`я (у сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку). Норма п. 6 розділу I Інструкції кореспондує п. 3 Порядку, який зокрема передбачає, що огляд проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом; лікарем закладу охорони здоров`я (у сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).

Згідно з п. 1 розділу II Інструкції за наявності ознак, передбачених п. 3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп`яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.

Відповідно до п. 3 розділу II Інструкції поліцейськими використовуються спеціальні технічні засоби, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.

Пунктом 5 розділу II Інструкції встановлено, що перед проведенням огляду на стан сп`яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп`яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.

Відповідно до п. 7 розділу I Інструкції у разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейським, такий огляд проводиться в найближчому закладі охорони здоров`я, якому надано право на його проведення відповідно достатті 266Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі заклад охорони здоров`я).

Згідно п. 8 розділу I Інструкції у разі скоєння дорожньо-транспортної пригоди (далі - ДТП), унаслідок якої є особи, що загинули або травмовані, проведення огляду на стан сп`яніння учасників цієї пригоди є обов`язковим у закладі охорони здоров`я.

Відповідно до ст. 266 КУпАП огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.

Таким чином, згідно дослідженого в судовому засіданні відеозапису доданого до протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 267544 від 02.09.2023, на місці зупинки водія використовувався наявний прилад і при декількох спробах ознаки алкогольного сп`яніння виявлено не було, в зв`язку з чим водія була доставлена до лікувального закладу, та лікарем лише за допомогою приладу Drager Alcotest 5820 визначено стан алкогольного сп`яніння, тобто приладом, який використано в порушення вимог інструкції з його використання, із застосуванням мундштука, «еквівалента-замінника» оригінального мундштука, що не проходив офіційний процес метрологічної та медичної сертифікації разом із приладами Drager Alcotest 5820 як єдиної загальної вимірювальної системи «мундштук-прилад», що призводить до систематичних похибок із отриманням хибного результату тесту (через різні зазори при нештатному кріпленні мундштука до ніпеля, іншу швидкість потоку та інші умови отримання проби для тесту, тощо). Прилад газоаналізатор Drager Alcotest 5820 використаний в супереч інструкції з використання даного приладу, а тому з порушенням п. 4 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, що затверджена сумісним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015, а тому такий огляд є недійсним.

Згідно відеозапису, працівник лікарні вийшла з іншої кімнати із вже вставленим у прилад Drager Alcotest 5820 мундштуком, за допомогою якого визначали стан алкогольного сп`яніння ОСОБА_1 , тобто з відеозапису не встановлено, що мундштук був перед використанням запакованим, до цього випадку не використовувався, вставлявся в прилад відповідно до вимог інструкції та не контактував із спиртовмісними речовинами, що ставить під сумнів результат проведеного тесту.

Відповідно до вимог ст.251КУпАП доказами є будь-які фактичні данні, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення та винність даної особи в його вчиненні та інші обставини що мають значення для вирішення справи. І ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та іншими доказами, свідченнями та документами, які також повинні бути відносними і допустимими.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності факту адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Наведені вище факти, свідчать про те, що не можуть бути доказом вини в розумінні ст. 251 КУпАП, дані про стан сп`яніння, які отримані із застосуванням приладу, використаного не відповідно до вимог інструкції з використання спеціального технічного засобу, а тому не відповідають критеріям належності та допустимості.

З огляду на викладене, в матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутні фактичні дані, які б поза розумним сумнівом доводили винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Європейський суд з прав людини (далі ЄСПЛ) поширює стандарти, які встановлює Конвенція для кримінального провадження, на провадження у справах про адміністративні правопорушення. Наприклад, у справах «Лучанінова проти України» (рішення від 09 червня 2011 року, заява № 16347/02, «Малофєєва проти Росії» («Malofeyeva v. Russia», заява № 36673/04, «Карелін проти Росії» («Karelin v. Russia», заява № 926/08, рішення від 20 вересня 2016 року). При цьому Європейський суд робить висновок, що суд не має права самостійно редагувати фабулу правопорушення, відображену в протоколі, або відшукувати докази на користь обвинувачення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Для того, щоб особа була притягнута до адміністративної відповідальності, необхідно довести наявність в її діях (бездіяльності) складу та події адміністративного правопорушення.

Стандарт доведення вини «поза розумним сумнівом» означає, що при доведенні винуватості особи не повинно залишатися жодного «розумного сумніву» в цьому, тоді як наявність такого «розумного сумніву» у винуватості особи є підставою для його виправдання.

Отже в силу принципу презумпції невинуватості, діючого при розгляді справ про адміністративні правопорушення, всі сумніви у винності особи, що притягується до адміністративної відповідальності, тлумачаться на її користь, а недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Відповідно до статті 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Така ж позиція встановлена і в Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Так, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), яка є джерелом права в Україні кожному гарантовано право на справедливий суд.

За своєю структурою стаття 6 Конвенції в частині першій встановлює загальні гарантії щодо справедливого судового розгляду при вирішені спору, пов`язаного з правами та обов`язками цивільного характеру, а також при визначенні обґрунтованості будь-якого висунутого особі кримінального обвинувачення, частина друга та третя статті 6 закріплюють гарантії особам при обвинувачені при вчиненні кримінального правопорушення.

За наведених вище обставин, аналізуючи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 , відсутній склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, оскільки винуватість останнього у вчиненні ним адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП не доведена та не підтверджена належними і допустимими доказами, що унеможливлює притягнення останнього до адміністративної відповідальності, тому справа підлягає закриттю відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст. 247, 251-252, 284 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, - закрити, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Чернігівського апеляційного суду через Козелецький районний суд Чернігівської області.

Суддя Козелецького районного суду

Чернігівської області С.М. Бараненко

Джерело: ЄДРСР 116602304
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку