open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/22077/23

провадження № 2/753/787/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2024 року Дарницький районний суд міста Києва в складі головуючого судді Колесника О.М., розглянувши у порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін цивільну за позовом Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення боргу

ВСТАНОВИВ:

Київський міський центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення боргу у розмірі 12 013,71 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 29 грудня 2021 року до Дарницької районної філії Київського міського центру зайнятості звернулася ОСОБА_1 із заявою про надання статусу безробітної. Наказом Дарницької районної філії Київського міського центру зайнятості від 29 грудня 2021 року відповідачу надано статус безробітної, призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю. У заяві про надання статусу безробітного та Індивідуальному плані працевлаштування безробітного від 29.12.2021 року відповідач засвідчила особистим підписом, що вона ознайомлена з правами та обов`язками зареєстрованого безробітного, зокрема ОСОБА_1 зобов`язана була інформувати центр зайнятості протягом трьох робочих днів про обставини, що впливають на припинення реєстрації безробітного та у разі необхідності повертати суму виплаченого забезпечення, а у разі виїзду за межі України з метою працевлаштування чи здійснення іншої діяльності, повідомляти про це центр зайнятості.

Наказом Дарницької районної філії Київського МЦЗ №НТ220926 від 26.09.2022 року прийнято рішення про припинення реєстрації безробітної 26.09.2022 року та виплати допомоги по безробіттю з 25.09.2022 року за заявою ОСОБА_1 про припинення реєстрації.

Відповідно до наданої інформації Державної прикордонної служби України щодо перебування зареєстрованих безробітних за кордоном, ОСОБА_1 виїхала за кордон 07 травня 2022 року та в`їхала на територію України 26 червня 2022 року. У зв`язку з чим було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення та складено відповідний акт №48/263-02/22 від 09.12.2022 року, яким встановлено, що безробітна ОСОБА_1 перебуваючи на обліку не повідомила спеціаліста служби зайнятості про перетин державного кордону України та перебувала за кордоном понад 30 календарних днів, чим порушила законодавчі вимоги. Таким чином відповідач не мала права перебувати на обліку в центрі зайнятості як безробітна та отримувати допомогу по безробіттю з 31 календарного дня після перетину кордону, тобто з 06.06.2022 року.

27 грудня 2022 року Дарницькою районною філією КМЦЗ видано наказ № 55/263-02/22, відповідно до якого прийнято рішення про повернення отриманих під час перебування на обліку коштів ОСОБА_1 , що за довідкою-розрахунком від 22 грудня 2022 року № 367 за період з 06.06.2022 року по 24.06.2022 року становить 12 013,71 грн.

Лист-повідомлення №263.1-83/23 від 11.01.2023 року про необхідність повернення коштів на суму 12 013,71 грн. направлялась відповідачу рекомендованим листом, однак станом на теперішній час кошти в добровільному порядку не відшкодовано, у зв`язку з чим за нею утворилась заборгованість, яку позивач і просить стягнути.

Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 11 грудня 2023 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін за наявними у справі матеріалами.

У відповідності до ст.178 ЦПК України, відповідач не скористалася своїм правом подання до суду відзиву на позовну заяву та/або заяви із запереченням проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.

Від позивача також не надійшло заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін чи клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Розгляд справи проведено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у відповідності із ч. 5 ст. 279 ЦПК України за наявними у справі матеріалами.

Суд, у порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, встановив наступні обставини та дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» законодавство про страхування на випадок безробіття складається з Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України «Про зайнятість населення» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно із статтею 2 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» страхування на випадок безробіття здійснюється за принципом, зокрема, обов`язковості страхування на випадок безробіття всіх працюючих на умовах трудового договору (контракту) та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, за цивільно-правовим договором, військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, фізичних осіб - підприємців, а також добровільності такого страхування громадянами України, які працюють за межами України, членами особистого селянського та фермерського господарства, якщо вони не є найманими працівниками.

За приписами статей 5, 6 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи - підприємці. Право на забезпечення та соціальні послуги відповідно до цього Закону має також молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і яка потребує сприяння у працевлаштуванні на перше робоче місце у разі реєстрації в установленому порядку відповідних осіб як безробітних.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» безробіття - соціально-економічне явище, за якого частина осіб не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування; безробітний - особа віком: від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи; зареєстрований безробітний - особа працездатного віку, яка зареєстрована в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, як безробітна і готова та здатна приступити до роботи.

Як встановлено судом, 29 грудня 2021 року до Дарницької районної філії Київського міського центру зайнятості звернулася ОСОБА_1 із заявою про надання статусу безробітної..

Відповідно до статті 43 Закону України «Про зайнятість населення» статусу безробітного може набути: особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи; особа з інвалідністю, яка не досягла встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю» особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.

Наказом Дарницької районної філії Київського міського центру зайнятості від 29 грудня 2021 року відповідачу надано статус безробітної, призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю.

У заяві про надання статусу безробітного та Індивідуальному плані працевлаштування безробітного від 29.12.2021 року відповідач засвідчила особистим підписом, що вона ознайомлена з правами та обов`язками зареєстрованого безробітного, зокрема ОСОБА_1 зобов`язана була інформувати центр зайнятості протягом трьох робочих днів про обставини, що впливають на припинення реєстрації безробітного та у разі необхідності повертати суму виплаченого забезпечення, а у разі виїзду за межі України з метою працевлаштування чи здійснення іншої діяльності, повідомляти про це центр зайнятості.

Наказом Дарницької районної філії Київського МЦЗ №НТ220926 від 26.09.2022 року прийнято рішення про припинення реєстрації безробітної 26.09.2022 року та виплати допомоги по безробіттю з 25.09.2022 року за заявою ОСОБА_1 про припинення реєстрації.

Відповідно до наданої інформації Державної прикордонної служби України щодо перебування зареєстрованих безробітних за кордоном, ОСОБА_1 виїхала за кордон 07 травня 2022 року та в`їхала на територію України 26 червня 2022 року. У зв`язку з чим було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення та складено відповідний акт №48/263-02/22 від 09.12.2022 року, яким встановлено, що безробітна ОСОБА_1 перебуваючи на обліку не повідомила спеціаліста служби зайнятості про перетин державного кордону України та перебувала за кордоном понад 30 календарних днів, чим порушила законодавчі вимоги. Таким чином відповідач не мала права перебувати на обліку в центрі зайнятості як безробітна та отримувати допомогу по безробіттю з 31 календарного дня після перетину кордону, тобто з 06.06.2022 року.

27 грудня 2022 року Дарницькою районною філією КМЦЗ видано наказ № 55/263-02/22, відповідно до якого прийнято рішення про повернення отриманих під час перебування на обліку коштів ОСОБА_1 , що за довідкою-розрахунком від 22 грудня 2022 року № 367 за період з 06.06.2022 року по 24.06.2022 року становить 12 013,71 грн.

Лист-повідомлення №263.1-83/23 від 11.01.2023 року про необхідність повернення коштів на суму 12 013,71 грн. направлялась відповідачу рекомендованим листом, однак станом на теперішній час кошти в добровільному порядку не відшкодовано.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення», (в редакції Закону станом на 07.05.2022) зареєстрований безробітний зобов`язаний інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Згідно із ч. 3 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Відповідно до п.5-2 розділу ХІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про зайнятість населення», реєстрація безробітного у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється з підстав, визначених частиною першою статті 45 цього Закону, а також з 31 календарного дня від дня перетину зареєстрованим безробітним державного кордону України у разі безперервного перебування ним за кордоном понад 30 календарних днів.

Статтею 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

У разі виїзду особи, зареєстрованої в установленому порядку як безробітна, за межі України така особа зобов`язана повідомити про це територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в якому особа зареєстрована як безробітна.

Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Так, під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, було встановлено, що ОСОБА_1 перебуваючи на обліку, як безробітна, не повідомила центр зайнятості про виїзд за межі України та перебувала за кордоном понад 30 календарних днів, а саме 51 календарний день.

Відповідно до статті 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Згідно зі статтею 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Не підлягає поверненню безпідставно набуті заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача (пункт 1' частини першої стаття 1215 ЦК України).

Згідно з частиною першою 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до положень частини першої, третьої статті 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене, а також приймаючи до уваги те, що за час перебування відповідача на обліку в Дарницькій районній філії КМЦЗ вона порушила чинне законодавство щодо реєстрації та перебування на обліку в органах служби зайнятості, як безробітна та не повідомила про це відповідний центр зайнятості, достатніх доказів на спростовування доводів позивача, якими обґрунтовуються позовні вимоги, відповідачем до суду надано не було, суд доходить висновку, що відповідач безпідставно отримала допомогу по безробіттю у сумі 12 013,71 грн., яка підлягає поверненню, а тому позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 141 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.

За таких обставин, з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий збір в розмірі 2 684 грн.

На підставі викладеного та керуючись статтями 1166, 1212, 1215 ЦК України, статтями 4, 5, 12, 13, 49, 76, 81, 89, 141, 259, 263-265, 274, 279, 353 ЦПК України, Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Законом України «Про зайнятість населення», суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Київського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 03491091) кошти у розмірі 12 013,17 грн., а також витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 684 грн.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складання.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

СУДДЯ: КОЛЕСНИК О.М.

Джерело: ЄДРСР 116358694
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку