Справа № 308/13779/23
3/308/6662/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 січня 2024 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Дегтяренко К.С., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенко І.І., захисика особи, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Ільчука І.І., представника заінтересованої особи - ТОВ "ТК"Укртехсистемс" - адвоката Калинич І.І. розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження - Білорусь, працює Керівник - декларант ТОВ "ГРАНД-ПРО ПРЕСТИЖ" (Україна, 68001, Одеська обл., місто Чорноморськ(з), вул.Промислова,, Код ЄДРПОУ 43902311) , місце проживання - АДРЕСА_1 , посвідчення на постійне місце проживання № НОМЕР_1 від 19.04.2021 року виданий органом 8011, ідентифікаційний код (ДРФО) НОМЕР_2 ,
за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ст.472 Митного кодексу України,-
встановив:
До Ужгородського міськрайонного суду надійшов протокол про порушення митних правил №0648/30500/23 від 19 червня 2023 року з якого вбачається, що 10.06.2023 року в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» декларантом (керівником) ТОВ "ГРАНД-ПРО ПРЕСТИЖ" (Україна, 68001, Одеська обл., місто Чорноморськ(з), вул.Промислова, Код ЄДРПОУ 43902311) ОСОБА_1 , згідно відомостей зазначених в графі 54 нижче вказаної МД, відповідно до договору про надання послуг митного брокеравід 28.10.2022 №№ U02651, до митного контролю та оформлення Закарпатській митниці шляхом електронного декларування була подана митна декларація від 10.06.23 ІМ40 ДЕ МД №UA305160/2023/ 019167 (23UA305160019167U9) та документи, а саме: CMR від 07.06.2023 №803872, рахунок-фактура від 07.06.2023 № С03/16, Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1) від 07.06.2023 №VE N. T 272768, Копія митної декларації країни відправленнявід 07.06.2023 № 23ITQ3J010027030E9 на товари які надійшли від іноземної фірми «A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L.» (Via Alsazia 3, Scala "A" int. 10 c/o Palazzo Sarmatia - 35127 Camin (PD Італія) на адресу ТОВ "ТК "УКРТЕХСИСТЕМС" згідно контракту від 01.02.2017 № 03/UA/2017. в транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_3 . Перевезення товарів через митний кордон України здійснювалось автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , через міжнародний пункт пропуску «Чоп Захонь» Закарпатської митниці.
Також декларантом разом із вказаною МД шляхом досилки було подано лист від виробника - Італійської компанії «A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L.» з перекладом на російську мову, зі змісту якого слідує, що «даним листом підтверджується, що всі агрегати SCAEY та MMAEY не містять у своєму складі озоноруйнуючих речовин і не заправлені фреоном (хладогеном). Агрегати заправлені азотом для перевірки герметичності системи після доставки на об`єкт», та технічний опис товару, згідно якого система містить (може містити) фреон (хладогент) типу R410A
По вищевказаній МД задекларовано товар: Установки для вентиляції та кондиціонування повітря, з вмонтованою холодильною установкою, без приладу, що забезпечує перемикання режимів "холод - тепло", потужністю більше 50 кВт - чіллери: Охолоджевач рідини повітряного типу SCAEY-P 191, у коплекті з гідравлічним модулем з двома насосами, та комплектом антивібраційних пластин / REFRIGERATORE D`ACQUA CONT. TO AD ARIA SCAEY-P 191 PAC2 COMPLETO DI KIT INDRONICO 2 POMPE + ACCUMULO + KIT ANTIVIBRANTI IN GOMMA, арт. С1223041 - 1 комплект. холодильна потужність 159кВт. Споживана потужність 61.6кВт. Торговельна марка : ACM Країна виробництва : IT Виробник : A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L. Вага брутто1463.5кг., вага нетто 1453.2кг., фактурна вартість 21608 Євро, митна вартість - 868371.14грн. Товар задекларовано за кодом згідно УКТЗЕД 8415820090.
Відповідно до Додатку 3 (ПЕРЕЛІК товарів та обладнання, що можуть містити контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів та обладнання, що перевозяться у контейнерах з особистими речами) постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. N 1466 (Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2023 рік) задекларований та поданий до митного оформлення та контролю за МД №UA305160/2023/ 019167 (23UA305160019167U9) від 10.06.2023 товар підлягає ліцензуванню на експорт (імпорт) товарів та обладнання, у разі якщо такі товари містять контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази) згідно з Додатку 2 (ПЕРЕЛІК контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню) вказаної постанови.
11.06.2023 Закарпатською митницею проведено митний огляд задекларованого товару. В результаті огляду виявлено «установку для вентиляції та кондиціонування повітря, з вмонтованою холодильною установкою, Охолоджувач рідини повітряного типу, (згідно інформації наявному на маркувальних етикетках) модель SCAEY-P 191 PAC2 , у комплекті з гідравлічним модулем з двома насосами, та комплектом антивібраційних пластин, заводський номер 223041 A1 - 1 комплект. Торговельна марка : ACM Виробник : A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L. Також згідно маркування в системі застосовується хладоген типу R410A, з метою визначення наявності та типу хладогену застосовано технічний засіб митного контролю - газоаналізатор Ultima ID Pro Model RI-700H, серійний номер RA0050523, інвентарний номер 10480325. За результатами застосування вище зазначеного газоаналізатора виявлено , що в системі наявний хладоген з вмістом R410A=94.3%, R22= 5.7 % та AIR(повітря) = 0.0%,».
Згідно загальнодоступних джерел інформації слідує, що речовина R410A складається з дифторметана R-32(ГФВ-32) та пентафторетана R-125(ГФВ-125).
Отже заправлений в систему фреон (хладогент) є сумішшю речовини Хлордифторметан R22 (ГХФВ-22) -5.7 % та речовини R410А-94.3% (яка в свою чергу є сумішшю із дифторметана R-32 (ГФВ-32) і пентафторетана R-125 (ГФВ-125)).
Згідно п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України від 12 грудня 2019 року № 376-ІХ «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами» - фторовані парникові гази будь-які речовини, зазначені в додатку 2 до цього Закону, які існують самостійно або в суміші, первинні, рекуперовані, регенеровані або оброблені для рециклінгу чи їх ізомери, та мають потенціал глобального потепління вище нуля.
Згідно з додатком № 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1466 «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2023 рік» речовини найменуванням Хлордифторметан (ГХФВ-22), дифторметан (ГФВ-32) і пентафторетан (ГФВ-125) відносяться до переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню.
Відповідно до додатку № 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1466, товари, що класифікуються за кодом 8415 згідно з УКТ ЗЕД «Установки для кондиціонування повітря, до складу яких входять вентилятори з двигуном та прилади для змінювання температури і вологості повітря, включаючи кондиціонери, в яких вологість не регулюється окремо», відносяться до переліку товарів та обладнання, що можуть містити контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів та обладнання, що перевозяться у контейнерах з особистими речами).
Таким чином, під час митного контролю встановлено, що заявлений декларантом у митній декларації МД №UA305160/2023/ 019167 (23UA305160019167U9) від 10.06.2023 товар «Охолоджевач рідини повітряного типу SCAEY-P 191 PAC2, у коплекті з гідравлічним модулем з двома насосами, та комплектом антивібраційних пластин», нібито без контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), фактично містить охолоджувальну рідину що є сумішшю речовин - хлордифторметан R22 (ГХФВ-22) та R410А (дифторметан (ГФВ-32) та пентафторетан (ГФВ-125)), включених до Переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (додаток 2), затвердженого постановою Кабінету міністрів України 27.12.2022 № 1466.
Разом з тим декларантом до митного оформлення та контролю не подано ліцензії за кодом «0911» на імпорт товарів та обладнання, що можуть містити контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази), не вказано у графі 31 МД відомостей про наявність (відсутність) контрольованих речовин, та не внесено до графи 44 МД коду документу «5216» - заява декларанта або уповноваженої ним особи, у вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів у товарах.
Митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу. Частиною 3 статті 335 Митного кодексу України встановлено, що у встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою у разі необхідності зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Статтею 197 Митного кодексу України передбачено, що на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України.
Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України.
Згідно статті 16 Закону України від 12 грудня 2019 року № 376-ІХ «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами» порушення законодавства в сфері озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів тягнуть за собою відповідальність згідно із законом.
Декларантом (керівником) ТОВ "ГРАНД-ПРО ПРЕСТИЖ" (Україна, 68001, Одеська обл., місто Чорноморськ(з), вул.Промислова,, Код ЄДРПОУ 43902311) ОСОБА_1 , в митній декларації ІМ40 МД №UA305160/2023/ 019167 (23UA305160019167U9) від 10.06.23р. незаявлено за встановленою формою точні та достовірні відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню, а саме: наявність у «охолоджувачі рідини повітряного типу модель SCAEY-P 191 PAC2» фторованих парникових газів що містять речовини хлордифторметан R22 (ГХФВ-22) та R410А (дифторметан (ГФВ-32) та пентафторетан (ГФВ-125), які включено до Переліку контрольованих речовин (додаток 2) затверджений постановою КМУ від № 1424).
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст. 472 Митного кодексу України.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенко І.І. у судовому засіданні підтримав обставини викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами, просив притягнути її до адміністративної відповідальності за ст.472 МКУ.
Особа, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась.
Представник ОСОБА_1 - адвокат Ільчук І.М. в судовому засіданні просив провадження у справі закрити, за відсутності в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил передбачених ст. 472 МК України, посилаючись на письмові заперечння подані через канцелярію суду.
Представник заінтересованої особи - - ТОВ "ТК"Укртехсистемс" - адвоката Калинич І.І., підтримав позицію адвоката Ільчука і.І. та просив провадження у справі закрити, за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Частиною 1 статті 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суддею встановлено, що 10.06.2023 року в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» декларантом (керівником) ТОВ "ГРАНД-ПРО ПРЕСТИЖ" (Україна, 68001, Одеська обл., місто Чорноморськ(з), вул.Промислова,, Код ЄДРПОУ 43902311) ОСОБА_1 , згідно відомостей зазначених в графі 54 нижче вказаної МД, відповідно до договору про надання послуг митного брокеравід 28.10.2022 №№ U02651, до митного контролю та оформлення Закарпатській митниці шляхом електронного декларування була подана митна декларація від 10.06.23 ІМ40 ДЕ МД №UA305160/2023/ 019167 (23UA305160019167U9) та документи, а саме: CMR від 07.06.2023 №803872, рахунок-фактура від 07.06.2023 № С03/16, Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1) від 07.06.2023 №VE N. T 272768, Копія митної декларації країни відправленнявід 07.06.2023 № 23ITQ3J010027030E9 на товари які надійшли від іноземної фірми «A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L.» (Via Alsazia 3, Scala "A" int. 10 c/o Palazzo Sarmatia - 35127 Camin (PD Італія) на адресу ТОВ "ТК "УКРТЕХСИСТЕМС" згідно контракту від 01.02.2017 № 03/UA/2017. в транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_3 . Перевезення товарів через митний кордон України здійснювалось автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , через міжнародний пункт пропуску «Чоп Захонь» Закарпатської митниці.
Також декларантом разом із вказаною МД шляхом досилки було подано лист від виробника - Італійської компанії «A.C.M. KALTE KLIMA S.R.L.» з перекладом на російську мову, зі змісту якого слідує, що «даним листом підтверджується, що всі агрегати SCAEY та MMAEY не містять у своєму складі озоноруйнуючих речовин і не заправлені фреоном (хладогеном). Агрегати заправлені азотом для перевірки герметичності системи після доставки на об`єкт», та технічний опис товару, згідно якого система містить (може містити) фреон (хладогент) типу R410A.
Згідно загальнодоступних джерел інформації слідує, що речовина R410A складається з дифторметана R-32(ГФВ-32) та пентафторетана R-125(ГФВ-125).
Отже заправлений в систему фреон (хладогент) є сумішшю речовини Хлордифторметан R22 (ГХФВ-22) -5.7 % та речовини R410А-94.3% (яка в свою чергу є сумішшю із дифторметана R-32 (ГФВ-32) і пентафторетана R-125 (ГФВ-125)).
07 червня 2023 на виконання умов контракту компанія АСМ Kalte Klim виписала ТОВ «ТК «Укртехсистемс» інвойс №С03/16 на поставку товару, загальною вартістю 21608 Євро, а екпедиціювання зазначеної партії було доручено ТОВ «Гранд-про престиж» на підставі договору.
В матеріалах справи міститься лист компанії АСМ Kalte Klima від 12.02.2023, в якому зазначалось, що всі агрегати SCAEY та MMAEY не містять в своєму складі озоноруйнуючих речовин і не заправлені фреоном. Агрегати заправлені азотом для перевірки герметичності системи після доставки на об`єкт.
10 червня 2023 року ОСОБА_1 до ВМО №1 митного поста «Мукачево» подала до митного оформлення ВМД №23UA305160019167U9, та відобразила відомості у товаросупровідних та комерційних документів.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні порушення митних правил чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Статтею 266 МК Українина декларанта покладено ряд обов`язків, зокрема, декларування товару з дотриманням вимог митного законодавства України.
Відповідно до матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 задекларувала товар, який ввезено на митну територію України.
Згідно із ч. 2ст. 266 МК України, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Тобто,Митним кодексом Українивизначено права декларанта з метою виконання покладеного на нього обов`язку, зокрема, здійснення фізичного огляду товару, що надійшов.
Однак, за змістом вказаної норми це є правом декларанта, що на відміну від обов`язку, полягає у тому, що особа на власний розсуд, при наявності певних обставин чи фактів, може вчинити певні дії або утриматись від їх вчинення.
Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 не скористалася своїм правом згідно з ч.2ст. 266 МК України та не здійснювала фізичного огляду товарів перед подачею митної декларації, а законодавство не зобов`язує останню як декларанта проводити перед подачею митної декларації фізичний огляд товарів.
Згідно із пунктом 6.3 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України №651 від 30.05.2012 рокуу полі «Опис та кількість товару» специфікації наводяться відомості про товари відповідно до товаросупровідних документів.
Згідно знаказом Міністерства фінансів України №998 від 17.09.2012 «Про затвердження Класифікатора додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа», обов`язковою додатковою інформацією при описі товару за кодом УТКЗЕД 8415 10 90 00 (спліт-системи для кондиціонування повітря) є виключно потужність.
Слід зазначити, що митному органу забороняється вимагати внесення інших відомостей до митної декларації, ніж визначеніст. 257 МК України, в тому числі внесення до митної декларації інформації про заправлення чи не заправлення кондиціонера фреоном будь-якої марки чи типу, зазначення такої інформації не вимагається чинним законодавством.
Наведене свідчить про те, що законодавство дозволяє декларувати товар, виходячи із інформації, що зазначена в товарно-супровідних документах, чим і скористалася у даному випадку ОСОБА_1 ..
Суд зауважує, що в розрізі встановлення складу інкримінованого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472КУпАП, предметом судової перевірки є поведінка Декларанта на предмет її законності, зокрема щодо заповнення ОСОБА_1 митної Декларації у відповідності до характеристик поставленого товару згідно відомостей, відображених у офіційних супровідних документах.
Оскільки ОСОБА_1 зазначила у митній декларації відомості про товар згідно товаротранспортних документів, чим виконав вимоги щодо Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 651 (в редакціїнаказу МФУ від 23.09.2022 року № 296) від 30.05.2012 року, зареєстрованого в МЮУ 14.08.2012 року за № 1372/21684, а тому неправомірність дій останньої судом не встановлена.
Прицьому, доведення наявності або відсутності хладогенту в товарі для кваліфікації дій ОСОБА_1 за ст. 472КУпАПне вимагається, оскільки об`єктивну сторону інкримінованого Декларанту порушення митних правил формує діяння щодо не дотримання останнім передбаченого чинним законодавством України порядку заповнення Графи 44 Митної Декларації.
Відповідно до роз`яснень, які містяться в п.6Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005з наступними змінами і доповненнями зазначено про те, що судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.
Тобто, правомірними є дії такого декларанта, який з об`єктивної сторони заповнює митну декларацію у відповідності до супровідних документів, які стали правовою підставою для надання йому митними органами дозволу на пропуск цих товарів через митний кордон, а із суб`єктивної сторони - без умислу порушити митні правила і навпаки, для притягнення особи до відповідальності заст.472 МК Українинеобхідними є сукупність фактів: 1) не відображення в митній декларації товарів у відповідності до супровідних документів та 2) із наявністю у особи умислу на не декларування товару, що переміщується через митний кордон України.
Крім того, Закарпатською митницею від компанії ОСОБА_2 , 14.60.2023 отримано відповідь, що відбулас помилка свервісної служби їх компанії, та після тестування обладнання весь фреон не був видалений з його системи, тому обладнання було заряджене озонобезпечним фреоном типу R410А, який не впливає на озоновий шар і не містить озоноруйнівних речовин,зазвичай для ТОВ "ТК"Укртехсистем", яким вони багато років поставляють такого типу обладнання, обладання заправляється азотом.
У справі, що розглядається, ОСОБА_1 відобразила у митній декларації відомості про товар згідно з супровідними документами, умислу на порушення митних правил ОСОБА_1 судом не встановлено, і в будь-якому разі такі дії не призвели до зменшення митних платежів.
Склад будь-якого адміністративного правопорушення передбачає наявність чотирьох взаємозумовлених взаємопов`язаних елементів: об`єкта та об`єктивної сторони, суб`єкта і суб`єктивної сторони і відсутність хоча б однієї із вказаних ознак виключає наявність протиправного діяння.
Статтею 495 МК Українита ст.ст.251,252 КУпАПвстановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідност. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом та на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
В ч.1ст.9 КУпАПпередбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
У відповідності дост. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Згідно зіст. 11 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.
Звинувачуючи особу у тому, що вона не заявила достовірні дані про товар, що був переміщений через митний кордон, тобто у правопорушенні, передбаченомуст. 472 МК України, яке характеризується як умисними діями, так і необережністю, та посилаючись на не виконання Декларантом передбачених законом прав, митний орган не надав прямі докази умисності дій чи необережності, а також не довів той факт, що декларанту достовірно було відомо про невідповідність опису товару та чи він мав у своєму розпорядженні певні дані, які свідчили про невідповідність товаросупровідних документів фактичним характеристикам товару.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 здійснювала декларування, виходячи із документів, що супроводжували товар. Умислу на недекларування товару та внесення неточних та недостовірних відомостей матеріали справи не підтверджують, митна декларація оформлена у відповідності до наданої відправником товаросупровідної документації.
Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність в її діях складу адміністративного правопорушення.
Згідно ч.2ст.528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першоюстатті 527 цього Кодексу.
Відповідно до п.3 ч.1ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.
Згідност.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п.1 ч.1ст.247 КпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
За конституційним принципом презумпції невинуватості, усі сумніви щодо недоведеності вини Декларанта необхідно тлумачити на користь останнього.
У практиці ЄСПЛ існує тенденція поступової універсалізації понять «обвинувачення за адміністративним проступком» та «обвинувачення, які мають ознаки злочину», залежно від ступеня їх суспільної небезпеки (рішення у справі «Лутц проти Німеччини», «Отцюрк проти Німеччини», «Девеєр проти Бельгії»), отже, адміністративне обвинувачення має бути доведено державою, в особі уповноважених на те посадових осіб, а тому особа, яка притягається до адміністративної відповідальності не зобов`язана доводити свою невинуватість.
ЄСПЛ поширює стандарти, які встановлюєКонвенція про захист прав людини і основоположних свободдля кримінального провадження, на провадження у справах про адміністративні правопорушення (справа «Лучанінова проти України» (рішення від 09.06.2011, заява N 16347/02).
Відповідно стандарт кримінального доказування «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у рішенні ЄСПЛ у справі «Кобець проти України» від 14.02.2008 (доказування має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом) підлягає застосуванню і до доказування у справах про адміністративні правопорушення.
Враховуючи, що митним органом не надано доказів, які б вказували на те, що ОСОБА_1 були вчинені дії (бездіяльність), які підтверджують порушення останнім митних правил, оцінивши наявні в даній адміністративній справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост.472 МК України, за стандартом доказування «поза розумним сумнівом» не доведена, у зв`язку з чим справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п.1ч.1ст.247 КУпАПза відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Згідно із ч.3 ст.243 МК України, якщо за рішенням суду по справі до особи, яка вчинила порушення митних правил, не буде застосовано стягнення у вигляді конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3статті 461 цього Кодексу, або провадження у справі про порушення митних правил буде припинено, ці товари, транспортні засоби можуть бути видані власникові або уповноваженій ним особі лише після здійснення їх митного оформлення зі сплатою відповідних митних платежів, якщо таке оформлення не було попередньо здійснено, а митні платежі не сплачувалися. При цьому у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати митного органу на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.
З огляду на зазначені положенняМК України, вилучений товар належить повернути власнику ОСОБА_1 без стягнення витрат за зберігання на складі митниці.
Керуючись ст.ст.243,458,472,527-529 МК України, ст.ст.9,247,283,284,294 КУпАП, суддя -
постановив:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , заст.472 Митного кодексу Українизакрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Вилучені на підставі Протоколу про порушення митних правил № 0648/30500/23 від 19 червня 2023 року товар, а саме установка для вентиляції та кондиціонування повітря з вмонтованою холодильною установкою, охолоджувач рідини повітряного типу, модель SCAEY-P 191 PAC2, у комплекті з гідравлічним модулем з двома насосами, та комплектом антивібраційних пластин, заводський номер 223041 А1-1 комплект, АСМ виробник А.С.М. KALTE KLIMA повернути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , або її представнику за дорученням.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя К.С. Дегтяренко