Справа №522/23218/23
Провадження №522/307/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2023 року м.Одеса
Суддя Приморського районного суду м.Одеси Домусчі Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління патрульної поліції в Одеській області щодо притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживає за адресою: АДРЕСА_1
-за ч.3 ст.130 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до адміністративних матеріалів, наданих суду 01.12.2023 року, суддя отримала 04.12.2023 року, 21.11.2023 року о 08.58 год. в м.Одесі, вул.Черняховського, 1а, водій ОСОБА_1 , керував транспортним засобом Volkswagen Passat, н.з. НОМЕР_1 , з явними ознаками наркотичного сп`яніння, а саме, поведінка, що не відповідає обстановці, звужені зіниці очей, не реагують на світло, тремтіння пальців рук. Від проходження огляду на стан сп`яніння у встановленому законом порядку - відмовився, чим порушив вимоги п.2.5 Правил дорожнього руху, за що відповідальність передбачена ч.3 ст.130 КУпАП.
За вказаним фактом співробітниками поліції відносно ОСОБА_1 був складений протокол про адміністративне правопорушення серії ААД №648925 від 21.11.2023 року за ч.3 ст.130 КпАП України, в якому зазначено номер телефону - НОМЕР_2 , та який підписав правопорушник ОСОБА_1 .
У судове засідання призначене на 21.12.2023 року ОСОБА_1 не з`явився, розгляд справи відкладений на 10.01.2024 року.
У судове засідання призначене на 10.01.2024 року ОСОБА_1 не з`явився, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином, про причини неявки суду не повідомив. Судом вживалися заходи щодо повідомлення правопорушника про дату, час та місце розгляду справи належним чином. В матеріалах справи міститься довідка про доставку ОСОБА_1 sms-повідомлення про виклик до суду на 10.01.2023 року.
Відповідно до п.2.5 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України 10.10.2001 року №1306, водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Адміністративна відповідальність за ст.130 КУпАП настає у разі керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а так само відмови особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Відповідно до санкції ч.3 ст.130 КпАП України, дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, за відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, - тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, або адміністративний арешт на строк п`ятнадцять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, або адміністративний арешт на строк п`ятнадцять діб з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника.
Відповідно до вимог статей 251, 252 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
Порядок проходження огляду на стан сп`яніння встановлений ст.266 КУпАП, а також затвердженою спільним Наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерством охорони здоров`я України №1452/735 від 09.11.2015 року Інструкцією «Про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» (далі - Інструкція). Інструкцією передбачено, що огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану. Огляд проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом, або, у разі відмови водія пройти огляд на місці, лікарем закладу охорони здоров`я.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.266 КУпАП огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським у присутності двох свідків. У разі незгоди водія (судноводія) на проведення огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров`я.
Судом встановлено, що 21.11.2023 року о 08.58 год. в.о.командира взводу 1 роти 3 батальйону 2 полку УПП в Одеській області ДПП старшим лейтенантом поліції Ніточкіною І.О. було складено протокол серії ААД №648925 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.3 ст.130 КпАП України.
Відповідно до протоколу серії ААД №648925 від 21.11.2023 року, водій ОСОБА_1 керував транспортним засобом Volkswagen Passat, н.з. НОМЕР_1 , з явними ознаками наркотичного сп`яніння, а саме, поведінка, що не відповідає обстановці, звужені зіниці очей, не реагують на світло, тремтіння пальців рук, від проходження медичного огляду на стан наркотичного сп`яніння у встановленому законом порядку відмовився, у зв`язку з чим було складено протокол про адміністративне правопорушення, з яким його було ознайомлено, в якому наявний його підпис, будь-яких заперечень щодо складання зазначеного протоколу ОСОБА_1 не було надано.
З відеозапису події, долученому до матеріалів справи, вбачається, що працівниками поліції було зупинено транспортний засіб Volkswagen Passat, н.з. НОМЕР_1 , яким керував ОСОБА_1 за порушення ПДР, після чого поліцейськими було зазначено, що є підозри, що ОСОБА_1 має ознаки сп`яніння та йому було запропоновано пройти догляд на стан наркотичного сп`яніння у медичному закладі, на що останній відмовився, після чого відносно ОСОБА_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення за порушення ним вимог п.2.5 ПДР, за що відповідальність передбачена ч.3 ст.130 КУпАП.
Також в матеріалах справи знаходиться Направлення на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу на швидкість реакції до КНП «Одеський обласний медичний центр психічного здоров`я» ООР (КНП «ООМЦПЗ» ООР) від 21.11.2023 року, але від проходження огляду у закладі охорони здоров`я у присутності працівників поліції ОСОБА_1 відмовився.
Крім того, в матеріалах справи містяться письмові пояснення ОСОБА_1 від 21.11.2023 року, в яких зазначено, що 21.11.2023 року його було зупинено працівниками поліції за керування транспортним засобом на номерах ЄС. Під час спілкування з працівниками поліції, останніми було виявлено ознаки сп`яніння та запропоновано йому проїхати до медичного закладу, на що він відмовився, оскільки у нього в автомобілі знаходилася донька, яку він не міг залишити без нагляду одну. Також зазначив, що заборонених речей не вживає, готовий надати в суді довідку від нарколога.
При цьому суд звертає увагу на те, що після відмови від проходження огляду в медичному закладі на стан сп`яніння, ОСОБА_1 мав право самостійно поїхати до закладу охорони здоров`я для встановлення наявності або відсутності стану наркотичного сп`яніння працівниками медичного закладу. Проте, ОСОБА_1 таким правом не скористався, не поїхав до закладу охорони здоров`я.
Доказів щодо проходження ОСОБА_1 догляду на стан наркотичного сп`яніння у медичному закладі у добровільному порядку матеріали справи не містять.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення.
Обставини правопорушення та вина правопорушника ОСОБА_1 підтверджуються наступними доказами, а саме: відеозаписом події, долученим до матеріалів справи; довідкою про наявність повторності вчинення адміністративного правопорушення станом на 21.11.2023 року та письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 21.11.2023 року.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 було також притягнуто до адміністративної відповідальності згідно постанови Ленінського районного суду м.Миколаєва від 24.10.2023 року за ч.5 ст.126 та ч.1 ст.130 КУпАП, та постановою Центрального районного суду м.Миколаєва від 19.05.2023 року за ч.2 ст.130 КУпАП.
Будь-яких належних доказів щодо спростування своєї вини правопорушником ОСОБА_1 суду не надано.
При цьому суд зазначає, що з довідки, складеної т.в.о.заступника начальника ВАП УПП в Одеській області капітаном поліції Бойко М., вбачається, що відповідно до звірки з базою ІКС ІПНП «Адмінпрактика» станом на 21.11.2023 року, транспортний засіб Volkswagen Passat, н.з. НОМЕР_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не належить.
Згідно ст.252 КпАП України орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Суд, з урахуванням викладеного, при визначенні виду адміністративного стягнення, що підлягає накладенню на правопорушника, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, вважає за необхідне застосувати по відношенню до ОСОБА_1 міру адміністративного стягнення у вигляді штрафу в дохід держави з позбавленням права керування транспортними засобами без конфіскації транспортного засобу.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» від 06.10.2011 року №3828-VI у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає також стягнення судового збору у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, яка станом на 01.01.2024 року становить 3 028,00 грн., тобто 605,60 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Керуючись ст.ст.9, 24, 27, 33, 38, ч.3 ст.130, ст.ст.221, 251, 252, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про судовий збір», -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , визнати винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.3 ст.130 КУпАП, та призначити адміністративне покарання у вигляді штрафу в дохід держави в розмірі 51 000 (п`ятдесят одна тисяча) гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , судовий збір в дохід держави в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 605,60 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Роз`яснити особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення її постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу у вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду через Приморський районний суд м.Одеси.
Суддя Домусчі Л.В.