Справа № 346/6614/23
Провадження № 3/346/135/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2024 року м. Коломия
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області у складі головуючого-судді Коваленка Д.С., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; керівник БФ «Спільний внесок»; проживає за адресою: АДРЕСА_1 ),
в с т а н о в и в :
До Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області, 09 листопада 2023 року надійшов протокол № 3110 від 09 листопада 2023 року про адміністративне правопорушення, складений відносно ОСОБА_1 за частиною 1 статті 163-1 КУпАП, з матеріалами.
Позиції сторін у справі.
Аргументи Держави Україна в особі головного державного інспектора Коломийського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Івано-Франківській області, яка склала протокол, полягали у тому, що ОСОБА_1 , як посадова особа, яка за це відповідала, несвоєчасно подав податкову звітність про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2022 рік, що встановлено актом про результати камеральної перевірки, щодо неподання/несвоєчасного подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, а за це передбачена адміністративна відповідальність частиною 1 статті 163-1 КУпАП.
Аргументи ОСОБА_1 . Свою вину визнав, щиро каявся, умислу вчинення правопорушення не мав, ніколи до адміністративної відповідальності не притягувався, а тому просив звільнити його від адміністративного відповідальності обмежившись усним зауваженням.
Оцінка суду.
Пункт 22 частини 1 статті 92 Конституції України гарантує, що виключно законами України визначаються діяння, які є адміністративними правопорушеннями та відповідальність за них.
Зокрема, частиною 1 статті 163-1 КУпАП передбачено, що порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку є адміністративним правопорушенням.
За положеннями пункту 61.1. статті 61 ПК України, податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. І в силу статті 42 ПК України, податковий контроль здійснюють контролюючі органи, до яких відносяться і податкові органи. При цьому суд враховує, що згідно з п. 62.1.3. ст. 62 ПК України зазначений податковий контроль здійснюється шляхом перевірок відповідно до вимог цього Кодексу.
І до таких перевірок, в силу положень пункту 75.1.1. статті 72 ПК України відноситься і камеральна перевірка, якою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. І якщо за результатами такої перевірки податковим органом буде встановлено порушення платником податків встановленого законом порядку ведення податкового обліку, з огляду на положення п.86.1. ст. 86 ПК України, податковий орган повинен скласти акт.
Отже, порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку може встановити тільки податковий орган, за результатами проведення в тому числі й камеральної перевірки, і ці порушення повинні бути відображені в Акті перевірки.
А тут суд враховує те, що йому надано Акт про результати камеральної перевірки щодо несвоєчасного подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації по БФ «Спільний Внесок» за 2022 рік від 01.11.2023 року, в якому зазначені наступні порушення БФ «Спільний Внесок» встановленого законом порядку ведення податкового обліку: пп. 49.18.6, п. 49.18, ст. 49 ПК України від 02.12.2010 року № 2755-VI, оскільки ОСОБА_1 несвоєчасно подав податковий звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2022 рік, зокрема 01 березня 2023 року (останній день), а подав тільки 17 жовтня 2023 року (а.с. 2).
А за таких обставин суд погоджується із тим, що ОСОБА_1 , дійсно вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1статті 163-1 КУпАП, і саме він винний у його вчиненні. Проте, з огляду на характер діяння та його наслідки воно є явно малозначним. А в силу положень частини 1 статті 21 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган, уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Тому, на підставі цього і зважаючи на те, що ОСОБА_1 діючих адміністративних стягнень не має, визнав свою вину, щиро кається, а за матеріалами справи відомості про його притягнення до адміністративної відповідальності не має взагалі (а.с.1-12), суд переконаний у тому, що він заслуговує на звільнення від адміністративної відповідальності, з усним зауваженням, і на підставі частини 2 статті 284 КУпАП справу слід закрити.
Відповідно до положеньстатті 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення стягується у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення. Тому судовий збір стягненню не підлягає.
Отже, керуючись статтями 1, 2, 7, 8, 9, 10, 17-24, 26, 27, 33-38, 40-1, 163-1, 221, 245-253, 254-255, 268, 271, 276, 279, 280, 283-285, 287, 294, 298-300, 304, 305, 306 КУпАП, суд
в и р і ш и в:
Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП - у зв`язку із малозначністю, але зауважити про неприпустимість вчинення аналогічного діяння.
Справу про адміністративне правопорушення - закрити.
Постанову може бути оскаржено ОСОБА_1 шляхом подання апеляційної скарги до Івано-Франківського апеляційного суду через Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області протягом 10 (десяти) днів, з дня її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. А у разі подання апеляційної скарги у вказаний строк, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після залишення апеляційної скарги без задоволення.
Суддя: Коваленко Д. С.