open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 603/675/23

Провадження №4-с/603/2/2023

У Х В А Л А

26 грудня 2023 року м. Монастириська

Суддя Монастириського районного суду Тернопільської області Гудкова Ю. Г., ознайомившись із матеріалами скарги ОСОБА_1 на рішення заступника начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Хотинської М. В.,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Андрусенко І. Я., звернувся до суду зі скаргою на рішення заступника начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі Бучацький відділ ДВС) Хотинської М. В.

Скарга мотивована тим, що постановою Монастириського районного суду Тернопільської області від 20.10.2020 року у справі № 603/424/20, яка набрала законної сили 31.10.2020 року, його визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі шістсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 10200 грн, а також стягнуто 420,40 грн судового збору. На виконання цієї постанови у частині стягнення на користь держави зазначеного розміру штрафу заступник начальника Бучацького відділу ДВС Хотинська М. В. постановою від 20.11.2023року відкрила виконавче провадження №73375642. Зважаючи на те, що виконавчий документ, за яким стягувачем є держава або державний орган, може бути пред`явлений до виконання протягом тримісячного строку, просить скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження № 73375642 від 20.11.2023 року з примусового виконання постанови Монастириського районного суду Тернопільської області від 20.10.2020 року у справі №603/424/20 та зобов`язати Бучацький відділ ДВС повернути вказану постанову стягувачу.

Ознайомившись із матеріалами вищевказаної скарги, суд приходить висновку, що скарга ОСОБА_1 не може бути прийнята до розгляду, з огляду на таке.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон України «Про виконавче провадження».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, як постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом (п. 6 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження»).

Згідно ч. 1 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Водночас юрисдикційність розгляду скарг на рішення, дії та бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби залежить від спеціалізації суду, який ухвалив рішення, що підлягає примусовому виконанню органами державної виконавчої служби.

Із матеріалів скарги ОСОБА_1 убачається, що оскаржувана постанова заступника начальника Бучацького відділу ДВС Хотинської М. В. від 20.11.2023 року стосується примусового виконання постанови Монастириського районного суду Тернопільської області від 20.10.2020 року про накладення адміністративного стягнення у виді штрафу, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Проте КУпАП не передбачено можливості оскарження в порядку судового контролю за виконанням судових рішень дій осіб, які уповноважені здійснювати таке примусове виконання.

Також згідно ст. 447 Цивільного процесуального кодексу України (далі ЦПК України) сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Відповідно до ч. 1 ст. 448 ЦПК України скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.

Тобто зазначеними нормами ЦПК України передбачено можливість оскарження дій державного виконавця до того суду, який видав виконавчий документ на виконання свого рішення, ухваленого лише у порядку цивільного судочинства. Така скарга подається з метою судового контролю за виконанням судового рішення, ухваленого у цивільній справі.

Водночас п. п. 1, 4 ч. 1 ст. 20 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.

Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця визначені статтею 287 КАС України. Норми цієї статті є спеціальними при розгляді справ щодо оскарження рішень державного виконавця в адміністративних справах.

Згідно ч. ч. 1, 5 ст. 287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Адміністративні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень, ухвалених місцевим загальним судом як адміністративним судом, розглядаються місцевим загальним судом як адміністративним судом, який видав виконавчий лист.

Отже, якщо законом встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, це виключає юрисдикцію адміністративних судів у такій категорії справ.

Враховуючи те, що ОСОБА_1 оскаржує постанову заступника начальника Бучацького відділу ДВС з примусового виконання судового рішення про накладення адмінстягнення, ухваленого у порядку, визначеному КУпАП, а не за наслідками розгляду цивільної справи, зважаючи на те, що КУпАП не передбачено можливості оскарження у порядку судового контролю за виконанням таких судових рішень, вищевказана скарга не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.

З огляду на вищевикладене, враховуючи вимоги скарги, а також наведені у ній обставини, суд приходить висновку, що ОСОБА_1 слід звернутися до суду із відповідною позовною заявою у порядку адміністративного судочинства, як це передбачено ч. 1 ст. 287 КАС України.

За таких обставин, відповідно до приписів п. 1 ч. 1 ст. 186 ЦПК України у відкритті провадження за скаргою ОСОБА_1 необхідно відмовити.

На підставі наведеного, керуючись ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження», ст. ст. 20, 287 КАС України, ст. ст. 1, 4, 186, 260, 261, 353, 354, 447, 448 ЦПК України,

п о с т а н о в и в:

Відмовити у відкритті провадження у справі за скаргою ОСОБА_1 на рішення заступника начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Хотинської М. В.

Роз`яснити ОСОБА_1 право на звернення до суду із відповідною позовною заявою у порядку адміністративного судочинства.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвали, що постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Тернопільського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Суддя Ю. Г. Гудкова

Джерело: ЄДРСР 115967794
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку