open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

06.11.2023

Справа № 720/2154/23

Провадження № 3/720/886/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2023 року м. Новоселиця

Суддя Новоселицькогорайонного судуЧернівецької областіОленчук І.В.,розглянувши справупро адміністративнеправопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого в АДРЕСА_1 , працюючої директором КНП «Боянська амбулаторія сімейної медицини» Боянської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області»,

за ч. 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

До Новоселицького районного суду Чернівецької області надійшла адміністративна справа про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 41 КУпАП.

Згідно змісту протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що в ході позапланового заходу контролю (за дорученням Прем`єр-міністра України від 12.05.2023 року №10013/5/1-23, на підставі наказу Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 28.07.2023 року № 46/ПЗ-ЗК) з 31 липня по 01 серпня 2023 року було виявлено триваюче правопорушення, а саме під час керування КНП «Боянська амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Боянської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області впродовж травня-грудня 2022 року та січня-липня 2023 року директором ОСОБА_1 своїми діями чи бездіяльністю не забезпечила дотримання законодавства про працю, чим вчинив правопорушення передбачене ч. 1 ст. 41 КУпАП.

В судовому засіданні адвокат Тозлован І.В., що представляє інтереси ОСОБА_1 вину останньої не визнала та вказала, що заборгованість по виплаті заробітної плати в НКП виникла у зв`язку з відсутністю відповідного фінансування даного підприємства та просила врахувати про відсутність у останньої будь якого умислу щодо допущення виникнення відповідної заборгованості.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, вважаю, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 41 КУпАП.

Відповідно дост.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням, інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Як зазначено уст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням визнається протиправна вина (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративне правопорушення, у відповідності дост. 10 цього Кодексу, визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно з диспозицією ч. 1ст. 41 КУпАПвідповідальність за вказане правопорушення настає, в тому числі, у разі порушення встановлених термінів виплати заробітної плати, виплати їх не в повному обсязі, а також у разі допущення інших порушень вимог законодавства про працю.

Водночас, як вбачається з письмових пояснень адвоката Тозлован І.А., починаючи з 01.11.2022 року до 31.12.2022 року КНП недоотримало кошти на суму 420224,00 грн., що й стало початком строку виникнення заборгованості по виплаті заробітної плати, що ніяким чином не залежало від волі директора, а отже й відсутній умисел останньої.

З досліджених розрахунків та пояснень, вбачається повна та абсолютна заінтересованість як директора так і бухгалтерії КНП з виплати заробітної плати працівникам та якнайшвидшого погашення заборгованості перед останніми. Умислу щодо навмисного утворення заборгованості у директора не було. Борг описаний інспектором з квітня 2022 року не відповідає описаному у протоколі та виник в результаті несвоєчасного перерахунку лікарняних виплат від ФСС на рахунок КНП. До того ж у матеріалах справи наявна копію листа звернення до НСЗУ з проханням здійснення перерахунку та повернення до місячної глобальної ставки у розмірі 229212,00 грн.

Окрім того при складанні протоколу інспектором, адміністрація КНП подала графік погашення заборгованості, який передбачає повне та остаточне закриття боргу по заробітній платі до грудня 2023 року. Графік складений до грудня 2023 року оскільки орієнтовна сума, яку змогло б виплатити КНП на місяць становила 20000,00 грн. Проте, інспектором не взято до уваги даний графік як пом`якшуючу обставину. Факт звернення директора з клопотання до НСЗУ про здійснення перерахунку коштів від 02.05.2023 року Іспектором також не взятий до уваги.

В свою чергу сільська рада є органом місцевого самоврядування, який керується Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» то відповідно підлягає суворій бюджетній звітності. Всі витрати, доходи, субсидії, трансферти сільської ради обліковуються на рахунках відкритих в органах державного казначейства. Всі бюджетні операції є чітко регламентованими, а кошти мають конкретне цільове призначення. Відтак, статтею 119 БК України передбачено нецільове використання бюджетних коштів. В розумінні кодексу нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають : бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет; напрямам використання бюджетних коштів, визначеними у паспорті бюджетної програми або в порядку використання коштів (включаючи порядок та умови надання субвенції); бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Також за нецільове використання бюджетних коштів настає кримінальна відповідальність, передбачена ст.210 Кримінального кодексу України. Отже, Директор не має законного права перенаправляти або змінювати цільове призначення коштів, які надходять з конкретних цільовим призначенням з рахунків органів казначейства. Всі операції з коштами, які поступають від сільської ради здійснюються через державне казначейство та мають суворе цільове призначення. В матеріалах справи наводяться довідки про суми фінансових зобов`язань, які надходили від сільської ради з цільовим призначенням.

Як підсумок доцільно додати те, що провини директора у виникненні такого роду заборгованості немає. Порушень за весь час правління директора ОСОБА_1 у сфері оплати праці не було. На рахунках КНП дійсно не було коштів, призначених для виплати заробітної плати, проте директор приклала максимум зусиль для закриття боргу перед працівниками. Виплати щодо мінімальних посадових окладів медичного та молодшого медичного персоналу дотримано в повному обсязі, а наявні підстави склались незалежно від волі директора.

З урахуванням викладеного вважаю, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 41 КУпАП, що в силуст. 247 КУпАПє підставою для закриття провадження по справі.

Керуючись ст.41, ст. ст.247,284 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 41 КУпАП у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Чернівецького апеляційного суду через Новоселицький районний суд Чернівецької області, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: І.В. Оленчук

Джерело: ЄДРСР 115965127
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку