open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 504/4941/23

Номер провадження 3/504/3087/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.12.2023смт.Доброслав

Суддя Комінтернівського районного суду Одеської області Вінська Н.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Південного офісу Держаудит служби Державної Аудиторської служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , яка займає посаду начальника Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області,

за ч. ч.3, 5 ст. 164-12 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до наданого на розгляд суду протоколу №15-0183/2023 від 02.11.2023 року ОСОБА_1 начальника Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області допустила порушення бюджетного законодавства в частині нецільового використання бюджетних коштів, а саме: нецільове витрачання коштів освітньої субвенції протягом періоду з 04.01.2021 по 30.07.2023 в сумі 1 675 484,86 грн, які витрачені на цілі, які не відповідають напрямам, визначеним частиною 1 статті 1032 Бюджетного кодексу України та пунктом 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 6, що призвело до порушення вимог частини 1 статті 1032 Бюджетного кодексу України, пункту З Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України віл 14 січня 2015 року № 6.

Окрім тоговідповідно допротоколу №15-0176/2023від 02.11.2023року ОСОБА_1 займаючи посадуначальника Управлінняосвіти,культури,туризму,молоді таспорту Доброславськоїселищної радиОдеського районуОдеської областідопустила порушеннябюджетного законодавства,в частинівзяття зобов`язаньз перевищеннямповноважень навідповідний рік,а саме:покриття видатківспеціального фондукошторису зарахунок коштівзагального фондукошторису наоплату комунальнихпослуг тавиплату заробітноїплати знарахуваннями (якіфактично буливідшкодовані іншимигромадами відповіднодо укладенихдоговорів пронадання послугдітям вікомвід 2до 18років зособливими освітнімипотребами)та назакупівлю продуктівхарчування (якіфактично булиспожиті тавартість якихбула відшкодованабатьками вихованцівзакладів дошкільноїосвіти)при наданніУправлінням освітиплатних послугбел відновленнявидатків загальногофонду,внаслідок чогопротягом періодуз 01.01.2021по 31.12.2022необґрунтовано використанокошти загальногофонду кошторисуна оплатукомунальних послугта виплатузаробітної платиз нарахуваннями(КПКВКМБ 0610000,КЕКВ 2100)на загальнусуму 207 643,38 грн, що призвело до порушення ч. 8 ст. 13, ч. 4 ст. 23 Бюджетного кодексу України, п. 23, п. 46, п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228.

ОСОБА_1 судове засідання не з`явилась, надала суду заяву про розгляд протоколів про адміністративні правопорушення без її участі, вину у вчинених правопорушеннях визнає.

Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення повністю підтверджується такими доказами:

- протоколами про адміністративне правопорушення від 02.11.2023 №15-0183/2023/пр та від 02.11.2023 №15-0176/2023/пр;

-витягом з акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області за період з 01.01.2021 по 31.07.2023 від 27.10.2023 №03-11/35;

-копією розрахунку реєстру видатків спеціального фонду кошторису на оплату продуктів харчування Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області за період з 01.01.2021 по 31.12.2022;

-копією розрахунку реєстру видатків спеціального фонду кошторису на оплату праці та комунальних послуг Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської за період з 01.01.2021 по 31.12.2022 (Інклюзивно-ресурсний центр);

-копією реєстру розрахунку нарахованої та сплаченої заробітної плати бібліотекарів з 01.01.2021 по 31.08.2023.

-копією положення про Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області;

Відповідно до ч. 3 ст. 164-12 КУпАП, адміністративна відповідальність передбачена за взяття зобов`язань з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України.

Згідно з ч. ч. 1,2,3 Бюджетного кодексу України,Бюджет можескладатися іззагального таспеціального фондів. Складовимичастинами загальногофонду бюджетує: 1)всі доходибюджету,крім тих,що призначенідля зарахуваннядо спеціальногофонду бюджету; 2)всі видаткибюджету,що здійснюютьсяза рахунокнадходжень загальногофонду бюджету; 3)кредитування бюджету(поверненнякредитів добюджету безвизначення цільовогоспрямування танадання кредитівз бюджету,що здійснюєтьсяза рахунокнадходжень загальногофонду бюджету); 4)фінансування загальногофонду бюджету. Складовимичастинами спеціальногофонду бюджетує: 1)доходи бюджету(включаючивласні надходженнябюджетних установ),які маютьцільове спрямування; 2)видатки бюджету,що здійснюютьсяза рахунокконкретно визначенихнадходжень спеціальногофонду бюджетутому числівласних надходженьбюджетних установ); 3)кредитування бюджету(поверненнякредитів добюджету звизначенням цільовогоспрямування танадання кредитівз бюджету,що здійснюєтьсяза рахунокконкретно визначенихнадходжень спеціальногофонду бюджету); 4) фінансування спеціального фонду бюджету.

Відповідно до ч. 8 ст. 13 Бюджетного кодексу України платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету (з дотриманням вимог частини другоїстатті 57 цього Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.

Згідно із ч. 4 ст. 23 Бюджетного кодексу України витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (з дотриманням вимог частини другоїстатті 57 цього Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.

Згідно з п. 23 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 N 228,видатки спеціального фонду кошторису за рахунок власних надходжень плануються у такій послідовності: за встановленими напрямами використання, на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов`язань за спеціальним та загальним фондом кошторису та на проведення заходів, пов`язаних з виконанням основних функцій, які незабезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду. При цьому розпорядник бюджетних коштів здійснює коригування обсягів узятих бюджетних зобов`язань за загальним фондом кошторису для проведення видатків з цих зобов`язань із спеціального фонду кошторису відповідно до бюджетного законодавства.

Згідно з п. 46 вказаного Порядку розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень до такого фонду (з дотриманням вимог частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України, якщо інше не передбачено законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 103-2 Бюджетного кодексу України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями виключно педагогічних працівників, а не будь-яким учасникам освітнього процесу.

Об`єктивно з`ясувавши обставини, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом, суд вважає доведеним, що ОСОБА_1 вчинила правопорушення передбачені ч. ч.3, 5 ст. 164-12 КУпАП, її вина є доведеною, кваліфікація її дій є вірною.

Згідно з частиною другою статті 38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій шостій цієї статті.

Верховний Суд у постанові від 03.05.2018 у справі № 487/2854/17 зробив висновок, що Кодекс України про адміністративні правопорушення не містить визначення поняття "триваюче" правопорушення. Проте, в теорії адміністративного права під триваючим правопорушенням розуміють тривале невиконання вимог правової норми у вигляді дії або бездіяльності. Характер триваючого правопорушення оцінюється судом в кожному конкретному випадку індивідуально. У постанові від 11.04.2018 у справі № 804/401/17 ВС зазначив, що триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону.

Нецільове використання коштів, як один із видів правопорушення за ч.3 та ч.5 ст.164-12 КУпАП, не є триваючим, оскільки з об`єктивної сторони характеризується обмеженою у часі дією і завершується фактом проведення видатків на цілі, що не відповідають напрямам використання бюджетних коштів.

Отже, правопорушення зазначеної категорії вважається вчиненими в момент здійснення відповідної виплати, та не є триваючим.

Оскільки, строк накладення адміністративного стягнення за протоколом про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 закінчився, то згідно п. 7 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку з закінченням передбаченого ст.38КУпАП строку для накладення адміністративного стягнення.

Керуючись ст.ст.164-12, 245, 280, 256, 247 п.7, 284 КпАП України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за ч. 3 ст. 164-12 КУпАП та ч. 5 ст. 164-12 КУпАП закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП.

Постанова можебути оскарженапротягом десятиднів здня винесенняпостанови доОдеського апеляційногосуду черезКомінтернівський районнийсуд Одеськоїобласті.

Суддя Н. В. Вінська

Джерело: ЄДРСР 115952504
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку