open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Дата документу 22.12.2023

Справа № 334/4719/23

Провадження № 1-кп/334/586/23

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2023 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисників адвокатів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,

розглянувши в порядку спеціального судового провадження у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Запоріжжі кримінальне провадження №22023080000000831 від 23.05.2023 року відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця с. Курлози Кривоозерського району Миколаївської області, одруженого, маючого на утриманні неповнолітню дитину 2007 року народження, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , який не є особою, щодо якої здійснюється особливий порядок кримінального провадження, передбачений ст.480 КПК України, раніше не судимого, обвинуваченого у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1899 та 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент рф володимир путін та інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади рф, діючи всупереч вимогам п.п. 1,2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, та віддали відповідні накази на вторгнення підрозділів зс рф на територію України з метою її незаконного збройного захоплення та подальшої військової окупації.

З метою відсічі військової агресії російської федерації проти суверенної України 24.02.2022 Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, дія якого неодноразово продовжена відповідними указами Президента України, затвердженими Законами України, зокрема Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 01.05.2023 №254/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні строком на 90 діб, який діє наразі.

24.02.2022, на виконання наказів вищого політичного та воєнного керівництва рф, військовослужбовці зс рф, шляхом збройної агресії із застосуванням зброї, військової техніки та артилерії, з нанесенням ракетних та авіаційно-бомбових ударів по військовій та цивільній інфраструктурі, незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Донецькій, Запорізькій, Житомирській, Київській, Луганській, Сумській, Харківській, Херсонській та Чернігівській областях, та здійснили збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти військової та цивільної інфраструктури, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, після чого здійснили військову окупацію частини території України, в тому числі Мелітопольського району Запорізької області, який було захоплено 25.02.2022.

У відповідності до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», вся територія Мелітопольського району Запорізької області у тому числі територія Якимівської селищної територіальної громади відноситься до тимчасово окупованої російською федерацією територією України.

Так, відповідно до положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022, далі за текстом - Закон №1207-VII), тимчасово окупована російською федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація російською федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.

За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.

Порядок створення органів місцевого самоврядування, обрання сільських, селищних, міських голів, встановлюється Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування України» та іншими Законами та ґрунтується на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Тимчасово окупованою територією, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону №1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.

Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону України «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» від 22.05.2022, органи держави-терориста (держави-агресора) - органи державної влади, у тому числі правоохоронні органи (міліція, поліція тощо), збройні сили, органи судової влади, внутрішні війська, підрозділи спеціального призначення, органи, відповідальні за охорону та захист державного кордону, органи, відповідальні за здійснення податкової та митної політики, органи, відповідальні за проведення дізнання або досудового (попереднього) слідства, прокуратура, органи, відповідальні за державну безпеку або безпеку вищого керівництва держави-терориста (держави-агресора), підрозділи, відповідальні за виконання миротворчих місій, інші збройні, військові, воєнізовані, парамілітарні або інші силові формування держави-терориста (держави-агресора), їх складові або структурні підрозділи, у тому числі формування, найменування яких не відповідають офіційним назвам, прийнятим у державі-терористі (державі-агресорі), але які за здійснюваними функціями належать до зазначених органів чи формувань, а також медіа, в яких держава-терорист (держава-агресор) має частку власності (корпоративних прав) безпосередньо або через третіх осіб, у тому числі через органи державної влади, органи місцевого самоврядування, державні підприємства тощо.

Після повної окупації території Мелітопольського району Запорізької області, представниками збройних формувань російської федерації (далі за текстом - зф рф) фактично було узурповано всі владні повноваження на вище зазначеній території шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності територіальних громад, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення на захоплених територіях, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Разом з тим, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше ніж 01.04.2022, представниками зф рф всупереч порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим діючим нормативно-правовим актам, цілеспрямовано створено окупаційну адміністрацію Мелітопольського району Запорізької області - т.зв. «военно-гражданскую администрацию Мелитопольского района», з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та безпосередньої реалізації всіх узурпованих владних повноважень діючої Мелітопольської районної ради Запорізької області та відповідної державної адміністрації.

Продовжуючи встановлення тотального контролю та розповсюджуючи свою владу на захоплених військовим шляхом територіях Мелітопольського району Запорізької області, представники зф рф разом із посадовими особами зазначеної окупаційної адміністрації Мелітопольського району Запорізької області, діючи за підтримки місцевих колаборантів та інших лояльних до держави-агресора верств місцевого населення, створили на території с. Новоданилівка Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області підконтрольний «военно-гражданской администрации Мелитопольского района» незаконний орган влади «Акимовская военно-гражданская администрация» у склад якого серед інших входить окупаційна адміністрація держави-агресора - т.зв. «Новоданиловский сельский совет Акимовской военно-гражданской администрации» (розташована за адресою: Запорізька область Мелітопольський район, с. Новоданилівка, вул. Центральна, буд. 13), наділивши його всіма необхідними владними повноваженнями, узурпованими у діючої Новоданилівського старостинського округу Якимівської сільської ради Мелітопольского району Запорізької області.

Так, положеннями п. 6 ч. 1 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» визначено, що окупаційна адміністрація рф - це сукупність державних органів і структур рф, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольними рф самопроголошеними органами, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріуси та суб`єкти адміністративних послуг.

В свою чергу незаконними органами, посадовими та службовими особами відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» встановлено, що будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.

В подальшому, в період між третьою декадою березня 2022 року та першою декадою квітня 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) громадянин України ОСОБА_6 , перебуваючи на території с. Новоданилівка Якиміської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, яка з 24.02.2022 та на даний час є тимчасово окупованою рф територією України, маючи проросійські погляди, діючи умисно, достовірно усвідомлюючи протиправність своїх дій та передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої зф рф, прийняв пропозицію невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа представників зф рф та окупаційної адміністрації - т.зв. «военно-гражданской администрации Мелитопольского района Запорожской области», і того ж дня добровільно зайняв посаду старости т.зв. «Новоданиловского сельского совета Акимовской военно-гражданской администрации», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в тому числі: загальна організація роботи та управління цією окупаційною адміністрацією, її структурними підрозділами, винесення та затвердження рішень, владних розпоряджень від імені адміністрації, обов`язкових для виконання, призначення на посади та звільнення з посад, розпорядження коштами та майном окупаційної адміністрації, тощо.

Ухвалою Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 30.08.2023 року кримінальне провадження №22023080000000831 від 23.05.2023 року відносно ОСОБА_6 , за обвинуваченням у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України призначено до судового розгляду та ухвалено здійснювати спеціальне судове провадження за відсутності обвинуваченого (in absentia).

Повістки (повідомлення) про виклик обвинуваченого ОСОБА_6 надсилались та публікувались відповідно до вимог ч.8 ст.135 та ст.323 КПК України шляхом публікації в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газета «Урядовий кур`єр», а також шляхом розміщення повісток про виклик до суду на веб-сайті Офісу Генерального прокурора та на веб-сайті Ленінського районного суду м. Запоріжжя).

Обвинувачений ОСОБА_6 до суду жодного разу не з`явився, жодних заяв чи клопотань не подавав, показів суду не надавав, у зв`язку з чим судовий розгляд у межах даного кримінального провадження здійснювався за відсутності обвинуваченого (in absentia) з обов`язковою участю захисника, який був забезпечений державою.

Під час судових дебатів, прокурор просив суд визнати ОСОБА_6 винним у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, та призначити йому покарання у вигляді позбавлення волі строком 8 (вісім) років, з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування або органах, що надають публічні послуги, на строк 15 (п`ятнадцять) років з конфіскацією майна.

У судовому засіданні захисник обвинуваченого зазначив, що не мав можливості зв`язатися з обвинуваченим і з`ясувати в нього правову позицію щодо пред`явленого обвинувачення. Водночас, захисник належним чином приймав участь у реалізації права на захист обвинуваченого ОСОБА_6 , під час судового розгляду, здійснював активні дії, спрямовані на захист обвинуваченого, приймав участь у допиті свідків та дослідженні доказів, та висловив свою позицію з приводу недоведеності вини обвинуваченого.

Враховуючи наведене, суд вважає, що стороною обвинувачення вживалися достатні заходи щодо дотримання прав ОСОБА_6 , як підозрюваного та обвинуваченого на захист та доступ до правосуддя, з урахуванням здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження.

У свою чергу суд звертає увагу на те, що всі наведені вжиті заходи вказують на те, що обвинувачений був проінформований належним чином про дати слухання справи, а також дотримані його права на належне представництво у суді.

Суд, вислухавши покази свідків, дослідивши матеріали кримінального провадження, оцінивши доводи сторони обвинувачення та захисту вважає, що винуватість обвинуваченого ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України, підтверджується належними та допустимими наступними доказами.

Показами, допитаного в судовому засіданні свідка ОСОБА_7 , який пояснив, що ОСОБА_6 знає з дитинства, як односельця, раніше він був у сільській раді землевпорядником, також був там і водієм. В квітні 2022 року йому стало відомо, що ОСОБА_6 став співпрацювати з окупаційною владою, став старостою сільської ради у селі Новоданилівка. Головою Данилівської сільської ради була жінка, у квітні їй телефонувала його дружина, і та повідомила, що вона тепер не є головою. Свідок неодноразово бачив ОСОБА_6 біля будівлі сільської ради, який вітався та спілкувався з військовими рф. Зборів у селі не було, яким чином ОСОБА_6 став головою, йому не відомо. Також пояснив, що приймав участь у бесідах ОСОБА_6 з односельцями. Коли у будинках по вулиці Сонячній прорвало каналізацію, хтось з односельців запросив ОСОБА_6 , він прийшов до них та обіцяв вирішити проблему. Щодо односельців, які не бажали здавати кошти на ремонт каналізації, ОСОБА_6 сказав, що у нього є люди, які вміють з такими людьми спілкуватися. Також йому відомо, що саме за ініціативою ОСОБА_6 , у них перепустки на автомобілі не видавалися за українським паспортом, в той же час в Якимівській селищній раді видавали перепустки і на українські паспорти.

Показами, допитаного в судовому засіданні свідка ОСОБА_8 , який пояснив, що ОСОБА_6 знає тривалий час, він син його однокласника. До війни головою Данилівської сільської ради була жінка, а ОСОБА_6 працював землевпорядником у сільській раді. Голова Данилівської сільської ради відмовилася співпрацювати з окупаційною владою, де вона зараз йому не відомо. У квітні 2022 року ОСОБА_6 став співпрацювати з окупаційною владою, та став старостою сільської ради у селі Новоданилівка.

Показами, допитаної в судовому засіданні свідка ОСОБА_9 , яка пояснила, що ОСОБА_6 знає тривалий час, раніше він був у сільській раді землевпорядником, також був там і водієм. Головою Данилівської сільської ради у них була ОСОБА_10 , у квітні свідок їй зателефонувала, однак вона повідомила, що тепер вона не є головою. В квітні 2022 року їй стало відомо, що ОСОБА_6 став співпрацювати з окупаційною владою, став старостою Новоданилівської сільської ради. Зборів у селі не було, яким чином ОСОБА_6 став головою, їй не відомо. Коли у їхніх будинках прорвало каналізацію, до них прийшов ОСОБА_6 , пояснив, що ті квартири, в з яких виїхали власники, вже не будуть їм належати, і з ними розберуться. Також коли вона ходила сплачувати за воду, бачила ОСОБА_6 у кабінеті голови сільської ради. Влітку 2022 року вона бачила, як ОСОБА_6 веселився з військовими рф, вітав їх. Також щодо перепусток на автомобілі, за ініціативою ОСОБА_6 , такі перепустки видавалися тільки за російським паспортом, хоча в інших радах видавалися також і за українським паспортом.

Оскільки на час розгляду справи не можливо було встановити місцезнаходження свідків ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , судом були досліджені зафіксовані за допомогою доступних технічних засобів відео фіксації допит свідків ОСОБА_11 та ОСОБА_12 під час досудового розслідування.

Свідок ОСОБА_11 повідомила, що ОСОБА_6 вона знає тривалий час, весною 2022 року ОСОБА_6 став співпрацювати з окупаційною владою, на зборах його представив ОСОБА_13 , і він став головою Новоданилівської сільської ради. ОСОБА_6 був дуже активним, приїздив до пенсіонерів, їздив по дворам, та просив заплатити за воду. Також приїздив до фермерів вимагав плату за землю, складав списки кого потрібно відправити на підвал. Видавав довідки на виїзд в поле, на яких стояла печатка, але йому потрібно було заплатити по 50 гривень за гектар землі. Також ОСОБА_6 займався організацією різних заходів в школах, вів активну діяльність в проведенні референдуму.

Свідок ОСОБА_12 повідомила, що ОСОБА_6 вона знає тривалий час, він був помічником голови сільської ради, а коли вона пішла з посади, він зайняв посаду голови Новоданилівської сільської ради. ОСОБА_13 представляв його як старосту Новоданилівської сільської ради, але хто його призначив, невідомо. Він знаходився в кабінеті голови сільської ради. Вона працювала в селі фельдшером, тому часто по роботі ходила до нього.

Відповідно до ч.11 ст.615 КПК України показання, отримані під час допиту свідка, потерпілого, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо хід і результати такого допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації.

З огляду на те, що допит свідків ОСОБА_11 та ОСОБА_12 під час досудового розслідування фіксувався за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації, суд вважає показання зазначених свідків допустимими доказами.

Також вина ОСОБА_6 у скоєному злочині, передбаченому ч.5 ст.111-1 КК України підтверджується дослідженими в ході судового розгляду доказами, а саме:

- Протоколом за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії - зняття інформації з електронних інформаційних систем від 07.03.2023 року, відповідно до якого встановлено, що Обліковий запис «Telegram» з номером мобільного телефону НОМЕР_1 , яким особисто користується громадянка України ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрованого під ім`ям « ОСОБА_14 », назва облікового запису в мережі «Telegram» - ОСОБА_14 . В ході огляду облікового запису Telegram, зареєстрованого під ім`ям « ОСОБА_14 », номер мобільного телефону « НОМЕР_1 », назва облікового запису в мережі «Telegram» - ОСОБА_14 , виявлено, що « ОСОБА_14 » є учасником групи « ІНФОРМАЦІЯ_3 », власником якого є особа, яка підписана як ОСОБА_14 » та яка користується обліковим записом зареєстрованим на абонентський номер НОМЕР_2 . Серед наявних повідомлень виявлені файли, що надіслані 20.02.2023 о 10 год. 30 хв. користувачем на ім`я « ОСОБА_14 » , який зареєстрований на абонентський номер телефону оператора зв`язку НОМЕР_2 , а саме вказаний файл містить фото-копію документа так званого «Распоряжение военно-гражданской администрации Мелитопольского района Запорожской области «О предоставлении информации» №48 від 20.02.2023, №68 від 03.03.2023. (т.2 а.с.38-73)

- Протоколом огляду від 24 травня 2023 року, відповідно до якого проведено огляд протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії: зняття інформації з електронних інформаційних систем №59/5/5/3-683т від 07.03.2023 з додатком - DVD-R диском №59/5/5/3-223т від 07.03.2023 (які у встановленому законом порядку розсекречені актом № 59/14/85дск від 11.04.2023), Під час огляду здійснено перехід до папки із назвою «chat_002», яка розміщена за наступним шляхом: ОСОБА_14 Telegram НОМЕР_1\DataExport_2023-03- 04\chats\chat_002 виявлено файл формату «.XLSX» із назвою «АКИМОВКА», після відкриття файлу встановлено переписку в чаті із назвою « ІНФОРМАЦІЯ_3 », переглянувши повідомлення за 20 липня 2022 року, у вищезазначеному часті, а саме, повідомлення, які відправлені користувачем « ОСОБА_17 » відправлено до чату повідомлення, в змісті якого наявна інформація про «Главу Новоданиловского сельского сонета - ОСОБА_18 , НОМЕР_3.» (т.2 а.с.74-89)

- Ухвалою слідчого судді Запорізького апеляційного суду від 24 травня 2023 року, клопотання ОСОБА_3 було задоволено. Надано дозвіл на використання у кримінальному провадженні №22023080000000831 від 23.05.2023 року за ч.5 ст.111-1 КК України інформації, яка міститься у протоколі про зняття інформації з електронних інформаційних систем №59/5/5/3-683т від 07.03.2023 року, додатку до нього, отриманих і складених у кримінальному провадженні №22022080000000092 від 23.3.2022 року. (т.2 а.с. 93)

- Протоколом огляду від 20 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, пов`язані із представленням призначеного керівника т.зв. «Новоданилівського округу», у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 96-107)

- Протоколом огляду від 21 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 108-118)

- Протоколом огляду від 22 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, пов`язані з робочим візитом ОСОБА_20 - голови т.зв. «Якимівської адміністрації» до с. Новоданилівка, за участі керівника т.зв. «Новоданилівського округу» ОСОБА_6 , у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 119-133)

- Протоколом огляду від 24 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, пов`язані з робочим візитом ОСОБА_20 - голови т.зв. «Якимівської адміністрації» до с. Новоданилівка, з нагоди відкриття музею в рамках всеросійського освітнього проекту «Парта Героя» в Новоданилівській ЗОШ, за участі керівника т.зв. «Новоданилівського округу» ОСОБА_6 ,, у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 134- 146)

- Протоколом огляду від 25 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, пов`язані з отриманням матеріальної допомоги місцевим населенням, за участі керівника т.зв. «Новоданилівського округу» ОСОБА_6 , у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 147- 203)

- Протоколом огляду від 26 квітня 2023 року, проведеним за участю спеціаліста ОСОБА_19 , відповідно до якого проведено огляд інформації, яка розміщена у Всесвітній мережі Інтернет, яка містить дані щодо представників т.зв. «окупаційних адміністрацій» окупованих адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, пов`язані з вшануванням Дня звільнення від німецько-фашиських загарбників, за участі керівника т.зв. «Новоданилівського округу» ОСОБА_6 , у тому числі наявних публікацій у «Телеграм»-каналах. (т.2 а.с. 204- 250)

- Протоколом огляду від 04 травня 2023 року, проведеним за участю свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до якого проведено огляд наступних протоколів оглядів та додатків до них: від 20.04.2023 року, від 21.04.2023 року, від 22.04.2023 року, від 24.04.2023 року, від 25.04.2023 року, від 26.04.2023 року. (т.3 а.с. 1-61)

- Протоколом огляду від 04 травня 2023 року, проведеним за участю свідка ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідно до якого проведено огляд наступних протоколів оглядів та додатків до них: від 20.04.2023 року, від 21.04.2023 року, від 22.04.2023 року, від 24.04.2023 року, від 25.04.2023 року, від 26.04.2023 року. (т.3 а.с. 62-122)

- Протоколом огляду від 04 травня 2023 року, проведеним за участю свідка ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , відповідно до якого проведено огляд наступних протоколів оглядів та додатків до них: від 20.04.2023 року, від 21.04.2023 року, від 22.04.2023 року, від 24.04.2023 року, від 25.04.2023 року, від 26.04.2023 року. (т.3 а.с. 122-183)

- Протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 08.04.2023 р. в якому зафіксовано, що свідок ОСОБА_9 впізнала ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , серед пред`явлених на впізнання осіб. (т.3 а.с. 184-187)

- Протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 08.04.2023 р. в якому зафіксовано, що свідок ОСОБА_7 впізнав ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , серед пред`явлених на впізнання осіб. (т.3 а.с. 188-191)

- Протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 08.04.2023 р. в якому зафіксовано, що свідок ОСОБА_21 впізнав ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , серед пред`явлених на впізнання осіб. (т.3 а.с. 192-195)

Крім того, під час судового розгляду було досліджено характеризуючи обвинуваченого ОСОБА_6 відомості, а також досліджені такі документи:

- витяг з ЄРДР у кримінальному провадженні за №22023080000000050 від 09.01.2023 року, за кваліфікацією за ч.5 ст.111-1 КК України, з фабулою «Приблизно у квітні 2022 року, громадяни України ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 та інші невстановлені на даний час особи із числа громадян України, діючи умисно, добровільно, в супереч законодавству України, зайняли керівні посади в незаконно створеному на тимчасово окупованій території Запорізької області органі влади - «Акимовской поселковой администрации Мелитопольського района», які пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій». (т.1 а.с. 167-168)

- постанова про виділення матеріалів досудового розслідування в межах одного органу досудового розслідування від 23 травня 2023 року, відповідно до якої виділено з матеріалів кримінального провадження № 22023080000000050 від 09.01.2023 матеріали досудового розслідування за епізодом вчинення ОСОБА_6 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України - добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, в окреме провадження під №22023080000000831. (т.1 а.с.185-188)

- витяг з ЄРДР у кримінальному провадженні за №22023080000000831 від 23.05.2023 року, відповідно до якого, в період між третьою декадою березня 2022 року та першою декадою квітня 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) громадянин України ОСОБА_6 , діючи умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій та бажаючи настання негативних наслідків, перебуваючи на території с. Новоданилівська Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, яка з 24.02.2022 по теперішній час є тимчасово окупованою російською федерацією територією України, добровільно зайняв посаду старости т.зв. «Новоданиловского сельського сонета Акимовской военно-гражданской администрации», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій. (т.1 а.с. 189)

- постанова про створення групи слідчих, яким доручено проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023080000000831 від 23.05.2023. (т.1 а.с.192-193);

- постанова про призначення групи прокурорів у кримінальному провадженні №22023080000000831 від 23.05.2023. (т.1 а.с.194);

- постанова про залучення спеціаліста у кримінальному провадженні №22023080000000831 від 23.05.2023. (т.1 а.с.195);

- постанова про доручення призначити адвоката для здійснення захисту за призначенням у кримінальному провадженні №22023080000000831 від 23.05.2023. (т.1 а.с.196-197);

- повідомлення про підозру від 08 травня 2023 року, відповідно до якого ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено до підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України. (т.1 а.с. 33-40)

- протокол огляду від 05 червня 2023 року, відповідно до якого, проведено огляд інформації розміщеної в Всесвітній мережі Інтернет, на інтернет сайті газети Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр» . Згідно даних офіційного сайту повідомлення про підозру від 08.05.2023 року та повістки про виклик опубліковано на офіційному веб-сайті газети Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр». (т.1 а.с.42-50)

- протокол огляду від 05 червня 2023 року, відповідно до якого, проведено огляд інформації розміщеної в Всесвітній мережі Інтернет, на офіційній веб-сторінці Офісу Генерального прокурора. Згідно даних офіційного сайту повідомлення про підозру від 08.05.2023 року та повістки про виклик опубліковано на офіційній веб-сторінці Офісу Генерального прокурора. (т.1 а.с.63-71)

- постанова про оголошення у розшук підозрюваного від 24 травня 2023 року підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було оголошено в державний та міждержавний розшук. (т.1 а.с.77-79)

- Ухвала слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 31 травня 2023 року, відповідно до якої надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22023080000000831, внесеному до ЄРДР 23.05.2023 року, відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Зобов`язано прокурора у кримінальному провадженні внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про здійснення спеціального досудового розслідування. (т.1 а.с. 94-98, 199)

- протокол огляду від 07 червня 2023 року, відповідно до якого, проведено огляд інформації розміщеної в Всесвітній мережі Інтернет, на інтернет сайті газети Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр». Згідно даних офіційного сайту розміщено повідомлення про ухвалення слідчим суддею рішення про здійснення спеціального досудового розслідування відносно ОСОБА_6 (т.1 а.с.100-107)

- протокол огляду від 07 червня 2023 року, відповідно до якого, проведено огляд інформації розміщеної в Всесвітній мережі Інтернет, на офіційній веб-сторінці Офісу Генерального прокурора. Згідно даних офіційного сайту розміщено повідомлення про СДО та ухвала суду про здійснення спеціального досудового розслідування відносно ОСОБА_6 (т.1 а.с.115-123)

- Ухвала слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 07 червня 2023 року, відповідно до якої застосовано відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в Державній установі «Запорізький слідчий ізолятор» без визначення розміру застави. (т.1, а с. 210-215)

- Ухвала слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 08 червня 2023 року, відповідно до якої накладено арешт на нерухоме майно, а саме на нерухоме майно, а саме на житловий будинок, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , який належить підозрюваному ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , на праві власності, шляхом заборони відчуження. (т.1 а.с. 225-227)

- Постанова про виділення матеріалів кримінального провадження в межах одного органу досудового розслідування від 24 травня 2023 року, відповідно до якої виділено з матеріалів досудового розслідування кримінального провадження № 22022080000000092 від 23.03.2022 до матеріалів досудового розслідування кримінального провадження №22023080000000831 від 23.05.2023 року документи та матеріали. (т. 2 а.с.26-28)

- Постанова про залучення спеціаліста від 24 травня 2023 року, відповідно до якої залучено для огляду інформації розміщеної в Всесвітній мережі Інтернет, а також виготовлення резервної копії оптичних носіїв інформації. (т. 2 а.с.29)

- Ухвала слідчого судді Запорізького апеляційного суду від 02 березня 2023 року про надання дозволу на проведення відносно громадянки України ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_2 негласної слідчої (розшукової) дії із втручанням у приватне спілкування. (т.2 а.с. 36-37)

Відомості, встановлені у зазначених документах, не є доказами винуватості обвинуваченого ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України. Водночас, ці дані свідчать про дотримання норм чинного кримінального процесуального законодавства під час здійснення досудового розслідування по даному кримінальному провадженню.

У кримінальних правопорушеннях за ч. 5 ст. 111-1 КК України важливе значення має добровільність (якщо особа здійснювала відповідні дії не добровільно, а під примусом (байдуже яким), склад правопорушення відсутній).

Наведеними вище доказами у їх сукупності та взаємозв`язку, зокрема дослідженими судом показаннями свідків, які спілкувались та спостерігали за ОСОБА_6 під час його роботи на окупаційну владу, підтверджується беззаперечне свідчення невимушеності його поведінки, відсутності будь-якого примусу щодо нього, а відтак, і цілковитої добровільності його дій.

Окупація території Якимівського району Запорізької області та встановлення на цій території окупаційних органів влади, мала відкритий характер, а тому ОСОБА_6 відповідно, очевидно усвідомлював суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачав його суспільно небезпечні наслідки і бажав їх настання, тобто діяв з прямим умислом.

Суд враховує, що практика Європейського суду з прав людини вказує на необхідність оцінювати докази, керуючись критерієм доведення «поза розумним сумнівом». Таке доведення має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою (Рішення ЄСПЛ від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» п. 43). Також має братися до уваги якість доказів, включаючи те, чи не ставлять обставини, за яких вони були отримані, під сумнів їхню надійність та точність (Рішення ЄСПЛ від 11.07.2013 у справі «Веренцов проти України» - п.86). Вищевказані показання свідків та письмові докази узгоджуються між собою, не містять суперечностей, які б могли поставити під сумнів їх правдивість та достовірність.

Під час судового розгляду стороною захисту не ставилось питання щодо визнання будь-яких доказів сторони обвинувачення недостовірними чи недопустимими. Будь-яких інших доказів в ході судового розгляду сторонами, які були вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, визначений КПК України, враховуючи, що суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість у ході розгляду даного кримінального провадження створив їм необхідні умови для реалізації ними їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків, надано не було.

Таким чином, розглянувши кримінальне провадження з дотриманням положень ч.1 ст. 337 КПК України, в межах висунутого обвинувачення, дослідивши безпосередньо в судовому засіданні наведені вище письмові докази у їх сукупності, надавши їм належну правову оцінку, відповідно до вимог ст. 94 КПК України, судом поза розумним сумнівом, достовірно встановлено, що ОСОБА_6 своїми умисними діями, які виразились у добровільному зайнятті громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Суд при призначенні покарання має враховувати дані про особу обвинуваченого, наявність обставин, що пом`якшують і обтяжують покарання, та вимоги ч.2 ст.50 КК України, якою передбачено, що покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засудженого, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженим, так і іншими особами. Таке покарання має бути необхідним і достатнім для виправлення особи та попередження нових злочинів.

Відповідно до ст. 12 КК України, скоєний ОСОБА_6 , злочин за ч.5 ст.111-1 КК України відносяться до тяжкого злочину.

Обставинами, які пом`якшують покарання ОСОБА_6 , відповідно до ст. 66 КК України, судом не встановлено.

Обставини, які обтяжують покарання ОСОБА_6 , відповідно до ст. 67 КК України, суд відносить вчинення злочину з використанням умов воєнного стану.

ОСОБА_6 , раніше не судимий, вчинив тяжкий злочин, на обліку у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, має на утриманні неповнолітню дитину 2007 року, мешкає на тимчасово окупованій території України.

На підставі вищевикладеного, враховуючим що, ОСОБА_6 вчинено тяжкий злочин проти основ національної безпеки України та такі злочини є найбільш суспільно небезпечними посяганнями, враховуючи відомості про його особу, суд приходить до висновку про необхідність призначення ОСОБА_6 , покарання у вигляді позбавлення волі в межах санкції ч.5 ст.111-1 КК України, з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах влади, з конфіскацією всього належного йому майна, що на думку суду буде справедливим, співмірним і достатнім для його виправлення, кари та запобігання вчинення нових злочинів як самим обвинуваченим, так і іншими особами, а також буде відповідати таким принципам Європейської конвенції з захисту прав людини і основоположних свобод як пропорційність обмеження прав людини, легітимна мета та невідворотність покарання.

Санкцією ч.5 ст.111-1 КК України передбачено додаткове покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.

Приймаючи рішення про призначення додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування, суд враховує, що вказане додаткове покарання є обов`язковим у санкції вказаної статті.

Суд при винесенні вироку враховує правові висновки, викладені у постанові колегії Першої судової палати Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду від 22.05.2018 року по справі №753/18479/16-к (провадження №51-520км18) та постанові колегії Другої судової палати Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду від 21.06.2022 року по справі №171/869/21 (провадження №51-838км22) в частині можливості призначення додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю, в тому числі і до осіб, які на час вчинення зазначеного кримінального правопорушення не займали офіційно певні посади та не займалися офіційно певною діяльністю, з огляду на положення, передбачені ст. 55 КК України.

Крім того, санкцією ч.5 ст.111-1 КК України передбачено таке додаткове покарання як конфіскація майна, яке в даному випадку не є обов`язковим і може не призначатися судом.

Також, призначаючи покарання суд враховує, що згідно ч.1 ст.59 КК України покарання у виді конфіскації майна полягає в примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього або частини майна, яке є власністю засудженого і що згідно ч.2 ст.52 КК України конфіскація майна відноситься до додаткових видів покарання.

Під час судового розгляду судом встановлено, що обвинуваченому ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на праві власності належить нерухоме майно, а саме житловий будинок, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , на який ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 08.06.2023 року, накладено арешт, який підлягає конфіскації в дохід держави відповідно до вимог ч.1 ст.59 КК України.

При цьому, з огляду на вчинення ОСОБА_6 суспільно-небезпечного кримінального правопорушення у сфері злочинів проти основ Національної безпеки України, а також відсутність обставин, передбачених ст. 66 КК України, що пом`якшують покарання та істотно знижують ступінь тяжкості вчинених ним кримінального правопорушення, суд, при призначенні покарання ОСОБА_6 не вбачає підстав для застосування положень ст. 69 КК України.

Початок строку відбування покарання ОСОБА_6 слід обраховувати з моменту звернення вироку до виконання, тобто із дня фактичного його затримання.

Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 07.06.2023 року, відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави, який до набрання вироком законної сили суд вважає за доцільне залишити без змін.

Процесуальні витрати на залучення експертів під час досудового розслідування відсутні.

Долю речових доказів суд вирішує відповідно до ст.100 КПК України.

На підставі ч. 15 ст.615 КПК України, в умовах дії воєнного стану, після складання та підписання повного тексту вироку суд користується своїм правом обмежитися проголошенням його резолютивної частини з обов`язковим врученням учасникам судового провадження повного тексту вироку в день його проголошення.

Керуючись ст. ст. 297-1, 368-371, 373-376, 395, 615 КПК України, суд -

УХВАЛИВ:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України, та призначити йому покарання у вигляді 8 (вісім) років позбавлення волі, з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування строком на 15 (п`ятнадцять) років з конфіскацією всього належного йому майна.

Міру запобіжного заходу до набрання вироком законної сили відносно ОСОБА_6 у виді тримання під вартою залишити без змін.

Строк відбуття покарання обвинуваченому ОСОБА_6 рахувати з моменту приведення вироку до виконання, тобто з моменту фактичного його затримання.

Строк додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування, обчислювати з моменту відбуття основного покарання.

Речові докази: DVD-R диски - залишити в матеріалах кримінального провадження.

Вирок може бути оскаржений до Запорізького апеляційного суду протягом тридцяти діб з дня його проголошення через Ленінський районний суд м. Запоріжжя.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Копія вироку негайно після його проголошення вручається прокурору та захиснику.

Суддя: ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 115854735
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку