ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
15.12.2023 м. ДніпроСправа № 904/4008/22
За позовом Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ"
до Фізичної особи-підприємця Бакуна Вадима Олексійовича
про стягнення боргу
Суддя Юзіков С.Г.
Секретар судового засідання Мороз А.О.
Представники:
Позивача - Кучерява С.О
Відповідача - Скрига М.В., Комар Е.Л., Чернеш Д.С.
ВСТАНОВИВ:
Позивач просить стягнути з Відповідача кошти за безпідставно набуту теплову енергію за період з 03.10.2013 по 14.04.2021 у розмірі 63 320,32 грн., 3% річних - 9 819,16 грн., інфляційні втрати - 62 467,30 грн.
Позовну заяву підписала представниця АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" Корж Ю.С. за дорученням від 04.10.2022 № 8004/01.
18.01.2023 представники Відповідача заявили усне клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, у зв`язку з відсутністю повноважень представниці Позивача, яка підписала позов.
Представниця Позивача 03.02.2023 долучила до матеріалів справи скан-копії: статуту підприємства Позивача, виписки з ЄДРЮОФОПтаГО (далі ЄДР), довіреності на представництво Позивача, свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю.
09.02.2023 від Відповідача надійшло заперечення на дії головуючого, в яких останній просить, зокрема, позов залишити без розгляду та повернути Позивачеві у відповідності до вимог п. 1 ч. 5 ст. 174 ГПК України, мотивуючи тим, що відповідно до ч. 3 ст. 56 ГПК України юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника. Вказане свідчить, що в процесуальному законодавстві розмежовано такі категорії, як "самопредставництво" і "представництво". Тобто допускається можливість здійснення процесуального представництва юридичної особи, як в порядку самопредставництва, так і іншими особами, як представниками юридичної особи. Для визнання особи такою, що діє в порядку самопредставництва, необхідно, щоб у відповідному законі, статуті, положенні чи трудовому договорі (контракті) було чітко визначене її право діяти від імені такої юридичної особи без додаткового уповноваження. А керівник, якщо має право вчиняти дії від імені юридичної особи, не звільняється від обов`язку підтвердити повноваження представника діяти у судовому процесі на підставі закону, статуту, положення, трудового договору (контракту), зокрема обсяг цих повноважень. Позовна заява, яка підписана "представником" Корж Ю.С., не відповідає вимогам ч. 2 ст. 162 ГПК України, оскільки підписана особою, яка не має права її підписувати тому, в силу імперативних вимог п. 2 ч. 1 ст. 226 ГПК України підлягає залишенню без розгляду та поверненню у відповідності до вимоги п.1 ч.5 ст.174 ГПК України. Також Відповідач зазначив, що в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб`єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом (ч.2 ст.57 ГК України). Власник, засновник, орган управління - Держава Україна (в особі суб`єкта управління об`єктами державної власності: (Фонд державногомайнаУкраїни), код 00032945, УКРАЇНА для реєстрації юридичної особи ДП "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" (код 00130850) та АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" (код 00130850), керуючись Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", повинен особисто подати державному реєстратору заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом, два примірники установчих документів, документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. Дата запису про АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" (код 00130850) -16.03.2017. 16.03.2017 ДП "Криворізька теплоцентраль" перетворено в ПАТ "Криворізька теплоцентраль". Перетворення відбулося без припинення господарської діяльності підприємства, а усі майнові права та обов`язки ДП "Криворізька теплоцентраль" перейшли до ПАТ "Криворізька теплоцентраль", але в ЄДР дані про юридичних осіб-правонаступників відомості відсутні. З урахуванням викладеного та аналізуючи норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" Відповідач робить висновок, що беззаперечний, неспростовний, юридично обґрунтований факт того, що при реєстрації юридичної особи з назвою ДП "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ", "АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" та утворене в результаті реорганізації ПАТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" власник, засновник - Держава Україна в особі суб`єкта управління об`єктами державної власності ФОНДУ ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ, передбачених чинним законодавством, правоустановчих документів (рішення засновників та статут) державному реєстратору не надав, відповідно держреєстратор не вніс відомостей про установчі документи до Єдиного Державного Реєстру. Державний реєстр вказує на відсутність взагалі якихось відомостей щодо установчих документів. Тому, у яких межах і у який спосіб здійснюють свої цивільні права та обов`язки юридична особа з назвою "АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ", її керівник та її органи встановити неможливо. Відповідач стверджує, що Корж Ю.С., одночасно з позовною заявою не надані належні, достовірні та допустимі докази на підставі яких можливо встановити її право представляти інтереси в органах державної влади "АТ "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ", діяти в порядку самопредставництва або бути представником.
21.02.2023 від представника Відповідача надійшла заява-клопотання № 1 від 13.02.2023 про приєднання документів, залишення первісного позову без розгляду, застосуванні строків позовної давності, упередженість судді Станіслав Юзіков, секретаря судового засідання В.В. Юрченко, у якій останній вимагає, вручити копію позовної заяви з додатками представнику Відповідача, застосувати строки позовної давності, повністю відмовити в задоволені позовних вимог.
У судовому засіданні 19.06.2023 представник Відповідача Чернеш Д.С. наголосив на заяві-клопотанні №1 від 13.02.2023 про приєднання документів, залишення первісного позову без розгляду, застосуванні строків позовної давності, упередженість судді Станіслав Юзіков, секретаря судового засідання В.В. Юрченко, повідомивши, що кожен пункт заяви-клопотання №1 від 13.02.2023 необхідно розглядати як окрему заяву.
Так, у п. 3 даної заяви-клопотання зазначено: "Щодо залишення первісного позову без розгляду", де Відповідач вказав, що первісний позов за вих. № 8534/09 від 24.10.2022 підписано без зазначення дати підписання представником АТ "Криворізька теплоцентраль" Корж Ю., щодо якої у ЄДР відомості відсутні. Щодо повноважень т.в.о. Голови правління, що підписав довіреність на ім`я Корж Ю.С. його обсяг повноважень має бути зазначений в установчих документах (статуті), державна реєстрація якого відповідно до витягу з ЄДР відсутня. Таким чином, Відповідач вважає, що позов підписаний не уповноваженою особою, у зв`язку з чим він підлягає поверненню.
12.09.2023 від Відповідача надійшла заява-клопотання № 1 від 08.09.2023 про приєднання додаткових письмових пояснень про практику ВС щодо залишення первісного позову без розгляду, в якій останній просить залишити первісний позов без розгляду, з будь-яких причин та за будь-яких обставин, мотивуючи тим, що позовна заява підписана не уповноваженим представником Позивача, оскільки відомості щодо установчих документів, зокрема, статуту товариства не внесені до ЄДР.
01.11.2023 від Відповідача надійшла заява (клопотання) від 30.10.2023 про повернення без виключення процесуальних документів (позов, відзиви, заяви, клопотання, довіреності тощо), які подані діючою в інтересах Позивача Корж Ю.С. особі яка їх подала, залишивши такі документи без розгляду. Заява мотивована тим, що ч. 6, 8 ст.6 ГПК України передбачено, що адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі в добровільному порядку. Реєстрація в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі. Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі, можуть подати процесуальні, інші документи, вчинити інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", якщо інше не передбачено цим Кодексом. Відповідач наполягає, що зміст вищевикладеного дозволяє констатувати факт, що з 05.10.2021 на суб`єктів господарювання комунального секторів економіки не поширюється дія ч.8 ст.6 ГПК України щодо права вибору яким способом надсилати процесуальні документи, через те, що їх реєстрація в ЄСІТС є обов`язковою. І саме через обов`язковість реєстрації в ЄСІТС починаючи із 05.10.2021 адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки можуть надсилати процесуальні документи (позови, відзиви, клопотання тощо) виключно в електронному вигляді з офіційно зареєстрованих в ЄСІТС електронних адрес засвідчені виключно ЕЦП. Відповідно до підп. 5.5. п. 5. гл. 1 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи затвердженого Рішенням Вищої ради правосуддя № 1845/0/15-21 від 17.08.2021 (далі Положення № v1845910-21) ідентифікаційні дані особи - для юридичних осіб: ідентифікаційний код юридичної особи (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України, - код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України); для фізичних осіб - підприємців: реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП), для адвокатів - номер та дата видачі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю; для фізичних осіб: унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (далі - УНЗР), реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) або номер і серія паспорта. Для фізичних осіб - громадян України номер і серія паспорта є ідентифікаційними даними виключно за відсутності у такої фізичної особи РНОКПП або УНЗР. Процедура реєстрації Електронного кабінету юридичної особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису керівника такої юридичної особи, що підтверджується даними з ЄДР. Сертифікат кваліфікованого електронного підпису такої посадової особи повинен містити ідентифікаційні дані як юридичної, так і посадової особи. Керівник юридичної особи засобами програмного забезпечення Електронного кабінету може уповноважувати працівників юридичної особи (в тому числі себе) або інших фізичних осіб чи фізичних осіб - підприємців на перегляд, створення та надсилання електронних документів, а також вчинення інших дій від імені юридичної особи з використанням власних Електронних кабінетів таких фізичних осіб чи фізичних осіб підприємців. Наведені норми права вказують на те, що кожен процесуальний документ (позовна заява, клопотання тощо) подані юридичною особою, адвокатом підлягають обов`язковому засвідченню ЕЦП. ЕЦП містить обов`язкові ідентифікаційні дані юридичної особи якими є ідентифікаційний код юридичної особи. При цьому усі без виключення процесуальні документи подані юридичною особою, якими є позовна заява, клопотання, заяви тощо подаються виключно з використанням системи "Електронний суд". Відтак, Відповідач вважає, що починаючи з 05.10.2021 адвокат Корж Ю.С., яка діє на користь суб`єкта господарювання державного та комунального сектору економіки - АТ "Криворізька теплоцентраль", зобов`язана в обов`язковому порядку зареєструватися в ЄСІТС. Після реєстрації в ЄСІТС адвокат Корж Ю.С., зобов`язана подавати усі без виключення процесуальні документи (позови, відзиви, заяви, клопотання тощо) виключно в електронному вигляді обов`язково підписані ЕЦП. Зважаючи на те, що для адвоката та суб`єкта господарювання комунального сектору економіки не передбачено альтернативного способу подання процесуальних документів, крім як виключно в електронному вигляді з КЕП, то усі без виключення процесуальні документи подані як адвокатом Корж Ю.С. так і АТ "Криворізька теплоцентраль" у справі 904/4008/22 у електронному вигляді з ЕЦП так і у паперовому вигляді - є поданими у спосіб, який прямо суперечать положенням ст.6 ГПК України, п.8-16 розд.1 гл.3 Положення № v1845910-21.
Відповідно до ч. 1 ст. 226 ГПК України Суд залишає позов без розгляду, якщо: 1) позов подано особою, яка не має процесуальної дієздатності; 2) позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано; 3) у провадженні цього чи іншого суду є справа із спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав; 4) позивач без поважних причин не подав витребувані судом докази, необхідні для вирішення спору, або позивач (його представник) не з`явився у підготовче засідання чи у судове засідання або не повідомив про причини неявки, крім випадку, якщо від нього надійшла заява про розгляд справи за його відсутності і його нез`явлення не перешкоджає вирішенню спору; 5) позивач до початку розгляду справи по суті подав заяву про залишення позову без розгляду; 6) позивач у визначений судом строк не вніс кошти для забезпечення судових витрат відповідача і відповідач подав заяву про залишення позову без розгляду; 7) сторони уклали угоду про передачу даного спору на вирішення третейського суду або міжнародного комерційного арбітражу, і від відповідача не пізніше початку розгляду справи по суті, але до подання ним першої заяви щодо суті спору надійшли заперечення проти вирішення спору в господарському суді, якщо тільки суд не визнає, що така угода є недійсною, втратила чинність або не може бути виконана; 8) провадження у справі відкрито за заявою, поданою без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172, 173 цього Кодексу, і позивач не усунув цих недоліків у встановлений судом строк; 9) дієздатна особа, в інтересах якої у встановлених законом випадках відкрито провадження у справі за заявою іншої особи, не підтримує заявлених вимог і від неї надійшла відповідна заява; 10) після відкриття провадження судом встановлено, що позивачем подано до цього ж суду інший позов (позови) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з однакових підстав і щодо такого позову (позовів) на час вирішення питання про відкриття провадження у справі, що розглядається, не постановлена ухвала про відкриття або відмову у відкритті провадження у справі, повернення позовної заяви або залишення позову без розгляду; 11) між сторонами укладено угоду про передачу спору на вирішення суду іншої держави, якщо право укласти таку угоду передбачене законом або міжнародним договором України, за винятком випадків, якщо суд визнає, що така угода суперечить закону або міжнародному договору України, є недійсною, втратила чинність або не може бути виконана.
Щодо розгляду наведених заяв Відповідача, суд бере до уваги, що відповідно до ч.2 ст.162 ГПК України позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується позивачем або його представником або іншою особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи.
Частинами 1, 5 ст. 12 ГПК України визначено, що господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: …2) позовного провадження (загального або спрощеного). Для цілей цього Кодексу малозначними справами є: 1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч. 2 ст. 58 ГПК України при розгляді справ у малозначних спорах (малозначні справи) представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність, за винятком осіб, визначених статтею 59 цього Кодексу.
До позовної заяви, підписаної представником позивача, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника позивача (ч. 5 ст. 164 ГПК України).
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 60 ГПК України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи.
Відповідно до ч. 3 ст. 60 ГПК України довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.
Довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами (ст. 246 ЦК України).
Частиною 4 ст. 60 ГПК України передбачено, що повноваження адвоката як представника підтверджуються одним з таких документів: 1) довіреністю; 2) ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність"; 3) дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правничої допомоги, виданим відповідно до Закону України "Про безоплатну правничу допомогу".
Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (ч. 5 ст. 65 ГК України).
З довіреності № 8004/01 від 04.10.2022 на ім`я Корж Ю.С. вбачається, що її підписав т.в.о. Голови Правління АТ "Криворізька теплоцентраль" Угрюмов А., який діє на підставі Статуту. Наведеною довіреністю Корж Ю.С. (як фізичній особі, бо не зазначено про її статус адвоката) надано право представляти інтереси товариства з розгляду цивільних, адміністративних та господарських справ з усіма правами, наданими законодавством позивачу, відповідачу, третій особі, заявнику, зацікавленій особі.
Оскільки ГПК України не передбачає необхідності подачі разом з позовною заявою витягу з ЄДР на особу, яку представляє повірений, суд вважає достатнім для відкриття провадження у справі поданої разом з позовом довіреності, яка відповідає вимогам чинного законодавства та в якій зазначено інформацію, яка дозволяє ідентифікувати повірену особу, при розгляді малозначних справ.
Щодо реєстрації юридичної особи, суд бере до уваги, що відповідно до п. 9 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 119 від 22.01.1996 (далі Положення № 118-96-п) ведення Реєстру здійснюється: на державному рівні - уповноваженим Держстатом органом державної статистики; на територіальному рівні - територіальними органами державної статистики.
Згідно з п. 11 Положення № 118-96-п територіальні органи державної статистики: 1) забезпечують ведення єдиного державного обліку суб`єктів на відповідній території; 2) передають державним реєстраторам ідентифікаційні коди і здійснюють контроль за їх використанням; 3) перевіряють відомості, що містяться у реєстраційних картках, отриманих від державних реєстраторів, та здійснюють актуалізацію даних Реєстру; 4) визначають відповідно до статистичної методології основний фактичний вид економічної діяльності суб`єктів; 5) присвоюють класифікаційні коди суб`єктам відповідно до державних класифікаторів; 6) вносять до Реєстру дані щодо виробничих та фінансово-економічних показників діяльності суб`єктів; 7) забезпечують автоматизоване ведення Реєстру на територіальному рівні; 8) передають інформацію про зміни та доповнення до Реєстру державного рівня; 9) видають бюлетені і збірники з питань Реєстру; 10) взаємодіють з інформаційними системами територіальних органів державної влади за погодженням із Держстатом; 11) надають інформацію з Реєстру на запити юридичних та фізичних осіб відповідно до законодавства.
Пунктом 12 Положення № 118-96-п передбачено, що підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб`єктів, а також внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Порядок надання інформації для внесення до Реєстру та інформації про дату взяття на облік і зняття з обліку в органах державної статистики затверджується Держстатом разом із Держпідприємництвом.
Органи державної статистики перевіряють повноту заповнення реєстраційної картки та відповідність відомостей державним класифікаторам і вносять їх до реєстру.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Частиною 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що у єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: зокрема п. 16) вид установчого документа (установчий акт, статут, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо) та установчий документ, а також цифровий код модельного статуту (якщо модельний статут є багатоваріантним); п.45) відомості про ліцензування виду господарської діяльності суб`єкта господарювання:
вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, який має право провадити ліцензіат;
дата і номер рішення органу ліцензування про видачу ліцензії на право провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;
перелік видів робіт, на які видано ліцензію, - у разі, якщо ліцензія видається на окремі види робіт;
дата видачі ліцензії, строк дії ліцензії (у разі встановлення строку дії ліцензії законом);
дата і номер рішення органу ліцензування про залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду та відмову у видачі ліцензії (із зазначенням підстави для залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду та відмови), внесення змін до переліку видів робіт, на які видано ліцензію, або відмову у внесенні змін до такого переліку;
дата і номер рішення органу ліцензування щодо розширення, звуження провадження виду господарської діяльності ліцензіатом;
відомості про місця провадження ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (у тому числі дата внесення відомостей про місця провадження виду господарської діяльності);
підстава, дата і номер рішення про переоформлення ліцензії;
дата і номер рішення органу ліцензування про зупинення дії ліцензії повністю або частково на право провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (із зазначенням назви частини виду господарської діяльності, яка зупиняється), дата набрання ним чинності;
дата і номер рішення органу ліцензування про відновлення дії ліцензії повністю або частково на право провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;
дата і номер рішення про анулювання ліцензії повністю або частково на право провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, дата набрання ним чинності;
дата і номер повідомлення спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування про прийняття до розгляду Експертно-апеляційною радою з питань ліцензування скарги із зазначенням інформації про зупинення рішення органу ліцензування, що оскаржується;
дата і номер розпорядження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування про розгляд скарги із зазначенням результату її розгляду;
відомості про оскарження ліцензіатом до суду рішення органу ліцензування;
відомості щодо рішення суду із зазначенням результату розгляду оскаржуваного рішення органу ліцензування;
дата і номер рішення органу ліцензування про скасування прийнятого ним рішення на підставі розпорядження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування про розгляд скарги, суду;
відомості про визнання ліцензії недійсною, у тому числі дата і номер рішення (за наявності);
відомості про державний орган (найменування, ідентифікаційний код) та прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, що внесла запис до Єдиного державного реєстру;
Згідно з ч. 1, 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту, а також прохання заявника про реєстрацію юридичної особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування, та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Якщо модельний статут є багатоваріантним, у заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права зазначається редакція модельного статуту, на підставі якого вона діє; 21) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи; 3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи; 4) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку); 5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа; 6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії; 7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії; 8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії; 9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа; 11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття; 12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу; 13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу; 14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу; 15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки; 16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 17) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства; 18) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент; 19) копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України); Державний реєстратор встановлює дані про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи на підставі документів, зазначених у пунктах 17-19 цієї частини.
Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; 4) рішення уповноваженого органу юридичної особи про передачу за договором повноважень виконавчого органу юридичній особі - у разі внесення змін до відомостей про юридичну особу, яка виконує повноваження виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю, що перебуває у статусі резидента Дія Сіті відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" та передало повноваження виконавчого органу такого товариства юридичній особі; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 14) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства; 15) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент; 16) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації, крім випадків, якщо такий документ оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України).
Згідно з ч.3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
З урахуванням заперечень Відповідача, Позивач до матеріалів справи надав копію Статуту підприємства, з якої вбачається, що Статут Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" (нова редакція) затверджено 11.04.2019 року Загальними зборами Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ", протокол загальних зборів Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" від 15.04.2019.
Статут Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" містить відомості, передбачені ст. 57 ГК України.
При цьому, в Статуті зазначено що Позивач є публічним акціонерним товариством. Частиною 1 ст. 13 Закону України "Про акціонерні товариства" (чинного на час проведення реєстраційних дій) встановлено, що установчим документом акціонерного товариства є його статут.
Відповідно до підп. 7 п. 18.29, розділу 18 Статуту Позивача, Голова правління має право, зокрема, з урахуванням вимог цього Статуту видавати, підписувати та відкликати доручення й довіреності працівникам товариства, іншим фізичним та юридичним особам на здійснення від імені товариства юридично значимих дій.
Крім того, Позивач до матеріалів справи додав копії опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", в описі перелічені документи, які Акціонерне товариство "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ" надало для реєстраційних дій, а саме: 1. Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів, юридичної особи. ". 2. Рішення про внесення змін до установчих документів (Примірник оригіналу). 3. Нова редакція установчих документів. 4. Копія квитанції , виданої банком. 5. Документи, що посвідчують повноваження уповноваженої особи. Фактична дата формування опису: 19.04.2019. Також на описі зазначено Реєстраційний номер справи:1_227_017743_16 та код: 168958637133. Позивач надав також докази відображення на сайті Міністерства Юстиції України результатів надання адміністративної послуги.
Також сторонами до матеріалів справи неодноразово додавалися витяги з ЄДР на Позивача (далі Витяг), з Витягу (на 17 сторінках), наданого Відповідачем 09.02.2023 вбачається, що код ЄДРПОУ юридичної особи: 00130805 (стор.1); Запис 2 найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності: Акціонерного товариства "КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ", АТ "КТЦ"; Ідентифікаційний код юридичної особи: 00130805 Актуальний стан на фактичну дату та час формування: зареєстровано (стор.11); на сторінках 12,13 Витягу зазначено відомості про: організаційно-правову форму юридичної особи, її місцезнаходження, види економічної діяльності, назву органів управління, перелік засновників, керівника юридичної особи - Угрюмов Артем Юрійович без зазначення обмежень. На тій же 13 сторінці Витягу зазначено про відсутність відомостей про вид установчого документів. На сторінці 16 Витягу внесені відомості про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, 20.04.2019 12:18:34, 12271050009017743, Інші зміни., Прокопович Г.М., Обласне комунальне підприємство "Софіївське бюро технічної інвентаризації". У Витязі відсутні відомості про ліцензування виду господарської діяльності суб`єкта господарювання. Аналогічні дані містяться і у інших Витягах, наданих сторонами.
З урахуванням викладеного, беручи до уваги, що п. 9 Положення № 118-96-п встановлено, що ведення Реєстру здійснюється: на державному рівні - уповноваженим Держстатом органом державної статистики; на територіальному рівні - територіальними органами державної статистики, ст. 246 ЦК України передбачено, що довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, що державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи (Позивача) проведено 20.04.2019, з наданої копії Статуту Позивача (розділу 18) вбачаються повноваження керівника підприємства, що Витяг містить достатньо даних для ідентифікації юридичної особи, суд вважає, що немає підстав вважати, що Довіреність № 8004/01 від 04.10.2022 видана т.в.о. Головою правління Угрюмовим А. на ім`я Корж Ю.С. не відповідає вимогам чинного законодавства, у зв`язку з чим, позов підписаний уповноваженою особою.
При цьому, відсутність у Витязі даних про вид установчого документу, відомостей про ліцензування виду господарської діяльності суб`єкта господарювання, за фактичної реєстрації юридичної особи, наявності наведеної вище іншої інформації про юридичну особу, не може обмежити право особи на звернення до суду за захистом своїх прав та інтересі та на відкриття провадження у справі за позовом такого суб`єкта господарювання, у даному випадку Позивача через свого представника.
Також суд не приймає зауваження Відповідача про не зазначення дати підписання позову, оскільки позов датовано 24.10.2022, а чинним процесуальним законодавством не передбачено місце проставлення дати підписання документа на позові. При цьому, до позовної заяви додано докази направлення Відповідачеві 25.10.2022 примірника позовної заяви від 24.10.2022.
Таким чином, твердження Відповідача про не зазначення дати підписання позовної заяви є безпідставними та необґрунтованими.
Вирішуючи заперечення Відповідача стосовно не своєчасної реєстрації Позивача в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі та, відповідно, порушенні порядку подачі до суду позову до Відповідача (на паперових носіях), суд бере до уваги, що дійсно, діюча на момент подачі позову редакція ч.6 ст. 6 ГПК України передбачала, що адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки та особи, які провадять клірингову діяльність у значенні, наведеному в Законі України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку. Однак, частиною 8 зазначеної норми визначено, що реєстрація в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі. Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, можуть подати процесуальні, інші документи, вчинити інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", якщо інше не передбачено цим Кодексом. Особливості використання електронного підпису в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі визначаються Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).
Відповідно до п. 111 Положення № v1845910-21(в редакції чинній на момент подання позовної заяви (до 12.10.2023) до початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС процесуальні та інші документи можуть подаватися до суду в електронній формі з використанням офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти, з якої надійшли документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом. До початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС суд надсилає документи у справах або на офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом.
За таких обставин, на момент подання позовної заяви і до 18.10.2023 (часу набрання чинності змін до ГПК України, внесених Законом України № 3200-IX від 29.06.2023) у Позивача не було обмежень щодо способу подання заяв, клопотань та ін.
Щодо реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, то відповідно до ч. 2 ст. 151 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" реєстрація осіб в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі здійснюється відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему безоплатно не пізніше наступного робочого дня після надходження відповідної заяви такої особи.
Також суд бере до уваги, що подані в електронному вигляді представниками Позивача процесуальні документи, скріплені їх кваліфікованими електронними підписами, про що свідчать протоколи створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису, додані до кожного такого відправлення. На подачу документів до матеріалів справи представники одержали повноваження після видачі на їх ім`я відповідних довіреностей уповноваженою особою Позивача.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що заяви Відповідача від 09.02.2023, 13.02.2023, 08.09.2023, 30.10.2023 про залишення позову без розгляду є необґрунтованими, у зв`язку з чим не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 226, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні клопотань Фізичної особи-підприємця Бакуна Вадима Олексійовича від 09.02.2023, 13.02.2023, 08.09.2023, 30.10.2023 про залишення позову без розгляду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її постановлення та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Повний текст ухвали складено 20.12.2023.
Суддя С.Г. Юзіков