open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
05.06.2024
Засідання
03.04.2024
Постанова
27.03.2024
Ухвала суду
06.03.2024
Ухвала суду
29.01.2024
Ухвала суду
24.01.2024
Ухвала суду
22.11.2023
Постанова
21.11.2023
Ухвала суду
30.10.2023
Ухвала суду
20.09.2023
Ухвала суду
14.08.2023
Ухвала суду
24.07.2023
Ухвала суду
21.07.2023
Ухвала суду
06.06.2023
Ухвала суду
25.05.2023
Ухвала суду
09.05.2023
Ухвала суду
10.04.2023
Ухвала суду
13.03.2023
Ухвала суду
06.02.2023
Ухвала суду
12.12.2022
Ухвала суду
31.10.2022
Ухвала суду
19.09.2022
Ухвала суду
01.08.2022
Ухвала суду
08.06.2022
Ухвала суду
27.01.2022
Ухвала суду
01.12.2021
Ухвала суду
01.11.2021
Ухвала суду
04.08.2021
Ухвала суду
02.06.2021
Ухвала суду
28.04.2021
Ухвала суду
22.03.2021
Ухвала суду
17.02.2021
Ухвала суду
17.02.2021
Ухвала суду
20.01.2021
Ухвала суду
21.10.2020
Ухвала суду
05.08.2020
Ухвала суду
05.08.2020
Ухвала суду
01.07.2020
Ухвала суду
17.06.2020
Ухвала суду
13.01.2020
Ухвала суду
13.01.2020
Ухвала суду
11.11.2019
Ухвала суду
09.09.2019
Ухвала суду
22.07.2019
Ухвала суду
20.06.2019
Ухвала суду
10.06.2019
Ухвала суду
10.06.2019
Ухвала суду
10.06.2019
Ухвала суду
13.05.2019
Ухвала суду
08.04.2019
Ухвала суду
11.03.2019
Ухвала суду
28.01.2019
Ухвала суду
26.11.2018
Ухвала суду
01.10.2018
Ухвала суду
25.07.2018
Ухвала суду
19.06.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
02.04.2018
Ухвала суду
19.03.2018
Ухвала суду
12.02.2018
Ухвала суду
12.02.2018
Ухвала суду
12.02.2018
Ухвала суду
13.12.2017
Ухвала суду
22.11.2017
Ухвала суду
04.09.2017
Ухвала суду
19.06.2017
Ухвала суду
29.05.2017
Ухвала суду
24.04.2017
Ухвала суду
20.03.2017
Ухвала суду
16.01.2017
Ухвала суду
21.11.2016
Ухвала суду
21.11.2016
Ухвала суду
17.10.2016
Ухвала суду
12.09.2016
Ухвала суду
29.08.2016
Ухвала суду
03.08.2016
Ухвала суду
18.07.2016
Ухвала суду
22.06.2016
Ухвала суду
15.06.2016
Ухвала суду
30.05.2016
Ухвала суду
30.05.2016
Ухвала суду
25.04.2016
Ухвала суду
04.04.2016
Ухвала суду
14.03.2016
Ухвала суду
01.02.2016
Ухвала суду
01.02.2016
Ухвала суду
11.01.2016
Ухвала суду
07.12.2015
Ухвала суду
23.11.2015
Ухвала суду
21.10.2015
Ухвала суду
26.08.2015
Ухвала суду
26.08.2015
Ухвала суду
24.06.2015
Ухвала суду
15.06.2015
Ухвала суду
03.06.2015
Ухвала суду
08.05.2015
Ухвала суду
30.04.2015
Ухвала суду
25.03.2015
Ухвала суду
02.03.2015
Ухвала суду
24.11.2014
Ухвала суду
Вправо
05.06.2024
Засідання
Справа № 910/25640/14
Моніторити
Постанова /03.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.03.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.01.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.01.2024/ Господарський суд м. Києва Постанова /22.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.10.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.08.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.07.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.07.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.06.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.05.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.05.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.04.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.03.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /06.02.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /31.10.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.09.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.08.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.06.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /27.01.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.12.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.11.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.08.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.06.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.04.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.03.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.02.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.02.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.01.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.10.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /05.08.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /05.08.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.07.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.06.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.01.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.01.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.11.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /09.09.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.07.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.05.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.04.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.03.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.01.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.11.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.10.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.07.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.06.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /14.05.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.04.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.03.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.12.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.11.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.09.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.06.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.05.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.04.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.03.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /16.01.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.11.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.11.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.10.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.09.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.08.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /03.08.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /18.07.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.06.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /15.06.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.05.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.05.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.04.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.04.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /14.03.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.02.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.02.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.01.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /07.12.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /23.11.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.10.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.08.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.08.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /15.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /03.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.05.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.04.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.03.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.03.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.11.2014/ Господарський суд м. Києва
emblem
Справа № 910/25640/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /03.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /27.03.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.01.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.01.2024/ Господарський суд м. Києва Постанова /22.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.10.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.08.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.07.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.07.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.06.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.05.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.05.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.04.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.03.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /06.02.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /31.10.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.09.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.08.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.06.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /27.01.2022/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.12.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.11.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.08.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.06.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.04.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.03.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.02.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.02.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.01.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.10.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /05.08.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /05.08.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.07.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.06.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.01.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.01.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.11.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /09.09.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.07.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /10.06.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.05.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.04.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.03.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.01.2019/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.11.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.10.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.07.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.06.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /14.05.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.04.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.03.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.02.2018/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.12.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.11.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.09.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /19.06.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.05.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.04.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.03.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /16.01.2017/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.11.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.11.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.10.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /12.09.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.08.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /03.08.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /18.07.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /22.06.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /15.06.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.05.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.05.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.04.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /04.04.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /14.03.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.02.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /01.02.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /11.01.2016/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /07.12.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /23.11.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.10.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.08.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /26.08.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /15.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /03.06.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /08.05.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /30.04.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /25.03.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.03.2015/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /24.11.2014/ Господарський суд м. Києва

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" листопада 2023 р. Справа№ 910/25640/14

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Копитової О.С.

суддів: Полякова Б.М.

Остапенка О.М.

за участю секретаря судового засідання: Гріщенко А.О.

та представників сторін:

від апелянта - Маловічко Ю.П., Прокопенко А.В.,

від Фонду державного майна України - Запорожан І.М.,

від АТ «Укрексімбанк» - Головіна О.І.,

від ГУ ДПС у м. Києві як відокремлений підрозділ ДПС - Іващенко Д.А.,

арбітражний керуючий - Куліченко М.В.,

від Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції України (м.Київ) - Михайлов А.І.,

розглянувши матеріали апеляційної скарги Державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу»

на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року

у справі №910/25640/14 (суддя Чеберяк П.П.)

за заявою Державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу»

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року по справі №910/25640/14 визнано кредиторами у справі №910/25640/14 по відношенню до боржника: - публічне акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України» (надалі по тексту - ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України», банк) на суму 51 778 785,75 грн., з яких: 1 218,00 грн. - вимоги першої черги, 51 777 567,75 грн. - вимоги четвертої черги; - Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (надалі по тексту - ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС) на суму 2 321 510 818,46 грн., з яких: 2 033 743 050,19 грн. - вимоги четвертої черги, 287 767768,27 грн. - вимоги шостої черги. - вирішено інші процесуальні питання.

Не погоджуючись із вказаною ухвалою суду, Державне підприємство «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (надалі по тексту - ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу», апелянт) звернулось з апеляційною скаргою, у якій просить скасувати оскаржувану ухвалу та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції. Крім того, апелянт просить поновити строк на оскарження ухвали попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу апелянт зазначає, що вважає оскаржувану ухвалу незаконною та необґрунтованою, прийнятою з неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права. Судом першої інстанції не з`ясовано та недоведені всі обставини, які мають значення для справи.

Щодо кредиторських вимог ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС апелянт зазначає наступне.

31.10.2012 року господарським судом міста Києва було винесено рішення по справі №5011-12/9747-2012 за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва до боржника.

Рішенням господарського суду міста Києва по справі №5011-12/9747-2012 від 31.10.2012 року визначена загальна сума заборгованості за період з 01.01.2003 по 01.09.2012 року боржника перед Державним бюджетом, за кредитами наданими в рамках програми Міністерства сільського господарства США PL480 складає 996 733 645,64 грн. у тому числі: заборгованість за іноземними кредитами залученими під державні гарантії перед Державним бюджетом в сумі 548 839 861,67 грн.; сума пені нарахованої на прострочену заборгованість перед Державним бюджетом за іноземними кредитами в сумі 286 287 830,70 грн.; заборгованість за бюджетними позичками в сумі 161 800 036,00 грн.

Таким чином, на підставі викладеного, на думку апелянта, розмір кредиторських вимог податкового органу до ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» за період з 01.01.2003 року по 01.09.2012 року є встановленими та не може підлягати новому перегляду.

Апелянт зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги рішення господарського суду міста Києва по справі №5011-12/9747-2012 від 31.10.2012 року, що підтверджується відсутністю, будь-якого посилання на нього в оскаржуваній ухвалі, не здійснено розмежування кредиторської заборгованості за періодами з 01.01.2003 року по 01.09.2012 року, який підтверджений рішенням суду, що набрало законної сили, та з 02.09.2012 по 25.03.2015 року який фактично не був досліджений судом першої інстанції та не доведений податковим органом.

Апелянт вважає, що на його думку, місцевий суд не дослідив належним чином питання, які мають важливе значення для розрахунку кредиторських вимог податкового органу та передчасно затверджено необґрунтовані та не доведені кредиторські вимоги податкового органу на суму 2 321 510 818,46 грн.

Щодо виникнення заборгованості боржника за кредитними програмами США PL480 апелянт зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2003 року «Про утворення державного підприємства» «Агенство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» шляхом виділення зі складу ДАК «Хліб України» утворено ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу».

На виконання зазначеної постанови та відповідно до Акту передачі-приймання кредиторської заборгованості до розподільчого балансу ДАК «Хліб України» передало, а ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» прийняло кредиторську заборгованість (частину заборгованості за кредитом). Апелянт наголошує, що боржник не приймав всю заборгованість за зазначеними кредитами, а тільки частину сум визначених в актах у гривні, а саме: кредиторська заборгованість перед державним бюджетом в сумі 30 500 200,00, що виникла у ДАК «Хліб України» внаслідок передачі їй боргу АХК «Укрнафтопродукт» перед бюджетом; кредиторська заборгованість перед державним бюджетом в сумі 123 827 000,00 грн. за іноземним кредитом, отриманим ДАК «Хліб України» під гарантії Уряду України в рамках PL - 480(ліміт - 96р.) для імпорту соєвого шроту; кредиторська заборгованість перед державним бюджетом та ВАТ «Укрексімбанк» в сумі 307 111 500,00 грн. за трьома іноземними кредитами отриманими попередниками ДАК «Хліб України» - Головними управліннями по хлібопродуктах та по комбікормовій промисловості Мінсільгосппроду під гарантії Уряду України в рамках програми - PL - 480(ліміт - 93р., 94р.) для імпорту соєвого шроту та кукурудзи.

Апелянт наголошує, що заборгованість визначена актами у гривні, щомісячно, на кожну звітну дату, з ДАК «Хліб України» має і ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» має перераховуватись за офіційним курсом гривні до долара США та порівнюється із сумами, що передані відповідно до акту. У випадку, якщо заборгованість за кредитами перевищує суми зазначені в акті різниця такої заборгованості має відноситись до ДАК «Хліб України».

Жодних договорів або додаткових угод як і узгодження щодо зазначеної заборгованості за весь час існування боржника не було здійснено.

Таким чином, на думку апелянта, ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» може нести відповідальність тільки на суми визначені в акті.

Щодо кредиторських вимог ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» апелянт зазначає, що між боржником та Банком не було укладено жодного документа щодо сплати комісійної винагороди банку, не було узгоджено реєстр переданої боржнику заборгованості від ДАК «Хліб України» на виконання постанови Кабінету Міністрів України №690, не було розроблено та надано графіки для відповідної сплати комісійної винагороди, не відкрито жодного спец рахунку для накопичення коштів. Тобто, фактично боржник не міг сплачувати визначені банком комісії, до врегулювання взаємовідносин та здійснення фактичної передачі.

Апелянт вважає, що судом першої інстанції передчасно затверджено необґрунтовані та недоведені кредиторські вимоги банку.

Крім того, апелянт в апеляційній скарзі наголошує і про те, що судом першої інстанції визнано кредитором до боржника - ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС, однак ухвала про заміну кредитора в матеріалах справи не міститься, тому місцевий суд не міг брати до уваги докази, клопотання ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС при розгляді кредиторських вимог.

Таким чином, на підставі викладеного, апелянт вважає, що ухвала господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у даній справі підлягає скасуванню.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.05.2023 року, зазначену апеляційну скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Грек Б.М., судді: Отрюх Б.В., Сотніков С.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 06.06.2023 року відкрито апеляційне провадження у справі №910/25640/14 за апеляційною скаргою ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у визначеному складі колегії суддів: головуючий суддя - Грек Б.М., судді: Отрюх Б.В., Сотніков С.В.; призначено справу до розгляду.

12.07.2023 року через відділ документообігу суду від ГУ ДПС у місті Києві надійшла заява про заміну кредитора, у якій представник податкового органу просить суд апеляційної інстанції замінити ГУ ДПС у місті Києві його правонаступником ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС.

17.07.2023 року від ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому представник просить суд відмовити в задоволенні апеляційної скарги ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» в повному обсязі.

Обґрунтовуючи поданий відзив представник зазначає, що відповідно до вимог Порядку обліку заборгованості до податкового органу від ГУ Державної казначейської служби у місті Києві надходять відповідні подання, згідно з якими за ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» обліковується прострочена заборгованість у загальному розмірі 2 473 822 3,4 грн., а саме: сплата основного боргу в сумі 161 800 036,09 грн. за бюджетною позичкою, наданою на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням/контрактом/ згідно з постановою Кабінету Міністрів України №690, заборгованість передана від ДАК «Хліб України» згідно Акту передачі-приймання заборгованості від 02.09.2003 року №5; сплата основного боргу в сумі 2 021 896 962,02 грн. за кредитом, наданим державою або під державні гарантії; сплата пені у сумі 290 125 389,39 грн. за кредитом, наданим державою або під державні гарантії. При цьому, податковий орган наголошує, що позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою не поширюється.

Розпорядником та утримувачем інформації щодо заборгованості по ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» є ГУ Державної казначейської служби у місті Києві. Органи Державної податкової служби забезпечують стягнення простроченої заборгованості виключно на підставі інформації, що надходить від територіальних органів Державної казначейської служби.

Крім того, представник податкового органу наголошує і про те, що наявність заборгованості ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» підтверджена рішенням господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012, що підтверджується самим боржником.

Також представник зазначає, що на дату звернення податкового органу до місцевого суду із заявою з кредиторськими вимогами у справі №910/25640/14 борг ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» перед державним бюджетом у сумі 161 800 036,09 грн. за бюджетною позичкою не змінився, у той час збільшився борг за кредитом, наданим державою або під державні гарантії до 1 871 943 014,10 грн., у зв`язку зі зміною валютного курсу і збільшився борг зі сплати пені до 287 767 768,27 грн. за кредитом, наданим державою або під державні гарантії, оскільки пеня нараховується за кожен день прострочення сплати заборгованості.

18.07.2023 року на електронну адресу суду від ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому представник просить суд апеляційної інстанції апеляційну скаргу ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині визнання кредиторських вимог банку - без змін.

Обґрунтовуючи поданий відзив представник банку зазначає, що заперечення апелянта в повній мірі не узгоджуються з доказами, що містяться в матеріалах справи.

Представник банку наголошує, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2003 року №690, 31.01.2003 року між ДАК «Хліб України» та ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» було підписано розподільчий баланс станом на 31.07.2003 року та Акт приймання -передачі кредиторської заборгованості до розподільчого балансу.

Зазначені документи свідчать про те, що боржник визнав свою заборгованість перед бюджетом та банком за кредитами, одержаними за програмою Міністерства сільського господарства США PL - 480 в загальному розмірі 430 938 500,00 грн, яка включає в тому числі заборгованість за простроченою комісією перед банком.

Банк повідомив боржника щодо його рахунків, відкритих у банку для обліку заборгованості за кредитами.

В подальшому банк щомісячно, починаючи з 2004 року, інформує боржника щодо стану заборгованості за іноземними кредитами, в тому числі по комісійній винагороді банку. При цьому, жодних заперечень з боку боржника не надходило.

Таким чином, представник банку вважає, що суд першої інстанції в частині визнання грошових вимог банку прийняв законне і обґрунтоване рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.07.2023 року, зазначену апеляційну скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Грек Б.М., судді: Буравльов С.І., Ткаченко Б.О.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 21.07.2023 року апеляційну скаргу ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 прийнято до провадження у складі колегії суддів: головуючий суддя - Грек Б.М., судді: Буравльов С.І., Ткаченко Б.О.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 24.07.2023 року апеляційну скаргу ДП "Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу" на ухвалу господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 призначено на 21.08.2023 року.

24.07.2023 року на електронну адресу суду від розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Куліченка М.В. надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить суд апеляційної інстанції задовольнити апеляційну скаргу ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» частково, скасувати ухвалу місцевого суду в частині визнання кредитором ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС та направити справу у скасованій частині для продовження розгляду до суду першої інстанції. Ухвалу місцевого суду в частині визнання кредитором ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» залишити без змін.

Обґрунтовуючи поданий відзив розпорядник майна зазначає, що у справі №5011-12/9747-2012 встановлено, що відповідно до п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України №174 облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані. Таким чином, сума заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії (яка є спірною) у розмірі 548 839 961,67 грн. складена відповідно до інформаційної довідки щодо стану простроченої заборгованості ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» перед державним бюджетом, яка надана у день винесення відповідного судового рішення станом на 31.10.2012 року.

Відповідно до інформації з офіційного сайту Національного банку України станом на 31.10.2012 року курс долару США до гривні складав 799,3000 грн. за 100 доларів США, що пояснює різницю між сумою заборгованості у 2012 році та заявленими розміром вимог податкового органу у 2015 році.

Розпорядник майна зазначає, що заява Державної податкової служби складена та датована 13.04.2015 року. Відповідно до інформації з офіційного сайту Національного банку України станом на 13.04.2015 року курс долару США до української гривні становив 2343,5369 грн. за 100 доларів США, а еквівалент суми вимог, заявлених Державною податковою службою щодо заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії та переоформленої заборгованості за отримані нафтопродукти АХК «Укрнафтопродукт», що обліковувалась у доларах США, сформований станом на 01.03.2015 року за курсом української гривні 2776,3120 за 100 доларів США, що не відповідає вимогам ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» відносно необхідності визначення розміру заявлених вимог в іноземній валюті на дату подання заяви про визнання вимог кредитора у національній валюті, що призвело до її завищення.

Таким чином, на думку розпорядника майна, оскаржувана ухвала в частині визнання кредиторських вимог податкового органу підлягає скасуванню.

При цьому, на думку розпорядника майна, оскаржувана ухвала в частині визнання кредиторських вимог ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» є обґрунтованою.

Розпорядженням керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 08.08.2023 року, у зв`язку з рішенням Вищої ради правосуддя від 01.08.2023 року про звільнення судді Грека Б.М., який є головуючим суддею (суддею-доповідачем), призначено повторний автоматизований розподіл справи.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.08.2023 року, для розгляду справи сформовано колегію у складі головуючого судді: Копитової О.С. суддів: Остапенка О.М., Полякова Б.М.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 14.08.2023 року справу №910/25640/14 за апеляційною скаргою ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року прийнято до провадження у визначеному складі та призначено до розгляду на 20.09.2023 року.

20.09.2023 року на електронну адресу суду від розпорядника майна ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» арбітражного керуючого Куліченка М.В. надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 20.09.2023 року задоволено клопотання розпорядника майна ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» арбітражного керуючого Куліченка М.В. про відкладення розгляду справи, розгляд справи №910/25640/14 відкладено на 01.11.2023 року.

Розпорядженням керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 30.10.2023 року, у зв`язку з перебуванням судді Остапенка О.М., який не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), у відпустці призначено повторний автоматизований розподіл справи.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.10.2023 року, для розгляду справи сформовано колегію у складі головуючого судді: Копитової О.С. суддів: Сотнікова С.В., Полякова Б.М.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 30.10.2023 року справу №910/25640/14 за апеляційною скаргою ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року прийнято до провадження у визначеному складі та призначено до розгляду на 22.11.2023 року.

Розпорядженням керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 21.11.2023 року, у зв`язку з перебуванням судді Сотнікова С.В., який не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), у відпустці, призначено повторний автоматизований розподіл справи.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.11.2023 року, для розгляду справи сформовано колегію у складі головуючого судді: Копитової О.С. суддів: Остапенка О.М., Полякова Б.М.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 21.11.2023 року справу №910/25640/14 за апеляційною скаргою ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року прийнято до провадження у визначеному складі та призначено до розгляду на 22.11.2023 року.

22.11.2023 року представники сторін, які з`явилися в судове засідання надали усні пояснення по справі.

В судовому засіданні колегією суддів було поставлене на обговорення клопотання ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС про заміну ГУ ДПС у місті Києві його правонаступником ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС.

Судом встановлено, що пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» постановлено ліквідувати як юридичну особу публічного права Головне управління Державної податкової служби у місті Києві.

На виконання вимог наказу Державної податкової служби від 30.09.2020 року №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», наказом Державної податкової служби від 12.11.2020 року №643 затверджено Положення про Головне управління Державної податкової служби у місті Києві.

Пунктом 1 Положення про Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, затвердженого наказом Державної податкової служби від 12.11.2020 року №643 встановлено, що Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код згідно з ЄДРПОУ ВП:44116011) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби та забезпечує реалізацію повноважень на території м. Києва.

Заслухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи, колегія вважає за необхідне замінити ГУ ДПС у місті Києві на його правонаступника ГУ ДПС у місті Києві як відокремлений підрозділ ДПС.

22.11.2023 року в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Згідно зі ст. 270 Господарського процесуального кодексу України у суді апеляційної інстанції справи переглядаються за правилами розгляду справ у порядку спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей, передбачених у цій главі.

У відповідності до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 269 Господарського процесуального кодексу суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Як вбачається з матеріалів справи, заявник звернувся до господарського суду міста Києва із заявою про порушення справи про банкрутство - ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу».

Ухвалою господарського суду міста Києва від 24.11.2014 року заяву ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» про порушення справи про банкрутство прийнято до розгляду та призначено до розгляду. Вирішено інші процесуальні питання.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.03.2015 року порушено провадження у справі про банкрутство ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу», призначено попереднє засідання. Вирішено інші процесуальні питання.

Оголошення про відкриття провадження у справі № 910/25640/14 про банкрутство ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» було опубліковано на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 01.04.2015 року за № 16426.

Після оприлюднення ооголошення про відкриття провадження у справі № 910/25640/14 про банкрутство ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» до суду надійшли заяви наступних кредиторів з грошовими вимогами до боржника: ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» з кредиторськими вимогами до боржника на суму 51 778 785,75 грн. та Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, правонаступником якої є Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби, з кредиторськими вимогами до боржника на суму 2 321 510 818,46 грн.

Ухвалою попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року по справі №910/25640/14 визнано кредиторами у справі №910/25640/14 по відношенню до боржника: - ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» на суму 51 778 785,75 грн., з яких: 1 218,00 грн. - вимоги першої черги, 51 777 567,75 грн. - вимоги четвертої черги; - ГУ ДПС у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС на суму 2 321510 818,46 грн., з яких: 2 033 743 050,19 грн. - вимоги четвертої черги, 287 767768,27 грн. - вимоги шостої черги. - вирішено інші процесуальні питання.

Зазначена ухвала господарського суду міста Києва і переглядається апеляційним судом.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» підлягає частковому задоволенню, ухвала господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині розміру визнаних грошових вимог ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» - залишенню без змін, а в частині розміру визнаних грошових вимог ГУ ДПС у місті Києві, як відокремленого підрозділу ДПС - зміні, виходячи з наступного.

Щодо оскарження ухвали господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині визнання грошових вимог ГУ ДПС у місті Києві, як відокремленого підрозділу ДПС апеляційний суд зазначає наступне.

Як було вищезазначено, до місцевого суду надійшла заява Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, правонаступником якої є Головне управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби, з кредиторськими вимогами до боржника на суму 2 321 510 818,46 грн.

Місцевий суд зазначив, що з поданої заяви вбачається, що з метою забезпечення виконання вимог ст. 17 Бюджетного кодексу України Кабінетом Міністрів України 02.03.2011 прийнято Постанову № 174 «Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості», якою затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості.

Відповідно до п. 15 Порядку обліку прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня, стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 до цього Порядку формою.

Відповідно до вимог вищезазначеного Порядку, до Головного управління ДПС у м. Києві надійшли відповідні подання від Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві, згідно з якими за Державним підприємством «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» обліковується прострочена заборгованість у загальному розмірі 2 321 510 818,46 грн, а саме:

- сплата основного боргу у сумі 161 800 036,09 грн за бюджетною позичкою, наданою на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням/контрактом згідно з постановою КМУ від 15.05.2003 № 690, заборгованість передана від ДАК «Хліб України» згідно Акту передачі - приймання заборгованості від 02.09.2003 № 5;

- сплата основного боргу у сумі 1 871 943 014,10 грн за кредитом, наданим державою або під державні гарантії (Протокол № 5 від 02.09.2003), у тому числі: ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (взаємозалік); ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (Головкомбікорм) (lim 94); ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (Головхлібопродуки) (lim 93); ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» (Хліб України) (lim 96);

- сплата пені у сумі 287 767 768,27 грн. за кредитом, наданим державою або під державні гарантії.

Розпорядником та утримувачем інформації щодо заборгованості по ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» є Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174 «Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими, Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості».

Органи Державної податкової служби забезпечують стягнення простроченої заборгованості виключно на підставі інформації, що надходить від територіальних органів Державної казначейської служби.

Вимоги ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС визнані розпорядником майна частково та включені до реєстру вимог кредиторів боржника на суму 1 742 254 403,27 грн. до четвертої черги та на суму 287 767 768,27 грн. до шостої черги.

Місцевий суд, розглянувши заяву ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС з кредиторськими вимогами до боржника на суму 2 321 510 818,46 грн., дійшов висновку щодо задоволення кредиторських вимог податкового органу повному обсязі.

Апеляційний суд дослідивши належним чином матеріали справи, не погоджується з висновком місцевого суду щодо задоволення кредиторських вимог ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС до боржника в повному обсязі та вважає, що ухвала місцевого суду в цій частині підлягає зміні з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, заявлені вимоги податкового органу за його даними становлять 2 321 510 818,46 грн., з яких: прострочена заборгованість за кредитами, залученими державою або під державні гарантії станом на 01.03.2015 року складає 67 425 527,61 дол. США, що заявлена з еквівалентом у гривні у розмірі 1 871 943 014,10 грн.; нарахована на прострочену заборгованість перед державним бюджетом за іноземними кредитами, залученими державою, або під державні гарантії пеня у розмірі 287 767 768,27 грн. (не є спірною); прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетними позичками у розмірі 161 800 036,09 грн. (не є спірною).

Судом встановлено, що боржник, в обґрунтуваннях власних доводів щодо часткового визнання заявлених вимог податкового органу, посилається на рішення господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012, яким стягнуто в дохід держави з ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» 64 380,00 грн. судового збору та суму заборгованості у розмірі 996 733 645,64 грн., що складається з 548 839 861,67 грн. заборгованості за кредитом наданим в іноземній валюті, сум пені, нарахованої на прострочену заборгованість перед державним бюджетом за іноземними кредитами, залученими державою, або під державні гарантії у розмірі 286 287 830,70 грн., з простроченої заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками у сумі 161 800 036,09 грн.

При розгляді справи №5011-12/9747-2012 судом встановлено, що в 1993, 1994, 1996 роках Міністерством сільського господарства і продовольства України за Міжурядовою програмою PL - 480 під гарантії Уряду України були отримані товарні кредити на загальну суму 59,496 млн. дол. США.

За кредитною угодою № 12/02-35 від 16.09.1993 року, укладеної між Державним експортно-імпортним банком України, який діяв від імені Кабінету Міністрів України, надалі "Кредитор", та Головним управлінням по хлібопродуктах Мінсільгосппрода (Міністерство сільського господарства і продовольства України), надалі "Позичальник", Кредитор надає Позичальнику в розмірі 119 306430,12 дол. США. для фінансування контрактів на закупівлю та транспортування фуражної кукурудзи. Позичальник повертає Кредит, сплачує відсотки комісії та відшкодовує інші витрати.

За кредитними угодами № 12/03-98 від 16.04.1994 на суму 90 509 940 дол. США, № 01/03-99 від 04.10.1994 на суму 7 616 357,92 дол. США, укладеними між Державним експортно-імпортним банком України, який діяв від імені Кабінету Міністрів України, надалі "Кредитор", та Головним управлінням комбікормової промисловості Мінсільгосппрода (Міністерство сільського господарства і продовольства України), надалі "Позичальник", Кредитор надає Позичальнику кредит для фінансування контрактів на закупівлю та транспортування соєвого шроту. Позичальник повертає Кредит, сплачує відсотки комісії та відшкодовує інші витрати.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.1996 №1 000 ДАК "Хліб України" є правонаступником прав і обов`язків Головного управління по хлібопродуктах та Головного управління комбікормової промисловості Міністерства сільського господарства і продовольства.

13.08.1997 року між Державним експортно-імпортним банком України, який діяв за дорученням Кабінету Міністрів України, надалі "Кредитор" в особі голови Правління Сорокіна О.М., що діяв на підставі Статуту, зареєстрованого Національним банком України 23.01.1992 за № 5, та Агентської Угоди від 19.09.1996 між Кабінетом Міністрів України та Укрексімбанком, і Державною акціонерною компанією "Хліб України", надалі "Позичальник", в особі голови правління Омельяненка Г.Г., що діє на підставі Статуту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.1996 № 1375 та зареєстрованого Московською районною адміністрацією м. Києва, укладено кредитну угоду №07/05-132, відповідно до якої Кредитор надає Позичальнику кредит у розмірі 20,0 млн. дол. США для фінансування контрактів на закупівлю та транспортування соєвого шроту в Україну, за рахунок Зовнішнього кредиту, терміном на 25 років. Позичальник повертає Кредит, сплачує відсотки комісії та відшкодовує інші витрати, пов`язані з обслуговуванням Кредиту, на умовах, викладених в Кредитній угоді.

Забезпечення виконання зобов`язань по Кредитній угоді, а також відшкодування збитків державному бюджету у зв`язку з невиконанням Позичальником своїх зобов`язань по Кредитній угоді, є майно підприємств- одержувачів соєвого шроту, надане в заставу згідно з договорами застави, які не менш ніж 130 відсотків повинні були покривати зобов`язання Позичальника.

Крім того, на підставі протоколу від 26.11.1998, укладеного між АХК "Укрнафтопродукт" та ДАК '"Хліб України" було переоформлено заборгованість перед бюджетом з АЗЖ "Укрнафтопродукт" на ДАК "Хліб України" в розмірі 8 902 830,46 дол. США та протоколу від 04.02.1999р. "Про переоформлення заборгованості перед державним бюджетом по розрахунках, проведених 1996-1997р.р. з корпорацією "Украгропромбіржа" було переоформлено заборгованість з корпорації "Украгропромбіржа" на ДАК "Хліб України" в розмірі 11 013 263,30 дол. США.

Кабінет Міністрів України 15.05.2003 року прийняв постанову №690 "Про утворення Державного підприємства "Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу", якою створено нову юридичну особу шляхом виділення із складу ДАК "Хліб України" філії "Агентство з реструктуризації підприємств агропромислового комплексу" та віднесено її до сфери управління Міністерства аграрної політики України.

На виконання пункту 3 зазначеної постанови ДАК «Хліб України» за розподільчим балансом між компанією та Агентством станом на 31.07.2003 року, погодженим рішенням Урядової комісії з реструктуризації ДАК «Хліб України»(протокол № 4 без дати), та відповідно до Акту передачі-приймання кредиторської заборгованості до розподільчого балансу між компанією та Агентством на виконання зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів України, який також погоджений Урядовою комісією з реструктуризації ДАК «Хліб України»(протокол № 5 від 02.09.2003 року) передало, а Агентство відповідно прийняло кредиторську заборгованість, в тому числі і заборгованість за кредитами, наданими в рамках програми Міністерства сільського господарства США PL-480 (ліміт 1993року, 1994 року та 1996 року).

Судом в рішенні від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012 встановлено, що відповідач не виконав взяті на себе зобов`язання відповідно за фінансовими допомогами щодо повернення бюджетної позички та відсотків за користування нею що призвело до виникнення заборгованості в розмірі 996 733 645,64 грн.

Порядок обліку заборгованості в тому числі простроченої перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174.

Відповідно до ч. 2 п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174 прострочена заборгованість за кредитом - заборгованість боржника перед державою за кредитом (у тому числі за основним боргом, відсотками, платою за надання державних гарантій, кредитів тощо), не погашена у строк, визначений кредитною (субкредитною) угодою.

Пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174 визначено Облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані.

Мінфін подає Державній казначейській службі щомісяця інформацію про зміну розміру існуючої заборгованості.

Як зазначено у рішенні господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012 Міністерством фінансів України на день винесення рішення надано інформаційну довідку щодо стану простроченої заборгованості ДП «Агенство з реструктиризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» перед Державним бюджетом за період з 01.01.2003 по 01.09.2012 розмір заборгованості становить 548 839 861,67 грн.

Під час судового провадження у справі №5011-12/9747-2012 встановлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №174 облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані. Таким чином, сума заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії (яка є спірною) у розмірі 548 839 861,67 грн. складена відповідно до інформаційної довідки щодо стану простроченої заборгованості ДП «Агенство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» перед державним бюджетом, яка надана у день винесення відповідного судового рішення станом на 31.10.2012 року.

Відповідно до інформації з офіційного сайту Національного банку України станом на 31.10.2012 року курс долару до української гривні складав 799,3000 грн. за 100 доларів США., що пояснює різницю між сумою заборгованості у 2012 році та заявленим розміром кредиторської заборгованості податкового органу у 2015 році.

Апеляційним судом встановлено, що відповідно до заяви податкового органу про визнання кредиторських вимог, вимоги кредитора щодо заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії та переоформленої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії та переоформленої заборгованості за отримані нафтопродукти АХК «Укрнафтопродукт» у розмірі 67 425 527,61 дол. США, визначені за еквівалентом у гривні по курсу Національного банку України станом на 01.03.2015 року у розмірі 1 871 943 014,10 грн., а також заявлена визначена на прострочену заборгованість перед державним бюджетом за іноземними кредитами, залученими державою, або під державні гарантії пеня у розмірі 287 767 768,27 грн. та прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетними позичками у розмірі 161 800 036,09 грн.

При цьому, відповідно до абз. 2 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у відповідній редакції на час дії) склад і розмір грошових вимог кредиторів визначаються в національній валюті України. Якщо зобов`язання боржника визначені в іноземній валюті, то склад і розмір грошових вимог кредиторів визначаються в національній валюті за курсом, встановленим Національним банком України на дату подання кредитором заяви з грошовими вимогами до боржника.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що заява податкового органу складена та датована 23.04.2015 року.

Відповідно до інформації з офіційного сайту Національного банку України станом на 23.04.2015 року курс долару США до української гривні становив 2254,2193 грн. за 100 доларів США.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що еквівалент суми вимог, заявлених податковим органом щодо заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії та переоформленої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії та переоформленої заборгованості за отримані нафтопродукти АХК «Укрнафтопродукт», що обліковувалась у доларах США, сформований станом на 01.03.2015 року за курсом долару США до української гривні 2776,3120 за 100 доларів США, що не відповідає вимогам ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» відносно необхідності визначення розміру заявлених вимог в іноземній валюті на дату подання заяви про визнання вимог кредитора у національній валюті, що призвело до її завищення.

На підставі викладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що еквівалент наявної заборгованості ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу», яка обліковується у доларах США та заявлена у розмірі 67 425 527,61 дол. США, на дату подання заяви про визнання кредиторських вимог податкового органу станом на 23.04.2015 року складає 1 519 919 256,51 грн.

Боржник обґрунтовуючи свої заперечення посилається на той факт, що розмір прийнятої ним заборгованості чітко визначений у відповідному Акті від 31.07.2003 року, відповідно до якого загальний розмір заборгованості становить 623 238,7 грн. і в разі збільшення розміру вказаної заборгованості він не зобов`язаний вчиняти дії щодо її погашення.

Згідно Акту передачі-приймання від 31.07.2003 року боржником прийнято заборгованість в загальному розмірі 623 238,7 тис. грн., зокрема, кредиторська заборгованість перед державним бюджетом в розмірі 30 500,0 тис. грн.; кредиторська заборгованість перед державним бюджетом та ВАТ «Укрексімбанк» за іноземним кредитом в розмірі 123 827,0 тис. грн.; кредиторська заборгованість за бюджетними позичками в розмірі 161 800,0 тис. грн. та кредиторська заборгованість перед державним бюджетом та ВАТ «Укрексімбанк» за кредитами одержаними за програмою Міністерства сільського господарства США PL -480 в розмірі 307111,5 тис. грн.

При цьому і в суді першої інстанції і під час апеляційного розгляду боржник наголошував, що ним в повному обсязі визнається заборгованість присуджена до стягнення рішенням господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012.

Матеріалами справи встановлено та вказано вище, що рішенням господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012 присуджено до стягнення заборгованість в розмірі 996 733 645,64 грн., зокрема з заборгованості за кредитом наданим в іноземній валюті в розмірі 548 839 861,67 грн. та з простроченої заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками у розмірі 161 800 036,09 грн. (548 839 861,67 грн. + 161 800 036,09 грн. = 710 639 897,76 грн.), що в будь-якому випадку є більше, ніж вказано в Акті передачі-приймання від 31.07.2003 року (623 238,7 тис. грн.)

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №174 облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані.

Матеріали справи не містять доказів щодо збільшення визначеної заборгованості у валюті кредиту (дол. США), як і не містять доказів її погашення боржником або іншими особами.

Розмір заборгованості заявлений податковим органом як кредиторські вимоги до боржника порівняно з розміром вимог, що присуджені до стягнення згідно рішення господарського суду міста Києва від 31.10.2012 року у справі №5011-12/9747-2012 та визнані боржником, різниться в зв`язку зі зміною курсу валют в 2012 році - 799,3000 грн. за 100 доларів США., в 2015 році - 2776,3120 за 100 доларів США.

Саме про вказані обставини вказував і кредитор в поданій кредиторській заяві, а також розпорядник майна в наданих суду поясненнях.

Таким чином, обґрунтований розмір кредиторських вимог Державної податкової служби до боржника становить 1 969 487 060,87 грн., з яких вимоги четвертої черги - 1 681 719 292,6 грн. (1 519 919 256,51 грн. та 161 800 036,09 грн.), вимоги шостої черги - 287 767 768,27 грн.

Щодо оскарження ухвали господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині визнання грошових вимог ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» апеляційний суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та було зазначено вище, після оприлюднення даного оголошення до суду надійшла заява ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» з кредиторськими вимогами до боржника на суму 51 778 785,75 грн.

Як вбачається з поданої заяви, відповідно до Агентської угоди від 19.09.1996 року між Кабінетом Міністрів України, представленим Міністерством фінансів України та АТ «Укрексімбанк», Банк є фінансовим агентом Кабінету Міністрів України щодо залучення та обслуговування залучених державою або під державні гарантії кредитів, який веде облік заборгованості по Зовнішніх і Внутрішніх кредитах у розрізі країн-кредиторів, Позичальників і валют.

У 1993, 1994, 1996 роках Міністерством сільського господарства і продовольства України за програмою Міністерства сільського господарства США PL - 480 Урядом України були отримані товарні кредити на загальну суму 59,496 млн. дол. США та надані Головному управлінні по хлібопродуктах. Головному управлінню комбікормової промисловості Міністерства сільського господарства і продовольства та Державній акціонерній компанії «Хліб України».

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.1996 №1000 «Про утворення Державної акціонерної компанії «Хліб України» (копія додається), компанія є правонаступником прав і обов`язків Головного управління по хлібопродуктах та Головного управління комбікормової промисловості Міністерства сільського господарства і продовольства, які були позичальниками за кредитами 1993 та 1994 років.

Кредити надавались відповідно до Кредитних угод, а саме:

- кредитної угоди №12/02-85 від 16.09.1993, із змінами та доповненнями, укладеної між Державним експортно-імпортним банком України та Головним управлінням по хлібопродуктах (Позичальником), правонаступником якого є ДАК «Хліб України»;

- кредитної угоди №12/03-98 від 16.09.1994, із змінами та доповненнями та Кредитної угоди №01/03-99 від 04.10.1994, укладених між Державним експортно-імпортним банком України та Головним управлінням комбікормової промисловості (Позичальником), правонаступником якого є ДАК «Хліб України»;

- кредитної угоди №07/05-132 від 13.08.1997, укладеної між Державним експортно-імпортним банком України та ДАК «Хліб України».

Згідно із положеннями Кредитних угод, Позичальник зобов`язався сплачувати на користь Банку комісійну винагороду за обслуговування кредиту.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2003 № 690 «Про утворення державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» було утворено ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» шляхом виділення із складу ДАК «Хліб України» філії «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» та віднесення його до сфери управління Міністерства аграрної політики.

На виконання п. 3 Постанови № 690 ДАК «Хліб України» було доручено, зокрема, забезпечити передачу Агентству не погашених перед державним бюджетом та Укрексімбанком зобов`язань за кредитами, отриманими під державну гарантію в рамках програми Міністерства сільського господарства США PL - 480.

Так, на виконання Постанови № 690, 31.07.2003 між ДАК «Хліб України» та боржником були підписані розподільчий баланс ДАК «Хліб України» та ДП «Агентство з реструктуризації підприємств агропромислового комплексу» станом на 31.07.2003, а також акт передачі-приймання кредиторської заборгованості до розподільчого балансу між ДАК «Хліб України» та ДП «Агентство з реструктуризації підприємств агропромислового комплексу» на виконання постанови №690.

Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 12.04.2006 №31-23040-03-16/7436 Банком здійснено відображення в обліку переведення заборгованості ДАК «Хліб України» на боржника згідно з Актом передачі - приймання кредиторської заборгованості до розподільчого балансу між ДАК «Хліб України» та боржником.

Станом на 24.03.2015 року за даними обліку Банку прострочена заборгованість боржника за комісійною винагородою АТ «Укрексімбанк» за кредитною програмою PL - 480 становить 2 460 115,92 доларів США, що в гривневому еквіваленті станом на дату подання заяви з грошовими вимогами становить 51 777 5 67,75 грн., з яких:

за Кредитною угодою №12/02-85 - прострочена комісійна винагорода Банку за обслуговування 917 236,25 доларів США;

за Кредитною угодою №12/03-98 та Кредитною угодою №01/03-99 - прострочена комісійна винагорода Банку за обслуговування кредиту в розмірі 1 190 509,20 доларів США;

за Кредитною угодою №07/05-132 - прострочена комісійна винагорода Банку за обслуговування кредиту в розмірі 352 370,47 доларів США.

Як вбачається з матеріалів справи, вимоги ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» визнані розпорядником майна в повному обсязі та включені до реєстру вимог кредиторів боржника на суму 1 218,00 грн. до першої черги, на суму 51 777 567,75 грн. до четвертої черги.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши зазначене, враховуючи визнання вимог податкового органу про що зазначено вище, колегія суддів погоджується з місцевим судом щодо визнання заявлених кредитором вимог в повному обсязі та включення вказаних вимог до реєстру вимог кредиторів ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу».

Доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції та наявних в матеріалах справи доказів. Факт передачі кредиторської заборгованості боржника перед банком підтверджується Актом передачі-приймання від 31.07.2003 року, який погоджений Урядовою комісією з реструктуризації ДАК «Хліб України»(протокол № 5 від 02.09.2003 року).

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 275 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.

Враховуючи викладене, апеляційний суд дійшов висновку щодо наявності підстав для зміни ухвали попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині розміру визнаних грошових вимог ГУ ДПС у місті Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, з викладенням абзацу 2 ч. 1 резолютивної частини ухвали попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в редакції цієї постанови.

Ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині розміру визнаних грошових вимог публічного акціонерного товариства «Державний експортно-імпортний банк України» - залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 255, 269, 270, 271, 273, 275, 277, 281-284 ГПК України та Кодексом України з процедур банкрутства, Північний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Замінити Головне управління Державної податкової служби у місті Києві на його правонаступника Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.

2.Апеляційну скаргу Державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» на ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 - задовольнити частково.

3.Ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині розміру визнаних грошових вимог публічного акціонерного товариства «Державний експортно-імпортний банк України» - залишити без змін.

4. Ухвалу попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 в частині розміру визнаних грошових вимог Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби - змінити.

Абзац 2 ч. 1 резолютивної частини ухвали попереднього засідання господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року у справі №910/25640/14 викласти наступним чином: «Визнати Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби кредитором у справі №910/25640/14 до боржника на суму 1 969 487 060,87 грн., з яких вимоги четвертої черги - 1 681 719 292,6 грн. (1 519 919 256,51 грн. та 161 800 036,09 грн.), вимоги шостої черги - 287 767 768,27 грн.

5.Копію постанови суду надіслати учасникам провадження у справі.

6.Справу повернути до господарського суду міста Києва.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок касаційного оскарження передбачено ст. 287 ГПК України та ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства.

Повний текст постанови складено та підписано 08.12.2023 року.

Головуючий суддя О.С. Копитова

Судді Б.М. Поляков

О.М. Остапенко

Джерело: ЄДРСР 115582331
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку