open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

05 грудня 2023 рокум. ДніпроСправа № 360/1270/23

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області Шарунової Ольги Веніамінівни про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

17.10.2023 до Луганського окружного адміністративного суду через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі 1 відповідач, ГУ ПФУ в Луганській області), начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області Шарунової Ольги Веніамінівни (далі 2 відповідач) в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність начальника ГУ ПФУ в Луганській області Ольги Шарунової щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяв ОСОБА_1 від 10 липня та 10 серпня 2023 року про перерахунок пенсії згідно довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023, згідно статті 63 Закону № 2262;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 10 липня та 10 серпня 2023 року про перерахунок пенсії згідно довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023, відповідно до статті 63 Закону № 2262;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 від 10 липня та 10 серпня 2023 року про перерахунок пенсії, за результатами розгляду яких прийняти рішення відповідно до вимог Закону України від 09.04.1992 № 2262- XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 01.06.2019 відповідачем призначено пенсію позивачу відповідно до ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262, як працівнику Національної поліції України.

На виконання рішення суду у справі № 360/2996/21 відповідачем перераховано пенсію по інвалідності в розмірі пенсії за вислугу років (пункт «а» статті 12) відповідно до вислуги (пункт «а» статті 13) Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

10.07.2023 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив з 01.07.2023 здійснити перерахунок пенсії з урахуванням одноразової премії у сумі 36650 грн на підставі наданої довідки ГУНП в Луганській області про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023 та за результатом розгляду прийняти рішення відповідно до вимог Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1. До заяви встановленого зразка було надано передбачені Порядком № 3-1 документи.

Відповідач 14.07.2023 надав відповідь № 4628-4933/3-02/8-1200/23, у якій зазначив, що законом не передбачено надання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особисто пенсіонерами або через представника. Зазначений документ може бути подано виключно уповноваженим структурним підрозділом органу, Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45.

Зазначену протиправну відповідь підготовлено заступником начальника відділу розгляду звернень громадян Управління обслуговування громадян ГУ ПФУ в Луганській області Ларисою Брюховецькою, яка була погоджена і підписана начальником ГУ ПФУ в Луганській області Ольгою Шаруновою.

Позивачем 10.08.2023 повторно направлено заяву для здійснення перерахунку пенсії з урахуванням довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023, виданої ГУНП в Луганській області.

Відповідач за результатом розгляду заяви 17.08.2023 надав відповідь №№5235-5622/3-02/8-1200/23 згідно якої відповідач зазначив, що відповідно до статті 8 Закону України від 393/96-ВР «Про звернення громадян» не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного ж питання, якщо перше вирішено по суті.

Перший відповідач адміністративний позов не визнав, про що через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» подав відзив на позовну заяву, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити за необґрунтованістю.

В обґрунтування відзиву зазначено, що позивач з 01.06.2019 перебуває на обліку відповідача та отримував пенсію по інвалідності. Пенсія позивачу призначалась за поданням ГУНП в Луганській області від 02.08.2019 та власною заявою позивача від 31.07.2019.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 17.08.2021 у справі № 360/2996/21, що набрало законної сили 12.01.2022, Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області зобов`язано на підставі статті 23 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» призначити ОСОБА_1 пенсію по інвалідності в розмірі пенсії за вислугу років згідно з пунктом «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» відповідно до вислуги років за пунктом «а» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» з 02.06.2021, та здійснити перерахунок та виплату пенсії з урахуванням раніше проведених виплат.

На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 17.08.2021 у справі № 360/2996/21 ОСОБА_1 з 02.06.2021 призначено пенсію по інвалідності за розрахунком пенсії за вислугу років згідно з пунктом «а» статті 12 Закону № 2262.

За приписами статті 19 Розділу ІІІ Закону № 2262 групи і причини інвалідності, а також час її настання встановлюються медико-соціальними експертними комісіями.

За даними електронної пенсійної справи № 1213010960 (НПУ) ОСОБА_1 первинно встановлено інвалідність ІІІ групи з 25.06.2019, що підтверджується копією виписки з акта огляду МСЕК серії 12 ААБ №142271, виданою обласною МСЕК м. Сєвєродонецьк 02.07.2019, інвалідність встановлено до 01.07.2020, захворювання пов`язане з проходженням служби в поліції;

- починаючи з 16.09.2019 позивачу встановлено інвалідність ІІІ групи, травма пов`язана з виконанням службових обов`язків;

- згідно довідки МСЕК серії 12 ААБ № 146386 ОСОБА_1 06.10.2020 встановлено інвалідність ІІІ групи до 01.10.2022;

- 25.09.2019 Управлінням праці та соціального захисту населення Лисичанської міськради ОСОБА_1 видано посвідчення інваліда війни серії НОМЕР_1 , дійсне до 01.10.2020, строк дії посвідчення подовжено до 30.09.2022.

Зважаючи на зазначене, строк інвалідності позивача закінчився 30.09.2022. З 30.09.2022 документи, які підтверджують проходження позивачем повторного огляду медико-соціальної експертної комісії до Головного управління не надходили.

Однак, листом від 30.12.2022 № 2800-030102-9/57187, зареєстрованим відповідачем 02.01.2023 за вхід. № 3/16, Пенсійний фонд України повідомив, що 16.12.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1390 «Деякі питання строку дії посвідчень осіб з інвалідністю внаслідок війни на період воєнного стану».

У зв`язку з цим особам з інвалідністю внаслідок війни, у яких строк перегляду інвалідності припав на період воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення або скасування, якщо медико-соціальною експертною комісією не було проведено повторний огляд, виплата підвищення, передбаченого Законом № 3551 продовжується до 19.08.2023.

18.04.2023 за вхід. № 502/16 відповідачем зареєстровано лист Пенсійного фонду України від 17.04.2023 № 2800-030101-9/20972, яким повідомленою позицію Міністерства соціальної політики України (лист від 12.04.2023 № 1116/0/290-23/54), що особам з інвалідністю, яким виплата пенсії продовжувалась у період дії карантину до 30.04.2023 або інвалідність було встановлено МСЕК на строк до 20.05.2023, виплата пенсії продовжується по 20.11.2023.

08.06.2023 за вхід. № 774/16 відповідачем зареєстровано лист Пенсійного фонду України від 08.06.2023 № 2800-030101-9/31320, яким повідомленою, що особам з інвалідністю, яким виплата пенсії продовжувалась у період дії карантину по 20.11.2023 (лист Пенсійного фонду України від 17.04.2023 № 2800-030101-9/20972) або інвалідність встановлено згідно довідки МСЕК на строк по 18.08.2023, виплата пенсії продовжується по 18.02.2024.

22.08.2023 за вхід. № 1163/16 відповідачем зареєстровано лист Пенсійного фонду України від 21.08.2023 № 2800-030101-9/46948, яким повідомленою, що особам з інвалідністю, яким виплата пенсії продовжувалась по 18.02.2024 (лист Пенсійного фонду України від 08.06.2023 № 2800-030101-9/31320) або інвалідність встановлено згідно довідки МСЕК на строк по 16.11.2023, виплата пенсії продовжується по 16.05.2024.

Таким чином виплата пенсії по інвалідності не зупиняється до закінчення терміну дії карантину (діяв до 01.07.2023) та терміну дії військового стану (введено з 24.02.2022) та протягом шести місяців після його скасування.

Після припинення дії воєнного стану перерахунок розміру виплаченої пенсії буде проводитись на підставі результатів проходження особою з інвалідністю повторного огляду МСЕК (з місяця, наступного за місяцем надходження висновку МСЕК до Головного управління).

У зв`язку з чим, на виконання приписів листів Пенсійного фонду України, Головним управлінням подовжено виплату пенсії позивачу з 01.10.2022, як особі з інвалідністю, на період дії воєнного стану по 16.05.2024.

Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області наголошує, що позивач має право на отримання пенсії по інвалідності, згідно довідки МСЕК серія 12 ААБ № 146386 (строк дії якої закінчився 30.09.2022) лише на період дії воєнного стану (згідно вказаних листів Пенсійного фонду України), проте права на перерахунок пенсії по інвалідності у позивача немає, у зв`язку із закінченням строку дії довідки МСЕК серії 12 ААБ № 146386.

02.08.2019 за вхід. №№ 149 відповідачем зареєстровано лист Головного управління Національної поліції в Луганській області від 02.08.2019 № 171/111/58-2019, яким для призначення і виплати пенсії по інвалідності ОСОБА_1 направлено документи, у тому числі подання про призначення пенсії, грошовий атестат від 31.07.2019 № 59 та довідка про щомісячні додаткові види грошового забезпечення від 31.07.2019 № 633/111/22-2019 за період служби з 01.06.2017 по 31.05.2019.

Розрахунок пенсії позивача проведено з урахуванням зазначених складових грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 3400,00 грн; оклад за спеціальним званням - 2000,00 грн; процентна надбавка за вислугу років 35% - 1890,00 грн; середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці у т. ч.: 7789,03 гривень; премія 131,9%.

Інших довідок про додаткові види грошового забезпечення для призначення пенсії уповноваженим підрозділом 02.08.2019 не надавалось.

11.07.2023 за вхід. № 4933/З-1200-23 відповідачем зареєстровано звернення позивача ВЕБ-12001-Ф-С-23-155214 від 10.07.2023, у якому останній просив здійснити з 01.07.2023 перерахунок пенсії з урахуванням одноразової премії в розмірі 36650 грн згідно довідки № 158/111/22-2023 про доходи, виданої ГУНП в Луганській області 12.06.2023, за період з червня 2017 року по грудень 2017 року.

При цьому з доданої до звернення від 10.07.2023 незавіреної належним чином чорно- білої копії довідки від 12.06.2023 № 158/111/22-2023, вбачається, що її видано за період з червня 2017 року по червень 2019 року.

Розглянувши звернення від 10.07.2023 урахуванням норм Закону України Про звернення громадян відповідач листом від 14.07.2023 вихід. № 4628-4933/З-02/8-1200/23 повідомив позивачу, що згідно з Порядком № 3-1 уповноваженим органом визначено розмір грошового забезпечення для обчислення пенсії та у відповідності до вимог чинного законодавства надано до органу, що її призначає. Виходячи з наданих показників і обчислено розмір пенсії позивача.

Додатково позивача інформовано, що Порядком № 3-1 чітко визначено перелік документів для перерахунку пенсій, затверджено відповідні форми заяв та строки їх розгляду, а також підстави для винесення відповідних рішень за розглядом поданих заяв.

Зокрема, не передбачено надання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особисто пенсіонерами або через представника. Зазначений документ може бути подано виключно уповноваженим структурним підрозділом органу, в якому особа проходила службу з урахуванням вимог чинного законодавства, зокрема, Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45.

Лист відповідача від 14.07.2023 вихід. № 4628-4933/З-02/8-1200/23 має суто роз`яснювальний характер та не тягне для позивача правових наслідків, оскільки не є актом індивідуальної дії.

Лист відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 14.07.2023 вихід. № 4628-4933/З-02/8-1200/23 не є рішенням суб`єкта владних повноважень, втім позивач і не просить визнати цей лист протиправним та скасувати його у судовому порядку.

15.08.2023 за вхід. № 5622/З-1200-23 відповідачем зареєстровано звернення позивача від 10.08.2023, що надійшло засобами поштового зв`язку, у якому останній просив здійснити з 01.07.2023 перерахунок пенсії з урахуванням одноразової премії в розмірі 36650 грн згідно довідки № 158/111/22-2023 про доходи, виданої ГУНП в Луганській області 12.06.2023, за період з червня 2017 року по грудень 2017 року.

Розглянувши звернення від 10.08.2023, з урахуванням норм Закону України Про звернення громадян, відповідач листом від 17.08.2023 вихід. №5235-5622/З-02/8- 1200/23 повідомив позивачу, що відповідно до статті 8 Закону України Про звернення громадян не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.

Зазначено, що роз`яснення порядку подання документів для перерахунку пенсії у зв`язку зі зміною грошового забезпечення надано позивачу листом відповідача від 14.07.2023 № 4628-4933/З-02/8-1200/23, який направлено на поштову адресу: АДРЕСА_1 , та доставлено до особистого кабінету позивача на Веб потралі Пенсійного фонду України.

Лист відповідача від 17.08.2023 вихід. № 5235-5622/З-02/8-1200/23 має суто роз`яснювальний характер та не тягне для позивача правових наслідків, оскільки не є актом індивідуальної дії.

Другий відповідач - начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області Шарунова О.В. адміністративний позов не визнала, про що подала відзив на позовну заяву, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити за необґрунтованістю.

В обґрунтування відзиву зазначено подібне тому, що викладено у відзиві першого відповідача та зазначено, зокрема, що вона не є належним відповідачем у даній справі.

Позивач через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» надав суду відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 20.10.2023 позов залишено без руху.

Ухвалою суду від 31.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) перебуває на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області та отримує пенсію по інвалідності.

Відповідно до довідки про доходи від 12.06.2023 за вихідним номером 158/111/22-2023, виданої ГУНП в Луганській області, позивачу (у межах предмету позов) за період червень 2017 року червень 2019 року нараховано одноразову премію у сумі 36650,00 грн, з яких: червень 2017 року 7500,00 грн, серпень 2017 року 4650,00 грн, вересень 2017 року 10000,00 грн, жовтень 2017 року 3000,00 грн, листопад 2017 року 5000,00 грн, грудень 2017 року 6500,00 грн.

10.07.2023 позивач звернувся до відповідача зі зверненням та заявою про призначення/перерахунок пенсії встановленої форми, в якій просив з 01.07.2023 здійснити перерахунок пенсії з урахуванням одноразової премії у розмірі 36650,00 грн на підставі наданої довідки ГУНП в Луганській області про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023 та за результатом розгляду прийняти рішення відповідно до вимог Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1. До заяви встановленого зразка мною було надано передбачені Порядком № 3-1 документи.

Листом від 14.07.2023 за вих. № 4628-4933/3-02/8-1200/23 відповідач повідомив позивача, що законом не передбачено надання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особисто пенсіонерами або через представника. Зазначений документ може бути подано виключно уповноваженим структурним підрозділом органу, Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45.

10.08.2023 позивач повторно звернувся до відповідача зі зверненням та заявою про призначення/перерахунок пенсії встановленої форми в якій просив здійснити перерахунок пенсії з урахуванням довідки про доходи виданої ГУНП в Луганській області від 12.06.2023 № 158/111/22-2023.

Листом від 17.08.2023 за вих. № 5235-5622/3-02/8-1200/23 відповідач повідомив позивача, що відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного ж питання, якщо перше вирішено по суті.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України «Про Національну поліцію» (далі Закону № 580-VIII).

Відповідно до частин першої та другої статті 94 Закону № 580-VIII поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання. Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.

Згідно з пунктом 1 Постанови № 988 грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Подібна норма вказана в пункті 3 розділу І Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 06.04.2016 № 260.

Статтею 102 Закону № 580-VIII встановлено, що пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-XII (далі- Закон № 2262) особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.

Однією з умов пенсійного забезпечення поліцейських є визначення видів грошового забезпечення, які враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини третьої статті 43 Закону № 2262, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзаців першого-третього пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей» пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 р. - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів: відповідних окладів за посадою (для поліцейських, відряджених до органів державної влади, установ та організацій із залишенням на службі в Національній поліції, які отримували при цьому грошове забезпечення та звільнені із служби безпосередньо з посад у таких органах, установах та організаціях, - відповідних окладів, установлених за рівнозначними (аналогічними) посадами в Національній поліції), військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту - щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Отже, Закон № 2262, який визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення, зокрема осіб, звільнених з військової служби, та має на меті реалізацію цими особами, конституційного права на державне пенсійне забезпечення і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України, передбачає включення до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія, лише щомісячні основні види грошового забезпечення, до яких належать: посадовий оклад, оклад за військовим званням, процентна надбавка за вислугу років, а також щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.

Тобто при обчисленні пенсії не враховується такий складовий елемент грошового забезпечення як одноразові додаткові види грошового забезпечення, зокрема щорічні, щоквартальні, разові додаткові види грошового забезпечення, крім щомісячних, або тих, що виплачуються раз на місяць.

Факт сплати єдиного внеску не є безумовною підставою для включення виплати, з якої цей внесок утримано, до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія, та має значення лише для включення до цього грошового забезпечення його видів з переліку, визначеного статтею 43 Закону № 2262, який є вичерпним.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06.02.2019 у справі № 522/2738/17 відступила від правового висновку, викладеного у постанові Верховного Суду України від 10.03.2015 (№ 21-70а15) та дійшла висновку, що при обчисленні пенсії на підставі статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» не враховується такий складовий елемент грошового забезпечення як одноразові додаткові види грошового забезпечення, зокрема щорічні, щоквартальні, разові додаткові види грошового забезпечення, крім щомісячних, або тих, що виплачуються раз на місяць. Також, факт сплати єдиного внеску не є безумовною підставою для включення виплати, з якої цей внесок утримано, до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія, та має значення лише для включення до цього грошового забезпечення його видів з переліку, визначеного статтею 43 Закону України № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який є вичерпним.

Позивач, звертаючись до відповідача із заявами про перерахунок пенсії, надав довідку про доходи від 12.06.2023 за вихідним номером 158/111/22-2023 та просив здійснити такий перерахунок з урахуванням одноразової премії.

Отже, з урахуванням наведених норм, одноразова премія не є постійною виплатою і не має систематичного характеру. За таких обставин, одноразова премія не є щомісячним додатковим видом грошового забезпечення, який є складовим елементом грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія, відповідно до статті 43 Закону № 2262-ХІІ.

За таких обставин суд зазначає, що одноразова премія не відносяться до складу грошового забезпечення поліцейських, з розміру якого обчислюється пенсія, а тому у відповідача були відсутні підстави для здійснення перерахунку пенсії позивача на підставі наданої довідки.

Щодо звернення позивача із заявами про перерахунок пенсії та не прийняття за результатами їх розгляду обґрунтованих рішень, суд зазначає таке.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 (далі - Порядок № 3-1).

Зі змісту пункту 3 розділу І «Звернення за призначенням (перерахунком), виплатою пенсії» Порядку № 3-1 вбачається, що заява про перерахунок пенсії подається заявником до органу, що призначає пенсію.

Пунктом 4 розділу І «Звернення за призначенням (перерахунком), виплатою пенсії» Порядку № 3-1 встановлено, зокрема, що заява про перерахунок пенсії може подаватись заявником разом зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (далі - вебпортал) або засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) з використанням кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436.

Відповідно до пункту 11 розділу І «Звернення за призначенням (перерахунком), виплатою пенсії» Порядку № 3-1 днем звернення за перерахунком, поновленням пенсії, переведенням з одного виду пенсії на інший, припиненням перерахування пенсії на поточний рахунок пенсіонера в банку та отримання пенсії за місцем фактичного проживання, продовженням виплати пенсії за довіреністю, виплатою частини пенсії на непрацездатних членів сім`ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, виплатою пенсії за шість місяців наперед, у зв`язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, переведенням виплати пенсії за новим місцем проживання, у зв`язку із працевлаштуванням (звільненням) (початком (припиненням) діяльності, пов`язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування), прийняттям (звільненням) на (зі) службу (служби), за виплатою недоодержаної пенсії у зв`язку зі смертю пенсіонера, виплатою одноразової грошової допомоги, виплатою допомоги на поховання вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, заяви з усіма необхідними документами (у разі подання заяви через вебпортал або засобами Порталу Дія - дата реєстрації заяви зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів)).

Згідно з приписами пункту 6 розділу IV «Приймання, оформлення і розгляд документів органами, що призначають пенсії» Порядку № 3-1 рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів приймається органом, що призначає пенсію за місцем фактичного проживання особи, не пізніше 10 днів з дня надходження заяви.

Рішення за результатами розгляду заяви засвідчується підписом керівника органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в пенсійній справі.

Орган, що призначає пенсію, не пізніше 5 днів з дня прийняття рішення про відмову в призначенні пенсії видає або направляє особі повідомлення із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

Системний аналіз зазначених норм вказує, що у разі надходження заяви та документів до органу, який призначає пенсію, останній повинен прийняти рішення.

Суд вважає за необхідне зазначити, що форма рішення про відмову у перерахунку пенсії не має затвердженої форми, проте повинно мати підстави такої відмови та відповідати критеріям обґрунтованості (логічності та структурованості викладення мотивів, пов`язаність мотивів з наведеними нормами права, наявність правової оцінки, відповідність висновків фактичним обставинам та відсутність немотивованих висновків).

Позивач 10.07.2023 та 10.08.2023 звернувся до відповідача зі зверненнями та заявами про призначення/перерахунок пенсії в яких просив здійснити перерахунок пенсії з урахуванням довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023.

Проте, відповідач розглянувши заяви, листами (від 14.07.2023 за вих. № 4628-4933/3-02/8-1200/23 та від 17.08.2023 за вих. № 5235-5622/3-02/8-1200/23) повідомив про неприйняття вказаної довідки та не розгляд повторного звернення відповідно, які, як стверджують відповідачі, мають суто роз`яснювальний характер та не тягнуть для позивача правових наслідків, оскільки не є актом індивідуальної дії та рішеннями суб`єкта владних повноважень.

З наведеного, суд дійшов висновку, що відповідачами в листах не наведено обґрунтованих підстав відмови у перерахунку пенсії позивача з урахуванням приписів статті 43 Закону № 2262, а надано формальну відповідь, вказавши про відсутність підстав у позивача надавати довідку про доходи та звертатись із заявою про перерахунок пенсії.

Отже, за результатами розгляду заяв позивача Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області не приймалось рішення про відмову у перерахунку пенсії, що не заперечується відповідачами.

Оскільки перший відповідач не прийняв рішення за результатами надходження до нього заяви позивача про перерахунок пенсії та довідки про доходи, ним допущено протиправну бездіяльність.

Посилання в листі від 14.07.2023 за вих. № 4628-4933/3-02/8-1200/23 на те, що законом не передбачено надання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії особисто пенсіонерами або через представника, а зазначений документ може бути подано виключно уповноваженим структурним підрозділом органу, суд вважає безпідставним з огляду на приписи статті 63 Закону № 2262.

Так, статтею 63 Закону № 2262 визначено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Крім того, Порядок проведення перерахунку пенсій встановленийпостановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 13.02.2008 № 45 (далі - Порядок № 45).

Пунктами 1 та 2 Порядку № 45 передбачено, що Пенсії, призначені відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон), у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи).

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути, як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган Пенсійного фонду України.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною другою статті 5 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

В рамках адміністративного судочинства:

дії - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у здійсненні суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;

бездіяльність - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього посадових обов`язків згідно із законодавством України;

рішення - нормативно-правовий акт або індивідуальний акт (нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування; індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк).

Частиною другою статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про:

- визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (пункт 4).

Відповідно до частини четвертої статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Згідно із загальними засадами права, дії суб`єкта владних повноважень це активна поведінка суб`єкта владних повноважень, а бездіяльність це пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень. Як дії, так і бездіяльність можуть мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За встановлених обставин, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах достатнім, необхідним та ефективним способом захисту є:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, яка полягає у неприйнятті рішення за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 10.07.2023 про перерахунок пенсії згідно довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.07.2023 про перерахунок пенсії, за результатами розгляду якої прийняти рішення відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1.

У задоволені позовної вимоги щодо зобов`язання розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.08.2023 про перерахунок пенсії слід відмовити, оскільки обраний спосіб захисту не відповідає ефективному способу захисту порушених прав у судовому порядку та зобов`язання відповідача повторного розглянути вказану заяви призведе до перегляду спірних правовідносин.

У задоволені позовної вимоги щодо визнання протиправною бездіяльність начальника ГУ ПФУ в Луганській області Ольги Шарунової щодо неприйняття рішення за наслідками розгляду заяв ОСОБА_1 від 10 липня та 10 серпня 2023 року про перерахунок пенсії згідно довідки про доходи від 12.06.2023 №158/111/22-2023, слід відмовити з огляду на таке.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 4 КАС України відповідач суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Частиною четвертою статті 46 КАС України встановлено, що відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Згідно з пунктом 12 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 22.12.2014 № 28-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 за № 40/26485 (далі Положення № 28-2), головне управління Фонду є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс та кошторис видатків, рахунки в органах Казначейства та уповноважених банках, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Відповідно до пункту 8 Положення № 28-2 Головне управління Фонду очолює начальник, який призначається на посаду Головою правління Фонду за погодженням із Міністром соціальної політики України та головою відповідної місцевої державної адміністрації, звільняється з посади Головою правління Фонду за погодженням із Міністром соціальної політики України в установленому законодавством порядку.

Пунктом 10 Положенням № 28-2 визначено обов`язки начальника головного управління Фонду.

Абзацом 2 пункту 6 розділу IV«Приймання, оформлення і розгляд документів органами, що призначають пенсії» Порядку № 3-1 встановлено, що рішення за результатами розгляду заяви засвідчується підписом керівника органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в пенсійній справі.

Тобто, начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області ОСОБА_2 , підписуючи листи за результатами розгляду заяв позивача виконувала обов`язки як керівник органу.

З аналізу наведених норм, у спірних правовідносинах ОСОБА_2 , як начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області не є суб`єктом владних повноважень.

Належним відповідачем у спірних правовідносинах виступає Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Виходячи зі змісту статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 справедливість судового рішення вимагає, аби такі рішення достатньою мірою висвітлювали мотиви, на яких вони ґрунтуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення і мають оцінюватись у світлі обставин кожної справи. Національні суди, обираючи аргументи та приймаючи докази, мають обов`язок обґрунтувати свою діяльність шляхом наведення підстав для такого рішення.

Таким чином, суди мають дослідити: основні доводи (аргументи) сторін та з особливою прискіпливістю й ретельністю - змагальні документи, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією.

Рішенням ЄСПЛ від 19.04.1993 у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути почуті, тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами.

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 (справа № 802/2236/17-а).

Також при вирішенні цієї справи судом береться до уваги висновок ЄСПЛ, викладений у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п. 36, від 01.07.2003, у якому вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За встановлених в цій справі фактичних обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що основні (суттєві) аргументи позовної заяви є обґрунтованими, внаслідок чого позовні вимоги слід задовольнити частково.

Щодо встановлення судового контролю за виконанням рішення на підставі статті 382 КАС України, суд зазначає таке.

Частиною першою статті 382 КАС Українипередбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Зі змісту наведеної правової норми випливає, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, яке має застосовуватися у виключних випадках.

Оскільки позивачем не наведено причин та не надано доказів, які б свідчили про те, що перший відповідач може ухилятися від виконання рішення суду, у задоволені клопотання про встановлення судового контролю слід відмовити.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач як учасник бойових дій у спірних правовідносинах відповідно до пункту 13 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» звільнений від сплати судового збору.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (ідентифікаційний код 21782461, місцезнаходження: вул. Шевченка, буд. 9, м. Сєвєродонецьк, Луганська область) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, яка полягає у неприйнятті рішення за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 10.07.2023 про перерахунок пенсії згідно довідки про доходи від 12.06.2023 № 158/111/22-2023.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.07.2023 про перерахунок пенсії, за результатами розгляду якої прийняти рішення відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1.

В іншій частині позовних відмовити за необґрунтованістю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.В. Смішлива

Джерело: ЄДРСР 115415553
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку