open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 листопада 2023 рокусправа № 380/19960/23Зал судових засідань №7,

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Богданова А.В.,

за участю сторін:

представника позивача Іванейко Я.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, у м.Львові, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу, -

в с т а н о в и в :

Головне управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) звернулося з позовною заявою до ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), в якій просить стягнути з фізичної особи ОСОБА_1 податковий борг до бюджету в розмірі 324059,45 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу в міжнародних правовідносинах перед бюджетом іноземної держави - Республіки Польща по податку на додану вартість з придбаних товарів і послуг. Вказує, що заборгованість згідно із запиту про стягнення заборгованості вх. №741АNA22 складає 324059,45 грн., та виникла на підставі: по податку на додану вартість 324059,45 грн.: за виконавчим документом іноземної держави №1871-723.975582.2021 від 25.11.2021 на суму: основний платіж 236482,67 грн.; проценти 87494,69 грн.; інша заборгованість 82,09 грн. ГУ ДПС у Львівській області скеровано ОСОБА_1 повідомлення від 17.01.2023 №1220/6/13-01-13-03-09 щодо стягнення податкової заборгованості. Оскільки платником податків не вживаються заходи щодо погашення чи оскарження вказаної суми заборгованості, просить стягнути таку у судовому порядку.

Ухвалою судді від 29.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

27.09.2023 до суду від представника відповідача надійшла заява про ознайомлення з матеріалами справи.

29.09.2023 до суду від представника відповідача надійшла заява про ознайомлення з матеріалами справи та надання доступу до електронної справи №380/19960/23.

29.09.2023 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позову заперечив, зазначив, що в порушення вимог ч.2 ст.161 КАС України позивач не надіслав відповідачу копії документів, доданих до позовної заяви. Враховуючи вищенаведене, відзив на позовну заяву надається представником відповідача, виходячи з доводів позивача, наведених у позовній заяві та без урахування доданих до позовної заяви документів.

Зазначив, що до позовної заяви позивачем не долучено первинні документи, які підтверджують виникнення у відповідача податкових зобов`язань щодо сплати податку на додану вартість на території Республіки Польща та виникнення податкового боргу у зв`язку з несплатою вказаного податку. Крім цього, позивачем не надано розрахунок суми заборгованості зі сплати податку на додану вартість, а також суми процентів та іншої заборгованості, яку позивач просить стягнути з відповідача. Відтак, належні, допустимі, достовірні та достатні докази, які підтверджують обґрунтованість позовних вимог відсутні.

09.10.2023 до суду від представника відповідача надійшло клопотання, в якому вказує, що лише 02.10.2023 йому було надано доступ до електронної справи №380/19960/23 в системі «Електронний суд». Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 29.08.2023 у справі №380/19960/23 запропоновано відповідачу протягом п?ятнадцяти днів з дня вручення цієї ухвали подати суду відзив на позовну заяву. Оскільки доступ до усіх матеріалів електронної справи №380/19960/23 представнику відповідача було надано лише 02.10.2023, представник відповідача має намір подати до суду доповнення до відзиву на позовну заяву протягом 15 днів з моменту отримання доступу до усіх матеріалів електронної справи №380/19960/23, тобто до 17.10.2023. У зв`язку з наведеним, просив відкласти розгляд справи, призначений на 09.10.2023.

16.10.2023 до суду від представника відповідача надійшли доповнення до відзиву на позовну заяву та письмові пояснення однакового змісту. Зокрема вказує, що до позовної заяви позивачем долучено запит про стягнення заборгованості Республіки Польща від 10.02.2022 та неофіційний переклад даного запиту. В п.4 запиту «Перелік заборгованостей» в графі «первинний документ, що дозволяє примусове застосування» вказано номер та дату випуску. Однак, при цьому, не вказано назву первинного документа, на підставі якого відповідачу нараховано податкову заборгованість. Копія такого первинного документа не долучена до позовної заяви. Відтак, з доказів, які долучені позивачем до позовної заяви, незрозуміла суть правовідносин, які виникли між відповідачем та податковим органом Республіки Польща, зокрема, незрозуміло на якій підставі та за вчинення яких дій/операцій податковим органом Республіки Польща нараховано відповідачу податкові зобов`язання, у відповідності до яких норм законодавства Республіки Польща нараховані такі зобов`язання. В порушенням вимог, передбачених п.п. b), c) п.1 ст.13 Конвенції, до запиту про стягнення заборгованості Республіки Польща від 10.02.2022 не долучено офіційну копію документа, що дозволяє примусове стягнення заборгованості в запитуючій державі, тобто на території Республіки Польща, та будь-який інший документ, необхідний для здійснення стягнення чи заходів зі збереження суми податків. Всупереч вимогам п.п. f) ст.18 Конвенції у запиті про стягнення заборгованості Республіки Польща від 10.02.2022 не вказано чи відповідає прохання про надання допомоги законодавству та адміністративній практиці запитуючої держави (Республіки Польща) та чи воно обґрунтоване у світлі вимог статті 19 Конвенції. Таким чином, запит про стягнення заборгованості Республіки Польща від 10.02.2022 не відповідає вимогам Конвенції, не є первинним документом та не є належним, достатнім та достовірним, доказом, який підтверджує наявність податкової заборгованості відповідача на території Республіки Польща.

Крім цього, звертає увагу, що до позовної заяви позивачем долучено неофіційний переклад запиту про стягнення заборгованості Республіки Польща від 10.02.2022. Відтак, вважає, що даний запит не є належним, достатнім та достовірним доказом.

Повторно наголошує, що лише 02.10.2023 представнику відповідача було надано доступ до електронної справи №380/19960/23 в системі «Електронний суд» та повторно повідомляє суд про те, що в порушення вимог ч.2 ст.161 КАС України позивач не надіслав відповідачу копії документів, доданих до позовної заяви.

23.10.2023 від позивача до суду надійшла заява про відкладення розгляду справи, призначеного на 23.10.2023, у зв`язку з відрядженням по роботі.

06.11.2023 до суду від представника відповідача надійшла заява з процесуальних питань, у якій вказує, що відповідач не надав повноважень адвокату представляти свої інтереси у судових засіданнях в Львівському окружному адміністративному суді. З огляду на наведене, повідомив про неможливість участі у судових засіданнях.

07.11.2023 від позивача до суду надійшла заява про відкладення розгляду справи, призначеного на 07.11.2023, у зв`язку з відрядженням по роботі.

Протокольною ухвалою суду від 07.11.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

20.11.2023 від позивача до суду надійшла заява про відкладення розгляду справи, призначеного на 20.11.2023, у зв`язку з відрядженням по роботі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач та його представник в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Щодо повідомлення представника відповідача про те, що відповідач не надав повноважень адвокату представляти свої інтереси у судових засіданнях в Львівському окружному адміністративному суді, то суд таке оцінює критично, оскільки згідно з долученим до матеріалів справи ордером на надання правничої (правової) допомоги серії ВС №1231732 від 27.09.2023, адвокату Бандирському Андрію Стефановичу надано право представляти інтереси ОСОБА_1 у Львівському окружному адміністративному суді на підставі договору про надання правової допомоги / доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги №1 від 27.09.2023, при цьому міститься відмітка про те, що Договором про надання правової (правничої) допомоги повноваження адвоката не обмежуються.

Суд також відхилив чергове клопотання відповідача про відкладення розгляду справи через його відрядження, у зв`язку з тим, що таке не підтверджене жодними доказами.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

11.04.2022 до Державної податкової служби України відповідно до Конвенції про взаємну адміністративну допомогу у податкових справах від 25 січня 1988 року надійшов запит від Податкової палати у Познані при Міністерстві фінансів Республіки Польща від 10.02.2022 №PL_UA_741ANA22_RR про стягнення податкової заборгованості з фізичної особи ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) у сумі 324059,45 грн. (45789,60 польських злотих).

Документи були направлені Державною податковою службою України до ГУ ДПС у Львівській області для їх вручення ОСОБА_1 та стягнення з нього заборгованості відповідно до чинного законодавства.

Із вказаного запиту та долучених документів слідує, що ОСОБА_1 має податкову заборгованість перед бюджетом іноземної держави - Республіки Польща по податку на додану вартість у розмірі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн). Первинний документ, що дозволяє примусове стягнення виконавчий лист №1871-723.975582.2021 від 25.11.2021 на суму: основний платіж 33415,00 польських злотих (236482,67 грн.); відсотки 12363 польських злотих (87494,69 грн); інша заборгованість 11,60 польських злотих (82,09 грн), останній день терміну давності 31.12.2024.

Супровідним листом від 17.01.2023 за №1220/6/13-01-13-03-09 ГУ ДПС у Львівській області разом із запитом Податкової палати у Познані при Міністерстві фінансів Республіки Польща від 10.02.2022 №PL_UA_741ANA22_RR направило відповідачу копії документів компетентних органів Республіки Польща на 8-ми аркушах, а також роз`яснено право на оскарження податкового боргу в міжнародних правовідносинах, визначеного на підставі документа іноземної держави та повідомлено, що в разі несплати податків, визначених компетентним органом Польщі, стягнення такого боргу буде здійснено за рішенням суду державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Вказаний лист не вручено відповідачеві та було повернуто поштою, у зв`язку з закінченням терміну зберігання.

Оскільки у встановлений законодавством строк заборгованість у розмірі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн) відповідачем не сплачена та не оскаржена, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).

Підпунктами 14.1.38, 14.1.154 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання в міжнародних правовідносинах - зобов`язання платника податків сплатити до бюджету іноземної держави відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені законодавством такої іноземної держави; податковий борг в міжнародних правовідносинах - грошове зобов`язання з урахуванням штрафних санкцій, пені за їх наявності та витрат, пов`язаних з його стягненням, несплачене в установлений строк, що на підставі відповідного документа іноземної держави є предметом стягнення, яке може бути звернуто відповідно до міжнародного договору України.

Порядок надання допомоги у стягненні податкового боргу в міжнародних правовідносинах регламентований статтею 104 ПК України.

Відповідно до пункту 104.1 статті 104 ПК України надання допомоги у стягненні податкового боргу в міжнародних правовідносинах, за міжнародними договорами України, здійснюється в порядку, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням визначених цією статтею особливостей.

Законом України від 17 грудня 2008 року №677-VI «Про ратифікацію Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах» ратифіковано Конвенцію про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах від 25 січня 1988 року, яка набрала чинності для України 01 липня 2009 року (далі - Конвенція).

Згідно зі статтею 1 Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах сторони з урахуванням положень глави IV надають одна одній адміністративну допомогу в податкових справах. Така допомога може включати у відповідних випадках заходи, яких уживають судові органи.

Така адміністративна допомога передбачає:

a) обмін інформацією, зокрема одночасні податкові перевірки та участь у податкових перевірках за кордоном;

b) допомогу в стягненні податків, зокрема заходи зі збереження суми податків; та

c) вручення документів.

Сторона надає адміністративну допомогу незалежно від того, що відповідна особа є резидентом або громадянином Сторони чи будь-якої іншої держави.

Стягнення податкової заборгованості регламентовано статтею 11 Конвенції. Відповідно до пункту 1 статті 11 Конвенції на прохання запитуючої держави запитувана держава з урахуванням положень статей 14 й 15 вживає необхідних заходів для стягнення податкової заборгованості, належної до сплати першій державі, ніби ця заборгованість, виникла в запитуваній державі.

Як установлено пунктом 2 статті 11 Конвенції, положення пункту 1 застосовуються лише до податкової заборгованості, яка є предметом документа, що дозволяє примусове стягнення заборгованості в запитуючій державі, та, якщо відповідні Сторони не домовилися про інше, яка не оспорюється. Проте, якщо заборгованість, лічиться за особою, яка не є резидентом запитуючої держави, застосовується лише пункт 1, коли відповідні Сторони не домовилися про інше, у випадках, коли заборгованість не може більше оспорюватися.

Відповідно до статті 13 Конвенції до прохання про надання адміністративної допомоги згідно із цим розділом додаються:

a) заява про те, що заборгованість стосується податку, до якого застосовується ця Конвенція, та, у випадку стягнення, про те, що з урахуванням пункту 2 статті 11 заборгованість не оспорюється або не може оспорюватися;

b) офіційна копія документа, що дозволяє примусове стягнення заборгованості в запитуючій державі; та

c) будь-який інший документ, необхідний для здійснення стягнення чи заходів зі збереження суми податків.

Документ, що дозволяє примусове стягнення в запитуючій державі, у відповідних випадках і згідно з положеннями, чинними в запитуваній державі, приймається, визнається, доповнюється або замінюється якнайскоріше від дати отримання прохання про надання допомоги документом, що дозволяє примусове стягнення в запитуваній державі.

Підпунктом 14.1.53 пункту 14.1 статті 14 ПК України документ іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах - рішення компетентного органу іноземної держави про нарахування податкового боргу до бюджету такої держави, що на запит зазначеного компетентного органу відповідно до міжнародного договору України підлягає виконанню на території України.

За приписами пункту 104.2 статті 104 ПК України контролюючий орган після отримання документа іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах, у тридцятиденний строк визначає відповідність такого документа міжнародним договорам України. У разі невідповідності такого документа повертає його компетентному органу іноземної держави. Якщо зазначений документ визнано таким, що відповідає міжнародним договорам України, контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах у порядку, передбаченому статтею 42 цього Кодексу.

За обставин цієї справи Державна податкова служба України надіслала до ГУ ДПС у Львівській області для виконання запит Податкової палати у Познані при Міністерстві фінансів Республіки Польща від 10.02.2022 №PL_UA_741ANA22_RR про стягнення з фізичної особи ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) податкового боргу у розмірі 324059,45 грн. (45789,60 польських злотих) в податковому провадженні.

Податковий борг виник внаслідок несплати податку на товари та послуги за червень 2015 року у сумі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн.), з них сума основного боргу 33415,00 польських злотих (236482,67 грн.); відсотки 12363,00 польських злотих (87494,69 грн.); інша заборгованість 11,60 польських злотих (82,09 грн), останній день терміну давності за законодавством Республіки Польща 31.12.2024.

Первинний документи, що дозволяє примусове стягнення за законодавством Республіки Польща виконавчий лист №1871-723.975582.2021 від 25.11.2021.

Відомості щодо підтвердження вказаної суми податкового боргу наявні в матеріалах справи, доступ до електронної справи №380/19960/23 в системі «Електронний суд» було надано представнику відповідача 02.10.2023 представнику відповідача, що підтверджується ним в письмових заявах по суті справи.

Компетентним контролюючим органом України визнано прийнятним подання податкового органу Республіки Польща про стягнення з ОСОБА_1 суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах.

Згідно з підпунктом 14.1.158 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах - письмове повідомлення контролюючого органу про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену документом іноземної держави, за яким здійснюється погашення такої суми грошового зобов`язання відповідно до міжнародного договору України.

Вручення документів регламентовано статтею 17 Конвенції.

Так відповідно до пункту 1 статті 17 Конвенції на прохання запитуючої держави запитувана держава вручає адресату документи, зокрема ті, які стосуються судових рішень, що надсилаються запитуючою державою та стосуються податку, до якого застосовується ця Конвенція.

Пунктом 2 статті 17 Конвенції запитувана держава здійснює вручення документів:

a) у спосіб, установлений її внутрішнім законодавством для вручення документів суттєво подібного характеру;

b) настільки, наскільки це можливо, у конкретний спосіб, про який попросила запитуюча держава, або в спосіб, який найбільше схожий на такий спосіб і передбачений її законодавством.

Згідно з пунктом 3 статті 17 Конвенції будь-яка Сторона може здійснювати вручення документів особі, яка знаходиться на території іншої Сторони, безпосередньо поштою.

Відповідно до пункту 4 статті 17 Конвенції ніщо в цій Конвенції не тлумачиться як таке, що робить недійсним будь-яке вручення документів Стороною відповідно до її законодавства.

Пунктом 5 статті 17 Конвенції визначено, що коли документ вручається відповідно до цієї статті, додання його перекладу не є обов`язковим. Проте у випадках, коли відомо, що адресат не розуміє мови, якою складено цей документ, запитувана держава вживає заходів для забезпечення його перекладу або підготовки його стислого викладу своєю офіційною мовою або однією зі своїх офіційних мов. Вона може також звернутися до запитуючої держави з проханням забезпечити або переклад документа, або додання до нього його стислого викладу однією з офіційних мов запитуваної держави, Ради Європи чи ОЕСР.

Супровідним листом від 17.01.2023 за №1220/6/13-01-13-03-09 ГУ ДПС у Львівській області разом із запитом Податкової палати у Познані при Міністерстві фінансів Республіки Польща від 10.02.2022 №PL_UA_741ANA22_RR направило відповідачу копії документів компетентних органів Республіки Польща на 8-ми аркушах, а також роз`яснено право на оскарження податкового боргу в міжнародних правовідносинах, визначеного на підставі документа іноземної держави та повідомлено, що в разі несплати податків, визначених компетентним органом Польщі, стягнення такого боргу буде здійснено за рішенням суду державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Вказаний лист не було вручено відповідачеві та було повернуто поштою, у зв`язку з закінченням терміну зберігання.

Узгодження суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах визначено статтею 105 ПК України.

Як передбачено пунктом 105.1 статті 105 ПК України, у разі якщо платник податків вважає, що податковий борг в міжнародних правовідносинах, визначений контролюючим органом на підставі документа іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу, не відповідає дійсності, такий платник податків має право протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення в міжнародних правовідносинах про визначення податкового боргу в міжнародних правовідносинах, подати через контролюючий орган компетентному органу іноземної держави скаргу про перегляд такого рішення.

Відповідно до пункту 105.2 статті 105 ПК України у період оскарження суми грошового зобов`язання в міжнародних правовідносинах таке зобов`язання не може бути податковим боргом до отримання від компетентного органу іноземної держави остаточного документа про нарахування податкового боргу в міжнародних правовідносинах. Такий документ надсилається контролюючим органом платнику податків разом з податковим повідомленням в міжнародних правовідносинах у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу. Таке податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах не підлягає адміністративному оскарженню.

Як слідує з відзиву на позовну заяву та доповнень до нього, доводи представника відповідача зводяться до непогодження відповідача з сумою податкового боргу, нарахованого іноземною державою та прийняттям контролюючим органом України подання податкового органу Республіки Польща про стягнення з ОСОБА_1 суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах.

Водночас, у листі ГУ ДПС у Львівській області від 17.01.2023 за №1220/6/13-01-13-03-09 відповідачу було роз`яснено право оскарження у порядку статті 105 ПК України рішення компетентного органу іноземної держави.

Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

В матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем грошового зобов`язання в міжнародних правовідносинах в сумі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн.), або ж докази того, що він сплатив добровільно суму вказаного податкового боргу в міжнародних правовідносинах.

Пунктом 104.3 статті 104 ПК України визначено, що податковий борг в міжнародних правовідносинах перераховується у гривні за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, визначеним Національним банком України на день надсилання такому платнику податків податкового повідомлення.

Заходи щодо стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах визначені статтею 107 ПК України.

Як установлено пунктом 107.1 ПК статті 107 ПК України, контролюючий орган самостійно перераховує у гривні суму податкового боргу в міжнародних правовідносинах та здійснює заходи щодо стягнення суми податкового боргу платника податку не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податку і збору в іноземній державі, зазначеного у документі компетентного органу іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах. Граничний строк стягнення податкового боргу в міжнародних правовідносинах визначається відповідно до пункту 102.4 статті 102 цього Кодексу, якщо інше не передбачено міжнародним договором України.

За приписами пункту 102.4 статті 102 ПК України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Карантин на усій території України був вперше установлений постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» з 12 березня 2020 року та неодноразово був продовжений (зокрема, діяв у 2021-2022 роках).

Поряд з тим, відповідно до Закону України від 15 березня 2022 року №2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (чинний на час звернення до суду із позовом) дія пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України зупиняється на період дії воєнного, надзвичайного стану. Зазначеним Законом статтю 102 ПК України доповнено пунктом 102.9, за змістом якого на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 87.11 статті 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Виходячи із системного аналізу положень ПК України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що грошове зобов`язання відповідача у сумі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн.) в міжнародних правовідносинах є узгодженими, податковий борг перед іноземною державою - Республікою Польща несплачений відповідачем самостійно (щодо його розміру не подано доказів оскарження такого, як і не надано доказів сплати заборгованості), тому суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із позовом про стягнення з відповідача в міжнародних правовідносинах податкового боргу у сумі 45789,60 польських злотих (324059,45 грн.)

Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262, 265 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити.

Стягнути з фізичної особи ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) податковий борг у міжнародних правовідносинах, що виник перед Республікою Польща в розмірі 324059 (триста двадцять чотири тисячі п`ятдесят дев`ять) грн. 45 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 30.11.2023.

СуддяБратичак Уляна Володимирівна

Джерело: ЄДРСР 115343332
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку