open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

28 листопада 2023 р. Справа №120/7596/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дончика Віталія Володимировича, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції, Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

02.06.2023 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Департаменту патрульної поліції, у якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність та зобов`язати Департамент патрульної поліції нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошове забезпечення за час служби у нічний час з урахуванням індексації, за період з 20.12.2015 року по 31.12.2017 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що за період з 20.12.2015 року по 31.12.2017 року відповідачем не здійснено виплату доплати за період служби в нічний час в розмірі 35% посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 року "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції".

Крім того, позивач вказує, що відповідач, в порушення положень ч. 5 статті 94 Закону України "Про Національну поліцію", не здійснив індексацію його грошового забезпечення в період з червня 2016 року по жовтень 2017 року.

Вищевикладені обставини зумовили позивача звернутись з цим позовом до суду.

Ухвалою від 01.05.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції, Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції.

14.07.2023 року відповідач подала відзив, у якому вказала, що довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час не складались до 15 числа місяця, наступного після залучення поліцейських до несення служби в нічний час та не подавалась до фінансового підрозділу станом з на період 2015 року по 2017 року. Інша документація стосовно фактичного часу несення служби станом на період з 2015 року по 2017 року не перебувала на обліку та не входила до номенклатури справ за вказаний період.

Відповідач зазначає, що на момент звернення до суду в управлінні відсутні довідки обліку несення служби ОСОБА_1 в нічний час за період з 2015 року по 2017 року.

Оскільки, довідки обліку несення служби ОСОБА_1 станом з грудня 2015 року по грудень 2017 року до Управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку Департаменту патрульної поліції не надходили, що виключало обов`язок Департаменту патрульної поліції здійснити такі нарахування.

Щодо позовної вимоги про проведення індексації грошового забезпечення у період з червня 2016 року по жовтень 2017 року, відповідач вказує, що у вказаний період позивачу не нараховувалась та не виплачувалась індексація, оскільки відповідно до Постанови КМУ №1078 в зазначений період поліцейських до переліку категорій осіб, яким здійснюється індексація грошового забезпечення не включено, а тільки постановою КМУ №782 з 18.10.2017 року внесено зміни та включено поліцейських до переліку категорій осіб, яким здійснюється індексація грошового забезпечення.

Враховуючи наведене, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою суду від 26.10.2023 року витребувано в Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції та зобов`язано надати суду у 5-денний строк з дня отримання ухвали суду, довідку обліку несення ОСОБА_1 служби в нічний час за період з грудня 2015 по березень 2017 року за формою, визначеною у додатку 1 до "Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 260 від 06.04.2016 року.

Витребувано в Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції та зобов`язано надати суду у 5-денний строк з дня отримання ухвали суду, довідку обліку несення ОСОБА_1 служби в нічний час за період з грудня 2015 по грудень 2017 року за формою, визначеною у додатку 1 до "Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання", затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 260 від 06.04.2016 року.

У разі відсутності (неоформлення) вказаних довідок, надати інформацію про кількість нарядів та чергувань, кількість годин фактичного часу служби та кількість годин фактичного часу служби в нічний час за період з грудня 2015 року по грудень 2017 року відносно ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 20.11.2023 року у задоволенні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду по адміністративній справі №1200/7596/23 відмовлено.

20.11.2023 року до суду від Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції надійшла відомість про грошове забезпечення ОСОБА_1 за період з грудня 2015 року по 2016 року та розрахункові листи за період з грудня 2015 року по 2016 року.

22.11.2023 року до суду від Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції надійшов лист від 10.11.2023 року, в якому вказано, що довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час не складались до 15 числа місяця, наступного після залучення поліцейських до несення служби в нічний час та не подавалась до фінансового підрозділу станом з на період 2015 року по 2017 року. Інша документація стосовно фактичного часу несення служби станом на період з 2015 року по 2017 року не перебувала на обліку та не входила до номенклатури справ за вказаний період.

23.11.2023 року до суду від Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції надійшов лист, у якому вказано, що ОСОБА_1 призначено на посаду інспектора роти № 4 батальйону УПП у Вінницькій області ДПП з 01.03.2018 року, а тому за період з з грудня 2015 року по грудень 2017 року позивач не проходив службу та не ніс службу у нічний час в УПП у Вінницькій області.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши інші докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.

Відповідно до наказу Департаменту патрульної поліції від 20.12.2015 року №27 о/с позивач був прийнятий на службу до поліції та призначений на посаду інспектора взводу 2 роти 3 батальйону Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції з 20.12.2015 року.

З 01.03.2017 року позивач був переведений на посаду інспектора взводу 2 роти 4 батальйону Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції.

28.04.2023 року позивач звернувся до Департаменту патрульної поліції з запитами, у яких просив:

- надати розширений розрахунок грошового забезпечення позивача за період служби з 20.12.2015 року по 01.03.2017 року на посаді інспектора взводу 2 роти 3 батальйону Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції ;

- надати розширений розрахунок грошового забезпечення позивача за період служби з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року на посаді інспектора взводу 2 роти 4 батальйону Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції.

Також 28.04.2023 року позивач звернувся до Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції з запитом, у якому просив надати інформацію про кількість годин фактичного часу служби за період з 20.12.2015 року по 01.03.2017 року та кількість годин фактичного часу служби в нічний час за період з 20.12.2015 року по 01.03.2017 року.

28.04.2023 року позивач звернувся до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції з запитом, у якому просив надати інформацію про кількість годин фактичного часу служби за період з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року та кількість годин фактичного часу служби в нічний час за період з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року.

Листами Департаменту патрульної поліції від 09.05.2023 року №371зі, 372зі/41/5/05-2023 та від 10.05.2023 року № 37531/41/5/05-2023 надано інформацію про грошове забезпечення позивача за грудень 2015 року по грудень 2017 року та березень 2020 року по лютий 2023 року.

Відповіді на запити Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції та Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції від 28.04.2023 року не надано.

Так, відповідно до наданих Департаментом патрульної поліції відомостей про нараховане та виплачене забезпечення позивачу слідує, що за період з грудня 2015 року по грудень 2017 року (включно) позивачу не виплачувалася доплата за службу в нічний час, а за період з червня 2016 року по жовтень 2017 року (включно) позивачу не виплачувалась індексація грошового забезпечення та доплата за службу в нічний час.

Позивач, вважаючи порушеними його права, звернувся з позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 4 ч. 10 Закону України "Про Національну поліцію" поліцейський своєчасно і в повному обсязі отримує грошове забезпечення та інші компенсаційні виплати відповідно до закону та інших нормативно-правових актів України.

Статтею 91 Закону України "Про Національну поліцію" встановлено, що особливий характер служби в поліції містить такі спеціальні умови для певних категорій поліцейських: 1) службу у святкові та вихідні дні; 2) службу позмінно; 3) службу з нерівномірним графіком; 4) службу в нічний час.

Розподіл службового часу поліцейських визначається розпорядком дня, який затверджує керівник відповідного органу (закладу, установи) поліції.

Для поліцейських установлюється п`ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, а для курсантів (слухачів) вищих навчальних закладів із специфічними умовами навчання, які готують поліцейських, - шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем.

Вихідні, святкові та неробочі дні є днями відпочинку для всіх поліцейських, крім залучених до виконання службових обов`язків.

Поліцейським, які виконували службові обов`язки у вихідні, святкові та неробочі дні, крім поліцейських, які працюють у змінному режимі, відповідний час для відпочинку в порядку компенсації надається протягом двох наступних місяців.

Відповідно до частин 1, 2 статті 94 Закону України "Про Національну поліцію" поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" №988 від 11 листопада 2015 року визначено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Підпунктом 3 пункту 5 вказаної постанови Кабінет Міністрів України постановив виплачувати доплату за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.

На реалізацію окремих положень постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" наказом Міністерства внутрішніх справ України №260 від 06 квітня 2016 року затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських.

За приписами абзаців 6, 7 та 8 пункту 11 розділу ІІ вказаного Порядку, підставами для виконання службових обов`язків у нічний час є графіки нарядів та чергувань, затверджені наказами керівників підрозділів органів поліції.

Облік фактичного часу служби в нічний час для нарахування доплати здійснюється керівником підрозділу, у якому проходить службу поліцейський, шляхом оформлення довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час за формою, визначеною в додатку 1 до цього Порядку та умов, яка до 15 числа місяця, наступного після залучення поліцейських до несення служби в нічний час, подається до фінансового підрозділу.

Доплата за службу в нічний час не має постійного характеру та виплачується поліцейським, залучення яких до служби в нічний час, підтверджене вказаними вище документами, за минулий місяць одночасно з виплатою грошового забезпечення за поточний місяць.

Зазначені вище правові норми також закріплені і в Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затверджених наказом МВС України від 06.04.2016 р. № 260, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.04.2016 р. за № 669/28799, (далі - Порядок та умови № 260).

Наказом Міністерства внутрішніх справ № 539 від 17.07.2020 внесені зміни до вказаного Порядку №260.

Відповідно до п. 11 Порядку №260, в редакції Наказу №539, поліцейським, які виконують службові обов`язки в нічний час, виплачується доплата за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.

Годинна ставка обчислюється шляхом ділення місячного посадового окладу на кількість годин фактичного часу служби з урахуванням норми тривалості службового часу за відповідний місяць при 40-годинному робочому тижні.

Службою в нічний час вважається виконання поліцейськими службових обов`язків у період з 22.00 до 06.00.

Поліцейським, які несуть службу в нічний час, надається перерва для відпочинку та харчування тривалістю не більше двох годин. Перерва для відпочинку і харчування не включається в службовий час.

Поліцейським добового наряду під час чергування почергово надаються перерви для вживання їжі та короткочасного відпочинку. Загальна тривалість такої перерви становить 4 години (2 години вдень і 2 години вночі) та не включається в службовий час.

Підставами для виконання службових обов`язків у нічний час є графіки нарядів та чергувань, затверджені наказами керівників підрозділів органів поліції.

Облік фактичного часу служби в нічний час для нарахування доплати здійснюється керівником підрозділу, у якому проходить службу поліцейський, шляхом оформлення довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час за формою, визначеною в додатку 1 до цього Порядку та умов, яка до 15 числа місяця, наступного після залучення поліцейських до несення служби в нічний час, подається до фінансового підрозділу.

Доплата за службу в нічний час не має постійного характеру та виплачується поліцейським, залучення яких до служби в нічний час, підтверджене вказаними вище документами, за минулий місяць одночасно з виплатою грошового забезпечення за поточний місяць.

Судом встановлено, що 28.04.2023 року позивач звернувся із запитами Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції та до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції, в яких, окрім іншого просив повідомити про кількість годин фактичного часу служби в нічний час за період з 20.12.2015 року по 01.03.2017 року та за період з 01.03.2017 року по 31.12.2017 року.

Листами Департаменту патрульної поліції від 10.05.2023 року надало інформацію про грошове забезпечення ОСОБА_1 за грудень 2015 року по лютий 2017 року, за березень 2017 року по грудень 2017 року та за березень 2020 року по лютий 2023 року.

У відзиві на позовну заяву та у листі від 10.11.2023 року, представник відповідача повідомив, що довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час не складались до 15 числа місяця, наступного після залучення поліцейських до несення служби в нічний час та не подавалась до фінансового підрозділу за період з 2015 року по 2017 року. Інша документація стосовно фактичного часу несення служби за період з 2015 року по 2017 року не перебувала на обліку та не входила до номенклатури справ за вказаний період.

В контексті встановлених обставин, з урахуванням вищенаведених правових норм, суд враховує, що обов`язковою умовою для виплати доплати за службу в нічний час є оформлення довідки обліку несення поліцейськими служби в нічний час за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку та умов № 260 як первинного документу обліку фактичного часу служби в нічний час.

Отже, підставою для нарахування та виплати поліцейському доплати за службу в нічний час є графіки нарядів та чергувань, що затверджені керівником відповідного підрозділу поліції, а облік фактичного часу служби в нічний час для нарахування доплати здійснюється шляхом оформлення довідки обліку несення поліцейським служби в нічний час, яка подається до фінансового підрозділу для здійснення відповідних виплат. Доплата за службу в нічний час виплачується лише за умови підтвердження залучення поліцейського до служби в нічний час згаданими вище документами.

В той же час до матеріалів справи не долучено, зокрема, графік нарядів та чергувань, що затверджені керівником відповідного підрозділу поліції, довідок обліку несення служби в нічний час позивача, у зв`язку з чим неможливо здійснити розрахунок та виплату такої доплати.

За таких обставин позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не нарахування та невиплати грошового забезпечення за час служби у нічний час за період з 20.12.2015 року по 31.12.2017 року та зобов`язання відповідача здійснити нарахування та виплату грошового забезпечення не належать до задоволення.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Департамент патрульної поліції нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період з з червня 2016 по жовтень 2017 року, суд зазначає таке.

Згідно частини 5 статті 94 Закону України «Про Національну поліцію» грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону.

Відповідно до статті 1 Закону України Про індексацію грошових доходів населення індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг. Індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення). Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. Відповідно до статті 4 Закону України Про індексацію грошових доходів населення індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 затверджено Порядок проведення індексації грошових доходів населення.

Відповідно до п. 1-1 Порядку №1078 підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін. Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка. Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях. Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту. Пунктом 2 Порядку № 1078 визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, посадових осіб митної служби.

Пунктом 6 Порядку №1078 передбачено, що виплата сум індексації грошових доходів здійснюється за рахунок джерел, з яких провадяться відповідні грошові виплати населенню, зокрема, підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з державного бюджету, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів державного бюджету.

Отже, індексація грошового забезпечення є однією із основних державних гарантій щодо оплати праці. Проведення індексації у зв`язку зі зростанням споживчих цін (інфляцією) є обов`язком для всіх юридичних осіб-роботодавців, незалежно від форми власності та виду юридичної особи.

Тому невиконання обов`язку з нарахування індексації на грошове забезпечення в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка, свідчить про недотримання вимог Закону.

Пунктом 4 Порядку №1078 визначено, що індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

Сума індексації грошових доходів громадян визначається як результат множення грошового доходу, що підлягає індексації, на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100 відсотків.

Пунктом 5 Порядку №1078 визначено, що, у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків. Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення. Сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу. Нарахування сум індексації або проведення чергового підвищення грошових доходів випереджаючим шляхом здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін, на підставі якого нарахована сума індексації перевищить розмір підвищення грошових доходів випереджаючим шляхом.

До вказаної постанови внесено зміни постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 року №782 та включено поліцейських до переліку категорій осіб, яким здійснюється індексація грошового забезпечення. Отже, індексація грошового забезпечення прямо передбачена положеннями законодавства.

Відповідно до ч. 2 статті 8 Закону України Про індексацію грошових доходів населення за наявності підстав, визначених цим Законом, право населення на реалізацію зазначених гарантій не залежить від прийняття рішень відповідними органами. У той же час, згідно з частиною п`ятою статті 94 Закону України Про Національну поліцію, грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону. Таким чином, право особи на реалізацію зазначених гарантій не залежить від прийняття рішень відповідними органами.

Отже, можливість проведення індексації грошових доходів залежить від порогу індексації - величини індексу споживчих цін, яка надає підстави для проведення індексації грошових доходів населення. В свою чергу, якщо величина індексу споживчих цін не перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка, індексація грошових доходів в такому місяці не проводиться.

Оскільки Національна поліція України є новоствореним у 2015 році органом, для всіх її працівників вперше були визначені посадові оклади з листопада 2015, тому обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем встановлення посадових окладів, тобто з грудня 2015.

Відповідно до інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті Держстату України індекс споживчих цін перевищував поріг у 103%. У квітні 2016 року та складала 103,5 відсотка, а коефіцієнт індексації у червні-листопаді 2016 року становив 3,5%, у грудні 2016 року-лютому 2017 року 7,7%; березні-травні 2017 року 11,8%; червні-серпні 2017 року 16%; вересні-листопаді 2017 року 19,6%.

Таким чином, місяцем, з якого повинна була початися виплата індексації, червень 2016 року, оскільки цей місяць слідує за базовим після опублікування індексу споживчих цін перевищення встановленого порогу для нарахування індексації.

З наданих розрахункових листів щодо грошового забезпечення позивача судом встановлено, що індексація грошового забезпечення за період його служби до жовтня 2017 включно йому не нарахована та не виплачена. У листопаді та грудні 2017 позивачу індексація грошового забезпечення нарахована.

Оскільки позивача прийнято на службу з 20.12.2015 року, базовим місяцем для відповідного нарахування є січень 2016 року.

З огляду на підвищення індексу споживчих цін загальна сума індексації грошового забезпечення позивача мала бути нарахована та виплачена за період з червня 2016 року до жовтня 2017 року.

Необґрунтованим є посилання відповідача, що індексація грошового забезпечення позивача повинна здійснюватись лише з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 року №782, якою включено поліцейських до переліку категорій осіб, яким здійснюється індексація грошового забезпечення, оскільки виплата індексації прямо передбачена положеннями ч.5 ст.94 Закону №580-VIII та ч.1 ст.2 Закону №1283-ХІІ.

Таким чином, суд приходить до висновку, що бездіяльність відповідача щодо не нарахування та не виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період з червня 2016 по жовтень 2017 року є протиправною, тому відповідач зобов`язаний нарахувати та виплатити позивачу індексацію грошового забезпечення за вказаний період.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, судові витрати розподілу не належать.

Керуючись ст.ст.2, 6-10, 77, 90, 139, 250, 251, 255, 257, 258, 263, 295, 297 КАС України,

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту патрульної поліції щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 червня 2016 року по 31 жовтня 2017 року.

Зобов`язати Департамент патрульної поліції нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01 червня 2016 року по 31 жовтня 2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог, - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Департамент патрульної поліції (вул. Федора Ернста 3, м. Київ, 03048, код ЄДРПОУ 40108646)

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції (вул. Коцюбинського, 35/2, м. Хмельницький, 29008); Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції (вул. Ботанічна, 23, м. Вінниця, 21010).

Суддя Дончик Віталій Володимирович

Джерело: ЄДРСР 115308756
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку