open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2023 року м. Житомир справа № 240/17772/23

категорія 103000000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попова О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Депутата Довбиської селищної ради ОСОБА_1 до Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області про визнання неповноважною 22 сесію та скасування рішення, -

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся Депутат Довбиської селищної ради Грамотун Андрій Леонідович із позовом до Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області, в якому просить:

- визнати неповноважною двадцять другу сесію VІІІ скликання Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області від 23.12.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Довбиської селищної ради від 23.12.2022 №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади".

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на 22 сесії 8-го скликання прийнято рішення Довбиської селищної ради №799 від 23.12.2022 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади на 2023 рік", однак, позивач як депутат та голова постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва на засіданні 22 сесії 8-го скликання не був присутній, а так само і половина депутатів селищної ради, а тому вважає, що сесія була неповноважною і відповідно рішення №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади" було прийнято протиправно.

Ухвалою судді від 26.06.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено розгляд справи у судовому засіданні на 20.07.2023 об 11 год. 00 хв.

19.07.2023 через відділ документального забезпечення суду від Довбиської селищної ради надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування свої заперечень зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення Довбиська селищна рада діяла у відповідності до Закону України "Про місцеве самоврядування" та не порушувала затверджений Регламент селищної ради. Не порушувала права позивача. Просить відмовити у задоволенні позову.

20.07.2023 підготовче засідання по справі відкладено на 17.08.2023 об 11 год. 30 хв. у зв`язку із надходженням від представників сторін по справі заяви про відкладення судового засідання.

17.08.2023 судове засідання відкладено на 12.09.2023 у зв`язку із надходженням від відповідача клопотання про відкладення розгляду справи.

Протокольною ухвалою суду від 12.09.2023 відкладено розгляд справи на 10.10.2023.

У судове засідання признане на 10.10.2023 сторони не з`явились. Представником позивача та представником відповідача до суду подані клопотання про розгляд справи без їх участі на підставі наявних письмових матеріалів у справі.

Відповідно до ухвали суду від 10.10.2023 суд перейшов до розгляду справи в письмовому провадженні.

Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є депутатом Довбиської селищної ради.

13.12.2022 розпорядженням селищного голови Довбиської селищної ради №150 скликано чергову двадцять другу сесію Довбиської селищної ради 8 скликання 23.12.2022 о 12:00 год. в приміщенні: КУ "Центр культури і дозвілля Довбиської селищної ріди" за адресою: вул. Іванівська, 1, смт. Довбиш.

Відповідно до реєстру депутатів Довбиської селищної ради VІІІ скликання на засідання ради 23.12.2022 з`явилося 11 депутатів із 22 від загального складу депутатів.

Згідно протоколу засідання 22 сесії 8-го скликання Довбиської селищної ради від 23.12.2022 присутні 11 депутатів та селищний голова, відсутні 11 депутатів. В протоколі зазначено, що кворум для проведення сесії "є".

В подальшому, 23.12.2022 за результатами поіменного голосування 22 сесією VІІІ скликання Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області прийнято рішення №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади".

Вважаючи вказану сесію селищної ради неповноважною, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п`ять років (частина друга статті 141 Конституції України).

Частиною першою статті 144 Конституції України закріплено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Використані у Законі терміни наведено у частині першій статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування»:

- представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення;

- загальний склад ради - кількісний склад депутатів ради, визначений радою відповідно до закону;

- склад ради - кількість депутатів, обраних до відповідної ради, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку;

- правомочний склад ради - кількість депутатів, обраних до відповідної ради, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку, яка становить не менш як дві третини від загального складу ради.

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (частина перша статті 10 Закону № 280/97-ВР).

Згідно зі статтею 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно з пунктами 2, 3, 8 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова: організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.

Відповідно до частини першої статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради (частина десята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради (частина одинадцята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради (частина дванадцята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради (частина чотирнадцята статті 46 Закону №280/97-ВР).

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні (частина п`ятнадцята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні (частина шістнадцята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" (частина сімнадцята статті 46 Закону № 280/97-ВР).

Відповідно до частин першої, другої статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради (частина третя статті 59 Закону № 280/97-ВР).

Судом встановлено, що Довбиською селищною радою прийнято Регламент роботи Довбиської селищної ради Житомирського району Житомирської області восьмого скликання, який затверджено рішенням першої сесії (далі - Регламент).

Статтею 10 розділу ІІ Регламенту визначено, що рада проводить свою роботу сесійно. Сесії ради складаються з пленарних засідань ради і засідань постійних комісій ради, що проводяться у перерві між пленарними засіданнями.

Згідно статті 11 Регламенту встановлено, що порядок скликання сесії ради визначається статтею 46 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» та цим Регламентом. У випадках, коли сесія скликається за пропозицією виконавчого комітету, постійної комісії чи на вимогу не менш, як однієї третини обраних депутатів ради, в апарат ради передається протокол засідання із зазначенням питань запропонованих до розгляду сесії.

Згідно статті 12 Регламенту сесія ради є правомочною, якщо в пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених розділом VIII цього Регламенту.

Як встановлено матеріалами справи, 13.12.2022 розпорядженням селищного голови Довбиської селищної ради №150 скликано чергову двадцять другу сесію Довбиської селищної ради 8 скликання 23.12.2022 о 12:00 год. в приміщенні: КУ "Центр культури і дозвілля Довбиської селищної ріди" за адресою: вул. Іванівська, 1, смт. Довбиш.

Відповідно до реєстру депутатів Довбиської селищної ради VІІІ скликання на засідання ради 23.12.2022 з`явилося 11 депутатів із 22 від загального складу.

Згідно протоколу засідання 22 сесії 8-го скликання Довбиської селищної ради від 23.12.2022 присутні 11 депутатів та селищний голова, відсутні 11 депутатів. В протоколі зазначено, що кворум для проведення сесії "є".

В подальшому, 23.12.2022 за результатами поіменного голосування 22 сесією VІІІ скликання Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області прийнято рішення №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади".

Суд зазначає, що, дійсно, у ст.12 Регламенту Довбиської селищної ради вказано, що сесія ради є правомочною, якщо в пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених розділом VIII цього Регламенту.

Розділ VIII Регламенту регулює особливі процедури розгляду питань, в тому числі Глава 1 "Прийняття бюджету і контроль за його виконанням" (статті 178-193). В жодній статті Глави 1 розділу VIII Регламенту Довбиської селищної ради не зазначено про інший порядок встановлення правомочності сесії при розгляді питань та прийнятті рішень про бюджет селищної територіальної громади.

Суд зазначає, що Комітет з питань місцевого самоврядування Верховної Ради України листом від 24.12.2015 №04-14/10-5688, (який є автором Закону №280/97-ВР) роз`яснив положення ст.ст. 45, 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", в якому зазначив, що сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Посада голови до цього складу не включається, оскільки він не є депутатом цієї ради.

Таким чином, при загальному складі Довбиської селищної ради у 22 депутати, повноважність її засідань буде забезпечено за мінімальної кількості у 12 депутатів.

У той же час, згідно результатів поіменного голосування на засіданні чергової 22 сесії Довбиської селищної ради VIIІ скликання 23.12.2022, були присутні та приймали участь в голосуванні лише 11 депутатів сільської ради та селищний голова.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 12 Закону №280/97-ВР сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.

На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Відповідно до частини 4 статі 42 Закону № 280/97-ВР селищний голова, зокрема, головує на пленарних засіданнях ради.

Правовий статус селищного голови визначено у статі 12 Закону №280/97-ВР, якою, зокрема, зазначено, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста (частина 1 цієї статі).

Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради (ч. 4 цієї статі).

У відповідності до ч.2 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» при підрахунку голосів та встановленні результатів голосування до загального складу сільської ради включається сільський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос, однак не враховується до загального складу відповідної сільської ради для визначення кворуму для пленарного засідання.

Таким чином, оскільки ч.12 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає саме кількість депутатів від загального складу ради, відтак при визначенні кворуму, необхідного для проведення сесії, особа міського голови не враховується. Окрім того, сільський голова є самостійною складовою системи місцевого самоврядування, що поряд з наведеним вище дає підстави для висновку, що урівноважувати його правовий статус зі статусом депутата сільської ради не можна.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 04.09.2019 року у справі №126/2017/17, від 31.01.2019 у справі №363/406/15-а, що відповідно до ч. 5 статі 242 КАС України підлягає врахуванню щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Частиною другою статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні та конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, у Рішенні від 14.12.2011 № 19-рп/2011 зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові та службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, установлених Конституцією та законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист. Право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їхнє порушення.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004 № 18-рп/2004 поняття «порушене право», за захистом якого особа може звертатися до суду і яке вживається в низці законів України, має той самий зміст, що й поняття «охоронюваний законом інтерес». Щодо останнього, то в цьому ж Рішенні Конституційний Суд України зазначив, що поняття «охоронюваний законом інтерес» означає правовий феномен, який: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

Отже, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їхнє порушення.

Дійсно, ОСОБА_2 , будучи депутатом Довбиської селищної ради, оскаржує дії голови Довбиської селищної ради та рішення Довбиської селищної ради від 23.12.2022 №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади".

У даному випадку правова оцінка того, чи дотримано вимог закону щодо кворуму на пленарному засіданні є одним із аспектів правової оцінки рішення, яке ухвалила селищна рада на пленарному засіданні під час чергової сесії.

Так, порушення процедури прийняття акта органу місцевого самоврядування можуть бути підставою для звернення депутата до суду з позовом про визнання дій голови ради протиправними й скасування відповідного рішення у тому разі, якщо процедурні порушення є такими, що можуть свідчити про дефектність прийнятого акта.

Встановлені у цій справі фактичні обставини та зважаючи на їх зміст і юридичну природу, оскаржувані дії та рішення відповідача зачіпають як конкретні права та інтереси позивача та наявні обґрунтування щодо існування негативного впливу на конкретні права та інтереси від вчинення оскаржуваних дій, а саме проведення сесії із прийняттям відповідних рішень.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що 22 сесія VIIІ скликання Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області, яка відбулася 23.12.2022 є такою, що не набула повноважень (компетенції) пленарного засідання сесії сільської ради, оскільки у засіданні ради брали участь лише половина депутатів від загального складу ради, а посада голови до цього складу не включається, що є безумовною підставою для скасування рішень прийнятих на вказаних сесіях селищної ради.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вимогами ст. 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно вимог ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 5, 9, 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

Адміністративний позов Депутата Довбиської селищної ради Грамотуна Андрія Леонідовича (вул. Млинова, 8-А, смт. Кам`яний Брід, Звягельський район. РНОКПП/ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) до Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області (вул. Поліська, 20, смт. Довбиш, Звягельський район, Житомирська область, 12724. РНОКПП/ЄДРПОУ: 04344392) про визнання неповноважною 22 сесію та скасування рішення - задовольнити.

Визнати неповноважною двадцять другу сесію VІІІ скликання Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області від 23.12.2022.

Визнати протиправним та скасувати рішення Довбиської селищної ради від 23.12.2022 №799 "Про бюджет Довбиської селищної територіальної громади".

Стягнути на користь Депутата Довбиської селищної ради Грамотуна Андрія Леонідовича судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1073,60 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Довбиської селищної ради Звягельського району Житомирської області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.Г. Попова

22 листопада 2023 р.

Джерело: ЄДРСР 115140034
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку