open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 440/10933/22
Моніторити
Ухвала суду /14.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /31.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /31.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Рішення /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2022/ Полтавський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 440/10933/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /31.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /31.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Рішення /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2022/ Полтавський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2023 р.Справа № 440/10933/22Другий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,

Суддів: Спаскіна О.А. , Любчич Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Труфанової К.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Виконавчого комітету Диканської селищної ради на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 р. (ухвалене суддею Ясиновським І.Г., повний текст якого складено 10.07.2023 р.) по справі № 440/10933/22

за позовом ОСОБА_1

до Диканської селищної ради , Виконавчого комітету Диканської селищної ради

про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Диканської селищної ради, Виконавчого комітету Диканської селищної ради, в якому, з урахуванням уточнень позовних вимог, просив: визнати протиправним та скасувати рішення Диканської селищної ради від 25.11.2022 р. № 2; поновити ОСОБА_1 на посаді Диканського селищного голови з 26.11.2022 р.; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Диканської селищної ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 26.11.2022 р. до дня ухвалення рішення суду включно та всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 р. позов задоволено, а саме: визнано протиправним і скасовано рішення Диканської селищної ради від 25.11.2022 р. № 2 "Про висловлення недовіри Диканському селищному голові та дострокове припинення повноважень Диканського селищного голови", поновити ОСОБА_1 на посаді Диканського селищного голови з 26.11.2022 р.; стягнути з Виконавчого комітету Диканської селищної ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 26.11.2022 р. по 29.06.2023 р. в сумі 304570,42 грн., з проведенням необхідних відрахувань відповідно до вимог чинного законодавства.

Не погодившисьіз рішеннямсуду першоїінстанції, відповідач Виконавчий комітет Диканської селищної ради, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішенняПолтавського окружного адміністративного суду від29.06.2023 р. та прийняти рішення,яким відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимогЗакону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Кодексу адміністративного судочинства Українита на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Позивач подав до суду апеляційної інстанції письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У судовому засіданні представник апелянта підтримала апеляційну скаргу та просив її задовольнити.

У судовому засіданні представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечувала та просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно із ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що рішенням першої сесії Диканської селищної ради восьмого скликання № 2 від 26.11.2020 р. «Про початок повноважень Диканського селищного голови» визнано повноваження ОСОБА_1 як Диканського селищного голови.

21.10.2022 р. до Диканської селищної ради надійшло подання від 21.10.2022 р. (вхідний № Ко - 02.4 - 02/159) групи депутатів про скликання сесії Диканської селищної ради з винесенням на порядок денний питання висловлення недовіри селищному голові та припинення його повноважень. Вказане подання підписано двадцятою депутатами.

Розпорядженням селищного голови № 123-од від 21.10.2022 р. скликано тридцять п`яту сесію Диканської селищної ради восьмого скликання на 31.10.2022 р.

28.10.2022р. селищним головою на адресу депутатів направлено, а 31.10.2022 р. на сесії ради зачитано повідомлення про відмову у задоволенні подання ініціативної групи депутатів з вирішення питання про висловлення недовіри селищному голові та припинення його повноважень (вихідний № Ко - 024 - 02/159).

Розпорядженням селищного голови від 07.11.2022 р. за № 131-од, зі змінами згідно розпорядження від 11.11.2022 р. № 140-од, скликано тридцять шосту сесію Диканської селищної ради восьмого скликання на 11.11.2022 р.

07.11.2022 р. на адресу Диканської селищної ради надійшло повідомлення (вхідний № ко-02.4-02/171) про скликання 17.11.2022 р. ініціативною групою депутатів сесії з винесенням на розгляд питання про висловлення недовіри селищному голові та припинення його повноважень.

10.11.2022 р. до селищної ради подано повідомлення (вхідний № ко-02.4-02/176) про скликання сесії на 25.11.2022 р., шляхом внесення змін до рішення Диканської селищної ради від 07.08.2022 р. та винесення на розгляд ради питання про висловлення недовіри Диканському селищному голові та дострокове припинення повноважень Диканського селищного голови.

За результатами розгляду вищевказаного подання листом селищного голови від 17.11.2022 р. вих. № №02.1-41/515 депутатів повідомлено про відсутність правових підстав для скликання депутатами Диканської селищної ради сесії на підставі с. 9 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» .

Розпорядженням селищного голови від 24.11.2022 р. № 148-од скликано на 30.11.2022 р. тридцять сьому сесію Диканської селищної ради восьмого скликання.

Рішенням тридцять сьомої сесії Диканської селищної ради восьмого скликання № 2 від 25.11.2022 р. «Про висловлення недовіри Диканському селищному голові та дострокове припинення повноважень селищного голови», відповідно до п.п. 10, 16 ч. 1 ст. 26. ч. 7. 13 ст. 46. ч. 2. 3 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п. п. 3, 8. ч. 2 ст. 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», враховуючи висновки і рекомендації надані на спільному засіданні депутатських комісій ради, у зв`язку з порушенням Диканським селищним головою Давиденко С.О. законів України, прав і свобод громадян, не забезпеченням здійснення наданих йому повноважень селищна рада вирішила: висловити недовіру Диканському селищному голові ОСОБА_1 ; достроково припинити повноваження Диканського селищного голови ОСОБА_1 ; відділу організаційно-інформаційної роботи, документообігу та управління персоналом Виконавчого комітету Диканської селищної ради провести звільнення ОСОБА_1 ; відділу бухгалтерського обліку, звітності та адміністративно-господарського забезпечення Виконавчого комітету Диканської селищної ради здійснити повний розрахунок із звільненим працівником.

Не погоджуючись із вищевказаним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням процедури та з порушеннями вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно із п. 3ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбаченіКонституцієюі законами України, та керуються у своїйдіяльностіКонституцієюі законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Частиною 1 статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова єголовноюпосадовоюособоютериторіальноїгромади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Відповідно до п.п. 10, 16 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, як прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.

Згідно із ч. 1 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно доЗакону України"Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно дочастин першоїтадругої статті 79цього Закону.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади. Не пізніш як на п`ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті сільського, селищного, міського голови особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

Згідно із ч. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до ч. 6 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації (ч. 7 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Згідно із ч. 9 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради (ч. 12 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути достроково припинені також у випадках, передбачених законами України «Про військово-цивільні адміністрації», «Про правовий режим воєнного стану». Повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови визначається законом про місцеві референдуми.

Рішенням Диканської селищної ради № 22 від 11.12.2020 р. затверджено регламент Диканської селищної ради восьмого скликання (в подальшому Регламент).

Відповідно до п. 3 ст. 22 Регламенту, сесія ради повинна також бути скликана за пропозицією не менше як однієї третини депутатів від загального складу ради, виконавчого комітету.

Згідно із п. 4 ст. 25 Регламенту, секретар ради ознайомившись з поданими пропозиціями визначає перелік постійних комісій ради, які мають попередньо розглянути та підготувати питання.

Статтею 26 Регламенту встановлено, що участь депутатів визначається за їх підписами при реєстрації, яка проводиться перед початком пленарного засідання ради.

Судовим розглядом встановлено, що згідно із Протоколом першого пленарного засідання тридцять сьомої сесії восьмого скликання від 25.11.2022 р. (в подальшому Протокол) із загальної кількості складу ради 26 депутатів на час відкриття пленарного засідання: зареєструвалося 20 депутатів; не зареєструвалося 2 депутата; 4 депутата відсутні, після перерви зареєструвався 1 депутат.

На вказаному засіданні сесії двадцять один депутат отримав, затверджені рішенням тридцять сьомої сесії Диканської селищної ради восьмого скликання, бюлетені для таємного голосування, що підтверджується Реєстром осіб, які отримали бюлетень для таємного голосування з питання «Про висловлення недовіри Диканському селищному голові ОСОБА_1 та дострокове припинення повноважень Диканського селищного голови від 25.11.2022 р.» (в подальшому Реєстр).

Згідно із результатами голосування, зафіксованими в Протоколі, проголосували: «за» - 19; «проти» - 1; «недійсний бюлетень» - 1.

Таким чином, за результатами таємного голосування на підставі подання депутатів Диканської селищної ради прийнято рішення від 25.11.2022 р. № 2 "Про висловлення недовіри Диканському селищному голові та дострокове припинення повноважень Диканського селищного голови", за яке проголосувало 19 депутатів (склад селищної ради 26 депутатів), тобто, не менше як дві третини голосів депутатів від загального складу, що відповідає вимогам ч. 3 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Суд апеляційної інстанції зазначає, що на виконання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту Диканської селищної ради проведено таємне голосування, для чого створено для цього лічильну комісію, виготовлені бюлетені та складений і затверджений протокол лічильної комісії, тобто, процедура голосування відбулася з дотриманням вимог чинного законодавства.

Крім того, прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського голови у випадках, передбаченихЗаконом України «Про місцеве самоврядування в Україні», належить до виключних повноважень відповідної ради.

В спірних правовідносинах, оскільки депутати Диканської селищної ради представляють волевиявлення територіальної громади, тобто володіють представницькими функціями, в той час як сільський голова є посадовою особою, який обирається та повноваження якого припиняються у передбаченийзакономспосіб, та оскільки більш, ніж 2/3 від загального складу депутатів Диканської селищної ради у визначений законом спосіб висловились за дострокове припинення селищним головою своїх повноважень, то продовження виконання своїх обов`язків селищним головою суперечитиме засадам здійснення місцевого самоврядування.

Прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень селищного голови належить до виключних повноважень відповідної ради, тобто, є дискреційними, у зв`язку з чим, адміністративний суд при розгляді цієї справи не може здійснювати повторну перевірку роботи селищного голови та щодо належного чи неналежного здійснення наданих йому повноважень, допущення ним у своїй діяльності порушень законодавства України, прав і свобод громадян, як і не може переоцінювати позицію (волевиявлення) депутатів селищної ради, які проголосували за необхідність дострокового припинення повноважень позивача.

Крім того, здійснення таких дискреційних повноважень як звільнення, в рамках встановленої процедури дострокового припинення повноважень селищного голови ради, має відбуватися з дотриманням критеріїв правової (справедливої) процедури, як складової принципу верховенства права (ч. 1 ст. 8 Конституції України) і принципу законності (ч. 2 ст. 19 Конституції України).

Таким чином, спірні рішення відповідачів повинні бути перевірені адміністративним судом на предмет законності та легітимності, а не доцільності їх прийняття.

Аналогічні висновки щодо застосування норм матеріального права, викладені в постановах Верховного Суду від 16.05.2023 р. у справі № 240/44129/21, від 22.06.2023 р. у справі № 160/14672/21.

Доводи позивача, що оскаржуване рішення відповідача протиправне, оскільки участь депутатів 25.11.2022 р. на сесії ради в порушення п. 26 Регламенту не підтверджено Реєстром осіб, які були зареєстровані на засіданні сесії, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними, оскільки факт участі 21 депутатів на засіданні цієї сесії підтверджено як Протоколом так і Реєстром.

Крім того, певні дефекти адміністративного акта можуть не пов`язуватися з його змістом, а стосуватися, наприклад, процедури його ухвалення. Саме по собі порушення процедури прийняття акта не повинно породжувати правових наслідків для його дійсності, крім випадків, прямо передбачених законом.

Виходячи із міркувань розумності та доцільності, деякі вимоги до процедури прийняття акта необхідно розуміти не як вимоги до самого акта, а як вимоги до суб`єктів владних повноважень, уповноважених на їх прийняття. Дефектні процедури прийняття адміністративного акта, як правило, тягнуть настання дефектних наслідків. Разом із тим, не кожен дефект акта робить його неправомірним.

Фундаментальне порушення це таке порушення суб`єктом владних повноважень норм права, допущення суттєвої, істотної помилки при прийнятті певного рішення, яке мало наслідком прийняття незаконного рішення.

Стосовно ж процедурних порушень, то в залежності від їх характеру такі можуть мати наслідком нікчемність або оспорюваність акта, а в певних випадках, коли йдеться про порушення суто формальні, взагалі не впливають на його дійсність.

Таким чином, не применшуючи значення необхідності дотримання встановленої законодавством процедури ухвалення того чи іншого рішення, вважає, що порушення такої процедури може бути підставою до скасування рішення суб`єкта владних повноважень лише за тієї умови, що воно вплинуло або могло вплинути на правильність рішення.

Аналогічні висновки щодо застосування норм матеріального права, викладені в постановах від 26.10.2023 р. у справі № 380/11770/21.

Крім того, аналогічну оцінку суттєвості порушень застосовує Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ), який у своїх рішеннях демонструє виважений підхід до оцінки характеру допущених порушень належної процедури з точки зору їх можливого впливу на загальну справедливість судового розгляду. Метод «оцінки справедливості процесу в цілому» не передбачає дослідження правомірності будь-якої окремої процесуальної дії у відриві від інших етапів процесу. По суті, ЄСПЛ у своїх рішеннях акцентує увагу на необхідності з`ясувати, «чи перетворили допущені порушення (в контексті конкретних обставин справи) судовий розгляд у цілому на несправедливий». При цьому, як свідчить практика ЄСПЛ, навіть виявлення судом серйозних (чи вагомих), на його думку, порушень права на справедливий судовий розгляд, допущених національними судами, не завжди тягне загальну оцінку проведеного судового розгляду та ухваленого підсумкового рішення як несправедливого. Тобто, скасування акта адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу принципу правової стабільності та справедливості.

Доводи позивача, що сесія Диканської селищної ради в порушення ч. 6 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» неправомірно скликана депутатами ради, а не секретарем ради, оскільки секретар ради ОСОБА_2 , якого увільнили з посади секретаря, у зв`язку з призовом на військову службу приймав участь у засіданнях сесії ради, тобто, міг ініціювати проведення сесії як секретар ради, є підставою вважати, що депутати не могли ініціювати позачергове скликання сесії, оскільки повноваження на це були саме у секретаря Олійника О.О., суд апеляційної інстанції вважає помилковими з наступних підстав.

Судовим розглядом встановлено, що розпорядженням виконавчого комітету Диканської селищної ради № 41-рс від 01.03.2022 р. секретаря Диканської селищної ради ОСОБА_2 увільнено від роботи з 01.03.2023 р., у зв`язку з призовом на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період зі збереженням місяця роботи, посади і середнього заробітку на період проходження військової служби.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 6 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю. Депутат місцевої ради, обраний секретарем сільської, селищної, міської ради, головою, заступником голови районної, обласної, районної у місті ради, працює у відповідній раді на постійній основі і не може суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах (за винятком викладацької, наукової та творчої у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено законом.

Таким чином, відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 6 «Про статус депутатів місцевих рад», увільнення ОСОБА_2 з посади секретаря селищної ради не є перешкодою для виконання ним депутатських повноважень, проте, в нього були відсутні повноваження на виконання посадових (чи службових) обов`язків секретаря селищної ради, в тому числі, щодо скликання позачергової сесії для вирішення питання про звільнення голови Диканської селищної ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Із врахуванням вищевикладених обставин, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення тридцять сьомої сесії Диканської селищної ради восьмого скликання № 2 від 25.11.2022 р. «Про висловлення недовіри Диканському селищному голові та дострокове припинення повноважень селищного голови» прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим в задоволенні позову ОСОБА_1 про скасування цього рішення необхідно відмовити та відмовити в задоволенні похідних позовних вимог про поновлення позивача на посаді та стягнення на йог користь заробітку за час вимушеного прогулу.

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення, у разі неправильного застосування норм матеріального права.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає необхідним скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 р. та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 .

Керуючись ст. ст. 9, 229, 243, 308, 315, 317, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Диканської селищної ради задовольнити.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 р. по справі № 440/10933/22 скасувати.

Прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.В. ПрисяжнюкСудді О.А. Спаскін Л.В. Любчич Повний текст постанови складено 08.11.2023 року

Джерело: ЄДРСР 114803099
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку