open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

490/8617/23 від26.10.2023

н\п 3/490/3639/2023

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2023 року суддя Центрального районного суду м. Миколаєва Лященко В.Л., при секретарі Спінчевській Н.О., за участі представника Миколаївської митниці Державної митної служби України Квасниці Ю.А., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвоката Махмутова О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про порушення митних правил, яка надійшла від Миколаївської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , не працюючу,

- за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В :

15.02.2023 на митну територію України через пункт пропуску на державному кордоні «Угринів Долгобичув» у зоні діяльності митного поста «Угринів», Львівської митниці, громадянкою України ОСОБА_1 , на підставі поданої нею до митного контролю та оформлення Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.02.2023, ввезено товар «гуманітарна допомога в умовах воєнного стану транспортний засіб «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, об?єм двигуна - 2179 см. куб., тип двигуна дизельний.

Згідно з Декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою віл 15.02.2023, ОСОБА_1 вказала наступні відомості: 1. Прізвище, власне ім?я та по-батькове особи, що здійснює декларування - ОСОБА_1 ; 2. Прізвище, власне ім?я та по-батькове водія - ОСОБА_1 ; 3. ОСОБА_2 машини -

«LANDROVERFREELANDER»:4.Номер машини НОМЕР_3 ;5.Відправник - ОСОБА_3 ;6.Отримувач - БО "Міжнароднийблагодійний фонд"ГероямСлава";7.Фактичне місцепризначення розвантаженняватажу -БО "Міжнароднийблагодійний фонд"ГероямСлава",м.Вінниця,вул.Ю.Клена, 6.2-а,оф.2:9.Вид допомоги-товар а/м«LANDROVER»,VIN№ НОМЕР_2 ,при цьому до митного контролю ОСОБА_1 також надала довідку про реєстрацію № 20269039 від 24.09.2022 на вищевказаний автомобіль та паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_4 , виданий 14.03.2017 органом 0717 та лист звернення до керівника Львівської митниці від 13.02.2023 6/н з наступним змістом: "Просимо посприяти здійснити перехід для гуманітарної допомоги з майбутньою передачею до 3С України наступних авто, що будуть переміщуватись через державний кордон України: 1. Авто марки «LAND ROVER FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , VIN НОМЕР_2 " за підписом Голови правління Благодійної організації «МБФ «Героям Слава» (м. Вінниця, вул. Ю. Клена, 6.2-а. оф. 2); гр. ОСОБА_4 .

Того ж дня, товар транспортний засіб марки «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, був оформлений як гуманітарна допомога в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання та випущений на митну територію України. Факт ввезення на митну територію України та оформлення у якості гуманітарної допомоги вищевказаного товару підтверджується відомостями, що містяться у автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор» та Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби України.

07.04.2023до Миколаївськоїмитниці,листом Миколаївськогорайонного управлінняполіції ГУ Нацполіціїв Миколаївськийобласті від07.04.2023№1521/50-2023,надійшли матеріаливиділені зкримінального провадження№12023152030000490від 16.03.2023за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.201-2КК Україниза фактомпродажу товару(предмету)гуманітарної допомогиз метоюотримання прибуткувчинені вособливо великомурозмірі абопід часнадзвичайного абовоєнного стану,а самепродажу товарутранспортний засіб«LandRoverFREELANDER»,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 ,VIN НОМЕР_2 »,2008року випуску ввезеного в якості «гуманітарної допомоги», що слідувала в адресу Збройних сил України.

Згідно зматеріалами кримінальногопровадження №12023152030000490від 16.03.2023встановлено,що вищевказанийавтомобіль доБО «МБФ«Героям Слава»та ЗбройнихСил України ОСОБА_1 доставленийне бувта уякості гуманітарноїдопомоги доЗбройних СилУкраїни непередавався.

Крім того,встановлено,що 22.03.2023,у м.Вознесенську повул.Київська 194-А,під часспроби здійснитинезаконний продажгромадянину України ОСОБА_5 ,в ходіпроведення невідкладногообшуку,було вилученотранспортний засіб«LandRoverFREELANDER»,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 ,VIN НОМЕР_2 »,2008року випуску та інші речові докази. У подальшому зазначений автомобіль було розміщено на зберігання на майданчику вилученого майна Миколаївського РУП ГУНП в Миколаївській області за адресою: м. Миколаїв, вул. Біла 44.

Так,згідно зматеріалами кримінальногопровадження №12023152030000490від 16.03.2023встановлено,що наданий ОСОБА_1 до митногоконтролю листазвернення БО«МБФ «ГероямСлава» докерівника Львівськоїмитниці від13.02.2023б/н "просприяння здійсненняпереходу длягуманітарної допомоги,з майбутньоюпередачею до 3СУ, транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, містить неправдиві відомості, що перекручують зміст інформації, яка ним посвідчується в частині мети переміщення вищевказаного автомобіля через митний кордон України, а саме: «перехід для гуманітарної допомоги з майбутньою передачею до 3С України».

22.06.2023 по кримінальному провадженню №l2023152030000490 від 16.03.2023

Вознесенським міськрайонним судом Миколаївської області (справа № 473/2914/23, номер провадження 1-кп/473/268/2023), іменем України винесено вирок та визнано винними у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст. 201-2 КК України громадянина України ОСОБА_6 . ІНФОРМАЦІЯ_2 та громадянина України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , які за попередньою змовою з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на отримання прибутку, діючи умисно, з корисливих мотивів, під час дії воєнного стану, достеменно розуміючи, що транспортний засіб «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, згідно з вказаним вироком ринковою вартістю 445 754 грн., ввезений на територію України як гуманітарна допомога, цільового надходження для потреб Збройних сил України, продали вказаний транспортний засіб громадянину України ОСОБА_5 , тим самим отримали прибуток від продажу товарів гуманітарної допомоги.

Таким чином, встановлено, що громадянка України ОСОБА_1 вчинила дії спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю в якості "гуманітарної допомоги" товару транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, ринковою вартістю 445 754 грн., шляхом подання митному органу як підстави для переміщення через митний кордон України вказаного товару документу - "Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою" від 15.02.2023, що містить неправдиві відомості щодо одержувача цього товару, тобто БО «МБФ «Героям Слава» набувача "гуманітарної допомоги", а також неправдиві відомості зазначені в листі звернення до керівника Львівської митниці від 13.02.2023 б/н "про сприяння здійснення переходу для гуманітарної допомоги, з майбутньою передачею до ЗСУ, транспортний засіб «LAND ROVER FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 ", що перекручують зміст інформації, яка ним посвідчується в частині мети переміщення вищевказаного автомобіля через митний кордон України, а саме: "перехід для гуманітарної допомоги з майбутньою передачею до 3С України, тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник Миколаївської митниці Державної митної служби України Квасниця Ю.А. підтримав обставини викладені у протоколі, надав пояснення на заперечення, відповідь органів досудового розслідування та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності зач.1 ст.483 Митного кодексу України.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвокат Махмутов О.А. в судовому засіданні заперечував проти притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та просив закрити провадження по справі. Надав заперечення на протокол, в якому зазначив про сплив строків на притягнення ОСОБА_1 до відповідальності, відсутність умислу на вчинення правопорушення, передачу нею автомобіля благодійній організації та про визнання ч.1 ст.483Митного кодексуУкраїни неконституційною.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.

Відповідно до положеньст. 458 Митного кодексу Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до змісту вимог ст.486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Вимогами ст.489 КУпАП передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ст.495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 318 Митного кодексу Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбаченіст. 335 Митного кодексу України.

Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Згідно з диспозицією ст. 483 Митного кодексу України, об`єктивна сторона складу правопорушення, за якою притягується ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, характеризується діями, спрямованими на приховування переміщуваного через митний кордон України товару, що спричиняє певні негативні наслідки, а суб`єктивна сторона лише прямим умислом. Тобто, переміщення товару через митний кордон з приховуванням від митного контролю повинно передбачати для експортера такого товару умисел щодо отримання певних переваг чи матеріальних благ внаслідок проведення такої незаконної зовнішньоекономічної операції.

Митний кодекс України визначає приховуванням від митного контролю як використання спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, що переміщуються через митний кордон України, або надання одним товарам вигляду інших, чи подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, або одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Згідно з ч. 1ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи,що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

У розумінні положень п. 57 ст. 4 Митного кодексу України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Згідно вимог ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митного органу зокрема, шляхом, перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.

Відповідно до Постанови пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Документами, що містять неправдивідані, є, зокрема, такі, в якихвідомостіщодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно дост.1Закону Україну"Прогуманітарну допомогу» гуманітарна допомога-цільова адреснабезоплатна допомогав грошовійабо натуральнійформі,у виглядібезповоротної фінансовоїдопомоги абодобровільних пожертвувань,або допомогау виглядівиконання робіт,надання послуг,що надаєтьсяіноземними тавітчизняними донорамиіз гуманнихмотивів отримувачамгуманітарної допомогив Україніабо за кордоном, які потребуютьїї узв?язку зсоціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про гуманітарну допомогу" звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України.

Відповідно пункту 7 ст. 15 "Прикінцеві положення" Закону України "Про гуманітарну допомогу", наперіод діївоєнного стануКабінет МіністрівУкраїни має правовизнавати окремікатегорії товарів,у томучислі підакцизні,не визначеніу статті6цього Закону,гуманітарною допомогоюбез здійсненняпроцедури визнаннятаких товарівгуманітарною допомогоюу кожному конкретному випадку.

Відповідно допідпункту 69.5пункту 69розділу ХХ"Перехідні положення" Податкового кодексуУкраїни,тимчасово, на періоддо припинення або скасування воєнного стану на території України, операції з добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг на користь Збройних Сил України та підрозділів територіальної оборони без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.

Відповідно до ч. 1 ст. 287 Митного кодексу України, при ввезенні (пересиланні) на митну територію України товари, визначені відповідно до Закону України "Про гуманітарну допомогу" Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України як гуманітарна допомога, звільняються від оподаткування ввізним митом.

Відповідно до абзацу першого пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану" із змінами і доповненнями, на період воєнного стану пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги, які включені до переліку категорій товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 224 "Про затвердження переліку категорій товарів. що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги", здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання товаросупровідних документів або декларації, заповненої особою, що перевозить даний товар, за формою згідно з додатком 1, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Товари,пропуск якихздійснюється відповіднодо абзацупершого цьогопункту,визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Враховуючи вище зазначене, вина ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме:

- протоколом про порушення митних правил № 0034/50400/23 від 29.09.2023 року, в якому вказані обставини порушення митних правил;

- листом зверненням від 13 лютого 2023 року, згідно якого голова правління БО «МБФ» Героям Слава» ОСОБА_4 просить посприяти здійснити перехід для гуманітарної допомоги з майбутньою передачею до Збройнихсил України транспортного засобу «LAND ROVER FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 ;

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою ОСОБА_1 ;

- вироком Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області від 22 червня 2023 року по справі №473/2914/23, провадження №1-кп/473/268/2023, яким встановлено транспортні засоби, серед яких транспортний засіб «LAND ROVER FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 , ринкова вартість якого 445 754 грн та обставини його продажу, як товарів гуманітарної допомоги;

- листом слідчого управління ГУНП у Вінницькій області №9962/24-2023 від 12.09.2023, щодо надання інформації на запит Миколаївської митниці, в якому містяться пояснення голови правління БО «МБФ» Героям Слава» ОСОБА_4 , а також інші відомості, щодо наявності чи відсутності в матеріалах кримінального провадження №1202202000000599 запитуваних Миколаївською митницею інформації.

Наведені докази узгоджуються між собою, є належними та допустимими, підстави ставити під сумнів їх достовірність відсутні, а тому в своїй сукупності підтверджують обставини, встановлені в судовому засіданні. При цьому достатні та допустимі дані, які б спростовували чи ставили під сумнів наведені досліджені докази, вказували про порушення вимог Митного кодексу України під час їх отримання, у справі відсутні і не встановлені.

Суд не погоджується з доводами представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвокатом Махмутовим О.А.про відсутність умислу у ОСОБА_1 у порушенні норм Митного Кодексу, оскільки після перетину кордону вона передала автомобіль Благодійній організації «МБФ «Героям Слава» та не повинна була передавати його ЗСУ особисто.

Так адвокатом Махмутовим О.А.не оспорюється факт, того що ОСОБА_1 було ввезено товар транспортний засіб «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, а також те, що при митному контролі нею було надано лист звернення Голови правління Благодійної організації «МБФ «Героям Слава» ОСОБА_4 до керівника Львівської митниці від 13.02.2023 з проханням посприяти здійснити перехід гуманітарної допомоги, з майбутньою передачею зазначеного транспортного засобу до Збройних сил України.

Проте доказів передачі ОСОБА_1 вказаного транспортного засобу до Збройних сил України, представником надано не було.

Натомість до заперечень на протокол про порушення митних правил адвокатом було додано Акт приймання-передачі транспортного засобу від 26.02.2023, згідно якого місцем прийняття-передачі транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску було зазначено «м.Вінниця», проте ОСОБА_1 в поясненнях наданих старшому інспектору ВМО№5 Волинської митниці, зазначила про те, що вказаний транспортний засіб вона передала в «м.Львів» та не конкретизувала кому саме.

В судовому засіданні адвокатом Махмутовим О.А. було надано Акт приймання-передачі транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, від 28.02.2023, складений директором фонду ОСОБА_4 та волонтером ОСОБА_8 (МДА АВ0885242), проте зазначений Акт не містить підпису ОСОБА_9 , який начебто прийняв вказаний транспортний засіб.

Крім того, згідно відповіді слідчого управління ГУНП у Вінницькій область на запит інформації Миколаївською митницею, встановлено, що в матеріалах кримінального провадження №12022020000000599 міститься пояснення голови БО «МБФ «Героям Слава» ОСОБА_4 , згідно яких він не підтвердив підписання та проставляння печаток БФ «МБФ «Героям Слава» на листі звернення від 13.02.2023 року.

Разом з тим, як вбачається з відповіді Львівської митниці та Постанови КМУ від 01.03.2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», надання гарантійних листів кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги не є обов`язковим, а тому можливо зробити висновок, що особи, які перевозять товар через митний кордон як гуманітарну допомогу для ЗСУ, повинні передати це майно на потреби конкретним військовим частинам (тощо), про що повинні мати відповідне підтвердження.

Недотримання вказаної процедури, на переконання суду, призводить в подальшому до того, що інші особи в незаконний спосіб розпоряджаються та користування вказаним майном, яке призначено для потреб ЗСУ.

Також, суд звертає увагу на те, що згідно витягів з автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор», «Диспетчер ЗМК» та Єдиної автоматизованої інформаційної системи Державної митної служби, ОСОБА_1 у період з 24.12.2022 по 08.08.2023 ввезла на митну територію України 28 транспортних засобів, тобто їй була відома процедура проходження митного контролю.

Посилання представника на порушення строків притягнення ОСОБА_1 до відповідальності, суд вважає не обґрунтованим.

Так, ч.1 ст. 467 Митного кодексу України вказано, що якщо справи про порушення митних правил відповідно достатті 522цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 491 Митного кодексу України, однією з підстав для порушення справи про порушення митних правил є офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю.

Згідно з постановою у справі №149/2498/11,Верховний суду складіколегії суддівКасаційного адміністративногосуд вказав:"щопочатком перебігустроку накладенняадміністративного стягненняслід пов`язуватиз днемвиявлення правопорушеннясаме органом,який уповноваженийна складаннявідповідного протоколупро адміністративніправопорушення,як початковогоетапу процедурипритягнення особидо адміністративної відповідальності. Днем виявлення правопорушення слід також вважати і день, коли до уповноваженого органу надішли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

З урахуванням наведеного, днем виявлення правопорушення є 07.04.2023, тобто дата коли до Миколаївської митниці надійшов лист від Миколаївського районного управління поліції ГУ Національної поліції в Миколаївській області.

Таким чином, суд приходить до висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинила дії спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю в якості "гуманітарної допомоги" товару транспортний засіб «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску, ринковою вартістю445754грн.,шляхом поданнямитному органуяк підставидля переміщеннячерез митнийкордон Українивказаного товарудокументу - "Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою" від 15.02.2023, що містить неправдиві відомості щодо одержувача цього товару, тобто БО «МБФ «Героям Слава» набувача "гуманітарної допомоги", а також підробленого документу - листа звернення "до керівника Львівської митниці" від 13.02.2023 б/н про сприяння здійснення переходу для гуманітарної допомоги, з майбутньою передачею до ЗСУ, транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску,який містить неправдиві відомості, що перекручують зміст інформації, яка ним посвідчується в частині мети переміщення вищевказаного автомобіля через митний кордон України, а саме: "перехід для гуманітарної допомоги з майбутньою передачею до 3С України", тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

При визначенні міри адміністративного стягнення стосовно ОСОБА_1 суд враховуєхарактер правопорушення,обставини справищодо місця,часу правопорушення,і їхнаслідків,ступінь виниправопорушника,його майновийстан,відсутність данихпро вчиненняаналогічних адміністративнихправопорушень. Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність не встановлено.

Згідно вироку Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області від 22 червня 2023 року по справі №473/2914/23, провадження №1-кп/473/268/2023, ринкова вартість транспортного засобу «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », становить 445754 гривень.

Вирішуючи питання щодо накладення стягнення за вчинене правопорушення, суд вважає за необхідне обрати ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, з конфіскацією цих товарів, а саме: з подальшою передачею (залишенням) військовій частині НОМЕР_6 , АДРЕСА_2 , код НОМЕР_7 , про що зазначено у вироку суду Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області від 22 червня 2023 року, оскільки такепокарання буденеобхідним,достатнім ідопустимим,тобто призначенез метоювиховання особиі запобіганнявчинення ним нових правопорушень.

Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

У відповідності з цією статтею, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 536,80гривень на користь держави.

На підставі викладеного та керуючись ст.40-1, 279, 283, КУпАП, ст.464, 485, 489, 519,524,527,Митного кодексуУкраїни суд,

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді у виді штрафу в розмірі 100відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме транспортного засобу «LandRoverFREELANDER»,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 ,VIN НОМЕР_2 »,2008року випуску,щостановить 445754 (чотириста сорок п`ять тисяч сімсот п`ятдесят чотири) гривень 00 копійок.

Конфіскувати товар - транспортний засіб «Land Rover FREELANDER», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_2 », 2008 року випуску - у власність держави, з подальшою передачею (залишенням) військовій частині НОМЕР_6 , місто Миколаїв, 54022, код НОМЕР_7 .

Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів - Миколаївське ГУК/Централ. р н/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - UA088999980314030542000014483, код класифікації доходів бюджету 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 536.80 гривень (п`ятсот тридцять шість грн. вісімдесят коп.) на розрахунковий рахунок UA798999980313131206000014483, отримувач Миколаїв. ГУК/Централ.р-н/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), призначення платежу - судовий збір (ДСА 050).

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскарженадо Миколаївськогоапеляційного судупротягом десятиднів здня винесенняпостанови особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Суддя В.Л. Лященко

Джерело: ЄДРСР 114483210
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку