open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 560/12418/23

РІШЕННЯ

іменем України

23 жовтня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Керівника Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до Гвардійської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною,

ВСТАНОВИВ:

Керівник Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області звернувся в суд з позовом до відповідача в якому просить визнати протиправною бездіяльність Гвардійської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області щодо не оформлення документів на земельну ділянку орієнтованою площею 0,45 га для розміщення на ній сміттєзвалища та зобов`язати Гвардійську сільську раду Хмельницького району Хмельницької області вчинити дії та забезпечити виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами села Райківці Гвардійської об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, орієнтовною площею 0,45 га для розміщення на ній сміттєзвалища, винесення в натурі та встановлення на місцевості меж земельної ділянки, а також здійснення державної реєстрації прав на дану земельну ділянку.

В обгрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що при вивченні стану законності у сфері забезпечення екологічної безпеки встановлено, що відповідно до інформації Гвардійської сільської ради від 13.02.2023 року № 219 на території Гвардійської об`єднаної територіальної громади за межами села Райківці розташоване сміттєзвалище, кадастровий номер ділянки відсутній, межі ділянки не встановлювалися, речові права на земельну ділянку не зареєстровано.

Рішеннями Райківецької сільської ради № 15 від 10.12.1997 року виділено земельну ділянку для збереження виробничих та побутових відходів в районі лісу, поле № 5 с. Райківці, площею 0,10 га.

Дане місце є паспортизованим та має реєстраційний номер 11/17 від 23.04.2008 року.

Відповідно до паспорту місця видалення відходів, сміттєзвалище розташоване за адресою вул. Леніна, 71/2 с. Райківці Хмельницького району Хмельницької області за визначеними координатами, перебуває в комунальній власності та експлуатується з 1992 року.

Згідно відомостей які містяться в Публічній карті, сміттєзвалище за адресою вул. Леніна, 71/2 с. Райківці Хмельницького району Хмельницької області розташоване за іншими координатами ніж ті які зазначені у паспорті та на земельній ділянці, відомості про яку не внесено до Державного земельного кадастру.

Відповідно до інформації яку надав відповідач на запит прокуратури від 06.06.2023 року № 957, за вказаним в Паспорті місцем видалення відходів № 11/17 на сьогоднішній день сміттєзвалище не функціонує, функціонуюче звалище розташоване поруч за іншими координатами, його площа становить 0,45 га, кадастровий номер ділянки відсутній, межі ділянки не встановлювалися, речові права на земельну ділянку не зареєстровано.

Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області проведено перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в діяльності Гвардійської сільської ради, якими виявлено ряд порушень норм законодавства, в тому числі не здійснення державної реєстрації прав на земельні ділянки під сміттєзвалищем.

За результатами перевірок винесено приписи, постанову про накладення адміністративного стягнення, але незважаючи на неодноразове застосування заходів реагування, відповідач не прийняв рішення про виготовлення документації із землеустрою для формування вищезгаданої земельної ділянки та реєстрацію прав на земельну ділянку.

Оскільки бездіяльність відповідача щодо не забезпечення виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Гвардійської сільської ради під розміщення сміттєзвалища, а також державної реєстрації прав на дану земельну ділянку є протиправною, враховуючи те, що Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області не звернулася в суд з позовом про визнання такої бездіяльності протиправною, прокурор звернувся в суд з даним позовом в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах-Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 липня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

Представник відповідача подав в суд відзив на позовну заяву в якому відповідач позовні вимоги не визнав, просить закрити провадження у справі.

Обгрунтовуючи заперечення позову та своє клопотання про закриття провадження у справі, представник відповідача вказав, що зазначені в Паспорті місця видалення відходів № 11/17 від 23.04.2008 року координати не відповідають фактичним обставинам, а відображають координати земельної ділянки розташованої за межами с. Лісоводи Городоцького району Хмельницької області, через що такий Паспорт через внесення в нього некоректних відомостей не може бути оцінений як належний доказ на який посилається позивач.

Земельна ділянка під сміттєзвалище для мешканців с. Райківці була виділена рішенням ще Райковецької сільської ради № 15 від 10.12.1997 року, а Гвардійська сільська рада сформована в листопаді 2020 року, та дотримується чинного законодавства.

Також Гвардійська територіальна громада є дотаційною з обмеженими можливостями власного бюджету, діяльність проходить в умовах воєнного стану, що диктує пріоритети при плануванні витрат місцевого бюджету.

Створення власного полігону для таких цілей є непідйомним для бюджету сільської ради, тому відходи транспортуються на діючі сміттєзвалища.

Крім того розпочата процедура виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами села Райківці Городоцької сільської ради орієнтовною площею 0,45 га під сміттєзвалище.

21 липня 2023 року рішенням 36 сесії Гвардійської сільської ради надано дозвіл Гвардійському ККП на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування полігону під тимчасове видалення твердих та інших побутових відходів, визначено підрядну організацію про його виготовлення.

Подальші дії потребують певного часу і будуть здійснюватися в установленій послідовності.

Наведені доводи свідчать про те, що дії Гвардійської сільської ради направленні на виконання повноважень, покладених чинним законодавством на її виконавчі органи, спростовують аргументи позивача та свідчать про відсутність предмету позову та спору.

Враховуючи викладене представник відповідача вважає, що відсутні правові підстави для задоволення позову.

Прокурор подав в суд відповідь на відзив, де не погодився із відзивом на позов, позовні вимоги просить задовольнити.

Представник відповідача подав в суд заперечення на відповідь на відзив, в яких знову ж таки наполягає на прийнятті рішення про закриття провадження у справі, за тих же обставин, які зазначенні у відзиві на позовну заяву.

Суд, дослідивши матеріали справи, при вирішенні спору бере до уваги таке.

Судом встановлено, що на території Гвардійської об`єднаної територіальної громади за межами с. Райківці Хмельницького району Хмельницької області за координатами земельної ділянки 49.316449, 26.752525 розташоване сміттєзвалище.

У земельної ділянки за вказаними координатами відсутній кадастровий номер, межі ділянки не встановлені, речові права на земельну ділянку не зареєстровані.

Виділення даної земельної ділянки для збереження виробничих та побутових відходів в районі лісу, поле № 5 с. Райківці, площею 0,10 га, відбулося на підставі рішення Райківецької сільської ради № 15 від 10.12.1997 року.

Місце для збереження виробничих та побутових відходів на вказаній земельній ділянці для видалення відходів є паспортизованим та має реєстраційний номер № 11/17 від 23.04.2008 року.

Відповідно до Паспорту місця видалення відходів № 11/17 від 23.04.2008 року, сміттєзвалище розташоване за адресою вул. Леніна,71/2 с. Райківці, Хмельницький район Хмельницька область, координати ПнШ 49"19"10" СхД 26"45"20", перебуває в комунальній власності та експлуатується з 1992 року.

За інформацією Гвардійської сільської ради від 06.06.2023 року № 957, сміттєзвалище за координатами 49.316449, 26.752525, вказаними в Паспорті видалення відходів № 11/17, на даний час не функціонує, натомість згідно із відомостями Публічної кадастрової карти вбачається, що сміттєзвалище яке використовується як місце видалення відходів площею орієнтовно 0,45 га із координатами 49.316685, 26.752533, знаходиться поруч із земельною ділянкою за координатами 49.316449, 26.752525, вказаними в Паспорті видалення відходів № 11/17.

Із інформації яка міститься у Публічній кадастровій карті вбачається, що відомості про земельну ділянку на якій розташоване сміттєзвалище, яке на даний час розташоване на земельній ділянці за координатами 49.316685, 26.752533, до Державного земельного кадастру не внесено, кадастровий номер відсутній, межі ділянки не встановлювалися, речові права на земельну ділянку не зареєстровані, місце видалення відходів не паспортизоване.

Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області проведено перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Гвардійською сільською радою, якими встановлено ряд порушень норм законодавства, у тому числі відсутність здійснення реєстрації прав на земельні ділянки для використання їх для місця видалення відходів, а саме:

-20.05.2020 року за результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 377/02 та цього ж дня внесено припис № 377/202, відповідно до пункту 2 якого Гвардійську сільську раду зобов`язано у строк до 20.12.2020 року провести державну реєстрацію прав на земельну ділянку під сміттєзвалищем;

-21.01.2021 року, з метою контролю виконання припису № 377/02 від 20.05.2020 року, проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства за результатами якої складено акт № 25/02, яким зафіксовано встановлене перевіркою невиконання вимог пункту 2 припису № 377/02 від 20.05.2020 року, внаслідок чого винесено припис № 25/02, пунктом 2 якого зобов`язано Гвардійську сільську раду у строк до 12.07.2021 року організувати реєстрацію прав на земельну ділянку під сміттєзвалищем, розташованим на території об`єднаної територіальної громади.

21.01.2021 року Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 4/02 на голову Гвардійської сільської ради у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Не зважаючи на застосовані Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області заходи реагування, Гвардійська сільська рада не прийняла рішення про виготовлення документації із землеустрою для формування земельної ділянки та реєстрацію прав на земельну ділянку під сміттєзвалище, в свою чергу Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області не звернулася в суд із позовом до Гвардійської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності в частині невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Райківці Хмельницького району Хмельницької області, орієнтовною площею 0,45 га з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, здійснення державної реєстрації прав на таку земельну ділянку.

Оскільки Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області не звернулася в суд із позовом до Гвардійської сільської ради, прокурор звернувся в суд з даним позовом в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах-Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначені Законом України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", (далі Закон № 280/97-ВР).

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 25 Закону № 280/97-ВР, встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно із пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до підпунктів 6, 15, 16 пункту а) статті 30 Закону № 280/97-ВР, в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить:

-організація управління побутовими відходами;

-розроблення та реалізація місцевих планів управління відходами;

-затвердження норм надання послуг з управління побутовими відходами.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території України, визначені Законом України "Про відходи" від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР, (далі Закон № 187/98-ВР).

Відповідно до пунктів а), в), е), и) частини 1, частини 2 статті 21 Закону № 187/98-ВР, органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують:

-виконання вимог законодавства про відходи;

-організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;

-вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами;

-ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

Органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами.

Статтею 26 Закону № 187/98-ВР передбачено, що державному обліку та паспортизації підлягають в обов`язковому порядку всі відходи, що утворюються на території України і на які поширюється дія цього Закону.

Державний облік та паспортизація відходів здійснюються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно із статтею 33 Закону № 187/98-ВР, зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об`єктів.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, в якому визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відходів відповідно до встановлених умов їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об`єкти повинні використовуватися лише для відходів, заявлених на одержання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про відходи", постановою Кабінету Міністрів України від 1 листопада 1999 року № 2034 затверджено "Порядок ведення державного обліку і паспортизації відходів", (далі Порядок № 2034).

Згідно із пунктом 1 Порядку № 2034, він встановлює єдині правила ведення державного обліку та паспортизації відходів, дія яких поширюється на підприємства, установи, організації всіх форм власності, громадян-суб`єктів підприємницької діяльності, діяльність яких пов`язана з утворенням відходів та здійсненням операцій поводження з ними.

Відповідно до пунктів 9, 10 Положення № 2034, паспортизація відходів передбачає складення і ведення паспортів відходів, паспортів місць видалення відходів, реєстрових карт об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів відповідно до державного класифікатора ДК 005-96 "Класифікатор відходів" ( v0089217-96 ) та номенклатури відходів.

Форми паспортів відходів та інструкції щодо їх ведення розробляються Міндовкіллям за участю інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади і затверджуються ним за погодженням з МОЗ.

Контроль за веденням підприємствами первинного обліку відходів та за їх паспортизацією здійснюється Держекоінспекцією та її територіальними органами, а також іншими спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами відповідно до їх компетенції.

Відповідно до статті 2 та статті 4 Земельного кодексу України, (далі ЗК України), земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Згідно із пунктами а), б), в) статті 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить:

-розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад;

-передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

-надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до статті 79-1 ЗК України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється:

-у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

-шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

-шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

-шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

-за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);

-за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування, визначені Законом "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року № 858-IV, (далі Закон № 858-IV).

Згідно із статтею 4 Закону № 858-IV, суб`єктами землеустрою є органи місцевого самоврядування, які в свою чергу відповідно до статті 8 цього Закону здійснюють регулювання у сфері землеустрою.

Повноваження сільських рад у сфері землеустрою передбачені статтею 19 цього ж Закону.

Відповідно до пункту ґ) частини 1 статті 20 Закону № 858-IV, землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі організації нових і впорядкування існуючих об`єктів землеустрою.

Статтями 21, 22 Закону № 858-IV встановлено, організацію і планування землеустрою на місцевому рівні здійснюють органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України.

Землеустрій здійснюється на підставі рішень органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою (у тому числі при розробленні містобудівної документації).

Види документації із землеустрою визначені статтею 25 Закону № 858-IV.

Із змісту наведених правових норм, суд робить такі висновки:

-сільська рада як орган місцевого самоврядування зобов`язана організовувати управління побутовими відходами, зокрема збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів, вирішувати питання щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами та ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;

-для розміщення об`єктів розміщення, захоронення, поводження з відходами, органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами;

-формування земельної ділянки щодо розміщення на території органи місцевого самоврядування полігонів для захоронення відходів, об`єктів поводження з відходами полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру;

-сільська рада як суб`єкт земельних відносин має повноваження розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад, в тому числі повноваження щодо надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до ЗК України;

-організація і планування землеустрою є обов`язком органу місцевого самоврядування;

-після проведення формування земельних ділянок здійснюється їх державна реєстрація у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера;

-земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Надаючи оцінку встановленим у справі обставинам із врахуванням наведених правових норм, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що земельна ділянка із координатами 49.316685, 26.752533, площею орієнтовно 0,45 га, яка використовується Гвардійською сільською радою як місце видалення відходів, не може вважатися об`єктом цивільних прав, оскільки вона не сформована відповідно до вимог статті 79-1 ЗК України, а саме: не визначено її площу, межі та не внесено інформацію про неї до Державного земельного кадастру.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та проведення її державної реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування та державної реєстрації права власності на неї.

За відсутності державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, неможливо здійснити державну реєстрацію речових прав на земельну ділянку яка здійснюється після державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

Таким чином, враховуючи наведене, суд робить висновок про те, що відповідач всупереч вимогам чинного законодавства проводить експлуатацію земельної ділянки із координатами 49.316685, 26.752533, площею орієнтовно 0,45 га, не вчиняючи необхідних дій для належного формування такої ділянки для розміщення на ній сміттєзвалища.

Суд, при вирішенні спору не бере до уваги пояснення представника відповідача наведені у відзиві на позов та у запереченнях на відповідь позивача на відзив, оскільки вони заперечуються обставинами встановленими судом при вирішенні спору, в зв`язку з тим, що на дату прийняття судового рішення відповідач не вчинив дій, які б свідчили про те, що земельна ділянка під сміттєзвалище сформована в установленому чинним законодавством порядку та здійснено державну реєстрацію речових прав на таку земельну ділянку.

Аналізуючи все в сукупності, суд вважає, що позов обгрунтований та доведений дослідженими в судовому засіданні належними доказами, тому підлягає задоволенню.

Згідно із частиною 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Керівника Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до Гвардійської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Гвардійської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області щодо не оформлення документів на земельну ділянку орієнтованою площею 0,45 га для розміщення на ній сміттєзвалища.

Зобов`язати Гвардійську сільську раду Хмельницького району Хмельницької області вчинити дії та забезпечити виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами села Райківці Гвардійської об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, орієнтовною площею 0,45 га для розміщення на ній сміттєзвалища, винесення в натурі та встановлення на місцевості меж земельної ділянки, а також здійснення державної реєстрації прав на дану земельну ділянку.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Керівник Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області (вул. Івана Франка, 2/2,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38045514) Відповідач:Гвардійська сільська рада (вул. Соборна, 46,Гвардійське,Хмельницький район, Хмельницька область,31352 , код ЄДРПОУ - 04403673)

Головуючий суддя В.К. Блонський

Джерело: ЄДРСР 114363217
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку