open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2023 рокусправа № 380/15466/23 м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранс УА» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови -

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Євротранс УА" (далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову серії ПШ 015995 від 14.06.2023, винесену працівником Державної служби України з безпеки на транспорті Петейчуком Володимиром про застосування щодо позивача адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 грн.

В обґрунтування позову зазначено те, що 20.04.2023 року інспектором Державної служби України з безпеки на транспорті було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 348935, де в результаті перевірки, було виявлено адміністративне правопорушення за ст. 34 ЗУ Про автомобільний транспорт «при здійсненні вантажних перевезень небезпечних вантажів перевізник не забезпечив водія необхідними документами а саме: свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів на тягач і напівпричіп». Вказав, що при складанні акту, а в подальшому виносячи постанову, працівник Державної служби України з безпеки на транспорті зіслався на ст. 48 ЗУ Про автомобільний транспорт абзац 3 ч. 1 (У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг). Крім того, ТзОВ Євротранс УА згідно з ТТН - здійснював перевезення вантажу Амонію нітрат (селітра аміачна ООН № 1942) у мішках (біг бегах) по 1000 кг, загальна маса вантажу становила 23 т, що не перевищувала встановлених норм п. 22.5. ПДР. Повідомив, що Наказом МВС України № 656 від 04.08.2018 р. «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затверджено «Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів». Відповідно до пункту 4 Розділу І Правил, перевезення небезпечних вантажів територією України здійснюється з урахуванням вимог додатків А, В до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів та цих Правил. Згідно з Розділом 1.10. Угоди про міжнародне перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ) амонію нітрат (селітра аміачна) клас 5.1. ГУ ІІІ, (АМОНІЮ НІТРАТ , що містить не більше ніж 0,2% горючих речовин, включаючи будь яку органічну речовину яку розраховано по вуглецю, за винятком домішок будь-якої речовини) не підпадає під класифікацію вантажів підвищеної небезпеки у разі перевезення навалом до 3000 кг, а також упакований в необмеженій кількості. Тому вважає, що він здійснюючи перевезення нітрату амонію (селітра аміачна ООН № 1942), який упакований в мішках біг бегах по 1000 кг, що підтверджується ТТН № 7145/5695 від 20.04.2023, не порушив вимог чинного законодавства у сфері автомобільних перевезень, тому вважає оскаржувану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, відтак звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою від 10.07.2023, з урахуванням ухвали про виправлення описки від 19.07.2023, позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою від 04.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 20.10.2023 забезпечено позов шляхом зупинення стягнення у виконавчому провадженні № 72853315, відкритому старшим державним виконавцем Стрийського відділу державної виконавчої служби у Стрийському районі Львівського області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Федоришин Наталією Стефанівною, на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області від 14.06.2023 № ПШ 015995.

На адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 72262 від 22.09.2023), у якому проти позову заперечив. В обґрунтування вказав, що 14.06.2023 відбувся розгляд справи про порушення за участю представника позивача, в результаті якого Відділом державного нагляду (контролю) у Львівській області було винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ015995. Стверджує, що позивач був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.

По суті вчиненого позивачем порушення вказав, що 20.04.2023 контролюючими особами Укртрансбезпеки, на підставі графіку проведення рейдових перевірок, а також відповідно до направлення на перевірку № 000301 від 14.04.2023 проводилась рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів. Відповідно до статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», водій транспортного засобу марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , надав для перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки: посвідчення водія серії НОМЕР_2 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , серії НОМЕР_3 ; свідоцтво про реєстрацію напівпричепа марки SCHMITZ, номерний знак НОМЕР_4 , серії НОМЕР_5 ; свідоцтво про підготовку водія транспортного засобу, що перевозить небезпечний вантаж серії НОМЕР_6 ; товарно-транспортну накладну № 7145/5695 від 20.04.2023. Актом № 348935 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 20.04.2023, зокрема встановлено, що під час перевірки виявлено порушення під час перевірки виявлено порушення ст. 34 ЗУ «Про автомобільний транспорт» при здійсненні вантажних перевезень небезпечних вантажів згідно ТТН № 7145/5695 від 20.04.2023 перевізник не забезпечив водія необхідними документами, а саме: свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів на тягач і напівпричіп. Вказав, що відповідно до товарно-транспортної накладної № 7145/5695 від 20.04.2023, транспортним засобом марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 та напівпричепом марки SCHMITZ, номерний знак НОМЕР_7 , яким керував водій ОСОБА_1 , перевізником виступає позивач, здійснено перевезення амонію нітрат (селітра аміачна) марки Б, який відповідно до Переліку небезпечних вантажів ДОПНВ зазначений під маркуванням «UA 1942, амонію нітрат, 5.1, III», тобто є небезпечним вантажем.

При перевезенні небезпечних вантажів, зокрема, у випадках, передбачених ДОПНВ, на транспортній одиниці мають бути додатково такі документи: свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, передбачене розділом 9.1.3 додатка В до ДОПНВ, на кожну транспортну одиницю або транспортний засіб, що входить до її складу, зразок якого наведено в додатку 2 до цих Правил (свідоцтво має бути стандартного формату А4 (210 х 297 мм), білого кольору з рожевою діагональною смужкою); свідоцтво ДОПНВ про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі (далі - свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія), передбачене розділом 8.2.1 додатка В до ДОПНВ; письмові інструкції, передбачені розділом 5.4.3 додатка А до ДОПНВ. Оскільки, позивачем не надано свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, передбаченого розділом 9.1.3 додатка В до ДОПНВ, відповідач вважає оскаржувану постанову такою, що скасуванню не підлягає. Просив відмовити у задоволенні позову.

Від позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив (вх. № 75819 від 06.10.2023) у якій вказав, що інкриміноване суб`єкту господарювання правопорушення не є правопорушенням оскільки в дійсності селітра аміачна класифікується як небезпечний вантаж і відноситься до класу 5.1 «Окиснювальні речовини» № ООН 1942, та перевозиться під належним відвантажу вальним найменуванням «Нітрат амонію», проте на перевезення небезпечних вантажів згідно з № ООН 1942 в упаковках (мішках, Біг-Бегах) у кількості до 1000 кг (маса нетто) на транспортну одиницю поширюється дія розділу 1.1.3.6., а саме підрозділу 1.1.3.6.2 (Додатку А «Загальні положення й положення, що стосуються небезпечних речовин та виробів) до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів Розділу 1.1.3.6 «Винятки, пов`язані з кількостями, що перевозяться в одній транспортній одиниці». Відповідно до п. 1.1.3.6.2 вказаного розділу якщо кількість небезпечних вантажів, що перевозяться в одній транспортній одиниці, не перевищує значень, зазначених у стовпчику 3 таблиці, що міститься в пункті 1.1.3.6.3, для тієї або іншої транспортної категорії (коли небезпечні вантажі, що перевозяться в транспортній одиниці, відносяться до однієї і тієї ж категорії), або значень, розрахованих відповідно до пункту 1.1.3.6.4 (коли небезпечні вантажі, що перевозяться в транспортній одиниці, відносяться до різних транспортних категорій), ці небезпечні вантажі можуть перевозитися в упаковках в одній транспортній одиниці без необхідності отримання свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Також від позивача на адресу суду надійшли додаткові пояснення (вх. № 79064 від 18.10.2023) у яких навів доводи, аналогічні тим, які викладені у відповіді на відзив.

Суд вивчив матеріали справи, з`ясував обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідив докази, якими вони обґрунтовуються та встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОТРАНС УА» (код ЄДРПОУ 43585925) зареєстроване як юридична особа за адресою: 82463 Львівська область Стрийський район с. Миртюки вул. Шевченка 6Е. Основний вид господарської діяльності 49.41. Вантажний автомобільний транспорт. Іншими видами господарської діяльності позивача є: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Посадовими особами Укртрансбезпеки 20.04.2023, на підставі графіку проведення рейдових перевірок, а також відповідно до направлення на перевірку № 000301 від 14.04.2023 проводилась рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів. У ході проведення вказаної перевірки зупинено транспортний засіб марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , водій якого надав для перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки: посвідчення водія серії НОМЕР_2 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , серії НОМЕР_3 ; свідоцтво про реєстрацію напівпричепа марки SCHMITZ, номерний знак НОМЕР_7 , серії НОМЕР_5 ; свідоцтво про підготовку водія транспортного засобу, що перевозить небезпечний вантаж серії НОМЕР_6 ; товарно-транспортну накладну № 7145/5695 від 20.04.2023.

Згідно з товарно-транспортною накладною № 7145/5695 від 20.04.2023 (автомобільний перевізник «Євротранс УА», вантажовідправник ПП «УКРМІНХІМ», вантажоодержувач ТзОВ «ТРІО-АГРОХІМ», водій ОСОБА_1 ) автомобілем марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , причіп/напівпричіп SCHMITZ CARGOBULL, номерний знак НОМЕР_7 перевозився вантаж селітра аміачна, 23т, у Біг-бегах.

За результатами перевірки складено акт від 20.04.2023 № 348935, яким встановлено, що під час перевірки виявлено порушення ст. 34 ЗУ «Про автомобільний транспорт» при здійсненні вантажних перевезень небезпечних вантажів згідно ТТН №7145/5695 від 20.04.2023 перевізник не забезпечив водія необхідними документами, а саме: свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів на тягач і напівпричіп. У тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абзац 3 частина 1 відсутність на момент перевірки необхідних документів, передбачених ст. 48 цього Закону. Пояснення водія про причини порушень: з актом не згідний згідно статті № 656. Водій з актом ознайомлений. Водій копію акта отримав та акт підписав.

За результатом розгляду справи про порушення транспортного законодавства заступником начальника відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті винесено постанову № ПШ 015995 від 14.06.2023 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранс УА» адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000,00 грн.

Не погодившись з постановою, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керується таким.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України Про автомобільний транспорт № 2344-III від 05.04.2001 (далі Закон № 2344-III), автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Відповідно до ст. 48 Закону № 2344-III, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити: дата і місце складання; вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення; вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто; пункти завантаження і розвантаження. Порядок ведення та надання інформації з реєстру товарно-транспортних накладних визначається Кабінетом Міністрів України. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Згідно з абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 2 розділу І Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого 04.08.2018 наказом Міністерства внутрішніх справ України № 656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2018 за № 1042/32494 (надалі Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів), цей Порядок розроблено з урахуванням вимог: Директиви 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24 вересня 2008 року про внутрішні перевезення небезпечних вантажів; додатків А, B до Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (далі - ДОПНВ).

У п. 4 розділу І Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів зазначено, що у цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях: змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання; транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3, та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м3, крім транспортних засобів-батарей типу FL; транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1); транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60°C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови (європейського стандарту EN 590:2013 + AС:2014) та має температуру спалаху, зазначену в цьому стандарті) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3; транспортний засіб, призначений для перевезення займистих газів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3, та транспортний засіб-батарея загальною місткістю понад 1 м3, призначений для перевезення займистих газів; транспортний засіб, призначений для перевезення стабілізованого пероксиду водню чи стабілізованого водного розчину пероксиду водню з масовою часткою пероксиду водню більше ніж 60% (клас небезпеки 5.1 № ООН 2015) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах індивідуальною місткістю понад 3 м3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3. Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у ДОПНВ, Законі України Про перевезення небезпечних вантажів та ДСТУ 4500-1:2008 Вантажі небезпечні. Терміни та визначення понять.

Згідно з п. 1 розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ підтверджується шляхом видачі свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі - Свідоцтво), зразок якого наведено в додатку 2 до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1041/32493 (далі - Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів), або шляхом продовження його строку дії відповідно до підрозділу 9.1.2.3 ДОПНВ.

Згідно з п. 2 розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів свідоцтво видається (продовжується) на всі транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O, які успішно пройшли обов`язковий технічний контроль, придатні до перевезення небезпечних вантажів та відповідають вимогам частини 9 ДОПНВ, які застосовуються до відповідного типу транспортних засобів з урахуванням перехідних положень, визначених у главі 1.6 та підрозділі 9.2.1.1 ДОПНВ.

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів свідоцтво видається або продовжується регіональним сервісним центром Головного сервісного центру МВС або територіальним сервісним центром регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС (далі - СЦ) за результатами перевірки відповідності конструкції, маркування та спеціального обладнання транспортного засобу вимогам ДОПНВ та цього Порядку.

Як визначено у п. 25 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженого 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України № 1567 (надалі Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)), справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. (…).

Виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму (п. 20 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)).

У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. (…) (п.21 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)).

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 20.04.2023 ТзОВ «Євротранс УА» транспортним засобом марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , напівпричіп SCHMITZ CARGOBULL, номерний знак НОМЕР_7 , здійснювало перевезення небезпечного вантажу селітри аміачної, 23 т у Біг-бегах 1т (що підтверджується наданими відповідачем доказами).

При цьому, відповідач не довів, що даний транспортний засіб відноситься до транспортних засобів наведених у п. 4 розділу І Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Як встановлено судом, селітра аміачна класифікується як небезпечний вантаж і відноситься до класу 5.1 «Окиснювальні речовини» № ООН 1942, та перевозиться під належним відвантажу вальним найменуванням «Нітрат амонію», проте на перевезення небезпечних вантажів згідно з № ООН 1942 в упаковках (мішках, Біг-Бегах) у кількості до 1000 кг (маса нетто) на транспортну одиницю поширюється дія розділу 1.1.3.6., а саме підрозділу 1.1.3.6.2 (Додатку А «Загальні положення й положення, що стосуються небезпечних речовин та виробів) до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів Розділу 1.1.3.6 «Винятки, пов`язані з кількостями, що перевозяться в одній транспортній одиниці».

Відповідно до п. 1.1.3.6.2 вказаного розділу якщо кількість небезпечних вантажів, що перевозяться в одній транспортній одиниці, не перевищує значень, зазначених у стовпчику 3 таблиці, що міститься в пункті 1.1.3.6.3, для тієї або іншої транспортної категорії (коли небезпечні вантажі, що перевозяться в транспортній одиниці, відносяться до однієї і тієї ж категорії), або значень, розрахованих відповідно до пункту 1.1.3.6.4 (коли небезпечні вантажі, що перевозяться в транспортній одиниці, відносяться до різних транспортних категорій), ці небезпечні вантажі можуть перевозитися в упаковках в одній транспортній одиниці без необхідності отримання свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Суд зазначає, що листом згідно з Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів небезпечний вантаж Амонію нітрат, який упакований в мішки, повинен перевозитись у критих транспортних засобах. Відповідно до п. 4 розділу І (Загальні положення) Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затвердженого наказом МВС України від 04.08.2018 № 656, звичайні криті транспортні засоби (в т.ч. які перевозять навалом або упаковані в відповідну комбіновану тару гранульований небезпечний вантаж, крім класу 1), не підпадають під чітко визначений перелік транспортних засобів, які повинні надаватись на огляд до сервісних центрів МВС та отримувати свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Таким чином, з огляду на приписи п. 2 розділу ІІ Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, на транспортний засіб (автомобіль марки IVECO, номерний знак НОМЕР_1 , напівпричіп SCHMITZ CARGOBULL, номерний знак НОМЕР_7 ) не повинно видаватися свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Протилежного відповідачем не доведено.

Відповідачем також не спростовано твердження позивача щодо того, що сама форма свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, яка наведена у додатку № 2 до Правил перевезення, не передбачає його видачі на транспортні засоби, відмінні від транспортних засобів типів ЕХ/ІІ, ЕХ/ІІІ, FL, АТ або МЕМU категорій N та О.

За таких обставин, суд оцінивши встановлені обставини, дослідивши докази, які є у справі, в їх сукупності дійшов висновку, що постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 015995 від 14.06.2023 відповідачем прийнято необґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже вона є неправомірною, відтак такою, що підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранс УА».

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи зазначене, сума сплаченого судового збору у розмірі 2684,00 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 72-77, 132, 134, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранс УА» (82463 Львівська область Стрийський район с. Миртюки вул. Шевченка 6Е; код ЄДРПОУ 43585925) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області (81500 Львівська область м. Городок вул. Львівська 659А/2; код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контроль) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 015995 від 14.06.2023.

3. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранс УА» за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті сплачений судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Р.П. Качур

Джерело: ЄДРСР 114360365
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку