open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 жовтня 2023 року № 520/17450/23

Харківський окружний адміністративний суд в складі судді Бідонько А.В, розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 2 під., 3 пов.,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ 14099344), Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885, вул. Метрополита Андрея, буд. 10, м. Львів, 79016) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд, з урахуванням уточнених позовних вимог:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, оформлене листом відділу перерахунку пенсій № 2 Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Головного управління ПФУ у Львівській області від 15.06.2023 р. № 963290176796 щодо відмови ОСОБА_2 у призначенні пенсії у зв?язку з втратою годувальника за її сина - ОСОБА_3 , як за особу зниклу безвісті починаючи з 08.05.2023 року.

2. Зобов?язати Головне управління Пенсійного фонду України у Харківській області призначити ОСОБА_1 пенсію у зв?язку з втратою годувальника за її сина - ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 , як за особу зниклу безвісті починаючи з 08.05.2023 року виходячи із розміру заробітної плати та грошового забезпечення ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 , провести перерахунок та здійснити виплату пенсії, із урахуванням фактично проведених виплат, починаючи з 08.05.2023 року.

В обґрунтування позову позивачем вказано, що рішенням від 15.06.2023 р. № 963290176796 відділу перерахунку пенсій № 2 Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Головного управління ПФУ у Львівській області позивачу було відмовлено в проведенні перерахунку пенсії, а саме переведення на пенсію у зв?язку з втратою годувальника за сина ОСОБА_3 як за особу, зниклу безвісті, за заявою від 08.05.2023 року. Мотивовано дане рішення тим, що право на отримання даного виду пенсії виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісті за особливих обставин. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 09.08.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у адміністративній справі за вищевказаним позовом.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідач, Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області, відзив на позов разом з доказами на спростування доводів позивача до суду не надав, причин неможливості надання відзиву та доказів суду не повідомив.

Згідно з ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду від 26.09.2023 року залучено в якості другого відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885, вул. Метрополита Андрея, буд. 10, м. Львів, 79016) по даній справі.

Відповідач, Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що до заяви від 08.05.2023 про перехід на інший вид пенсії, ОСОБА_1 долучила витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 30.03.2023, згідно з яким цього ж числа внесено інформацію про безвісне зникнення й сина - ОСОБА_3 . Згідно із наведеними вище нормами, право на отримання пенсії у зв?язку з втратою годувальника, якому надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань. Оскільки, при зверненні із заявою від 08.05.2023, ОСОБА_1 не долучила витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань або Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, актуального на день звернення із відповідною заявою, Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області прийнято рішення про відмову в проведенні перерахунку пенсії, а саме - переведення на пенсію у зв?язку з втратою годувальника за сина ОСОБА_3 як за особу, зниклу безвісти за особливих обставин.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є матір`ю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідно до сповіщення сім`ї №40/1 від 27.03.2023, вихідний №1837/1, ОСОБА_1 повідомлено, що стрілець 1 стрілецького відділення 1 стрілецького взводу 1 стрілецької роти військової частини НОМЕР_2 , солдат ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зник безвісти 21.03.2023 р. близько 16 години 00 хвилин в районі н.п. Оріхово-Василівка, Бахмутського району, Донецької області, під час виконання службових обов?язків по захисту територіальної цілісності та суверенітету України від збройної агресії російської федерації.

За даним фактом Відділом поліції №2 Харківського районного управління поліції №3 Головного управління Національної поліції в Харківській області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, номер кримінального провадження 12023221220000510, дата реєстрації провадження 30.03.2023, правова кваліфікація кримінального правопорушення ст. 115 ч.1 КК України.

Відповідно до довідки про зареєстрованих у житловому приміщенні осіб станом на 28.03.2023 встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 зареєстровані наступні особи: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Як вбачається з матеріалів справи у ОСОБА_3 є неповнолітній син - ОСОБА_4 .

08.05.2023 року позивачем до Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова подано заяву за призначенням/перерахунком пенсії, та подано такі документи: Диплом (свідоцтво, атестат) про навчання; Довідка із СПОВ про заробітну плату з 01.07.2000р. по день звернення; довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера померлому годувальнику; Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру; Документи про місце проживання (реєстрації) особи; Заява про призначення/перерахунок пенсії; Інший документ; Паспорт або ID-картка або ОСОБА_5 ; Свідоцтво про народження.

Рішенням Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова № 963290176796 від 11.05.2023 року прийнято рішення про призначення пенсії позивачу у зв`язку з втратою годувальника з 08.05.2023 року у розмірі 4186,00 грн.

Як зазначено позивачем у позовній заяві 05.07.2023 року позивачем отримано пенсійну виплату у розмірі 2520,00 грн.

Також позивачем у позовній заяві зазначено, що пенсійним органом позивача усно повідомлено про те, що у середині червня 2023 року у Київському об?єднаному управлінні ПФУ м. Харкова була проведена перевірка ГУ ПФУ у Львівській обсласті, яка виявила ніби-то порушення законодавства при призначення мені пенсії про втраті годувальника. У зв?язку із чим мені було припинено пенсійні виплати у розмірі 4 186,00 грн. та повернуто мінімальний розмір пенсії за віком - 2 520,00 грн.

Відповідно до положень пункту 4.2 Порядку № 22-1 після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Таким структурним підрозділом по заяві позивачки було визначено ГУ ПФУ у Львівській області.

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області № 963290176796 від 15.06.2023 відмовлено позивачці у призначенні пенсії по втраті годувальника.

В обґрунтування рішення пенсійним органом зазначено, що згідно заяви ОСОБА_1 , звертається за переходом на пенсію по втраті годувальника за сином ОСОБА_3 , як за особу, зниклу безвісті. Згідно з Витягом з єдиного реєстру досудових розслідувань від 30.03.2023 до Реєстру досудових розслідувань внесено 30.03.2023 інформацію про безвісне зникнення сина - ОСОБА_3 , право на отримання пенсії у зв?язку з втратою годувальника згідно з абзацом другим пункту 3 частини першої статті 45 3акону №1058 виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Позивач не погодилася з вказаним рішенням, у зв`язку з чим звернулася до суду з даним позовом.

При наданні оцінки правомірності спірного рішення відповідача, суд виходить з такого.

Питання надання статусу особі, яка зникла безвісті за особливих обставин врегульовано положеннями Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» № №2505-VІII (далі - Закон № 2505-VІII).

Відповідно до преамбули вказаного Закону цей Закон визначає правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та забезпечує правове регулювання суспільних відносин, пов`язаних із набуттям правового статусу осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, з обліком, розшуком та соціальним захистом таких осіб і членів їхніх сімей.

Для цілей цього Закону особливими обставинами вважаються збройний конфлікт, воєнні дії, тимчасова окупація частини території України, надзвичайні ситуації природного чи техногенного характеру.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №2505-VІII особа, зникла безвісти за особливих обставин, - особа, зникла безвісти у зв`язку із збройним конфліктом, воєнними діями, тимчасовою окупацією частини території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 4 Закону №2505-VІII особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому цим Законом, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи.

Особа вважається зниклою безвісти за особливих обставин до моменту припинення її розшуку у порядку, передбаченому цим Законом.

Пунктом 4 ст. 6 Закону № 2505-VІII передбачено, що члени сім`ї особи, зниклої безвісти мають право на соціальний захист у порядку, визначеному законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV) пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім`ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по III групі інвалідності, а в разі смерті особи, яка виконала функцію донора анатомічних матеріалів людини, пенсіонера або осіб, зазначених у частині другій статті 32 цього Закону, у разі смерті (загибелі) особи внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму Януковича (Революції Гідності), та непрацездатним членам сім`ї особи, якій відповідно до Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин" надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин, - незалежно від тривалості страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника.

Відповідно до частини 3 статті 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058-IV до членів сім`ї, які вважаються такими, що були на утриманні померлого годувальника, відносяться особи, зазначені в частині другій цієї статті, якщо вони: 1) були на повному утриманні померлого годувальника; 2) одержували від померлого годувальника допомогу, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування. Члени сім`ї померлого годувальника, для яких його допомога була постійним і основним джерелом засобів до існування, але які й самі одержували пенсію, мають право, за бажанням, перейти на пенсію у зв`язку з втратою годувальника.

Відповідно до аб. 2 п. 3 ч. 1 ст. 45 Закону № 1058-IV у членів сім`ї особи, якій відповідно до Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин" надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин, право на отримання пенсії у зв`язку з втратою годувальника виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Відповідно до аб.2 ч. 2 ст. 45 Закону № 1058-IV пенсія у зв`язку з втратою годувальника непрацездатним членам сім`ї особи, якій відповідно до Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин" надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин, призначається на період, протягом якого така особа зберігає цей правовий статус. Виплата такої пенсії припиняється з першого числа місяця, наступного за місяцем внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань або до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, відмітки про встановлення місцеперебування, місця поховання чи місцезнаходження останків особи, зниклої безвісти або зниклої безвісти за особливих обставин.

Відповідно до ст. 37 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається в розмірі: на одного непрацездатного члена сім`ї - 50 відсотків пенсії за віком померлого годувальника; на двох та більше непрацездатних членів сім`ї - 100 відсотків пенсії за віком померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частками.

Підпунктом 10 пункту 2.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року № 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/1184, передбачено, що до заяви про призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника сім`ї військовослужбовця строкової служби додається документ, одержаний від військової частини або районного (міського) центру комплектування та соціальної підтримки чи іншої військової установи, зокрема, документ про визнання військовослужбовця безвісно відсутнім або оголошення його померлим.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до частин першої та третьої статті 12 Закону №2505 Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин створюється для накопичення та централізації відомостей та даних про таких осіб, а також обліку інформації, необхідної для їх ефективного розшуку. Держателем Реєстру є Міністерство внутрішніх справ України. У пункті 1 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти" та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання суспільних відносин, пов`язаних із набуттям статусу осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 14 квітня 2022 року №2191-IX, яким внесено зміни до Закону №2505, закріплено, що зміни, серед іншого до статті 8 Закону №2505 в частині Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, набирають чинності з дня опублікування Міністерством внутрішніх справ України повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у газеті "Голос України".

Через це до початку роботи Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (з дня опублікування Міністерством внутрішніх справ України повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у газеті «Голос України»), до заяви про призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин, надається інформація з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт внесення до цього реєстру інформації про безвісне зникнення особи.

Як встановлено судом з відкритих джерел мережі Інтернет, Міністерством внутрішніх справ України оприлюднено повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у газеті «Голос України» № 87 від 02.05.2023.

Таким чином, станом на дату подання позивачкою заяви та її розгляду відповідачем, нормами чинного законодавства України визначалась процедура призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин, за умови надання саме інформації з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачкою було додано до заяви про призначення пенсії наступні документи: ОСОБА_6 (свідоцтво, атестат) про навчання; Довідка із СПОВ про заробітну плату з 01.07.2000р. по день звернення; довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера померлому годувальнику; Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру; Документи про місце проживання (реєстрації) особи; Заява про призначення/перерахунок пенсії; Інший документ; Паспорт або ID-картка або ОСОБА_5 ; Свідоцтво про народження.

В той же час, у рішенні № 963290176796 від 15.06.2023, як на підставу відмови, відповідач посилався на те, що право на отримання пенсії у зв?язку з втратою годувальника згідно з абзацом другим пункту 3 частини першої статті 45 3акону №1058 виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Відповідно до положень ст.ст. 36, 45 Закону України № 1058-IV умовами призначення пенсії по втраті годувальника у разі зникнення особи безвісті за особливих обставин є:

- непрацездатність членів сім`ї особи, яка зникла безвісті;

- перебування на повному утриманні годувальника (за виключенням дітей, яким у зв`язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника);

- сплив одного місяця з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Суд зазначає, що станом на день подання позивачкою заяви про призначення пенсії, а також станом на день винесення спірного рішення не існувало норм чинного законодавства, якими визначено обов`язок особи, яка звертається за призначенням пенсії, подавати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, сформований саме не раніше дати виникнення права на призначення пенсії по втраті годувальника.

Натомість закон визначає необхідність підтвердження заявником умов спливу одного місяця з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань, що і було підтверджено позивачкою шляхом подання витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що містить відомості про безвісне зникнення особи (годувальника) за особливих обставин (дата внесення відомостей до Реєстру 30.03.2023).

Як вже було встановлено судом, станом на дату подання заяви позивачкою та її розгляду Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісті за особливих обставин не діяв, з огляду на що належним документом був саме витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що містить відомості про безвісне зникнення особи (годувальника) за особливих обставин.

При цьому суд зазначає, що посилання відповідача у відзиві на те, що Головним управлінням відмовлено в призначенні пенсії по втраті годувальника за відсутності витягу з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісті за особливих обставин щодо внесення даних про особу зниклого безвісти ОСОБА_3 не відповідають дійсним обставинам справи, з огляду на зміст спірного рішення, тому вказані доводи до уваги не беруться.

Відповідно до положень ч.2 ст. 19 Конституції України та наведені у ч. 2 ст. 2 КАС України критерії оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, відмова уповноваженого органу у призначенні пенсії позивачу повинна ґрунтуватися на законі та бути обґрунтованою, тобто такою, що прийнята з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття такого виду рішень.

Європейський суд з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п. 36, від 01.07.2003 р., зазначив, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Судом в ході розгляду справи встановлено, що відмовляючи у призначенні пенсії, територіальним органом пенсійного фонду не зазначено належних, нормативно визначених доводів, які б свідчили про наявність законодавчих підстав для такої відмови.

Так, позивачкою було подано на розгляд пенсійному органу витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що містить відомості про безвісне зникнення особи (годувальника) за особливих обставин, з датою подання відомостей більше ніж за місяць до звернення за призначенням пенсії, проте відповідач протиправно вимагав додаткові документи, подання яких (саме витягу станом на дату, зазначену відповідачем у спірному рішенні) не передбачено нормами чинного законодавства України, а відтак рішення відповідача про відмову в призначенні пенсії є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов?язати Головне управління Пенсійного фонду України у Харківській області призначити ОСОБА_1 пенсію у зв?язку з втратою годувальника за її сина - ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 , як за особу зниклу безвісті починаючи з 08.05.2023 року виходячи із розміру заробітної плати та грошового забезпечення ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 , провести перерахунок та здійснити виплату пенсії, із урахуванням фактично проведених виплат, починаючи з 08.05.2023 року, суд зазначає наступне.

Вирішуючи питання про обрання способу захисту порушеного права позивача суд виходить із такого.

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом справ.

Тобто, за змістом вказаної правової норми, адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є здійснення правосуддя. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.

Отже, вищевказана позовна вимога є формою втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а тому не підлягає задоволенню.

Обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо призначення пенсії по втраті годувальника, зниклого безвісти військовослужбовця ОСОБА_3 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

З огляду на вищевикладене, суд для ефективного захисту порушених прав позивача вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги шляхом визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 15.06.2023 р. № 963290176796 про відмову у призначенні пенсії та зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо призначення пенсії по втраті годувальника, зниклого безвісти військовослужбовця ОСОБА_3 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Розподіл судових витрать здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 2 під., 3 пов.,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ 14099344), Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885, вул. Метрополита Андрея, буд. 10, м. Львів, 79016) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області № 963290176796 від 15.06.2023 р. про відмову у призначенні пенсії.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо призначення пенсії по втраті годувальника, зниклого безвісти військовослужбовця ОСОБА_3 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 2 під., 3 пов., м. Харків,61022, код ЄДРПОУ 14099344) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в розмірі 536,80 грн (п`ятсот тридцять шість гривні 80 копійок).

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885, вул. Метрополита Андрея, буд. 10, м. Львів, 79016) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в розмірі 536,80 грн (п`ятсот тридцять шість гривні 80 копійок).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 з 24 лютого 2022 року був введений воєнний стан на території України, у зв`язку з бойовими діями на території Харківської області повний текст рішення складено 20.10.2023 року.

Суддя Бідонько А.В.

Джерело: ЄДРСР 114329418
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку