open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/1416/23
Моніторити
Постанова /19.02.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /11.10.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/1416/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /19.02.2024/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2023/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /11.10.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2023 року Справа№200/1416/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства соціальної політики України, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення коштів,

В С Т А Н О В И В :

До Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Міністерства соціальної політики України, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Міністерства соціальної політики України та Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради у відмові ОСОБА_1 в наданні пільг на житлово-комунальні послуги з 01.03.2022 року;

- зобов`язати Міністерство соціальної політики України та Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради здійснити нарахування та виплату через Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_1 , як особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, та комунальним підприємствам пільг за житлово-комунальні послуги, починаючи з 01.03.2022 року;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити виплату ОСОБА_1 , як особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи та комунальним підприємствам пільг за житлово-комунальні послуги, починаючи з 01.03.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він є особою з інвалідністю внаслідок війни 2 групи та має право на пільги, встановлені ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». З 18 лютого 2022 року позивач перебуває на персоніфікованому обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків в Управлінні праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, як особа з інвалідністю внаслідок війни 2 групи та згідно зі ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» має право на 100% пільг при оплаті за житлово -комунальні послуги на 2-х осіб в межах норм споживання, передбачених постановою КМУ №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування».

З березня 2022 року позивачу припинено нарахування та виплату пільг, у зв`язку з чим позивач звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, де йому було повідомлено, що його електронна справа в ЄДАРП була знята та передана до Міністерства соціальної політики України.

Також, позивач зазначає, що він звертався із заявою до Міністерства соціальної політики України, на яку позивачу було надано письмову відповідь від 04.06.2022 року №886/5-22/56, в якій зазначено, що 18.02.2022 року ОСОБА_1 було встановлено статус особи з інвалідністю внаслідок війни. В січні 2022 року пільги заявнику на оплату житлово-комунальних послуг не нараховувались, та на час звернення зазначене нарахування не проводиться.

Листом від 04.07.2022 року №29-01-14/2285 позивача повідомлено про те, що ОСОБА_1 зареєстрований в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, з 21.12.2005 року як ветеран ОВС, з 18.10.2010 року як особа ЧАЕС ІІІ категорії, з 10.08.2021 року як особа з інвалідністю 2 групи внаслідок війни. 28.02.2022 року знятий з обліку та справа передана до ДП «ІОЦ МСП».

Листом від 15.12.2022 року №О-2359-3.3-1.41-1820 позивача повідомлено про те, що Департаментом направлено відповідний лист до ДП «ІОЦ МСП» з проханням здійснити позивачу нарахування сум пільг на оплату житлово-комунальних послуг за березень, червень-грудень 2022 року та провести перерахунок сум нарахованих пільг за квітень-травень 20222 року як особі з інвалідністю 2 групи внаслідок війни.

З листа Департаменту адміністрування програм соціальної підтримки Національної соціальної сервісної служби України від 24.01.2023 року вбачається, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року №215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану», нарахування та виплата пільг і житлових субсидій здійснюється починаючи з січня 2023 року Пенсійним фондом України. Мінсоцполітики передано 01.01.2023 року Пенсійному фонду України реєстри осіб, яким нарахування та виплата пільг і житлових субсидій здійснювалися у березні-грудні 2022 року відповідно до вимог постанови КМУ №215.

Листом від 27.01.2023 року №2866-18/О-03/8-2800/23 Пенсійний фонд України повідомив позивача про те, що відповідно постанови КМУ від 16.09.2022 року №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» з 01.12.2022 року функції з призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу забезпечується Пенсійним фондом України. 11.01.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області із заявами про внесення до Реєстру відповідних відомостей щодо права позивача на пільги та про надання пільг. Пільга буде розрахована з місяця звернення після внесення відомостей до Реєстру. Виплату розрахованої суми пільг у грошовій готівковій формі буде здійснено шляхом перерахування коштів на зазначений позивачем рахунок в АТ «Ощадбанк».

Листом від 17.02.2023 року №2800-030302-8/8461 Пенсійний фонд України повідомив позивача про те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року №215 нарахування та виплата позивачу пільг до грудня 2022 року здійснювалась Міністерством соціальної політики України. За наявною в Пенсійному фонді України інформацією позивач отримував пільги за категорією «ветеран ОВС». В органах Пенсійного фонду України відсутня інформація про звернення позивача до структурних підрозділів соціального захисту населення щодо внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на зміну категорії пільги з моменту встановленого статусу особи з інвалідністю 2 групи внаслідок війни.

У поданому до суду відзиві на адміністративний позов, відповідач Міністерства соціальної політики України заперечив проти задоволення позовних вимог у повному обсязі зазначивши, що відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 „Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово- комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі (зі змінами), до 01.01.2023 року пільги нараховував структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право, з урахуванням установлених тарифів на послуги та соціальних нормативів користування комунальними послугами.

В умовах дії воєнного стану з метою недопущення витоку інформації про осіб, які мають право на пільги відповідно до Закону № 3551, що міститься в Реєстрі, було закрито доступ до їхніх електронних карток у Реєстрі на рівні районів. У зв`язку з цим структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мали можливості забезпечити нарахування та виплату пільг зазначеним категоріям осіб.

Починаючи з березня 2022 року нарахування та виплата пільг для них, а також для інших категорій пільговиків на території адміністративно- територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, проводилися згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 „Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану (зі змінами). Відповідно до постанови № 215 формування виплатних документів здійснювалося Мінсоцполітики на центральному рівні на підставі відомостей, наявних в базах даних Державного підприємства „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики.

Для нарахування пільг у березні 2022 року (опалювальний сезон) використовувалися дані ДП „ІОЦ Мінсоцполітики щодо розмірів пільг, які були нараховані структурними підрозділами з питань соціального захисту населення в січні 2022 року. Із квітня 2022 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг нараховувалися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 462 „Деякі питання надання пільг та житлових субсидій в умовах воєнного стану в таких відсотках від розмірів пільг, нарахованих у січні 2022 року:

у квітні 2022 року - 59 % (співвідношення пільг, нарахованих за квітень і січень 2021 року);

у травні та наступних місяцях неопалювального сезону 2022 року - 29 % (співвідношення пільг, нарахованих за вересень і січень 2021 року).

Із липня 2022 року ДП „ЮЦ Мінсоцполітики надало структурним підрозділам з питань соціального захисту населення доступ до електронних справ пільговиків у базах даних Реєстру на рівні районів, крім районів у Донецькій, Луганській, Запорізькій, Харківській і Херсонській областях, у яких ведуться активні бойові дії.

ОСОБА_1 перебував на обліку в Реєстрі як ветеран органів внутрішніх справ та особа з інвалідністю внаслідок війни, тобто до його електронної картки в Реєстрі було внесено дві пільгові категорії.

За інформацією ДП „ЮЦ Мінсоцполітики, нарахування пільг у січні 2022 року заявнику проводилось управлінням соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області як ветерану органів внутрішніх справ.

За лютий 2022 року Управлінням нараховано заявнику пільги як особі з інвалідністю внаслідок війни.

У березні 2022 року електронну картку ОСОБА_1 було вилучено з районної бази даних Реєстру, тому Управління (яке працювало) у березні не мало можливості нарахувати пільги на оплату житлово-комунальних послуг заявнику як особі з інвалідністю внаслідок війни та ветерану органів внутрішніх справ.

Нарахування та виплата пільг за квітень - травень 2022 року ОСОБА_1 здійснювалися як ветерану органів внутрішніх справ централізовано відповідно до постанови № 215 і постанови № 462 з урахуванням розмірів пільг, розрахованих Управлінням в січні 2022 року, оскільки управління у квітні - травні 2022 року не функціонувало. Із червня 2022 року Управління відновило роботу, проте проведення нарахування ОСОБА_1 пільг як ветерану органів внутрішніх справ було неможливе, оскільки електронну картку ОСОБА_1 було вилучено з районної бази даних Реєстру, з огляду на те, що він підпадає під дію Закону № 3551.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 „Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України з 01.01.2023 функції щодо нарахування пільг на оплату житлово-комунальних послуг громадянам передано від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України, які працюють за екстериторіальним принципом.

Крім того, відповідачем зазначено, що Мінсоцполітики звернулося листом № 590/0/5-23/56 від 19.01.2023 до Пенсійного фонду України щодо організації проведення донарахування ОСОБА_1 невиплачених пільг на оплату житлово-комунальних послуг як особі з інвалідністю внаслідок війни за березень - грудень 2022 року.

Враховуючи вищевикладене, Мінсоцполітики діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачалися Конституцією України, Законом України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, отже ніяким чином не порушувало права та законні інтереси позивача.

У поданому до суду відзиві на адміністративний позов, відповідач Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради заперечив проти задоволення позовних вимог у повному обсязі зазначивши, що в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 : з 21.12.2005, як ветеран органів внутрішніх справ, з 18.10.2010, як особа ЧАЕС III категорії, з 10.08.2021, як особа з інвалідністю внаслідок війни II групи, з 18.02.2022 по 28.02.2022, як особа з інвалідністю загального захворювання II групи.

Відповідно до ст .6 Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» ОСОБА_1 до 20.02.2022 (по січень 2022 року включно) отримував 50-відсоткову знижку плати на житлово-комунальні послуги (управління багатоквартирним будинком, централізоване постачання холодної води, плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водопостачання, централізоване водовідведення, плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водовідведення, газопостачання на плиту, розподіл природного газу на плиту, електропостачання, за спожиту теплову енергію, плата за абонентське обслуговування за послугою з постачання теплової енергії, тверді побутові відходи) в межах соціальних норм споживання на двох осіб.

Відповідно до наданих документів 21.02.2022 року та згідно Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у лютому 2022 року ОСОБА_1 отримав 100-відсоткову знижку плати на житлово-комунальні послуги (управління багатоквартирним будинком, централізоване постачання холодної води, плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водопостачання, централізоване водовідведення, плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водовідведення, газопостачання на плиту, розподіл природного газу на плиту, електропостачання, за спожиту теплову енергію, плата за абонентське обслуговування за послугою з постачання теплової енергії, тверді побутові відходи) в межах соціальних норм споживання на двох осіб. Відповідно до довідки про склад сім`ї за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстровані: ОСОБА_1 та його дружина - ОСОБА_2 , як член сім`ї пільговика.

Згідно Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Про деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі» (із змінами) (далі - Постанова № 373) виплата розрахованої суми пільги ОСОБА_1 здійснювалась у грошовій готівковій формі на особовий рахунок, відкритий в АТ «Ощадбанк», а саме:

-за січень 2022 року на суму 1119,23 грн. (пільги у розмірі 50 % за категорією - ветеран органів внутрішніх справ);

-за лютий 2022 року на суму 2373,27 грн. (з них: 2305,83 грн. пільги за лютий 2022 року у розмірі 100% за категорією особа з інвалідністю внаслідок війни II групи; 16,87 грн. + 16,87 грн. + 16,87 грн. донараховано за листопад-грудень 2021 та за січень 2022 за послугу «плата за абонентське обслуговування за послугою з постачання теплової енергії»; 9,49 грн. та 7,34 грн. донараховано за січень 2022 за послуги: «плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водопостачання» та «плата за абонентське обслуговування за послугою з центрального водовідведення»).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану» (із змінами) функції нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій з березня 2022 року здійснюється на централізованому рівні за спеціальним механізмом відповідно постанови згідно відомостей січня 2022 року.

Таким чином, електрона справа ОСОБА_1 у зв`язку з воєнним станом передана для подальшого нарахування пільг на житлово-комунальні послуги до Державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики», яке знаходиться у м. Києві. Наразі у управління немає технічної можливості зробити ОСОБА_1 нарахування пільг з березня 2022 року, так як доступу до корегування електронної справи спеціалісти управління не мають.

Також зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041, передбачено передача функцій нарахування з 1 жовтня 2022 року та виплату з 1 грудня 2022 року призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу органами Пенсійного фонду України.

Таким чином, функції нарахування та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу передані від управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради до Пенсійного Фонду України.

У поданому до суду відзиві на адміністративний позов, відповідач Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області заперечив проти задоволення позовних вимог у повному обсязі зазначивши, що постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 встановлено, що Пенсійний фонд України забезпечує з 1 жовтня 2022 виплату та з 1 грудня 2022 призначення пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу. ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області як отримувач пільг за категорією «особа з інвалідністю внаслідок війни 2 групи». Пільги призначено з місяця звернення на підставі поданої заяви ОСОБА_1 . Від 11.01.2023 № 662 у розмірі 100-процентної знижки плати за користування житлово-комунальними послугами в межах норм, встановлених законодавством.

Виплата нарахованої пільги проводиться на поточний рахунок позивача, відкритий в АТ «Ощадбанк», з січня 2023 року, як особі з інвалідністю 2 групи внаслідок війни на двох осіб відповідно до наданої заяви у розмірі 2273,23 грн. У опалювальний період та 916,37 грн. у неопалювальний період.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 нарахування та виплата пільг до грудня 2022 позивачу ОСОБА_1 здійснювалось Міністерством соціальної політики України.

За наявною в Пенсійному фонді України інформацією ОСОБА_1 отримував пільги за категорією «ветеран органів внутрішніх справ».

Державне підприємство Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики формує інформацію (реєстри) щодо одержувачів грошової допомоги, пільг та житлових субсидій, які перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, які не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та забезпечити проведення фінансування виплат. Інформація про отримання пільг на житлово-комунальні послуги відповідно до постанови № 215 ОСОБА_1 системі ІКІС ПФУ: ППВ ДСВ відсутня.

Для надання пільг ОСОБА_1 за період з 01.03.2022 року та уникнення подвійних виплат пільговику потрібно надати заяву про призначення пільг на житлово-комунальні послуги з 01.03.2022 та надати підтверджуючу інформацію про отримання або не отримання пільг у зазначений період. Інформація про отримання або не отримання ОСОБА_1 пільг на житлово-комунальні послуги за 2022 рік до Головного управління не надходила.

Позивачем до суду надана відповідь на відзив, у якій останній ще раз навів доводи, що були ним наведені у позові, позовні вимоги підтримав повністю, просив їх задовольнити.

Ухвалою суду від 31 травня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою суду від 26 липня 2023 року вирішено перейти зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням та повідомлено учасників справи, що проведення підготовчого засідання у справі відбудеться 07 серпня 2023 року. Витребувано у Міністерства соціальної політики України та Державного підприємства «Інформаційно-обчислюваний центр Міністерства соціальної політики» інформацію щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 за період з 01.02.2022 року по теперішній час та за яким статусом відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Витребувано у Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області заяву ОСОБА_1 від 11.01.2023 року № 662 про наданні пільг на житлово - комунальні послуги та інформацію щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 за період з 01.02.2022 року по теперішній час та за яким статусом відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Ухвалою суду від 07 серпня 2023 року витребувано у Міністерства соціальної політики України та Державного підприємства «Інформаційно-обчислюваний центр Міністерства соціальної політики» інформацію щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 за період з 01.02.2022 року по теперішній час та за яким статусом відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Підготовче засідання в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства соціальної політики України, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення коштів, відкладено. Строк проведення підготовчого провадження продовжено на 30 днів, та повідомлено учасників справи, що проведення підготовчого засідання у справі відбудеться 23 серпня 2023 року о 10 год. 00 хв. в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду, за адресою: 84112, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Добровольського, буд. 1.

23 серпня 2023 року підготовче засідання у справі відкладено у зв`язку з перебуванням судді Христофорова А. Б. з 17 серпня 2023 року до 08 вересня 2023 року у відпустці на підставі Наказу голови суду "Про надання щорічної основної відпустки Христофорову А.Б." № 125/В-г від 11.08.2023 року. Проведення підготовчого засідання призначено на 11 вересня 2023 року.

Ухвалою суду від 11 вересня 2023 року підготовче провадження у справі закрите, проведення судового засідання для розгляду справи по суті призначено на 19 вересня 2023 року.

19 вересня 2023 року судове засідання для розгляду справи по суті відкладено на 03 жовтня 2023 року.

03 жовтня 2023 року судове засідання для розгляду справи по суті відкладено на 10 жовтня 2023 року.

Ухвалою суду від 10 жовтня 2023 року заяву про уточнення позовних вимог у справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства соціальної політики України, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення коштів, повернуто позивачеві.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 30 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 17.05.2022 № 341 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 12 серпня 2022 року № 573 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 17.11.2022 року № 2738-IX «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 06.02.2023 року № 58/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19.02.2023 року на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 1 травня 2023 року №254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20.05.2023 року на 90 діб.

На засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 26 липня 2023 року №451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18.08.2023 року на 90 діб.

02 березня 2022 року опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 року Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.

Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.

Сторони, будучи належним чином повідомленими про місце, дату та часрозгляду справи, у судове засідання не з`явились.

Позивачем до суду подана заява про розгляд справи без його участі.

Представником відповідача Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області до суду подана заява про проведення судового засідання 10.10.20223 року без його участі.

Враховуючи положення ч. 9 ст. 205 КАС України, відповідно до яких якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд приходить до висновку про можливість розглянути справу у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, ОСОБА_1 з лютого 2022 року перебуває на персоніфікованому обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, як особа з інвалідністю 2 групи внаслідок війни та має право на пільги відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану» на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мали можливості забезпечити підготовку виплатних документів, фінансування пільг за лютий 2022 та з квітня по травень 2022 року проводилось Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» даних щодо одержувачів пільг.

Нарахування передбачених законодавством позивачу пільг за лютий 2022 та з квітня по травень 2022 року здійснювалось Державним підприємством «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики», за лютий 2022 року у розмірі 2373,27 грн., за квітень 2022 року у розмірі 660,35 грн., за травень 2022 року у розмірі 324,58 грн. нарахована сума була перерахована на банківський рахунок позивача.

У червні 2022 року ОСОБА_1 звернувся із заявою до Міністерства соціальної політики України, на яку позивачу було надано письмову відповідь від 04.06.2022 року №886/5-22/56, в якій зазначено, що 18.02.2022 року ОСОБА_1 було встановлено статус особи з інвалідністю внаслідок війни. В січні 2022 року пільги заявнику на оплату житлово-комунальних послуг не нараховувались, та на час звернення зазначене нарахування не проводиться.

Листом від 04.07.2022 року №29-01-14/2285 позивача повідомлено про те, що ОСОБА_1 зареєстрований в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, з 21.12.2005 року як ветеран ОВС, з 18.10.2010 року як особа ЧАЕС ІІІ категорії, з 10.08.2021 року як особа з інвалідністю 2 групи внаслідок війни. 28.02.2022 року знятий з обліку та справа передана до ДП «ІОЦ МСП».

Листом від 15.12.2022 року №О-2359-3.3-1.41-1820 позивача повідомлено про те, що Департаментом направлено відповідний лист до ДП «ІОЦ МСП» з проханням здійснити позивачу нарахування сум пільг на оплату житлово-комунальних послуг за березень, червень-грудень 2022 року та провести перерахунок сум нарахованих пільг за квітень-травень 20222 року як особі з інвалідністю 2 групи внаслідок війни.

З листа Департаменту адміністрування програм соціальної підтримки Національної соціальної сервісної служби України від 24.01.2023 року вбачається, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року №215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану», нарахування а виплата пільг і житлових субсидій здійснюється починаючи з січня 2023 року Пенсійним фондом України. Мінсоцполітики передано 01.01.2023 року Пенсійному фонду України реєстри осіб, яким нарахування та виплата пільг і житлових субсидій здійснювалися у березні-грудні 2022 року відповідно до вимог постанови КМУ №215.

Листом від 27.01.2023 року №2866-18/О-03/8-2800/23 Пенсійний фонд України повідомив позивача про те, що відповідно постанови КМУ від 16.09.2022 року №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» з 01.12.2022 року функції з призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу забезпечується Пенсійним фондом України. 11.01.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області із заявами про внесення до Реєстру відповідних відомостей щодо права позивача на пільги та про надання пільг. Пільга буде розрахована з місяця звернення після внесення відомостей до Реєстру. Виплату розрахованої суми пільг у грошовій готівковій формі буде здійснено шляхом перерахування коштів на зазначений позивачем рахунок в АТ «Ощадбанк».

Листом від 17.02.2023 року №2800-030302-8/8461 Пенсійний фонд України повідомив позивача про те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 року №215 нарахування та виплата позивачу пільг до грудня 2022 року здійснювалась Міністерством соціальної політики України. За наявною в Пенсійному фонді України інформацією позивач отримував пільги за категорією «ветеран ОВС». В органах Пенсійного фонду України відсутня інформація про звернення позивача до структурних підрозділів соціального захисту населення щодо внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на зміну категорії пільги з моменту встановленого статусу особи з інвалідністю 2 групи внаслідок війни.

З метою з`ясування вище зазначених обставин позивач звернувся до відповідача з заявою, однак, як зазначає позивач відповідь так і не отримав, а тому вирішив звернутись з даним позовом до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Частиною другоюстатті 19 КонституціїУкраїні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Статтею 3 Конституції Українизакріплене визнання найвищою соціальною цінністю в України людини, її життя і здоров`я, честі і гідності, недоторканності і безпеки, відповідальність держави перед людиною за свою діяльність та головний обов`язок держави щодо утвердження і забезпечення прав і свобод людини.

Відповідно до частини першоїстатті 46 Конституції Українигромадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Закріплюючи на конституційному рівні право на соціальний захист кожного громадянина, без будь-яких винятків, держава реалізує положеннястатті 24 Конституції України, відповідно до якої громадяни мають рівні конституційні права і не може бути обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Відповідно до пунктів 4-6 ч.1статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,особам з інвалідністю внаслідок війнинадаються такі пільги:

100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);

5) 100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.

Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 100-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім`ю);

6) 100-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення;

Пільги на оплату житлово-комунальних послуг визначеніпостановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування»(далі - Постанова №409), де постановлено установити соціальну норму житла, в межах якої держава надає громадянам субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив, для:

1) оплати житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; витрат на управління багатоквартирним будинком - 13,65 кв. метра загальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв. метра на домогосподарство;

2) оплати комунальних послуг - послуг з постачання теплової енергії для потреб централізованого або автономного опалення; з постачання та розподілу природного газу або постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення незалежно від джерела та виду енергії - 13,65 кв. метра опалюваної площі на одну особу та додатково 35,22 кв. метра на домогосподарство (п.1).

За змістом пункту 2 Постанови № 409, встановлено, що громадянам, які відповідно до законодавства мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг, соціальну норму житла для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання) незалежно від джерела та виду енергії - 21 кв. метр опалюваної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.

Отже, зважаючи на приписи ч.1ст.78 КАС Українисудом не підлягає дослідженню питання щодо права позивача на отримання пільг передбаченихст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

У заявах по суті справи відповідачі визнали право позивача на користування 100-відсотковою знижкою плати за спожиті житлово-комунальні послуги, в межах норм, передбачених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України №373 від 17.04.2019затверджено Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі (далі- Порядок №373), який визначаємеханізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі таких пільг, зокрема:

комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються щомісяця у грошовій формі (готівковій або безготівковій).

Головним розпорядником коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

Згідно з п.5 Порядку №373, для розрахунку розміру пільги інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають: управителі, виконавці комунальних послуг - про припинення надання комунальних послуг, зміну тарифів на житлово-комунальні послуги, плати за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг,що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг.

Відповідно до п.6 Порядку №373,структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Реєстру та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 цього Порядку, розраховують щомісяця до 25 числа суму пільги: на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та визначеністаттею 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування. Сума пільги у грошовій безготівковій формі збільшується на розмір комісійної винагороди АТ «Ощадбанк», що становить 0,7 відсотка такої суми.

Пунктом 7 Порядку №373 визначено, що виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору.

За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. У разі подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення надають щомісяця до 27 числа управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг списки пільговиків, яким нараховано пільгу на оплату житлово-комунальних послуг у поточному місяці, у яких зазначається форма отримання пільги, та дані про облікові записи пільговиків, що ведуться АТ «Ощадбанк» відповідно до пункту 9 цього Порядку.

Відповідно до п.9 Порядку №373, АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика (далі - облікові записи пільговиків). АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг.

Згідно з пунктами 1-3постанови Кабінету Міністрів України №1041 від 16.09.2022 «Про деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України»(даліПостанова №1041), внесено зміни допостанов Кабінету Міністрів Українищодо надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Обласним та Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити координацію роботи районних державних адміністрацій (військових адміністрацій), органів місцевого самоврядування щодо передачі структурними підрозділами з питань соціального захисту населення органам Пенсійного фонду України згідно з актами приймання-передачі: пакетів документів щодо звернень за призначенням житлових субсидій та наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, за якими не прийнято рішення станом на 30 листопада 2022 р., - до 1 січня 2023 р.; справ про одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, накопичених за останні п`ять років (крім знищених внаслідок збройної агресії рф), - до 1 квітня 2023 р. або протягом місяця після відновлення своєї роботи.

Пенсійному фонду України забезпечитиз 1 жовтня 2022 року виплату та з 1 грудня 2022 року призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальнихпослуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Пенсійному фонду України, Національній соціальній сервісній службі, обласним та Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) разом з органами місцевого самоврядування забезпечити інформування громадян про передачу функцій з призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, порядок реалізації права на отримання зазначених видів соціальної підтримки та порядок захисту інтересів у разі його порушення (п.5 Постанови №1041).

Відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках регулюютьсяЗаконом України «Прожитлово-комунальні послуги».

Відповідно до абзацу першого пункту 3 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848(далі - Положення №848 в редакції від 18.11.2021, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку. Суми призначеної, але не виплаченої у зв`язку із смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному із членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія, за письмовим зверненням такої особи, поданим протягом трьох місяців після смерті одержувача.

Право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі - громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках) (п. 4 Положення №848).

Відповідно до п. 9 Положення №848 призначення житлових субсидій здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. Контроль за правильністю призначення і виплати житлових субсидій здійснює Нацсоцслужба та її територіальні органи.

Заяви про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 (далі - заява) з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. З 1 січня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

До 1 липня 2021 р. посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення засобами електронного зв`язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України"Про електронні документи та електронний документообіг","Про електронні довірчі послуги","Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".

З 1 липня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

Заяви з необхідними документами (після формування електронної справи) у паперовому вигляді передаються відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.

Якщо рішення про призначення (відновлення) житлової субсидії приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення передається відповідний акт, який складається посадовою особою виконавчого органу.

Інформація про призначені житлові субсидії вноситься структурним підрозділом з питань соціального захисту населення до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.

Перелік умов, за яких житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період) передбачені п. 14 Положення № 848.

Відповідно до п. 43 Положення № 848 для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):

заяву;

декларацію;

довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

договір наймання (оренди) житла (у разі наявності);

рішення суду (в разі наявності);

інші документи, які не передбачені цим пунктом, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

Під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено цим Положенням (п. 48 Положення № 848).

У разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в повному обсязі, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує заявника про необхідність подання таких документів. Питання призначення житлової субсидії розглядається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення за умови надходження документів, які не були подані одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви (п. 49 Положення № 848).

Громадянин, який звернувся за призначенням житлової субсидії, має право надавати структурному підрозділу з питань соціального захисту населення додаткові документи, що не передбачені цим Положенням, але необхідні для прийняття об`єктивного рішення (п. 49 Положення № 848).

Громадянин несе відповідальність за подані відомості в заяві, декларації, інших документах, що вплинули на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру (п. 49 Положення № 848).

Відповідно до п. 50 Положення № 848 для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п`ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про:

доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійним фондом України у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики;

доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування, - ДПС у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном;

перетин державного кордону особами, у яких обов`язково зазначаються дати перетину державного кордону, - Держприкордонслужбою;

наявність в осіб транспортних засобів - уповноваженими органами МВС у порядку, встановленому Мінсоцполітики та МВС;

реквізити документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство або право іноземця або особи без громадянства на законних підставах перебувати на території України, - ДМС у порядку, встановленому Мінсоцполітики та МВС;

склад зареєстрованих у житлових приміщеннях (будинках) осіб - органами місцевого самоврядування або уповноваженими ними органами;

забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами - управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг, у яких зазначається:

- розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;

- розмір внесків/платежів об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку.

суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув, а також суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг.

До суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу не включається заборгованість, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами у відповідність із стандартними умовами.

Якщо звернення за призначенням субсидії надійшло через Портал Дія, відповідний структурний підрозділ з питань соціального захисту населення отримує необхідну для призначення субсидії інформацію згідно з Порядком організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357Деякі питання організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів(Офіційний вісник України, 2018 р., № 41, ст. 1450).

Згідно з п. 50-1 Положення № 848 проведення перевірки достовірності даних, що надійшли від осіб, які звертаються за призначенням житлових субсидій, здійснюється на підставі даних, зокрема отриманих шляхом автоматизованого доступу, з:

Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - про право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок);

Державного реєстру актів цивільного стану громадян - про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, народження, смерті осіб;

Єдиного реєстру боржників - про заборгованість за виконавчими провадженнями щодо стягнення аліментів;

Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - про зареєстрованих фізичних осіб - підприємців.

Структура та формат інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку взаємодії інформаційних систем, визначаються Мінсоцполітики та Мін`юстом шляхом прийняття спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами.

Визначена цим пунктом процедура взаємодії інформаційних систем діє до підключення відповідних інформаційних систем до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів відповідно до Положення про електронну взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606(Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455).

Відповідно до п.50-2 Положення № 848 проведення перевірки даних, зазначених у підпунктах 4 і 10 пункту 14 цього Положення, здійснюється, зокрема, на підставі рекомендацій Мінфіну щодо виявлених не відповідностей, що впливають на встановлення права на житлову субсидію, отриманих відповідно до Закону УкраїниПро верифікацію та моніторинг державних виплат. Інформаційний обмін здійснюється у порядку, встановленому Мінфіном та Мінсоцполітики.

Відомості, зазначені в пункті 50 цього Положення, можуть надаватися структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації тощо (п. 51 Положення № 848).

Відомості, зазначені в абзацах восьмому - дванадцятому пункту 50 цього Положення, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення можуть отримувати також від організацій, що здійснюють нарахування плати за житлово-комунальні послуги, внесків/платежів об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком за договорами з управителями або об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг, інформаційно-обчислювальних центрів, розрахункових центрів, центрів нарахування плати за житлово-комунальні послуги, центрів муніципальних систем управління тощо (п. 52 Положення № 848).

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення мають право робити запити та безоплатно отримувати у строк до 10 календарних днів від інших підприємств, установ і організацій інформацію, необхідну для призначення житлових субсидій та проведення перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за їх призначенням (п. 56 Положення № 848).

У разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в повному обсязі, житлова субсидія призначається за умови надходження документів, яких не подано одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви (п. 57 Положення № 848).

Пунктом 60 Положення № 848 визначено, що структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів та отримання інформації відповідно до пункту 50 цього Положення приймається рішення про:

призначення житлової субсидії;

не призначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від`ємне значення);

відмову в призначенні житлової субсидії.

У разі прийняття рішення про призначення (не призначення) житлової субсидії структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. При цьому структурний підрозділ з питань соціального захисту населення самостійно обирає форму такого повідомлення (в паперовому або електронному (за наявності адреси електронної пошти) вигляді та спосіб для повідомлення (особиста бесіда, поштовий зв`язок, смс-повідомлення, електроні засоби зв`язку, електронна пошта (за наявності), повідомлення через Портал Дія). (п. 61 Положення № 848).

У разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. При цьому структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує заявника про прийняте рішення в паперовому вигляді з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення (п. 62 Положення № 848).

Згідно з п.69 Положення № 848 житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:

на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня;

на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

Якщо до складу домогосподарства входить особа, яка має право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг, субсидія призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому нараховано пільги, але не раніше місяця подання заяви.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян (п. 72 Положення № 848).

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і на оплату житлово-комунальних послуг призначається на календарний рік. При цьому житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного календарного року (п. 73 Положення № 848).

Матеріалами справи підтверджено, що позивач отримувавпільги у розмірі 100-процентної знижки плати за користування житлово- комунальними послугами в межах норм, встановлених законодавством.

Разом з тим, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком.

Кабінетом Міністрів України була прийнятапостанова від 07 березня 2022 року № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану».

Відповідно до п. 1 Постанови № 215 (в редакції від 12.03.2022 року) установлено, що нарахування та виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, здійснюється з урахуванням таких особливостей:

1) виплату грошових допомог, пільг та житлових субсидій здійснює акціонерне товариство Державний ощадний банк України (далі - АТ Ощадбанк) шляхом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартомIBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну системуMY;

2) фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.

Державне підприємство Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики формує інформацію (реєстри) щодо одержувачів грошової допомоги, пільг та житлових субсидій, які перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, які не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та забезпечити проведення фінансування виплат:

щодо одержувачів, які отримували виплати через уповноважені банки, - для перерахування АТ Ощадбанк коштів на банківський рахунок (за стандартомIBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача;

щодо одержувачів, які отримували виплати через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання, - для здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну системуMY.

Виплата грошових переказів через міжнародну платіжну системуMYрегулюється нормативно-правовими актами Національного банку та правилами АТ Ощадбанк.

АТ Ощадбанк на кожне 1 число місяця інформує Міністерство соціальної політики про здійснені виплати грошових переказів одержувачам.

У разі коли протягом 60 календарних днів з дати зарахування переказів АТ Ощадбанк одержувачам грошової допомоги, пільг та житлової субсидії одержувачі не звернулися за отриманням грошових переказів, відповідні кошти повертаються до АТ Ощадбанк для їх повернення Міністерству соціальної політики не пізніше трьох робочих днів після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не здійснено виплату грошового переказу. Плата за оброблення електронних реєстрів через міжнародну платіжну системуMYбанку не справляється;

3) зарахування грошових допомог, пільг та житлових субсидій на банківські рахунки (за стандартомIBAN) банкам, в яких відкриті рахунки одержувачів, здійснюється за умови збігу інформації про банківський рахунок, відкритий на ім`я особи, прізвища, імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та відсутності у банку даних про смерть особи, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим.

Незараховані суми коштів не пізніше ніж протягом наступного операційного дня після надходження коштів повертаються банками до АТ Ощадбанк для їх повернення Міністерству соціальної політики протягом трьох операційних днів після надходження коштів від банків. Водночас АТ Ощадбанк подає Міністерству соціальної політики в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису інформацію про прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) одержувача, банківський рахунок (за стандартомIBAN), причини не зарахування коштів, суму і дату повернення коштів на рахунок Міністерства.

Плата за розрахунково-інформаційне обслуговування під час оброблення електронних розрахункових документів в системі електронних платежів Національного банку не справляється;

4) інформація (реєстри) про одержувачів соціальної допомоги, пільг та житлових субсидій подається Міністерству соціальної політики з накладеною кваліфікованою електронною печаткою за допомогою програмно-технічних засобів Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для подальшої передачі АТ Ощадбанк.

Інформаційна взаємодія Пенсійного фонду України і АТ Ощадбанк здійснюється за форматами та механізмом, визначеними договорами про інформаційну взаємодію для Програми єПідтримка.

Інформаційний обмін між Пенсійним фондом України, державним підприємством Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики та Міністерством соціальної політики здійснюється внутрішніми захищеними каналами зв`язку.

Пунктом 2 Постанови КМУ № 215 (в редакції від 12.03.2022 року) передбачено, що виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій у разі застосування положень цієїпостановиздійснюється без дотримання вимог Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (ЗП України, 1996 р., № 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2019 р., № 69, ст. 2390), Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі (Офіційний вісник України, 2019 р., № 36, ст. 1263; 2020 р., № 3, ст. 161), та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1101Деякі питання виплати державної соціальної допомоги (Офіційний вісник України, 2020 р., № 4, ст. 210), Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (Офіційний вісник України, 2014 р., № 80, ст. 2271; 2015 р., № 70, ст. 2312).

Інформаційна взаємодія в рамках виконання цієїпостановиздійснюється за взаємоузгодженими параметрами без укладення окремого договору між АТ Ощадбанк та Міністерством соціальної політики.

Пунктом 3 зазначеної постанови КМУ, встановлено, що орган соціального захисту населення протягом двох місяців з дати припинення чи скасування дії правового режиму воєнного стану проводить звірку інформації про виплачені згідно з цієюпостановоюгрошові допомоги, пільги та житлові субсидії з метою запобігання повторній виплаті та у разі потреби проводить перерахунок їх розміру.

З огляду на викладене, суд зазначає, що територіальніоргани ПенсійногофондуУкраїниуповноваженінапризначенняівиплатижитловихсубсидійзгіднопостановиКМУ№ 848від07.03.2022року, лишез01.12.2022року.

Таким чином, суд зазначає, що Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повинно нести відповідальність за даними спірними правовідносинами лише з 01.12.2022 року.

Щодо періоду з 01.03.2023 року то суд зазначає, що як зазначилоМіністерство соціальної політики Україниу березні 2022 року електронну картку ОСОБА_1 було вилучено з районної бази даних Реєстру, тому Управління (яке працювало) у березні не мало можливості нарахувати пільги на оплату житлово-комунальних послуг заявнику як особі з інвалідністю внаслідок війни та ветерану органів внутрішніх справ.Нарахування та виплата пільг за квітень - травень 2022 року ОСОБА_1 здійснювалися як ветерану органів внутрішніх справ централізовано відповідно до постанови № 215 і постанови № 462 з урахуванням розмірів пільг, розрахованих Управлінням в січні 2022 року, оскільки управління у квітні - травні 2022 року не функціонувало. Із червня 2022 року Управління відновило роботу, проте проведення нарахування ОСОБА_1 пільг як ветерану органів внутрішніх справ було неможливе, оскільки електронну картку ОСОБА_1 було вилучено з районної бази даних Реєстру, з огляду на те, що він підпадає під дію Закону № 3551, а отже саме вчинення вказаних дійМіністерства соціальної політики Українипризвело до того, що позивач не отримував пільги, які встановлені для нього законодавством.

За таких обставин, з метою належного захисту прав позивача, керуючись ст. 9 КАС України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, шляхом визнання протиправними дій щодо припиненняМіністерствомсоціальної політики Українинарахування та виплату пільг на житлово-комунальні послуги за березень 2022 року та за період з 01.06.2022 року по 01.12.2022 року; визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій областіщодо не надання позивачупільг на житлово-комунальні послуги за грудень 2022 року; зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити нарахування та виплату позивачупільг на житлово-комунальні послуги за березень 2022 року та за період з 01.06.2022 року по 31.12.2022 року.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», доказів понесення ним інших судових витрат матеріали справи не містять, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями2,5-11,14,72-78,90,143,242- 246,250,255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Міністерства соціальної політики України (юридична адреса: 01601 м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, код ЄДРПОУ 37567866), Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради (юридична адреса: 84333, Донецька область м. Краматорськ вул. Героїв Небесної Сотні, 23 код ЄДРПОУ 25953617), Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (юридична адреса: 84122 Донецька область м. Слов`янськ пл. Соборна, 3, ЄДРПОУ 13486010) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення коштів задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Міністерствасоціальної політики України(юридична адреса: 01601 м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, код ЄДРПОУ 37567866) щодо припинення ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) нарахуваннята виплату пільг на житлово-комунальні послуги за березень 2022 року та за період з 01.06.2022 року по 01.12.2022 року.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області(юридична адреса: 84122 Донецька область м. Слов`янськ пл. Соборна, 3, ЄДРПОУ 13486010) щодо не надання ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) пільг на житлово-комунальні послуги за грудень 2022 року.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (юридична адреса: 84122 Донецька область м. Слов`янськ пл. Соборна, 3, ЄДРПОУ 13486010) здійснити ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) нарахування та виплатупільг на житлово-комунальні послуги за березень 2022 року та за період з 01.06.2022 року по 31.12.2022 року.

Рішення складене у повному обсязі та підписане 11 жовтня 2023 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.Б. Христофоров

Джерело: ЄДРСР 114130691
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку