open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/18927/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до Головного управління ДФС в Одеській області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС в Одеській області в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області щодо відмови ОСОБА_1 у видачі посвідчення та нагрудного знака ветерана податкової міліції;

- зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області (знеособлено) видати ОСОБА_1 посвідчення та нагрудний знак ветерана податкової міліції.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 15.05.2023 р. позивача звільнено з податкової міліції відповідно до ст.64 п."г" (через скорочення штатів), вислуга років за період роботи в органах податкової міліції на день звільнення у календарному обчисленні складає 25 років 04 місяці 06 днів. Позивач неодноразово звертався до відповідача щодо видачі йому посвідчення та нагрудного знака ветерана податкової міліції, однак до теперішнього часу питання залишилось не вирішеним. Вважаючи такі дії відповідача протиправними, звернувся до суду для захисту своїх прав.

26.07.2023 р. від позивача надійшло клопотання про залучення до участі у розгляді справи в якості співвідповідача ДФС України в особі Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України (знеособлено), оскільки відповідно до постанови КМУ № 1320 від 08.12.2009 р. Державну податкову адміністрацію визначено замовником виготовлення посвідчень і нагрудних знаків "Ветеран податкової міліції" та з урахуванням того, що ДФС України є правонаступником ДПА України.

Ухвалою від 28.07.2023 р. відкрито спрощене провадження у справі та надано відповідачам п`ятнадцятиденний строк для подачі відзиву на позовну заяву та відмовлено в задоволенні клопотання позивача про залучення до участі у розгляді справи в якості співвідповідача ДФС України в особі Голови комісії з реорганізації Державної фіскальної служби України.

21.08.2023 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на відсутність повноважень для видачі позивачу посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції", оскільки замовником виготовлення бланків вказаних посвідчень і нагрудних знаків є Державна фіскальна служба України. Враховуючи, що підставою для видачі посвідчення і вручення рудного знака "Ветеран військової служби" є наказ про звільнення, на адресу Комісії з реорганізації ДФС України разом із запитом щодо можливості присвоєння статусу ветерана податкової міліції надіслано копію наказу про звільнення ОСОБА_1 . Будь-яким іншим переліком документів для видачі посвідчення і нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" Комісія не володіє. Станом на дату надання відповіді заявнику роз`яснення Комісії з реорганізації ДФС України щодо можливості присвоєння ОСОБА_1 статусу ветерана податкової міліції та видачі відповідних посвідчення та нагрудного знака не надходили.

21.08.2023 р. від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій вказує на безпідставність викладених у ньому обставин, оскільки позивач в ДФС України ніколи не працював та був працівником ГУ ДФС в Одеській області, яке є окремою юридичною особою публічного права, тому відповідач зобов`язаний виконати законну вимогу та видати позивачу посвідчення та нагрудний знак "Ветеран податкової міліції".

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 безперервно перебував на службі у податковій міліції з 28.08.1997 р. по 15.05.2023 р., що підтверджується копією трудової книжки ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 від 20.05.2015 р.

Згідно наказу Голови комісії з реорганізації ДФС України ОСОБА_2 від 15.05.2023 р. № 1-о-ДФС "Про звільнення підполковника податкової міліції ОСОБА_1 " старшого слідчого першого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області, підполковника податкової міліції ОСОБА_1 звільнено з посади та податкової міліції ДФС у запас Збройних Сил України на підставі ст.64 п."г" (через скорочення штатів) положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.1991 р. № 114. Вислуга років за період роботи в органах податкової міліції на день звільнення у календарному обчисленні складає 25 років 04 місяці 06 днів.

11.06.2023 р. позивач звернувся із заявою до Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_2 , в якій просив видати йому посвідчення та нагрудний знак ветерана податкової міліції.

З аналогічним проханням позивач 13.06.2023 р. звернувся до Заступника Голови Державної податкової служби України - Голови комісії з реорганізації ДФС України ОСОБА_3 та 15.06.2023 р. до Голови комісії з реорганізації ДФС України.

Листом від 11.07.2023 р. № 200/ДФС Голова комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області Торубаров І.Б. повідомив позивача, що з урахуванням того, що питання видачі посвідчення та нагрудного знака "Ветерана податкової міліції" відносилось до повноважень Державної фіскальної служби України, Комісія звернулась з листом на адресу Комісії з реорганізації ДФС України щодо надання роз`яснення щодо можливості присвоєння ОСОБА_1 статусу ветерана податкової міліції та видачі відповідних посвідчення та нагрудного знака. На теперішній час відповідь за результатом розгляду листа не надходила. У разі отримання відповіді позивача буде повідомлено про результати розгляду.

17.07.2023 р. представник позивача звернувся з адвокатським запитом до Головного управління ДФС в Одеській області щодо надання правової допомоги ОСОБА_1 з питання отримання інформації та копій документів для отримання посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції".

Листом від 21.07.2023 р. № 223/ДФС відповідач повідомив, що у Комісії з реорганізації ГУ ДФС в Одеській області відсутні повноваження для видачі позивачу посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції", оскільки замовником виготовлення бланків вказаних посвідчень і нагрудних знаків являється Державна фіскальна служба України. Враховуючи, що підставою для видачі посвідчення і вручення рудного знака "Ветеран військової служби" є наказ про звільнення, на адресу Комісії з реорганізації ДФС України разом із запитом щодо можливості присвоєння статусу ветерана податкової міліції надіслано копію наказу про звільнення ОСОБА_1 . Будь-яким іншим переліком документів для видачі посвідчення і нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" Комісія не володіє. Станом на дату надання відповіді заявнику роз`яснення Комісії з реорганізації ДФС України щодо можливості присвоєння ОСОБА_1 статусу ветерана податкової міліції та видачі відповідних посвідчення та нагрудного знака не надходили.

Позивач вважає свої права порушеними, а дії відповідача протиправними, тому звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статус ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції України, податкової міліції, Бюро економічної безпеки України, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, а також основні засади державної політики щодо соціального захисту громадян, звільнених з військової служби, служби в органах внутрішніх справ, Національній поліції України, Бюро економічної безпеки України, державній пожежній охороні, Державній кримінально-виконавчій службі України, органах і підрозділах цивільного захисту, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, та членів їхніх сімей, гарантії, які забезпечують їм гідне життя, активну діяльність, шану та повагу в суспільстві визначено Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" від 24.03.1998 р. № 203/98-ВР (далі - Закон № 203/98-ВР).

Приписами ч.1 ст.4-1 Закону № 203/98-ВР передбачено, що дія цього Закону поширюється на громадян України, які віднесені до категорій ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції України, податкової міліції, Бюро економічної безпеки України, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України відповідно до цього Закону та постійно проживають на території України.

Статтею 5 Закону № 203/98-ВР встановлено, що ветеранами військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції України, податкової міліції, Бюро економічної безпеки України, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України визнаються громадяни України:

1) які бездоганно прослужили на військовій службі, в органах внутрішніх справ, Національній поліції, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України, державній пожежній охороні, Державній кримінально-виконавчій службі України, органах і підрозділах цивільного захисту, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України 25 і більше років у календарному або 30 та більше років у пільговому обчисленні (з яких не менше 20 років становить вислуга у календарному обчисленні) і звільнені в запас або у відставку відповідно до законодавства України або колишнього Союзу РСР чи держав СНД;

2) особи з інвалідністю I та II групи, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з виконанням обов`язків військової служби, служби у військовому резерві під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, чи при виконанні службових обов`язків по охороні громадського порядку, боротьбі із злочинністю та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

3) особи з інвалідністю I та II групи, інвалідність яких настала внаслідок захворювання, одержаного в період проходження військової служби, служби в органах внутрішніх справ, Національній поліції України, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України, державній пожежній охороні, Державній кримінально-виконавчій службі України, органах і підрозділах цивільного захисту, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, які мають вислугу військової служби і служби в органах внутрішніх справ, Національній поліції України, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України, державній пожежній охороні, Державній кримінально-виконавчій службі України, органах і підрозділах цивільного захисту, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України 20 років і більше;

4) військові пенсіонери, нагороджені медаллю "Ветеран Збройних Сил СРСР" за законодавством колишнього Союзу РСР;

5) які бездоганно прослужили на військовій службі 20 і більше років у календарному або 25 та більше років у пільговому обчисленні і звільнені з військової служби у зв`язку з реформуванням Збройних Сил України.

Статтею 10 Закону № 203/98-ВР передбачено, що ветеранам військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції України, податкової міліції, Бюро економічної безпеки України, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України вручаються посвідчення та нагрудні знаки. Зразки посвідчень, нагрудних знаків та порядок їх виготовлення і вручення визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 р. № 1320 "Про затвердження зразка та опису посвідчення і нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" установлено, що: дія Порядку видачі посвідчення і вручення нагрудного знака "Ветеран військової служби", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 р. № 1601, поширюється на посвідчення і нагрудний знак "Ветеран податкової міліції".

Відповідно до п.п.1, 2 Порядку видачі посвідчення і вручення нагрудного знака "Ветеран військової служби", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 р. № 1601 (далі - Порядок № 1601), посвідчення та нагрудні знаки "Ветеран військової служби" видаються (вручаються) особам, які набули статусу ветеранів військової служби відповідно до Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

Посвідчення "Ветеран військової служби" є документом, що підтверджує статус ветерана військової служби і його право на отримання відповідних пільг згідно із Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" (203/98-ВР ), іншими актами законодавства.

Відповідно до п.3 Порядку № 1601 підставою для видачі посвідчення і вручення нагрудного знака "Ветеран військової служби" є:

наказ про звільнення з військової служби в запас або у відставку - для осіб, зазначених у пункті 1 статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист";

наказ про звільнення з військової служби в запас або у відставку та довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення інвалідності I чи II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з виконанням обов`язків військової служби, служби у військовому резерві під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, чи при виконанні службових обов`язків по охороні громадського порядку, боротьбі із злочинністю та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій - для осіб, зазначених у пункті 2 статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист";

наказ про звільнення з військової служби в запас або у відставку та довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення інвалідності I чи II групи, яка настала внаслідок захворювання, одержаного в період проходження військової служби, - для осіб, зазначених у пункті 3 статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист";

посвідчення про нагородження медаллю "Ветеран Збройних Сил СРСР" за законодавством колишнього Союзу РСР - для осіб, зазначених у пункті 4 статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист";

наказ про звільнення з військової служби в запас або у відставку - для осіб, зазначених у пункті 5 статті 5 Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".

Отже, нормативно-правове регулювання визначає умовою набуття статусу "Ветеран податкової міліції", зокрема, й звільнення з податкової міліції в запас або у відставку після 25 років бездоганної служби у календарному обчисленні.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач безперервно перебував на службі у податковій міліції з 28.08.1997 р. по 15.05.2023 р., що підтверджується копією трудової книжки ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 від 20.05.2015 р.

Наказом Голови комісії з реорганізації ДФС України ОСОБА_2 від 15.05.2023 р. № 1-о-ДФС "Про звільнення підполковника податкової міліції ОСОБА_1 " позивача звільнено з посади та податкової міліції ДФС у запас Збройних Сил України, вислуга років за період роботи в органах податкової міліції на день звільнення у календарному обчисленні складає 25 років 04 місяці 06 днів.

Отже, враховуючи викладене, суд вважає, що позивач має право на отримання посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції", оскільки ним дотримано всіх законодавчо визначених для цього умов.

Приписами п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 р. № 1320 "Про затвердження зразка та опису посвідчення і нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" установлено, що видача посвідчення і вручення нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" здійснюється органом, підрозділом, закладом Державної податкової служби за місцем проходження служби.

Відповідно до п.4 Порядку № 1601 посвідчення та нагрудний знак "Ветеран військової служби" вручаються ветеранові військової служби або за його дорученням рідним чи іншим особам військовими комісаріатами та органами пенсійного забезпечення Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, МВС, Управління державної охорони, Адміністрацією Держспецзв`язку за місцем проживання ветерана, за що одержувач посвідчення та нагрудного знака розписується у відповідному обліковому документі.

Відповідно до п.1 Положення про Державну фіскальну службу України. затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 р. № 235 (далі - Положення № 235), Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.

У складі ДФС та її територіальних органах діють підрозділи податкової міліції, які здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, виконують оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції (пункт 7 Положення № 235).

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 р. № 395 "Питання Державної податкової служби" утворено комісію з реорганізації Державної фіскальної служби та затверджено головою комісії директора Департаменту фінансово-економічного планування, аналізу та майнових відносин Міністерства фінансів Якубівського Володимира Леонідовича.

У зв`язку з набуттям чинності 25.03.2021 р. Закону України від 28.01.2021 р. № 1150-IX "Про Бюро економічної безпеки України" (далі - Закон № 1150-IX), згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" (із змінами і доповненнями, далі - Постанова № 1200), абзацу другого пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 р. № 395 "Питання Державної податкової служби" (із змінами і доповненнями), продовжились здійснюватися відповідні заходи, пов`язані з реорганізацією (ліквідацією) Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), що передбачені Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. № 1074 (далі - Постанова № 1074).

Згідно з ппп.2 п.10 Розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1150-IX, Кабінету Міністрів України необхідно не пізніше восьми місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити ліквідацію ДФС.

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 р. № 761 "Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85", Кабінет Міністрів України постановив внести зміну в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 р. № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів", виключивши таку позицію: "ДФС 370 370 4604 4604".

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2021 р. № 1127 "Деякі питання застосування окремих положень законодавства у процесі реорганізації Державної фіскальної служби" установлено, що у процесі реорганізації Державної фіскальної служби Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 82, ст.3005), застосовується з урахуванням таких особливостей: головою комісії з реорганізації Державної фіскальної служби може бути призначена посадова особа Міністерства фінансів, головою комісії з реорганізації раніше утвореного як юридична особа публічного права територіального органу Державної фіскальної служби (головного управління, митниці) може бути призначена посадова особа з числа працівників такого органу або у разі відсутності посадових осіб в такому органі - посадова особа юридичної особи - правонаступника, або у разі відсутності посадових осіб в такому органі та юридичній особі - правонаступнику - посадова особа Міністерства фінансів або Державної податкової служби, або Державної митної служби, або Бюро економічної безпеки.

З огляду на відсутність, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 р. № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів", визначеної чисельності працівників апарату та територіальних органів ДФС, а також відсутність у визначених Додатком № 3 до проекту Закону України № 6000 від 15 вересня 2021 року "Про Державний бюджет України на 2022 рік" (прийнятий Верховною Радою України 02.12.2021) видатків у 2022 році на утримання ДФС та реалізацію заходів з реорганізації (ліквідації) ДФС, станом на 01.01.2022 всі співробітники ДФС, у тому числі Головного управління ДФС в Одеській області, вивільнені.

Починаючи з 01.01.2022 р., ДФС України припинено виконання функцій органу виконавчої влади України.

Подальші заходи, пов`язані із реорганізацією (ліквідацією) ДФС будуть здійснюватися представниками державних органів, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються, а також членами комісії з реорганізації ДФС, що є представниками інших центральних органів виконавчої влади відповідно до вимог Постанови № 1074.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 р. № 8 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 р. № 395 і від 28 жовтня 2021 р. № 1127" затверджено головою комісії з реорганізації Державної фіскальної служби директора Департаменту фінансово-економічного планування, аналізу та майнових відносин Міністерства фінансів Якубівського Володимира Леонідовича, увільнивши від виконання цих обов`язків ОСОБА_4 .

Наказом Голови комісії з реорганізації ДФС України від 14.09.2022 р. № 17 "Про утворення комісій з реорганізації територіальних органів Державної фіскальної служби України та затвердження їх голів" утворено комісії з реорганізації територіальних органів Державної фіскальної служби України та затверджено головами комісій наступних осіб: ОСОБА_5 головний державний інспектор сектору зв`язку на транспортного забезпечення управління інфраструктури та господарського забезпечення Головного управління ДПС в Одеській області.

Наказом Голови комісії з реорганізації ДФС України від 02.11.2022 р. № 22 "Про внесення змін до пункту 1 наказу ДФС від 14 вересня 2022 р. № 17" головою комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області призначено Торубарова Ігоря Борисовича начальника управління інфраструктури та господарського забезпечення Головного управління ДПС в Одеській області.

З викладеного слідує, що на даний час не закінчився процес реорганізації (ліквідації) ДФС України та його територіальних органів, зокрема, Головного управління ДФС в Одеській області.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади" (далі - Порядок № 1074).

Приписами п.15 Порядку № 1074 передбачено, що у разі припинення органу виконавчої влади Кабінет Міністрів України утворює відповідну комісію, затверджує її голову та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації.

Головою комісії з реорганізації органу виконавчої влади затверджується керівник або заступник керівника утвореного органу виконавчої влади або органу виконавчої влади, до якого перейшли права та обов`язки органу виконавчої влади, що реорганізується.

Головою комісії з ліквідації органу виконавчої влади затверджується посадова особа, визначена Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.19 Порядку № 1074 право підписувати документи щодо припинення органу виконавчої влади або територіального органу надається голові комісії з моменту його затвердження до дня внесення запису про державну реєстрацію припинення органу виконавчої влади або територіального органу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Для здійснення своїх повноважень голова комісії видає накази, використовуючи бланки органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється.

Приписами пп.3 п.21 Порядку № 1074 встановлено, що Голова комісії, зокрема, забезпечує дотримання порядку звільнення працівників, зокрема тих, що є членами комісії, у тому числі письмово попереджає їх не пізніше ніж за два місяці до звільнення, повідомляє державну службу зайнятості про звільнення працівників із зазначенням їх чисельності, звільняє працівників і забезпечує своєчасний розрахунок з ними під час звільнення, видає відповідні накази та підписує необхідні документи;

На реалізацію вказаних вимог постановою Кабінету Міністрів від 12.01.2022 р. № 8 Головою комісії з реорганізації ДФС призначено директора Департаменту фінансово-економічного планування, аналізу та майнових відносин Міністерства фінансів України ОСОБА_6 , який в свою чергу наказом від 14.09.2022 р. № 17 затвердив Головою комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області головного державного інспектора сектору зв`язку та транспортного забезпечення управління інфраструктури та господарського забезпечення Головного управління ДПС в Одеській області Васильківа Олега Володимировича.

В подальшому, згідно з наказом від 02.11.2022 р. № 22 Головою комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області затверджено ОСОБА_2 - начальника управління інфраструктури та господарського забезпечення Головного управління ДПС в Одеській області.

Тобто, на дату звільнення позивача затверджено Голову комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області.

Судом встановлено, що на момент звільнення позивач проходив службу в ГУ ДФС в Одеській області на посаді старшого слідчого першого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань, а тому питання щодо видачі посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" відноситься до компетенції Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області (безвідносно до конкретного прізвища).

Отже, враховуючи викладене, суд вважає, що відповідачем протиправно не видано посвідчення та нагрудний знак "Ветеран податкової міліції", оскільки ОСОБА_1 дотримано всіх законодавчо визначених для цього умов.

Разом з тим, суд зауважує, що у даному випадку відповідачем допущено протиправну бездіяльність, а не дії, як вказує позивач, оскільки Головним управлінням ДФС в Одеській області в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області (знеособлено) не вчинено жодних дій та не прийнято рішень щодо відмови у видачі посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції".

Таким чином, з метою повного та ефективного захисту прав позивача суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невидачі ОСОБА_1 посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції" та зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області (знеособлено) видати ОСОБА_1 посвідчення та нагрудний знак "Ветеран податкової міліції".

Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Приписами ч.1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

З огляду на викладене, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 3 статті 139 КАС України встановлено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки за результатами розгляду адміністративної справи суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог, то з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у сумі 429,44 грн.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 263 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області щодо невидачі ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) посвідчення та нагрудного знака "Ветеран податкової міліції".

Зобов`язати Головне управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) в особі Голови комісії з реорганізації Головного управління ДФС в Одеській області видати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) посвідчення та нагрудний знак "Ветеран податкової міліції".

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) судовий збір в сумі 429 (чотириста двадцять дев`ять) грн. 44 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

Джерело: ЄДРСР 114125760
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку