open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 440/2880/23
Моніторити
Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /09.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /17.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 440/2880/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /09.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /17.05.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2023 р. Справа № 440/2880/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Калиновського В.А.,

Суддів: Мінаєвої О.М. , Кононенко З.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.05.2023, головуючий суддя І інстанції: С.С. Сич, м. Полтава, по справі № 440/2880/23

за позовом ОСОБА_1

до Управління соціального захисту населення Миргородської районної державної адміністрації

про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до суду з позовом, в якому просила:

- визнати незаконним, протиправним рішення Управління соціального захисту населення Миргородської районної (військової) державної адміністрації відділ №2 (Гадяч) відділ з питань надання державної соціальної допомоги, субсидії, інших видів соціальної підтримки населення №2 про надання державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї із застосуванням при обрахунку до ОСОБА_1 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, яке прийняте у січні 2023 року;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Миргородської районної (військової) державної адміністрації відділ №2 (Гадяч) відділ з питань надання державної соціальної допомоги, субсидії, інших видів соціальної підтримки населення №2 призначити надання державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї без зарахування до ОСОБА_1 0,5 розміру мінімальної заробітної плати починаючи з 01 січня 2023 року.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 17.05.2023 відмовлено в задоволенні позову.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій вона просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі. Зазначила, що п. 13 порядку 632 під час обчислення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, включаються: 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - для працездатних працюючих/непрацюючих осіб, які не мали доходів, доходи яких були меншими за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, визначених абзацами четвертим - шостим цього пункту). Абз. 4 п. 13 порядку 632 передбачено, що 0, 5 розміру мінімальної заробітної плати не нараховується на осіб, які отримували державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям.

Таким чином, суд першої інстанції проігнорував вимоги п. 13 Порядку та абзацу 4 п. 13 Порядку, відповідно до якого 0, 5 розміру мінімальної заробітної плати не нараховується на осіб, які отримували державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в відділі з питань надання державних соціальних допомог, субсидій, інших видів соціальної підтримки населення №2 та отримувала державну соціальну допомогу на дітей як малозабезпечена сім`я з 01.01.2022 по 30.06.2022, а також з 01.07.2022 по 31.12.2022, що підтверджується довідками Управління соціального захисту населення Миргородської районної державної адміністрації №729 від 17.02.2022, №1868 від 11.07.2022 (а.с. 8).

11.01.2023 позивач звернулася до Управління соціального захисту населення Миргородської районної державної адміністрації із заявою про продовження виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (реєстраційний №140 від 11.01.2023) (а.с. 40-41).

До заяви від 11.01.2023 позивачем було додано:

- довідку Гадяцького районного суду Полтавської області №08 від 10.01.2023 про те, що ОСОБА_1 не зверталася з позовною заявою про стягнення аліментів з ОСОБА_2 на утримання доньки ОСОБА_3 , 2018 р.н. (а.с.47);

- довідку №4 від 10.01.2023, видану Гадяцьким фаховим коледжем культури і мистецтв ім. І.П. Котляревського ОСОБА_4 (а.с. 48);

- довідку про доходи №04 від 10.01.2023, видану Гадяцьким фаховим коледжем культури і мистецтв ім. І.П. Котляревського ОСОБА_4 (а.с. 49);

- копію довідки №48 від 13.10.2021 про потребу дитини ОСОБА_5 у домашньому догляді, виданої Комунальним некомерційним підприємством «Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради (довідка дійсна до 14.04.2022) (а.с. 42);

- копію довідки №20 від 11.04.2022 про потребу дитини ОСОБА_5 у домашньому догляді, виданої Комунальним некомерційним підприємством «Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради (довідка дійсна до 14.10.2022) (а.с. 43);

- копію довідки №57 від 10.10.2022 про потребу дитини ОСОБА_5 у домашньому догляді, виданої Комунальним некомерційним підприємством «Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради (довідка дійсна до 14.04.2023) (а.с. 50).

У декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 11.01.2023 у розділі II «Доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) за період з 01.04.2022 року до 30.09.2022 року» ОСОБА_1 стосовно себе зазначила дохід - державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям; стосовно доньки, ОСОБА_4 , зазначила дохід -стипендія (а.с. 45-46).

23.01.2023 за результати розгляду звернення позивача Управлінням соціального захисту населення Миргородської районної державної адміністрації, відділ №2 (Гадяч) прийнято рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, реєстраційний номер 20622, згідно якого розмір соціальної допомоги сім`ї ОСОБА_1 з 01.01.2023 по 30.06.2023 склав 3548,62 грн., соціальну допомогу призначено з 01.01.2023 включно по 30.06.2023 (а.с.52).

На звернення позивача листом відділу з питань надання державних соціальних допомог, субсидій, інших видів державної соціальної підтримки населенню №2 управління соціального захисту населення Миргородської районної державної адміністрації від 02.03.2023 №218 ОСОБА_1 повідомлено, що для призначення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, за період з 01.04.2022 по 30.09.2022 включено: ОСОБА_1 , - 19500,00 грн. (0,5 розміру мінімальної заробітної плати); донька ОСОБА_4 - 6274,05 грн. (стипендія), донька ОСОБА_5 - дохід відсутній. Розмір допомоги з 01.01.2023 по 30.06.2023 становить 3548,62 грн. (а.с. 8).

Вважаючи протиправним рішення Управління соціального захисту населення Миргородської районної (військової) державної адміністрації відділ №2 (Гадяч) відділ з питань надання державної соціальної допомоги, субсидії, інших видів соціальної підтримки населення №2 про надання державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї із застосуванням при обрахунку до ОСОБА_1 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, яке прийняте у січні 2023 року, позивач звернулася до суду з позовом.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, реєстраційний номер 20622, від 23.01.2023, згідно якого розмір соціальної допомоги сім`ї ОСОБА_1 з 01.01.2023 по 30.06.2023 склав 3548,62 грн., - прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, підстави для визнання цього рішення протиправним та скасування відсутні.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Закон України від 01.06.2000 № 1768-III "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" (далі - Закон України № 1768-III) спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям і сприяння їх економічній самостійності.

У своїй діяльності при призначенні ДСД малозабезпеченим сім`ям відповідач керується Законом, Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженим постановою КМУ від 24.03.2003 № 250 (далі - Порядок № 250) та Порядком обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 (далі - Порядок № 632).

Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону порядок призначення, умови виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги, перелік документів, необхідних для призначення допомоги згідно із цим Законом, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Розрахунок ДСД малозабезпеченим сім`ям проводиться відповідно до Порядку № 250.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 250 для призначення державної соціальної допомоги уповноважений представник малозабезпеченої сім`ї, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або іншим документом, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), подає такі документи:

- заяву, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики;

- декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі за текстом - декларація);

- довідку про доходи«^ разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

- довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (за наявності).

Інформація про склад малозабезпеченої сім`ї заявника зазначається в декларації. Якщо заявник вже отримує будь-який із видів державної допомоги, які призначаються органами соціального захисту населення, відомості про розмір допомоги враховуються цим органом без необхідності її декларування.

До складу малозабезпеченої сім`ї заявника включаються чоловік, дружина, рідні та усиновлені діти віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (в тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства І та II групи або особами з інвалідністю І групи, які проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю І групи та доглядає за нею; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім`єю і мають спільних дітей. При цьому діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до досягнення 23 років і не мають власних сімей, включаються до складу сім`ї незалежно від реєстрації місця проживання чи місця перебування. Особи, які перебувають на повному державному утриманні, до складу сім`ї не включаються. Права члена сім`ї має одинока особа. Склад малозабезпеченої сім`ї заявника визначається на дату звернення за призначенням державної соціальної допомоги.

Відповідно до п. 9 Порядку № 250 середньомісячний сукупний дохід малозабезпеченої сім`ї - обчислений у середньому за місяць дохід усіх членів малозабезпеченої сім`ї, одержаний ними протягом шести місяців.

За приписами статті 1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї; малозабезпечена сім`я - це сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім`ї; прожитковий мінімум для сім`ї - визначена для кожної сім`ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення; середньомісячний сукупний дохід сім`ї - обчислений у середньому за місяць дохід усіх членів сім`ї, одержаний ними протягом шести місяців, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому до середньомісячного сукупного доходу сім`ї не включається допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, під час здійснення зазначених заходів, а також інші доходи, визначені Кабінетом Міністрів України.

Статтею 3 цього Закону передбачено, що право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України, а також інші малозабезпечені сім`ї у випадках, встановлених законом.

Частиною 1 статті 6 цього Закону передбачено, що державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Між сторонами немає спору про право позивача на допомогу малозабезпеченим сім`ям у відповідному періоді з 01.01.2023 по 30.06.2023, така допомога відповідачем призначена. Спір виник у зв`язку з включенням для обчислення такої державної соціальної допомоги до розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи щодо ОСОБА_1 .

Згідно із статтею 4 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем проживання уповноваженого представника сім`ї.

Порядок призначення, умови виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги, перелік документів, необхідних для призначення допомоги згідно із цим Законом, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом.

До стабілізації економічного становища в Україні розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлюється виходячи з можливостей Державного бюджету України і затверджується одночасно з прийняттям закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Для громадян, які одержали статус особи, яка проживає і працює (навчається) на території населеного пункту, якому надано статус гірського, прожитковий мінімум збільшується на 20 відсотків.

Максимальний розмір державної соціальної допомоги не може перевищувати прожитковий мінімум для сім`ї, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Частиною 1 статті 9 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" установлено, що у 2023 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 45 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю - 100 відсотків; для дітей - 130 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Механізм обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) (далі - середньомісячний сукупний дохід) для призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) визначає Порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 (далі по тексту - Порядок №632).

Відповідно до пункту 3 Порядку №632 обчислення середньомісячного сукупного доходу проводиться шляхом ділення загальної суми сукупного доходу осіб за визначений законодавством період (два квартали або шість місяців) на 6, а в разі застосування суми річного сукупного доходу - на 12, якщо інше не передбачено законодавством. Середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї (домогосподарства) обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) на кількість членів сім`ї (домогосподарства).

Пунктом 4 Порядку №632 визначено, що до середньомісячного сукупного доходу враховуються такі доходи: заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб; грошове забезпечення військовослужбовців; пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці; стипендія, у тому числі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа); соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення), у тому числі пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу; допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування; грошові перекази, отримані із-за кордону; дивіденди від цінних паперів; інші доходи, відомості про які отримано від ДПС і Пенсійного фонду України, а також задекларовані особою доходи, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення.

Відповідно до приписів пункту 13 Порядку №632 (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) під час обчислення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, включаються, зокрема, 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - для працездатних працюючих/непрацюючих осіб, які не мали доходів, доходи яких були меншими за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, визначених абзацами четвертим - шостим цього пункту), та/або якими чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи (крім військовослужбовців, а також осіб, щодо яких наявна заборгованість роботодавця із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, або осіб, які відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування); осіб, які зареєстровані у філії регіонального/міжрегіонального центру зайнятості (або міському, районному, міськрайонному центрі зайнятості - до припинення їх діяльності) (далі - центр зайнятості) та не отримували допомогу по безробіттю; осіб, які доглядали за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку.

Абзацом четвертим пункту 13 Порядку №632 визначено: фактично отримані особами доходи - у разі, коли протягом періоду, за який враховуються доходи, вони отримували хоча б один із таких видів доходів, як пенсія, стипендія, державна допомога сім`ям з дітьми, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, допомога по безробіттю, допомога по частковому безробіттю відповідно до статті 47 Закону України Про зайнятість населення, щомісячна компенсаційна виплата, призначена непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, компенсація за надання соціальних послуг з догляду.

При цьому, пунктом 6 Порядку №632 встановлено, що до середньомісячного сукупного доходу не включається державна соціальна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.

Отже, під час обчислення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, включаються, 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, для такої категорії як працездатні працюючі/непрацюючі особи, які не мали доходів чи доходи яких були меншими за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, визначених абзацами четвертим - шостим цього пункту), або, зокрема, осіб, які доглядали за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку. Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, для якої обчислювався сукупний дохід, не підлягає включенню до середньомісячного сукупного доходу.

Колегією суддів встановлено, що з розрахунку державної соціальної допомоги від 23.01.2023 (зворот а.с. 52), при розрахунку допомоги до складу сім`ї відповідачем враховано:

- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , доглядає за дитиною, яка потребує догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення нею шестирічного віку (рівень забезпечення прожиткового мінімуму ОСОБА_1 визначено в сумі 1207,80 грн.=(2684грн.*45%));

- доньку, ОСОБА_4 , дитина до 18 років (рівень забезпечення прожиткового мінімуму ОСОБА_4 визначено в сумі 3682,90 грн.);

- доньку, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , дитина до 6 років (рівень забезпечення прожиткового мінімуму ОСОБА_5 визначено в сумі 2953,60 грн.)

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму сім`ї ОСОБА_1 згідно розрахунку склав 7844,30 грн.

Середньомісячний сукупний дохід сім`ї - 4295,68 грн. (розраховано так: (19500,00 грн. (0,5 мінімальної зарплати за 6 місяців)+6274,05 грн. (стипендія ОСОБА_4 ) /6).

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для сім`ї складає 7844,30 грн.

Розмір соціальної допомоги з 01.01.2023 по 30.06.2023 визначено в сумі 3548,62 грн. (розраховано так: 7844,30 грн. - 4295,68 грн.).

Відповідно до довідки №57 від 10.10.2022 про потребу дитини ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у домашньому догляді, виданої Комунальним некомерційним підприємством «Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради (довідка дійсна до 14.04.2023) (а.с. 50) позивач ОСОБА_1 є особою, яка здійснює догляд за дитиною протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення нею шестирічного віку.

Таким чином, позивач відноситься до категорії осіб, які доглядали за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шести річного віку, тому відповідно до абзацу другого пункту 13 Порядку №632 під час обчислення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу стосовно позивача як особи, яка доглядає за дитиною, яка потребує догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення нею шестирічного віку, має включатися 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, зокрема, у даному випадку - 19500,00 грн., що й було зроблено відповідачем. Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, для якої обчислювався сукупний дохід, не підлягала включенню до середньомісячного сукупного доходу сім`ї позивача в силу пункту 6 Порядку №632 та не включалася відповідачем при розрахунку середньомісячного сукупного доходу.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстнції, що призначаючи соціальну допомогу та здійснюючи розрахунок середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, у якому відсутні доходи, відповідач включив 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи ОСОБА_1 , як особи, яка доглядала за дитиною, яка потребує догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення нею шестирічного віку, що відповідає вимогам пунктів 6, 13 Порядку №632 та вимогам Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, реєстраційний номер 20622, від 23.01.2023, згідно якого розмір соціальної допомоги сім`ї ОСОБА_1 з 01.01.2023 по 30.06.2023 склав 3548,62 грн., - прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, підстави для визнання цього рішення протиправним та скасування відсутні.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.05.2023 по справі № 440/2880/23 прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.05.2023 по справі № 440/2880/23 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя В.А. Калиновський Судді О.М. Мінаєва З.О. Кононенко

Джерело: ЄДРСР 114027046
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку